Forum voor Democratie (FVD)

Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
De vraag is dan, wat noem je een 'kans'.
Dat was de vraag niet. Ben je bereid die te elimineren als je de kans krijgt , op welke manier dan ook ?
Het 'welke manier dan ook' is de clue. Ik heb ook een vrouw en kinderen, dus 'welke manier dan ook ' wordt 'm niet.
Echter ben ik wel bereid een 'donatie te doen'. Wellicht zijn er met meer kans, gelegenheid of manieren.
Met Volkertje vd G. gaat het ook slecht aflopen, en dat weet ie ook wel.
Menigeen vindt dat ie z'n straf niet gehad heeft, het is wachten op de klap.
Ik kan toch alleen maar vaststellen dat tot nu toe niemand het ook maar geprobeerd heeft om Volkertje een haartje te krenken.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, hij woont terug in Wageningen.[/quote]
Ja, wachten op de klap denk ik. Volkertje wordt goed in de gaten gehouden.
Van meerdere kanten, dat dan ook weer. En hij weet het.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef:Ja, wachten op de klap denk ik. Volkertje wordt goed in de gaten gehouden.
Van meerdere kanten, dat dan ook weer. En hij weet het.
Wat Volkertje vooral weet is dat hij op de medewerking en bescherming van de linkse autoriteiten kan rekenen. Degene die hem neerlegt mag op een veel zwaardere straf rekenen dan Volkertje zelf gekregen heeft voor zijn terroristische aanslag. Het beste zou zijn hem ergens naartoe te lokken en dan in Nacht und Nebel te laten verdwijnen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Pizzaman schreef:Ja, wachten op de klap denk ik. Volkertje wordt goed in de gaten gehouden.
Van meerdere kanten, dat dan ook weer. En hij weet het.
Wat Volkertje vooral weet is dat hij op de medewerking en bescherming van de linkse autoriteiten kan rekenen. Degene die hem neerlegt mag op een veel zwaardere straf rekenen dan Volkertje zelf gekregen heeft voor zijn terroristische aanslag. Het beste zou zijn hem ergens naartoe te lokken en dan in Nacht und Nebel te laten verdwijnen.
Ik gun hem een 'toevallig voor een kat uitwijkende' vuilniswagen.
GFT mag, liever eentje met chemisch afval.

Ben het met jou eens dat degene die hem omlegt wel uit mag kijken. Vandaar 'de kans hebben'.
Maar bij gelegenheid wil ik graag de asbestzak doneren, dat wordt diep begraven en kijkt men nooit meer naar om.
Professioneel opgeruimd staat wel zo netjes denk ik dan...
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef: Ik gun hem een 'toevallig voor een kat uitwijkende' vuilniswagen.
Dat bedoel ik . Een dom "ongeluk". Want een openlijke aanslag op deze linkse held zou een keiharde repressie op alle PVV sympathisanten veroorzaken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Pizzaman schreef: Ik gun hem een 'toevallig voor een kat uitwijkende' vuilniswagen.
Dat bedoel ik . Een dom "ongeluk". Want een openlijke aanslag op deze linkse held zou een keiharde repressie op alle PVV sympathisanten veroorzaken.
Dat is ook zoiets wat je bij 'heb je de kans' moet betrekken.
Ik heb bv ook wel eens iemands rib gekneusd omdat ik 'toevallig tegen hem aan stootte'.
Wou 'm wel breken, maar dat zou te opvallend zijn geweest.

ik geloof ook niet in geweld als 'de oplossing'.
Maar wel als 'een oplossing'. Net als zoutzuur.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Baudet: ‘Mooie resultaten, maar het zijn maar peilingen. Verdonk was virtueel tweede partij, haalde 0 zetels’

Door Michael van der Galien, 19 september 2017

Afbeelding
Foto: Thierry Baudet poseert met een portret van Alexis de Tocqueville in zijn werkkamer in de Tweede Kamer. Bron: Thierry Baudet / Instagram.

Thierry Baudet zegt dat Forum voor Democratie nu “vooral bezig is met meer leden krijgen dan de VVD.” Want leden zijn immers de voetsoldaten van de toekomst.

Als mensen dachten dat Thierry Baudet tegenwoordig met zijn hoofd in de wolken rondloopt, daar op het Binnenhof, dan vergissen ze zich deerlijk. De Forum voor Democratie-leider begrijpt namelijk beter dan wie ook dat peilingen palingen zijn. Ja, ze zijn een interessante momentopname, maar in de politiek telt maar één ding: verkiezingsuitslagen.

Gevraagd wat hij van de meest recente Peilingwijzer vindt — waarin FVD op 7 tot 9 zetels staat — zegt Baudet tegen De Dagelijkse Standaard dat hij daar natuurlijk blij mee is, maar dat hij zich daar niet al te veel door laat beïnvloeden. “ToN was de tweede partij van Nederland in 2008,” legt hij uit, “maar haalde nul zetels.”

Afbeelding
Screenshot van De Telegraaf 25 april 2008. Rita Verdonk was virtueel de tweede partij van Nederland. Dat liep net even anders.

“Het zijn dus maar peilingen.” Niets meer, niets minder.

Juist omdat Baudet zich niet blind staart op peilingen is hij bezig met heel andere zaken: de partij verder op- en uitbouwen. “We moeten gewoon elke dag hard blijven werken,” gaat hij verder. “We zijn nu vooral bezig met meer leden krijgen van de VVD.”

Want ja, die partij is in dat opzicht onderhand in beeld. “We zijn bijna op tweederde nu. Nog zo’n 10.000 leden te gaan.”

Forum voor Democratie heeft op dit moment al zo’n 15.000 leden, de VVD 26.000. Aangezien de VVD een oude, traditionele partij en FVD gloednieuw is dat natuurlijk een prestatie van formaat... en één die ook nog eens vele malen veelzeggender is dan een peiling, hoe positief die ook is.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... -0-zetels/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Marcia Luyten, een presentatrice van het tv-programma Buitenhof, heeft bedacht dat het partij/mediakartel er goed aan doet om de FVD dood te zwijgen. Dan bloedt die partij vanzelf wel leeg.
Marcia Luyten‏ @Luyte
Wanneer we als journo's nou eens afspreken dat we clownerie en verkleedpartijen in het Parlement niet belonen met media-aandacht?
https://twitter.com/Luyte/status/915274 ... wsrc%5Etfw
Dit omdat Thierry Baudet zichbaar zijn steun aan het leger betuigde.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Dit omdat Thierry Baudet zichbaar zijn steun aan het leger betuigde.
:finger: Ik kan niet wachten tot het moment dat er een debat komt over incontinente demente bejaarden in een verzorgingshuis.

Maar ik ben het wel met Thierry eens. De gehele regering behoort eigenlijk op te stappen. Zij hebben het leger stuk gemaakt. De reden daarvoor is vermoed ik, dat ze werken aan een EU leger.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

De vraag kan gesteld worden: "wie zijn er kinderlijker aan de Uni van Leiden? De jeugdige studenten of de bejaarde mei '68 docenten?"
En het antwoord is aantoonbaar: "De docenten, want die hebben heel erg veel geestelijke regressie."
'Docenten verstoorden lezing Baudet'
Studenten van de faculteit Geesteswetenschappen zijn boos op enkele docenten. Die verstoorden een door studenten georganiseerde bijeenkomst met Thierry Baudet.

‘Thierry Baudet was op 22 september uitgenodigd door de studievereniging HSVL, om een carrièrematig verhaal te vertellen, bedoeld om studenten geschiedenis te laten zien wat je zoal met deze opleiding kunt doen’, vertelt Yves Haverkamp van studentenpartij ONS tijdens de faculteitsraadsvergadering van Geesteswetenschappen. ‘Van verschillende studenten horen we dat docenten die het niet eens waren met de komst van Baudet, in de zaal kwamen zitten, vooral om hun eigen statements te maken en de boel te verstoren.’
.
Vooraf was er al een protestvariant te vinden op de originele poster van de HSVL-carrièredag, met daarop workshops ‘lavendelruiken’ en ‘Latijn voor namaak-classici’. ‘Er zijn flyers uitgedeeld. Oké, vonden wij, als het maar netjes gebeurt’, reageert Menno Tuurenhout van het faculteitsbestuur in dezelfde raadsvergadering. ‘Posters alleen op plekken waar die normaal ook mogen hangen, en niet op de liftdeuren.
.
Echter: ‘Dat docenten een bijeenkomst verstoren, dat vind ik niet kunnen. Het komt er eigenlijk op neer dat je je eigen studenten niet serieus neemt.’
.
Dat niet alleen, vindt personeelsraadslid Imke Maessen: ‘Het gevaar dreigt dat studenten of promovendi niet alles meer durven te zeggen en schrijven wat ze vinden.’
.
‘Ik zou daar als eerstejaars in elk geval niet doorheen durven breken’, zegt Schelte van Deventer van studentenpartij LVS.
.
Volgens Esther van Landeghem (ONS) was de docenten vooraf gevraagd om tijdens de bijeenkomst in debat te gaan met Baudet. ‘Dát hebben ze afgewezen, maar vervolgens zaten ze wel te gniffelen en onderbraken ze de lezing, waardoor studenten hún bijdragen niet durfden te geven. Ze kozen voor een laffe onderbreking.’
.
‘Deze docenten hebben ook nog eens niet betaald’, weet assessor Olivier Fajgenblat. Toegang tot de carrièredag kostte drie euro. ‘Toen ze gewoon naar binnen liepen, durfden studenten hen niet te weigeren’, zegt Fajgenblat. ‘De machtsverhoudingen liggen complex.’
.
Tuurenhout vindt het ‘geen probleem’ als het voorval gemeld wordt aan de directeuren van de docenten. Hij ging ook nog even in op het hoge securitylevel. Het Lipsiusgebouw was slechts via de hoofdingang bereikbaar, en alleen op vertoon van een identiteitsbewijs of collegekaart aan beveiligers. Daar had de universiteit niets over te zeggen.Tuurenhout: ‘De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en de politie hadden de zaak overgenomen.’ Daarbij is volgens Van Landeghem wel één ding over het hoofd gezien: ‘Alle ingangen waren dus afgesloten, maar de fietsenstalling was wél toegankelijk. En daar stond Baudet te wachten.’ MVW
http://www.mareonline.nl/archive/2017/1 ... ing-baudet
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Integratie tussen de lakens leidt tot versnelde verspreiding islam

Paul Hekkens, 14-10-2017

Afbeelding

Werkt het beleid van Hiddema averechts?

Racisme is een zware beschuldiging. In het veelbesproken interview van Roelof de Vries voor het radioprogramma De Overnachting, toont Hiddema zich hiervoor gevoelig. Zijn pleidooi voor ‘integratie tussen de lakens’ dient om de beschuldiging van racisme (en fascisme) aan het adres van Forum voor Democratie (FvD), verre van zich te werpen.

Is racisme wel altijd te vermijden?
Aanleiding van de beschuldiging van racisme is de uitspraak van FvD-fractievoorzitter Thierry Baudet dat de samenleving wordt “geteisterd door zelfhaat die we proberen te ontstijgen door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.”

Baudet bestrijdt de beschuldiging van racisme door te stellen dat hij doelt op identiteit en waarden en niet op ras. Hiddema voegt hieraan toe dat hij als FvD-er helemaal niet tegen maar juist vóór rassenvermenging is. Hij ziet in rassenmenging, mits deze op een natuurlijke manier verloopt, een probaat middel ter bevordering van de integratie. Ten voorbeeld stelt hij de Zuid-Europese gastarbeiders in de jaren ’60: “Als al die Marokkanen, net als de Grieken, Spanjaarden en Italianen destijds, zich nou eens gingen vermengen met Hollandse vrouwtjes – tussen de lakens vind de beste integratie plaats – is er verder niks aan de hand. Dat is een natuurlijk proces, en dat noem ik vermenging.”

Hiddema roept uit: “Dat is toch prachtig!”

Tegen deze achtergrond begrijpt hij volstrekt niet dat juist hij geboekstaafd wordt als iemand die tegen rassenvermenging zou zijn, en dat juist zijn FvD wordt uitgemaakt voor racistisch.

Nu heb ik eerder al eens beweerd dat zowel een politiek pleidooi voor rassenvermenging, als een pleidooi om rassenvermenging juist te voorkomen, als racistisch bestempeld kan worden. Weliswaar benadrukt Hiddema dat het gaat een om natuurlijke vermenging. Hoe natuurlijk is echter vermenging nog, als deze door een politicus gepropageerd wordt? Het argument dat rassenmenging racistisch is, wordt ook door tegenstanders van FvD gebruikt.

Mij is het er echter niet om te toen Hiddema weg te zetten als racist. Als cultureel antropoloog weet ik maar al te goed hoe etnocentristisch onze naoorlogse preoccupatie met racisme eigenlijk is. Alleen al om over dit overgevoelige onderwerp een beetje out-off-the-box te kunnen nadenken, lijkt me enige coulance op zijn plaats. Ik voel me hierbij gesteund door politicoloog en GroenLinks-lid Meindert Fennema die zegt dat een verbod op racistische denkbeelden bij de VN is ingebracht door de totalitaire SovjetUnie, en dat veel democratische landen juist deze paragraaf niet ondertekend hebben, omdat ze vonden dat gedachten, in tegenstelling tot handelingen, vrij behoren te zijn. In het oorspronkelijke plan van de VN zijn het bovendien niet de burgers, maar het is de overheid die zich dient te onthouden van racisme. Fennema geeft een voorbeeld: Je mag Antilianen best uitmaken voor messentrekkers. De overheid mag bij een sollicitatieprocedure een Antiliaan niet weigeren, op basis van het argument dat Antilianen messentrekkers zijn. Overigens, voor wie het weten wil, Fennema is getrouwd met een Curaçaose.

Wie beslist wie met wie trouwt?
In de moderne, geliberaliseerde, westerse samenleving gaan we er van uit dat de keuze voor een huwelijkspartner, een individuele keuze is. Het is zogezegd een keuze waarvoor het individu zich niet hoeft te verantwoorden. Als die keuze racistisch is, dan is dat geen enkel probleem. Als zangeres Anouk bijvoorbeeld consequent valt op donkere mannen (ik weet niet of dat werkelijk zo is, maar dat wordt gezegd), dan is dat haar zaak. In veel culturen is partnerkeuze evenwel niet enkel een individuele keuze. Dikwijls is huwelijk onderdeel van een uitruilsysteem waarbij verschillende families vrouwen met elkaar uitruilen. Zeker waar familie de hoogste organisatiegraad van de samenleving is, zitten aan die uitruil politieke consequenties. Vanuit westers oogpunt bezien, zou je bij die samenlevingen kunnen spreken van een inherent racistische bevolkingspolitiek. Het is, zoals reeds aangegeven, toch ook wel erg etnocentristisch gedacht om zulke culturen de maat te nemen op basis van onze naoorlogse gevoeligheden.

Wat mij opvalt aan Hiddema’s voorbeeld van Zuid-Europese gastarbeiders die in Nederland relaties aangaan is dat die gastarbeiders voornamelijk mannen waren. Van een uitruil van vrouwen was dus geen sprake. Zij pikten als het ware Nederlandse vrouwen in, zonder daarvoor Griekse, Italiaanse of Spaanse vrouwen voor terug te leveren. Dat heeft ongetwijfeld hier en daar tot wrevel geleid. Dat die wrevel binnen de perken bleef, heeft ermee te maken dat veel Zuid- Europeanen alweer snel terugkeerden. Het heeft er echter ook mee te maken dat de Nederlanders niet beter wisten dan partnerkeuze als een individuele keuze te beschouwen. Als een Nederlands meisje dan viel op een Zuid-Europeaan, dan werd dat ervaren als een fait accompli: je kunt toch niet verbieden dat ze van elkaar houden! Vragen met betrekking tot het feit dat een Nederlandse vrouw die een relatie aangaat met Zuid- Europeaan niet meer beschikbaar is voor een Nederlandse man werden nauwelijks gesteld. Dat soort vragen vielen buiten het gebruikelijke denkraam. In veel culturen vallen dit soort vragen echter niet buiten het denkraam. Veel mannelijke immigranten zullen het als bijzonder tolerant zo niet als ongelofelijk slap van ons ervaren, dat zij zomaar vrij mogen verkeren met huwbare vrouwen hier te lande.

Mag dat wel van de islam?
Hiddema ziet het als volgt: om de integratie te bevorderen moet er meer gevreeën worden. Probleem is dat moslims zich niet laten ‘bevrijen’. Omdat de islam een groot taboe legt op relaties met niet-moslims zijn moslims niet te porren tot integratie tussen de lakens. Wat Hiddema stelt klopt echter niet helemaal. Wat weinig Nederlanders weten is dat moslimmannen wel, maar moslimvrouwen geen relatie mogen aangaan met een niet-moslimman. “Moslimmannen mogen met niet-islamitische vrouwen trouwen, andersom is dat verboden”, schrijft Joris Luijendijk in Een tipje van de sluier.

Hoe het precies zit, wordt geïllustreerd in de televisieserie Allah in Europa. Presentator Jan Leyers vraagt aan een tweetal Hongaarse hoofddoek dragende studentes: “Zouden jullie overwegen met een christelijke jongen te trouwen?”

Eén van de studentes antwoordt: “In de islam mag een vrouw niet met een niet-moslim trouwen, omdat kinderen de godsdienst van de vader meekrijgen. Daarom mogen wij niet trouwen met iemand die geen moslim is. Het mag een Hongaar, een Arabier of een Chinees zijn, maakt niet uit, zolang hij maar moslim is. Maar een man mag uiteraard wel trouwen met elke vrouw die in één God gelooft.”

Als Leyers zich afvraagt of dat wel eerlijk is, antwoordt de andere studente: “Ik denk dat een moslimmeisje beter niet met een niet-moslim trouwt. Het maakt de relatie alleen maar ongemakkelijk en lastig. Omdat een moslimvrouw die haar geloof volgt haar man zal gehoorzamen als die haar iets vraagt.”

Een moslimvrouw mag dus niet met een niet-moslimman trouwen omdat ze dan door haar gezagsgetrouwheid tegenover man van haar geloof vervreemd. Bovendien zou ze dan moeten accepteren dat haar kinderen geen moslim meer zijn. De huwelijksregels zijn dus zo ingericht dat ze de verspreiding van de islam stimuleren.

Het nageslacht van menghuwelijken is islamitisch
Moslimmannen zijn dus vrij gebruik te maken van Hiddema’s integratiebeleid door met Nederlandse vrouwen te trouwen. Omdat zij met vier vrouwen mogen trouwen is er ook geen principieel bezwaar om met meerdere Nederlandse vrouwen te trouwen of om aan hun moslimvrouwen nog Nederlandse vrouwen toe te voegen. Moslimvrouwen zouden echter niet met een Nederlandse man mogen trouwen tenzij deze zich tot de islam bekeerd. Bij beide vanuit de islam gedacht mogelijke typen menghuwelijken is het nageslacht islamitisch. Trouwt een moslimman met een Nederlandse vrouw dan zijn de kinderen islamitisch. Trouwt een tot de islam bekeerde Nederlandse man met een moslimvrouw dan zijn de kinderen ook islamitisch.

Het door Hiddema voorgestelde beleid leidt er dus toe dat Nederland nog sneller islamiseert dan nu al het geval is. Ik vraag me af of men zich deze consequentie bij Forum voor Democratie wel gerealiseerd heeft.

http://politiek.tpo.nl/2017/10/14/integ ... ing-islam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Ik las vandaag in het Parool dat Theo Hiddema de advocaat van Aysel Erbudak, de ex direkteur van het Slotervaart is. Hij zal haar verdedigen.
Erbudak weigert commentaar, net als haar advocaat Theo Hiddema, tevens Kamerlid voor Forum voor Democratie.
Ik vind dat raar...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Het door Hiddema voorgestelde beleid leidt er dus toe dat Nederland nog sneller islamiseert dan nu al het geval is. Ik vraag me af of men zich deze consequentie bij Forum voor Democratie wel gerealiseerd heeft.
Ik vermoed dat Hiddema wel eens op een popie jopie manier dingen zegt waar hij niet serieus over nagedacht heeft. En vaak komt hij er mee weg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Annabel Nanninga wordt lijsttrekker voor het Forum voor Democratie in Amsterdam .
Samen met Yernaz Ramautarsing en Anton van Schijndel, een nog nader op te stellen lijst kandidaten en de spannendste, hardst werkende, authentiekste en snelst groeiende (ha!) partij gaan we de Slag om Amsterdam voeren. U bent dus nog niet van mij af in het publieke debat. En Amsterdam ook niet. We gaan de stad niet opgeven; we gaan Amsterdam, de hoofdstad van ons mooie, vrije land, niet overlaten aan de regenten en de kartelbenoemde ambtenaren.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Waarom ik lijsttrekker voor Forum voor Democratie Amsterdam ben

Annabel Nanninga, 22-10-2017

Afbeelding

Idealen, democratische waarden en een scheutje Amsterdamse branie

Een vriend vroeg me na de vakantie of ik het fijn vond weer aan het werk te zijn. Tot mijn eigen verbazing luidde het antwoord tamelijk hartgrondig NEEN. Niet het werken an sich stond me tegen, het zweet des aanschijns voel ik graag parelen. Maar er was een gevoel van zinloosheid in geslopen. Wat heeft het voor nut, die meninkjes, die debatjes?

Nou, veel, getuige de vele, vele berichten die ik de afgelopen jaren mocht ontvangen van lezers en kijkers, waarvoor mijn diepste en eeuwige dank, ook als ik u niet heb kunnen antwoorden. De gestage stroom aan berichten van allerlei mensen, uit alle lagen van de maatschappij, dat ze blij waren met ‘iemand die het zegt zoals het is’, bemoedigende woorden om vooral door te gaan, bezorgde reacties als de grond in het islamdebat zelfs mij wat heet onder de voeten werd: het heeft me gemotiveerd en op de been gehouden.

Dat ik dit memoreer is geen eigen loftrompet steken, het is u, lezer/kijker, lof en dank toezwaaien.

Aanpakken in plaats van aanwijzen
Maar toch, maar toch. Ik zette mijn eigen effectiviteit af tegen de realiteit in de wereld, in Nederland en in mijn geboortestad Amsterdam en trok allengs somberder conclusies. Vingers op zere plekken leggen en hard doorduwen is fijn, maar – wie zal het zeggen, is het de leeftijd, een vrouwelijk instinct of voortschrijdend inzicht – een rotte plek uitsnijden of een koele hand op een kwetsuur leggen zou ook weleens mooi zijn. Aanpakken, in plaats van aanwijzen. Iets doen in plaats van iets vinden.

Bijna veertig jaar geleden werd ik geboren in Amsterdam-Oost, ik woon er nog steeds en mijn kinderen groeiden er op. Ik heb zielsveel van de stad gehouden. Maar de liefde was bekoeld en de verhuisplannen lagen klaar. We leefden als ex-geliefden die het nog even in dezelfde woning met elkaar moeten uithouden, Amsterdam en ik: we konden het niet meer met elkaar vinden, maar om redenen van praktische aard maakten we er nog maar het beste van.

En ik tikte nog eens een stukje, want het vuur voor de zaken waar ik in geloof brandt altijd, en zoekt een uitweg. Maar cynisme en defaitisme hapten naar mijn enkels.

Thierry’s overredingskracht
Nou weet ik dat de overredingskracht van Thierry Baudet befaamd – of zelfs berucht – is. Maar toen hij me belde met ‘een ideetje, we gaan even lunchen’ had ik wel een voorgevoel van zijn snode plannen en dacht ik: ik vind alles best, maar ik ga niet de Amsterdamse politiek in.

De korte versie: ik ben lijsttrekker voor Forum voor Democratie Amsterdam in de komende gemeenteraadsverkiezingen.

De langere versie: we lunchten, en Thierry was een éénmans good cop/bad cop[. Hebben we niet een plicht om te doen wat we kunnen, als we zien dat het niet goed gaat met de stad waar we toch zo veel van houden? Zou je niet effectiever willen zijn, zaken aanpakken, Amsterdammers weer echt wat te kiezen willen bieden?

Gedreven en intens loyaal
Weet u, Baudet is een reuze overtuigend type en in politiek opzicht was ik allang gewonnen voor Forum voor Democratie. Maar de reden dat ik de journalistiek nu vaarwel zeg en me volledig ga inzetten voor het herstel van Amsterdam, voor het bestrijden van de PvdA-maffia in het hol van de leeuw, is dat Thierry me helemaal niets vertelde wat ik niet eigenlijk al wist, al voelde. Hij belde me gewoon op het juiste moment op.

Lieve lezers, ik ben uitgewerkt aan deze kant van het spectrum, voor nu. Het was me zo een groot genoegen, u heeft me zo veel geleerd, u heeft me zo bij de les gehouden en gemotiveerd. Ik heb het geluk gehad altijd met geweldige mensen te werken, mensen die persoonlijke vrienden werden. Zowel bij GeenStijl als hier op ThePostOnline werkte ik met collega’s die een buitengewoon gedreven en intens loyale, self made mentaliteit hebben. In dat opzicht is Forum een voortzetting van het vertrouwde voor mij, trouwens.

Amsterdam uit de kartelklauwen
Het is spijtig dat er zo vaak ‘ik’ in dit stukje staat, dat is niet heel fraai maar ik zie het als mijn plicht om deze keuze toe te lichten. Ik kan u niet meer met hart en ziel dienen vanuit de journalistiek, dat pad liep domweg een beetje dood voor mij.

Samen met Yernaz Ramautarsing en Anton van Schijndel, een nog nader op te stellen lijst kandidaten en de spannendste, hardst werkende, authentiekste en snelst groeiende (ha!) partij gaan we de Slag om Amsterdam voeren. U bent dus nog niet van mij af in het publieke debat. En Amsterdam ook niet. We gaan de stad niet opgeven; we gaan Amsterdam, de hoofdstad van ons mooie, vrije land, niet overlaten aan de regenten en de kartelbenoemde ambtenaren.

Het moment is daar. Politiek aanpakken wat ik als opiniemaker zo vaak aan de kaak stelde. En dat kan zonder partij-drone met meel in de mond te worden, we zijn de PvdA niet immers. Dat kan prima op idealen, democratische waarden en een scheutje Amsterdamse branie.

http://politiek.tpo.nl/column/annabel-n ... rdam-werd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Heel wat linkse ballen voelen zich op hun pik getrapt en zeiken in de media over Annabel.
Carel Brendel zegt:
Je verwacht het niet... Joop auteur blijkt ex-voorzitter SP Rotterdam en close met de Internationale Socialisten. http://socialisme.nu/blog/marxisme-fest ... /sprekers/
https://twitter.com/CarelBrendel/status ... 4280151040
Hoe komt hij daarbij?
Kevin Levie – SP-lid afdeling Rotterdam, pleit voor meer samenwerking met sociale bewegingen en een internationalistischere koers van de partij
http://socialisme.nu/blog/marxisme-fest ... /sprekers/
Hij was spreker bij het Marxisme Festival 2016.
En waarom moet Kevin over de knie?
Omdat hij op joop.nl (van de VARA) een typerend links verhaal plaatste over Annabel.
Geen racisten in onze raad
https://joop.bnnvara.nl/opinies/geen-ra ... -onze-raad

En dat verhaal bevalt een paar reageerders niet. Hier eentje onder de naam "Inhoudelijk_Debat":
“Ik zet beide woorden tussen aanhalingstekens omdat het debat meer gaat om verdeeldheid zaaien dan over werkelijk beleid”
Nouja, er wordt wel beleid voorgesteld door partijen als de PVV, maar dat wordt nooit toegepast en gebagatelliseerd. In plaats daarvan krijgen we het pappen en nathouden beleid van de gevestigde partijen, dat geen enkel nut heeft. Gevolg is inderdaad dat we al jaren met de zelfde problematiek zitten. Maar kennelijk gaat er dan toch geen lampje branden dat het misschien toch echt eens anders moet.

“zullen ze zeker ook lokaal almaar slechter te mobiliseren zullen zijn op concrete (sociaal-economische) thema’s als armoede, zorg of wonen.”
Kijk, dit is een perfect voorbeeld van het bagatelliseren (in feite dit hele artikel). Doe net alsof al die ander oplossingen geen serieuze oplossingen zijn, nee alleen de sociaaleconomische ideeën zijn de goede ideeën en de hele migratiediscussie is een non-discussie. Tja, door er zo tegenover te staan maak je het debat kapot, komen de oplossingen nooit (beide natuurlijk ok het doel, en dan klagen over het niet hebben van een debat) maar blijft de problematiek dus ook voortduren.

“Dat betekent hun verhaal weerspreken en daar een sterk, inclusief, progressief eigen verhaal tegenover stellen.”
Weerspreken doen ‘jullie’ al jaren. Kom eens met een inhoudelijk onderbouwd verhaal, alleen daar lukt het telkens niet omdat de feiten nou eenmaal niet aan ‘jullie’ zijde staat.

“Maar ook: mensen laten zien waar Nanninga, Eerdmans en Wilders écht voor staan:” Ah die redenering weer ja, deze mensen staan niet voor wat ze zeggen te staan natuurlijk. Nee, ze staan voor wat ‘jullie’ ervan maken.

“Het is tijd om een grens te trekken en duidelijk te maken dat we niet accepteren deze types onze steden denken te kunnen overnemen.”
Heel veel mensen vinden nou juist dat ‘jullie’ onze steden bezetten, en het tijd is om bevrijd te worden van deze onderdrukkers.

“En samen te zeggen: wij willen geen racisten in onze raad.”
En we willen zeker ook geen socialisten in onze raad.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/geen-ra ... -onze-raad

En dan zijn er natuurlijk de parasieten die uit hun holen komen gekropen zoals deze:
Afbeelding
AD-tuigvlogger Ismail Ilgun vindt belaging Annabel Nanninga door Marokkaanse ‘jongere’ maar wat grappig

http://media.tpo.nl/2017/10/20/ad-tuigv ... e-grappig/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Maar ik ben het wel met Thierry eens. De gehele regering behoort eigenlijk op te stappen. Zij hebben het leger stuk gemaakt. De reden daarvoor is vermoed ik, dat ze werken aan een EU leger.
Rutte heeft zijn Pyrrhus-overwinning te danken aan het brutale optreden van dictator Erdogan vlak voor de verkiezingen.

Ik vermoed dat het Nederlandse volk nu echt wel spijt heeft van zijn foute keuze voor een partij van bijna uitsluitend leugen politici. VVD = Verder Voorliegen Democraten.

Ik hoorde vanmorgen alweer de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken Halbe Zijlstra keihard liegen. Hij zou in een interview het woord dictator niet hebben gebruikt. Onmiddellijk hierna werd het radio fragment ten gehore gebracht. En ja hoor - maar vanzelfsprekend - hij had we degelijk het woord dictator gebruikt. VVD = Verder Voorliegen Democraten.

Het Nederlandse leger bungelde met nog slechts één bevestigingsbout aan het welzijn en functioneren van het leger. Dat wist een ieder binnen het glorieuze desastreuze nepkabinet al sinds jaren. Dat is ongewild uitgelekt door een incident in Mali. En ja hoor, cameleon beroepsleugenaar en bedrieger eerste klas Rutte laat direct zijn slappe ongeloofwaardige spierballen zien die voor daadkrachtig optreden staan waar het Nederlandse volk geducht rekening mee heeft te houden. Het budget voor Defensie wordt met onmiddellijke ingang fors opgeschroefd. En dan te bedenken dat het Nederlandse leger sowieso al niks voorstelt. We kunnen volstaan met een klein leger die in staat is onze grenzen adequaat te bewaken tegen islamitische parasieten, andere criminelen en ongewenste onuitgenodigde gasten.

De leugen regeert de drie nep-kabinetten Rutte. Het Ministerie van Oorlog heet immers niet voor niets Ministerie van Defensie.

POLITIEK WORDT MET DE DAG SMERIGER!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Een reactie van redactie-bovenbaas Hans Nijenhuis van het AD die gebruik maakt van de diensten van tuigvlogger Ismail Ilgun .

Afbeelding

Ja hoor, het is de schuld van Annabel want die gedraagt zich omstreden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

En na het AD is de beurt aan Het Parool.
Persgroepkrant Parool plaatst verwarde aanrandingsfantasie aan adres Annabel

Hee, wie wil er nog een gratis rondje in de oudmediale hypocrisiemolen?
  • "Kom, laten we met z'n tweeën van Amsterdam een minder verwijfde plek maken door ons beiden bloot te geven. Letterlijk. Wat nou als de hele FvD-fractie een bedrijfsuitje doet naar de Bijlmer Hammam en dat ik dan Annabel, ik kan niet zonder jou, Annabel een full body massage geef? Ze hoeft me niet uit te leggen hoe ze het hebben wilt, ik weet waar ze van houdt: drukken waar het pijn doet. En drukken zal ik. Hoe onvriendelijker ze zegt wat ik moet doen, des te enthousiaster ik zal werken voor haar. Hoe meer ze zegt dat ik van haar voeten moet afblijven, des te fermer ik mijn vingers zal verstrengelen tussen haar tenen." Gat-ver-dam-me, Parool.
Zouden manifestmeisjes Vera Spaans en Lorianne van Gelder van Persgroepkrant Het Parool nu hun eigen adverteerders gaan bellen om te waarschuwen dat hun krant een aanrandingsfantasie afdrukt, of mag dat gewoon wél als het om een vrouw gaat wier mening niet in het courantenkader past, en de afzender uit een cultuur komt waarin de patriarchale overheersing nog niet helemaal ehm.. uitgemasseerd is? Vertel het ons, oh jagende heksenkring, want we kunnen het natuurlijk nooit goed doen als we de spelregels niet begrijpen.
https://www.geenstijl.nl/5139158/persgr ... s-annabel/
https://www.parool.nl/opinie/laten-we-v ... 15eb18849c

De tuigvlogger van het AD en de schrijver van bovenstaande fantasie hebben beide al het subsidie-aanvraag formulier van de Stichting Democratie en Media toegestuurd gekregen. Die stichting bulkt van het geld.
Carel Brendel‏ @CarelBrendel
Ook Julie Pascoët, leidster hoofddoeklobby Europese Moslimbroeders, krijgt waarschuwing dat St. Democratie en Media subdies gaat uitdelen.
https://twitter.com/CarelBrendel/status ... 8090874880

SDM subsidieert de antisemitische alternatieve Kristallnacht-herdenking. En ook de vriendjes van de Internationale Socialisten.
SDM investeert in lancering The Correspondent (600.000 euro)
SDM gaf subsidie aan organisaties waar bestuursleden bij betrokken waren
https://www.villamedia.nl/over/Stichtin ... e+en+Media
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

De Telegraaf wordt wakker: Thierry Baudet gaat de VVD — NIET de PVV — leegvreten

Door Michael van der Galien, 7 november 2017

Afbeelding
Foto: Thierry Baudet (bron: Elekes Andor), Geert Wilders (bron: Wouter Engler).

Joh. Dat is wel een heel schokkende ontwikkeling zeg.

Bij De Telegraaf lijken ze eindelijk wakker te zijn geworden. Het is journalist/columnist Wouter de Winther namelijk opgevallen dat Forum voor Democratie en Thierry Baudet hun pijlen niet zo zeer op de PVV lijken te richten, maar juist op de VVD. Jawel:

Natuurlijk zijn er VVD-kiezers die het prima vinden wat Rutte en Dijkhoff doen. Geen commotie, geen eigen geluid; gewoon rust en stabiliteit in het landsbestuur. Maar er ligt wel terrein braak, weten ze bij het Forum. Niet voor niets zei Baudet vrijdag tijdens een bijeenkomst van zijn jongerenclub dat het doel was om de VVD onder de tien zetels uit te laten komen. In peilingen gaat zijn partij crescendo, VVD (en PVV en CDA) levert in.

Wie door het ijdele masker van de FvD-leider kijkt, ziet iemand die in het parlement en in zaaltjes voor zijn achterban vlieguren maakt en blijft maken. Op zijn lauweren rusten doet Baudet geenszins, hoewel er natuurlijk geen garantie is op succes.


Vervolgens concludeert hij dat, hoewel VVD’ers Baudet nu nog met enige regelmaat uitlachen, ze een enorme vergissing begaan als ze hem niet serieus blijven nemen. “In de peilingen gaat het Forum inmiddels als een komeet. Het zou VVD’ers zorgen moeten baren”, aldus De Winther.

Daarnaast begrijpt De Winther dat FVD zich eigenlijk niet eens op de PVV richt. Dat is belangrijk omdat steeds meer mensen denken dat FVD een soort van light-versie van Wilders’ club is. Dat is allerminst het geval. Zoals Wilders terecht tegen De Winther zegt heeft hij zijn achterban behoorlijk solide achter zich staan. Daar kan iemand niet zomaar aankomen.

“Ik houd altijd een PVV-verhaal: opkomen voor de gewone man, zijn land en zijn portemonnee. En keihard de islam bestrijden.”

Ondertussen is Baudet vooral bezig om zich als een flegmatieke conservatief neer te zetten; een soort Nederlandse versie van Nigel Farage. Ja, er zijn punten waarop hij en Wilders overlappen, maar ze zijn niet eens bijna gelijk. Mensen die nu die hard PVV’er zijn zullen mogelijk alleen overstappen op FVD als de PVV niet meer bestaat of Wilders de politiek verlaat. Baudet begrijpt dat maar al te goed. En trouwens, zo hij zelf zeggen, de PVV is nog nooit aan de macht geweest en is hét grote probleem dus niet. Nee, dat is juist het partijkartel: VVD, CDA, D66.

Blijkbaar ziet De Telegraaf dat eindelijk ook. Het heeft even geduurd, maar zo heel af en toe bewijzen onze vrienden van de media wel degelijk iets van politiek verstand te hebben. Niet te veel natuurlijk (in zijn stuk haalt De Winther ook weer uit naar Baudet, zogenaamd omdat die bijvoorbeeld te nadrukkelijk indruk zou willen maken op het andere geslacht ofzo), maar wel genoeg om je te doen beseffen: ze zijn daar niet écht competent, maar volstrekt achterlijk zijn ze ook weer niet.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... leegvreten
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Dit is erg. De leden van de FvD worden afgeschilderd als ratten.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Dit is erg. De leden van de FvD worden afgeschilderd als ratten.
Dat mag, als de beledigden maar niet bij de "onderdrukten" horen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Het baantje van Jacques Tichelaar (PvdA) is vrij gekomen wegens nepotisme. En dat is: commissaris van de Koning in Drenthe. En wie volgt hem op? Een bevriende partijgenoot, Jetta Klijnsma (PvdA). Dat is geen nepotisme maar gewoon partijkartel.

Heeft ze iets met Drenthe? Welnee en dat is ook niet nodig.
Klijnsma (1957) was in het vorige kabinet staatssecretaris van Sociale Zaken. Daarvoor was ze onder meer wethouder in Den Haag tussen 1998 en 2008.
En hoe beschrijft ze haar komende intieme band met de bewoners?
Bij haar benoeming, begin oktober, gaf Klijnsma aan 'als een soort van plakselpot de samenwerking tussen Drenthe en politiek Den Haag verder te willen verstevigen'. Daarnaast wil ze zich focussen op de werkgelegenheid, het toerisme in de 'fantastisch mooie' provincie en duurzaamheid. Ze verheugt zich op de samenwerking met de Drentenaren, die ze een mooi soort volk noemt.
https://www.ad.nl/politiek/jetta-klijns ... ~a7063ec2/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Nadat Geert Wilders 4 keer is gekozen tot Politicus van het Jaar , en hij dit jaar niet mocht meedoen, heeft ThierryBaudet (39%) het stokje van hem overgenomen. Klaas Dijkhoff (18%) is als tweede geëindigd en Jesse Klaver (14%) is derde geworden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Nadat Geert Wilders 4 keer is gekozen tot Politicus van het Jaar , en hij dit jaar niet mocht meedoen, heeft ThierryBaudet (39%) het stokje van hem overgenomen. Klaas Dijkhoff (18%) is als tweede geëindigd en Jesse Klaver (14%) is derde geworden.
Fris en weer geschoren als herboren. De toekomstige minister-president van Nederland. Wat een uitstraling heeft die man.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Wanneer schud je de verkeerde hand? Dat ligt eraan.
Op dit moment proberende media een brandende kwestie te maken van het feit dat Baudet uitgebreid een vorkje geprikt heeft met Jared Taylor die in onze media (overgenomen vanuit de USA) een tophaan van de alt-right wordt genoemd.
Hier de politieke voorzet van onze StaatsOmroep:
'Baudet moet zich er heel bewust van zijn wie hij de hand schudt'
De Amerikaan Jared Taylor is 66 jaar oud, een auteur, een intellectueel, zeer gewaardeerd binnen de Alt-Right-beweging en extreem-rechts. "Dat is al jaren bekend, en Thierry Baudet weet natuurlijk precies wie die man is. En als hij dat niet had geweten, had hij niet vijf uur nodig om daar achter te komen", zegt correspondent Wouter Zwart in het NPO Radio 1-programma Nieuws en Co.
https://nos.nl/artikel/2208593-baudet-m ... chudt.html

En als we zo beginnen, is er wel meer mis met handjes schudden. Deze:
Petro Poroshenko. Corrupt, oligarch, bombardeert eigen bevolking.
Afbeelding

of deze waarbij Pechtold de taak overlaat aan Verhoeven
Afbeelding
en na afloop als beloning vast wel chocoladekoekjes heeft gekregen van deze chocolade magnaat Poroshenko.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie