De betuttelingszucht van het Voedingscentrum

Pilgrim

De betuttelingszucht van het Voedingscentrum

Berichtdoor Pilgrim » Ma Nov 03, 2014 12:39 am

Nu is de (bruine!) hagelslag aan de beurt.

Minister Bussemaker kiest kant van hagelslagbetuttelaars

Geplaatst door Tim Engelbart op 2 november, 2014

Afbeelding

Het is belachelijk dat het kabinet bereid is mee te gaan met de verbieders van cultureel erfgoed van Nederland.

Sinds twee dagen woedt er in Nederland een gloednieuwe culture war. Deze keer gaat het niet om zwarte piet, maar om hagelslag. Twee dagen geleden legde ik al uit hoe het zat:

Genoeg is genoeg, zegt echter de Nederlandse burger en grijpt de gelegenheid aan om zich te verzetten tegen het omnipresente 'weg met ons'-gedachtengoed wat in Nederland sinds eind jaren '60 sluipenderwijs steeds machtiger is geworden.

Want laten we eerlijk zijn met z'n allen: de Nederlandse cultuur is niet ongezond. De Nederlandse cultuur is ook niet racistisch. De Nederlandse cultuur is iets om trots op te zijn, en daar horen uitingen zoals zwarte piet en hagelslag gewoon domweg bij. Compromissen sluit je op de werkvloer en in de politiek, maar de cultuur is van ons allemaal. Je hoeft er ook niet verplicht aan mee te doen. Eet gerust een boterham met uitsluitend kipfilet en sla Sinterklaas over... maar houd op met oud-Hollandse tradities ook verpesten voor anderen. Dat geldt voor hagelslag. Dat geldt voor zwarte piet.

Met spanning wacht je dan altijd af wat het kabinet van zo'n situatie vindt. Niet omdat de regering aangeeft in welke richting het morele kompas van de natie wijst, maar wel omdat zij uiteindelijk degene zijn met de macht en de mogelijkheden om maatregelen te nemen op het gebied van verbieden of gedogen.

En inzake de hagelslagkwestie zijn de tekenen niet hoopgevend. Vanochtend kwam bij WNL de slag om de hagelslag nog even aan bod. Aangeschoven was ook minister van OCW Jet Bussemaker, en zij liet haar politieke gedachten gaan over het cacaorijke broodbeleg. Letterlijk zei de bewindsvrouw:

"Je mag hagelslag eten, met mate" [icon_lol.gif]

Oftewel: we gaan het niet helemaal verbieden, maar het is niet erg als er gereguleerd wordt. Het is dus volgens Bussemaker ook niet erg als er afgedongen wordt op onze culturele neigingen. Moeten we wat onze identiteit betreft water bij de wijn doen? Geen probleem hoor.

Zeker van de regering van Nederland zou je mogen verwachten dat ze pal zouden staan voor de Nederlandse cultuur, en zich niet door actievoerdertjes zoals Foodwatch laten beïnvloeden. Dat ze tegen verbiedclubs als Foodwatch zouden zeggen: het staat u vrij om in verkiezingen op een anti-hagelslagpartij te stemmen, maar we gaan nu niet speciaal voor jullie het beleid aanpassen.

Helaas, helaas, is onze regering niet uit dit ijzersterke graniet gehouwen, maar uit klei. En dus kijkt Bussemaker snel weg als Greenpeace-spinoffs als Foodwatch hun uiterste best doen om het cultureel verantwoorde ontbijtbordje van de Nederlandse basisschoolleerling te terroriseren.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... tuttelaars
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam

Re: De betuttelingszucht van het Voedingscentrum

Berichtdoor Mahalingam » Ma Nov 03, 2014 3:10 pm

Waar is dat nou voor nodig? Een schoolontbijt. Wie verzint zo iets? ( Voorlichtingsbureau Brood)
De "te zoute" smeerkaas en sinasappelsap "uit een pak" zijn al eerder verboden.
En nu dus de chocoladehagelslag (suiker) en ook de pindakaas (vet).
De club van wortelknagers had al eerder geprotesteerd tegen het Koningsontbijt.
Het is natuurlijk voor die club een onderdeel van de strijd tegen het kapitalisme, in dit geval de grote levensmiddelen industrie die zo probeert de kinderen tot verslaafde consumenten te maken die dan te dik worden wat de medische maffia weer extra werk en inkomsten bezorgd..
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Nov 03, 2014 10:11 pm

De Commissie heeft besloten dat schoolkinderen meer fruit dienen te eten.
Voor dit jaar krijgen wij een sigaar uit eigen doos: 5,2 miljoen euro EU subsidie voor de aankoop van 20 miljoen fruitjes.
Vorig jaar was er ook subsidie en dat ging goed fout. De doelpalen werden verzet (andere regelingen) en diverse leveranciers kregen niet het geld dat ze beloofd was.
Een ervaring rijker eisen ze nu vooruitbetaling. Die krijgen ze niet dus exit schoolfruitprogramma.
Scholieren blijven plots verstoken van hun fruit
Maar volgens de leveranciers is het door de eisen die de EU en de Nederlandse overheid stellen te riskant geworden om nog aan scholen te leveren. 'We moeten alles zelf voorfinancieren, terwijl we door een aantal lastige voorwaarden niet weten of we uiteindelijk wel de volledige subsidie zullen krijgen', zegt directeur Peter de Boer van de leverancier schoolfruit.nu.
[...]
De leveranciers lagen het afgelopen jaar al in de clinch met het ministerie van EZ over de regeling. Ze moesten een deel van de subsidie terugbetalen toen de Europese Commissie de voorwaarden strenger bleek te interpreteren dan volgens de leveranciers eerst was voorgespiegeld door EZ. Een aantal kwam in grote problemen,
http://www.volkskrant.nl/dossier-europese-unie/scholieren-blijven-plots-verstoken-van-hun-fruit~a3781271/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Nov 04, 2014 5:08 pm

We zijn ondertussen wel off-topic gegaan.
Toch nog even dit:
ik loop zwaar achter. Ik verkeerde in de veronderstelling dat kinderen van huis boterhammen met pindakaas, gewone kaas enz. zouden mee krijgen, met een beketje melk, maar nee, dat was vroeger.
Wat de kids van tegenwoordig mee krijgen kan je hier zien:
https://twitter.com/hashtag/meenaarschool?src=hash
Afbeelding

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Nov 05, 2014 11:39 pm

En wat kregen de kinderen met het Schoolontbijt te eten? Ter vervanging van de chocoladehagelslag (vanwege suiker en te weinig cacao wat Max Havelaar somber stemt) was er vruchtenhagelslag. Dat is suiker, wat vulmiddel, een kleurtje en een smaakje. Het woord "vruchten" zit erin en dan is het dus gezond.

Pilgrim

Re: De strijd tegen het racisme

Berichtdoor Pilgrim » Za Nov 08, 2014 7:40 pm

Grachtengordel begint oorlog tegen 'rechtse' oliebol

Geplaatst door Frank Verhoef op 7 november, 2014

De oliebollenkraam moet zo snel mogelijk uit het straatbeeld verdwijnen, aldus de Amsterdamse grachtengordel.

De culture wars zijn nog lang niet voorbij. Na Zwarte Piet en hagelslag, moeten nu ook de oliebollenkramen eraan geloven. Een recensent van het Parool, zoals we allemaal weten niets meer en niets minder dan een Amsterdamse grachtengordelkrant, heeft de aanval geopend op oliebollenkramen en de mensen die er oliebollen komen kopen.

Xandra van Gelder schrijft over de kramen die zij sinds kort in de stad tegenkomt:

Het zijn lelijke wagens. De basis is een moderne stevige aanhangwagen met voorzieningen voor een serieuze keuken, terwijl de aankleding een gevoel van voorbije tijden wil oproepen. Het sentiment dat ze willen aanboren is die dieptreurige 'Hollandsche gezelligheid' die nooit heeft bestaan, hoe graag rechtse politici en verstokte mopperaars dat ook willen geloven.

De oliebollenkraam is een rechts fenomeen gebouwd op valse nostalgie, aldus de grachtengordelrecensent:

Aan welke tijd - toen geluk nog heel gewoon was - moeten we denken? De jaren vijftig? Dat lijkt me niet. Toen werd eten op straat beschouwd als een onbeschaafde bezigheid. Een beetje dame of heer dacht er niet over om happend of drinkend in de openbare ruimte te verkeren.

Het liefst wil Van Gelder dat de oliebollenkramen er alleen staan tussen Kerst en Oud & Nieuw, want ze vindt het maar verschrikkelijk, die oer-Hollandse gezelligheid die de kramen uitstralen. Liever heeft ze "strijdbare veganistische cupcakes". Ja, ze schrijft het écht:

Een voedselkar vier maanden op het trottoir stallen levert het stadsdeel al snel zevenduizend euro op. Misschien willen ze die inkomsten niet missen. Geef dan ruimte aan nieuw initiatief. De Rollende Keukens in Westerpark laten zien hoe het kan. Krakkemikkige caravans met soep, stoere Amerikaanse trucks met vette ribbetjes, en strijdbare veganistische cupcakes.

Nee, nee, en nog eens nee. Ik wil helemaal geen veganistische cupcakes. Wat is dat nou voor linkse onvreetbare hippietroep? Is een gewone cupcake niet goed genoeg voor mevrouw? Pff. Doe mij maar een extra grote portie oliebollen, het liefst zo vet mogelijk en met een hele lading poedersuiker erop. Hartstikke gezellig. Eet smakelijk!

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... se-oliebol
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Nov 11, 2014 12:26 pm

En het houdt maar niet op. Waar bemoeien ze zich mee. Men heeft het over "weerloze burgers" alsof we allemaal zwakbegaafd zijn. Flikker toch op zeg met dit zooitje landverziekers.

Voedingscentrum wil goedkoop snoep weren

De betuttelingszucht van het Voedingscentrum heeft nu ook de (tank)stations bereikt. Het kenniscentrum is een massale campagne gestart tegen zogenaamd ongewenste verleidingen bij kassa's op stations. Daar zouden weerloze burgers tegen hun zin worden verleid om ongezonde producten te kopen tegen bodemprijzen.

'Opdringkassa's', noemt het Voedingscentrum de aanbiedingen die mensen bij menig kassa tijdens het afrekenen krijgen aangeboden. Volgens het centrum zijn mensen niet zelf in staat om die verleiding te weerstaan. We wíllen wel gezonder weten, maar het vlees is simpelweg te zwak. ,,Uit onderzoek blijkt dat mensen ongeveer 200 voedselkeuzes per dag maken. We denken vaak dat we alle beslissingen bewust nemen. Maar we hebben simpelweg niet genoeg tijd en energie om alle beslissingen op basis van een rationele afweging te maken", zo schrijft het Voedingscentrum.

Het kenniscentrum roept iedereen daarom op om via Facebook en Twitter foto’s van ongewenste voedselverleidingen onderweg en tijdens het winkelen in te sturen, voorzien van de hashtag 'verleidmeniet.'

Eerder liep het Voedignsgscentrum ook al te hoop tegen het Koningsontbijt, omdat daarbij hagelslag en pindakaas op het menu stonden. En ook de populaire super foods kunnen de goedkeuring van de zedenmeesters niet wegdragen.

bron
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Berichtdoor King George » Ma Nov 17, 2014 2:14 pm

Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Ma Nov 17, 2014 2:19 pm

Deze ingezonden brief heb ik toevallig in bezit gekregen, maar werd door alle kranten geweigerd.

Beste meneer Rutte,

Ik schrijf u deze brief omdat ik me zeer grote zorgen maak.
Ik ben Eva en ik ben 9 jaar en ik zit in groep 8.
Of fase 14, module 2 bedoel ik, maar dat doet er nu niet toe.
Waar ik me zorgen om maak, meneer Rutte, is het volgende. Vorige week is er bij mijn opa en oma ingebroken door criminele Marokkanen. Mijn opa en oma zijn erg geschrokken en nog steeds heel bang.
Mijn nichtje Amber haar I-Phone is een paar maanden geleden gestolen, ook door criminele Marokkanen.
Dat vind ik ook zo erg, en weet u wat ook erg is, bij ons op school komen nieuwe kinderen en die worden dan opgehaald door moeders helemaal ingepakt in het zwart.
Ook als de zon schijnt.
Wat zielig voor die moeders, hè, meneer Rutte, da’s toch niet normaal.

Nou hoorde ik thuis op de computer dat er een meneer met raar haar is, die minder criminele Marokkanen wil.
Dat lijkt mij een goed plan toch, meneer Rutte? Mijn opa en oma zouden er blij mee zijn.
Ook wil die meneer dat er niet méér van die ingepakte moeders bij komen, ja dat lijkt me logisch, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dat leuk vindt.
Maar nou hebben wij op school ook een soort nieuwsles, en de juffrouw vertelde iets heel anders. Die vertelde dat meneer Wilders álle Marokkanen het land uit wil hebben, maar dat is volgens mij niet zo.
Toen ik dat tegen de juffrouw zei, moest ik naar de gang.

Wij hebben ook Marokkaanse kinderen in de klas. Die wisten het eerst ook niet, maar die moesten van de juf het jeugdjournaal in de klas kijken en nu doen ze ook raar.
Samira is mijn vriendinnetje, die is leuk. Haar moeder werkt bij de apotheek en is niet in zo’n zwarte jurk ingepakt.
Maar Younes en Fatima, plagen mij altijd. Fatima pakt altijd mijn Wicky, en Younes zit bij zwemles altijd aan mijn plasser. Ik heb het wel tegen de juf gezegd en die zou gaan praten met hun ouders, maar dat kan helemaal niet, meneer Rutte, want die ouders praten een andere taal, die de juf niet snapt.

Wij hadden woensdag lente-ontbijt op school. Daar was kaas en hagelslag en jam en pindakaas, maar ook worst.
Er was maar één soort worst, en dat was halal-worst, maar die lustte ik niet. En voor halal-worst moeten dieren extra lijden terwijl er een soort tovenaar een toverspreuk uitspreekt als ze doodgemaakt worden.
Maar dat wil ik niet, meneer Rutte, ik lust wel worst, maar dan liever van een dier dat niet extra pijn hoeft te lijden. De worst moest van de oudervereniging, zei mijn moeder, maar niemand heeft het gegeten, want de moslim-kinderen eten liever jam en hagelslag.

Nou hoorde ik, meneer Rutte, dat jullie die man, Wilders heet hij toch, allemaal haten en dat jullie daarom nooit iets willen wat hij wil. Wij leren op school dat je geen andere mensen mag haten, maar ik zie op de tv alleen maar mensen met haat in hun ogen.
Ik word daar zo bang van, meneer Rutte, die meneer met dat grote hoofd, meneer de Vries, heet hij geloof ik, daar droom ik ’s nachts van.

U bent toch de baas van het land? Waarom zorgt u niet dat er minder haat is?
Waarom vindt u die criminele Marokkanen zo goed, bent u zelf niet bang?
Ik ben bang, meneer Rutte, voor mijn papa en mama, als ze oud zijn en niet meer zo goed kunnen lopen en er zijn steeds meer criminelen, dat kan toch niet?
Ook ben ik bang dat ik straks een jurk moet dragen en een rare taal moet spreken en dat niemand mij dan verstaat, en rare dingen moet zeggen en eten.
Mijn nichtje Amber ging wel eens naar de stad met vriendinnetjes, maar dat kan nu niet meer, er zijn teveel Marokkanen die haar uitschelden.
Ik mag thuis nooit het jeugdjournaal kijken, want mijn ouders vinden dat niet goed, en ik wil het eigenlijk ook niet, want ik ben al bijn 10, dus ik geloof er niet meer in.
Maar op school moeten we het kijken van de juf, en daar zag ik u gisteren, meneer Rutte, en ik kon niet geloven dat u de baas van het land was.
Ik dacht dat u die ene van Ernst, Bobbie en de rest was. Maar wat u zei, vond ik echt heel raar, meneer Rutte, volgens mij bent u een grote jokkebrok.
Ik snap dan ook niet dat u baas van het land bent geworden, dat kan toch niet met zoveel jokken?
Ik ben bang, meneer Rutte, heel bang om ouder te worden. Er komt steeds meer haat, er komen steeds meer criminelen, er komen steeds meer moslims.
En als er iemand iets van durft te zeggen, gaan jullie met zijn allen op die man springen. Dat vind ik raar, meneer Rutte, ik vind u gewoon geen goede baas van het land.

Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar mijn ouders hebben mij geleerd dat je altijd eerlijk moet zijn.

Groetjes,

Eva
Cuyahoga | 28-03-14 | 14:42 |

Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Sep 07, 2017 9:21 am

Hebt U het al gemerkt? Suiker is de nieuwe vijand. De oude vijand was vet.
(En af en toe duiken er tussendoor periodiek ook nog eens de verderfelijke gluten op .)
Dat moeten we dus niet meer eten. Maar ja, waar haal je dan je energie vandaan? Op vezels alleen gaat dat niet . En op alleen lucht kan je niet leven (gek genoeg is die sekte van de luchthappers nog altijd niet uitgestorven van de honger).

“Volgens het Voedingscentrum is af en toe een lightdrank beter voor het lichaamsgewicht dan suikerrijke frisdrank.”

En dus nemen schoolbesturen hun verantwoordelijkheid, zoals ze dat graag noemen.
Geen frisdrank met suiker meer op scholen
Op middelbare scholen is vanaf eind volgend jaar geen suikerhoudende frisdrank meer te koop. Frisdrankproducenten stoppen met het leveren van de ongezonde drankjes aan de scholen, zegt Raymond Gianotten, directeur van de Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters en Sappen. Lightdranken verdwijnen niet van school.

Wat gaan ze dan drinken? Kraanwater !
"...volgens het centrum blijven water, melk, thee en koffie zonder suiker de beste optie."

Natuurlijke suiker wordt vervangen door onnatuurlijke zoetstoffen uit de fabriek. Is dat beter?

https://nos.nl/artikel/2191605-geen-frisdrank-met-suiker-meer-op-scholen.html

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Jan 19, 2019 9:13 pm

En de voedingsindustrie is gelijk ingesprongen in de markt voor 'glutenvrij ' sinds elk zichzelf respecterend Gutmensch geen gluten meer verdraagd.
En wat krijg je dan te eten? ’glutenvrije, organische’ kipnuggets met houtpulp. Hoe kunnen ze het maken ! De techniek staat voor niks.

De nieuwe variant van 'op een stokje bijten?"
Glutenvrije kipnuggets bevatten hout
GEORGIA - Een Amerikaans voedselconcern ziet zich genoodzaakt een dikke 30 ton aan ’glutenvrije, organische’ kipnuggets terug te roepen omdat ze mogelijk hout bevatten.

Het gaat om 31.000 kilo kipnuggets. Zeker drie klanten hadden hout gevonden in de nuggets, waarna de voedselautoriteit een grootscheepse terugroepactie afkondigde. De kipnuggets ’kunnen vreemde materialen bevatten, waaronder hout’, wordt gemeld.

Het gaat om kipnuggets die een gezond marketingsausje hebben meegekregen. Het type heet ’Perdue SimplySmart Organics Breaded Chicken Breast Nuggets Gluten Free’.

De klanten die hout hebben gegeten, hebben daar verder geen lichamelijk letsel of gezondheidsklachten aan overgehouden. Wel wordt iedereen geadviseerd de nuggets niet meer te eten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3043408/glutenvrije-kipnuggets-bevatten-hout

King George

Berichtdoor King George » Zo Jan 20, 2019 3:12 am

Ook een melkkoe: Je watergeld

Weer een maandbedrag van 11 Euro erbij

Waterverbruik 2,76
Vastrecht 6.15
Belasting op drinkwater 1,18
BTW 9% 0,91
Totaal 11,00 Euro.