Niet alleen mensen zijn ziek, ook de zorg is doodziek

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

sjun schreef:Darryl Nooitmeer?
:smartass:
:razz: Clever boy. Ik dacht dat je een grapje maakte, maar nee. Zijn achternaam is Nooitmeer. Heel toepasselijk voor hem. Nooitmeer zal hij zorgbestuurder worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is een flagrante leugen dat de mens tegenwoordig absurd oud is.

Ook vroeger werden de mensen erg oud. Wijlen mijn Duitse opa en oma (van Poolse afkomst) werden over de negentig. Het is een van de vele aansmeerleugens die vanuit de smerige politiek de wandel en handel van de domme hypocriete politici proberen te rechtvaardigen. Mijn moeder was al bijna negentig. Mijn vader werd niet ouder dan 60. Allemaal te vroeg gestorven door fouten van onze medische wetenschap die blijkbaar nog uitsluitend draait op de macht van de farmaceutische industrieën. Mijn Duitse opa en oma gebruikten NOOIT medicijnen. Opa maakte alles zelf. Jam, maar ook champagne die hij elke morgen bij het ontbijt dronk. De ouders van mijn vader werden over de tachtig. Voor zover ik mij kan herinneren lieten zij zich nooit verleiden tot medicijnengebruik.

We worden belazerd!

Wie zijn gezonde verstand gebruikt weet dat er juist maar weinig mensen echt oud worden. De artsen hebben zich eigen gemaakt om zonder fatsoen na te denken om te pas en te onpas ziek geworden mensen mee te delen dat zij nog maar een paar maanden te leven hebben, wat niet altijd de waarheid is. Ze hebben het er tegenwoordig druk mee. De TV vult er avondvullende programma's mee welke bekende 'TV-held' nu weer aan kanker ten onder gaat op een . . . veel te vroege leeftijd. Het is niet de incompetente onbeschofte arts die bepaalt of de patiënt dood gaat, maar God of Darwin. Of misschien wel een derde X-factor. Tsja, ik was toch redelijk goed in school met algebra. [icon_lol.gif]

Niet alleen de Zorg is doodziek. Ook de mens zelf.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

HET NIEUWE EXPORTPRODUCT

Geplaatst op 21 oktober 2016

Afbeelding

Oud worden is nog altijd een van de meest beproevende opgaven in de ontwikkeling van een mensch. Van nature uit schijnen we in opstand te moeten komen tegen de aftakeling die ons bij het ouder worden onvermijdelijk te beurt valt. Een heleboel menschen slagen er nooit in de crisis van de veroudering te verwerken. Een poos lang vechten ze tegen het onontkoombare feit dat ze ouder worden, om uiteindelijk in een toestand van gelaten verbittering te verzinken.

Welnu, spitse lezer van E.J. Bron, ik ben weer eens volkomen verbijsterd, want volgens staatssecretaris van Rijn (Volksgezondheid) is de ouderenzorg in ons land zo’n succes, dat hij deze fantastische zorg ook naar het buitenland wil exporteren. Wij hoeven dus straks niet in gelaten verbittering te verzinken. Neen. Oud worden is fijn. Het is maar dat U het weet.

Volgende week gaat de PvdA’er daarom enkele dagen met een delegatie van Nederlandse zorgbedrijven op handelsmissie naar het snel vergrijzende China om de Chinezen „iets te vertellen over onze ervaringen en de dagelijkse praktijk”, zo maakte hij donderdag bekend.

Volgens Van Rijn staat internationaal gezien onze zorg voor ouderen hoog aangeschreven. Ook vanuit China wordt met belangstelling gekeken naar hoe wij dat in Nederland hebben georganiseerd. Tegelijkertijd verwacht hij „op onze beurt ook te zullen leren van onze Chinese gastheren en –vrouwen.”

Lezer, ik heb zo mijn eigen gedachten over dat oud worden. En vooral over die zorg. Want met al die bejaarden – en verzorgingshuizen die opgedoekt worden – voorzie ik in den toekomst allemaal oude lieden die onder bruggen en in portieken moeten overnachten. Maar, is mij verzekerd, er worden dan wollen dekens en slaapzakken aan den behoeftige bejaarden uitgereikt. Dat dan weer wel.

Ik wens U allen nog een gezegende dag.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/21 ... rtproduct/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Oud worden is nog altijd een van de meest beproevende opgaven in de ontwikkeling van een mensch.
Toen ik deze bijdrage begon te lezen en deze zin tegenkwam scrolde ik direct naar beneden om te zien wie deze tekst heeft bedacht. Ene Driek, die zo maar wat uit zijn nek lult. Ik ben dus niet verder gaan lezen. Logisch!
Oud worden is nog altijd een van de meest beproevende opgaven in de ontwikkeling van een mens.
Dat hij mensch schreef vind ik niet relevant. Wel de onzinnigheid van de inhoud van zijn zin.

Wat je wel kunt zeggen met een waarheid als een koe: De ergste misdaad is geboren worden. Omdat de doodstraf erop volgt.

Ook correct is: Als moslim geboren worden en verder gaan op de weg Allah's is nog altijd een van de meest ellendige beproevingen in het leven van een mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Reactie op “Het nieuwe exportproduct”

Geplaatst op 21 oktober 2016

Afbeelding

Webmaster: Onder het artikel van “Driek”, “Het nieuwe exportproduct”, kwam ik zojuist dit comment tegen dat ik heb opgewaardeerd naar een artikel:

Zelf ben ik werkzaam in de ouderenzorg. Ik weet daarom als geen ander dat het niet goed gaat op z’n zachtst gezegd. Cliënten die klagen omdat ze te lang moeten wachten. En daar hebben ze gelijk in. Ik zal u vertellen waarom. We vinden het als gemeenschap normaal geworden dat er om de drie maanden van teamleider wordt gewisseld. Deze teamleiders komen van adviesbureaus. Wanneer zij een reorganisatie hebben volbracht, of een deel daarvan, dan gaan zij met een volle portemonnee weer weg. En ja hoor, daar staat het volgende advies bureau weer klaar.


Wij op de werkvloer moeten steeds meer doen in steeds minder tijd, u begrijpt, de minutenregistratie. Het gevolg is afraffelen. want je doet wat de zorgverzekeraars vergoeden, niet meer niet minder. Blijf je langer bij een cliënt voor een praatje, dan wordt er vanuit het management gezegd dat je de stichting financieel benadeelt.

Mensonwaardig. Voor de cliënt en voor de werkers.

“Als mensen te lang moeten wachten”, vertelde een teamleider letterlijk, “zeg voortaan maar dat het in de toekomst nog erger wordt.” En wat zeggen de adviesbureaus? Het is geen bezuinigen, maar efficiënt leren werken. Alsof wij dat niet weten na meer dan veertig jaar ervaring.

Onze zorgdirecteur heeft in 2013 bijna € 500.000,- verdiend bij een andere zorginstelling. De helft daarvan was ontslagregeling. Verdienen is hier niet op z’n plaats natuurlijk. Noem het bij elkaar gegraaid. Nu moet hij een fusering tot stand brengen met een andere zorgstichting en ik vraag mij af wat er afgesproken is wat betreft de honorering. Het is gemeenschapsgeld!

Als dramatisch dieptepunt werd P5com, het prestigieuze adviesbureau uit Blaricum, aangesteld om hierbij te helpen. U weet wel, waar Sander Spijker, de echtgenoot van minister Edith Schippers, onlangs nog werkzaam was. Hij moest het veld ruimen i.v.m. belangenverstrengeling.

Ik heb vele voorbeelden van ontevreden cliënten die niet meer gekend worden in de gang van zaken. Zij hebben niets meer te vertellen en wij op de werkvloer ook niet meer. Wanneer er kritiek van onze kant is, wordt er gedreigd met overplaatsing of erger, ontslag. Ik vraag mij soms zeer teleurgesteld af hoe dit verder moet. Want het graaien gaat gewoon door.

Ik denk vaak terug aan het gesprek tussen Ben Oude Nijhuis , Martin van Rijn en Helene Dupuis, nog altijd te zien op “Uitzending gemist”. Ben Oude Nijhuis is en blijft voor mij de grote held. Hij heeft het met de dood moeten bekopen. Shame on you van Rijn en Schippers, shame on you.

Door: “Ari”

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/21 ... rtproduct/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

“Wij mantelzorgers willen dat onze vader of moeder op tijd wordt verschoond en geknuffeld. Dit is geen wens, dit is een eis. Kappen met die DDR-achtige bureaucratie. Er komt een moment dat ik die computer het raam uit gooi. Echt.”
Bovenstaande tekst is een oproep in het AD van voetbaljournalist Hogo Borst (let niet op de beladen achternaam) naar aanleiding van wat al jaaaaaaren bekend is: de erbarmelijk slechte zorg in de Zorg. Net zoals de nazi’s de joden systematisch lieten verdwijnen, zo systematisch heeft de politiek in de loop der jaren politiek correct steen voor steen het huis van de hulp aan hulpbehoevende ouderen in onze ‘fatsoenlijke mensonterende beschaving’ afgedaan als een financieel vraagstuk dat bewust verwaarloosd moest worden.

Wie in maart volgend jaar de ongehoorde brutaliteit heeft op VVD of PvdA te gaan stemmen is een regelrechte schoft van de ergste soort. Een mens met een hart als een ijsblok.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Wc-stop in verzorgingstehuis

HELLEVOETSLSUIS - Een patiënt van een verpleeghuis in Hellevoetsluis mag drie keer per dag naar de wc: om 11 uur, 14 uur en 18 uur. Als iemand een keer extra naar het toilet wil, dan wordt er moeilijk gedaan.

Dat meldt RTV Rijnmond op basis van een formulier waarop de toilettijden zijn vastgelegd. Het bestuur van verpleeghuis Grootenhoek wil volgens de omroep niet ingaan op individuele gevallen, maar geeft wel toe dat er ’afspraken worden gemaakt met bewoners om de werkdruk te verlagen.’

„Mensen die dementerend zijn, zijn vaak rusteloos en willen soms wel 36 keer naar de wc. Wat wij dan vaak doen, is dat wij hen helpen in hun behoefte om zo normaal mogelijk naar het toilet te kunnen. Als het even kan faciliteren we het wc-bezoek uiteraard”, zegt Harry Luik, bestuurder van zorginstantie Careyn.

Careyn komt voor op de lijst van verpleeghuizen die slecht presteren. De lijst werd onlangs bekendgemaakt door staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid) nadat verschillende partijen in de Tweede Kamer daar op hadden aangedrongen. Luik is per 1 november aangetreden bij Careyn. Zijn voorganger stapte op vanwege de plek van het verpleeghuis op de zwarte lijst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Leidinggevende verpleeghuis: ‘Ik zou mijn eigen moeder hier nog niet onderbrengen’

Door Michael van der Galien, 1 november 2016

Afbeelding

Oh, maar andere mensen moeten dat wél doen? Schandelijk.

Oude mensen moeten in Nederland steeds vaker weggrotten. Met name verpleeghuizen van de grote zorgorganisatie Careyn zijn ongelooflijk slecht:

In alle 29 verpleeghuizen van de grote zorgorganisatie Careyn is de zorg zó slecht, dat de inspectie haar nu dwingt om verbeteringen door te voeren. Tegenover het AD erkent een vooraanstaande leidinggevende dat Careyn de bodem heeft bereikt. ,,Ik zou mijn eigen moeder hier nog niet onderbrengen.”

Gisteren publiceerde de Inspectie voor de Gezondheidzorg (IGZ) een nieuwe zwarte lijst van verpleeghuizen uit. Van de elf zorginstellingen die daar de afgelopen zomer nog opstonden zijn er nu nog vijf over: Careyn, Humanitas, Laurens, Beweging 3.0 en Warande. Daarnaast staan er drie nieuwe instellingen op: Cato uit Den Haag, Care Residence Zonnestraal uit Hilversum en Avondrust in Veenendaal. Deze instellingen zijn veel kleiner, maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg dat de zorg daar zo verschrikkelijk slecht is.

Careyn maakt zo’n puinhoop van de verzorging van oude burgers dat alle 29 verpleeghuizen van deze zorginstelling in Utrecht, Zuid-Holland en Brabant onder curatele gesteld zijn. Let wel, dan moet er heel wat gebeuren. De zorg in verpleeg- en verzorgingstehuizen is over het algemeen namelijk bepaald niet om over op te scheppen.

Een leidinggevende van de zorginstelling sprak met het Algemeen Dagblad. Hij geeft toe dat de kwaliteit van de zorg in Careyn-huizen bijzonder slecht is. Dat komt grotendeels doordat het personeel gewoon niet kundig is:

“De meeste medewerkers hebben niveau 2. Als je dat een niveau hoger tilt, kunnen ze de bewoners misschien wel wassen, de tanden poetsen of op de wc zetten, maar kunnen zij de onrust wegnemen van bewoners? Zien zij wanneer een bewoner uitgedroogd is? Of het verschil tussen een hyper en een hypo?”

Daar voegt hij aan toe:

“Het is een klerezooi. Je ziet wasmanden staan met vuile was, de afdelingen ruiken naar pis.”

De zorg is zo slecht dat hij niet eens zou overwegen om zijn eigen moeder naar het verpleeghuis te sturen waarvoor hij verantwoordelijk is:

“Op dit moment zou ik mijn moeder niet onderbrengen in één van onze huizen. Volstrekt niet. De menselijke maat is verdwenen.”

Dan moet je je dus echt kapotschamen.

Afbeelding

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... erbrengen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

De gelden die de gemeenten ontvangen voor de zorg komen niet geheel aan de zorg toe. Gemeenten sparen graag op deze gelden uit voor andere leuke dingen. De verliezers: De zorgbehoevenden, de belasting- en premiebetalers

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Nationale Collectieve Aangifte Zorgverzekeraars & Zorginstituut NL!

Geplaatst op 3 december 2016

Afbeelding

OPROEP AAN ALLE NEDERLANDERS! (Sluitingsdatum 1 februari 2017)

Beste Medeburgers,

Laten we samen geschiedenis schrijven door een Nationale collectieve aangifte wegens discriminatie, afpersing, oplichting en het bewust ontnemen van levensvreugde tegen: Zorginstituut Nederland, Zorgverzekeraars en de medeplichtige incassobureaus & gerechtsdeurwaarders in te dienen. Zodat we het schandalige ondemocratische wanbeleid van de afgelopen jaren volledig afstraffen en de verantwoordelijken aansprakelijk stellen voor het overtreden van onze democratische rechten & wetten!


Bekijk de aangiftemodel en meld u gratis aan via: http://bondoverheidszaken.nl

* Tevens kunt u zich gratis aanmeld voor de Nationale Collectieve Aangifte tegen: De Staat der Nederlanden, Belastingdienst, NPO (Media) en politieke partijen PVDA, VVD, D66, GROENLINKS, CDA, SP, CU & DENK!

Bekijk de aangiftemodel en meld u gratis aan via: http://bondoverheidszaken.nl

FACEBOOK: www.facebook.com

Mede mogelijk gemaakt door EU Tribunal (www.eutribunal.com)

(Daily Express: www.express.co.uk)

FACEBOOK: www.facebook.com/EUTribunal.NL

SAMEN STAAN WE STERK!

Met vriendelijke groet,
Bondsvoorzitter & Co-Founder EU Tribunal
Dhr. J. Zwarts

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/03 ... tituut-nl/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Zilveren Kruis Achmea boort nieuwe doelgroep aan. Je kan je nog aansluiten bij deze verzekering. Wie wil nou niet een gratis besnijdenis, of een gratis cupping .

OMNIA is een collectief en werkt samen met Zilveren Kruis.

Het kruis is wel verdwenen bij de Zilvere Kruis dochter. Ze hebben hun kindje Omnia genoemd. Omnia betekent..Allen...Dus, wat let je?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Stop op gratis soep, koffie en thee bejaarden Zeist

Do 12 jan 2017

Afbeelding

ZEIST - Binnenkort is het voor ouderen in de woonzorgcentra de Amandelhof en Mirtelhof in Zeist gedaan met gratis thee, koffie, soep en andere versnaperingen. Het management van Charim, waar beide zorgcentra onder vallen, heeft te maken met een budgetoverschrijding van 80.000 euro die weer terugverdiend moet worden.

Woordvoerder Rufo Petri zegt tegen het AD dat er „jarenlang te royaal” is verstrekt. Zo werd er bijvoorbeeld naast appelmoes ook fruit én een toetje verstrekt, „terwijl in de de overheidsrichtlijnen staat dat er een keuze moet worden gemaakt.” Thee en koffie worden per direct alleen maar een paar keer per dag gegeven. De gratis soep, koekjes en snacks behoren tot het verleden.

Volgens de woordvoerder is het snijden in de versnaperingen nodig om „zwarte cijfers te kunnen schrijven”. Maar Petri wil niet spreken van een bezuiniging. De budgetoverschrijding zouden alleen op het conto staan van de Amandelhof en Mirtelhof. De beslissing is in nauw overleg met de cliëntenraden genomen. Met de maatregel hoopt Charim duizenden euro’s te kunnen besparen.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Mahalingam »

Na 6 jaar AOW trekken heb je 65.000 euro gehad.
Na 0 (nul) uur werken heb je hetzelfde binnen. Dat kan in de zorg waar de zorg-bobo's goed voor elkaar zorgen.
Niet gewerkt, wel 65 mille
Zorgbestuurder Gerard Marinus zou per 1 januari beginnen bij Vivantes in Sittard-Geleen. Zijn aanstelling was al heel snel omstreden, omdat bij zijn sollicitatiegesprek zijn baas uit zijn vorige baan in de raad van toezicht zat. Die besliste mee of Marinus geschikt was. De ondernemingsraad en cliëntenraad vonden daarop dat er sprake was van vriendjespolitiek. Door de ophef besloot Marinus af te zien van zijn aanstelling. Maar zijn vorige baan was al vergeven en de handtekeningen waren gezet. En dus kreeg Marinus 65 mille cadeau.
[...]
De hele affaire is extra pijnlijk, omdat ouderenzorg-instelling Vivantes door wanbestuur al langer in de financiële problemen zit en verlies lijdt. Bekend is ook dat het personeel al langer klaagt over de toegenomen werkdruk. „We kunnen ons goed voorstellen dat hier verontwaardiging over ontstaat en we gaan het ook aan onze mensen uitleggen”, zegt een woordvoerder van Vivantes.
http://www.telegraaf.nl/dft/geld/werk-i ... lle__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Mahalingam »

Kijk een man met pixel-ogen. Waarom?
Afbeelding
Dit is de graaiende zorgdirecteur Darryl N., verdacht van het achteroverdrukken van bijna twee miljoen euro bij gehandicaptenstichting Vivence.
http://www.telegraaf.nl/reportage/article26749603.ece
In oktober was er een rechtszaak over.
De bankrekening van Vivence, dat gesubsidieerde zorg in natura aan verstandelijk gehandicapten moest leveren, werd afgelopen vijf jaar zodoende met nep-facturen, vervalste leningovereenkomsten en borgstellingen ter hoogte van elk honderdduizenden euro’s compleet leeggezogen.
En dan nu het nieuws dat de zaak op de fles is en de geestelijk weinig weerbare aan hun trieste lot overgelaten zullen worden.
Faillissementsaanvraag zorginstelling ZSV
Cliënten die onder begeleiding wonen in een pand van de zorginstelling, dreigen nu op straat te worden gezet. Een curator kan na een faillissement proberen om een zorgaanbieder te vinden die de zorg voor de cliënten kan overnemen.
ZSV Wonen beheert ongeveer tachtig woningen voor een eerder failliet verklaarde gelieerde zorginstelling.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2757 ... ZSV__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Inbreng Fleur Agema (PVV) over verpleeghuiszorg
Gepubliceerd op 8 feb. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

BEJAARDEN WORDEN MET DEN DAG BRUTALER...

Geplaatst op 7 april 2017

Afbeelding

Zojuist lees ik met verontwaardiging en verhoogde bloeddruk dat er ook voor oude lieden in deze vreselijke tijd geen enkel erbarmen meer is. Want, spitse lezer van E.J. Bron, wat wil het geval? Welnu, er dreigt een rechtszaak rondom de warme maaltijd van senioren van de Vondelflat in Groningen. Bewoners van de serviceflat riskeren dwangsommen van € 500,- per dag als ze kiezen voor een cateraar in plaats van het eten dat zorginstelling Zinn brengt.

Welja, je moet toch het lef maar hebben om menschen van bijna honderd jaar oud het vuur aan den schenen te leggen en hun een smakelijke maaltijd te misgunnen. In de Vondelflat met 140 senioren tot honderdjarigen lopen de gemoederen op. Secretaris Abel van Santen (93) van de bewonersvereniging zegt: ‘We zijn gesommeerd eten van de cateraar van onze keuze niet hier te laten brengen. Ik trok me er niks van aan, ik zie het als intimidatie en bedreiging’.

Een waarschuwingsbrief met vooruitzicht van een ‘eetboete’ stemt de oud-welzijnswerker niet mild. “Dit is dagvers en gevarieerder, dat is toch lekkerder dan opwarmen”, zegt hij etend. Hij kan zich niet voorstellen dat de dagelijkse handvol maaltijdeuro’s per bewoner zoveel uitmaken. “Hier wordt eerder goed verdiend. Het pand is hypotheek vrij”.

Voorzitter Jaap Pronk (88) van de bewonersvereniging zocht maaltijdalternatieven. “Wij koken zelf, maar niet iedereen kan dat. Er moet wel keuzevrijheid blijven, neem dan een cateraar die voldoet. Men vindt het eten dat nu wordt geserveerd gewoon niet zo lekker”.

Jaap van Os van ‘De Jacobijn’ uit Haren brengt de maaltijden rond, die kort ervoor dampend in de keuken stonden. De flatleiding nam het Van Os kwalijk dat hij actief klanten wierf. “In een complex vlakbij leveren wij aan alle bewoners. Het kan wel.”

Afbeelding

Mevrouw Boddeveld-Koops (90) smult van zijn eten. “Het was weer zo lekker, echt heerlijk. Ik vind het andere niks, daar zit geen smaak aan. In de eetzaal zitten ze met lange gezichten”.

Directeur Berend Lugies wil niet toegeven: “Afspraak is afspraak. Dit is geen verpleeghuis, we krijgen geen subsidie. We zijn gebonden aan regels”, zegt Lugies. Iets bijbetalen of andere oplossingen mogen niet.

Ik spreek hier den wens uit dat Berend Lugies straks, wanneer hij behoort tot den bejaarde lieden, een klappergebit heeft en voedsel krijgt voorgezet dat niet te vreten is. Je moet toch maar durven om menschen van bijna honderd jaar oud te tiranniseren en ze hun kleine pleziertje te misgunnen.

Lezer, let wel, door dit soort rotzakken wordt Nederland voor bejaarden onleefbaar. Ik kan er werkelijk niet over uit.

Ik wens U allen nog een gezegende dag.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/07 ... -brutaler/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

NOODKREET VADER VOOR ERNSTIG ZIEKE LOTTE...

Geplaatst op 25 mei 2017

Afbeelding
Zieke Lotte.

Zojuist lees ik in De Telegraaf dat op Facebook een wanhopige oproep circuleert van vader Jos Leijen (35). Het enige medicijn dat zijn half jaar oude baby’tje met taaislijm ziekte een langer en beter leven kan geven, blijkt niet te worden opgenomen in het basispakket. De torenhoge kosten van € 175.000,- per jaar kan hij zelf niet dragen.

Het nieuwe en reeds Europees goedgekeurde medicijn Orkambi voorkomt bij het merendeel van de patiënten dat het taaie slijm wordt aangemaakt. „De ziekte zal nooit helemaal overgaan met het gebruik van dit medicijn, maar maakt het leven van de patiënten wel vele male dragelijker”, zegt Vincent Gulmans – hoofd onderzoek bij NFCS.

Lezer, ik vind dit zo zielig voor vader Jos Leijen dat ik op de site van E.J. Bron hier aandacht aan wil geven. Ik vind het een grote schande dat dit levensreddend medicijn die arme Lotte wordt onthouden.

Dank U wel.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2017/05/25 ... eke-lotte/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Hoge lonen bij zorgbestuurders

10 jun 2017

Afbeelding

Bestuurders in de ouderen- en thuiszorg hebben de laatste kans gepakt om hun topinkomens te behouden. In het laatste jaar voordat ze moeten inleveren, is hun salaris niet gedaald, blijkt uit de Actiz 50, een onderzoek van FNV naar de zorgjaarverslagen van 2016.

De vijftig meest verdienende bestuurders in de ouderen- en thuiszorg verdienden vorig jaar allemaal meer dan een minister (179.000 euro), schrijft het AD. Wim Driessen van Zorggroep CuraMare uit Dirksland spant de kroon: dankzij een ontslagvergoeding van 186.000 euro streek hij ruim 406.000 euro op. Het hoogste reguliere salaris ging naar bestuursvoorzitter Eelco Damen van de Amsterdamse zorgorganisatie Cordaan. Terwijl zijn personeelsbestand met 16,7 procent moest inkrimpen, verdiende hij vorig jaar 290.051 euro.

De Deventer zorggroep Solis keerde de hoogste ontslagvergoeding uit, aan bestuurder Ko Portengen. Die bedroeg inclusief een loopbaantraject en loon tijdens ziekte 272.326 euro. In de toekomst mogen ontslagvergoedingen niet hoger zijn dan 75.000 euro.

Met de Wet Normering Topinkomens (WNT) probeert de overheid topsalarissen in (semi-)overheidsorganisaties te beteugelen. Uitgangspunt is dat niemand bij de overheid uiteindelijk meer mag verdienen dan een minister.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Nederlandse oudjes in de stront? Niet in Afghanistan, want Ploumen strooit weer met € 4,5 miljoen

Geplaatst op 15 juni 2017

Afbeelding

De eerste zin van deze titel hoeven wij niet verder toe te lichten, rest de 2e helft. Omdat onze demisionaire hulp Sinterklaas Liliane Ploumen nadat zij binnenkort haar schadelijke activiteiten moet stoppen, meent nog niet voldoende gedaan te hebben om een leuke baan bij de een of andere hulporganisatie te krijgen, door ons zieligheidsindustrie NGO genoemd, heeft zij weer eens lekker in uw portemonnee gegrabbeld.

En met succes, want het daarin gevonden geld , 4.5 miljoen gaat nu via een donatie aan het DRA, het Dutch Relief Fund, waarin alle in Nederland actieven hulporganisaties op hun beurt vanwege hun grote ter zake en ter plekke aangetoonde deskundigheid samenwerken.

Op 24 april 2015 tekende de overheid een overeenkomst met de 12 grootste hulporganisaties in ons land De Dutch Relief Alliance (DRA) bestaat uit CARE Nederland, Cordaid, Dorcas, ICCO en Kerk in Actie, OXFAM NOVIB, Save the Children, Tear, Terre des Hommes, Stichting Vluchteling, War Child, World Vision en ZOA. en zijn deze voor 3 jaar verzekerd van € 120miljoeninkomsten. U ziet een club goeddoeners afkomstig uit dezelfde stinkende linkse hoek als Ploemen zelf, die echter met deze inkomsten garantie weer even opgelucht adem kunnen halen en de salarissen van hun topbestuurders en toezichthouders , vaak eveneens afkomstig uit overheidskringen kunnen betalen.

Wij citeren de desbetreffende pagina van de Rijksoverheid :

Aan ruim 85.000 mensen die momenteel in een zeer kwetsbare positie zitten, zullen geldvouchers voor onder meer voedsel, waterputten en tenten worden verstrekt. ‘Alleenstaande ouders, kinderen, zieken en zwangere vrouwen hebben dringend extra bescherming nodig. Door ons op deze mensen te richten, wordt voorkomen dat ze moeten bedelen om te overleven of misbruikt worden. Tegelijkertijd werken we ook aan de opbouw van Afghanistan. Zodat jongeren een toekomst voor zich zien in Afghanistan, aldus minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking).

Naast pure noodhulp wordt ook geïnvesteerd in zelfredzaamheid. Een voorbeeld daarvan is contant zakgeld dat vrij besteed kan worden, bijvoorbeeld om achterstallige huur of schoolgeld voor kinderen te kunnen betalen. Deze wijze van steun draagt bij aan de zelfstandigheid van mensen en het vraagt van hen om verstandige keuzes te maken. Daarnaast geeft het een impuls aan de lokale economie. Doordat mensen verantwoording moeten afleggen over deze uitgaven wordt ook inzicht verkregen in waar de grootste noden liggen. Een volgend voorbeeld is ‘Cash for Work’. Het betreft hier kortdurende werkzaamheden in getroffen gebieden waarvoor mensen een fatsoenlijk loon krijgen. Bovendien levert dit hen werkervaring op en leveren ze een bijdrage aan de opbouw van hun land.


Moeten wij hier nog iets aan toe voegen?

http://www.geennieuws.com/2017/06/neder ... 5-miljoen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Schippers maakt jaarlijks 2,8 miljoen subsidie vrij voor borstprothesen transgenders

Pepijn Woudrichem, 16-06-2017

Afbeelding

Dit om 'ernstige belemmering in hun transitie' te verminderen

Demissionair minister Edith Schippers (Volksgezondheid) gaat jaarlijks 2,8 miljoen euro vrijmaken voor borstprotheses bij man-vrouw transgenders. Dat heeft ze de Tweede Kamer donderdag laten weten.

Bij de meeste man-vrouw transgenders is er ook na een hormoonbehandeling te weinig borstgroei. Zij kunnen dat volgens Schippers als een “ernstige belemmering” in hun transitie ervaren.

“Ik vind het van belang om deze belemmering te verminderen, mede met het oog op de sociaal-economische positie van man-vrouw transgenders. Een subsidieregeling voor vergoeding van borstprotheses bij transgenders vanuit emancipatieperspectief kan daaraan bijdragen”, aldus Schippers.

De behandeling voor deze groep valt buiten het basispakket van de zorg. Daarop was veel kritiek op van onder meer het COC. Schippers komt dus nu met een subsidieregeling.

Het is niet bekend hoeveel transgenders gebruik zouden willen maken van de regeling, aldus de minister. Vanaf voorjaar volgend jaar kunnen man-vrouw transgenders naar verwachting gebruikmaken van de subsidieregeling.

(ANP)

http://nieuws.tpo.nl/2017/06/16/schippe ... nsgenders/
Hier is dus weer wel geld voor... :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Interim-directeur Berend Lugies is daar nu aan de macht. Een interim. :nietverstaan: Say no more. Interims staan er voor bekend dat ze als een olifant door de servieskast lopen.

Berend Lugies. Misschien een vrindje van de andere interim die wij kennen?
Groningse ouderen aangeklaagd voor regelen eigen maaltijden

Twee senioren uit een serviceflat in Groningen worden door het bestuur van de flat aangeklaagd omdat ze op eigen houtje maaltijden bestellen. De bewoners uit de flat doen dat omdat ze het eten van de vaste leverancier niet lekker vinden.

Maar de Stichting Service Vondelflat pikt het niet dat de ouderen maaltijden bij een cateringbedrijf kopen in plaats van de maaltijden die de flat levert, meldt RTV Noord. Volgens het bestuur mag het niet omdat bij de serviceflat maaltijdvoorziening hoort.

De maaltijdrel houdt de gemoederen al maanden bezig en nu is de maat vol, zegt interim-directeur Berend Lugies. "We hebben veel gepraat, maar het is niet opgelost. Nu lijkt het ons verstandig dat een onafhankelijke rechter duidelijkheid geeft voor nu en de toekomst.'

Catering
Er zijn meer bewoners die kiezen voor catering, maar de flat daagt maar twee mensen voor de rechter. "Dit zijn wel de exponenten. Zij willen individuele keuzevrijheid, maar er liggen heldere afspraken."

De bewoners lopen het risico op een boete voor iedere keer dat ze de catering inschakelen. Volgens Lugies is het de Vondelflat niet om het geld te doen. De eis zal zijn dat de twee zich aan het contract houden. "Het kan wel zo zijn dat de rechter een dwangbevel oplegt met een voorwaardelijke boete."

De bewoners die gedaagd worden, wilden niet reageren op de kwestie bij RTV Noord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

De man heeft meer op zijn kerfstok.
Meneer is een smerige graaier. Hij graaide gemeenschapgeld dat bestemd is voor de gezondheidszorg.
Het gedwongen vertrek van Berend Lugies als bestuurder van zorggroep Plantein in Bolsward kan de organisatie uiteindelijk 253.000 euro kosten.

Het gedwongen vertrek van Berend Lugies als bestuurder van zorggroep Plantein in Bolsward kan de organisatie uiteindelijk 253.000 euro kosten. Dat bedrag aan wachtgeld heeft Plantein gereserveerd voor de twee jaar die Lugies nog scheiden van zijn pensioenleeftijd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Mahalingam »

Toen die oudjes geboren werden was, dankzij de acties van de socialisten (Domela Nieuwenhuis e.a.) , de gedwongen winkelnering afgeschaft.
En nu ze in een serviceflat zitten krijgen ze te maken met gedwongen winkelnering.

Ook hebben ze nooit geen last gehad van tolwegen en tolgaarders; die waren afgeschaft. Maar die komen nu weer terug. (rekening rijden)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie