Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

King George

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

za 01 mrt 2014, 09:32

Ouderen op straat

AMSTERDAM - Duizenden ouderen die in verzorgingstehuizen wonen, moeten binnenkort hun huis uit. Uit een inventarisatie van de NOS blijkt dat dertien tehuizen al zijn gesloten en bij nog eens tachtig andere locaties een sluiting is aangekondigd.

Naar verwachting verdwijnen de komende vijf jaar zo'n achthonderd van de in totaal tweeduizend verpleeg- en verzorgingstehuizen. Bewoners moeten gaan verhuizen naar andere verzorgingstehuizen of moeten weer zelfstandig gaan wonen.

Vele ouderen zijn bezorgd en ongerust. Zo krijgt de Ouderenombudsman vaak telefoontjes van bezorgde familieleden. Sommige bewoners komen zelf in actie. Zo is er vandaag een grote protestactie in Zwanenburg tegen de sluiting van tehuis Eigen Haard.

De sluitingen vinden plaats met het oog op de toekomst. Ouderen zouden in de toekomst langer thuis blijven wonen. Alleen mensen die veel zorg nodig hebben kunnen terecht bij een verpleeghuis.

De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Almeerse verstrikt in bureaucratie thuiszorg

Afbeelding

Gepubliceerd 6 maart 2014 10:47 | Laatste update 6 maart 2014 10:47

ALMERE/MICHEL VAN DEN BERGH - Zeven keer per dag belt de thuiszorg bij Henriëtte Maurix aan. De Almeerse is volledig afhankelijk van zorg en haar toestand verslechtert. De aanvraag voor extra zorg werd echter afgewezen. Toen ze hier bezwaar tegen maakte werden alle betalingen aan de thuiszorgorganisatie plots stopgezet. De 53-jarige Almeerse is ten einde raad.

Het medisch dossier van Maurix is omvangrijk. Posttraumatische dystrofie, artritis, artrose, een auto-immuunziekte auto en vaatafsluitingen. Het is maar een greep uit de lange lijst aandoeningen. De benen van de Almeerse zijn geamputeerd en ze heeft een stoma.

De thuiszorg komt dagelijks maar liefst zeven keer bij haar langs. Haar benen moet ze missen, maar ook haar armen laten haar nu in de steek. Haar ledematen dreigen te vergroeien. Om dit tegen te gaan heeft ze armbraces nodig. Die moeten door de thuiszorg worden omgedaan. Daarvoor heeft Maurix nachtzorg nodig. Om die zorg te krijgen heeft de Almeerse een indicatie nodig van het Centrum Indicatiecentrum Zorg (CIZ).

,,Ik had al een indicatie voor de huidige zorg. Die indicatie is langdurend en loopt tot 2027. Nu heb ik uitbreiding gevraagd en dat is afgewezen. Ik ben in beroep gegaan en vanaf dat moment is de totale indicatie ingetrokken’’, aldus Maurix.

Thuiszorgorganisatie Nova Zorgbemiddeling verzorgt Maurix al zes jaar. Nadat Maurix bij het CIZ bezwaar had aangetekend, stopten de betalingen aan Nova.

,,Mevrouw Maurix heeft die zorg keihard nodig’’, zegt Peggy van Blommestein van Nova Zorgbemiddeling. ,,Maar sinds 19 februari krijgen wij niets meer vergoed voor de dertig à veertig uur zorg die wij verlenen. Uit humanitaire overweging zijn wij haar blijven verzorgen. Ze kan gewoon niet zonder zorg, maar we kunnen dit niet blijven volhouden’’, aldus Van Blommestein.
CIZ laat via woordvoerder Rick Siere weten dat de aanvraag van Maurix door CIZ wordt gezien als een nieuwe aanvraag, waarvoor weer opnieuw alle medische gegevens moeten worden aangeleverd. ,,Die gegevens zijn nu binnen. Er zal nu snel een besluit worden genomen’’, aldus Siere.

Maurix is er verre van gerust op. ,,Het duurt nog wel even voor er daadwerkelijk wordt uitbetaald en ik voorspel dat het aantal zorguren zal worden terugbracht’’, aldus de Almeerse.

Ariel

Bericht door Ariel »

Maurix is er verre van gerust op. ,,Het duurt nog wel even voor er daadwerkelijk wordt uitbetaald en ik voorspel dat het aantal zorguren zal worden terugbracht’’, aldus de Almeerse.
Dit zal ook zo'n mevrouw zijn vermoed ik ,die liever thuis blijft dan opgenomen wordt in een verzorgingshuis zoals Diederik Samson ons wil laat geloven.

In totaal moeten alle 800 verzorgingshuizen verdwijnen
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

: nono3: Hebben die bejaarden in die verzorgingshuizen dan geen greintje solidariteit meer met die cleptocraten in de Oekraïne?

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Er waren ooit verhalen over de redding van het Slotervaart ziekenhuis door Aysel Erbudak.
Nu lopen er diverse onderzoeken over hoe die redding zo mis kon lopen.
Slotervaartziekenhuis financieel benadeeld door oud-bestuursvoorzitter
Het Slotervaartziekenhuis is de afgelopen jaren verschillende malen financieel benadeeld door toenmalig bestuursvoorzitter Aysel Erbudak. Zij deed privé-transacties die niet in het belang van het ziekenhuis waren. Dat schrijft onderzoeker Willem Jan van Andel die in opdracht van het gerechtshof de gang van zaken bij het Amsterdamse ziekenhuis onderzocht.

De onderzoeker schrijft het wantrouwen jegens Erbudak te begrijpen. Zij probeerde met het geld van het ziekenhuis stukken grond te kopen voor haar kinderen, zo blijkt uit correspondentie. Daar was een miljoen euro mee gemoeid. Ook liet zij het ziekenhuis twee ton betalen voor iets wat ten goede kwam aan een privé-vennootschap van Erbudak.

Erbudak kreeg geen salaris als bestuursvoorzitter, waardoor belastingvrije voorschotten werden uitgekeerd. Ook deed zij voor 140 mille aan uitgaven met de bedrijfscreditcard van het ziekenhuis, waaronder voor 3.400 euro uitgaven aan Gucci-spullen op Aruba.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/28/slo ... oorzitter/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Palliatieve zorg

Palliatieve zorg is de zorg voor mensen in hun laatste levensfase en hun naasten. De zorg is bedoeld om de kwaliteit van leven zo goed mogelijk te houden in de laatste maanden van iemands leven.

Als de huisarts verklaard dat het maar 3 maanden zal duren, dan wordt het betaald.
Maar duurt het langer dan die 3 maanden, dan niet meer. Dan kan je op ouderwetse manier dood liggen gaan.
'Terminaal zieke vrouw Zaandam leefde te lang'
De vrouw leeft nog steeds maar gaat iedere dag een beetje achteruit. Toch kreeg het stel van de zorginstanties te horen dat terminaal zieke patiënten die na drie maanden nog steeds in leven zijn, zelf de kosten moeten betalen.

Via internet kon het stel wel subsidie aanvragen, maar die aanvraag zou maanden duren. Zelf betalen ging niet en dus werd de po van zijn vrouw weer opgehaald, vertelde de man in tranen aan zijn kapper.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/140563/Termi ... e+te+langh
Doordat het op Facebook kwam is het zuurstofapparaat en het ziekenhuis bed niet weggehaald.

King George

Afbeelding

Mahalingam

Wat is het verschil tussen een gevaccineerd kind en een niet-gevaccineerd kind?
De laatste kan een ziekte krijgen en doorgeven.
Dat lijkt mij relevant in situaties waar veel kinderen langere tijd bij elkaar zijn.
De moeder van de baby doet vandaag haar verhaal in de Volkskrant. Haar zoontje van ruim 8 maanden was nog niet ingeënt tegen mazelen, omdat dat pas met 14 maanden gebeurt. In Den Haag is inmiddels een uitbraak van mazelen geconstateerd: in totaal zijn nu 13 kinderen en 2 volwassenen ziek. Het gaat om meerdere baby's onder de 14 maanden.
Hoe kijk je als ouder er tegenaan nadat je baby amper overleefd heeft?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... eent.dhtml
'Als iemand het recht heeft zijn kind niet in te enten, heb ik als ouder ook het recht mijn baby niet aan dat risico bloot te stellen', aldus Jellesma.
En dus kwam de vraag op: mag een kinder-ophok een vaccinatie-bewijs vragen?
Nee dat mag niet volgens de Wet kinderopvang. Dat is discriminatie.
Het verschil tussen een gevaccineerd kind en een niet-gevaccineerd kind mag niet gemaakt worden want er wordt dan een onderscheid gemaakt op grond van godsdienst of levensovertuiging.
"Volgens Asscher en Schippers moet een kinderopvangvoorziening ervoor zorgen dat de opvang plaatsvindt in een veilige en gezonde omgeving." catch 22 ?
'Crèche kan niet zomaar kind weigeren dat niet is ingeënt'
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... eent.dhtml

