Kopschoppen is cool en de laatste trend.

Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:
Marieke schreef: Ja, maar die TBS wil juist de PVV afschaffen.... Bijzonder dom hoor!!! : nono3: Als ik heel eerlijk ben, heb ik de neiging om te denken dat je maar half weet waar je over praat als je dat soort voorstellen doet... :shock:
Nou zeker....
Er zijn echt criminelen die niet (helemaal) weten wat ze doen hoor! Zo zijn er mensen die door stemmen in hun hoofd aangezet worden tot gruweldaden (kun je zien op een MRI-scan, echt waar)! of die een laag IQ hebben, waardoor ze de gevolgen van hun daden niet inzien. Mensen kunnen ook zwaar psychotisch zijn en zich om de haverklap bedreigd voelen! Die denken dan soms echt dat het zelfverdediging is als ze iemand vermoorden ofzo! En zo zijn er nog 110 andere voorbeelden... Dus voor mensen met dat soort dingen vind ik TBS wel heel noodzakelijk hoor!
Geert Wilders vindt het “onaanvaardbaar en levensgevaarlijk” dat opnieuw een tbs’er is ontsnapt tijdens een begeleid verlof. Voor de PVV-leider is de maat vol. “Per onmiddellijk afschaffen dat tbs met verlof!!” Dat zegt hij vrijdag op Twitter. Namens de PVV heeft Kamerlid Lilian Helder schriftelijke vragen gesteld aan staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie over de affaire. Ze dringt erop aan begeleiders van tbs'ers op verlof beter te beveiligen. Ook zou er voorafgaand aan het verlof altijd een signalement van de tbs'er naar de politie moeten gaan, zodat die meteen kan optreden bij een ontsnapping.
Nee, daarin hebben ze natuurlijk wel helemaal gelijk, lijkt mij.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Schepsel »

Ik zie bij zulke mensen het nut van TBS niet, die zouden eerder in een gesticht of woongroep geplaatst moeten worden, niet eens in Spartaanse omstandigheden maar gewoon redelijk prettig. Bloemschikken, figuurzwemmen, vogeltjes vouwen, kleuren, of wat er dan voor activiteiten ook in zo'n setting kunnen, goed eten, fijn bed. :smile4: Gewoon weg uit de samenleving! Zulke mensen kunnen toch niet behandeld worden en als ze hun straf toch al hebben uitgezeten (hetgeen zeker met TBS'ers dubbel en dwars het geval is, ze laten die eindeloos lang blijven zonder enig uitzicht, in omstandigheden die veel lijken op de gevangenis) kunnen ze net zo goed ergens veilig voor zichzelf en anderen zitten en een iets beter leven leiden.

Nadeel: Het kost geld, en als er iets is dat politici lijken te haten in deze economisch gure tijden, is het wel het geld steken in waar het voor bedoeld is: De eigen bevolking. Cultuurgeneuzel en ontwikkelingshulp en weet ik het wat zijn belangrijker!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ariel »

Dus Marieke...Je bent het met mij en ook misschien een beetje met Geert Wilders eens dat het voor de geestelijk zieke mensen die jij nu benoemd het beter is als ze opgenomen worden in een gesloten afdeling van een psychiatrische instelling, dan dat ze in een tbs kliniek geplaatst worden waar gevaarlijke criminelen onvoldoende behandeling krijgen , maar wel zo nu en dan een weekend naar huis mogen? Uit onderzoek blijkt namelijk dat TBS instellingen nauwelijks toekomen aan de kerntaak die het als tbs-kliniek heeft: het behandelen van tbs'ers, zodat zij uiteindelijk kunnen terugkeren in de samenleving. Ze zien vaak maar een uurtje per week een therapeut, en dat terwijl ze dus gewoon intern in behandeling zijn.

Iemand die zwaar psychotisch is en daardoor iemand vermoord behoort niet in een TBS kliniek thuis, die hoort hier thuis, en veel criminelen die wel in zo'n TBS kliniek zitten behoren naar mijn idee in de gevangenis thuis.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Marieke »

Schepsel schreef:Ik zie bij zulke mensen het nut van TBS niet, die zouden eerder in een gesticht of woongroep geplaatst moeten worden, niet eens in Spartaanse omstandigheden maar gewoon redelijk prettig. Bloemschikken, figuurzwemmen, vogeltjes vouwen, kleuren, of wat er dan voor activiteiten ook in zo'n setting kunnen, goed eten, fijn bed. :smile4: Gewoon weg uit de samenleving! Zulke mensen kunnen toch niet behandeld worden en als ze hun straf toch al hebben uitgezeten (hetgeen zeker met TBS'ers dubbel en dwars het geval is, ze laten die eindeloos lang blijven zonder enig uitzicht, in omstandigheden die veel lijken op de gevangenis) kunnen ze net zo goed ergens veilig voor zichzelf en anderen zitten en een iets beter leven leiden.

Nadeel: Het kost geld, en als er iets is dat politici lijken te haten in deze economisch gure tijden, is het wel het geld steken in waar het voor bedoeld is: De eigen bevolking. Cultuurgeneuzel en ontwikkelingshulp en weet ik het wat zijn belangrijker!
Ja, daar zit misschien wel wat in, dat zoiets niet echt humaan is. Maar soms kan TBS wel degelijk helpen hoor. En wist u dat er ook zoiets bestaat als longstay-TBS? (Ja, dat lijkt een domme opmerking, maar dat weten niet alle mensen). Dat zijn dus die mensen die heel zwaar geestesziek zijn en die te gevaarlijk zijn om terug te keren in de maatschappij. Die worden nooit meer beter, maar ze proberen die mensen wel een zinvol leven te geven op zo'n longstay-afdeling.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:Dus Marieke...Je bent het met mij en ook misschien een beetje met Geert Wilders eens dat het voor de geestelijk zieke mensen die jij nu benoemd het beter is als ze opgenomen worden in een gesloten afdeling van een psychiatrische instelling, dan dat ze in een tbs kliniek geplaatst worden waar gevaarlijke criminelen onvoldoende behandeling krijgen , maar wel zo nu en dan een weekend naar huis mogen? Uit onderzoek blijkt namelijk dat TBS instellingen nauwelijks toekomen aan de kerntaak die het als tbs-kliniek heeft: het behandelen van tbs'ers, zodat zij uiteindelijk kunnen terugkeren in de samenleving. Ze zien vaak maar een uurtje per week een therapeut, en dat terwijl ze dus gewoon intern in behandeling zijn.

Iemand die zwaar psychotisch is en daardoor iemand vermoord behoort niet in een TBS kliniek thuis, die hoort hier thuis, en veel criminelen die wel in zo'n TBS kliniek zitten behoren naar mijn idee in de gevangenis thuis.
Maar ik weet niet hoe dat precies zit, maar is het dan niet zo dat als we al die mensen naar een psychiatrische kliniek sturen, die klinieken dan heel erg overvol raken? En dat er veel criminelen TBS krijgen terwijl ze gewoon de gevangenis in moeten, daarvan denk ik eerlijk gezegd niet dat wij dat kunnen bepalen. Ik denk dat je daar echt psychiater voor moet zijn ofzo. En in Nederland hebben we ook de mogelijkheid om iemand 'gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar' te verklaren, terwijl dat er in andere landen volgens mij niet is! Dat lijkt me zo geweldig aan het Nederlandse systeem! Is er trouwens bekend waarom de PVV TBS wil afschaffen???
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door H.Numan »

Marieke schreef:Ja, daar zit misschien wel wat in, dat zoiets niet echt humaan is.
TBS is heel humaan. In principe is TBS voor (levens)gevaarlijke gekken. Die dat vrijwel altijd hun hele gestoorde leven blijven.
Maar soms kan TBS wel degelijk helpen hoor.
Nee, de recidive is meer dan 75%.
En wist u dat er ook zoiets bestaat als longstay-TBS? (Ja, dat lijkt een domme opmerking, maar dat weten niet alle mensen). Dat zijn dus die mensen die heel zwaar geestesziek zijn en die te gevaarlijk zijn om terug te keren in de maatschappij. Die worden nooit meer beter, maar ze proberen die mensen wel een zinvol leven te geven op zo'n longstay-afdeling.
En voor te bereiden op terugkeer in de maatschappij. Wist jij dat meer dan 60% van TBSers op verlof weer in de fout gaat?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Marieke »

H.Numan schreef:
Marieke schreef:Ja, daar zit misschien wel wat in, dat zoiets niet echt humaan is.
TBS is heel humaan. In principe is TBS voor (levens)gevaarlijke gekken. Die dat vrijwel altijd hun hele gestoorde leven blijven.
Maar soms kan TBS wel degelijk helpen hoor.
Nee, de recidive is meer dan 75%.
En wist u dat er ook zoiets bestaat als longstay-TBS? (Ja, dat lijkt een domme opmerking, maar dat weten niet alle mensen). Dat zijn dus die mensen die heel zwaar geestesziek zijn en die te gevaarlijk zijn om terug te keren in de maatschappij. Die worden nooit meer beter, maar ze proberen die mensen wel een zinvol leven te geven op zo'n longstay-afdeling.
En voor te bereiden op terugkeer in de maatschappij. Wist jij dat meer dan 60% van TBSers op verlof weer in de fout gaat?
Nee, eerlijk gezegd niet. Ze hebben namelijk altijd beweerd dat bij TBS de kans op recidive juist kleiner is dan bij 'alleen' gevangenisstraf. Maarja, kan goed niet waar zijn. Ik weet het eerlijk gezegd niet. :unsure: En trouwens, die longstay-TBS'ers waar ik het net over had, daarvan is het (bijna) zeker dat ze juist níet kunnen terugkeren in de maatschappij. Ze worden op zo'n longstay-afdeling ook niet meer behandeld in principe. Want dat heeft over het algemeen toch geen nut meer. :unhappy:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door H.Numan »

TBS is een van de minst werkende straffen. Zo niet de minst werkende. Eigenlijk logisch, als je er over nadenkt. Iemand die serieus geestelijk gestoord is geneest niet met wat fijne praatjes van professor doctor Staal en begeleiding van zuster Zalig. Om TBS te krijgen moet je serieus gestoord zijn, licht of (ietwat on)prettig gestoord is gewoon schoffelen of een weekje Bijlmer. Er wordt je veel wijs gemaakt mbt justitie, maar TBS is zo ongeveer de grootste zotteklap die je verteld wordt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ariel »

Ook als de mussen dood van het dak vallen door de warmte, blijft gezichtschoppen een erg cool en trendy spelletje.
Zwembadtuig schopt meisje tegen hoofd

De politie is op zoek naar vier jongeren die een 16-jarig meisje hebben afgetuigd bij een zwembad in de Amsterdamse Spaarndammerbuurt. Het slachtoffer werd in haar gezicht geslagen en tegen haar hoofd geschopt.

De mishandeling gebeurde op 18 juni bij het Brediusbad. Het meisje werd in het openluchtbad al lastiggevallen en bedreigd door het viertal, dat bestond uit twee jongens en twee tienermeiden. Als ze na het zwemmen naar huis wil fietsen, nemen de jongeren haar te grazen. Een van de twee vrouwen houdt haar vast, zodat de andere vrouw haar ongestoord een paar keer in haar gezicht kan stompen. Als ze in elkaar zakt en op de grond ligt, krijgt ze nog een paar trappen tegen haar lichaam en hoofd.

De vier daders blijken door de bewakingscamera’s van het zwembad gefilmd. De politie heeft die beelden nu vrijgegeven. Van de twee vrouwelijke mishandelaars is bovendien een duidelijk signalement. Ze zijn beiden tussen de 15 en 17 jaar oud. Een van hen is vrij fors van postuur en heeft een tongpiercing. De ander valt op door haar doorlopende wenkbrauwen.


