Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Mahalingam »

Was het een treiterkoppig etterballetje die slaag kreeg? Of iets heel anders?
Man mishandelt 14-jarige voetballer
Een 14-jarige voetballer uit Hoevelaken is zondag tijdens een voetbalwedstrijd in Amersfoort mishandeld door een 43-jarige man uit Kootwijkerbroek. De man heeft de jongen geslagen en bij zijn keel gepakt. Hij is later op de dag aangehouden. Dat meldt de politie.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ller.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Mahalingam »

B1 van VV Meedhuizen speelde tegen WEO uit Woldendorp. Zegge en schrijve 40 mensen keken toe. Deze wedstrijd zou verder niemand opvallen ware het niet dat de trauma-helicopter nodig was.
Een jonge speler van voetbalclub WEO is donderdagavond door een keeper van VV Meedhuizen op het veld in Woldendorp in elkaar geslagen. Dat gebeurde na een overtreding in de tweede helft van de wedstrijd tussen de B-junioren van de twee teams.

Na die overtreding speelden de emoties in het publiek en op het veld hoog op, en werd er gescholden. Vervolgens kwam de keeper van VV Meedhuizen op zijn tegenspeler af, en begon hij te schoppen en te slaan. Daarbij raakte de speler zo zwaar gewond dat hij naar het ziekenhuis moest worden vervoerd.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=121482
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

KNVB is de grote schuldige

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Na die overtreding speelden de emoties in het publiek en op het veld hoog op, en werd er gescholden. Vervolgens kwam de keeper van VV Meedhuizen op zijn tegenspeler af, en begon hij te schoppen en te slaan. Daarbij raakte de speler zo zwaar gewond dat hij naar het ziekenhuis moest worden vervoerd.
Ik stel voor om uitsluitend nog KNVB scheidsrechters te laten optreden met een diploma voor karate en kickboksen. Zodra hij de eerste ziet die begint te slaan of te schoppen kan hij direct ingrijpen en hardhandig de zaak in den minne schikken met een of meer gerichte klappen en trappen.

B junioren zijn spelers van 16 en 17 jaar.

O ja. Het amateur voetbal seizoen is nu afgelopen. Als je mij het afgelopen seizoen op de velden hebt horen praten dan bleek dat ik geen goed woord over had voor scheidsrechters. Want die fluiten maar luk raak en lappen alle spelregels aan hun laars. de grote boosdoener? De KNVB en de UEFA.

Het betaalde voetbal is een grote klerezooi wat het toepassen van de spelregels betreft. En over het domme commentaar van menige verslaggever zal ik het maar niet hebben.

Spelregels consequent toepassen en vaker fluiten voor overtredingen!

Dat gebeurt zelden of nooit! De verantwoordelijke bonden hebben het geweld zelf laten escaleren met hun domme bemoeizucht om de spelregels met een korreltje zout toe te laten passen.

Datzelfde gesodemieter zie je immers ook in religie. Niet consequent het woord van God aanvaarden, maar er het liefst zelf een klerezooi van maken. Een van de tientallen voorbeelden? De heidense zondag viering. Zaterdag is de door God aangegeven rustdag! NEE zeggen alle christenen, wij weten het veel beter en lappen Gods regels arrogant - zeg maar hufterig - aan onze laars.

God stelde terecht en begrijpelijk de doodstraf in. NEE zegt het religieuze plebs. Wij weten het veel beter dan God. Wij doen dat lekker niet. Want de doodstraf is niet ongoddelijk, hij is veel erger, hij is namelijk onmenselijk!

Religieuze mensen behoren niet voor niets tot de beste kermis klanten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Zwartmeer »

Gisteravond ging het in Knevel en Brink oa over de rechtszaak mbt de daders van het doodtrappen van die scheidsrechter. Het maakt weer duidelijk dat moslims altijd voor moslims dienen op te komen. De Marokkaanse gemeenschap legt zware druk op de daders...

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1348135
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door King George »

Stel dat een minderjarig Marokkaans meisje wordt verkracht door een (minderjarige) Marokkaan, dan wordt de familie van dat meisje geïntimideerd door de Marokkanen om de Marokkaanse gemeenschap niet te "stigmatiseren".
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door H.Numan »

Welnee. Die beledigde familie gaat bloedwraak plegen op de familie van de dader. Zo discreet mogelijk, want je moet de inboorlingen niet slimmer maken dan ze al zijn. De dader zal vrijwel zeker een dodelijk ongeluk krijgen of in ieder geval een stevige kus van Snip de Heggeschaar.

De kolonisten weten bijzonder goed dat ze met hun handen van kolonistendochters af moeten blijven. Anders zijn de rapen gaar. Bovendien, het is nergens voor nodig. Waarom zou je risico lopen met het penetreren van de geit van de buren als je gratis en voor niks alle blanke meisjes kan pakken?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal is verworden tot het ledematen raken spel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

CV
Ik heb zelf jaren gevoetbald. Als links en rechts back. Twee zonen van mij hebben van kinds af aan gevoetbald (zijn nu al jaren uitgevoetbald) en de jongste nu is 17 en voetbalt op hoog niveau in de provincie. Daarnaast was ik KNVB scheidsrechter en secretaris van een van de grootste amateur voetbalclubs in Amsterdam: sv Buitenveldert.

Ik meen mij te kunnen veroorloven met kennis van zaken een uitspraak te mogen doen over deze hele affaire.

De grootste boosdoener in het hele systeem in Nederland is de KNVB. Amsterdam heeft een eigen KNVB afdeling. De UEFA trekt aan de touwtjes en doet aan belabberde PR en slecht leiding geven.

VOETbal
Is het jullie nog nooit opgevallen dat de sport waar het hier om draait VOETBAL wordt genoemd? Even in het kort. Voetbal dient met een bal gespeeld te worden. Dat betekent dus niet tegen andermans ledematen trappen, elkaar onderuit schoffelen, aan elkaars shirtjes trekken. VOOR EIGEN RECHTER spelen.

Hoe reageerde ik als scheidsrechter op grensrechters?
Als amateur KNVB scheidsrechter moet je toch wel snel in de gaten hebben of een grensrechter die altijd van de eigen partij is, goed of slecht staat te vlaggen. Buitenspel bepalen is een heikele kwestie. Daarom gaat er nogal eens wat mis in de beoordeling en willen de rapen nog weleens gaar zijn. Zo ook gebeurde bij Buitenboys. Ik heb ooit een Turkse grensrechter al direct na twee minuten bij zijn eerste optreden weggestuurd. Ik loop dan niet naar zo'n man langs de lijn toe, nee, ik ren naar hem toe! Die man had nog nooit eerder gevlagd, kende de spelregels niet. Gaf dat ook toe. Deed zo maar wat. Onschuldig type. Zei dat men hem gevraagd had te vlaggen [...]. Die liet ik dus onmiddellijk vervangen. Daar had ik later spijt van. Ik had het team ZONDER grensrechter verder moeten laten spelen. Dat zou een vaste regel moeten worden van de KNVB. Foute slechte incapabele grensrechter? Dan maar zonder.

Je maakt wat mee op het veld
Zo ook met mijn grensrechter die plotseling verdwenen was. Die was door de bosjes naar het ernaast gelegen andere veld gaan koekeloeren om daar poolshoogte te nemen vanwege een uit de hand gelopen ruzie. Toen hij na ongeveer vijf minuten terug kwam en zijn taak als grensrechter weer oppakte kon hij van mij direct vertrekken. De betreffende club liet even later wel een ander opdraven. Nou ja, dat heb ik verder zo gelaten. Maar ook die had ik moeten wegsturen. Want ik had nu eenmaal als arbiter de eind verantwoording.