Hans v d Mortel sr

De zorg in Nederland heeft een intrieste slechte reputatie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dat de zorg in Nederland een steeds meer doorzichtige zwendel is van domheid en corruptie praktijken die zijn weerga in de geschiedenis van het Nederlandse fatsoensdenken niet kent, moge een ieder met een klein beetje hersenen fatsoen wel duidelijk zijn. Domme lafhartige arrogante bedrieglijke staatssecretarissen hebben er een puinhoop van gemaakt. De 300 euro eigen risico is een flagrante aanval op het fatsoen van de natie. In België, toch niet zo ver verwijderd van kapsones land Nederland, kent men geen eigen bijdrage die de truc van de etterende huichelachtige smerige Nederlandse politiek weergeeft.

De zorg in Nederland is zo kostbaar omdat de overheid er een puinhoop van gemaakt heeft met veel ongeïnteresseerd dom personeel zonder empathie voor de patiënt als slachtoffer van het weerzinwekkende systeem.

Het AMC in Amsterdam heeft mij op een sluwe geraffineerde oplichterswijze een poot uitgedraaid waarmee zij veel geld verdiend heeft en dat mij destijds 140 euro eigen bijdrage heeft gekost. De directeur van het AMC is een genereuze geraffineerde oplichter met zijn mooie praatjes op BNR radio.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Mahalingam

Mijn zus had het hele jaar geen dokter en pillen nodig. Eind december werd ze ziek en ik ging pillen voor haar halen.
Voor mij aan de balie stond een analfabete hoofddoek die geen woord Nederland sprak en die werd uitgelegd hoe en wanneer ze 3 soorten pillen in moest nemen en wat bijwerkingen konden zijn. Dat duurde en duurde (zonder resultaat denk ik).
De juf vroeg mij waar mijn zus verzekerd was. Weet ik niet want ik moest kontant betalen.
Dus ik zeg: "maar ik betaal kontant ! ". Doof.
Na de nodige minuten gedoe op het toestenbord loopt ze weg, komt 5 minuten later terug, gaat weer toetsenborden en zegt mij: "ze is verzekerd bij xxx". Ik zeg: "ja maar dat doet er niet toe. ik betaal kontant". Doof.

Voor zus is het zinloos om de rekening eind december naar haar verzekering te sturen (eigen risico).
Nu krijgt ze van de verzekering te horen dat vanwege haar eigen risico ze die pillen moet betalen.
Gelukkig heeft ze nog de betaalbewijzen van de apotheek bewaard.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

PVV: Wmo hoogste trede beschaving

Geschreven: 22 april 2014

Afbeelding

In essentie is de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) de laagste trede van de zorg en tegelijk de hoogste trede van beschaving. De huishoudelijke hulp zorgt er voor dat een hoogbejaarde niet ongewassen in vieze kleren zonder eten eenzaam en vervuild in huis zit en de trap niet meer af kan.Deze huishoudelijke hulp wordt door het kabinet met behulp van D66, SGP en CU op bevel van Brussel massaal wegbezuinigd: 50.000 mensen verliezen hun baan en 170.000 ouderen hun hulp. Dit staat los van het sluiten van de verzorgingshuizen waardoor ook nog eens ruim 100.000 mensen (van wie vast staat dat ze het zelfstandig niet meer redden) noodgedwongen thuis moeten blijven. Voor hen is er ook hulp en zorg thuis nodig.

In plaats van het top-down hardvochtig wegsnijden van de hulp kan binnen de bestaande Wmo bottom-up een zelfde besparing gerealiseerd worden zonder dat iemand zijn baan of hulp kwijt raakt. Dit zien we in de praktijk en in het PVV-project ‘Regelarm Werken’ al volop gebeuren.

De nieuwe Wmo moet de prullenbak in en op 22 mei hebben we een keuze: minder EU!

http://pvv.nl/index.php/38-fj-related/f ... 20414.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

H.Numan

Bericht door H.Numan »

In essentie is de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) de laagste trede van de zorg en tegelijk de hoogste trede van beschaving.
Nee hoor. Er is nog een trede: de volgende trede is om niet rendabelen te veranderen in Soylent Green.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

King George

Voor niets naar OK

Mijn zoon heeft een oog en een oogprothese. Omdat het kunstoog niet meer paste, moest hij een oogoperatie ondergaan.

Dat zou gebeuren op 16 april. Op 15 april werden we gebeld dat het ziekenhuis de verplichte vragenlijst niet had ontvangen. Als zij deze lijst niet hadden, werd er niet geopereerd. Wij hadden de lijst vijf dagen eerder al verzonden. Wat bleek? Het AMC had de mail niet kunnen openen. Niemand komt dan blijkbaar op het idee om even te bellen.

De operatie werd vastgesteld op 16 april om 14.30 uur. Die dag met zoon en vriendin, die ook een vrije dag had opgenomen, naar het AMC. Wij hadden te horen gekregen dat de operatie later zou beginnen, en om 15.00 uur hoorden we dat de operatiekamer vrij was.

Mijn zoon werd klaargemaakt voor de operatie. Omdat hij een hartprobleem heeft, kreeg hij een infuus met antibiotica en een aantal pillen, en daarna moest hij nog een half uur wachten voordat hij naar de ok werd gereden.

Wij gingen een stukje wandelen. Om 16.45 kreeg ik telefoon. Ik kreeg te horen dat de gehele operatie was afgezegd. Ik was woedend, ben de zaal opgegaan waar mijn zoon op dat moment in gesprek was met de chirurg en vijf (!) andere artsen.

De chirurg legde mij uit dat hij helemaal klaar was om te opereren, maar dat de leiding van het ok-personeel had besloten om die middag niet meer te opereren. Daarbij nog de opmerking van de chirurg dat ook de operatieassistentes hun kinderen om 17.00 uur van de crèche moesten halen.

Dus samenvattend: drie personen hebben een hele dag vrij moeten nemen, zijn naar Amsterdam gereden, met alle benzinekosten van dien, een hele dag een ziekenhuisbed in gebruik, alle handelingen verricht door verplegend personeel om mijn zoon klaar te maken voor de operatie, alle medicatie etc., en vervolgens wordt het hele avontuur afgeblazen.

Maak maar weer een afspraak! De chirurg heeft ons beloofd dat hij dan als eerste of tweede geopereerd wordt, want dan is de kans dat ze moeten stoppen om kinderen van de crèche te halen kleiner. Of zouden ze dan stoppen omdat ze moeten lunchen?

Conny Hartenberg, Ermelo

https://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegr ... 04/23/006/

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Tijd om Nederland ontwikkelingshulp uit het Verre Oosten te geven...
Prijzen en vooral de service in Thaise ziekenhuizen is lichtjaren beter dan in Nederland. Niet een beetje beter, maar vele malen beter. Het verschil is zo groot dat je een complete vakantie kunt betalen met wat je bespaard.

Maar ... Nederlandse zorg verzekeraars mogen dat niet vergoeden. Enkel behandelingen in Nederland of in heel speciale gevallen vlak over de grens mogen vergoed worden. Want: koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar!

Afbeelding
dan dooft het licht….
Anoniem

gerard_m

Bericht door gerard_m »

Hans van de Mortel schreef:Het AMC in Amsterdam heeft mij op een sluwe geraffineerde oplichterswijze een poot uitgedraaid waarmee zij veel geld verdiend heeft en dat mij destijds 140 euro eigen bijdrage heeft gekost.
Dit soort bedragen zijn peannuts voor zulke grote instellingen. Er gaan vele honderden miljoenen euro's in om. Bovendien krijgen ze hun geld toch wel van de verzekeraars, de jaarlijkse inkomsten staan al min of meer vast. Is het niet gewoon een medische fout of maak ik het dan te simpel?
De directeur van het AMC is een genereuze geraffineerde oplichter met zijn mooie praatjes op BNR radio.
Wie is dat dan? Academische ziekenhuizen hebben geen directeur aan de top maar een raad van bestuur.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)

Mahalingam

@ Numan:
mijn ervaring dateert uit 1982 toen ik op bezoek was bij een nicht die in Bangkok woonde. Daar kreeg ik (niet de eerste keer) een malaria aanval en kwam in een ziekenhuis daar.
"Prijzen en vooral de service in Thaise ziekenhuizen is lichtjaren beter dan in Nederland. Niet een beetje beter, maar vele malen beter."
Dat was toen ook al zo.
En ik ging naar een tandarts (losse vulling) en ook daar het modernste van het modernste en een vakkundige behandeling. 20 jaar later had mijn tandarts vergelijkbare apparatuur.

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Voor tandheelkundige behandelingen raadt ik zonder meer Thailand aan. Nog steeds. Veel behandelingen worden sowieso niet vergoed door je verzekering of gedeeltelijk.

Belangrijker (vind ik) is dat Thaise tandartsen in de betere klinieken allemaal opgeleid zijn in Amerika. Hun kennis en materieel is veel beter dan wat je bij de gemiddelde Nederlandse smoelensmid krijgt. Tot mijn verbazing (eerste paar keren) is het grotendeels pijnloos ook. Waar een NL fietsenmaker de laatste keer dat ik daar behandeld werd een naald van jumbo formaat in mijn kaak stak wreef de Thaise arts met een wattenstokje de verdoving in. Na behandeling in NL liep ik te kwijlen als een buldog. Na de Thaise behandeling bijna geen problemen.

Als je groot onderhoud aan je gebit wilt laten doen: je bent stukken beter uit hier dan bij jullie.
dan dooft het licht….
Anoniem

Hans v d Mortel sr

De zorg is de rotte appel van onze morele beschaving

H.Numan schreef:Voor tandheelkundige behandelingen raadt ik zonder meer Thailand aan. Nog steeds. Veel behandelingen worden sowieso niet vergoed door je verzekering of gedeeltelijk.

Belangrijker (vind ik) is dat Thaise tandartsen in de betere klinieken allemaal opgeleid zijn in Amerika. Hun kennis en materieel is veel beter dan wat je bij de gemiddelde Nederlandse smoelensmid krijgt. Tot mijn verbazing (eerste paar keren) is het grotendeels pijnloos ook. Waar een NL fietsenmaker de laatste keer dat ik daar behandeld werd een naald van jumbo formaat in mijn kaak stak wreef de Thaise arts met een wattenstokje de verdoving in. Na behandeling in NL liep ik te kwijlen als een buldog. Na de Thaise behandeling bijna geen problemen.

Als je groot onderhoud aan je gebit wilt laten doen: je bent stukken beter uit hier dan bij jullie.
Zelfs voor een goede diagnose en deskundige arts die zich voor jouw probleem interesseert kun je beter naar Marokko gaan. En verder van huis zoals Thailand is Cuba vanzelfsprekend ook een uitstekende optie. Tenminste wat het kosten in de hand houden betreft. Zwitserland is natuurlijk ook veeeeeele malen beter, net zoals Amerika. Maar dan val je uiteraard wel in de prijzen. De truc is om je daar ziek te melden. Anders betaalt de verzekering niet.

Het Nederlandse zorgsysteem is zo rot als een etterende kies.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Nou nee, Cuba is niet direct een goede oplossing: de artsen daar hebben hun opleiding genoten in Moskou. Da's niet direct de meest vooruitstrevende natie op gebied van o.a. de (tand)heelkunde.

Niet verbazingwekkend, overigens. Als je tandartsen even veel betaald als fietsenmakers leveren ze ongeveer het zelfde werk.

Afbeelding
Een in Rusland opgeleide tandarts aan de slag
dan dooft het licht….
Anoniem

Schepsel!

Bericht door Schepsel! »

Verzet CU-senatoren tegen 'mantelzorgboete'

De senaatsfractie van de ChristenUnie heeft grote moeite met de 'mantelzorgboete', een korting op de AOW voor 65-plussers die samenwonen met hun kinderen.
Verzet CU-senatoren tegen 'mantelzorgboete'

Een woordvoerder heeft een bericht in het Nederlands Dagblad van zaterdag hierover bevestigd.
Volgens de senatoren van de ChristenUnie staat de maatregel haaks op het christelijk principe dat ouders en kinderen voor elkaar zorgen. Ook de SGP verzet zich naar verwachting tegen de maatregel.

Mochten de twee christelijke senaatsfracties tegen het wetsvoorstel van staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) stemmen, dan wordt het zeer twijfelachtig of dat het in de Eerste Kamer zal halen.

De mantelzorgboete maakt deel uit van een pakket bijstandsmaatregelen waarover het kabinet een akkoord heeft gesloten met de drie bevriende oppositiepartijen D66, ChristenUnie en SGP. Het deed dat omdat het in de Senaat geen meerderheid heeft.

Tweede Kamer
In de Tweede Kamer bestond ook veel verzet tegen de mantelzorgboete. De ChristenUnie stemde na een akkoord met het kabinet wel voor, maar deed dat niet bepaald van harte.
Tweede Kamerlid Carola Schouten van de ChristenUnie noemt het in het Nederlands Dagblad dan ook 'het volste recht' van haar partijgenoten in de Eerste Kamer om zich tegen dit onderdeel van het wetsvoorstel te verzetten.

Strenger
Het betreffende wetsvoorstel is bedoeld om de bijstandsregels strenger te maken. Een onderdeel ervan is de zogeheten kostendelersnorm: bijstandsgerechtigden die in één huis wonen, kunnen volgens Klijnsma de kosten van levensonderhoud delen en zijn daardoor goedkoper uit. Daarom krijgen ze straks een lagere uitkering.
De maatregel geldt ook voor AOW'ers die samenwonen met bijvoorbeeld hun kinderen. De bezwaren van de ChristenUnie en de SGP zijn gericht tegen dat laatste.
http://www.nu.nl/politiek/3761213/verze ... boete.html

He getver. Zonde dat God erbij gehaald moet worden, maar toch. We pakken de allerkwetsbaarsten en de *echte* boeven gaan vrijuit. Want dat zijn zulke fijne meneren, nounounou. En dat is dan 'liberaal', zo noemen ze dat, de armen pakken en de rijke graaiers hun gang laten gaan want dat is vrijheid.

FOEI! Dat u het niet zo getroffen heeft! Gaat u es snel onder een brug slapen! : nono3:
(^v^)

Mahalingam

Mijn zus heeft een schamel pre-pensioentje en kan zodoende voor moeder die AOW heeft, zorgen.
Eind dit jaar krijgt zus AOW en haar ABP pensioen. Bij de hoogte van dat ABP pensioen is gerekend op een volle AOW die zus dus niet zal krijgen vanwege inwonende mantelzorg.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

'Bezuiniging' op de zorg lijkt juist geld te gaan kosten

Alwin Kuiken − 25/04/14

Het kabinet hoopt veel geld te besparen door de instroom in verzorgingshuizen af te remmen en ouderen langer thuis te laten wonen. Maar experts waarschuwen voor onverwachte financiële risico's.

Sluiting van verzorgingshuizen kan de overheid veel geld kosten. Gerekend was op een forse besparing door ouderen langer thuis te laten wonen. Maar doordat nog lang niet afbetaalde verzorgingshuizen leeg raken, wacht de sector een strop. Volgens betrokkenen is de kans groot dat de overheid moet betalen.

Veel verzorgingshuizen zullen de komende jaren sluiten doordat het kabinet wil dat relatief gezonde ouderen thuis blijven. Hoewel die maatregel vorige week in de Tweede Kamer is afgezwakt, verwachten experts dat nog altijd zeshonderd huizen dichtgaan.

Compensatie
Banken vrezen dat ze een deel van de miljarden die ze in de sector hebben uitstaan niet terugkrijgen als zorginstellingen door de leegstand hun bankschulden niet kunnen afbetalen.

Om de schade te kunnen dekken, zou de overheid met een compensatie voor zorginstellingen over de brug moeten komen, zegt Michel van Schaik, voorzitter van de werkgroep gezondheidszorg van de Nederlandse Vereniging van Banken. Over een bedrag wil hij niet uitweiden. Als de overheid niet met compensatie komt, dan is het volgens Van Schaik onvermijdelijk dat de instellingen naar de rechter stappen. Volgens hem maken ze een goede kans.

Wanneer de overheid de zorginstellingen niet wil compenseren, wat Van Schaik vreest, zou de bezuinigingsoperatie als een boemerang bij dezelfde overheid terug kunnen komen. Via een omweg staat die namelijk garant voor leningen. Als te veel zorginstellingen omvallen, kan er een situatie ontstaan dat de overheid moet betalen.

Waarborgfonds
Sinds de oprichting van het Waarborgfonds voor de Zorgsector (WFZ) in 2000 staat dat fonds garant voor deze leningen. Voor verpleeg- en verzorgingshuizen gaat het om ruim twee miljard euro. Zorginstellingen die failliet gaan, kunnen hier aankloppen voor steun.

Wanneer dat gebeurt is nog niet gezegd dat de overheid moet betalen. Eerst is er een eigen spaarpot van 235 miljoen. Is dat te weinig, dan gaat het waarborgfonds met de pet rond bij andere zorginstellingen, zoals ziekenhuizen. Pas als dat allemaal niet lukt zal het fonds bij de overheid moeten aankloppen.

Herman Bellers, directeur van het Waarborgfonds, is niet gerust. "Wij zijn opgericht om de gevolgen te kunnen opvangen als één zorginstelling failliet gaat, als een soort verzekering. We zijn er niet voor om gevolgen op te vangen van zoveel sluitende verzorgingshuizen. Nederlanders kunnen zich ook niet verzekeren tegen overstroming."

Woningcorporaties
Ook het waarborgfonds dat garant staat voor woningcorporaties is ongerust. Doordat corporaties verzorgingshuizen verhuren aan zorginstellingen, lopen ook zij risico's. Van veertien corporaties is bekend dat meer dan tien procent van hun bezit uit verzorgingshuizen bestaat. Wanneer zij in de problemen komen, wacht de rijksoverheid nog een verrassing, zegt Birgitte van Hoesel, directeur van Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW).

Ze wijst op een nog nooit gebruikte, in de vergetelheid geraakte overeenkomst uit 1999 tussen de rijksoverheid en de corporaties. In dit 'protocol uitbreiding garantiestructuur sociale woningbouw aangaande verzorgingshuizen' staat dat de overheid niet zomaar kan beslissen om de capaciteit van verzorgingshuizen te verminderen. Levert een andere bestemming minder op, dan moet de overheid het verschil betalen. Wordt een pand verkocht, dan moet de overheid het bedrag aanvullen tot de boekwaarde.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondhe ... n=20140426
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Hans v d Mortel sr

Numan is van zijn apropos geraakt

H.Numan schreef:Nou nee, Cuba is niet direct een goede oplossing: de artsen daar hebben hun opleiding genoten in Moskou. Da's niet direct de meest vooruitstrevende natie op gebied van o.a. de (tand)heelkunde.

Niet verbazingwekkend, overigens. Als je tandartsen even veel betaald als fietsenmakers leveren ze ongeveer het zelfde werk.

Afbeelding
Een in Rusland opgeleide tandarts aan de slag
Geen arts, chirurg of tandarts wordt opgeleid in Moskou. Cuba leidt op! De universiteiten puilen uit van buitenlanders! Wil je voor arts studeren in Cuba? Prima, dan ben je 6000 euro per jaar kwijt.
Ook de tandzorg is u i t e r a a r d pieko bello geregeld op Cuba. Ga jij ons nu straks ook nog eens wijs maken dat hart- en niertransplantaties vanachter het computerscherm vanuit Moskou gebeuren? Best mogelijk dat ze in Thailand regelmatig hart transplantaties uitvoeren. Dat weet ik niet. Voor Cubanen is dat in ieder geval gratis. Buitenlanders betalen overigens een scheet in verhouding tot hier. Ik heb de tarievenlijst ingekeken. Het enige dat ik niet tegenkwam was het vervangen van de schedel.

Wie op Cuba veel geld wil verdienen moet voor zichzelf beginnen. Als ZZP-er of ZMP-er (zelfstandige mét personeel). Of weet je ons soms ook te vertellen dat vrij ondernemen op Cuba verboden is? Het is inderdaad triest gesteld met de lonen in Cuba op dit ogenblik. Veel, waaronder levensmiddelen, is behoorlijk duurder geworden en de lage lonen blijven gelijk. Behalve de gezondheidszorg, is niets meer gratis. Overal moet voor betaald worden bij de overheid. Dat was enkele jaren terug nog anders geregeld.

Aan FFI om een keuze te maken. Numan geloven die denkt dat hij alles weet, of Hans van de Mortel die bijna niks weet, maar wel HEEEEL veel informatie uit eerste hand heeft over Cuba.

Thailand zal best goed en goedkoop zijn. Des te meer is het een drama hoe het er hier in Nederland toe gaat. We worden met de dag achterlijker. Ik zou een boek kunnen schrijven over de schrijnende praktijk van de onverantwoordelijke miserabele achterbakse ondeskundige en nalatende zorg door artsen en personeel in ziekenhuizen in Nederland.

Had ik godverdomme maar alle verhalen, die ik in de loop der tijd aangehoord heb van mensen, opgeschreven. De Nederlandse artsenij is volgens mij kampioen in het leveren van wanprestaties. Ik heb vroeger - toen ik nog ondernemer was - een enkele leverancier niet betaald. Vanwege een wanprestatie die ik via een aangetekend schrijven kenbaar had gemaakt, waarna verdere correspondentie uitbleef.
Dat zou ook veel vaker in Nederland moeten gebeuren; naar lamlendige geneeskundige prutsers toe. Maar tsja . . . de verzekering betaalt maar al te graag. De premie wordt het volgende jaar simpelweg weer verhoogd door al dat gerommel in de marge, het ineffectief en ondeskundig handelen in het theater van de 'hoogstaande' Nederlandse geneeskunst waarbij hoe dan ook grof geld met volle halen wordt binnen geharkt.

De meest gore smerige truc bedacht door de politiek in samenspraak met de verzekeringen is het verplicht eigen risico. Pooiers en maffioso passen zulke praktijken toe. De georganiseerde misdaad is terug van weggeweest als nooit tevoren en viert hoogtij dagen in Nederland. Normen en waarden vinden een goed heenkomen op de schroothoop van de langzaam afstervende beschaving.

Kom je terug na een bezoekje aan het theater van de lach, staat er een enge vent van groot postuur en een paar littekens op zijn gezicht bij jouw geparkeerde auto waarvoor je al betaald hebt en hij eist geld. Geld als een vergoeding voor het op jouw auto passen zodat die niet bekrast of aangereden is. "Ja meneertje, dat is uw eigen risico dat u uw auto onbeheerd heeft achtergelaten."

De BV Nederland is steeds meer op een georganiseerde criminele organisatie gaan lijken. En nu dacht ik altijd dat dit bij wet verboden en strafbaar is.

Een criminele organisatie leiden is namelijk illegaal. :thinking: [icon_lol.gif]

Hans v d Mortel sr

Voorzitter betaalde club is tevens directeur

gerard_m schreef:
De directeur van het AMC is een genereuze geraffineerde oplichter met zijn mooie praatjes op BNR radio.
Wie is dat dan? Academische ziekenhuizen hebben geen directeur aan de top maar een raad van bestuur.
Er is maar één top, met één kapitein op het schip. Dus ook met maar één (generaal-)directeur. De baas, bestuursvoorzitter, CEO, is in alle gevallen, zoals hieronder getoond, directeur. Levi is de directeur van het AMC.
Een voetbalclub heeft ook een bestuursvoorzitter, maar geen directeur. Want hij is voorzitter van het bestuur. Ik moet al te vaak mensen binnen de voetbalclub corrigeren die spreken over het jeugdbestuur. Een voetbalclub heeft geen jeugdbestuur. Wel een jeugdcommissie. Alleen een betaald voetbal spelende club heeft een directeur als voorzitter. Een amateurclub heeft die niet.

Alhoewel ABN AMRO heel erg amateuristisch heeft gehandeld, betreft het daar een betaalde directeur als voorzitter Raad van Bestuur die miljonair werd toen hij het bijna zinkende schip moest verlaten. De sleepdienst van de NV Overheid heeft het gammele wrak ABN AMRO, ooit het financiële vlaggenschip van Nederland in de Top Tien van de wereld, van de ondergang moeten redden.

Afbeelding

De pakjesboot van Sinterklaas is de ABN AMRO Bank, te zwaar beladen met waardeloze lekkende giftige financiële rommel. Aangezien al het geld binnen de bank zo wat gratis geleend kon worden, zou je kunnen spreken van de Sinterklaas crisis. Want waar betaalde Sinterklaas ABN AMRO dat alles van? Nou! Dat heb je met die sociopaten, dieven, oplichters, zo corrupt als God en daarom niet te vertrouwen. Het was in de tijd van Balkenende en eendags-strontvlieg Wouter Bos, als ik mij goed kan herinneren.

Want eerlijk is eerlijk. Dat grote financiële debacle waarvan we nog dagelijks de revenuen ondervinden, stonk als een van de grootste beerputten aller tijden. Iemand tegen de muur gezet of veroordeeld? Ik dacht het niet. Zelfs geen boete. Laat dat excuus maar zitten. De politiek heeft ons keihard in ons gezicht uitgelachen. Want klootzakken kun je werkelijk van alles en nog wat wijs maken. Namelijk dat PvdA en de VVD pas echt de ideale combinatie is voor het vaderland, en dat daaruit voortvloeiende, illegaal niet strafbaar is en dat de rijken minder belast moeten worden. De zwartepiet ligt zoals altijd bij het volk. Het domme klootjesvolk dat dankzij de democratie voor zijn eigen afzeiken en dwaasheden kiest en halsstarrig weigert te revolutioneren.

Plaats reactie