Binnen bij het openluchtzwembad wordt het meisje al lastig gevallen en bedreigd door twee jonge dames die in het gezelschap zijn van twee jongens. Ze wordt in het water geduwd en krijgt te horen ‘dat ze haar nog wel pakken’. Als het zwembad om 18:00 sluit, spreken bij de uitgang de twee jongens het meisje aan met de woorden ‘dat ze gepakt gaat worden’. Bij de fietsen beginnen de twee vrouwen haar eerst te duwen. Dan slaat een van de twee haar een flink aantal keer in het gezicht, terwijl de andere het slachtoffer vasthoudt. Ze zakt in elkaar, maar dan stopt het geweld nog niet. Ze krijgt nog een aantal trappen tegen haar hoofd en lichaam te verduren.

Het slachtoffer loopt ten gevolge van de mishandeling een bloedneus, bulten, schaafwonden en blauwe plekken op.

Voor het Signalement van de meiden klik op de link
http://www.politie.nl/gezocht/verdachte ... usbad.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door King George »

OM in beroep tegen zaak kopschoppers

Afbeelding

Kopschopper Brent Leysen is schuldig bevonden aan poging tot doodslag. De rechter legt hem een jeugddetentie op van 10 maanden, omdat hij gepoogd zou hebben het slachtoffer van het leven te beroven.

Tom Kantelberg is medeplichtig aan deze poging, dat meldt Hans Schutte op Twitter. Hij is veroordeeld tot zes maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

De kopschoppers zullen strafvermindering krijgen in verband met de massale verspreiding van de beelden van het incident. Het OM is flink op de vingers getikt voor het uitzenden van de beelden, meldt Iris Cohen van de Telegraaf op Twitter.

update 14.49 Het Openbaar Ministerie gaat in beroep tegen de straf. De officier van justitie is het niet eens met de strafkorting die de rechter heeft toegepast vanwege het verspreiden van de beelden.


Powned
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ariel »

We hebben hier een bijzonder geval van gezichtschoppen. Eigenlijk is het slachtoffer ook schuldig, want hij had moeten weten dat oorlogsbuit niet zomaar terug gevorderd kan worden.
Marokkanen molesteren man om aansteker

Een groep Marokkaanse jongeren heeft in de nacht van zaterdag op zondag de 22-jarige Erwin Visser uit Rolden gemolesteerd in het centrum van Assen werd hij meermaals tegen zijn hoofd geschopt.

De mishandeling gebeurde na sluitingstijd van de cafés aan de Brinkstraat. Volgens het slachtoffer werd hij zonder enige aanleiding in elkaar geslagen. Hij had één van de belagers zijn aansteker gegeven, omdat deze om een vuurtje vroeg. Toen de Roldenaar vervolgens zijn aansteker terugvroeg, werd hij belaagd. Dat meldt RTV Drenthe.

De vader van het slachtoffer is een actie gestart op Facebook. Onder de naam 'Hollands Offensief' zoekt Koos Visser getuigen en foto's en namen van de daders, zodat ze zo snel mogelijk gepakt kunnen worden.

De 22-jarige man is overgebracht naar het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen en daar voor zijn verwonderingen behandeld. Hij is inmiddels weer thuis, maar kampt met een hersenschudding, zware kneuzingen in zijn gezicht, een gekneusde arm en nekklachten. Hij heeft aangifte gedaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Schepsel »

Vandaag in de Albert Heijn ook van die armzalige zielen. Met een stuk of 3 hadden deze Marokkanen een heel gangsta stoere driftbui tegen een beveiligingsman. Hoe komt het eigenlijk dat ze er altijd hetzelfde uitzien? Hetzelfde kapsel, dezelfde petjes, dezelfde kleren! Ik snap niet dat ze hun eigen sneuheid en deerniswekkendheid niet snappen. :thinking:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door H.Numan »

Dat laatste is heel gewoon. De hippies destijds liepen ook buitengewoon uniform gekleed (tot en met de parfum toe). De meeste scholieren volgen de mode zo nauwkeurig dat je bijna van een uniform kun spreken. Dat is van alle tijden de laatste 80 jaar.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Schepsel »

Maar ook hier heb je meerdere trends en altijd meer identiteit. Je hebt grofweg bij mannen hier:
-Het type met de knot, kniebroek en teenslippers.
-''Niks'', koopt gewoon af en toe wat kleren en heeft een nietszeggende haardracht. (niet per se slecht)
-Petje-sjonnie, vaak zo'n dun mager ventje met een wit petje en een trainingsbroek.
-Kakkertje, het soort met het kak-kapsel en de roze polo.
-Retro kapsel dat een beetje gay aandoet (vind ik zelf dan) en vaak gestreepte shirts erbij en zonnebrillen.
-Hipster, vaak baardje en dikke bril, en overmaatse blouses/hemden en liefst nog een kleurige tatoeage.
-Alternatief, dat is van alles en geldt dus niet als hoofdmoot.

En vast nog wel wat. Marokkanen:
-Kort, in meer of mindere mate opgeschoren haar.
-Spijkerbroekie.
-Kekke sneakers
-Nichterig handtasje (wtf? Ok, ik ben tolerant enzo. Maar van die seksisten/chauvinisten zou ik geen tasje verwachten dat mij nog te truttig is)
-Nep-Loewie Vieton-meuk.
-Agressieve, dommige blik.
-Een of ander hesje.
-En als finishing touch in de winter de dode kat om hun nek!

Dat is iig hier het Marokkanen-uniform. Alleen in lengte verschillen ze ietsje.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ozes »

Individualiteit is een puur Europees fenomeen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Mahalingam »

Wat voor volk heeft zulke korte lontjes?
Bejaarde (72) mishandeld na parkeerruzie
Er ontstond een ruzie tussen de oudere man en twee andere mannen. Het slachtoffer wilde het parkeerterrein oprijden en vroeg de bestuurder van de auto die in de weg stond of hij aan de kant wilde gaan.

De bestuurder en een andere man, beide 42 en afkomstig uit Assendelft, werden daarop agressief. De bestuurder sloeg en schopte op het slachtoffer in, zelfs terwijl die op de grond was gevallen.
Het slachtoffer liep verwondingen op in zijn gezicht. De mannen zijn door de politie aangehouden.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/117277/Bejaa ... rkeerruzie
Hoe moeten we bij het tussen de regels doorlezen dat 'afkomstig uit" plaatsen? Een nieuwe code ter aanduiding van wat beter ongenoemd kan blijven?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ariel »

Man zwaar mishandeld op Jordaanfestival

Op het Jordaanfestival in Amsterdam is zaterdagavond een man zwaar mishandeld. Hij maakte deel uit van een groep van 15 tot 20 jongens en mannen, die onderling met elkaar slaags raakten, zo heeft de politie bevestigd na berichten in lokale en regionale media.

Het slachtoffer, een man van 38, werd onder meer tegen zijn hoofd geschopt toen hij al op de grond lag. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. Een 24-jarige Amsterdammer is voor die mishandeling opgepakt.

Ook een jongen van 15 uit dezelfde groep is aangehouden. Hij viel medewerkers van de catering lastig.
Op de site van ATV las ik via een aanwezige op dat feest, dat de dader een lid van de bontkragen fanclub is. :rolleyes: Je verwacht het niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Mahalingam »

Op AT5 wordt gezegd:
  • Ja inderdaad. Ik fietste er langs toen het net voorbij was en zag de laatste 2 afgevoerd worden. Lichtgetint, opgeschoren en handtasje om, veelvuldig KKR vloekende in de boeien de straat over naar het bureau.
    Er kan ook niets meer georganiseerd worden of deze aasgieren komen het verpesten.
En dat is trend in alle commentaren: een feest van echte Amsterdammers wordt nu ook cultureel verrijkt met klierende jochies.
En de vergoelijkers: ja maar vroeger was de Jordaan ook al een tuig-buurt!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ariel »

Jacht op genadeloze kopschopper. De politie heeft beelden vrijgegeven van een man die wordt gezocht voor een zeer zware mishandeling in Zoetermeer. De verdachte viel samen met een mededader een bezoeker aan van een discotheek. Hij vloerde het slachtoffer eerst met een kopstoot en schopte hem daarna keihard tegen zijn hoofd.


Het incident stamt van 17 maart, maar de kopschopper loopt nog steeds vrij rond. Raar, waarom wacht men meer dan een half jaar om de beelden vrij te geven. Dat kan toch veel sneller.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door King George »

Lokale bestuurders tegen strafvermindering door beelden

Het uitzenden van beelden van een misdrijf, bijvoorbeeld als onderdeel van een televisieprogramma, mag volgens lokale bestuurders niet leiden tot strafverminderingen.


Afbeelding
Foto: Thinkstock

Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl, uitgevoerd door Overheid in Nederland onder 1.733 lokale bestuurders. 91 procent van de ondervraagden vindt niet dat het openbaar maken van beveiligingsbeelden tot strafvermindering mag leiden.

De Belgische hoofdverdachte van de geruchtmakende mishandeling die in januari in Eindhoven plaatsvond, Brent L., kreeg voor poging tot doodslag tien maanden jeugddetentie, waarvan vier voorwaardelijk. Er was anderhalf jaar jeugddetentie plus een half jaar voorwaardelijk geëist.

L. kreeg een lagere straf opgelegd, omdat de rechter van mening is dat de privacy van de verdachte is geschonden doordat beelden van de schoppartij op tv en internet te zien waren. Het Openbaar Ministerie (OM) had zorgvuldiger moeten zijn met het uitzenden van de beelden.

Standje

Het OM zegt blij te zijn met de opvatting van de bestuurders. "Wij delen die mening. We hebben in het geval van Eindhoven een standje gekregen van de rechter. Deze 'straf' is eigenlijk omgezet in strafmindering voor de verdachte", zegt persofficier Ernst Pols tegen NU.nl.

Het OM is het niet eens met de strafmindering van Brent L. en is daartegen in hoger beroep gegaan.

Gebruik camerabeelden

89 procent van de ondervraagde bestuurders is bovendien van mening dat politie en justitie de mogelijkheid moeten krijgen om intensiever gebruik te maken van camerabeelden. Deze opvatting lijkt het OM niet helemaal te delen.

Recentelijk werd wel bekendgemaakt dat het OM "zorgvuldiger en voorzichter" te werk zal gaan met het verspreiden van foto’s en beelden van verdachten. Na het uitzenden van de camerabeelden uit Eindhoven ontstond er een heksenjacht naar de verdachten.

"In het geval van de mishandeling in Eindhoven heeft de rechter gezegd: 'Het tonen van beelden is een prima middel, maar jullie geven onvoldoende inzicht in de belangenafweging'", zegt Pols.

"We moeten die afweging dus nog nadrukkelijker verantwoorden aan de rechter. En dat zal er in de toekomst ook wel eens voor zorgen dat we een extra tussenstapje moeten zetten. Moeten we tijdens de opsporing direct alles laten zien of volstaat het te zeggen dat we beelden hebben van de verdachte?"

Volgens Pols heeft het OM wel voldoende armslag. "De wettelijke mogelijkheden zijn er en we zitten elke dag klaar om verzoeken van de politie in te willigen."


Nu.nl
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Marokkaanse vader schopt trainer op zijn gezicht

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gezichtschoppen is voornamelijk - zoals we weten - een Marokkaans moslimse aangelegenheid.

De fout die de vuile links fascistisch socialistische Goedmensch politici hebben gemaakt is om willekeurig psychisch ontoerekeningsvatbaar achterlijk cultuur gebonden islamitisch vuil uit het buitenland (Marokko, Turkije) te laten vermengen met een hoogstaande kennisbeschaving. JA! Die linkse Goedmensch wilden ons straffen voor wat de socialistische Hitler-bende Europa had aangedaan. Want wat wilde Hitler? Juist ja! Die wilde een blank ras gevrijwaard van buitenaardse genen. Hitler was zijn tijd ver vooruit! Want nu weten we het volgende. Je hebt goede genen en je hebt slechte genen.

En waarom wilde hij met moslims samenwerken? Juist ja! Vanwege hun slechte genen!

Ik dwaal af.

Afgelopen donderdag was er zoals op andere dagen in de week training op de voetbal velden van de club. Die club heet sv Diemen. Kinderen in de leeftijd tussen de tien en twaalf jaar waren ruzie aan het maken met elkaar. Eigenlijk handtastelijk aan het vechten. De trainer-coach van vorig seizoen van mijn zoon (17) die daar toevallig aanwezig was probeerde de vechtenden uit elkaar te halen. Een Marokkaans jongetje wordt door de trainer aangeraakt en weggeduwd. Het kut Marokkaanse slecht opgevoede (islamitisch) jochie belt vlug via zijn cell-phone zijn vader en zegt waarschijnlijk dat hij geslagen is. De Marokkaanse vader snelt in zijn auto (Mercedes of BMW) naar sv Diemen. Hij vraagt aan zijn kind: "Wie was het?", en op aanwijzen van zijn kind slaat hij vervolgens de trainer met een gerichte vuistslag op zijn gezicht tegen de grond. En alsof dat nog niet genoeg was geeft hij ook nog een paar trappen na op zijn gezicht.

Er is aangifte gedaan. En o ja. Ik hoorde van mijn vriend Ab dat er een heleboel mensen aanwezig waren en niemand stak een armlengte uit. Men stond erbij en keek ernaar. Ik was er niet op dat moment. Want ik had erop los gebeukt. En . . . misschien hadden pas dan de omstanders meegedaan.

Nou ja, mijn reputatie op FFI is bekend. Ik opereer zelfstandig kritisch, gevrijwaard van welke vorm van angst dan ook. Ik ben en blijf mezelf:

Hans van de Mortel,

ex Jehovah Getuige (12 jaar lang), kenner van goed en kwaad. Kenner van de psychopaat, de drijfveer in de mens. Dankzij de leugens, bekrompenheid en huichelarij van de inhoud van bijbel, koran en justitie.

De waarheid? Beter een zachtaardige soft gelovige vriendelijk goed opgeleide Marokkaanse moslim dan een opgefokte primitief structureel DNA gestoorde niet gelovige Marokkaanse klootzak uit de achterlijkheid van de hoge bergen gemeenschap die ongeschikt is voor ons beschavingsklimaat.

Was dat maar zo simpel te oordelen! Ik weet het niet. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat die Marokkaanse vader in de stijl van Badr Hari GEEN moslim is!

Zolang onze overheid aanvaardt dat de wil van Allah een doorslaggevende factor is om compassie en begrip voor godsdienstwaanzinnige zwakkelingen der geest te hebben, is Leiden in last.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door King George »

@ Hans van de Mortel,


U verdient voor uw realisme welke u belangeloos aan de vrije geesten ter beschikking stelt een afgenomen hoed. Dus bij deze: :greeting2:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door King George »

OM de fout in met "kopschoppers"

In de zaak rond de kopschoppers van Eindhoven heeft het Openbaar Ministerie (OM) ernstig gefaald. De officier van justitie eiste namelijk per ongeluk een veel lagere straf voor schopper Tom Kantelberg.


De officier eiste tijdens de zitting tegen de 17-jarige verdachte vier maanden effectieve celstraf. Dit hadden er eigenlijk acht moeten zijn, geeft het OM toe in het Eindhovens Dagblad. De bedoeling was om twaalf maanden cel te eisen, waarvan vier voorwaardelijk. Officier M. Beurskens blunderde echter en vroeg om een celstraf van twaalf maanden, waarvan acht voorwaardelijk.

Op basis van de eis werd Kantelberg veroordeeld tot zes maanden cel, waarvan drie voorwaardelijk. Het OM erkent dat er een fout is gemaakt en wil het in hoger beroep rechtzetten.

Peter van de Laar, de advocaat van de kopschopper, vindt de fout zeer merkwaardig. "Ik kan me niet voorstellen dat je in een zaak van deze importantie, waar zoveel belangstelling voor was, zo blundert."
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ariel »

Wij hebben geen spijt.

Er stonden gisteren vier verdachten van het brute geweld in de nacht van 7 april van dit jaar terecht voor de rechtbank in Dordrecht. De jongemannen uit Zwijndrecht verklaarden allemaal iets anders en hadden naar eigen zeggen zelf helemaal niets gedaan.
Toch zagen twee agenten, die op dat moment toevallig in de straat waren, dat vier mannen op het slachtoffer inschopten, onder meer tegen zijn hoofd.

Als de agenten naar de vechtpartij rennen, ligt het slachtoffer al bewusteloos in een grote plas bloed. Eén verdachte wordt direct opgepakt. Twee anderen worden later die nacht in de buurt gevonden en nog twee anderen worden dankzij de verklaringen van getuigen en speurwerk van de politie aangehouden.

Zelf weet de bewoner niet meer wat er is gebeurd. Hij herinnert zich dat hij de jongeren aansprak omdat zij overlast veroorzaakten en anderhalf uur later werd hij wakker in het ziekenhuis.

'Ik ben aan de dood ontsnapt. Ik had er geen moment bij stilgestaan dat dit uit de hand kon lopen, maar ik kan nu nog steeds niet werken. Dat dit in het trappenhuis voor mijn huis is gebeurd, maakt het nog erger.

De verdachten lijken niet onder de indruk. 'Het is mooi geschreven, maar zo erg was het niet,' reageert de 20-jarige Ricardo K. kil. Dat lijkt in tegenspraak met zijn eigen verklaring bij de politie waarin hij zegt: 'Het was verschrikkelijk. Ik dacht de man dood zou gaan. Ze bleven maar op hem intrappen. Ik probeerde ze bij hem weg te duwen.'

De 18-jarige Yusuf Y. ziet vooral zichzelf als slachtoffer: 'Het is erg voor hem, maar hij is zelf de aanleiding van deze ruzie geweest. Ik moest met school stoppen en heb maanden vastgezeten terwijl ik onschuldig ben.' Ook Lorenzo B. (18) en Redouan B. (21) zeggen de man niet te hebben aangeraakt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... rtij.dhtml

En waarom werd de man half vermoord? Hij klaagde over overlast in het portiek van zijn flat .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gezichtschoppen is cool en de laatste trend.

Bericht door Ariel »

Het schoppen tegen hoofden wordt tegenwoordig zo normaal, dat je er niet eens meer aandacht aan schenkt. Net zoals inbraken en tasjes dieven. De kranten schrijven er niet eens meer over

Dit is het laatste gevalletje kopschoppen dat de krant gehaald heeft.
Een jongen van 18 uit Culemborg is in de nacht van vrijdag op zaterdag op straat mishandeld. Hij zat op straat en werd zonder enige aanleiding keihard tegen zijn hoofd geschopt door een 22-jarige Tilburger, die daarvoor een aanloop nam. Dat heeft de politie zaterdag gemeld.

De Culemborger liep een hersenschudding en letsel aan zijn oog op. Hij kon na behandeling in het ziekenhuis naar huis.

De Tilburger is aangehouden. Hij bleek een bekende van de politie. De man had vanwege een eerder geweldsdelict een horecaontzegging vanaf 19 juli tot en met 18 oktober. Nog geen 3 uur na het verstrijken van zijn ontzegging werd hij alweer opgepakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie