VVD met Dilan Yeşilgöz aan het roer

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Mark Rutte

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ali Yas schreef:Tenslotte is democratie beter dan een dictator, nietwaar?
Wat moet ik eigenlijk met het begrip democratie? Daar veeg ik mijn ontblote zitvlak mee af.
Goed, democratie is niet heilig maar ik zou zo gauw geen ander mechanisme weten volgens welke je aan een regering komt die doet wat het volk wil.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mark Rutte

Bericht door Pilgrim »

De kern van het probleem is dat het volk of een groot deel van het volk zelf ook helemaal niet verstandig is. Gutmenschen bijvoorbeeld...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef: Goed, democratie is niet heilig maar ik zou zo gauw geen ander mechanisme weten volgens welke je aan een regering komt die doet wat het volk wil.
Je hebt gelijk, maar de democratie zal eens onze ondergang betekenen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Ali Yas schreef: Goed, democratie is niet heilig maar ik zou zo gauw geen ander mechanisme weten volgens welke je aan een regering komt die doet wat het volk wil.
Je hebt gelijk, maar de democratie zal eens onze ondergang betekenen.
Als moslims maar niet denken dat ze het zullen overleven . . . Zoals de geschiedenis heeft aangetoond heeft Allah altijd al een godsgruwelijke hekel aan moslims gehad. Nou ja, behalve dan toen de historische Mohammed leefde. Toen Mohammed stierf, stierf ook Allah met hem. Hoe zou dat toch zo gekomen zijn? :thinking: [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door King George »

Is Mark Rutte nou al bij Zomergasten geweest? Ik ga het me overigens besparen het mezelf aan te gaan doen hiernaar te kijken.

Hans Teeuwen in Zomergasten was dan meer het aanzien waard.



Wat een verademing is die Hans Teeuwen vergeleken bij VARA-coryfee Theo Maassen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Mark Rutte

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:De kern van het probleem is dat het volk of een groot deel van het volk zelf ook helemaal niet verstandig is. Gutmenschen bijvoorbeeld...
Het probleem is misschien eerder dat mensen zodra ze macht krijgen minder rekening met anderen gaan houden. Dat is ook het mechanisme achter kiezersbedrog. En als men begint te twijfelen aan de eigen machtsbasis, vlak voor de verkiezingen bijvoorbeeld, zie je dat de empathie ineens (en tijdelijk) weer terugkeert. Wat we nodig hebben, zijn mannen (m/v) met karakter en een sterk moreel kompas.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een alleraardigste Rutte weet zich er altijd uit te lullen. ZOOO gemakkelijk. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de man soms geen controle over zijn verstand heeft. Want zeg nou zelf - na het filmpje gezien te hebben - die man acteert als een kleuter van drie die wat stouts gedaan heeft en niet door zijn moeder is bestraft. Niet echt stout, want hij heeft ongewild de vaas op de tafel omver laten vallen. Als zijn moeder aan hem vraagt wie de vaas heeft stuk gemaakt antwoordt de kleuter vastberaden: "Dat weet ik niet mama." "Maar hoe komt de vaas dan stuk, Markje?" "Dat is vanzelf gegaan mama," klinkt het overtuigd. Zo zou je het Sorry-gedrag van een onmogelijk intelligente minister-president kunnen uitleggen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2653 ... ry___.html
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Mahalingam »

Vanavond is Rutte op de StaatsTV als 'Zomergast'. Een paar uur partij propaganda.
Na afloop zijn filmkeus: "Intouchables" .
Een film waarvan de Gutmenschen in 2011 zwijmelden.
Thema: de nobele zwarte wilde die een weerloze blanke man helpt waarbij beiden een beter mens worden. De multikul werking zoals die zou moeten zijn.
Meer kennis over dit filmische product in deze video:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Vanavond is Rutte op de StaatsTV als 'Zomergast'. Een paar uur partij propaganda.
Na afloop zijn filmkeus: "Intouchables" .
Politiek is smerig. En . . . nog smeriger hypocriet naarmate nieuwe verkiezingen dichterbij komen.
Een film waarvan de Gutmenschen in 2011 zwijmelden.
Kan me niet meer zoveel herinneren van de film. Behalve dat de film wat overdreven flauw en teveel aangedikt is. Had iets weg van een komedie.
Thema: de nobele zwarte wilde die een weerloze blanke man helpt waarbij beiden een beter mens worden. De multikul werking zoals die zou moeten zijn.
Ja, zoals die zou moeten zijn. Maar de waarheid is een kille koude keiharde maatschappij waarin ambtenaren en politici over lijken gaan. Wanneer een van hen aan kanker overlijdt heb ik daar geen moeite mee. Eigen schuld, dikke bult!
Meer kennis over dit filmische product in deze video:
Dit vond ik wel grappig. Je wordt met de neus op de feiten gedrukt dat het slechts om een film gaat. Dat herinner ik mij nog van mijn zoon toen hij nog een peuter was en ik met hem over geweld zoals in films of in games sprak. "Het is nep papa," verzekerde hij mij. Ik heb mij daarna ook geen zorgen meer gemaakt om zijn kijkgedrag. Alhoewel ik vraagtekens zet bij zijn aan de buis gekluisterd gedrag bij series als 'Goede Tijden, Slechte Tijden' en 'Uopia'. Vroeger had je in zwart-wit 'Peyton Place'. Mijn god, dat was een serie die jaaaaarenlang doorging en waar Amerika en ook bijna heel Nederland voor thuis bleef om maar niks te hoeven missen. De inhoud? Spiegel waarin de mens zich kon herkennen met al zijn fouten, tekortkomingen, verlangens en wellust. Kortom, de komplete mislukte schepping van God in beeld gebracht. Een perpetuum mobile aan onbetrouwbaar onbeheerst geestelijk gestoord gedrag. Succes verzekerd. Natuurlijk heb ik daar een paar keer naar gekeken. In die tijd was er overigens niet veel om naar te kijken. Maar om aan de buis gekluisterd te zitten en nieuwsgierig te zijn naar het vervolg . . . Ach, vergelijk het maar met de onnozelheid om te geloven in een leven naar de dood uit pure nieuwsgierigeheid. Dat mag, maar is zeer onlogisch en nergens op gebaseerd. Nou ja, op leugens, list en bedrog. Meer niet. En dat schijnt mensen nu eenmaal erg aan te trekken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Zoon haatprediker naar gesloten instelling

LUIK - De zeventienjarige jongen die in een in België opgenomen filmpje opriep tot het doden van christenen, moet drie maanden doorbrengen in een gesloten instelling. Dat heeft een jeugdrechter bepaald.
De jongen en zijn vader, de Nederlands-Marokkaanse ‘haatprediker’ El Alami Amaouch, wonen in de buurt van Verviers, waar de video werd opgenomen.
U bent gewaarschuwd! Minder minder Marokkanen leidt niet alleen naar de rechter, maar bovenal tot verontwaardiging van onze eigen minister-president Rutte. Het onderstaande kwam via zijn mond uit zijn verstand terecht bij een interview met De Telegraaf:
Is het uitgesloten dat de VVD met de PVV weer een avontuur aangaat?
"De VVD sluit nooit partijen op voorhand uit, maar . . . Ik heb vier jaar geleden meegemaakt hoe hij uit het Catshuis wegliep. En hij is de man die gezegd heeft 'minder, minder, minder Marokkanen'. Ik heb hier in het Torentje een Nederlandse militair op bezoek gehad van Marokkaanse afkomst. Een man die voor Nederland als militair in het veld verschijnt. (HvdM: De militair is de bedenker van de Facebook-pagina 'Niet-mijn-islam'.) Hij vertelde dat zijn dochtertje op straat werd nageschreeuwd: 'minder, minder, minder'. Wilders kan met de stijfst mogelijke nek opkijken naar die man. Zolang hij die uitspraak niet terugneemt, is het überhaupt onmogelijk om ooit in een kabinet samen te werken, maar ook al zou hij die uitsprak terugnemen, dan nog verzet elke vezel in mijn lijf zich tegen samenwerking."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Mark Rutte

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:
ook al zou hij die uitsprak terugnemen, dan nog verzet elke vezel in mijn lijf zich tegen samenwerking."
Elke vezel van die man is lam.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mark Rutte

Bericht door Pilgrim »

“Ruttes sorry, harde woorden en slappe hap!”
Gepubliceerd op 8 sep. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:“Ruttes sorry, harde woorden en slappe hap!”
Grandioos midden in de roos door BeWiseman. Verder commentaar overbodig. Althans niet in FFI. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een lesje in geloofwaardige welsprekendheid.
Excuses om niet te aanvaarden

THEODOR HOLMAN

Laat ik eerlijk zijn: ik ben ook zo opgevoed. Had ik iets verkeerd gedaan, dan moest ik mijn excuses aanbieden. Werden die excuses aanvaard - geen onbelangrijk punt - dan was de lei weer schoon en kon ik nieuwe misdaden begaan.
Excuses zijn een christelijke blindedarm - je kunt er last van hebben, maar zin heeft hij niet.
Rutte heeft zijn maatschappelijke misdaden erkend - hij had het volk voorgelogen - en hij heeft daarvoor excuses aangeboden. Maar op een manier die afkeurenswaardig is, waarover straks meer. Niemand heeft tot nu toe gezegd: "Excuses aanvaard, Mark."
Ik snap dat. Wanneer iemand zijn excuses aanbiedt, zeg je niet meteen: "Excuses aanvaard!" want je voelt je toch nog genaaid. Je haalt hoogstens zuchtend je schouders op, kijkt een beetje weg en dat is het dan. Je suggereert meer dat je de excuses hebt aanvaard, dan dat je het uitgebreid laat blijken. Hiervoor is het noodzakelijk dat je de excuses, de spijt, oprecht vindt en gelooft.
Mark zei echter sorry. Sorry is niet alleen Engels, maar het is de allerluiste vorm van excuses aanbieden. Sorry is een nepjuweel. Een stopwoordje dat populair is in de onderwereld omdat ze toch weten dat het onzin is.
Er is net een liquidatie geweest en terwijl uit de loop van de AK-47 nog rook komt, hoor je uit de bivakmuts iemand grommen: "Sorry." Een staatsman die het platte sorry tegen zijn volk zegt, kijkt neer op het gepeupel, want door dat woordje te gebruiken probeert hij te vermijden dat hij antwoord krijgt.
Want wat moet je ook zeggen op dat sorry?
Woorden van spijt en excuses moeten consequenties hebben. Daar werd Mark wel naar gevraagd, maar die consequenties begonnen allemaal met: "Ik zal in de toekomst niet meer..." Vul maar in.
Fout. Hij had moeten zeggen: "Die duizend euro heb ik niet gegeven, dus die geef ik alsnog. In het geld geven aan Griekenland heb ik me in mijn macht vergist. Nederland stelt niks voor, en ik dus ook niet. Ik heb tegenover u, volk, gefaald als staatsman. En daarvoor bied ik u mijn excuses aan. Ik merk wel aan de verkiezingen of u mijn excuses aanvaard hebt of niet."
Maar Rutte zei sorry. Hij klonk als een pratende bivakmuts die de loop van zijn geweer koud blaast omdat hij nog een klusje wil opknappen.

[email protected]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Mahalingam »

Rutte was in Korea en ging in Panmunjom op de foto voor het smoelenboek van Kim Jong-un.
Afbeelding
En als Kim dan deze foto onder ogen krijgt:
Afbeelding
dan kan hij denken dat hij uitgelachen wordt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mark Rutte

Bericht door Pilgrim »

Interview Rutte: Ook autochtoon moet kiezen vóór of tegen Nederland

Gepubliceerd: 07 oktober 2016

Afbeelding

Mark Rutte presenteerde vrijdag het VVD-verkiezingsprogramma. De premier wil na de crisis de zorgen over veiligheid en de gezondheidszorg wegnemen en heeft een stevig signaal voor "buitenstaanders" die tornen aan de Nederlandse normen en waarden. NU.nl vroeg de premier wie hij daar precies mee bedoelt.

In een interview met het AD zegt u dat "buitenstaanders die zich ergeren aan hoe wij het hier met elkaar geregeld hebben, zich moeten afvragen of ze wel in Nederland willen blijven". Wie zijn die buitenstaanders?


"Ik heb het tijdens de presentatie van ons verkiezingsprogramma gehad over 'wij'. 'Wij' zijn alle mensen die een positieve bijdrage willen leveren. Dan maakt het mij niet uit waar ze vandaan komen; of ze hier al duizend jaar wonen of dat ze hier net gekomen zijn."

"Maar het is wel een feit dat wij natuurlijk te maken hebben met een stroom mensen - vluchtelingen - die van buiten is gekomen. Wij moeten niet de fouten van de jaren 80 en 90 herhalen; dat we onduidelijk zijn waar je in moet integreren. We moeten daar normerend en scherp in zijn, ook bij tweede en derde generatie allochtonen."

"Als uit onderzoek blijkt dat het overgrote deel van Turken en Marokkanen goed meedoet, maar 15 procent van de Marokkanen en 20 procent van de Turken niet, dat we dan zeggen: je kunt niet constant met twee benen buiten deze samenleving staan. Je zult op een gegeven moment voor Nederland moeten kiezen."

U heeft het over de tweede en derde generatie Turkse en Marokkaanse Nederlanders en zegt dat als het ze hier in Nederland niet bevalt, en als ze tornen aan de Nederlandse normen en waarden, ze er goed over moeten nadenken of ze Nederland niet moeten verlaten...

"Zo is het."

Zegt u dat ook tegen alle zwarte Nederlanders die moeite hebben met de Nederlandse traditie en normen en waarden rond het Sinterklaasfeest en bijbehorende Zwarte Piet, omdat zij die als een kwetsend negatief stereotype uit het koloniaal verleden zien? Moeten zij ook het land uit?

"Volgens mij is daar een maatschappelijk debat over gaande. Tradities kunnen veranderen. Dat gebeurt in een samenleving. Het laatste wat ik wil, is dat de politiek daar een mening over vormt."

Vindt u niet dat u met uw uitspraken voor tweespalt zorgt in de samenleving: tussen enerzijds allochtonen - die als het hen hier niet bevalt moeten nadenken over een vertrek uit Nederland - en anderzijds autochtonen - die volgens u ook "buitenstaander" kunnen zijn, maar geen land hebben waar ze naartoe kunnen gaan? In hoeverre verschilt u in deze opvattingen van PVV-leider Geert Wilders?

"Ik erger me net zozeer aan de Nederlander die achterin een gemeenteraadsvergadering staat te schreeuwen over de komst van een asielzoekerscentrum, die een fatsoenlijk debat over de komst van een azc onmogelijk maakt of die varkenskoppen ophangt."

Maar deze Nederlander heeft geen land van herkomst waar hij volgens u naartoe moet.

"Die kan ook een keuze maken of hij vóór of tegen Nederland is. Die keuze kunnen we allemaal maken. Uiteindelijk is het voor mij heel fundamenteel dat we ons realiseren dat we in een land wonen waarin je niet een beetje kunt shoppen in onze verworvenheden en dat we niet sluipenderwijs concessies doen aan die verworvenheden."

U zegt dus ook tegen autochtone Nederlanders dat als het je hier niet bevalt, je kunt vertrekken.

"Ik zeg niet: ga weg. Ik zeg: maak een keuze."

Dat zegt u dus ook tegen autochtonen?

"Dat zeg ik tegen iedereen. Maak een keuze als het je hier niet bevalt, wat je dan met je verdere leven wil. Want dit land zal zich tegen jou keren als je doorgaat met fundamentele waarden en normen met voeten te treden. Ook als je blank bent."

Door: NU.nl/Avinash Bhikhie

http://www.nu.nl/politiek/4332906/inter ... rland.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Mark Rutte

Bericht door Schepsel »

Het ge-sorry van Rutte doet denken aan de mentaliteit van een kind, of misschien een corrupte Katholiek: als ik nou maar straks sorry zeg, is de schuld alweer vereffend. Een welgemeend excuus is één ding, maar nu lijkt het eerder alsof hij zich gewoon overal makkelijk vanaf maakt. Een excuus is van nul en generlei waarde als MP, van een ''sorry'' kan niemand eten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Mark Rutte

Bericht door sjun »

Je ziet toch dat Mark Rutte de 2e Kamer sorrycultuur overneemt. Daarom was deze coalitie al geen goed idee.

Een indruk van de reeds ingesleten sorrycultuur en daarmee van de communicatiestrategie van Mark Rutte. Excuses kosten evenals complimenten niks: Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mark Rutte

Bericht door Pilgrim »

Rutte en zijn vrienden in de VVD

Geplaatst op 8 oktober 2016

Afbeelding

Mark Rutte en zijn partijgenoten van de VVD presenteerden gisteren hun partijprogramma voor de TK-verkiezingen van komend jaar. Nederland kreeg niet alleen de VVD-agenda voor de komende jaren tegen de zwakke kiezen, maar als extraatje ook nog een persoonlijk ’plan’ van de partijleider. En zoals eerder in verkiezingstijd graait de liberale leider zelf weer ruimschoots in de koffer met oneliners, die de VVD-achterban oproept de rijen te sluiten na gepeilde vrijages met PVV en VNL. Het grovere werk zoals ’pleur op’ van enkele weken geleden is daar een aardig voorbeeld van.

Het marketingtechnisch gelikte stukje zet een gladgestreken VVD-leider neer alsof die niet juist 2 kabinetten heeft geleid die precies het tegenovergestelde hebben bewerkstelligd. “Ik wil met Nederland de volgende stap zetten”, prevelt de VVD-leider. En: “Wetten die we hebben, zullen we inzetten.” Na zes jaar law and order met de VVD zou je toch verwachten dat de hele puinhoop op het ministerie van V&J toch wel tot achter de komma zou zijn opgeschud. “Ik wil dat Nederland gewoon een fijn en prettig land blijft om te leven”, kermt de premier nog amechtig alsof hij het werkelijk meent, maar tot dusver nog geen schijn van kans heeft gehad om dat verlangen dichterbij te brengen. Kennelijk hoopt Rutte dat zijn functie van premier als bonus nog wat oplevert de komende tijd. Het programma is een aaneenschakeling van pragmatische leegte door een partij waaruit de geesten van Wiegel en Bolkestein allang zijn verdwenen. Zinloos vervangen door de linkse gezelligheidsjongens als Van Aartsen en Rutte, die aan de bar zo leuk kunnen mee lullen met andere corpsballen die ongeveer 11 jaar over een studietje als ‘geschiedenis’ doen.

De liberalen hopen nu met een vertrouwd geluid kiezers aan te spreken die rechts willen stemmen en vooral geen heibel willen in de tent van het landsbestuur: lastenverlichting, infrastructuur, veiligheid en defensie. Terreinen die door de VVD zélf hopeloos zijn uitgekleed. Voor de zorg gaan wij volgend jaar weer meer betalen en nogmaals: markten waarin het kennisverschil tussen aanbieders en vragers (te) groot is, kunnen NIET worden geprivatiseerd. Dat is een overheidsfunctie. Bovendien laat het zich vragen of het bevoordelen van enkele verzekeringsmaatschappijen met niets ontziende staatssteun wel kenmerken van ‘marktwerking’ in zich heeft. Denkelijk niet.

De interne en externe veiligheid van ons land, beide ook al terreinen van VVD-bewindslieden die de laatste 6 (!) jaar daar de scepter zwaaiden, zijn overwoekerd door een dikke managementlaag, gerekruteerd uit ‘Parteigenossen’ van beide regeringspartijen die niets, maar dan ook werkelijk niets presteren. Lastenverlichting? Laten we niet in lachen uitbarsten: de VVD heeft de lasten voor burgers tot onaanvaardbare hoogte opgestuwd, maar slaagde er desalniettemin in om elk jaar zelf weer méér uit te geven! De staatshuishouding is daarmee zo ellendig duur geworden dat het nog jaren zal duren om die waanzinnige banenmachinerie voor partijleden weer tot normale proporties terug te brengen. Of we zouden de revolutie uit moeten roepen: werkt sneller.

De komende verkiezingen zullen mensen weer een hokje rood mogen kleuren, nadat zo door de publieke omroepen zijn geconditioneerd om in een Pavlov-reflex de vooraf gewenste vakjes kiezen. Dit jaar wordt er opnieuw hevig ingezet op het pluche-handhaving principe waarbij de ordinaire leugens niet van de lucht zijn. De kiezer echter zou zich maar één vraag hoeven te stellen: “Wat ben ik er de afgelopen 6 jaar wijzer van geworden?” En dan nog is het maar de vraag wat het oplevert, want ongeacht de uitslag wordt er over een regeerakkoord onderhandeld door mensen die al járen op onverklaarbare wijze op de lijsten staan. Na de verkiezingen zal weer blijken dat uw stem weinig waard is geweest en komt de oude wijn in nieuwe zakken (letterlijk en figuurlijk) gewoon weer in vak K terecht.

Misschien is er nog licht wanneer een partij de volgende punten aandurft:

1. Een jaarlijkse afname van 20% van de overheidsuitgaven aan subsidies;
2. Totale afschaffing van ‘ontwikkelingssamenwerking’;
3. Direct terugbrengen van de publieke omroep tot een (staats) tv- en een radiozender;
4. Onmiddellijke ontmanteling van subsidieclubs zonder noemenswaardige ledenachterban;
5. Omvorming van het politiek-maatschappelijke middenveld tot democratisch beïnvloedbaar en anders afschaffing;
6. Invoering van een jaarlijks – bindend – referendum voor de beoordeling van het overheidsbeleid;
7. Herstel van de grensbewaking en een totale immigratiestop;
8. Een volledig religieus neutrale overheid, inclusief onderwijs;
9. Handhaving van het ‘uniformverbod’, ook voor o.a. religies die een ander staatkundig streven voorstaan;
10. Verbod op overheidsfuncties voor personen met meerdere nationaliteiten dan uitsluitend de Nederlandse;
11. Toename van het defensiebudget met 3 miljard jaarlijks tot 2,5% van het bnp;
12. Tenminste 15.000 agenten (op straat) extra met volledig herziene bevoegdheden.

Ik ken tenminste één politicus die het aan zou durven (maar het nog niet deed). Maar ja: die heeft nu al persoonlijke beveiliging nodig... Maar wacht: is dát misschien het probleem dat niemand zo’n logische agenda voert? Dat je dan... zeg maar...

Door: Ton Nijhof

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/08 ... in-de-vvd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mark Rutte

Bericht door Pilgrim »

OPEN BRIEF AAN MARK RUTTE.....

oktober 24, 2016

Afbeelding

Wij gepensioneerden zijn nu echt helemaal nijdig, hoe is het in hemels naam mogelijk dat de Eerste en Tweede kamer er mee instemmen dat als een gezin naar het land van herkomst wil gaan..,
WIJ, NEDERLANDERS, de vliegreis, de verhuiskosten betalen en ze dan nog maandelijks € 750,– tot hun dood toesturen!!!!
Wat ging er mis tijdens deze beslissing?? Over de kinderbijslag maar te zwijgen…..

Maar wij stel sukkels betalen de volle mep voor de zorgpremie, we betalen ook de € 385,– eigen risico, terwijl buitenlandse werknemers veel minder,– per maand betalen en niet eens eigen risico hebben !

Maar het kan nog gekker hoor Mark, dat weet jij ook wel, we geven de man die brand stichtte op Schiphol, waarbij 10 mensen omkwamen, gewoon een schadevergoeding (lees afkoopsom) van € 47.800,–
Hij had onterecht vast gezeten hij was maar een illegaal….en die moet je koesteren toch Mark? Want deze mensen protesteren niet tegen het WANBELEID van dit kabinet.

Maar 15 maart 2017 brengt de uitslag …. niks huidige politieke partijen ……
Nou Mark, kun je rekenen, reken er dan maar niet op! …..

En hopelijk blijkt na de verkiezingen….. een keiharde afstraffing voor jouw en je zittende verkwanselaars.

Weet je wat ook echt schandalig is?
Dat D66, GroenLinks en de PvdA proberen, om de Turkse stemmen te krijgen …….. hoe laag kun je nog zakken?
Dus doe mij en de rest van de Nederlandse bevolking een heel groot plezier, pak je koffers en rot op uit het Catshuis en neem a.u.b. de hielenlikkers van je regeringspartij mee...

Vooral geen liefs van mij!
Je mag ook jonger dan 65 zijn om dit te lezen…misschien leer je hier nog iets uit?

Een gedupeerde gepensioneerde burger.

https://eunmask.wordpress.com/2016/10/2 ... k-rutte-3/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mark Rutte

Bericht door Pilgrim »

Mark Rutte preekt over verdraagzaamheid en tolerantie in Duinzichtkerk in Den Haag

Zondag 6 november 2016

Afbeelding

DEN HAAG - Premier Mark Rutte heeft zondag gepreekt in de Duinzichtkerk in de Haagse wijk Benoordenhout. Hij deed dit in het teken van de 'Preek van de Leek'.

Het kerkbestuur vroeg hem eerder dit jaar en Rutte, die zelf in de wijk woont, reageerde enthousiast. De premier begon zijn speech met het bedankje voor de kerk vanwege de uitnodiging. In de kerk zijn ongeveer 400 mensen aanwezig. Ter vergelijking: een normale dienst trekt 120 mensen.

Rutte vertelt in zijn preek over het geloof en hoe hij dat beleeft. Zo heeft hij het over de bijbel van zijn opa en welk verhaal hij het mooiste vindt. 'Het geloof was er thuis altijd, maar op een vanzelfsprekende manier.'

Verdraagzaamheid en tolerantie
Rutte gaat verder. 'Ik beschouw mezelf als een kind van de Nederlandse protestants-christelijke cultuur. En ik reken me rijk met het overdrachtelijke kapitaal, de talenten, die ik van daaruit heb meegekregen. Het is een cultuur van hard werken en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen doen en laten. Van niet opgeven als het even tegenzit. En van gewoon op de kleine steentjes blijven lopen en jezelf niet groter maken dan een ander, omdat iedereen hetzelfde respect verdient. Daar ben ik mee opgevoed.'

Ook heeft de premier het over verdraagzaamheid. Hij vertelt dat Nederland in de 16de eeuw, in de tijd van de grote godsdienstoorlogen, verschillende levensbeschouwingen naast elkaar leefden. Volgens hem is tolerantie gebleven in Nederland en is de grondwet daaruit opgebouwd. 'In Nederland mag iedere vrouw en iedere man zich binnen de wet vrij en veilig weten. Vrij om elk geloof aan te hangen. Vrij om een politieke opvatting te hebben.'

Rutte sluit zijn preek af met de woorden waar hij mee begon: 'Dank u wel.'

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/06 ... aag-video/
Met zijn pleidooi voor tolerantie bedoelt Rutte natuurlijk tolerantie voor moslim-immigranten. Helaas is dat een éénrichtingverkeer, want het is tolerantie voor intolerantie! En dat zal uiteindelijk funest blijken te zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Mark Rutte

Bericht door Ali Yas »

omdat iedereen hetzelfde respect verdient
Dit is helemaal geen christelijk principe. En het is natuurlijk ook kolder.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Ariel »

Die Mark. Die ging perongeluk op de foto met Maiwand de thuisblijver, alias Maiwand al Afghani, of zo als hij werkelijk heet Shabir Burhani .

Mark deed een rondje verkiezingscampagne, en hij deed daarbij ook een pannenkoek restaurant aan, waar Maiwand al Afghani hem enthousiast zat op te wachten om met hem op de foto te gaan.

Mark heeft de veroordeelde jihadi niet herkend, en ging met een brede lacht op zijn gezicht met de knaap op de foto, want tenslotte is hij de PM van iedereen. Ook van moslims.

Maar...Was Mark maar wat slimmer geweest , want nu loopt internet leeg op deze foto.

Afbeelding

Maiwand is over de moon, en kan niet stoppen over zijn vangst. Hij kan stoppen met twitteren, maar de gewone Nederlander lacht Mark uit, of spreekt schande over hem.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mark Rutte

Bericht door Ariel »

Arme Mark. Komt dit ooit nog goed?

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie