Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Mahalingam »

Er zijn hindernissen op weg naar de buit.
In de zaak spelen ook 35 personen een rol die destijds aangifte tegen de PVV-leider deden. Zij eisen een schadevergoeding van Wilders, omdat ze zich gediscrimineerd en gekwetst voelen door uitspraken van de politicus.
Ze wensen kwetsgeld en discriminatievergoeding. Ze zijjn slechts het topje van de ijsberg. Als zij het krijgen dan zijn er honderduizenden die evenveel recht hebben. Dat gaat in de honderden miljoenen euro lopen.
Maar het loopt spaak omdat de advocaten nog steeds geen geld gezien hebben.
Advocaten in Wilders-zaak boos over geld
[...]Maar hun advocaten liggen in de clinch met de Raad voor de Rechtsbijstand. Die weigert de advocatenkosten voor de 35 aangevers te vergoeden. ,,Ik heb al vele uren in deze zaak gestoken, maar ik heb nog geen cent gezien’’, zegt Göran Sluiter, die acht van de aangevers bijstaat. Hij heeft het Hof in Den Haag deze week per brief verzocht de zaak uit te stellen tot daarover duidelijkheid is.

Sluiter begrijpt niets van de weigering van de raad. ,,De mensen in kwestie hebben absoluut een advocaat nodig, omdat het gaat om een ingewikkelde juridische zaak. Bovendien willen ze niet zelf het woord voeren in de rechtszaal vanwege de enorme media-aandacht. Maar zonder rechtsbijstand kunnen ze geen advocaat betalen. En ik kan zonder vergoeding niet werken.’’
Nou dan werk je toch niet? Tenzij je vanwege je ideologie de zaak niet kan laten schieten. Je moet wat over hebben voor je idealen.
De Raad voor de Rechtsbijstand stelt in een reactie dat de aangevers tegen Wilders strikt genomen geen advocaat nodig hebben. ,,Hoewel de zaak veel aandacht krijgt, gaat het hier om een relatief licht vergrijp. En de vorderingen van de slachtoffers zijn relatief eenvoudig. Daarom vinden wij rechtsbijstand geen noodzaak.''

De advocaten in de zaak krijgen steun van het Openbaar Ministerie. Dat adviseerde de aangevers in de zaak om een advocaat te nemen, en vindt dat zij daar ook financiële bijstand voor moeten krijgen. Sluiter ging daarom in beroep en kreeg gelijk van de rechter.

Maar de advocaten krijgen nog steeds geen geld, omdat de Raad voor de Rechtsbijstand in beroep is gegaan bij de Raad van State. Dat beroep dient waarschijnlijk pas volgend jaar. ,,En zolang dat niet is gebeurd is, wil ik dat de zaak wordt uitgesteld, omdat er anders geen effectieve rechtsbijstand kan worden verleend’’, aldus Sluiter.
https://www.ad.nl/binnenland/advocaten- ... ~a552e82b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ariel »

Er is nog meer nieuws over de aankomende rechtzaak. Advocaten in Wilders-zaak zijn boos over geld. Dat krijgen ze namelijk niet. In iedergeval niet van de Raad voor de Rechtsbijstand. Als ze geld willen zien moeten ze dat maar aan hun clienten vragen, maar die kunnen dat niet betalen.
Het hoger beroep in het Wilders-proces levert al vóór het begin rumoer op. De advocaten die de aangevers in de zaak bijstaan, zijn boos omdat ze geen vergoeding krijgen. Eén van hen eist uitstel.

Het hoger beroep in de ‘minder Marokkanen’-zaak zou eind oktober moeten beginnen. In de zaak spelen ook 35 personen een rol die destijds aangifte tegen de PVV-leider deden. Zij eisen een schadevergoeding van Wilders, omdat ze zich gediscrimineerd en gekwetst voelen door uitspraken van de politicus.

Maar hun advocaten liggen in de clinch met de Raad voor de Rechtsbijstand. Die weigert de advocatenkosten voor de 35 aangevers te vergoeden. ,,Ik heb al vele uren in deze zaak gestoken, maar ik heb nog geen cent gezien’’, zegt Göran Sluiter, die acht van de aangevers bijstaat. Hij heeft het Hof in Den Haag deze week per brief verzocht de zaak uit te stellen tot daarover duidelijkheid is.

Sluiter begrijpt niets van de weigering van de raad. ,,De mensen in kwestie hebben absoluut een advocaat nodig, omdat het gaat om een ingewikkelde juridische zaak. Bovendien willen ze niet zelf het woord voeren in de rechtszaal vanwege de enorme media-aandacht. Maar zonder rechtsbijstand kunnen ze geen advocaat betalen. En ik kan zonder vergoeding niet werken.’’

'Licht vergrijp'
De Raad voor de Rechtsbijstand stelt in een reactie dat de aangevers tegen Wilders strikt genomen geen advocaat nodig hebben. ,,Hoewel de zaak veel aandacht krijgt, gaat het hier om een relatief licht vergrijp. En de vorderingen van de slachtoffers zijn relatief eenvoudig. Daarom vinden wij rechtsbijstand geen noodzaak.''

De advocaten in de zaak krijgen steun van het Openbaar Ministerie. Dat adviseerde de aangevers in de zaak om een advocaat te nemen, en vindt dat zij daar ook financiële bijstand voor moeten krijgen. Sluiter ging daarom in beroep en kreeg gelijk van de rechter.

Maar de advocaten krijgen nog steeds geen geld, omdat de Raad voor de Rechtsbijstand in beroep is gegaan bij de Raad van State. Dat beroep dient waarschijnlijk pas volgend jaar. ,,En zolang dat niet is gebeurd is, wil ik dat de zaak wordt uitgesteld, omdat er anders geen effectieve rechtsbijstand kan worden verleend’’, aldus Sluiter.
Het Gerechtshof en Wilders' advocaat konden nog niet reageren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Mahalingam »

Het gerechtshof heeft inmiddels gereageerd. Er komt geen uitstel. Dus de advocaten van de 'gekwetsen' weten niet of ze ooit poen zullen zien van de Staat na gedane arbeid.
"Put your money where your mouth is." zeggen ze in de USA.
Die advocaten doen niet aan het 'no cure, no pay' principe. Want risico lopen vanwege de idiologie, brrrrr dat is een brug te ver.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ariel »

Mét Geert Wilders start het gerechtshof Den Haag dinsdag met de eerste openbare zittingen in het hoger beroep van de strafzaak tegen de PVV-leider. Wilders werd in december 2016 schuldig bevonden aan groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie, maar daarvoor kreeg hij geen straf.

Rechtbankverslaggeefster Saskia Belleman is bij de zitting aanwezig.

Het Openbaar Ministerie trapt af met een verhaal van 2 uur. Het advocatenteam van Wilders heeft 6 uur nodig.

Geen life beelden. We moeten het doen met het verslag van Saskia Belleman.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door sjun »

Ach de zittende politiek wil weer verder met het politieke proces om de eigen moraal geclaimd en de eigen baantjes veiliggesteld te krijgen. Dat wordt weer oogsten voor Wilders en anders voor degenen die na hem komen.
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Pilgrim »

Hoger beroep Wilders om ‘minder-Marokkanen-zaak’ van start

24 okt. 2017, door ANP

Afbeelding

Voor het gerechtshof in Den Haag begint het hoger beroep in het ‘minder-Marokkanen-proces’ tegen PVV-voorman Geert Wilders. Het gaat om regiezittingen op dinsdag en donderdag, waarin de politicus en de aanklager nog onderzoekswensen kunnen indienen voordat het proces inhoudelijk begint.

De zittingen zijn net als de rechtszaak in de extra beveiligde rechtbank bij Schiphol.

Discriminatie
Zowel Wilders als het Openbaar Ministerie (OM) is in hoger beroep gegaan tegen de veroordeling door de rechtbank in Den Haag op 9 december 2016. Wilders werd schuldig bevonden aan het aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging. Maar hij kreeg geen straf opgelegd.

Het OM had een boete van 5000 euro geëist. Zijn raadsman Geert-Jan Knoops had vrijspraak bepleit. Wilders vindt dat zijn woorden binnen de vrijheid van meningsuiting vallen en passen binnen het politieke programma van zijn partij. De PVV-leider noemde de rechtbank een “nep-rechtbank”.

Minder
De zaak draait om de uitspraken van Wilders op 19 maart 2014 tijdens een partijbijeenkomst die op de televisie werd uitgezonden. Aanhangers van de PVV scandeerden op zijn vraag of er meer of minder Marokkanen in Nederland moesten zijn; "minder, minder, minder". Dat zorgde voor veel ophef. Er werden bijna 6500 aangiften gedaan tegen Wilders.

Getuige
Onlangs liet Wilders al weten dat hij oud-Tweede Kamerlid Joost Taverne van de VVD als getuige wil oproepen. In een boek van oud-VVD-Kamerlid Ybeltje Berckmoes staat dat Taverne het oneens was met de veroordeling van de PVV-leider. Dat zou Taverne echter niet hebben mogen zeggen van de VVD-fractie, omdat dit Wilders bij de verkiezingen in de kaart zou kunnen spelen.

Het hof beslist op 9 november over de onderzoekswensen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2017102 ... -van-start
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ariel »

Wilders liet een bommetje ontploffen. "Bent u wel de juiste figuur om mij te beoordelen?" wil Wilders weten van voorzitter van het Hof.
Jeanne Gaakeer voorzitter van het gerechtshof Den Haag zou een privéstichting hebben die een prijs heeft uitgereikt aan Sinead Wendt, een linkse activiste die betrokken was bij anti-Wildersprotesten.

De activiste viel in 2016 in de prijzen, nog voordat ze betrokken was bij een anti-Wildersdemonstratie in 2017. Desondanks zegt Wilders bezorgd te zijn.

Het gaat om Stichting Gascaria. Die deelde in 2016 de prijs uit aan Sinead Wendt, voor een scriptie met de naam ’No More Blablabla’ over ongedocumenteerde vreemdelingen. Bij de motivatie voor de prijsuitreiking staat onder meer: „Haar werk is niet alleen van een hoog academisch niveau, het getuigt ook van een persoonlijke betrokkenheid bij deze groep mensen”, doelend op de vluchtelingen.

Volgens Wilders houdt de linkse actiegroep waarbij prijswinnares Wendt inmiddels betrokken is zich bezig met kraken en vernielen overheidseigendommen. Het OM reageerde verrast op zijn aantijgingen. Justitie wilde weten of er ’meer verrassingen’ komen van Wilders.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Justitie wilde weten of er ’meer verrassingen’ komen van Wilders.
Ik leid hieruit af dat ook justitie in Den Haag niet veel weet.
Dat ze dus verbaasd zijn over de kennis van Wilders verbaast mij niks.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bijna alle Marokkanen zijn overtuigde moslims.

Ik kan het niet genoeg herhalen. Bij het opstaan, bij het slapen gaan:

Marokkanen? MINDER! MINDER! MINDER!

De overheid heeft niet het recht ons een minderwaardige mislukte mensensoort door de strot te drukken. Dan moet zo'n nepregering weg!
Misschien heeft Wilders niet goed genoeg zijn best gedaan om het Nederlandse volk te overtuigen. Maar gelukkig is er nu ook Thierry Baudet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Pilgrim »

Wilders-proces – ‘Er is van hogerhand toegewerkt naar vervolging PVV-leider’

Redactie, 24-10-2017

Afbeelding
Geert Wilders en Geert-Jan Knoops.

Advocaat Knoops wil premier Rutte, burgemeester Bruls en politiechef Aalbersberg verhoren

Naast tal van onderzoeken laten verrichten, wil de raadsman van PVV-leider Geert Wilders ook veel getuigen laten oproepen. Het gaat onder anderen om premier Mark Rutte en enkele ministers uit Rutte-II, burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen en politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg. Ook wil hij de duizenden mensen laten verhoren die aangifte deden tegen Wilders om zijn ´minder-Marokkanen´ uitspraken in 2014.

Advocaat Geert-Jan Knoops legde zijn verzoeken dinsdag neer bij het gerechtshof van Den Haag, dat een regiezitting houdt op Schiphol.

Knoops denkt dat van hogerhand is toegewerkt naar vervolging van de PVV-leider. Hij wil weten of bewindslieden afspraken hebben gemaakt, onder meer over hun reactie op de uitlatingen van Wilders. Volgens de scheiding der machten mogen politici zich niet bemoeien met rechtszaken. Ook vermoedt de advocaat sturing vanuit het Openbaar Ministerie (OM) om aangifte te doen bij de politie.

De manier waarop vervolgens aangifte werd gedaan, rammelt aan alle kanten, betoogde Knoops. Er kwamen 6500 aangiften terwijl velen niet eens wisten tegen wie ze aangifte deden en waarom precies. De advocaat liet zijn medewerkers 35 aangevers ondervragen en daarin kwamen volgens hem dit soort misverstanden en tientallen onregelmatigheden aan het licht.

Deze hele gang van zaken is ongeoorloofd en moet er volgens Knoops toe leiden tot dat het OM niet gerechtigd is om Wilders te vervolgen.

Donderdag reageert het OM op de opmerkingen en onderzoekswensen. Het gerechtshof neemt op 9 november een besluit.

http://politiek.tpo.nl/2017/10/24/wilde ... vv-leider/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Pizzaman »

Hans v d Mortel sr schreef:
Ariel schreef:
Justitie wilde weten of er ’meer verrassingen’ komen van Wilders.
Ik leid hieruit af dat ook justitie in Den Haag niet veel weet.
Dat ze dus verbaasd zijn over de kennis van Wilders verbaast mij niks.
Ik leid hier niks uit af wat ik nog niet wist, namelijk dat de overheid is geïnfiltreerd door islamofascistische landverraders.
Wat mij betreft moet het plaatsen van een dergelijke linkskeutelaarster als voorzitter van een gerechtshof
vallen onder 'met voorbedachte rade' en strafbaar gesteld worden.

Kortom als ik het voor het zeggen had werd deze madam ontslagen, degenen die haar steunden ook,
en werden zij allen in de bak gesodemieterd vanwege landverraad en volgde er een proces.
Ik zou ze bovendien hun straf in Turkije of Marokko laten uitzitten, valt vast wel te regelen.
Kunnen ze de geneugten van de islam aan den lijve ondervinden.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Pilgrim »

KLASSENJUSTITIE!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Pizzaman »

Pilgrim schreef:KLASSENJUSTITIE!

Afbeelding
Welnee. Behalve degene die vervolgd wordt zie ik daar geen enkele klasse.
Alleen een drietal waardeloze kakkerlakken.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door King George »

Zijn ze weer eens te laf om deze inquisitie pas na de gemeenteraadsverkiezingen te voltrekken in plaats van ervoor?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ze leren het ook nooit (af) en komen er steeds weer goed mee weg. Onder het motto 'Wie stug volhoudt heeft altijd gelijk.'

Politiek is smerig en de rechtspraak ook.

Laten we begrip tonen voor deze politieke rechterlijke dwaling op hoog niveau. Het betreft slechts onbenullige mensen met een volwaardig juridisch lekkend kermisdiploma.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Ze leren het ook nooit (af) en komen er steeds weer goed mee weg. Onder het motto 'Wie stug volhoudt heeft altijd gelijk.'
Dat klopt wel. En dat komt doordat goede mensen minder militant zijn en/of het op een gegeven moment gênant beginnen te vinden. Maar een ware collectivist offert zich graag op voor de linkse gemeenschap, die hem ondanks zijn misdadige middelen zal eren voor het nastreven van het goede doel.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ariel »

De voorzitter van het gerechtshof Den Haag, Jeanne Gaakeer, heeft donderdag in de rechtbank op Schiphol gezegd dat ze goed heeft gehandeld als voorzitter de stichting die eerder een prijs uitreikte aan Sinead Wendt, een linkse activiste die betrokken was bij anti-Wildersprotest. Voor Gaakeer is er dus geen enkele reden om zich terug te trekken.

Ik heb mijn nevenfuncties keurig gemeld”, zei Gaakeer in een reactie op een eerdere aantijging van Wilders aan haar adres.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ariel »

Dit is Sjaan Gaakeer

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Ik heb mijn nevenfuncties keurig gemeld”, zei Gaakeer in een reactie op een eerdere aantijging van Wilders aan haar adres.
Ja maar . . . het gaat om het waarheidsgehalte van haar HOOFDFUNCTIE en de daaruit voort sproeiende uitlaatgassen van haar nevenfuncties.

Ook de kampbeulen in Auschwitz waren zich van geen kwaad bewust. Zij waren immers tegen joden gekant. En Gaakeer is tegen Wilders gekant. Dit laatste is blijkbaar niet verdacht en kan met alle gemak door de beugel van de rechtspraak.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:De voorzitter van het gerechtshof Den Haag, Jeanne Gaakeer, heeft donderdag in de rechtbank op Schiphol gezegd dat ze goed heeft gehandeld als voorzitter de stichting die eerder een prijs uitreikte aan Sinead Wendt, een linkse activiste die betrokken was bij anti-Wildersprotest. Voor Gaakeer is er dus geen enkele reden om zich terug te trekken.

Ik heb mijn nevenfuncties keurig gemeld”, zei Gaakeer in een reactie op een eerdere aantijging van Wilders aan haar adres.
Volgens de laatste redenering zou het ook OK zijn als de voorzitter een imam was.
Als het maar keurig was gemeld... :roll:

Het afschuifsysteem aan het werk, ik heb het gemeld, dus mij treft geen blaam.
met een Heineken-sticker op je auto mag je dus ook gewoon bezopen het verkeer in.
Immers, het staat duidelijk op de auto vermeld voor iedereen te lezen.
Dat is dan de mentaliteit van de rechterlijke macht tegenwoordig. :greeting2:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Mahalingam »

Het kan zijn dat die jury van Jeanne Gaakeer haar stichting (en zijzelf) die hele scriptie nooit hebben gelezen. We kennen allemaal het veel grotere belang dat in linkse kringen wordt toegekend aan 'wie het zegt'' dan aan 'wat iemand zegt'.

Maar een paar mensen hebben de moed opgebracht om die scriptie door te lezen. En het resultaat? Imagoschade voor Jeanne.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Het kan zijn dat die jury van Jeanne Gaakeer haar stichting (en zijzelf) die hele scriptie nooit hebben gelezen. We kennen allemaal het veel grotere belang dat in linkse kringen wordt toegekend aan 'wie het zegt'' dan aan 'wat iemand zegt'.

Maar een paar mensen hebben de moed opgebracht om die scriptie door te lezen. En het resultaat? Imagoschade voor Jeanne.
Dat verbaast mij dan weer niks.

Hoe dat gaat, mevrouw de rechter Gaakeer zal (door een linkse commissie) vet betaald zijn
om een linkse prijs uit te reiken aan een linkse winnaar, aangewezen door dezelfde linkse commissie.
Het is in het geheel niet vereist dat ze dat stuk zelf leest of ook maar kent.
het is gewoon een links schnabbeltje. Ons kent ons, en ons onderhoudt ons.

Stukken lezen, omdat je ermee geassocieerd gaat worden als je de prijs uitreikt, doet alleen de PVV.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders. Een nieuw rechtszaak om minder, minder.

Bericht door Ariel »

'Aangifte-circus' tegen Geert Wilders wordt toch onderzocht

In het hoger beroep over de ‘minder Marokkanen’-uitspraak hebben de advocaten van PVV-leider Geert Wilders donderdagochtend een paar ‘overwinningen’ geboekt.

Zo zal de massa-aangifte tegen Wilders toch tegen het licht gehouden worden. En wil het hof dat een aantal getuigen toch gehoord wordt: onder anderen Tom Zwart (hoogleraar mensenrechten) en Afshin Ellian (hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap).

Gepusht
Over die aangifte was tijdens het eerste proces vorig jaar al veel te doen: mensen zouden gepusht zijn aangifte te doen, er zouden door de politie aangifteformulieren 'voorgedrukt' zijn, en de politiek zou aangiften hebben aangemoedigd: onder andere in Nijmegen zou dat gebeurd zijn. In het eerste proces wees de rechtbank onderzoek naar het 'aangiftecircus' nog af: het is opmerkelijk dat het hof onderzoek nu wel nodig vindt.

Ras
Hoogleraar Tom Zwart wordt gevraagd onderzoek doen naar de uitleg van het begrip ‘ras’ in het Europees mensenrechtenverdrag. Daar is bij de eerdere rechtszaak flink over gesteggeld: de advocaten van Wilders beweerden dat er geen sprake was van rassendiscriminatie omdat de door Wilders benoemde Marokkanen geen 'ras' zijn. Professor Ellian moet zich gaan buigen over de vraag of Wilders uitspraak strafbaar was of een relevante, politieke bijdrage aan het maatschappelijk debat.

Er komt ook een andere deskundige langs: iemand die het hof zelf heeft uitgezocht; Antoine Buyse (hoogleraar rechten van de mens in multidisciplinair perspectief). Buyse moet het hof gaan bijpraten over de botsing tussen die twee fundamentele grondrechten die in dit proces ter discussie staan: de vrijheid van meningsuiting of het verbod op discriminatie.

Kort
Dat heeft het Hof vanochtend in de zwaarbeveiligde rechtbank bij Schiphol bepaald. Een groot aantal onderzoekswensen – zoals het nader horen van mensen die aangiften hebben gedaan- werd wel afgewezen. Volgens het hof is dat niet noodzakelijk. Het was vanochtend maar een korte sessie: het hof had amper dertig minuten nodig om op alle onderzoekswensen van de advocaten van Wilders in te gaan. De zaak wordt pas volgend jaar inhoudelijk behandeld: in mei 2018.

Vorig jaar werd Wilders voor de ‘minder Marokkanen’-uitspraak veroordeeld zonder strafoplegging. Zowel Wilders als het Openbaar Ministerie ging in hoger beroep.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie