Malaysia Airlines. MH17

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Je zou toch helemaal vergeten dat dit topic over het uit de lucht schieten van een verkeersvliegtuig gaat.
Je bent zelf of-topic gegaan lieverd. Maar je hebt gelijk, back to businesses en back to MH17.

De aanleg van het Nationaal Monument MH17 is in volle gang.

Afbeelding

Op dit groene lint worden de 298 bomen geplant.

Elke boom in het monument representeert een slachtoffer. Het overzicht van de bomen en het slachtoffer waaraan deze gekoppeld is kunt u bekijken op Locatie bomen. Het bomenlint wordt omringd door een krans van zonnebloemen die rond 17 juli in bloei staat en aan het herinneringsbos een gouden gloed geeft. De keuze voor de boomsoorten is gedaan in overleg met de landschapsarchitect, de boomkweker en Stichting Vliegramp MH17.

Zo moet het er uit gaan zien.

Afbeelding

Ik heb de boom van jouw zoon opgezocht Hans. Het is nummer 244. En de boomsoort die ze voor hem gekozen hebben is de Malus toringo ‘Scarlett’ (Sierappel)

Je schoondochter en kleindochter staan naast de bomen van je zoon Jeroen. 245 en 246. Ze hebben alledrie dezelfde boom.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Hebben de mensen in Oekraïne die vasthouden aan hun verhaal dat ze een vliegtuig gezien hebben bij het verkeerstoestel toch gelijk?

Er is een geheim document uitgelekt waarin staat dat Oekraïense vliegtuigen de vlucht MH17 neergeschoten heeft.

BREAK! Leaked documents: Ukrainian Air Forces shot down #MH17 - confirms conspiracy and guilt

http://www.place4free.com/Watamula/Asse ... 7/MH17.pdf

Doorscrollen en dan wordt er in het Engela uitgelegd wat er in het document staat.

Jammer dat Teva Teff niet aanwezig is om ons verder te helpen met informatie over dit document.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Kabinet beslist op korte termijn over berechting MH17

Gepubliceerd: 30 juni 2017

Het is de bedoeling dat het kabinet op korte termijn een beslissing neemt over de manier waarop verdachten van het neerhalen van vlucht MH17 in de toekomst berecht zullen worden.

Dat melden Haagse bronnen vrijdag. Mogelijk valt er volgende week al een besluit.

Het kabinet zei eerder al er nadrukkelijk rekening mee te houden dat de daders uiteindelijk door de Nederlandse rechter zullen worden berecht. Nederland bepaalt echter niet zelf hoe en waar de berechting plaatsvindt.

Het gaat om een gezamenlijk besluit van alle landen die samenwerken in het strafrechtelijk onderzoek: behalve ons land zijn dat Australië, Maleisië, Oekraïne en België.

Mogelijkheden
Het is een ingewikkeld proces. Een rechtbank moet bijvoorbeeld voor slachtoffers van alle nationaliteiten kunnen optreden, wat juridisch complex is. Hierin zijn nog belangrijke stappen nodig, aldus een bron.

Wanneer het besluit valt, staat daarom nog niet helemaal vast. Formeel liggen er nog twee mogelijkheden op tafel: een nog op te richten internationaal tribunaal of nationale vervolging in een van de landen die samenwerken in het Joint Investigation Team (JIT).

Als de beslissing is genomen, betekent dit niet dat de daadwerkelijke berechting ook snel zal beginnen. Het strafrechtelijk onderzoek is nog in volle gang. Hoewel er een groep betrokkenen in beeld is, zijn er nog geen mensen in staat van beschuldiging gesteld. Daar komt nog bij dat het maar de vraag is of bijvoorbeeld Rusland verdachten zal uitleveren.

VN
De mogelijkheid van een VN-tribunaal om verdachten te berechten is na een veto van Rusland al een tijd van de baan. Het is op 17 juli drie jaar geleden dat de Boeing 777 van Malaysia Airlines werd neergeschoten boven oorlogsgebied in Oost-Oekraïne.

Door: ANP

http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/480 ... -mh17.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Nu ook nog en bankje voor de Oekraïne ambassade? En één op binnenhof?
MH17-nabestaanden houden stil protest bij Russische ambassade: 'Stop met spelletjes'
Afbeelding
Een groep MH17-nabestaanden houdt een stil protest bij de Russchische ambassade in Den Haag. Morgen is het drie jaar geleden dat vlucht MH17 werd neergehaald.

De groep neemt een uur lang zwijgend plaats in het park tegenover de ambassade. De nabestaanden verwijten Rusland dat ze de waarheidsvinding verhinderen.

'Helderheid is nodig'
"Niet vaststellen wat er is gebeurd, is onaanvaardbaar," schrijven de nabestaanden in een boodschap aan Rusland. "Helderheid is nodig om familieleden de kans te geven voor verwerking."

De groep heeft een duidelijke boodschap: "Stop met spelletjes. Wees een natie zo trots en waardig als uw volk. Wij zullen wachten. Voor alle onschuldige levens die op brute wijze zijn genomen. Voor de menselijkheid.”

De nabestaanden hebben een herinneringsbank meegenomen naar het protest. Op de rugleunig is een metalen plaatje bevestigd ter nagedachtenis aan de slachtoffers. 'Menselijkheid gaat boven politiek' staat er in het Russisch.

Afbeelding

Onderzoek in volle gang
Drie jaar na de ramp is het strafrechtelijk onderzoek nog in volle gang. Hoewel er een groep betrokkenen in beeld is, zijn er nog geen mensen in staat van beschuldiging gesteld.

Anderhalve week geleden maakte het kabinet bekend dat een rechtszaak tegen MH17-verdachten in Nederland zal worden gehouden. Verdachten uit Rusland en Oekraïne zullen niet aan Nederland worden uitgeleverd. De grondwet van die landen verbiedt de uitlevering van onderdanen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Vandaag is het Nationaal Monument MH17 in Park Vijfhuizen geopend. Voor elk slachtoffer van de rampvlucht MH17 is een boom geplant

Het nu nog jonge bos met verschillende soorten bomen heeft de vorm gekregen van een lusvormig lint. Elke boom heeft een naamplaatje. De bomen staan voor groei, hoop en leven. In het midden staat een lange wand met daarvoor een gedenkteken, een oog dat omhoog is gericht, waarin alle namen staan gegraveerd. De nabestaanden hebben gezamenlijk gekozen voor deze ontwerpen. Het park ligt vlak naast Schiphol en is goed bereikbaar en toegankelijk.

Maar aan wiens handen kleeft het bloed van de slachtoffers van Malaysia Airlines MH17. :nietverstaan:

Zullen we dat ooit te weten komen?
Victims of MH17 crash ‘died a second time’ from lack of proper investigation – Willy Wimmer

From the very beginning of this inquiry into the crash of Malaysian Flight MH17, the process has been highly politicized, Willy Wimmer, former vice president of the OSCE, told RT. Too many questions remain, he added.

Today, many questions remain unanswered regarding the crash, including the process of the investigation.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Schunnig.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

In mei van dit jaar, om precies te zijn op 11 mei werd een lezing gehouden over MH-17 in de Vrije Universiteit van Amsterdam. Tijdens die lezing meldde zich een getuige die zei dat ook hij gezien had dat er Oekraïense vliegtuigen in de lucht waren op het moment van neerstorten van MH-17, zoals er zoveel zijn die dit zagen. De man vraagt bij wie hij terecht kan, omdat ook hij als getuige systematisch wordt genegeerd en aan de kant geschoven.

Het arrogante en onbeschofte antwoord van de smeerlap in het midden van de tafel is dat hij zich kan melden bij de hoogste desinformatie afdeling van Poetin. Met andere woorden, getuigen die hebben gezien en gehoord wat er gebeurde, worden niet gehoord en hun getuigenis wordt beschouwd als Russische propaganda.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Hanina Ajarai schrijft wekelijks over wat haar bezighoudt. Dat had ze deze week beter niet kunnen doen. Soms is het namelijk beter om je hersenspinsels en je bekentenis onder je te strakke hoofddoek te houden Hanina. Dan kan je de families en naasten van de 298 slachtoffers van MH17 geen rotdag bezorgen.
Nouri vs. MH17

Deze week was het drie jaar geleden dat Nederland werd getroffen door een ramp: vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd boven Oekraïne geraakt door een raket waarna het vliegtuig neerstortte. Geen van de inzittenden overleefde. Het was een zwarte dag voor de families en naasten van de 298 slachtoffers maar omdat het vooral om Nederlanders ging, was het ook een nationaal trauma. Wekenlang domineerde het de voorpagina’s.

Drie jaar na dato is er nog steeds nieuws te melden. Over het onderzoek naar de daders natuurlijk maar ook, zoals een paar dagen geleden, over de onthulling van het MH17-monument ter nagedachtenis van de slachtoffers. Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

De ontwerper van het monument kwam dit weekeinde bijvoorbeeld in meerdere kranten aan het woord om uit te leggen hoe moeilijk hij de opdracht vond. Niet boeiend. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.

De ineenstorting van Abdelhak Nouri wel. Ik geef geen snars om voetbal, ik had voor die fatale dag in Oostenrijk nog nooit van hem gehoord. Toch heb ik sindsdien intens meegeleefd, ik heb gehuild bij het zien van filmpjes waarin zijn familie treurt en bij de beelden van de massale en hartverwarmende steunbetuigingen. In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder. Normaal gesproken is dat een moment waarop ik alleen voor mijzelf en mijn naasten bid.

Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?

Misschien deels, maar hoe verklaar ik dan dat ik ook intens meeleefde met de ouders van Savannah en Romy? Bovendien, als het puur om zijn geloof is, waarom doen die talloze berichten over slachtoffers van aanslagen in moslimlanden me ook niet zo veel?

Is het omdat de vliegramp zo veel slachtoffers kende dat die geen specifiek gezicht had? Het is tenslotte makkelijker om je in te leven in de tragedie van één iemand, dan in die van 298 mensen. Aan de andere kant: rationeel gezien is het verlies van zo veel levens toch erger dan het tragische lot van één jonge voetballer met een hartritmestoornis?

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheldkanonnades die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen. Ik werd gisteren gewoon plots getroffen door het verschil in hoe deze twee gebeurtenissen binnenkomen bij mij en ben oprecht benieuwd naar de oorzaken hiervan. Ongetwijfeld zijn er psychologen of sociologen die dit prima kunnen uitleggen. Misschien is het gewoon mijn moederhart dat uiteindelijk bepaalt wie het meest betreurenswaardig is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Nabestaande MH17 over column in AD: 'Dit is scoren over de hoofden van nabestaanden en slachtoffers'

Afbeelding

Een column van Hanina Ajarai in het AD over de vliegramp met de MH17 levert veel boze reacties op. In haar stukje schrijft Ajarai dat de ramp met het toestel van Malaysia Airlines, waarbij 298 mensen om het leven kwamen, haar helemaal niets doet. Niet alleen op internet wemelt het van de reacties. Er waren veel Nederlanders aan boord. Een van de slachtoffers was de 17-jarige Elsemiek de Borst uit Monster. Haar vader, Hans de Borst, is behoorlijk ontstemd over de column, zo zegt hij tegen Omroep West.

In de gewraakte column schrijft Ajarai onder meer: 'Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.' En: 'Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.'

De Borst, die vrijdag bij de herdenking van de ramp nog liet weten elke seconde aan zijn dochter te denken, las donderdagochtend de column nietsvermoedend in de krant, waarop hij geabonneerd is. 'Mijn eerste reactie was: doodzwijgen die hap. En daarna dacht ik: weg met die krant, ik ga opzeggen.' Eigenlijk wil hij er het liefst geen aandacht aan besteden, want, zegt hij: 'het is aandachttrekkerij van iemand die zichzelf interessanter vindt dan iets wat grote impact heeft in de maatschappij, zoals het ongeluk met de MH17.'

'Over de schreef'

In haar column schrijft Hanina Ajarai dat ze wél geïnteresseerd is in de ineenstorting van Ajacied Abeldhak Nouri. 'In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder.' Waarom ze niet rouwt om de slachtoffers van de vliegramp maar wel om de voetballer, zegt ze zelf ook niet kunnen verklaren. 'Is het omdat Nouri een moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri's moeder mijn moeder had kunnen zijn?'

Ajarai heeft wat De Borst betreft de vrijheid om een column te schrijven. 'Maar iemand van de hoofdredactie zou toch moeten zeggen: Kan dit wel? Nou, kennelijk wel. Maar ik vind het over de schreef gaan.' In de gewraakte column merkt de schrijfster zelf op dat het niet haar bedoeling is te provoceren of iemand te kwetsen, 'ook al kan ik de scheldkannonades die volgen op deze column vast wel uittekenen.'

'Misschien scoren ze nog wat nieuwe lezers'

De Borst: 'Ik vind het vooral verdrietig. Het is scoren over de hoofden van nabestaanden of slachtoffers. Maar als de hoofdredactie dat prachtig vindt, scoort het misschien nog wel wat nieuwe lezers.' Hij was aanvankelijk van plan een ingezonden brief aan de krant te sturen. 'Maar ik zeg het nu tegen Omroep West, dat zie ik dan bij dezen maar als platform.'

De hoofdredactie van het AD zegt donderdag in een reactie tegenover Omroep West de ontstane ophef te begrijpen. Adjunct-hoofdredacteur Jan 't Hart zegt dat het niet de mening van de krant is, maar dat het gaat om de 'persoonlijke worsteling van een columniste.' Of de column tot veel opzegging heeft geleid, kon hij niet zeggen. Hanina Ajarai was niet bereikbaar voor commentaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Hanina Ajarai biedt haar excuses aan voor de column die vandaag in het AD verscheen.
,,Mijn woorden zijn nooit bedoeld als trap na richting de nabestaanden van de MH17-ramp. Nu ik weet dat ik deze mensen heb gegriefd met mijn column, bied ik mijn excuses aan. Het was beter geweest als mijn overpeinzingen hen niet hadden bereikt. De vragen en verwondering waarmee ik mezelf gesteld zag, waren weliswaar bedoeld als opmaat naar een oprechte discussie maar ik begrijp heel goed dat deelnemen aan zo’n discussie te pijnlijk is voor nabestaanden. Dat spijt mij oprecht.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Ook de hoofdredactie van het AD geeft een reactie.
Hoofdredactie AD over omstreden column MH17: 'Niet onze mening, maar het is een vrij land'

Adjunct-hoofdredacteur Jan 't Hart van het AD snapt de commotie die is ontstaan na een column in zijn krant over de ramp met de MH17. Dat zegt hij donderdagmiddag tegen Omroep West. In de betreffende column schrijft Hanina Ajarai dat ze 'geen seconde heeft getreurd' over de 298 slachtoffers van de vliegramp. Bij die ramp kwamen veel Nederlanders om het leven. De column zet niet alleen kwaad bloed bij nabestaanden, maar leidt ook tot veel negatieve reacties op internet.

De ophef ontstond nadat het AD donderdagochtend de column van Ajarai in de krant afdrukte en op internet publiceerde. Tegen Omroep West zei Hans de Borst uit Monster, wiens dochter van 17 jaar oud omkwam bij de vliegramp, dat de column hem verdriet deed. 'Het is scoren over de hoofden van nabestaanden en slachtoffers.'

De adjunct-hoofdredacteur van de krant zegt dat hij de column voor publicatie heeft gelezen. 't Hart: 'Het is mijn mening niet, zeker niet. Ook niet van de krant. We hebben als krant juist altijd veel compassie getoond met de slachtoffers en nabestaanden. Dat zullen we blijven doen. Maar Hanina is een columnist en zij beschrijft hier haar persoonlijke worsteling. Het is niet mijn worsteling, maar die van haar.'

Nabestaanden kunnen AD bellen

Wat zegt hij tegen nabestaanden zoals De Borst, die bepaald niet te spreken zijn over de column? 'Nabestaanden kunnen zeker met mij bellen. Ik zal hen dan zeggen dat het geen standpunt is van de krant, maar een persoonlijke worsteling van de columnist. Dat mag, het is een vrij land.'

't Hart voelde wel aan dat er gedoe ging komen de krant deze column zou publiceren. 'We hebben meer columnisten en we hebben vaker dit soort reacties. Dat is het wezen van een dagblad. Maar wij zijn er ook heel erg voor dat mensen, zeker columnisten, gewag doen van hun persoonlijke worsteling. Dingen verbieden zit niet in ons DNA.'

Columniste niet gevraagd vanwege achtergrond

Op sociale media speelt de Marokkaanse en islamitische achtergrond van columniste Ajarai een rol in de veelal negatieve reacties. In haar column vraagt ze zich bijvoorbeeld af waarom ze wel rouwt voor Ajacied Abeldhak Nouri en niet om MH17. 'Komt het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik?', schrijft ze. Maar of haar achtergrond een rol speelt in de hoeveelheid negatieve reacties, daarover wil 't Hart niets zeggen. 'Dat moet u aan de mensen vragen die kritiek leveren.' Sommige reacties suggereren dat de krant de columniste alleen maar heeft aangenomen vanwege deze achtergrond. 'Dat is niet zo', zegt 't Hart met enige nadruk.

Ook wordt door veel mensen op sociale media geschreven dat ze hun abonnenement op het AD gaan opzeggen vanwege de gewraakte column. Maar of de abonneeservice van de krant al wordt platgebeld? 'Daar hebben we nog niks van gemerkt, maar ik heb nog geen goed overzicht daarvan', vertelt 't Hart. Ajarai zelf is donderdagmiddag niet voor commentaar bereikbaar. Ze heeft wel op de site van het AD gereageerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2498
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Hanina Ajarai biedt haar excuses aan voor de column die vandaag in het AD verscheen.
,,Mijn woorden zijn nooit bedoeld als trap na richting de nabestaanden van de MH17-ramp. Nu ik weet dat ik deze mensen heb gegriefd met mijn column, bied ik mijn excuses aan. Het was beter geweest als mijn overpeinzingen hen niet hadden bereikt. De vragen en verwondering waarmee ik mezelf gesteld zag, waren weliswaar bedoeld als opmaat naar een oprechte discussie maar ik begrijp heel goed dat deelnemen aan zo’n discussie te pijnlijk is voor nabestaanden. Dat spijt mij oprecht.''
Sommige excuses hoeven niet aanvaard te worden, je kan het voor kennisgeving aannemen, en d'r gewoon een suffe takketrol blijven vinden.
Een dergelijk stukje laat gewoon een stuk zien van hoe iemand eigenlijk denkt. Excuses achteraf naar aanleiding van een grote shitstorm zijn dan futiel.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef: Een dergelijk stukje laat gewoon een stuk zien van hoe iemand eigenlijk denkt.
Zelfs dat kom je niet te weten. De kopvod weet immers zgz. zelf niet waarom ze tranen met tuiten plengt voor een voetballertje en niet voor de doden van MH17. Wij op FFI weten het wél natuurlijk, het is de Mohammedaanse kuddegeest die opspeelt. Het bruine voetballertje is een moslim, de MH17 slachtoffers niet. Als het kopvodgeval helemaal eerlijk is-maar dat is een moslim dus nooit-zou ze ons meedelen dat ze het maar net goed vindt dat die vervloekte ongelovige kaaskoppen naar beneden zijn gevallen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Alles voor de clicks

22 juli 2017 om 09:00 door Ebru Umar

Sinds Fatima Elatik weten we dat de hoofddoek een prima businessmodel is. Je komt ermee in de gemeenteraad, je wordt er adviseur radicalisering mee (#HOEDAN!), het onderwijs rolt de rode loper uit en het wachten is op de behoofddoekte rechter, commissaris van de Koning, burgemeester, minister en godbetert Kamerlid. Maar eer we zover zijn, is de hoofddoek ook een reden om iemand aan te stellen als columnist.

Want een vrouw met een hoofddoek kán dingen.

Die hoeft geen talent te hebben, geen opleiding en ook geen ervaring.

Nee, een vrouw met hoofddoek is street smart. Kent het echte leven. Komt ergens vandaan waar onze notabelen van media, grachtengordel en Den Haag niet dood gevonden willen worden – tenzij het verkiezingstijd is natuurlijk.

Ja, een vrouw met hoofddoek is een moderne aflaat – en al lijkt het woord erop, een aflaat is wat anders dan een vaatdoek. In het gebruik is het echter hetzelfde: de favoriete verzamelplek van bacteriën die je gezondheid aantasten.

Ik minacht mannen die vrouwen met een vaatdoek serieus nemen. Ik veracht vrouwen die strijden om de ‘emancipatie’ van vrouwen met een vaatdoek. En ik wanhoop als ik politici zie samenwerken met mensen die maar één houding uitstralen: weg met ons. Hoewel, dat moet natuurlijk zijn: weg met júllie. En ik heb mateloos respect voor de Vaatdoek die factureert omdat ze een vaatdoek op heeft. 12.000 schijnt Elatik per maand te toucheren. Bruto maar hey, er zijn maanden dat ik het niet binnenhark (en ook maanden dat ik het wél doe geloof ik, maar ik moet daar voor wérken. Met mijn handen woordjes tikken die per stuk betaald worden).

Ieder zijn fetisj. Totdat je aan mijn vak komt. Want hoewel NRC en Volkskrant vol staan met scribenten die meisjescolumns schrijven die pijn doen aan je ogen, je in tranen achterlaten vanwege de inhoudsloosheid en duidelijk maken dat die meiden de naam columnist niet waard zijn, spant het AD natuurlijk de kroon. De krant is het afvoerputje van scriberend Nederland – nee, columnerend mag je het niet noemen. Columnist zijn is een vák. Voor het AD schrijven broodwinning. Zoals een BN’er geen columnist is omdat zijn foto boven een stukje staat, is een Vaatdoek dat evenmin. Nee. Dit soort mensen wordt om één enkele reden aangesteld: de clicks. Niets meer, niets minder. Het hoeft geeneens oorlog te zijn, het AD is nu al de krant van capitulerend Nederland. Ben je bekend van radio en tv, wordt er nou eenmaal op je kop geklikt. Dat en dat alleen is de reden waarom zo’n low life als treitervlogger een podium krijgt. De ophef over het dagboekgemijmer van de Vaatdoek is precies wat de AD Hoofdredactie wilde bereiken. De naam van de krant is ontelbare keren genoemd in de media, op radio en tv. Newsflash: aan elke keer dat het AD genoemd wordt in een ander medium (bijvoorbeeld in Metro, maar ook bij RTL), hangt een fictief prijskaartje. Wat het gekost zou hebben om het AD op die plek genoemd te krijgen. Ik heb het niet uitgerekend, maar geloof me: die uitdraai maakt hoofdredacteur Hans Nijenhuis en zijn adjunct Jan ‘t Hart dolgelukkig.

En terecht.

Wat niet terecht is, is dat ze hun scribent uit het vliegtuig geduwd hebben. Dat ze die column niet geweigerd hebben. Want dát is wat een goede hoofdredacteur doet: een column lezen en de auteur (die titel verdient de Vaatdoek niet) behoeden voor misstappen. Je bent niet verplicht om een column af te drukken, je mag ‘m weigeren. Je hoort ‘m zelfs te weigeren als je zoveel mensen, zoveel Nederlanders die wél deelnamen aan de Nationale Rouw, in hun hart raakt. Elke columnist weet wat scribenten niet weten: je hebt het recht om álles te schrijven, zeggen en vinden maar er is GEEN publicatieplicht van je braaksel, ik bedoel schrijfsel. Sta je erop dat je geleuter gepubliceerd wordt, knal je ‘m toch lekker op je eigen website? Niemand die je dat verbiedt. Een krant is een product, je levert een bijdrage die een hoofdredacteur goedkeurt – of niet. En een hoofdredacteur kán met vakantie zijn. Maar ook dan hoort de adjunct je in bescherming te nemen. Het minste wat hij dan kan doen, is naast je te gaan zitten als je bij RTL een dom verhaal ophangt. Doet hij dat niet, is dat geen teken van vertrouwen of goedkeuring Vaatdoek.

Integendeel. Het is een mea culpa.

https://www.metronieuws.nl/columns/colu ... -de-clicks
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Natuurlijk! Sylvana Simons neemt het op voor MH17-haatcolumniste Hanina Ajarai

Door Tim Engelbart, 23 juli 2017

Afbeelding
Foto: Sylvana bij Pauw. Bron: Screenshot VARA.

Alle links-regressieve krachten van Nederland bundelen zich weer eens. Eerder nam Anne Fleur Dekker het al op voor Hanina “de doden van de MH17 boeien me niet” Ajarai, maar vandaag spreekt ook Sylvana Simons haar langverwachte steun uit voor de vrouw die aangaf dat het haar niks kon schelen dat er 298 mensen omkwamen aan boord van vlucht MH17.

“Opinie,” zo opperde Sylvana Simons vandaag op haar Facebook-pagina. Maar of het ook die naam verdient en eigenlijk beter onder de noemer “scoren over de rug van 298 MH17-slachtoffers” kan worden geschaard, daar zijn we nog niet helemaal over uit.

En fin, het cirkeltje is natuurlijk wel rond nu Sylvana Simons het ook opneemt voor Hanina en één of ander bizar Joop.nl stuk deelt, met teksten zoals dit:

“Als Hanina Ajarai haar column schrijft in het Algemeen Dagblad, zitten veel mensen al van te voren op het vinkentouw. Omdat zij een hoofddoek draagt wordt zij aan de uiterste rechterzijde van het politieke spectrum aangezien voor de vleesgeworden islamisering van de pers. U weet wel door wie: de zelfbenoemde antiracisten en antifascisten voor wie de opvattingen van een Fortuyn, een Wilders, een Baudet, geen taboe zijn omdat zij menen zelfstandig te denken en lak hebben aan dat politiek correcte gedoe. Het maakt eigenlijk niet uit wat mevrouw Ajarai schrijft, strijk en zet gaan zij over de zeik.”

Wat natuurlijk weer enorm typisch is, want de ophef die haar column veroorzaakte heeft helemaal niets te maken met haar islamitische geloof: ze maakte een ongepaste opmerking over de slachtoffers van een vliegtuigramp. Om dan stukken te schrijven als dit, en dat titels mee te geven als “De volkstoorn heeft zich ontladen boven de hoofddoek van Hanina Ajarai”, dat zegt eigenlijk meer over Sylvana Simons en Joop.nl dan over “veel mensen” die op het “vinkentouw” zouden zitten.

Uiteindelijk halen zij namelijk Hanina’s religie erbij en besluiten ze het voor haar op te nemen puur en alleen omdat mevrouw een hoofddoekdragende moslima is. Het maakt niet uit wat ze zegt, want alles wat zij uitkraamt is immers goed en iedereen die haar bekritiseert is een islamofoob.

Nee Sylvana, zo makkelijk gaat dat niet.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... na-ajarai/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Open brief van een verontruste Nederlandse Realist aan Hanina Ajarai

Geplaatst op 24 juli 2017

Afbeelding

Mevrouw Ajarai!

U ziet het: ik richt me tot U in de meest beleefde vorm. Ik tutoyeer U niet, wat niet eens bedoeld is als teken van achting, maar eerder om maar meteen tot uiting te brengen dat ik normaal gesproken met uw soort op geen enkele manier ‘on speaking terms’ verkeer. De afgelopen dagen heeft U reeds de nodige reacties geïncasseerd, zowel van rechts als van links – hoewel aan die laatste zijde de meningen (uiteraard) verdeeld zijn. Thans is het m i j n beurt en ik waarschuw U alvast dat U met mij bepaald niet iemand tegenover U heeft uit de meest milde hoek der verontruste Nederlandse Realisten!


Dit gezegd hebbende, ben ik mij ervan bewust dat de eerlijke bekentenis waarmee ik wens te beginnen (want U bent niet de enige die een poging kan wagen om op de “eerlijke” toer te gaan) U zal verrassen: Dat U bij Uzelf bespeurt geen emotie te voelen bij de gedachte aan de 298 doden in de MH17 verbaast mij op zichzelf totaal niet. En ik wil dit toelichten met behulp van een oude herinnering:

Decennia geleden alweer verscheen er op tv in het één of andere actuele praatprogramma tussendoor een artiest, die werd aangekondigd als ‘Sietse Dolstra.’ Zijn opkomst werkte al wat bevreemdend: Hij oogde als een wat onbeholpen, zeker niet ‘vlotte’, figuur, type “zingende onderwijzer”, die, zichzelf begeleidend met de gitaar, een vreselijk oubollig klinkende ‘tearjerker’ inzette... om na enige zinnen af te breken, zgn. overmand door een vreselijke huilbui. – Want hij bleek niet slechts een zanger te zijn, maar tevens een cabaretier en naar zich later zou bewijzen een héél goede! De tekst van zijn conference van dat moment begon aldus:

“Dit krijg ik nou altijd, dames en heren: Als ik dit soort liedjes probeer te zingen... dan hèb ik het niet meer, dan-heb-ik-het-gewoon-niet meer... (grote snik). Ik kan dat zelf niet begrijpen: Wanneer ik naar het journaal zit te kijken en er komt zo’n bericht van een vliegtuig-crash voorbij, met een paar honderd doden, dan is het enige wat ik denk: (heel even op nuchterder toon) “Huh... blij dat ik er niet in zit. Maar zodra ik dan een nummer probeer te brengen als dít... (snik) of zo’n heel oud ding als ‘Het broekje van Jantje’... dan-heb-ik-het-niet-meer... enz., enz.” En de toeschouwers in de studio lagen dubbel, evenals de kijkers thuis, juist omdat dit zó herkenbaar en tevens zo volkomen de gangbare realiteit was. En ís:

Al is het nu eenmaal taboe om het tegenover elkaar te bekennen: Het is volkomen natuurlijk dat het bericht van een vliegtuigramp, behalve de oppervlakkige schok om het gebeuren, geen diepgaande emoties oproept zolang er zich onder de slachtoffers geen dierbaren of zelfs maar bekenden bevinden. Iets anders wordt het natuurlijk op slag als dit wèl het geval is; dat beseft ieder mens met een normale dosis empathie, waarna het medeleven dan normaal gesproken uitgaat naar de nábestaanden. Maar zolang slachtoffers noch nabestaanden ons niet persoonlijk iets zeggen, is het een normale zaak dat diepgaande emoties uitblijven. Daar is niets “vreemds” of “geheimzinnigs” aan, en ook niets “interessants,” zoals U in uw meer dan wansmákelijke column suggereert.

Het enige is, dat juist die normale dosis empathie met de nabestaanden, ook als men die niet persoonlijk kent, ons er normalerwijze van weerhoudt dit overigens natuurlijke verschijnsel (want het is niets dan natuurlijke selectie; zonder dat vermogen tot afstand nemen was de mensheid immers al van verdriet uitgestorven) breeduit bespreekbaar te maken. We houden dit natuurlijke vermogen tot “afstand houden” voor onszelf, we weten stilzwijgend héél goed dat het er is en waarvoor het dient.

Sterker: Ik ben ervan overtuigd dat Ú dat allemaal weet, al is het instinctief. En juist dáárom heb ik mijn sterke vermoedens dat uw bedoelingen met die column bepaald níet zo zuiver zijn geweest als U, zij het op een tamelijk primitieve manier, voorgeeft:

Kijk, met dat argument van “eerlijkheid” veeg ik om te beginnen – ik zeg het maar even recht voor z’n raap- de vloer aan: Dat is een trucje, dat onder ons, westerlingen, helaas voor U, óók bekend is en maar al te vaak wordt gebruikt: Het begrip “eerlijkheid” aanwenden om maar moreel gedekt te zijn als je om welke reden dan ook de neiging voelt om een ander compleet de grond in te boren: Hij wordt psychisch neergesabeld en de ander wast zijn handen in onschuld, want hij is alleen maar “eerlijk.” Valt het tegendeel te BEWIJZEN? Nee, maar zoals bij zoveel dingen valt het wèl te VOELEN. En ik voel deze bedoeling úiterst sterk bij Ú, misschien wel sterker dan U zichzelf ervan bewust bent.

U noemt dit voor Uzèlf “eerlijk” en misschien vindt U het ergens ook wel eerlijk om de oorspronkelijke bevolking van dit land, waaraan U zich superieur voelt door uw afkomst, uw twee paspoorten, uw ‘religie’ en uw kopvod/hóófdbedekking door middel van deze in-gemene sneer eens publiekelijk stevig “op z’n plaats” te zetten: Daarom was het ook een geschenk uit de hémel dat juist die Marokkáánse voetballer, Nouri, door dat hartfalen moest worden getroffen: Een land- en mogelijk een gelóófsgenoot van U, wat U wèl emotioneel wist te raken, in tegenstelling tot de 298 “ongelovige” Nederlanders, van wie U hier even fijntjes te kennen kon geven dat ze U kóud lieten! Die twee Néderlandse slachtoffernamen, die er door U nog met de haren bijgesleept werden? Och, flauwekul. Een slinkse poging om U te rechtvaardigen voor het geval dát! Maar minder afdoende dan U aanvankelijk gedacht heeft, misschien wel, omdat de Nederlandse “ongelovige” iets minder stompzinnig in elkaar blijkt te steken dan in jullie niet-geïntegreerde gemeenschappen algemeen wordt aangenomen.

NIET-geïntegreerd? Nee! En U op de eerste plaats niet, ook al maakt U dat Uzelf waarschijnlijk nóg zo wijs: Omdat U – met hoofddoek – volgens uw opinie kunt gaan en staan waar U wilt. Omdat U iets denkt te zijn met uw baan als columniste bij het AD, wat U naamsbekendheid geeft. Nou, laat ik U even uit de droom helpen: Het niveau van uw columns – en ik ben niet de enige die er zo over denkt – is wel zó beneden de maat dat het gewoon niet anders kán of dat AD, tenslotte gewoon een onderdeel van de MSM, heeft U er tot nu toe alleen maar niet uitgesmeten omdat ze een kopvod nodig hebben in het kader van de multikul/islamisering en na wat híer nu is voorgevallen, mag U in uw handen knijpen als de maat niet tóch vol blijkt te zijn! Alles heeft nu eenmaal zijn grenzen, en voor U lijkt de grens geváárlijk dichtbij...

En dan heb ik het nóg over de MSM met z’n landverraders als (zèlfs) een Peter R. de Vries, voor wie hier waarachtig de zee bij uitzondering óók eens te hoog bleek te gaan: Voor ons, de Nederlandse Realisten, is dat gevoelsmatig allang het geval!

Op een goede dag zult U ons tegenkomen, wees daarop voorbereid! En... als ik U was, zou ik om te beginnen dat kopvod eens afdoen, met andere woorden: Hou op met ons te provoceren!

Dit bezweert U,

Een zéér verontruste Nederlandse Realist.

Door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/24 ... na-ajarai/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Haninabal deed ook goed

Geplaatst op 25 juli 2017

Afbeelding

Zo’n kop is bijna even erg als wat de Marokkaanse psychopate Hanina Ajarai schreef in haar AD-column over hoe ze totaal niets voelt bij de MH17-ramp (video’s onderaan). De column van deze Hanina heeft Nederland erg gekwetst, maar tegelijkertijd heeft hij ook heel veel goed gedaan, met alle respect voor de nabestaanden. Dit is namelijk de eerste keer dat, in strijd met de geheime islamitische Taqiyya – waarbij moslims een masker dienen te dragen tegenover de Nederlanders, aardig dienen te doen en hen te bedriegen totdat ze qua bevolking sterk genoeg zijn om het masker af te zetten en jihad te beginnen tegen de ongelovige christelijke Nederlanders met de gebruikelijke onthoofdingen – dat iemand haar ware gezicht heeft laten zien. Foutje.

Deze wolven in schaapskleren hebben met hun Taqiyya-strategie vele jaren met succes de naïeve linkse Nederlanders voor de gek gehouden en alle kans gehad om steeds sterker te worden. En nu, puur per ongeluk, deed een Marokkaantje haar mond open en sprak voor de hele Marokkaanse (maar ook voor de Turkse e.d.) gemeenschap om te laten zien dat het deze moslims totaal niets kan schelen wat er met de Nederlanders gebeurt, omdat ze niets te maken willen hebben met de Nederlanders nu ze geheel in hun eigen wereld wonen.

Zoals Peter R. de Vries haar ook vroeg: “Waar ben je al die tijd geweest?” Het antwoord lijkt duidelijk: in Marokko. Dit ziekelijk volk heeft compleet zijn eigen wereld gebouwd, gaat met eigen volk om, heeft eigen regels, een eigen cultuur, eigen sharia-wetten, en vooral eigen Marokkaanse tv- programma’s, met alle steun van de links overheid.

Dus voelt Hanina eerst niets voor de ramp, daarna snapt ze niet waarom haar geschrift anderen pijn heeft gedaan, en ook niet waarom de mensen aan tafel bij RTL, waaronder een journalist die bijna in elkaar stort, het erg vinden. Plotseling belandt ze in een puur Nederlandse context die haar heel vreemd overkomt, terwijl ze een derde of vierde generatie Marokkaan is en geïntegreerd dient te zijn. Maar zo laat ze heel Nederland zien, vooral links, hoe psychopathisch Marokkanen zijn, hoe ze totaal geen medelijden hebben met de Nederlanders, en hoe ze nooit en never Nederlander gaan worden.

Ondertussen vindt de zielig linkse Anne Fleur dat de commotie om Hanina alleen maar is ontstaan, omdat zij moslima is. Maar daarmee plaatst ze zichzelf bijna op hetzelfde niveau als Hanina, nu zij zich niet kan voorstellen dat de commotie wellicht erger was geweest als dit door een Nederlander zou zijn geschreven en dat die dan niet zo voorzichtig behandeld zou worden. En hoe zou het zijn als zo’n stuk door een Nederlandse columnist over een Marokkaanse ramp in een Marokkaanse krant zou zijn geschreven? De hele uitgeverij zou afgebrand zijn en de redactie afgeslacht door de woedende barbaren.





Door: “Landerdoek”

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/25 ... -ook-goed/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Open brief aan AD-lezeres Sarah Alsalhawi, schrijfster van de open lezersbrief aan columniste Hanina Ajarai

Geplaatst op 26 juli 2017

Afbeelding
Sarah Alsalhawi

Mevrouw Alsalhawi!

Beiden reageerden wij deze dagen op de column Nouri vs. MH17 van Hanina Ajarai. U nog wat eerder dan ik, omdat U permanent AD-lezeres bent, iets wat ik niet ben en ook niet van plan ben te worden. In ons beider geval was er geen sprake van bijval, maar van hevige verontwaardiging, vergezeld van diepgaande kritiek op de inhoud van deze column. Betekent dit nu, zoals menig buitenstaander bij het lezen van deze constatering zou kunnen gaan denken, dat wij elkaar in deze kwestie kunnen beschouwen als ‘soul sisters’ die het roerend met elkaar eens zijn? Neen, op geen enkele manier! En ik hecht er belang aan dit niet alleen te benadrukken, maar tevens toe te lichten:


Daar ligt om te beginnen het feit dat onze respectievelijke epistels door het AD met 100% zekerheid verschillend zullen worden beoordeeld: het uwe zág men er als het ware door de redactie glunderend uitgepikt worden en triomfantelijk geplaatst als “Open Lezersbrief”, uiteraard nu niet direct omdat het één van hun columnisten om de oren slaat, maar omdat het dat precies op de manier doet die men in dit geval graag ziet met betrekking tot de doelstellingen van de MSM. Terwijl het mijne vrijwel zeker doodgezwegen zal worden, omdat het hetzelfde doet op een tegengestelde, de MSM onwelgevallige, manier. Niet alleen berust ik hierin, ik heb er zelfs vréde mee, omdat geheel andere doelstellingen – die van de Nederlandse Realisten – de mijne zijn. Wat ik bij deze nader uiteen zal zetten, teneinde hierover geen enkel misverstand te laten bestaan:

Uw verontwaardiging is een verontwaardiging vanuit het perspectief van de moslim, dat is meteen al duidelijk. U begint in de tweede alinea van uw brief uw welgevallen tot uiting te brengen: “Je bent een columnist met een hoofddoek. Trots voel ik me dan. Jij laat zien dat je met een hoofddoek gewoon kunt doen wat je leuk vindt om te doen.” Meteen daarop verandert dan echter de goedkeurende tendens in een vermanende, door de manier waarop U Ajarai op haar verantwoordelijkheid wijst: “Naast een columnist ben je ook een vertegenwoordiger van de islam. Je draagt namelijk een hoofddoek. Alles wat jij zegt, wordt geassocieerd met je hoofddoek.”

Arajai heeft op het gebied van die verantwoordelijkheid een steek laten vallen – wèlke bekijken we nog nader – en U maakt haar dat op niet mis te verstane manier duidelijk, ons hier en passant een blik gunnend op het typisch collectieve denkpatroon van uw ‘groepscultuur´: “Je hebt mij voor schut gezet. Plaatsvervangende schaamte. Ik heb namelijk wèl veel pijn, elke aanslag is een aanslag op mijn hart. Ik heb heel veel verdriet gehad om... enz.” Het doet warempel aan, mevrouw Alsalhawi, alsof er volgens U door de misstap van één persoon meteen een smet is geworpen op U en iedereen binnen uw gemeenschap! Als U dat kennelijk zelf al zo ziet, kunt U het ons, Nederlanders, bepaald niet kwalijk nemen als wij op onze beurt de neiging gaan vertonen om “U allemaal over één kam te scheren”, zoals regelmatig de klacht luidt. Maar goed, om even verder kennis te nemen van uw grieven:

“Jij weet dondersgoed hoe negatief ons geloof de afgelopen maanden in het nieuws is geweest. De terroristische aanslagen hebben de naam van ons mooie geloof beschadigd en jij hebt het... enz.” “Als jij met issues zit, moet je maar met een psycholoog gaan praten, val de mensen niet lastig...”

En na een lofzang op de “kei-vele” autochtonen die aanwezig waren bij het ouderlijk huis van de noodlottig getroffen Nouri, die het in zich bleken te hebben “alleen naar zijn talent en zijn mooie eigenschappen te kijken,” richt U zich tot de lezers met een pathetische smeekbede, waarbij vooral déze flarden er uit springen: “Niet elke moslim of moslima denkt zo... Ik smeek jullie niet te kijken naar haar afkomst en religie... Wij moslims willen alleen vrede en liefde voor iedereen. Velen verpesten het voor ons, waaronder Hanina Ajarai. Het spijt me!”

Wát spijt U? Dat zij ons, autochtone Nederlanders een bepaalde indruk gegeven zou hebben van de islam in zijn geheel? Hé, en ik maar denken dat men ons er al sinds jaar en dag van probeert te overtuigen dat de islam even divers is als het christendom en alleen al daarom geen enkel plan koestert om massaal de wereld aan zich te onderwerpen. Zo was het toch? Of... Laten wij het kind bij de naam noemen: zo divers als de islam intern misschien mag zijn, en zozeer jullie je onderling ook verdeeld mogen voelen, dat gemeenschappelijke streven naar wereldheerschappij is er wel degelijk: dat is het overkoepelende aspect, de opdracht die iedere moslim vanaf zijn geboorte heeft meegekregen en die hij moet proberen ten uitvoer te brengen, ook al zijn de werkwijzen dan misschien nóg zo verschillend. Met dat doel emigreren jullie dan ook zo massaal naar het Westen en vestigen jullie je in onze landen: oorlogen, economische motieven, het zijn allemaal zichtbare nevenargumenten die daartoe dankbaar worden aangegrepen, maar dat éne, die allesoverkoepelende drijfveer blijft daarnaast altijd bestaan. Dat is dan ook meteen de reden waarom jullie, in verhouding tot al die andere motieven, zulke onlogisch verre bestemmingen kiezen: het Westen is het gebied dat veroverd moet worden, dus dáár gaan jullie heen.

Misschien bent U zich daar niet eens direct van bewust: iedere islamitische groepering heeft zo zijn eigen aanpak en de uwe is die van geïntegreerdheid voorwenden, teneinde met zachte hand uw doel te bereiken. U houdt dat voor een – ook voor het Westen – aanvaardbare werkwijze, maar ik kan U verzekeren dat hij dat voor ons Realisten, die hem doorzien, níet is: hoe men het ook wendt of keert, de islam is nooit beïnvloed door de Verlichting, zoals het Joods-christendom, en is daarom al geen religie die hier thuishoort en voor ons onaanvaardbaar door dat eeuwige streven steeds maar weer nieuw terrein te veroveren, kwaadschiks of – zoals dan in uw geval – ‘goedschiks’. Dat de rest van Nederland hiervoor blind is, is voor ons geen reden om onze alertheid hierop te laten verslappen en dit streven te verhinderen waar wij kunnen.

Kortom: ik doorzie U, misschien nog voor U Uzelf doorziet: uw woede jegens Ajarai geldt in wezen minder de grove belediging die zij heel niet-islamitisch Nederland heeft aangedaan, als wel de scheur die zij heeft veroorzaakt in de zorgvuldig opgebouwde façade dat de islam alleen vrede en liefde zou willen voor iedereen, zonder veroveringsdoeleinden. Haar misstap is wat U betreft geweest dat zij haar masker voortijdig – want eerder dan uw collectieve norm voorschrijft – heeft laten vallen! Nogmaals, dat beseft U zelf misschien niet eens bewust. Reden waarom een buitenstaander – een Realist – het voor U moet waarnemen: typisch voorbeeld van het mes dat alles kan fileren, behalve zichzelf!

En dat ik het hier bij het rechte eind heb, wordt weer bewezen door het feit dat jullie elkaar wèl weer vinden op het punt van “de hoofddoek.” U “bent trots” dat z i j die draagt (alwéér zo’n teken van collectivisme) en verheugd “dat z i j laat zien dat je mèt een hoofddoek gewoon de dingen kunt doen die je leuk vindt om te doen.” Alsof U dat, uiterst pathetisch, voorál maar duidelijk wilt maken aan de autochtone, niet-islamitische vrouw! Dat het hier om veel meer gaat dan “gewoon leuke dingen kunnen doen”, dat die hoofddoek vanuit ons gezichtspunt enerzijds staat voor “de geplante vlag” waarmee de islam pontificaal laat zien binnen de westerse maatschappij wéér de nodige ruimte veroverd te hebben, en anderzijds voor, doodgewoon, de óngelijkwaardigheid tussen man en vrouw, zoals het Westen die inmiddels afwijst, zíet u niet of wéigert U te zien. Ik breek me er niet eens het hoofd meer over of U er zelf één draagt: het is niet belangrijk.

Samengevat wens ik aldus met mijn betoog tot uitdrukking te brengen dat Uw theatrale woede jegens Ajarai op ons, Nederlandse Realisten, in tegenstelling tot het naïeve, verblinde deel van de samenleving, belichaamd door de MSM, totaal geen indruk maakt en onze mening over de islam voor geen méter zal doen wijzigen.

De enige moslim die ons respect verdient, is een – openlijk – ‘afvallige’ moslim. Dit nuchtere feit bij deze even vastgesteld hebbende,

Een verontruste Nederlandse Realist.

Door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/26 ... na-ajarai/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Long read. Zeer interessant artikel.

“Rutte weet precies wat er is gebeurd met MH17”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Mahalingam »

Donderdag hebben we een nieuwe regering en - hoe verrassend - op woensdag komt de Raad van State met de uitspraak over het WOB verzoek van NOS, RTL en Volksrant over de MH17 affaire.
Niemand kan aangesproken worden want ze zijn er vandoor. Alleen Rutte blijft en die is (regels van Staatkunde ) een hele verse nieuwe Rutte die vrij is van de erfzonde van de oude Rutte.
Goed voor elkaar, heren politici !
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Mahalingam »

Er is een uitspraak over bovenvermeld WOB-verzoek.
Vergaderverslagen van ministerieel crisisteam MH17 hoeven niet openbaar
"Het belang bij openbaarheid weegt niet op tegen de belangen die met de weigering zijn beschermd, zoals de betrekkingen van Nederland met andere staten en internationale organisaties, de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van betrokkenen en het beschermen van persoonlijke beleidsopvattingen."
[...]
"Daarbij is voor de Afdeling bestuursrechtspraak van betekenis dat de minister een groot deel van de gevraagde informatie wel aan NOS, Volkskrant en RTL heeft verstrekt en dat ook via andere kanalen veel informatie over de MH17-ramp openbaar is gemaakt."
https://www.raadvanstate.nl/pers/persbe ... egory_id=8
De RvS heeft dan zeker de media heel wat beter gelezen dan ik en velen met mij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Raad van State in controversiële uitspraak: ‘Overheid hoeft MH17-stukken niet vrij te geven

Door Michael van der Galien, 25 oktober 2017

Afbeelding

De doofpot gaat doorrrrrr.

Het is dieptriest, de NOS, de Volkskrant en RTL Nieuws hebben de wob-procedure die ze hadden aangespannen om de overheid te dwingen om vergaderverslagen van het ministerieel crisisteam over MH17 openbaar te maken verloren. De Raad van State vindt dat namelijk niet nodig.

“De Staat heeft er groot belang bij dat ministers en de overige aanwezigen bij vergaderingen van de MCCb, evenzeer als deelnemers aan de ministerraad, onbelemmerd met elkaar kunnen spreken,” stelt de Afdeling bestuursrechtspraak in zijn besluit. En:

Gegeven het geldende geheimhoudingsregime, de opdracht om de eenheid van het regeringsbeleid te bevorderen en de gevoelige aard van de onderwerpen die binnen de MCCb worden besproken, heeft de minister het belang om onevenredige benadeling te voorkomen zwaarder mogen laten wegen dan het belang dat is gemoeid met openbaarmaking.

Ook laat de Raad van State weten dat het totaal lak heeft aan de nieuwsorganisaties die de stukken over MH17 wilden inzien. De persvrijheid klinkt in theorie hartstikke leuk enzo, en datzelfde geldt voor het principe van transparantie in de politiek, maar als puntje bij paaltje komt heeft de bestuurlijke elite in ons land er lak aan. Daarbij is het opvallend dat een zwaarwegend belang is, in de ogen van de RvS, dat openbaarmaking de relatie van Nederland met niet nader genoemde andere landen mogelijk kan schaden:

Het belang bij openbaarheid weegt niet op tegen de belangen die met de weigering zijn beschermd, zoals de betrekkingen van Nederland met andere staten en internationale organisaties, de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van betrokkenen en het beschermen van persoonlijke beleidsopvattingen.

Natuurlijk maakt dit het nog veel interessanter. Welke relaties zouden onder hoogspanning komen te staan en waarom? Met welke overheden had Nederland ruzie? Wat waren de verdenkingen die de ministers onderling uitten?

Allemaal goede en belangrijke vragen, maar helaas zullen we de antwoorden nooit weten. Zoals wel vaker kiest de Raad van State (die overigens bevolkt wordt door mensen die al jaren op goede voet staan met de politieke elite in Den Haag of daar zelf deel van hebben uitgemaakt) de kant van het transparantie-hatend establishment. Rutte en co. kunnen dus blij zijn. En de nabestaanden van de slachtoffers? Ach, maak je toch niet druk om die mensen. Die hebben helemaal niets te zeggen in ons land. Gepeupel.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... -te-geven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Teva Teff »

Een paar maanden geleden had ik besloten om mijn activiteiten op dit forum drastisch te beperken.
Dit bericht in het NRC vond ik belangrijk genoeg om toch maar even onder de aandacht te brengen.
NRC: Nabestaanden MH17 veelvuldig lastiggevallen met desinformatie
Deze zaterdag berichtte NRC over desinformatie over MH17 die op een nabestaandenbijeenkomst is verspreid, met hulp van Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA). Het voorval staat niet op zichzelf. Nabestaanden van de MH17 worden vaker lastiggevallen. Er is over gesproken in het bestuur van de Stichting Vliegramp MH17, die de belangen van de nabestaanden behartigt. „Lang niet alle 1.500 nabestaanden hebben ermee te maken, maar er zijn ons diverse gevallen bekend waarbij nabestaanden worden benaderd door onbekenden die claimen nieuwe informatie te hebben”, zegt voorzitter Evert van Zijtveld.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Mahalingam »

Het was prima best toen het CDA van Pieter Omtzigt in de oppositie zat en de regering geregeld door Pieter in verlegenheid werd gebracht.
Maar nu zit het CDA mee te regeren en is het werk van Pieter niet meer zo welkom. De NRC is gestart met een defamatiecampagne, toegejuigd door de VVD en niet eens betreurd door het CDA.
Domme actie Pieter Omtzigt weegt niet op tegen kwaadaardigheid NRC Handelsblad
Hele domme actie van CDA Kamerlid Pieter Omtzigt. Het souffleren van een dubieuze MH17-getuige is een stevige knauw voor zijn geloofwaardigheid in dit dossier. Maar let wel: Omtzigt souffleerde, hij dicteerde niet zoals NRC Handelsblad zaterdag stelt.
De wankelmoedige Alexandr A. meldde zich bij Omtzigt en niet andersom. Journaliste Hella Hueck die aanwezig was bij de bijeenkomst heeft daar inmiddels ook iets over gezegd.
Laat onverlet dat Omtzigt zich lelijk in de vingers heeft gesneden gezien zijn eerdere inspanningen: het achterhalen van het geheime Kiev-memo, het ontbreken van de primaire radarbeelden en bovendien de karaktermoord op professor George Maat.
Het was met name Omtzigt — en niet de regering, die werkte juist tegen — die op deze punten de onderste steen boven probeerde te halen.
Het frame dat NRC Handelsblad om de kwestie heeft gebouwd - "Russische invloeden" staat boven het artikel - is kwalijk en riekt naar karaktermoord op de CDA'er. Er zijn namelijk 0 (schrijve nul) aanwijzingen dat Omtzigt zich voor het karretje van het Kremlin heeft laten spannen. De feiten wijzen juist de andere kant uit. Vier voorbeelden.
Spoiler! :
De dood van Sergeij Magnitsky

In 2013 schrijft Omtzigt met anderen een boek over de Russische advocaat Sergeij Magnitsky die — nadat hij fraude en corruptie in Rusland aan de orde stelde — in 2009 na martelingen overlijdt in een Russsische gevangenis. Eerder bepleitte Omtzigt een reisverbod naar Nederland voor de Russische betrokkenen. Februari 2016: Omtzigt bekritiseert in de Raad van Europa (Hij is sinds 2004 lid van de Parlementaire Assemblee) Cyprus. Cypriotische banken wasten geld van het Russische syndicaat bestaande uit criminelen en ambtenaren dat Magnitsky aan de orde stelde, wit.

De annexatie van de Krim

Voorjaar 2014, Rusland annexeert de Krim. Op woensdag 9 april 2014 dient Omtzigt cum suis een amendement in bij de Raad van Europa: Rusland dient het stemrecht in de Parlementaire Assemblee van de Raad te worden ontnomen, de Russen moeten uit belangrijke commisssies en het land mag niet meer deelnemen aan waarnemingsmissies van verkiezingen. Zijn voorstel wordt aangenomen. Moskou op zijn beurt schort de samenwerking — tot op de dag van vandaag — op.

Het Minsk Akkoord en de amnestieregeling

Donderdag 12 februari 2015. Na 14 uur onderhandelen, zijn de presidenten van Rusland, Frankrijk en Oekraïne en de Duitse bondskanselier het eens geworden over een staakt-het-vuren in Oost-Oekraïne. Er ontstaat gelijk onduidelijkheid. Onder punt 5 van het akkoord garanderen de partijen 'een pardon en een amnestie door middel van de invoering van een wet die de vervolging en bestraffing verbiedt van personen in verband met gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden in bepaalde districten van de provincies Donetsk en Loehansk'. Omtzigt trekt gelijk aan de bel: wat betekent dat voor de daders van het neerhalen van de MH17?

Clash Mark Rutte en Pieter Omtzigt

Woensdag 31 mei 2017. Omtzigt in debat met minister-president Mark Rutte. De CDA'er vraagt: "Rusland is al binnen drie maanden na het neerhalen van MH17 om de radarbeelden gevraagd. Russische militairen hebben op 21 juli, vier dagen na het neerhalen van MH17, gezegd dat er radarbeelden waren van twee radarstations. De radarbeelden van het tweede station zijn tot op heden nog niet ontvangen en van het eerste zijn ze niet te ontcijferen."

Rutte ontploft en verwijt Omtzigt - hier de beelden - een 'politiek nummertje' te willen maken van de aanslag op MH17.

Onheus, onwaar maar bovenal zéér kwaadaardig

Resumerend. De dood van Sergeij Magnitsky en de betrokkenheid van de Russische overheid daarbij aan de orde stellen. Na de annexatie van de Krim Russen uit de Raad van Europa willen gooien. Vraagtekens zetten bij de amnestieregeling uit het Minsk Akkoord. En ook nog eens uitgekafferd worden door je eigen minister-president omdat je vragen stelt over de haperende medewerking van Rusland aan het MH17-onderzoek.

Zijn dat nou die "Russische invloeden"? NRC Handelsblad heeft zaterdag moedwillig en tegen beter weten in de indruk gewekt dat CDA Kamerlid Pieter Omtzigt aan de leiband van het Kremlin loopt.

Dat is onheus, onwaar maar bovenal zéér kwaadaardig.

BAS PATERNOTTE
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie