Het wel en wee van D66, nu onder bezielde leiding van Rob Jetten

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Een gedicht van Angélica de Sancé:
  • D’66 was een partij met kroonjuwelen
    Maar toen verscheen Kajsa ten tonelen
    Het referendum verdween
    En de democratie ging heen
    Nu luisteren we naar haar D’66 bevelen

    ‘t Feest van de democratie kost ’n miljoen
    De belastingbetaler kan er niks tegen doen
    Er komen nauwelijks kijkers
    Naar deze zelfverrijkers
    Die genieten van ’t opmaken van onze poen

    Kiezers vinden ze dom en moeten zwijgen
    Maar wel kunnen ze een duur feest krijgen
    ’n Afleidingsmanoeuvre voor ’t falen
    Van de democratie en ’t binnen halen
    Van illegalen die onze vrijheid bedreigen

    De leugenmachine van de NPO selecteert
    Ze roepen alleen slechte dingen over Geert
    Want de VVD wil hem graag vervolgen
    En slechts GeenStijl reageert verbolgen
    Nu maar hopen dat Knoops zich goed verweert

    De EU, immigratie en de energietransitie
    Duwen ze door onze strot, ’n linkse traditie
    We moeten het maar slikken
    D’66 laat ons liever stikken
    Dan de democratie beschermen met ‘n petitie

    Zo heeft dit hele feest geen enkele betekenis
    Want de democratie is naar de verdoemenis
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Op foto's zie ik een zware oververtegenwoordiging van de Grijze Brigade.

Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Welkom op het ’Deugfestival’

We moeten iets doen, mensen. We moeten iets doen! Het gaat niet goed met de wereld’. Wat de jongen in de Debat Arena precies bedoelt wordt niet helemaal duidelijk, deze ochtend kort nadat het veelbesproken Democratiefestival is geopend. Maar de zorgen over de toekomst van onze wereld echoën over het Gelderse terrein van het eerste Democratiefestival.

Welkom op het ’Deugfestival’, zoals het evenement inmiddels in de volksmond en op sociale media heet. Er is vooraf veel gesproken over het festival dat zijn toegangskaarten lange tijd maar moeilijk kwijtraakte. Ook al kon je voor nop naar binnen, waardoor ambtenaren – in de baas zijn tijd – op een gegeven moment bijna letterlijk in een bus werden geduwd. Zo kon de organisatie op het allerlaatste moment nog melden dat de bijeenkomst ’bijna uitverkocht is’.

„Ik vind het wel prima”, zegt Peter - werkzaam bij de overheid - daarover. „Je zit hier lekker buiten, er is muziek, van alles te doen, en je kunt hier eten en drinken.” Om er aan toe te voegen: „Ik ga bekijken of ik ook dát kan declareren.”

Bovendien, zo zegt hij, praat je met andere mensen. „Er worden verschillende thema’s aangesneden, er zijn uitdagende visies. Je hoort hier verschillende meningen en dat vind ik interessant.”

Dat laatste valt wel vies tegen. Op het evenement waar bijna een miljoen euro subsidie voor werd uitgetrokken, waar je een yogales kunt volgen en kunt leren ’hoe je een dictator wordt’, is vooral het linkse geluid te horen, al beweert de organisatie dat er ’maatschappijbreed’ partijen en organisaties waren uitgenodigd. Opmerkelijk is dan ook dat juist boegbeeld van het feestje van democratie Kasja Ollongren bijna hoogstpersoonlijk het raadgevend referendum de nek heeft omgedraaid.

Maar goed, daar houden de aanwezigen zich deze dag niet mee bezig. Ze debatteren in Lagerhuis-stijl over het nieuwe belastingstelsel, proberen de zenuwspiraal van wijlen quizmaster Willem Ruis tot een goed einde te brengen, eten een vegan-bananencake, kopen een dagkaart voor het toilet (1,50 euro), wonen het ’grote bubbel-college’ bij en praten met gemeentewerknemers over het thema ’Zorgen over geld? Praten helpt’.

Wat volgens een stand van de Dierenpartij in een aanpalende tent juist weer geen prioriteit moet zijn: ’Wat heb je aan geld als de ijskap smelt?

