Politieke partij op Islamitische grondslag

Plaats reactie
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Politieke partij op Islamitische grondslag

Bericht door Maroc_21 »

Politieke partij op Islamitische grondslag

Achtergrond

De islam heeft een rijke traditie. Elke gebied dat in contact is gekomen met de islam is tot verder ontwikkeling gekomen. De afgelopen decennia zijn er steeds meer moslims in Nederland komen wonen. Moslims uit Indonesië, Suriname, Marokko, Turkije enz vestigde zich voornamelijk in de grote steden. Zo ook in Den Haag. De latere generaties hebben druppelsgewijs deelgenomen aan het politieke proces.

Echter door veranderde omstandigheden internationaal, nationaal en lokaal is de roep om in Nederland een op islamitische grondslag politieke beweging, steeds luider geworden. Temeer daar de eeuwenlange contacten die de Staat der Nederlanden heeft met islamitische bevolkingsgroepen geheel niet schijnen bij te dragen een beter begrip en verstandhouding. Integendeel er wordt hard gewerkt aan polarisatie. Omdat moslims in Nederland momenteel nog de bewegingsvrijheid hebben om zich politiek te organiseren is met het oog op de gemeenteraads verkiezing 2005 Islam-Democraten (ID) in het leven geroepen.

Waar staat IslamDemocraten voor

* Veiliger en leefbare samenleving
* Socialer en rechtvaardiger maatschappij
* Bestuurlijke vernieuwing
* Economische vooruitgang voor iedereen

Veiliger en leefbare samenleving

* Strijd tegen iedere vorm van radicalisme en extremisme
* Onderwijzen van omgangsvormen en respect op scholen
* Respect voor elkaars mening en opvatting
* Terugkeer van socialere rol van de wijkagent
* Socialer en rechtvaardiger samenleving

Meer zorg voor ouderen en hulpbehoevende

* Beter onderwijs voor onze kinderen
* Vrijheid van onderwijs
* Tegengaan van discriminatie op werk, school en samenleving
* Meer inspraak van de burger in de politiek
* Sociale en economische rechtvaardigheid

Bestuurlijke vernieuwing

* Stimuleren van het houden van referenda
* Bij ontslag of vertrek van college van B&W komt het hele ambtelijke apparaat te vervallen
* Wegnemen van drempels voor het oprichten van scholen gebaseerd op levensovertuiging en/of religie
* Invoering van een gekozen burgemeester
* Economische vooruitgang voor iedereen

Eigen verantwoording

* Eerlijke verdeling van gemeenschapsgelden
* Tegengaan tweedeling in de maatschappij

Voor meer info: http://www.islam-democraten.nl/
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Elke gebied dat in contact is gekomen met de islam is tot verder ontwikkeling gekomen.
Welke gebieden zijn dat?
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Begin je weer met je domme vragen... daar trap ik niet meer in!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:Begin je weer met je domme vragen... daar trap ik niet meer in!
Hoezo is dat een domme vraag?
Jij komt met "feiten"...ik vraag wat voorbeeldjes van die "feiten" (zodat ik weet dat het inderdaad zo is) en dan is dat een domme vraag?

Ik ben van mening dat het poneren van stellingen/feiten, zonder daarbij de onderbouwing/bewijzen van te hebben niet zo heel slim is.
Gezien het FEIT dat je kennelijk (wederom) geen voorbeeldje kunt geven van een door jou geponeerde stelling, ga ik ervan uit dat het (wederom) NIET waar is.

Ik geloof namelijk niet alles wat een ander mij vertelt: ik wil daar graag bewijzen van zien. (daar schijnen kafir vaker last van te hebben :wink: )
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik heb eens gekeken wat ze nu eigenlijk willen...maar...dat staat er niet?
Er staan onder "visie" enkele kreten (die iedere andere partij ook hanteert) maar ik zie helemaal geen "hoe" ?
Wat willen ze?
Waardoor onderscheiden ze zich van andere partijen?
Ik zie geen verschil?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Monique schreef:
Elke gebied dat in contact is gekomen met de islam is tot verder ontwikkeling gekomen.
Welke gebieden zijn dat?
Alle gebieden waar de islam heerst zijn achterlijk.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Monique schreef:
Maroc_21 schreef:Begin je weer met je domme vragen... daar trap ik niet meer in!
Hoezo is dat een domme vraag?
Jij komt met "feiten"...ik vraag wat voorbeeldjes van die "feiten" (zodat ik weet dat het inderdaad zo is) en dan is dat een domme vraag?

Ik ben van mening dat het poneren van stellingen/feiten, zonder daarbij de onderbouwing/bewijzen van te hebben niet zo heel slim is.
Gezien het FEIT dat je kennelijk (wederom) geen voorbeeldje kunt geven van een door jou geponeerde stelling, ga ik ervan uit dat het (wederom) NIET waar is.

Ik geloof namelijk niet alles wat een ander mij vertelt: ik wil daar graag bewijzen van zien. (daar schijnen kafir vaker last van te hebben :wink: )
Wilt ge bewijzen? Ga dan naar forum van maroc.nl.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Politieke partij op Islamitische grondslag

Bericht door stropke »

Maroc_21 schreef:Politieke partij op Islamitische grondslag

Achtergrond

De islam heeft een rijke traditie. Elke gebied dat in contact is gekomen met de islam is tot verder ontwikkeling gekomen. De afgelopen decennia zijn er steeds meer moslims in Nederland komen wonen. Moslims uit Indonesië, Suriname, Marokko, Turkije enz vestigde zich voornamelijk in de grote steden. Zo ook in Den Haag. De latere generaties hebben druppelsgewijs deelgenomen aan het politieke proces.

Echter door veranderde omstandigheden internationaal, nationaal en lokaal is de roep om in Nederland een op islamitische grondslag politieke beweging, steeds luider geworden. Temeer daar de eeuwenlange contacten die de Staat der Nederlanden heeft met islamitische bevolkingsgroepen geheel niet schijnen bij te dragen een beter begrip en verstandhouding. Integendeel er wordt hard gewerkt aan polarisatie. Omdat moslims in Nederland momenteel nog de bewegingsvrijheid hebben om zich politiek te organiseren is met het oog op de gemeenteraads verkiezing 2005 Islam-Democraten (ID) in het leven geroepen.

Waar staat IslamDemocraten voor

* Veiliger en leefbare samenleving
* Socialer en rechtvaardiger maatschappij
* Bestuurlijke vernieuwing
* Economische vooruitgang voor iedereen

Veiliger en leefbare samenleving

* Strijd tegen iedere vorm van radicalisme en extremisme
* Onderwijzen van omgangsvormen en respect op scholen
* Respect voor elkaars mening en opvatting
* Terugkeer van socialere rol van de wijkagent
* Socialer en rechtvaardiger samenleving

Meer zorg voor ouderen en hulpbehoevende

* Beter onderwijs voor onze kinderen
* Vrijheid van onderwijs
* Tegengaan van discriminatie op werk, school en samenleving
* Meer inspraak van de burger in de politiek
* Sociale en economische rechtvaardigheid

Bestuurlijke vernieuwing

* Stimuleren van het houden van referenda
* Bij ontslag of vertrek van college van B&W komt het hele ambtelijke apparaat te vervallen
* Wegnemen van drempels voor het oprichten van scholen gebaseerd op levensovertuiging en/of religie
* Invoering van een gekozen burgemeester
* Economische vooruitgang voor iedereen

Eigen verantwoording

* Eerlijke verdeling van gemeenschapsgelden
* Tegengaan tweedeling in de maatschappij

Voor meer info: http://www.islam-democraten.nl/
Srry Maroc21 maar ge weet donders goe dat islam en democratie gezever is tot de islam de macht heeft. Mij moet ge niet voor de gek houden, daar kan ik nie tegen. Ge denkt toch niet met een naieve achterlijke vandoen te hebben of wel? Ik heb andere dingen gelezen en uitspraken als: de ongelovigen dom houden tot we met genoeg zijn om aantevallen.
Wel mij houd ge niet dom, en ik ben NIET dom.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Neen! ik houd ge niet dom.. Ik ge nooit dom willen houden. Ge zijt niet dom. Ge gelooft uitspraken van gij zijt. Ge magt niet zomaar uitspraken geloven. Ge moest reëel blijven en ge moet streven naar samenleving niet naar apartheid. Islam een godsdienst die aanhangen wordt. Ge zult het daarmee moeten doen!

Ge zijt gegroet,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ge moest reëel blijven en ge moet streven naar samenleving niet naar apartheid. Islam een godsdienst die aanhangen wordt. Ge zult het daarmee moeten doen!
Als ge met islam een vreedzame variant bedoelt zonder aggressie, haat, achterstelling, discriminatie, achterlijkheid, ofwel een ''Nederlandse'' islam, dan sta iek volledig achter je Maroc!
Nu ff zonder "ge"... :wink:
Ik ben het ermee eens dat onder bepaalde voorwaarden (die overigens voor iedereen gelden, moslim of niet moslim) we het ermee zullen moeten doen. Vergt misschien enige acceptatie voor de autochtonen die Nederland als een christelijke natie zagen. We kunnen beter een seculiere staat worden. Kiest iedereen mooi zijn eigen religie (deze moet wel normen en waarden van Nederland ondersteunen) zonder daarmee anderen lastig te vallen. Iedereen moet zelf de keus hebben wat hij/zij aanhangt. Maar de islam zoals deze zich nu manifesteert is onacceptabel (dat wil niet zeggen dat er al genoeg moslims zijn die al op het goede spoor zitten, zoals bijvoorbeeld Affie).
Laatst gewijzigd door Sjeng op di dec 13, 2005 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik zie niet in waarom een religie zich met politiek moet bemoeien?
Wat is er mis met een maatschappelijk bestel en wetten waarin geen enkele vorm van religie vertegenwoordigd is?

Ik heb geen religie en wil er ook geen.
Zodra de politiek "religieuze" wetten wil invoeren is het dus gedaan met de vrijheid.

Ik heb nog wel een vraagje aan Maroc: "wat zal het concrete verschil zijn tussen een "islamitische" en een "atheistische" democratie?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Monique schreef:Ik zie niet in waarom een religie zich met politiek moet bemoeien?
Wat is er mis met een maatschappelijk bestel en wetten waarin geen enkele vorm van religie vertegenwoordigd is?

Ik heb geen religie en wil er ook geen.
Zodra de politiek "religieuze" wetten wil invoeren is het dus gedaan met de vrijheid.

Ik heb nog wel een vraagje aan Maroc: "wat zal het concrete verschil zijn tussen een "islamitische" en een "atheistische" democratie?
het christendom weet zich anders wel in de politiek vertegenwoordigd, door maar liefst 3 partijen: CDA, ChristenUnie en SGP.
(Dit is mij trouwens een doorn in het oog.)
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Trouwens het oprichten van een moslimpartij is al geprobeerd en een flop gebleken.. (wel door iemand die eerder voor apartheid stond dan voor samenleven; namelijk Abu Jahjah): http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=2160
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Sjeng schreef:
Monique schreef:Ik zie niet in waarom een religie zich met politiek moet bemoeien?
Wat is er mis met een maatschappelijk bestel en wetten waarin geen enkele vorm van religie vertegenwoordigd is?

Ik heb geen religie en wil er ook geen.
Zodra de politiek "religieuze" wetten wil invoeren is het dus gedaan met de vrijheid.

Ik heb nog wel een vraagje aan Maroc: "wat zal het concrete verschil zijn tussen een "islamitische" en een "atheistische" democratie?
het christendom weet zich anders wel in de politiek vertegenwoordigd, door maar liefst 3 partijen: CDA, ChristenUnie en SGP.
(Dit is mij trouwens een doorn in het oog.)
Daar ben ik inderdaad ook tegen. Ik geloof alleen niet dat er in de wetgeving iets terug te vinden is van regeltjes in de bijbel?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Monique schreef:
Sjeng schreef:
Monique schreef:Ik zie niet in waarom een religie zich met politiek moet bemoeien?
Wat is er mis met een maatschappelijk bestel en wetten waarin geen enkele vorm van religie vertegenwoordigd is?

Ik heb geen religie en wil er ook geen.
Zodra de politiek "religieuze" wetten wil invoeren is het dus gedaan met de vrijheid.

Ik heb nog wel een vraagje aan Maroc: "wat zal het concrete verschil zijn tussen een "islamitische" en een "atheistische" democratie?
het christendom weet zich anders wel in de politiek vertegenwoordigd, door maar liefst 3 partijen: CDA, ChristenUnie en SGP.
(Dit is mij trouwens een doorn in het oog.)
Daar ben ik inderdaad ook tegen. Ik geloof alleen niet dat er in de wetgeving iets terug te vinden is van regeltjes in de bijbel?
gij zult niet doden? gij zult niet stelen? :wink:
och ja het zijn inmiddels meer conservatieven geworden dan dat ze een christelijke heilstaat op aarde willen... en conservatief zijn dat is iemand zijn goed recht.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:Als ge met islam een vreedzame variant bedoelt zonder aggressie, haat, achterstelling, discriminatie, achterlijkheid, ofwel een ''Nederlandse'' islam, dan sta iek volledig achter je Maroc!
Nu ff zonder "ge"... :wink:
Ik bedoel met Islam een vreedzame variant zonder aggressie, haat, achterstelling, discriminatie, achterlijkheid. Maar ofwel Nederlandse? Ik vind je wel grappig maar wel leuk. Nee "Maliki" variant is mijn stroom binnen de Islam uit het "Verre Westen" (de Marokkaanse vredelievende Islam). De andere varianten uit het Midden Oosten heb ik niets mee te doen.

Het is wel waar dat de invloeden uit het Midden-Oosten veel sterker zijn dan de invloeden uit het "Verre Westen". Zelfs marokkanen neigen meer naar het Midden-Oosten Islam varianten.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

hebben jullie iets van Maurits gehoord? Maurits Berger heeft onderzoek gedaan naar de sharia en is tot de conclusie dat de Nederlandse voor meer dan 90% overeenkomt met de sharia.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Als ge met islam een vreedzame variant bedoelt zonder aggressie, haat, achterstelling, discriminatie, achterlijkheid, ofwel een ''Nederlandse'' islam, dan sta iek volledig achter je Maroc!
Nu ff zonder "ge"... :wink:
Ik bedoel met Islam een vreedzame variant zonder aggressie, haat, achterstelling, discriminatie, achterlijkheid. Maar ofwel Nederlandse? Ik vind je wel grappig maar wel leuk. Nee "Maliki" variant is mijn stroom binnen de Islam uit het "Verre Westen" (de Marokkaanse vredelievende Islam). De andere varianten uit het Midden Oosten heb ik niets mee te doen.

Het is wel waar dat de invloeden uit het Midden-Oosten veel sterker zijn dan de invloeden uit het "Verre Westen". Zelfs marokkanen neigen meer naar het Midden-Oosten Islam varianten.
ik bedoel meer te zeggen dat je de Nederlandse waarden en normen incorporeert in jouw islam-versie... zeg maar een Kaaskop-islam ipv Mocro-islam. Is dat een optie voor jou?
Maar goed, jouw variant klinkt mij als muziek in de oren.
Hoe staat jouw versie trouwens tegenover 'ongelovigen'? (is belangrijke vraag want Nederland is in meerderheid 'ongelovig' en zal dat in ieder geval héél lang of altijd zo blijven)
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Affie schreef:hebben jullie iets van Maurits gehoord? Maurits Berger heeft onderzoek gedaan naar de sharia en is tot de conclusie dat de Nederlandse voor meer dan 90% overeenkomt met de sharia.
Ook een bekende Moslim filosoof uit Midden Oosten heeft gezegd toen hij naar het Westen op bezoek kwam: Ik heb in het Westen de Islam ontdekt maar geen moslims en in het Midden Oosten zijn er moslims maar geen islam.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Affie schreef:hebben jullie iets van Maurits gehoord? Maurits Berger heeft onderzoek gedaan naar de sharia en is tot de conclusie dat de Nederlandse voor meer dan 90% overeenkomt met de sharia.
Ook een bekende Moslim filosoof uit Midden Oosten heeft gezegd toen hij naar het Westen op bezoek kwam: Ik heb in het Westen de Islam ontdekt maar geen moslims en in het Midden Oosten zijn er moslims maar geen islam.
och 'islam' en 'moslims' zijn ook maar etiketten als je jezelf op het filosofische pad begeeft (en het dogmatische pad verlaat).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Maroc_21 schreef:
Affie schreef:hebben jullie iets van Maurits gehoord? Maurits Berger heeft onderzoek gedaan naar de sharia en is tot de conclusie dat de Nederlandse voor meer dan 90% overeenkomt met de sharia.
Ook een bekende Moslim filosoof uit Midden Oosten heeft gezegd toen hij naar het Westen op bezoek kwam: Ik heb in het Westen de Islam ontdekt maar geen moslims en in het Midden Oosten zijn er moslims maar geen islam.
Aan dit soort uitspraken herken je de seksistische criminelen voor wie vrouwen geen mensen zijn. Voor mannen verandert er inderdaad relatief weinig ja, behalve dat ze de baas mogen spelen over vrouwen en dat ze er wel met vier mogen trouwen, maar vrouwen zijn door de islam al hun rechten en vrijheden kwijt. Daar staan deze minkukels helemaal niet bij stil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Allemaal leuk en aardig die verschillende vormen van islam in het westen en de eventuele mogelijkheden daarin.
Maar... wat heb ik daarmee te maken?
Ik bedoel...ik wil niets te maken hebben met welke religie dan ook.
Eigenlijk moet het helemaal niets uitmaken welk soort islam/christendom/hinduisme men aanhangt.....in Nederland geldt de Nederlandse wet. Zolang eenieder zich daaraan houdt maakt het niet uit al gelooft men in kabouters.

m.a.w. wat maakt het uit waar iemand in gelooft?
Ik vind dat het geloof veel te veel op de voorgrond treedt.
m.i. is het geloof een prive-zaak en geen maatschappelijke zaak.
Wanneer iemand een heel fundi islam wil beleven..prima...in je eigen huis. Ga je gang...maar...val een ander er niet mee lastig.

Ik druk me waarschijnlijk niet zo goed uit. Ik weet ook niet zo goed uit te leggen wat ik precies bedoel.
Ik denk dat ik bedoel te zeggen: Wat heb ik te maken met wat en hoe een ander gelooft?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie