Jongen doodgeschoten

Schepsel

Jongen doodgeschoten

Berichtdoor Schepsel » Ma Nov 26, 2012 7:51 pm

Door politie neergeschoten jongen overleden
DEN HAAG - De 17-jarige jongen die zaterdagochtend door een agent werd neergeschoten op een perron op het station Hollands Spoor in Den Haag, is later op de dag overleden.

Jongen doodgeschoten

Dat meldde de politie.
De politie was in actie gekomen na een melding dat er een man met een vuurwapen op het perron liep. Later bleek dat het om een 17-jarige jongen uit Den Haag ging, die eerder op het station een man had bedreigd. Daarbij zou volgens het slachtoffer een vuurwapen zijn gebruikt.

De rijksrecherche doet onderzoek naar de schietpartij. De politie en het Openbaar Ministerie (OM) willen nog niet kwijt of er daadwerkelijk sprake was van een vuurwapen bij de jongen. Ook werd er niets bekendgemaakt over de aanleiding voor het schieten.
''Het enige wat ik er in het algemeen over kan zeggen is dat agenten hier niet lichtzinnig mee omgaan. Maar we moeten eerst de feiten op een rijtje krijgen'', aldus officier van justitie Richard Joesoef Djamil.

Oké! Heel tragisch. En van wie krijgt dit schatje sympathie en medelijden? Boehoehoe.
Afbeelding
Op vakantie in eigen land met de *juiste* stille tochten :confused:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Ariel

Re: Jongen doodgeschoten

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 28, 2012 1:13 pm

Dit gebeurt er nou in een land waar de aanwaai jeugd geen respect meer voor de politie heeft.

Doodsbedreigingen agent schietpartij Hollands Spoor

woensdag 28 november 2012

De agent die afgelopen zaterdag op station Hollands Spoor de zeventienjarige Rishi Chandrikasing doodschoot, krijgt tal van doodsbedreigingen. Zo staat op een tegel op perron 4, waar de schietpartij plaatshad, 'the cop will die, promise'.

Op internet zijn verschillende berichten geplaatst waarin staat dat de politieman dood moet. Ook is de agent, werkzaam rond Hollands Spoor, op straat bedreigd.

De Rijksrecherche onderzoekt de bedreigingen, schrijft De Telegraaf woensdag.

Dramatisch
De Nederlandse Politiebond reageert geschokt. 'Met dit soort uitlatingen worden grenzen overschreden,' zegt voorzitter Han Busker. 'Als samenleving moet hier een boodschap tegen afgegeven worden. Dat vergt ook actie van de bestuurders in dit land.'

Busker zegt de emoties te begrijpen, maar doodsbedreigingen vindt hij te ver gaan. 'Het is een dramatisch incident, maar het kan niet zo zijn dat we elke keer met dit soort zaken worden geconfronteerd. Dit soort emotionele uitlatingen helpt niemand.'

Verdacht
Rishi Chandrikasing zou in de nacht van vrijdag op zaterdag mensen met een vuurwapen hebben bedreigd. Toen de politie hem benaderde, luisterde hij niet naar de aanwijzingen van agenten en gedroeg hij zich verdacht.

Toen hij met zijn handen naar zijn zakken greep, loste een agent een schot. Rishi werd in zijn nek geraakt en overleed niet veel later aan zijn verwondingen. Later bleek dat de jongen geen vuurwapen bij zich had.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -Spoor.htm
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Wo Nov 28, 2012 1:23 pm

Vlakbij Holland Spoor is een moslimbuurt. Alles verpauperd en vervallen, je ziet er geen blanke, groezelige buurtwinkeltjes met bedervend fruit, ramen die in geen 5 jaar zijn gelapt, en bij een snackzaak zag ik een vette rat.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 1:24 pm

Kijk daar kan ik zo nou kwaad om worden. Alsof Marokkanen nooit de dood van een geboren Nederlander op het geweten hebben. Dat wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt maar als het andersom mis gaat, is de wereld te klein. Ik word met de dag misselijker van dat tuig dat we hier hebben binnen gebracht. Ik zal nooit die jongen vergeten die achterna gezeten werd door zo'n bende psychopaten en dacht te kunnen ontkomen door het spoor over te steken en toen tot moes gereden werd door een trein. Waar was de veronwaardiging van islamitische zijde toen? Als het een kaffir aangaat is er niets aan de hand. Maar o, wee als het een moslim aangaat. Dan heb je de poppen aan het dansen.

Ze zouden een wet aan moeten aannemen om vanaf het derde kind geen kinderbijslag meer uit te keren. Maar ja, dan gaan ze waarschijnlijk gewoon door met fokken en wordt er nog meer gestolen om aan geld te komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Nov 28, 2012 1:26 pm

Stel dat de jongen wel een wapen had gehad, dan was de agent nu dood geweest in plaats van de jongen. Ik kan best begrijpen dat de agent zijn leven niet wilde riskeren en daarom schoot. De jongen had natuurlijk gewoon de aanwijzingen van de agent op moeten volgen en dan zou hij nu nog in leven zijn geweest.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 1:30 pm

xplosive schreef:Stel dat de jongen wel een wapen had gehad, dan was de agent nu dood geweest in plaats van de jongen. Ik kan best begrijpen dat de agent zijn leven niet wilde riskeren en daarom schoot. De jongen had natuurlijk gewoon de aanwijzingen van de agent op moeten volgen en dan zou hij nu nog in leven zijn geweest.

Zo werkt onze logica. Die van moslims steekt iets anders in elkaar.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 28, 2012 1:34 pm

De knul is door zijn vrienden heilig verklaard. Dat gebeurd altijd als een crimineel ( dat was hij, hij werd ook verdacht van moord) het leven laat.
Geen beter persoon dan de overledene.

ZZe hebben Rishi gewoon afgeknald'

'Het was een grote fout om Rishi neer te schieten.' Dat is de stellige overtuiging van de vrienden van 17-jarige Rishi Chandrikasing. Zo vertellen zij in het AD. Een politiekogel maakte zaterdagochtend een einde aan het leven van de jonge Hagenaar.

Het is zaterdagochtend even voor 6.30 uur als de politie het in een dikke laag mist gehulde Haagse station Hollands Spoor in stapt. De agenten zijn gewaarschuwd omdat een jongen - later zal blijken dat hij Rishi heet - iemand anders met een vuurwapen zou hebben bedreigd. Ze treffen de tengere Hagenaar op perron 4. Rishi wil in de trein stappen, nadat hij de nacht met vrienden heeft doorgebracht in de buurt.

'Heftig verhaal'
Op dat moment gaat het in razendsnel tempo helemaal mis op Hollands Spoor. De Hagenaar, een wat in zichzelf gekeerde jongen, luistert niet naar de aanwijzingen die de politie hem geeft. Passagiers in de trein zien politie op het perron met getrokken pistolen langslopen. Ze horen een keiharde knal. Mensen zoeken dekking. De fatale kogel boort zich in de nek van Rishi, die in elkaar zakt. In volle vaart wordt hij met een ambulance naar het Westeinde Ziekenhuis gebracht, waar hij al snel overlijdt. Collega-agenten krijgen het nieuws te horen op het bureau Hoefkade. 'Het is een heel heftig verhaal', zegt politiewoordvoerder Wim Hoonhout. 'Niet alleen voor de nabestaanden, maar ook voor de betrokken politieagent.'

'Grote fout'
Later die dag zijn de vrienden van Rishi totaal uit het veld geslagen, als ze horen van zijn dood. Ze hebben talloze vragen. Waarom heeft niemand een waarschuwingsschot gehoord? En waarom werd Rishi niet in zijn been geschoten? 'Ze hebben Rishi gewoon afgeknald. Het is een grote fout geweest hem neer te schieten', zegt Ryan Giasi, die ervan overtuigd is dat Rishi geen wapen bij zich had. 'Hij wilde zijn handen niet in de lucht doen, wist hij veel. Rishi was verdomme nog maar een kind!'

Jeugdzorg
Volgens Amine al-Charif, een vriend die samen met Rishi in een leefgroep van jeugdzorg woonde, zat het leven van Rishi na een moeilijke periode juist weer in de lift. 'Hij ging naar school, liep stage en vertelde me pas nog dat hij weer bij zijn moeder langs was geweest. Ze hadden samen gegeten, na een periode waarin ze weinig contact met elkaar hadden gehad. Het was gezellig geweest. Ik was blij voor hem. Rishi stond op het punt om via jeugdzorg zelfstandig te gaan wonen. Het zag er goed voor hem uit.'

Rishi was geen jongen die problemen opzocht, beweren zijn vrienden. Amine: 'Ik ken hem al acht jaar, vroeger was hij een van mijn buurjongens. Rishi was een betrouwbare jongen, aardig. Met hem was het altijd gezellig, een topgozer.' Maar niet iedereen kon hem zo gemakke lijk leren kennen, zegt Ryan. 'Hij was iemand die wat meer op de achtergrond bleef.'

Straatverbod
Volgens De Telegraaf had Rishi op dat tijdstip niet op straat mogen zijn. Rishi moest van de rechter in de weekenden om half twee 's nachts terug zijn bij de woongroep waar hij verplicht verbleef. Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september vrijkwam. Hij zat in de cel voor een reeks inbraken.

'Geen wapen'
Onder leiding van het Openbaar Ministerie heeft de rijksrecherche een onderzoek ingesteld naar wat er precies is gebeurd op Hollands Spoor.
Verscheidene bronnen binnen en buiten de politie hebben zondagavond aan Omroep West gemeld dat Rishi geen wapen droeg.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... nald.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 1:44 pm

Het is net als met de Palestijnen. Ze kicken gewoon op het feit dat ze hun vijandige inslag vorm kunnen geven.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Nov 28, 2012 1:52 pm

Ik vind het nogal contrasterend dat iemand eerst doodleuk onbeschaamd liegt dat Rishi zo'n "betrouwbare" jongen was, terwijl even later blijkt dat Rishi voor diverse inbraken heeft gezeten. Je moet wel stekeblind zijn als je niet in de gaten hebt dat er hier iets niet klopt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 1:59 pm

xplosive schreef:Ik vind het nogal contrasterend dat iemand eerst doodleuk onbeschaamd liegt dat Rishi zo'n "betrouwbare" jongen was, terwijl even later blijkt dat Rishi voor diverse inbraken heeft gezeten. Je moet wel stekeblind zijn als je niet in de gaten hebt dat er hier iets niet klopt.

Zo is er een half jaar geleden een Turk doodgegaan in de gevangenis die gearresteerd was omdat hij het interieur van een café aan het slopen was. Zijn dood was te wijten aan overdadig drugsgebruik. Zij familie wilde eiste een onderzoek want a. hij gebruikte al jaren drugs en nu was hij er dood gegaan. Hoe kon dat nou? En b. het was thuis zo'n lieve aardige jongen. Conclusie van de familie; De politie had was passief of actief verantwoordelijk voor zijn dood. Er is geen beginnen aan daar enige werkelijkheidszin van te verwachten.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 28, 2012 2:03 pm

Het is triest. Ik begrijp niet hoe het komt dat sommige jongens het slechte pad op gaan. Hebben ze thuis geen goeie opvang ? Ligt het aan de cultuur?
Deze jongen had dromen. Hij wilde piloot bij de KLM worden stond er op zijn facebook. . Waarschijnlijk besefte hij niet dat je dan van onbesproken gedrag moet zijn, en een iets hogere opleiding dan LBO moet hebben.

De aanwaai jeugd is zo boos en zo met hem begaan dat ze een RIP facebook voor hem geopend hebben. http://www.facebook.com/RipRishiChandrikasing

Grappig om te lezen. Tussen de berichten zoals "Zomaar ben je van ons afgenomen. Iets wat nooit meer goed " en "respect ik zal je nooit vergeten" staan ook dit soort berichten.... "Maraz Ali Kanker agenten alllemaal in kontttt neuken moederrrr neukerssss zulke foutenn maak je niet vrienddd."

Anyway. Rishi is hot in zijn dood.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Nov 28, 2012 2:10 pm

Als een moslim iets overkomt dan schuift de paranoïde moslimgemeenschap steevast de schuld op de hele kafir-wereld en niet op die moslim zelf.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 2:13 pm

Zo gaat dat in die cultuur. In Marokko komen ouders hun bekag doen bij de leraar als zoon of dochterlief slechte cijfers krijgen want op die manier worden ze nooit toegelaten tot de universiteit. Met andere woorden; de leraar alleen is verantwoordelijk voor het wel of niet in het leven slagen van hun kroost.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 28, 2012 2:18 pm

Wat zijn sommige mensen toch super gevoelig en vergevingsgezind. Dit las ik in een reactie onder een artikel op omroepwest.

Een moeder (Zoetermeer) 28-11-2012 | 09:49

Arme Schat

Alle pijn en verdriet wat je in jou jeugd hebt moeten meemaken is nu voorbij.
Je hoeft nietmeer te lijden.
Niemand kan je meer pijn doen.

Elk kind maakt fouten.
En iedereen heeft een verleden.
Behalve die nare mensen die van die vreselijke dingen over je zeggen
Zij zijn rein en onschuldig lieve Rishi
Totdat ...... ;)

Ga nu maar rusten kind.

Slaap zacht

Gecondoleerd met het verlies van uw liefhebbende zoon/neef/oom en vriend
Hij is veilig in GODS handen nu

Sterkte.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 2:25 pm

Of die knaap nu geen pijn meer heeft of moet lijden is nog maar zeer de vraag. Als die aan de verkeerde van het hiernamaals van allah terecht gekomen is, heeft het nu niet zo leuk nu.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Wo Nov 28, 2012 2:42 pm

Ik zeg het niet vaak bij een dode, maar volgens mij is dit een geval van opgeruimd staat netjes. Poging tot moord/doodslag, nog geen 18 jaar en vreselijk crimineel, die zou andere, onschuldige mensen vermoorden! Die kans is héél groot. Of ze traumatiseren, bestelen en bedreigen, en een kanker voor de maatschappij zijn. Wat een hel voor die ouders! Is eerst hun kind een misbaksel van het eerste uur, wordt ie daarna doodgeschoten nadat hij suïcidaal dom gedrag vertoonde, en komen nu de tuighordes en geen fatsoenlijk mens hun diepe rouw betuigen om hun roversmaatje! :unhappy: Je zult het maar op aarde gezet hebben.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 28, 2012 3:37 pm

Omroep West heeft een liveblog over de zaak. Wat triest voor de politie. Doen ze dat nu voortaan voor elke doodgeschoten crimineel ? Ze verheerlijken?
http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-11-2 ... -van-rishi

Mijn mond valt nu echt open. :nietverstaan:

Tot 800 mensen verwacht op evenement Rishi

DEN HAAG - Vijf- tot achthonderd mensen worden verwacht bij het evenement tegen politiegeweld aanstaande zaterdag. Dat zegt de organisatie. De actie wordt politiek ondersteund. De organisatie wil de locatie verplaatsen van het Zuiderpark naar het wijkpark bij de Delftselaan.

'We willen aantonen dat Rishi onschuldig is vermoord', zegt organisator Danny. 'We willen voor elkaar krijgen dat er Kamervragen worden gesteld. Verschillende mensen uit de politiek ondersteunen ons.' Wie dat zijn, wil hij nu nog niet zeggen. De actie staat nog in de kinderschoenen. 'Er komt ineens heel veel op ons af.'

Dinsdagavond hadden al meer dan duizend mensen op Facebook aangegeven bij het evenement aanwezig te zijn. Nog eens ruim driehonderd geven aan misschien te komen. 'Dat zijn aanmeldingen, het worden er natuurlijk altijd minder', zegt Danny. 'Maar we hopen wel op vijf- tot achthonderd mensen.'

Spanningsveld

Hoe de politie om zal gaan met het evenement, dat tegen hen is gericht, is nog niet bekend. Danny zegt: 'we hebben afgesproken dat er geen agenten op het plein komen. We willen geen uniformen zien. Met de gemeente bespreken we mogelijkheden om wachters in te schakelen, bijvoorbeeld via een beveiligingsbedrijf.' Een woordvoerder van de politie zegt dat deze afspraken hem niet bekend zijn.

Woensdagochtend is er een gesprek tussen de organisatie en de politie. 'We willen het bespreekbaar maken', zegt Danny, 'en aangeven dat we uit zijn op een vreedzame actie.'

Nummer voor overleden Rishi

Mensen wordt gevraagd een kaars mee te nemen om te branden voor Rishi. Daarnaast wordt met de vuist in de lucht geprotesteerd tegen geweld door politieagenten.

Vrienden van de overleden Rishi maakten een nummer voor hem dat ze tijdens het evenement willen laten horen.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/27-11-2 ... ment-rishi

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Nov 28, 2012 4:31 pm

Er is ook al een liedje voor die criminele lieve Rishi: rest in peace bro, we misse je allemaal man, politie door het rooie, we voelen de pijn man...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 4:37 pm

Ariel schreef:Omroep West heeft een liveblog over de zaak. Wat triest voor de politie. Doen ze dat nu voortaan voor elke doodgeschoten crimineel ? Ze verheerlijken?
http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-11-2 ... -van-rishi

Mijn mond valt nu echt open. :nietverstaan:

Tot 800 mensen verwacht op evenement Rishi

DEN HAAG - Vijf- tot achthonderd mensen worden verwacht bij het evenement tegen politiegeweld aanstaande zaterdag. Dat zegt de organisatie. De actie wordt politiek ondersteund. De organisatie wil de locatie verplaatsen van het Zuiderpark naar het wijkpark bij de Delftselaan.

'We willen aantonen dat Rishi onschuldig is vermoord', zegt organisator Danny. 'We willen voor elkaar krijgen dat er Kamervragen worden gesteld. Verschillende mensen uit de politiek ondersteunen ons.' Wie dat zijn, wil hij nu nog niet zeggen. De actie staat nog in de kinderschoenen. 'Er komt ineens heel veel op ons af.'

Dinsdagavond hadden al meer dan duizend mensen op Facebook aangegeven bij het evenement aanwezig te zijn. Nog eens ruim driehonderd geven aan misschien te komen. 'Dat zijn aanmeldingen, het worden er natuurlijk altijd minder', zegt Danny. 'Maar we hopen wel op vijf- tot achthonderd mensen.'

Spanningsveld

Hoe de politie om zal gaan met het evenement, dat tegen hen is gericht, is nog niet bekend. Danny zegt: 'we hebben afgesproken dat er geen agenten op het plein komen. We willen geen uniformen zien. Met de gemeente bespreken we mogelijkheden om wachters in te schakelen, bijvoorbeeld via een beveiligingsbedrijf.' Een woordvoerder van de politie zegt dat deze afspraken hem niet bekend zijn.

Woensdagochtend is er een gesprek tussen de organisatie en de politie. 'We willen het bespreekbaar maken', zegt Danny, 'en aangeven dat we uit zijn op een vreedzame actie.'

Nummer voor overleden Rishi

Mensen wordt gevraagd een kaars mee te nemen om te branden voor Rishi. Daarnaast wordt met de vuist in de lucht geprotesteerd tegen geweld door politieagenten.

Vrienden van de overleden Rishi maakten een nummer voor hem dat ze tijdens het evenement willen laten horen.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/27-11-2 ... ment-rishi

Het had zo nooit mogen gebeuren maar van de cultus om het alles heen, krijg ik toch een nare smaak in de mond.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Nov 28, 2012 4:39 pm

Schepsel schreef:Afbeelding

Deze foto illustreert perfect waarom ik gezworen heb nooit meer een voet in Den Haag te zetten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Nov 28, 2012 5:20 pm

Ariel schreef:De knul is door zijn vrienden heilig verklaard. Dat gebeurd altijd als een crimineel ( dat was hij, hij werd ook verdacht van moord) het leven laat.

'Het was een grote fout om Rishi neer te schieten.' Dat is de stellige overtuiging van de vrienden van 17-jarige Rishi Chandrikasing. Zo vertellen zij in het AD. Een politiekogel maakte zaterdagochtend een einde aan het leven van de jonge Hagenaar.

Een jaar of tien geleden schopte een Marokkaan ergens in Limburg iemand dood omdat die er wat van zei dat ie op trottoir croste met zijn scooter. Dat haalde het landelijke nieuws. De vader van die jongen verontschuldigde de daad van zijn zoon met dat Allah het zo gewild heeft. Zullen we dit dan ook maar op gelijke wijze verontschuldigen?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 5:21 pm

Het valt me op dat bontkragen uit zijn. Ik vraag me wel af hoe het komt dat ze allemaal zo op elkaar lijken. Je zou bijna zeggen dat ze gekloond zijn.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 5:24 pm

Zwartmeer schreef:
Ariel schreef:De knul is door zijn vrienden heilig verklaard. Dat gebeurd altijd als een crimineel ( dat was hij, hij werd ook verdacht van moord) het leven laat.

Een jaar of tien geleden schopte een Marokkaan ergens in Limburg iemand dood omdat die er wat van zei dat ie op trottoir croste met zijn scooter. Dat haalde het landelijke nieuws. De vader van die jongen verontschuldigde de daad van zijn zoon met dat Allah het zo gewild heeft. Zullen we dit dan ook maar op gelijke wijze verontschuldigen?

Ik denkn niet dat dat daar in goede aarde zal vallen als je daar mee aan komt. Je weet onderhand toch wel dat alles de wil van allah is, behalve als het slachtoffer van het eigen soort is?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 28, 2012 5:26 pm

De jongen was geen Moslim, maar een Hindoe.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Nov 28, 2012 5:29 pm

Ariel schreef:De jongen was geen Moslim, maar een Hindoe.

Dus niet van het eigen soort.

Terug naar “Nederland”