Ik zal verder hier niet gaan uitweiden over de spelregels. Die zijn overigens voor wat overtredingen betreft voor honderd procent duidelijk.Helaas niet wat de sancties met gele en rode kaarten betreft.

Spelregels? Wie kent die eigenlijk nog?
Als ik een tegenstander aanraak met hand of voet is dit al een overtreding waarvoor gefloten dient te worden. Nogmaals, het spelletje heet voetbal. Welnu FFI forum, het is verworden tot een grote klerentroep van ondeskundigheid die zich manifesteert op het veld in schoppen en trappen, duwen en trekken en last but not least de scheidsrechter verbaal aanvallen als die een beslissing neemt die de jongens of meisjes in het veld, hun ouders, vrienden en familieleden en de trainer/coach van het betreffende elftal aan de zijlijn niet bevalt.

Aangevers van het voetbal geweld
Nogmaals, de KNVB, de UEFA, zijn de grote boosdoeners. En wat helemaal erg is, is het olie op het vuur gooien door de meest stompzinnige Nederlandse voetbal verslaggevers die via de TV een brevet van onvermogen etaleren aangaande hun kennis van de spelregels en die zonder na te denken de meest idiote en agressie bevorderende domme opmerkingen maken over wat ze waarnemen. Misschien geen vrije wil?

Belgisch commentaar is veel beter en correcter. Ook de Duitse voetbal verslaggever neemt een meer bescheiden rol voor zijn rekening.

Poppenkast
Met het strikt hanteren van de voetbal spelregels - ik ben God niet - had al deze poppenkast ellende niet hoeven gebeuren en was meneer Buitenhuis of hoe hij ook heette nog in leven. Ik erger mij vaak bont en blauw aan wat ik zie op de TV bij het Europese en zelfs op het WK voetballen aangaande de beslissingen van de scheidsrechters. Een simpel dingetje. Aan het shirt trekken van een tegenstander is een overtreding die onverbiddelijk met GEEL bestraft dient te worden. Gebeurt nog maar zelden. Een speler afhouden om bij de bal te komen is een overtreding die bestraft moet worden met een vrije trap. Gebeurt dit in het strafschopgebied, dan is de sanctie een vrije trap. Maar . . . wat zie je dan in een emotioneel beladen in de miljoenen euro's lopende wedstrijd? De speler die de overtreding begaat maakt krijgt niets. Geen vrije trap tegen. Waarom niet? Omdat de overtreding in het strafschopgebied begaan dan als een directe vrije trap vanaf de stip genomen moet worden. En dat ontaardt dan meestal in een doelpunt. Heeft een speler al een gele kaart, dan zijn bij veel scheidsrechters de gele kaarten plotseling op. Want een tweede gele kaart betekent automatisch rood.

Consequent de regels toepassen is niet moeilijk
Maar dat gebeurt niet, juist op instigatie van de UEFA! De UEFA schiet ernstig te kort door zijn eigen spelregels te bruuskeren en aan de wilgen te hangen. Scheidsrechters mogen vooral het spel niet 'dood' fluiten. Het is een mannensport. Laten voetballen. Niet voor ieder wissewasje fluiten en meer van dit soort van de spelregels afwijkende inzichten.

Politie is je beste kameraad
Ook in het voetbal. Ik floot ooit een voetbalteam van de Amsterdamse politie. Ik wist niet wat ik zag. Jezus, wat een agressief zooitje. Keihard en langgerekt op de fluit blazen en direct op de eerste de beste boosdoener af RENNEN om hem vervolgens even wat toe te roepen. Dat helpt! (Dus NIET gaan lopen of de dader bij je gaan roepen) Je bent als scheidsrechter misschien wel een vervelende eikel, maar de toon is gezet. Niet door de Amsterdamse politie, maar door DE SCHEIDSRECHTER!

Een scheidsrechter die in het betaalde voetbal fluit, denkt maar aan één ding: zijn reputatie!

En dat is niet hetzelfde als de spelregels correct hanteren. Met niet aflatende slechte beslissingen door de scheidsrechters, gelardeerd met het waanzinnige olie op het vuur gooiende commentaar van uiterst ondeskundige verslaggevers, is voetbal gemaakt tot wat het nu is:

LEVENSBEDREIGEND!

In de loop der tijd is het voetbalspel steeds meer gelijkenis gaan vertonen met het Romeinse spel der gladiatoren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Mahalingam »

De regels de regels. In het een-beenigen-voetbal is er de regel dat men elkaar niet met de krukken in de weg zit/staat/loopt. Het spreekt vanzelf dat het "elkaar met de krukken te lijf gaan" ook 'not done' is.

VIDEO! Voetballers met 1 been hebben fittie
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... en_he.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Mahalingam »

Er was een inhaal wedstrijd. Haaglandia (amateur) op bezoek bij Alphense Boys.
Op de website van die Alphense Boys valt te lezen dat de wedstrijd 'uiterst sportief verliep' en er viel slechts 1 gele kaart. Ja, maar er waren ook 2 gewonden, 3 arrestanten en een heleboel agenten.
Stevige knokpartij na amateurduel
De vechtpartij brak uit na afloop van de wedstrijd, die om 15.00 begon op het veld van Alphense Boys. In een radioverslag van Alphen Stad FM is te horen hoe twee spelers zich 'slechte verliezers tonen', waarna ook thuissupporters zich vechtend meldden op het veld. Die belaagden eerst spelers van Haaglandia en vervolgens ook fans van die club. [...]
Drie supporters werden aangehouden, twee mensen raakten gewond. Een man is met hoofdletsel naar het ziekenhuis gebracht. De slachtoffers en arrestanten zijn supporters van beide clubs.
http://www.ad.nl/ad/nl/11966/Dossier-Vo ... duel.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Ariel »

Ahhh, een kort lontjes team tegen een ander kort lontjes team. We kijken er niet meer van op. Voetbal is ook oorlog
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door King George »

Het was bij de afsluiting van het (amateur-)voetbalseizoen nog eventjes gezellig in Alphen aan de Rijn. En weer ging het gepaard met het modieuze hoofdschoppen. Zodoende is er dus ook een man met hoofdletsel naar het ziekenhuis gebracht. Op de televisie kon nog enige afspiegeling van de namenlijst van de spelers worden gezien. Het was weer gezellig multicultureel. Alleen de Nederlanders waren wat onververtegenwoordigd...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door King George »

Hier drie minuten beeld uit Alphen aan de Rijn
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door King George »

De eenbenigen doen tegenwoordig ook mee aan de mode... En van krukken om mee te kunnen slaan hebben ze er altijd twee bij de hand...





Gevecht tijdens andersvalide voetbalwedstrijd België - Nederland

Gepubliceerd op 1 jun 2013


De eerste voetbal interland tussen andersvalide spelers liep uit op een onsportief fiasco waarbij er gemept werd met krukken, goed bezig...

(beelden VTM)


Categorie
Sport
Licentie
Standaard YouTube-licentie
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Monique »

Ik ben blij dat ik altijd gehockeyd heb.... :finger:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door H.Numan »

Kan je hockeyen op een Harley? :thinking:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Mahalingam »

De aandacht van de buitenwereld voor voetbal geweld heeft wel invloed. Er worden nu spelers uit clubs gezet vanwege vechten. Daar hoorde je vroeger nooit over.
Het bestuur van Alphense Boys heeft vandaag vijf spelers uit de A-selectie gezet en meegedeeld hun lidmaatschap van de vereniging te beëindigen. Dit besluit is een rechtstreeks gevolg van de betrokkenheid van de spelers bij de vechtpartij van afgelopen zondag ...
http://www.alphenseboys.nl/?showid=3570
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door H.Numan »

Nu dus wel, want een bontkraagje schorsen? Dat gaat zo maar niet!
Powned schreef:Spelers van Alphense Boys die werden geroyeerd na een vechtpartij vorig weekend noemen het besluit ze weg te sturen 'respectloos'.

De club royeerde vijf spelers na een massale vechtpartij na afloop van een wedstrijd. Otman Mouhyieddine en Galid Alaoui Mrani zijn het allebei niet eens met die beslissing.

Galid noemt het 'respectloos' dat de voorzitter van Alphense Boys een sms stuurde om te laten weten dat hij niet meer welkom is op de club. "Daarin stond dat hij mij niet kon bereiken en daarom op deze manier vertelde dat ze afscheid van me nemen", zo vertelt hij aan het Leidsch Dagblad.

Ook Otman is boos. Hij laat het er niet bij zitten: "Ik denk dat ik een advocaat in ga schakelen. Ik heb niemand aangeraakt, ik werd zelf aangevallen", aldus de voetballer.

Powned
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Marokkaanse onschuld

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:
Ook Otman is boos. "Ik heb niemand aangeraakt, ik werd zelf aangevallen", aldus de voetballer.
Precies! Zo is het gegaan. Marokkaanse moslim mannetjes zijn altijd de dupe en worden te pas en onpas geattaqueerd. Zelfs als zij met heter daad betrapt worden op diefstal zeggen ze dat ze niks hebben ontvreemd. Wij kennen zo langzamerhand onze pappenheimers en het islamitische fratsen gedoe dat met leugens en bedrog is vormgegeven en grootgebracht.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Mahalingam »

het was op 3 juni dat bericht werd hier:
Gevecht tijdens andersvalide voetbalwedstrijd België - Nederland
waarbij eenbenigen elkaar lam sloegen met hun krukken.

De straffen zijn nu uitgedeeld zo lees ik de Belgische media:
Eenbenige Nederlandse internationals op non-actief na vechtpartij
De trainer en twee spelers van het Nederlands team voor geamputeerde voetballers zijn op non-actief gezet.
"Ik neem mezelf enorm kwalijk wat gebeurd is", reageert de Nederlandse aanvoerder Mario Vitale, één van de geschorsten. "Ik heb te emotioneel gereageerd. Maar ik moet me neerleggen bij de beslissing van het bestuur."
http://www.gva.be/sport/voetbal/voetbal ... artij.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Ariel »

Er is ook een uitspraak in de Nieuwenhuizen zaak.
De 51-jarige El-Hassan D. krijgt zes jaar gevangenisstraf voor het medeplegen van doodslag op grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Zijn zoon Yassine (16), die als enige heeft toegegeven Nieuwenhuizen te hebben geschopt, krijgt twaalf maanden cel, waarvan twee voorwaardelijk. De andere verdachten krijgen 24 maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. De straffen zijn conform de eis van Justitie. Alle minderjarige verdachten krijgen bovendien een proeftijd van twee jaar en moeten zich verplicht laten begeleiden door Jeugdzorg.

De rechtbank in Lelystad acht bewezen dat zeven verdachten op 2 december in Almere grensrechter Nieuwenhuizen van voetbalclub Buitenboys hebben getrapt en geslagen. Alle zeven verdachten worden schuldig bevonden aan het medeplegen van doodslag op Nieuwenhuizen. Een andere doodsoorzaak dan geweld wordt door de rechtbank onwaarschijnlijk geacht.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2165 ... agd__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door King George »

LIVE. Uitspraak tegen Doodschoppers van De Grens

Het wordt een slechte dag voor de familie van grensrechter Richard Nieuwenhuizen, verzuchtte Jan D. vanmorgen. Klopt. De rechtbank van Lelystad doet om 13.15 uur een uitspraak die niets verandert en niets verzacht: dood blijft dood. Daar helpt geen verschoningsrecht tegen. De strafeisen van het OM tegen de Doodschoppers van De Grens zijn helder: zeven van de acht waren verdachten waren verantwoordelijk, en allemaal dragen ze schuld. De een wat meer dan de ander. Maar feitelijk weten we nog steeds niet wie nou wel en wie nou niet geschopt, geslagen en nog een keer geschopt heeft. We weten zelfs niet óf er wel geschopt is. Bovendien: Die jongens moeten nog een toekomst tegemoet. Arme Soufyan lijdt in zijn eigen buurt al onder een reputatie als snitch. En De Grens had al een kwakkelende gezondheid, zo wist meneer Spong. Dan moet je ook niet met een vlaggetje langs een vechtbalveld gaan staan hè. Kortom. De rechter kan nog alle kanten op in zijn altijd te milde uitspraak. Voorbeschouwing bij Saskia B. Vertrouwen in de rechtsstaat peilen via #grensrechter. Commentaar uit de kelderboxen van 020-Gaza via de gekke tv hierboven.
Update: Uitstel vertraagd. Wachten is (alwéér) op De Tolk.
Update: Eclatante nederlaag voor meneer Spong. El-Hassan D. krijgt zes jaar om zijn Nederlands bij te spijkeren. Zoon Yassin krijgt 12 maanden cel, waarvan 2 voorwaardelijk. De anderen vijf krijgen 24 maanden, waarvan 6 voorwaardelijk.
Strong: Advocaten uiteraard in hoger beroep.
Strong: Hele vertaalde uitspraak hierrr.

Afbeelding

Dus het gezin van een zomaar door testosterontuig zonder opvoeding doodgetrapte amateurvlagger zit op de publieke tribune van de rechtbank van Lelystad. Te wachten tot een rechterlijke uitspraak een heel klein toefje gerechtigheid en leedverzachting brengt. En dan blijkt de modderfokking TOLK te laat, waardoor één van de kloodtzakjes die hun man, zoon, broer en vader en hebben doodgetrapt niet in staat is om de uitspraak te begrijpen. Omdat El-Hassan D., de oudste verdachte (en tevens de vader van Yassin) z'n hele armetieterige leven lang op drie hoog achter in een portiekflat naar schoteltelevee uit zijn eigen zandbak heeft zitten kijken op kosten van de belastingbetaler, moeten de gezinsleden van Richard Nieuwenhuizen op het meest emotionele moment van de strafzaak wachten tot er een tolk vrijgemaakt is uit één van de vele, vele andere rechtszalen in Nederland waar de aanwezigheid van diens kennis van het Berbers en andere klanken van het Arabisch gewenst is. Geef dat tuig de uitspraak en een woordenboek mee de cel in, en geen Playstation, dan komen ze er uiteindelijk misschien zelf wel een keer achter waarom ze tijdelijk uit de samenleving zijn weggejorist. El-Hassan kon overigens nog uit-ste-kend Nederlands toen hij aan De Vijfde Dag uitlegde dat zijn zoon onschuldig was.


GeenStijl
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door Ariel »

:shock: Wachten schijnt te zijn op de tolk? Hoe achterlijk....Hoelang wonen deze berbers al in Nederland ? Je zou toch denken dat ze nu toch wel eens vloeiend Nederlands zouden moeten spreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door King George »

Goede ouder en opvoeder hè?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door H.Numan »

Vloeiend Nederlands spreken ze natuurlijk nooit. Tegen hun principes. Maar vloeibaar Nederland wel, dat spreken ze perfect. Vooral in je gezicht.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Grensrechter dood getrapt, en ander voetbal leed.

Bericht door King George »

’Geschopt alsof het om een bal ging’

Alsof hij een voetbal was, in plaats van een mens. Zo schopten spelers van de Amsterdamse voetbalclub Nieuw-Sloten volgens de rechtbank in Lelystad op 2 december 2012 in op grensrechter Richard van Nieuwenhuizen. Ze namen het risico voor lief dat hun slachtoffer zou overlijden door met voetbalschoenen tegen een zeer kwetsbare plek als het hoofd te trappen.

Dat werd gisteren door de rechtbank bestraft met de hoogste straffen die aan minderjarige verdachten van doodslag kunnen worden opgelegd. Twee jaar, waarvan een half jaar voorwaardelijk, voor Soufyan B. (17), Othman K. (16), Ibrahim C. (16), Fady F. (16) en Mohamed K. (18).
Spoiler! :
Eén jaar, waarvan twee maanden voorwaardelijk voor Yassine D. (16), die ten tijde van de schoppartij vijftien jaar oud was. Zijn vader, El-Hasan D. (51), werd veroordeeld tot zes jaar cel. De rechtbank hecht geen geloof aan zijn bewering dat hij Nieuwenhuizen probeerde te helpen, en rekent hem juist zwaar aan dat hij als volwassen trainer en begeleider van een jongerenteam niets deed om een einde te maken aan het geweld. Zijn zoon Yassine klapte met een cynisch gebaar in de handen bij het aanhoren van de veroordeling van zijn vader. Daveryon B. (15) werd als enige vrijgesproken van het medeplegen van doodslag. Hij kreeg de lichtste straf wegens openlijk geweld tegen de keeper van Buitenboys: dertig dagen cel. De vonnissen zijn gelijk aan de eisen van het Openbaar Ministerie. Alle verdachten kregen een proeftijd van twee jaar. Ze moeten zich verplicht laten begeleiden door Jeugdzorg. Volgen ze de aanwijzingen niet, dan moeten ze alsnog het voorwaardelijke deel van hun straf uitzitten.

De uitspraak zorgde voor beroering onder een aantal moeders van de schoppers op de publieke tribune. „Discriminatie”, vond er een. „Ze worden alleen gestraft omdat we Marokkanen zijn.” Een aantal moeders verliet de zaal in tranen.

De meeste verdachten schitterden tijdens de uitspraak door afwezigheid. Alleen Othman, Yassine en zijn vader hadden de moeite genomen om naar de rechtbank te komen. Volgens de advocaten van degenen die verstek lieten gaan had dat alles te maken met de grote druk die ze voelen door de zaak, en de wetenschap dat de pers massaal aanwezig zou zijn. Daveryon zat op school, vertelde zijn advocaat Hans Rispens. „Hij heeft een toetsweek.”

De rechtbank volgde in het vonnis de redenering van het OM dat het er niet toe doet wie precies op welke plek heeft geschopt. Van iedere verdachte werd wel uitgelegd of de rechtbank bewezen vond dat er tegen het hoofd van Nieuwenhuizen was geschopt, of tegen andere lichaamsdelen, maar dat bleek geen aanleiding om te differentiëren in de straffen.

De rechtbank vindt ook dat er geen twijfel bestaat over de doodsoorzaak. Richard Nieuwenhuizen is aan de gevolgen van het geweld overleden, en niet aan een zeldzame aandoening aan zijn aderen. Volgens de Canadese forensisch deskundige Milroy, die was ingeschakeld door de raadslieden van de oudste verdachte, Gerard Spong en Sidney Smeets, waren er aanwijzingen dat de grensrechter leed aan een zwakke plek in een slagader. De rechtbank vindt het „onvoldoende aannemelijk en hoogst onwaarschijnlijk” dat Nieuwenhuizen als gevolg daarvan overleed, uitgerekend een dag na de schoppartij op het voetbalveld.

Schadeclaim

Over de schadeclaim die advocaat Yehudi Moszkowicz indiende namens de familie Nieuwenhuizen moet een civiele rechter zich buigen. De rechtbank vond die claim een te zware belasting van het strafproces. Alleen aan Mykel Nieuwenhuizen, de zoon die voor zijn ogen zag hoe zijn vader zwaar werd mishandeld, kende de rechtbank 5000 euro shockschade toe.


Bron: Digitale Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie