Hans Jansen overleden

stropke

Hans Jansen overleden

Berichtdoor stropke » Di Mei 05, 2015 8:01 pm

http://www.telegraaf.nl/feed/24006244/_ ... den__.html
We gaan hem missen. Sterkte aan familie. Is wel ff schrikken toen ik net bericht las. :cry:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Manon

Re: Hans Jansen overleden

Berichtdoor Manon » Di Mei 05, 2015 8:07 pm

Vreselijk!

Dat nu weer net de man die islam doorzag en de talenten had om het duidelijk te omschrijven, nu weer op zulke leeftijd wegvalt.

We zullen hem zeker missen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Mei 05, 2015 8:23 pm

Van harte gecondoleerd allemaal.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 05, 2015 8:37 pm

Heel erg. Wat een gemis. Het dringt nog niet echt tot mij door. Ik dacht er wel eens aan dat Hans ook kon sterven, maar dan drukte ik die gedachte weer snel weg.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Mei 05, 2015 9:13 pm

Je ziet het niet aankomen dus dat is wel even schrikken!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 05, 2015 10:14 pm

Afbeelding
Wat een treurig nieuws. Wat een gemis. Mijn gemoed schiet vol.
Een erudiet mens. Een wijs man in het land der naïeve dwazen is van ons heen gegaan.
Een ontmoeting met hem is mij bij gebleven. Dat was na een lezing voor de juridische studentenclub in Leiden. Uren lang nagepraat in Barrera.
Deze lezing: Lezing van Prof. Hans Jansen, Arabist, over de Sharia en de Jihad http://boinnk.nl/blog/64680/lezing-van-prof-hans-jansen-arabist-over-de-sharia-en-de-jihad/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Mei 05, 2015 10:38 pm

Ik was daar ook bij en heb ook nog persoonlijk met hem gesproken. Ik vroeg hem of de voortdurende groei van de Islam in Europa en de rest van de Westerse wereld volgens hem kon leiden tot de ondergang van onze beschaving. "Dat kan heel goed" zei hij en voegde er aan toe dat hij dat zelf niet meer zou meemaken.

Hans v d Mortel sr

Hans Jansen. Hadden we daar maar honderd van.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Mei 06, 2015 12:53 am

Pilgrim schreef:Ik was daar ook bij en heb ook nog persoonlijk met hem gesproken. Ik vroeg hem of de voortdurende groei van de Islam in Europa en de rest van de Westerse wereld volgens hem kon leiden tot de ondergang van onze beschaving. "Dat kan heel goed" zei hij en voegde er aan toe dat hij dat zelf niet meer zou meemaken.

Was ik daar ook bij met jou? Dan zat ik gezellig met hem in de trein terug. Zijn vrouw had ook iets van borderliner vertelde hij mij. Hij ging de volgende dag al weer verder, naar Duitsland. Het enige dat ik nog weet is dat zijn lezing ging over de beroepsmoslims en de sharia. En dat ik jou aan de witte wijn heb geholpen. Trouwens, Hans is - was - ook een gezellige innemer. Lekkere hapjes en de drank waren gratis. Waarom? Geen idee. De universiteit had nog geld over, denk ik.

Koran-kenner met humor, Hans Jansen ten voeten uit. Ik moet de eerste imam nog tegenkomen met gevoel voor humor. Godsdienstwaanzinnige droogkloten zijn het. Zal wel met de droogte in de heilige zandbak te maken hebben. We zullen hem missen. O ja, hij was gelovig en wel rooms-katholiek. :unhappy: Dat maakte hij mij wijs in de kroeg. Verder niet over gediscussieerd. Daar was het veel te gezellig voor.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Mei 06, 2015 12:57 am

Goed voor prof Jansen dat hij de ondergang van de beschaving zoals hij die zelf aankondigde niet zelf hoeft mee te maken. Ik hoop dat t zelfde lot aan allen hier op FFI ook gegund zal zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 06, 2015 1:01 am

Het is raar, maar ik heb het gevoel of ik een geliefd familielid verloren heb.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Re: Hans Jansen. Hadden we daar maar honderd van.

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mei 06, 2015 1:07 am

'Hans van de Mortel' schreef:Was ik daar ook bij met jou? Dan zat ik gezellig met hem in de trein terug. ...

Ja, jij was er ook. Wij waren met zijn drieën: ik, jij en Mahalingam

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Wo Mei 06, 2015 8:26 am

mercator schreef:Goed voor prof Jansen dat hij de ondergang van de beschaving zoals hij die zelf aankondigde niet zelf hoeft mee te maken.

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht.
Een buitengewoon sterke speler van het front geplukt.......
Afbeelding
Hoop is geen strategie om vrijheid te behouden.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Mei 06, 2015 9:24 am

silkyboxershortXL schreef:Dit was ook het eerste waar ik aan dacht.
Een buitengewoon sterke speler van het front geplukt.......
Afbeelding

...nog afgezien van het gegniffel en de glimlachjes in het linkse kamp waar ze het maar goed vinden dat die vervelende luis in de multiculturele pels vanzelf verdwenen is. Nu nog Wilders laten opruimen en de kust is helemaal vrij voor de linkse gelovigen en hun moslim knuffeltjes.

Hans v d Mortel sr

Hans Jansen is niet meer weg te wissen uit ons brein

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Mei 06, 2015 9:35 am

Ik heb geen moeite met mijn ongelijk. Ik ben toch niet God. Maar de meeste mensen kunnen niet tegen hun verlies. Ik ben altijd fanatiek geweest - nu nog - als het op een wedstrijd aankwam. Maar na de gespeelde wedstrijd was ik alles weer vergeten. En zoals we weten duurt een wedstrijd maar relatief kort. Voor de linkse Goedmens meute eindigt hun wedstrijd pas wanneer die door hem gewonnen is. Zo dom irritant onuitstaanbaar kan de mens zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Schepsel!

Berichtdoor Schepsel! » Wo Mei 06, 2015 8:59 pm

Wat erg. Jansen voegde echt iets toe, leek me ook een sympathiek persoon. Een gemis, gecondoleerd allemaal.
(^v^)

xplosive

Berichtdoor xplosive » Do Mei 07, 2015 5:24 am

Condoleances zijn hier zeker op hun plaats. Hans Jansen was één van de weinige zeer grote "islamgeleerden" die openlijk hun anti-islamitische mening publiek maken. In Nederland misschien wel de enige echte die dat ooit deed. Zeer treurig, en vooral omdat jihadistische maniakken nu satanisch uitzinnig op zijn graf zullen dansen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Berichtdoor mercator » Do Mei 07, 2015 9:12 am

xplosive schreef: Zeer treurig, en vooral omdat jihadistische maniakken nu satanisch uitzinnig op zijn graf zullen dansen.

Die baardige bruine gekken niet eens, die lezen niks anders dan het koranboekje en horen niks anders dan het gebrul van de haatimam. De dansers zijn de linkse pseudo intellectuelen genre Geert Mak en Maarten Van Rossem en nog vele vele anderen van PvdA of D66 signatuur.

Hans v d Mortel sr

Hans Jansen overleden. De inhoud van zijn geschriften blijft voortbestaan

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Mei 07, 2015 7:34 pm

mercator schreef:
xplosive schreef: Zeer treurig, en vooral omdat jihadistische maniakken nu satanisch uitzinnig op zijn graf zullen dansen.

Die baardige bruine gekken niet eens, die lezen niks anders dan het koranboekje en horen niks anders dan het gebrul van de haatimam. De dansers zijn de linkse pseudo intellectuelen genre Geert Mak en Maarten Van Rossem en nog vele vele anderen van PvdA of D66 signatuur.

Toch wel. Precies op de manier hoe de Koran tot wasdom is gekomen. Van 'horen zeggen'.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mei 08, 2015 5:13 pm

Vanachter de betaalmuur van Jalta: Joshua Livestro

Overdenking bij het overlijden van Hans Jansen

De deze week overleden schrijver-politicus was tot het eind een contrair denker. Met zijn diepe kennis van de godsdienstige tradities van het Midden-Oosten voorzag hij het PVV-geluid van een intellectueel fundament.

Ik heb als hoofdredacteur een aantal keren te maken gehad met Hans Jansen. In die contacten openbaarden zich al snel zijn voornaamste kwaliteiten: een tegendraadsheid die aan oudhollandse koppigheid grensde, en een enorme belezenheid. Die laatste kwaliteit maakte het een groot geluk om met hem te mogen werken. Die eerste kwaliteit soms wel, maar soms ook niet. Laten we het maar het voorrecht van de onafhankelijke geest noemen: het recht om zich van precies niemand of niets iets aan te trekken bij het zoeken naar waarheid in het debat. Want dat was wat Jansen vooral was: een waarheidszoeker.

In de westerse intellectuele traditie was het tot niet zo heel lang geleden gewoon dat denkers en schrijvers zich in enigszins besluikte termen uitlieten over zaken die te dicht raakten aan maatschappelijke en religieuze taboes. De Amerikaanse filosoof Leo Strauss beschreef dit proces van verlichte zelfcensuur in zijn essaybundel Persecution and the art of writing. Tussen de regels van hun teksten verstopten de grote denkers de boodschappen die in hun eigen tijdsgewricht niet hardop uitgesproken konden worden. Het bijzondere aan ons eigen tijdgewricht is dat we voor het eerst een intellectuele stroming kennen die zich aan deze literair-filosofische conventie niets gelegen laat liggen. Noch aan enige andere conventie overigens: elk taboe wordt geschonden, elke waarheidsclaim – hoe heilig ook voor hen die erin geloven – op zijn merites getoetst. Van die stroming was Hans Jansen in ons land een van de belangrijkste vertegenwoordigers. Met zijn genadeloze exegeses werd hij een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de Nederlandse intellectuele islamkritiek.

Aan die kritiek is een intellectuele omwenteling voorafgegaan die hij zelf beschreef in een tweeluik in het ter ziele gegane weekblad Opinio. Het was een ontwikkeling die terugging tot zijn eerste kennismaking met de Arabische denkwereld in de latere jaren zestig tijdens een verblijf in Egypte, en die eindigde met de terreuraanslagen van 11 september 2001. Die aanslagen bewezen zijn in de jaren tachtig uitgewerkte stelling dat de islam dankzij de jihad altijd een geweldspotentieel zou bezitten – al gaf hij ruiterlijk toe dat hij toen niet had voorzien dat dit geweld zich ook tegen doelwitten buiten de islamitische wereld zelf zou kunnen keren. Deze toevoeging is ook kenmerkend voor de intellectueel Jansen: bereid alles aan zijn zoektocht naar waarheid ondergeschikt te maken, zelfs zijn eigen eer. Voor hem dus niet het gemakkelijke krediet van het “Ik had het al voorspeld!”

Het makkelijk krediet was sowieso niet iets waar Jansen naar streefde. Zijn europarlementlidmaatschap had hij kunnen gebruiken om net als zoveel politieke epigonen het eigen ego eens flink uit te vergroten. In plaats daarvan diende hij in alle stilte de man die hij als zijn vriend en leerling beschouwde, Geert Wilders. Journalisten die hoopten dat Jansen voor een relletje zou zorgen toen het er even op leek dat Wilders de zetel waarop Jansen volgens de uitslag recht had zou opeisen, kwamen dan ook bedrogen uit: als Wilders de zetel wilde hebben, dan was het wat Jansen betreft vanzelfsprekend dat hij zou terugtreden. Aan gratis kopij kon hij het toegesnelde journaille helaas niet helpen.

Het zou overdreven zijn om te stellen dat ik bevriend was met Jansen. Sterk overdreven zelfs. Zijn koppigheid heeft me in een vorige hoofdredactionele functie wel eens tot wanhoop gedreven. Zijn opvattingen over islam en radicalisme lieten me bovendien te weinig ruimte voor een intellectuele uitweg uit de huidige malaise waarin die godsdienst zich bevindt. Maar ik zal de eerste zijn om te erkennen dat Jansen een belangrijke rol vervulde in het Nederlandse intellectuele debat over politiek en islam, en dat we met hem een dappere, tegendraadse denker verliezen. Ik wens zijn familie, en zijn politieke medestanders, veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.
https://jalta.nl/politiek/overdenking-bij-het-overlijden-van-hans-jansen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Mei 08, 2015 11:39 pm

Het was een schok toen ik het las.

Vele condoleances gelezen, maar die van Janny Groen, die het had over de "nar" vond ik het vreselijkste. (ik las het via FB maar kan het niet terugvinden).

En dat was dan die Janny die van ons een interview had afgenomen toen we die meeting hadden in Antwerpen!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 09, 2015 12:30 am

Manon schreef:
En dat was dan die Janny die van ons een interview had afgenomen toen we die meeting hadden in Antwerpen!

Die meid is mij ook enorm tegen gevallen.

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Di Jun 09, 2015 9:29 am

Hans Jansen: moslims zijn vanuit de koran verplicht niet-moslims uit te moorden !
Afbeelding
Gepubliceerd op dinsdag 19 mei 2015 om 08:39 – door Rik Bokelman
met toestemming en dank overgenomen van
http://www.cip.nl/god/mei-2015/49139-De ... christenen

Twee weken voor zijn overlijden spraken we met de bekende arabist Hans Jansen. De buitengewoon aardige intellectueel schreef talloze boeken over hoe de islam volgens hem in elkaar zit en was nauw betrokken bij de totstandkoming van een gezaghebbende Nederlandse koran-vertaling. Sind een klein jaar zat hij voor de PVV in het Europees Parlement. In heel Nederland werd hij als uitgesproken denker en arabist gerespecteerd. CIP.nl vroeg hem naar de verschillen tussen het christendom en de islam. Met een sigaar in z’n mond en een ondeugende glimlach: “Gelukkig zijn er veel moslims die zich van IS weinig aantrekken. Net zoals er veel katholieken zijn die zeggen dat de biecht niks voor hen is.”

Wat zijn volgens u de belangrijkste dingen die Nederlanders niet weten ten aanzien van de islam?
“’Zoals gij wilt dat de mensen u behandelen, behandelt gij hen dan alzo.’ Dat kent men binnen de islam niet. Nederlanders weten dat niet. Die denken dat die regel binnen de islam gemeengoed is, maar dat is niet zo. Er is binnen de islam ook geen gelijkheid. Kijk maar naar de sharia. Daarin worden mannen en vrouwen heel verschillend behandeld, net zoals seksuele minderheden. Mohammed maakte bovendien slaven en verhandelde die.”

“De islam presenteert zich in de ogen van veel Nederlanders als een godsdienst die heel veel op het christendom lijkt. Dat is niet zo. Als christen moslim worden mag wel. Maar draait het maar eens om. Als je als moslim een christen wordt dan hakken ze je kop eraf.”

“De islam stelt ook dat iedere seconde Allah de kosmos herschept. Dus de wetten van de kosmos zijn misschien een kwartier geleden veranderd. Dat maakt de kosmos, het leven hier op aarde, ook minder interessant. Eigenlijk doet het leven hier op aarde er ook niet toe, als je maar in het paradijs komt. Daarom is het ook een zooitje in veel islamitische landen.”

“Een moslim kan ook niet echt in gesprek gaan met God. Mozes ging volgens Joden en christenen met een beroep op Gods redelijkheid in discussie met God. Voor een moslim is zoiets ondenkbaar. Bij een moslim is Allah de baas en de baas heeft altijd gelijk. Alles wordt van boven opgelegd. Niet met zachte hand. Er is dan ook geen commentaar van de Koran te vinden waarin staat dat de islam vrede is. Iedereen moet zich namelijk onderwerpen.”

Hoe komt het dan dat Nederlanders dit volgens u niet weten?
“De meeste mensen zijn te lui of willen zich niet verdiepen in wat de islam voorschrijft. Ik snap dat ook wel. Als je dat doet dan ben je geschokt. Vrouwen stenigen, slavinnen verkrachten, kerkdiensten verstoren.. Bovendien, als je je in de islam verdiept en je stelt dat de Koran niet het woord van God niet is, dan is Mohammed een leugenaar. Dan wordt je verdacht van blasfemie.”

In welke mate roept de Koran op tot geweld? Hebben bijvoorbeeld moslims die christenen vermoorden de Koran niet goed begrepen?
“De Koran jut moslims voortdurend op om niet-moslims te vervolgen. Het roept op tot dingen die volgens het Nederlands strafrecht verboden zijn.” Hans pakt z’n notitieboekje uit z’n borstzak citeert de ene na de andere korantekst op: “Sla ze dood waar je ze maar vind’, ‘vermoord niet-moslims waar je ze maar tegenkomt.”

“Wat IS nu doet in het Midden-Oosten is precies zoals het in de boeken staat. Ik heb ook wel eens geroepen dat ik 500 euro uitloof aan degene die mij iets kan laten zien wat IS nu doet en wat niet in lijn is met de Koran en de sharia. En daarmee bedoel ik ook het overboord gooien van christenen of het verkrachten van vrouwen. Want volgens de sharia mag je een gevangene als seksslaaf gebruiken.”

“Gelukkig zijn er veel moslims die hier anders in zitten. Maar dat wil niet zeggen dat de Koran dit soort praktijken niet voorschrijft. In soera 9:30 staat over wie gelooft dat Christus de Zoon van God is: ‘Moge Allah hem doden in de strijd’.”

In het Oude-Testament zijn ook teksten te vinden waarin God oproept tot geweld.
“Dat klopt. Maar die teksten hadden betrekking op specifieke gebeurtenissen. Het waren opdrachten, geen voorschriften die tot op de dag van vandaag gelden. Soms riep God mensen op om de Amelekieten te doden. Maar zo’n tekst heeft alleen betrekking op toen. Bovendien ken ik geen Amalekiet. Al die teksten zijn nu niet meer van toepassing. In de Koran zijn al de teksten die oproepen tot geweld juist nog wel van kracht.”

Moeten christenen in Nederland bang zijn van de islam?
“Ja, die moeten zich zeker zorgen maken. Mohammed zei dat hij was gekomen om de kruik, de luit en het kruis weg te vagen. Misschien denk je dat het geweld van moslims buiten Europa blijft. Maar iedere keer wanneer ik naar de Mattheus Passion ga denk ik: ‘Hoe lang nog?’ Ik zie een sluipend proces. Synagogen worden al beschermd door de politie. De Koran roept echter niet alleen op tot het uitroeien van de Joden, maar ook van de christenen. Ik verzeker je dat kerken binnenkort ook moeten worden beveiligd. Ach, misschien ben ik een aansteller.”
“Iedere keer wanneer ik naar de Mattheus Passion ga denk ik: ‘Hoe lang nog?'”

Moslims van IS zijn uit op een kalifaat. Christenen verwachten de komst van het Koninkrijk van God. Wat is het grote verschil?
“Het Koninkrijk van God is veel abstracter. Het is meer een state of mind. Daarom zei Jezus ook: ‘Het koninkrijk van God is niet van deze wereld.’ Het is ook in die zin minder gespecificeerd. Er zijn wel geboden om na te streven, maar bij overtreding horen geen gespecificeerde straffen. Binnen het christendom wordt ook veel meer een beroep gedaan op de redelijkheid gedaan: ‘Hoe zou ik zelf behandeld willen worden?’ En liefde is het grote gebod. Het kalifaat werkt anders. Daar is sprake van een land met landsgrenzen dat toebehoort aan het kalifaat. Ook zijn er duidelijke regels. Overspelige vrouwen moeten worden gestenigd en dieven de handen afgehakt.”

Hans Jansen overleed op 5 mei 2015 en werd 72 jaar.

http://tora-yeshua.nl/2015/05/hans-jansen-moslims-zijn-vanuit-de-koran-verplicht-niet-moslims-uit-te-moorden/
Hoop is geen strategie om vrijheid te behouden.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jun 09, 2015 4:22 pm

“Een moslim kan ook niet echt in gesprek gaan met God. Mozes ging volgens Joden en christenen met een beroep op Gods redelijkheid in discussie met God. Voor een moslim is zoiets ondenkbaar. Bij een moslim is Allah de baas en de baas heeft altijd gelijk. ”

Wie ben ik, maar ik geloof dat Jansen er hier toch naast zat. Het is een bekend verhaal dat moslims oorspronkelijk 50 keer per dag moesten bidden en dat Mohammed, die dat toch wel een beetje veel vond, met Allah hierover in discussie ging, en zo het tot vijf per dag wist terug te brengen. Ook kan Muhammad op de dag desoordeels een goed woordje bij Allah doen voor iemand die tot de hel veroordeeld is. Dan gaat ie Allah iets vertellen wat ie nog niet wist.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Jun 09, 2015 5:25 pm

Zwartmeer schreef:Ook kan Muhammad op de dag des oordeels een goed woordje bij Allah doen voor iemand die tot de hel veroordeeld is. Dan gaat ie Allah iets vertellen wat ie nog niet wist.

Bizar. Wat een kinderlijk trieste toestand als mensen in zoiets geloven. Allah is blijkbaar niets anders dan een stakker die niet weet wat een mens wel weet. Niet bepaald goddelijk dus. Wat een zielig zooitje is het in die islam. Moslims zouden zich massaal van de islam moeten afkeren en ex-moslim moeten worden. Helaas worden velen van die stap weerhouden door de constante dreiging met moord op afvalligen door verstandsverbijsterde jihadfanaten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Manon

Berichtdoor Manon » Di Jun 09, 2015 5:45 pm

Zwartmeer schreef:
“Een moslim kan ook niet echt in gesprek gaan met God. Mozes ging volgens Joden en christenen met een beroep op Gods redelijkheid in discussie met God. Voor een moslim is zoiets ondenkbaar. Bij een moslim is Allah de baas en de baas heeft altijd gelijk. ”

Wie ben ik, maar ik geloof dat Jansen er hier toch naast zat. Het is een bekend verhaal dat moslims oorspronkelijk 50 keer per dag moesten bidden en dat Mohammed, die dat toch wel een beetje veel vond, met Allah hierover in discussie ging, en zo het tot vijf per dag wist terug te brengen. Ook kan Muhammad op de dag desoordeels een goed woordje bij Allah doen voor iemand die tot de hel veroordeeld is. Dan gaat ie Allah iets vertellen wat ie nog niet wist.

Dat was Mohammed hé, en Mo heeft een voetje voor bij Allah.

Terug naar “Nederland”