Maar, zo stelt een aanwezige vrijwilliger: „Mensen kennen het idee nog niet. Het moet nog een beetje groeien, dat zal wel gebeuren de komende jaren.”

In de tent achter haar zijn aanwezigen druk met een nationaal dictee (’verdraaid, gecreëerd schrijf je met drie maal een e’), want ’daar zijn ambtenaren goed in’. Het doel is vandaag alleen wel om aan te tonen welk ingewikkeld en omslachtig taalgebruik er vaak bij de overheid wordt gebruikt. De boodschap: wees duidelijk en direct.

Dat doen andere professionals altijd, weten ook de gemeenteklerken in driedelig grijs als ze tot in de avond blijven en het optreden meemaken van zangeres Merol, bekend van het nummer ’Hou je bek en bef me’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Er was ook een tegengeluid...
VERZET!

Afbeelding

#KLASSE actie van de alerte #realisten en #patriotten van Nijmegen Rechtsaf en Identitair Verzet bij het fop-‘Democratie’-festival van D66-freule Ollongren in Nijmegen (31-08-2019)!

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Sven Groter2”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Het democratiefestival in Nijmegen heeft zo'n 9000 bezoekers getrokken, dat meldt de organisatie. Het ANP meldt dat het aantal bezoekers niet boven de 6400 lag.
Asscher mijdt Democratiefestival: ‘Laat mensen vooral praten, maar laat mij het dan dóén’
De Tweede Kamerfractie van de PvdA bracht vrijdag een bezoek aan Nijmegen. De acht Kamerleden waren op veel plekken, maar op één plaats in de stad nadrukkelijk niet: het Democratiefestival. ,,Voor mij betekent democratie niet een festival dat gesponsord wordt door Binnenlandse Zaken.”
[...]
Voor de PvdA-leider was het klip en klaar dat hij niet naar het Democratiefestival zou gaan, ook al was dat tegelijkertijd in dezelfde stad.
,,Voor mij betekent democratie dat ik deze mensen vertegenwoordig en hun stem laat horen in de Tweede Kamer. En niet een festival dat gesponsord wordt door Binnenlandse Zaken.”
,,Laat mensen vooral praten over democratie”, vervolgt Asscher over het festival. ,,Maar laat mij het dan dóén. Democratie betekent voor mij ook dat je mensen een stem geeft die weinig vertrouwen hebben in de overheid.
Die al heel vaak teleurgesteld zijn geweest. Ik vind het de taak van politiek, en de taak van onze democratie, juist voor sociaal-democraten, om mensen te laten voelen dat we samen een betere samenleving kunnen creëren.”
Kwamen die PvdA-ers kijken naar de islamisering ter plaatse?
Straatcoaches, de AED-stichting, de woningbouwvereniging. Het ging over veiligheid en problemen die bewoners hebben: armoede, het vinden van werk of een huis, eenzaamheid, en de gebrekkige communicatie met buurtgenoten die uit een ander land komen.[...]
Daarna bracht hij een bezoek aan de naastgelegen ontmoetingskerk en de voedselbank. Collega-Kamerleden gingen naar andere delen van Nijmegen. Naar sociale werkplaatsen, een leer-/werkbedrijf, en de Radboud Universiteit.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/as ... ~a1cc0f44/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Martin Bosma

Afbeelding

Het Legestoelenfestival van Ollongren is een links-liberaal feestje, met grijsgedraaide verhaaltjes en de voorspelbare ophitsing tegen de vijanden van de links-liberale elites. Een soort NRC, maar dan voorgelezen. Niemand komt. Kost een miljoen.

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Martin Bosma)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Fantastische afsluiting “Democratiefestival”!

Afbeelding

Ollongren spreekt vanaf een groot scherm een uitzinnige menigte toe. ‘De strijd tegen de populisten moet verder opgevoerd worden’, zo laat de freule haar fanatieke achterban weten.

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Leon van Galen)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

:shock:

Ook op het democratiefeest. Een tekening van Wilders. Geen aangifteformulieren dit keer. Wilders dood wensen is helemaal prima.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:[...]
Ook al wordt het een kostbare flop, volgend jaar komt er vast wel weer een editie want het doel is goed en dat moet gewoon beter gecommuniceerd worden.
"Binnenlandse Zaken hoopt ondanks alles dat het festival een terugkerend fenomeen wordt. ".
En natuurlijk gaat het volgend jaar door. Er zijn maar liefst 6500 bezoekers geteld.
En de kosten voor de overheid zijn als je het doorrekent minder dan de subsidie op een kaartje voor de opera.
Burgemeester Bruls: volgend jaar weer Democratiefestival in Nijmegen
Ook de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls was tevreden. Bruls liet zich meteen ontvallen dat het evenement ook de komende jaren in Veur-Lent gehouden zal worden. ,,We gaan het rustig evalueren met alle betrokkenen, maar de intentie is in principe om het hier gewoon door te laten gaan.”
En zoals dat gaat met dergelijke WC-eend evaluaties zal de conclusie zijn "volgend jaar weer.'.https://www.gelderlander.nl/nijmegen/bu ... ~a156d03d/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

FOTOSHOPPER: Frans Timmermans had zijn eigen tent op het “Democratiefestival”...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “bentualdepineut”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Het gaat Pia ...kill de senioren... Dijkstra niet snel genoeg. Er moet meer en sneller euthanasie gepleegd wprden op 65 plussers.
Regeringspartij D66 komt met een initiatiefvoorstel dat stervenshulp bij voltooid leven mogelijk moet maken. Tweede Kamerlid Pia Dijkstra zegt dat ze het wetsvoorstel, dat gevoelig ligt bij de christelijke coalitiepartners CDA en ChristenUnie, begin volgend jaar indient.

minister Hugo de Jonge (CDA) zet volgens Dijkstra daar niet genoeg vaart achter. „Dat vind ik heel jammer. De minister voelt de urgentie duidelijk minder dan ik”, zegt ze in een interview met het AD. „Mensen op hoge leeftijd die gaan lijden aan het leven, moeten de gelegenheid krijgen om op een zelfgekozen moment te overlijden.”
CDA en CU bijten terug: ’D66 te snel met euthanasieplan’

CDA en CU zijn allerminst te spreken over het plan van coalitiegenoot D66 om nu al gas te geven met het plan om senioren die levensmoe zijn stervenshulp te gaan geven.

Volgens de christelijke coalitiegenoten schendt D66-politica Pia Dijkstra daarmee een afspraak uit het regeerakkoord. Daarin staat dat er eerst een onderzoek wordt afgerond naar de nood achter ’voltooid leven’.

’Afspraak is afspraak’
„De afspraak uit het regeerakkoord is de afspraak”, reageert CDA’er Harry van der Molen. „Daar zijn alle partijen aan gehouden. Ook Pia Dijkstra.” CU’er Carla Dik-Faber denkt er net zo over. „De CU zal D66 aan de afspraak houden dat het onderzoek wordt afgerond vóór voorstellen op dit terrein ingediend kunnen worden”, aldus Kamerlid Carla Dik-Faber

D66 gooide vanochtend de knuppel in het hoenderhok door aan te kondigen juist op het gebied van ’voltooid leven’ de voet van het rempedaal te willen halen. Volgens de Kamerlid Pia Dijkstra treuzelt verantwoordelijk minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) namelijk te veel op dit dossier. Vandaar dat ze hem dit weekeinde gebeld heeft met de mededeling dat binnenkort toch al een initiatiefwet zal indienen.

Witheet
Coalitiegenoten CDA en CU reageren dus witheet. „Ik had verwacht dat Pia Dijkstra op haar handen zou gaan zitten”, zegt Van der Molen. Uit het onderzoek moet bijvoorbeeld blijken hoe groot de groep eigenlijk is die dit wil. Daar wordt met mensen over gesproken. Pia Dijkstra lijkt nu al haar conclusies te hebben getrokken. Volgens mij is dit niet hoe we het hebben afgesproken.”

CU’er Dik-Faber doet er nog een schepje bovenop. „Snelheid lijkt bij D66 belangrijker dan zorgvuldigheid op een vraagstuk dat letterlijk over leven en dood gaat”, haalt ze stevig uit. Ze wijst er bovendien op dat de commissie Schnabel eerder ook zo zijn bedenkingen had bij het D66-plan om senioren met een stervenswens te gaan helpen met hun euthanasieplannen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Pia Dijkstra

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 02 september 2019

Afbeelding

De win/win voor D66 druipt er, net als bij de Wet op de Orgaandonatie, weer aan alle kanten vanaf...

Mevrouw Dijkstra,

Aha, daar is de vampier van D66 weer!

Nadat u eerst de organen van twee miljoen laaggeletterden hebt geconfisqueerd met die Wet op de Orgaandonatie, komt u nu met stap twee: een wet die euthanasie mogelijk maakt bij ouderen die ‘levensmoe’ hebben.

Niet omdat u de organen van die 90-jarigen (of begint ‘ouderen’ al eerder, bij 80 of zelfs bij 70?) wilt hebben.

Want aan en in oudjes zit veel minder bruikbaar materiaal dan in iemand van pak ‘m beet 32 die met wat verse steekwonden die zijn toegebracht door een ‘verwarde man’ op de Spoedeisende Hulp belandt.

Nee, dit is een ‘kostenplaatje’-verhaal.

Oudjes kosten klauwen met geld.

Dus als je dan (zoals GroenLinks heeft voorgesteld) iedere bejaarde die in het ziekenhuis belandt verplicht langs een geriater stuurt om ‘samen te bespreken of behandeling wel zin heeft’ (nieuwe heupen zijn duur), kan die meteen even de optie van euthanasie op tafel leggen.

“U hóeft niet met een lange revalidatie in het vooruitzicht terug naar de bejaardenwoning waar u moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, mevrouw Jansen. Er is een alternatief waarbij u nooit meer pijn zult hebben en nooit meer hoeft te wachten tot de Thuishulp uw vieze luier komt verschonen. Wij kunnen u helpen om voortaan rust te hebben.”

Nou, dan hoeft ‘de dokter’ die begripvol zijn hand op haar arm legt mevrouw Jansen maar éven te doen denken aan Mark Klein Essink in Medisch Centrum West en die krabbel is binnen.

AOW stopt, pensioen stopt, toeslagen stoppen, druk op de zorg neemt af, huis komt vrij voor ‘nieuwe Nederlander’.

Stem kwijt? Haha, mevrouw Jansen was er overduidelijk eentje van Wilders. Of Baudet. Dat krijg je vaak met die oudjes hè. Die geven ‘de buitenlanders’ de schuld van alles en radicaliseren als een dolle.

De win/win voor D66 druipt er, net als bij de Wet op de Orgaandonatie, weer aan alle kanten vanaf, mevrouw Dijkstra.

U zult uw initiatiefwet uiteraard met dat zalvende smoelwerk van u uitleggen als een uiterst humane daad voor ouderen.

Maar daar trappen de mensen toch niet weer in?

Die zijn toch niet vergeten hoe u bij de Wet op de Orgaandonatie, toen er in de Eerste Kamer om garanties voor nabestaanden werd gevraagd, boos riep: “Garanties geef je op stofzuigers!”?

Toen toonde u even de ware Pia Dijkstra.

Zoals ik al zei: een vampier.

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2019/09/02/briefje-van-j ... ijkstra-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Nou meid.......Wees er maar trots op. Pia Dijkstra: We zijn de eerste ter wereld met zo'n voorstel voor 'voltooid leven'
Kamerlid Pia Dijkstra, het medisch-ethische geweten van D66, zet haar controversiële initiatiefwet door waardoor ouderen die klaar zijn met hun leven onder begeleiding kunnen sterven. ,,Ik zie dat het kabinet geen haast heeft. Dat vind ik heel jammer.”

In haar niet aflatende gevecht om mensen op hoge leeftijd die hun leven voltooid achten het recht te geven op euthanasie, was Kamerlid Pia Dijkstra deze zomer in Zwitserland. Ze ging mee op werkbezoek met de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde naar Dignitas, de internationale organisatie die daar euthanasie voor buitenlanders regelt.

,,In Zwitserland ziet men euthanasie als een mensenrecht”, vertelt de oud-nieuwslezeres en D66-politica daarover. ,,Artsen en andere levenseindebegeleiders helpen daar mensen die euthanasie willen, meestal met een medische oorzaak. De patiënt moet het wel zelf doen en het traject kost geld.”

Dijkstra hoort al langer van ouderen in Nederland dat zij ook de keuze willen hebben om waardig deze wereld te verlaten. ,,Deze optie moet niet onbereikbaar zijn, dat besef is aangenaam voor hen. In gesprekken met haar eigen bejaarde vader praat Dijkstra ook over dit dilemma. ,,Mijn vader is 92 jaar, hij zegt: ‘Ik wil straks niet in een situatie terechtkomen dat ik niet meer voor mezelf kan zorgen.’ En het zou hem geruststellen om de keuze te hebben eruit te mogen stappen als het niet meer gaat.”

Is het een kwestie van beschaving dat ouderen mogen sterven wanneer ze willen?

,,Je moet de mogelijkheid tenminste bieden aan senioren, naast alle opties die er al zijn. Daarom denk ik dat we die maatschappelijke wens politiek moeten vertalen. Het kabinet heeft hierover in de vorige regeerperiode zelf een voorstel gedaan, daar was toen een meerderheid voor. De huidige situatie is moeilijker in te schatten. Tegenstanders vinden dat ouderen moeten accepteren dat ze ouder worden en dingen niet meer kunnen. Lijden hoort voor hen bij de laatste levensfase. Ik denk daar anders over.”

De ChristenUnie zegt: als een oudere niet meer wil leven, moeten we daarmee als maatschappij aan de slag totdat deze persoon geen doodswens meer heeft.

,,Een gevoel van voltooid leven hoeft van mij ook niet per se tot de dood te leiden. Mensen die deze stap absoluut niet willen zetten, moeten we iets bieden en daar is dit kabinet ook mee bezig. Maar als een oudere er klaar mee is, willen we toch niet dat diegene het kanaal in moet lopen of een potje pillen moet gaan slikken om zichzelf van het leven te beroven? Want dat gaat ook heel vaak mis.”

CDA-minister De Jonge komt nu begin 2020 met een onderzoek naar de omvang van de groep mensen die klaar is met het leven. De publicatiedatum is al een paar keer doorgeschoven. Saboteert de minister uw plan?

,,Laat ik het zo zeggen: Ik zie dat het kabinet geen haast heeft. Dat vind ik heel jammer. De minister voelt de urgentie duidelijk minder dan ik.’’

In de wandelgangen zeggen christelijke partijen: dit voorstel wordt deze regeerperiode begraven.

,,Nou, dan hebben ze pech. Want dit plan wordt niet begraven, het gaat gewoon in de Kamer behandeld worden. Sterker nog: ik zal dit wetsvoorstel snel indienen, begin komend jaar. Ik kan me voorstellen dat uit het onderzoek zaken naar voren komen die voor mij nog van belang zijn bij de precieze formulering in de wet. Maar het is wel ontzettend belangrijk dat we de hete aardappel niet vooruit blijven schuiven. Daarom zeg ik nu: ongeacht de uitkomsten van dat onderzoek ga ik met mijn voorstel komen.’’

Die donorwet heeft u ook geregeld, daar rekende niemand op. Hoe groot acht u uw kansen nu?

,,Ik denk dat het wel kan lukken als ik laat zien dat ik er serieus mee bezig ben en doorga. Belangrijk is ook dat de Raad van State er zoals altijd een oordeel over gaat geven, waar ik ontzettend benieuwd naar ben. Want we zijn de eerste ter wereld die met zoiets komen! Je moet wel realistisch zijn: dit wetsvoorstel gaan we niet deze kabinetsperiode door de Tweede én Eerste Kamer krijgen, maar ik zie dat zeker niet als mislukking. Zo’n plan vergt veel overleg en discussie in het parlement. Het is geen wet die je er even snel doorheen jast. Over de euthanasiewet is ook dertig jaar gesoebat hè!”

U wilt in uw voorstel gebruik maken van een levenseindebegeleider. Wat is dat?

,,Ik wil geen arts hiermee belasten, want die zal vooral met een medische blik kijken naar een verzoek. Denk dus vooral aan andere professionals die ingeschreven staan in het zorgregister en een extra opleiding hebben gevolgd om hiervoor in aanmerking te komen. Zoals een verpleegkundige. Deze persoon wordt een spin in het web voor iemand met een stervenswens. Diegene zal over een langere periode een aantal gesprekken voeren, zo mogelijk ook met de naasten van de persoon. Maar ook alternatieven aandragen voor de dood en mensen eventueel doorverwijzen naar hulpverleners.”

Het vorige kabinet gebruikte voor de doelgroep de omschrijving ‘mensen op leeftijd’. U vond eerder dat ouderen minstens 75 jaar moeten zijn om recht te krijgen op euthanasie als ze levensmoe zijn. Wat wordt het nou?

,,Wat is ‘op leeftijd’? Zodra de AOW ingaat? In een burgerinitiatief werd eerder 70 jaar voorgesteld. En ik heb zelf in een allereerste versie ooit de leeftijd van 80 genoemd. Dus het is behoorlijk arbitrair, zo’n grens. Ik moet de komende maanden nog bij juristen checken of een omschrijving van de groep in plaats van een concrete leeftijdsgrens geen problemen oplevert. Maar het moet geen wet voor hulp bij zelfdoding worden voor iedere volwassene.”

Waarom is dit voorstel zo belangrijk voor u?

,,Ik zit bij D66 omdat deze partij staat voor individuele keuzevrijheid en zelfbeschikking. Ik kan me zo goed inleven in mensen die zelf over hun sterven willen gaan. Tegenwoordig wordt het verschil tussen je biografische leven en je biologische leven steeds groter. Je levensverhaal kan voor je gevoel af zijn, maar door de technologische vooruitgang kunnen we je lichaam steeds langer aan de praat houden. Jan Terlouw, overigens een zeer actieve man op hoge leeftijd, zei ooit eens tegen me: ‘Pia, we worden gewoon te oud.’ En dat kan ik me heel goed voorstellen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Afbeelding
D66: retour pakketje is niet oké vanwege klimaat

Het gratis retourneren van postpakketjes is vanwege het klimaat niet meer van deze tijd. Dat vindt D66 althans. De regeringspartij wil graag dat consumenten een CO2-melding krijgen als ze op het punt staan om een pakketje terug te sturen.

„Dat is goed voor het bewustzijn”, denkt D66-Kamerlid Rutger Schonis. „Ik ken verhalen van mensen die veertig paar schoenen bestellen en er 39 terugsturen. Daar moeten wel weer allemaal busjes voor rijden.”

Schonis heeft tijdens een debat over ’duurzaam vervoer’ staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur) gevraagd om te gaan praten met de branche. Hij ziet graag dat populaire bestelwebsites als Bol.com en Zalando aan klanten laten zien hoeveel CO2-uitstoot er gepaard gaat met een rit.

De staatssecretaris zegt al in gesprek te zijn met de branche om te kijken hoe bezorging meer CO2-bewust kan. Volgens Van Veldhoven werken verschillende websites aan meer informatie bij producten over pasmaten, zo zou het aantal retourpakketten beperkt kunnen worden.
D66-Kamerlid Rutger Schonis heeft rare kennissen. 40 paar schoenen bestellen.... :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Grappig. [icon_lol.gif] Het leven is niet saai met D66. Al die rot pakketjes die het klimaat verpesten.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Ophef over foto EP-lid D66 met omstreden congreslid Ilhan Omar

Op sociale media is ophef ontstaan over een foto van D66-Europarlementariër Samira Rafaela die poseert met Ilhan Omar, een Democratisch congreslid dat regelmatig in de clinch ligt met president Donald Trump. Hij ging eerder op Twitter tegen haar en drie andere congresleden te keer en betitelde ze als ’vijanden van Israël en de Verenigde Staten’.

Afbeelding

Het EP-lid ging op de foto met Omar tijdens een avond van de Black Caucus Conference Phoenix Awards, een organisatie met als doel Afrikaans-Amerikaans leiderschap te versterken. Daarbij schreef ze dat het ’geweldig was haar te ontmoeten’. Op een andere post op Instagram noemt het EP-lid Omars strijd voor rechtvaardigheid „herkenbaar.”

Omar is controversieel, omdat ze eerder werd beschuldigd van antisemitisme, onder andere door president Trump maar ook door mede-partijleden zoals Nancy Pelosi. Zo schreef Omar in 2012 op Twitter: „Israel heeft de wereld gehypnotiseerd, moge Allah de mensheid wakker schudden en helpen om de kwade daden van Israel in te zien.” Ook suggereerde ze in een andere tweet dat AIPAC, een pro-Israël lobbygroep, met geld Amerikaanse politiek proberen te beïnvloeden. Later bood Omar haar excuses aan voor deze uitspraken.

Onder andere Paul van der Bas van de Joodse organisatie Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) uit op Twitter kritiek op de loftrompet van Rafaela voor Omar. Rafaela laat duidelijk weten zich niets aan te trekken van de kritiek, zo schrijft ze als reactie: „Als ik op de foto wil met een inspirerend Amerikaans congreslid, dan laat ik dat niet afhangen van de mening van een radicaal activistje en zijn ’trollenbataljon’.” Ook licht ze een van de racistische reacties uit die ze krijgt op de tweet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Ach, D'66...


Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

De crème de la crème van D666 komt natuurlijk in het Europees Parlement want een mens wil nu eenmaal hogerop.
Zoals de veel presterende (?) Samira Rafaela die zonder vliegschaamte naar de USA vliegt om daar als liberaal aan te pappen met de marxistsche socialistische Islam uitdragende, jodenhaat verspreidende Ilhan Omar.

Afbeelding
""Op meerdere manieren is haar strijd voor rechtvaardigheid herkenbaar"."

De vraag is: is dat nu gezelschap dat een D666-er ambitioneert?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Zoals de veel presterende (?) Samira Rafaela die zonder vliegschaamte naar de USA vliegt om daar als liberaal aan te pappen met de marxistsche socialistische Islam uitdragende, jodenhaat verspreidende Ilhan Omar.
Als ik een foto van lhan Omar zie dan heb ik steeds het idee dat de dame kortgeleden een hersenoperatie ondergaan heeft, en dat ze daarom dat verband op haar hoofd draagt.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

D66...

Afbeelding

Tjeerd de Groot, directeur Nederlandse Zuivel Organisatie (2010-2017): ‘De koeien zijn het levende kapitaal van iedere Nederlandse melkveehouder’.

Tjeerd de Groot, Tweede Kamerlid D66 (2017-nu): ‘Maar je moet zeker niet uitsluiten dat we sluiting van bedrijven gaan verplichten’.


Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Sytse de Jong)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Waarom zou je als academicus nog op D66 stemmen?

De hooggespannen verwachtingen van een D66-minister op OCW zijn niet uitgekomen. Integendeel, betogen hoogleraren en (nu nog) D66-leden Jacques Neefjes en Herman Overkleeft.
[...]
Academische onrust is het voorlopig resultaat van het beleid van deze D66-minister, dat zich kenmerkt door een volledig gebrek aan visie op wetenschap in brede zin. Kruimels, in plaats van een miljard. Wat nieuw geld, maar vooral schuifwerk zonder goede argumentatie. Het is schokkend dat de D66-minister het economische innovatiemantra van de VVD klakkeloos overneemt. Het is te hopen dat in de tijd die dit ­kabinet rest, de D66-minister zich gaat gedragen als de vertegenwoordiger van dé onderwijs- en onderzoekpartij, en de daad bij het woord voegt. Opdat ze zal worden herinnerd als minister ‘voor’ in plaats van ‘tegen’ onderzoek. Anders vrezen we dat de afbraak van de brede universitas voor altijd aan D66 zal kleven.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b7fb6e01/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

"Op Twitter deelde Jetten woensdag dat hij groot nieuws had aan te kondigen had vandaag om 14.00 uur ‘s middags." Dus iedereen zat met een raadsel. Zou hij soms zijn biezen pakken? nee hij heeft zijn ogen laten laseren. Dus moest iedereen weten dat hij nu ook scherp kan zien zonder bril. Of zou die de bril houden met vensterglas erin vanwege imago bekendheid?

"Met de hashtag #byebril schrijft de politicus onder zijn bericht: ”Vanaf vandaag ga ik de dingen wat scherper zien.” "

De grappen zijn niet van de lucht:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie