Forum voor Democratie (FVD)

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Zou Ollogren misschien opzettelijk 'ziek' zijn? Ik bedoel dat ze de confrontatie met Baudet en Bosma misschien niet aandurft... :thinking:
Dat denk ik ook.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door silkyboxershortXL »

Pilgrim schreef:Ollogren misschien opzettelijk 'ziek'
Volgens Martin Bosma heeft ze thuis doorgewerkt.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
er is voor het debat immers aangeboden om het debat later te laten plaatsvinden maar dit idee vond niet genoeg steun.
Lang leve de fractiediscipline met behulp waarvan de regeringspartijen de ontrolerende functie van de Tweede Kamer effectief kunnen frustreren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Jullie hebben dit zélf veroorzaakt! Baudet confronteert de Tweede Kamer met ongemakkelijke waarheid over Syrië.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Zeggen dat FvD en PVV ongeveer dezelfde partijen zijn is lui denken

Geplaatst op 15 november 2019

Afbeelding

Aan de PVV weet je namelijk wél precies wat je hebt

“Je moet niet bashen, maar een rechts blok vormen! Niet stoken, maar samenwerken. Alleen haalt de PVV nooit 76 zetels.” Op social media reageren de Baudetiers (Jan Dijkgraaf typeert ze zo) vaak op deze wijze wanneer een PVV’er kritisch is op Forum voor Democratie (FvD). Als wilde hyena’s duiken ze erbovenop. Argumenten doen er niet meer toe. Ze vervallen in droevige clichés en vermoeiende drogredenen. Elk beetje kritiek op Baudet of FvD is ‘bashen, demoniseren, stoken, karaktermoord, je helpt links...’ Dozen vol etiketten worden uit de la getrokken, niets is ze te gek. Maar alle etiketten hebben één ding gemeen: voorkomen dat het over de gegronde kritiek zélf gaat.

Als een frisbee komt het voortdurend terug. Alsof er op FvD-bijeenkomsten instructiefoldertjes worden uitgedeeld aan de achterban: Hoe om te gaan met kritische geluiden op twitter in drie eenvoudige stappen. Een PVV’er die kritiek heeft op FvD: is dat gerechtvaardigd?
Léon de Jong
@leondejong

FVD laat ware gezicht zien. Helpt Rutte aan meerderheid wet waardoor mensen met een arbeidsbeperking er in inkomen op achteruit kunnen gaan. Asociaal!

Kabinet neemt de sluiproute over rechts: regels voor jonggehandicapten aangepast https://www.volkskrant.nl/ts-b7e2dbd7 via @volkskrant

275 17:38 - 7 nov. 2019
Met bovenstaande tweet viel PVV-kamerlid Léon de Jong FvD afgelopen week hard aan. Dit omdat FvD met de coalitie meestemde om regelingen voor jonggehandicapten (de Wajong-wet) in aangepaste vorm te harmoniseren. “Een asociale maatregel” volgens De Jong, want hierdoor is er een reële kans dat groepen, die toch al kwetsbaar zijn, er op achteruit gaan. Baudet helpt door zijn steun de coalitie (+ SGP en Van Haga) dus aan een meerderheid in de Eerste Kamer, waar de wet formeel nog moet goedgekeurd. Het partijkartel kan rekenen op de warme support van de lavendelkoning. Het kan verkeren.

De ‘samenwerking-en-niet-bashen’-obsessie van FvD-kiezers (en ook sommige PVV’ers) komt voort uit het feit dat men in de veronderstelling is dat FvD en PVV ongeveer dezelfde partijen zijn, met dezelfde intenties. Dat is lui denken en gebaseerd op headlines. Het loont volgens hen dus niet om elkaar in het openbaar van kritiek te voorzien; de coalitie én linkse partijen zijn de vijand immers. Ontkennen dat er bepaalde overeenkomsten zijn tussen PVV en FvD zou gek zijn, maar waarom zou je niet mogen wijzen op verschillen? Of op opmerkelijk stemgedrag van FvD?

Al eerder schreef ik op TPO over het ongeloofwaardige Nexit-standpunt van FvD. Partijleider Baudet was altijd voorstander van Nexit en acht hervorming van de EU onmogelijk. FvD neemt nu plaats in een hervormingscoalitie (ECR) in het Europees Parlement. Bovendien stemde Forum tegen een Nexit-motie van de PVV en zet het in op een bindend referendum hierover. Waarbij ‘vergeten’ wordt te melden dat invoering hiervan een grondwetswijziging behelst, waar twee kabinetsperioden overheen gaan en 2/3 meerderheid van beide Kamers een vereiste is. Maar ach, dat zijn details. Een minieme kans van slagen dus. Dit allemaal nog los van het feit dat het bijzonder vreemd is om tegen exact dezelfde motie te stemmen waar je enkele maanden eerder nog voorstander van was.

Draaien beheerst FvD niet alleen als het om de Nexit gaat. Zo moest de AOW-leeftijd ook op 66 jaar blijven conform het partijstandpunt. Totdat het afgelopen zomer tot stemmen komt in de Senaat, met als inzet het verhogen van de AOW-leeftijd naar 67 jaar. Het FvD-vlaggenschip in de Eerste Kamer gaat tot ieders verbazing overstag en steunt de verhoging alsnog. Dit terwijl de partij twee weken ervoor in de Tweede Kamer nog tegenstemde, samen met de PVV.

Maar dit is niet het enige. Zo stemt FvD ook tegen PVV-moties om de grenzen te sluiten voor asielzoekers en het de-islamiseren van ons land. De islam? Baudet heeft er niet eens zoveel moeite mee. Sterker nog: ‘er zijn aanknopingspunten voor een veel plezieriger interpretatie van dat geloof’, aldus de partijleider in al zijn naïviteit. FvD doet aan simpele symptoombestrijding wat islam betreft. De oorzaken laat het ongemoeid. Als we kijken naar Turkije zien we een glashelder PVV-standpunt: uit de NAVO, nooit lid van de EU en alle banden met dit land verbreken. Als de Turkse president Erdogan in 2017 na een diplomatieke rel Nederlanders als ‘facsisten en nazi-overblijfselen’ bestempelt, komt er een DENK-motie in stemming om de banden met dat land juist aan te halen. De Kamer stemt massaal tegen… behalve FvD. Baudets reactie op Erdogans uitspraken: ‘Daar lachen we om.’ Ook stemt FvD tegen het PVV-voorstel om Turkse weekendscholen, waar de islamitische- en Turkse cultuur gepromoot wordt, in Nederland te sluiten en te verbieden.

Maar goed, beide partijen zijn in elk geval anti-Rutte-3 toch? We trekken samen ten strijde! Hup Rechts Blok! Nou, ook dat valt te betwisten. Waar de PVV dit afbraak-kabinet zo snel mogelijk op wereldreis wil sturen, geeft Baudet in oktober aan bereid zijn te praten met de coalitiepartijen om mogelijke steun te verlenen in de Eerste Kamer, waar de coalitiemeerderheid ontbreekt. Met andere woorden: als FvD wat kruimels terugkrijgt, mag het kabinet doorgaan waar het mee bezig is en mag het partijkartel lekker blijven zitten waar het zit. “Het enthousiasme is er”, deelt Baudet nog glimlachend mee. Is dat waarom kiezers FvD hun stem toevertrouwen?

Ook op sociaal beleid schurkt Forum veel meer tegen de liberale VVD aan dan tegen de PVV. Zo wil FvD het eigen risico in de zorg (‘boete op ziek zijn’) slechts verlagen maar niet, zoals de PVV, afschaffen. FvD stemde vóór een bezuiniging op de huurtoeslag én tégen een PVV-voorstel om de huren in de corporatiesector met 15 procent te verlagen. Een SP-voorstel om naar een alternatief te kijken voor geplande bezuinigingen op arbeidsongeschikten verwerpt FvD samen met de coalitiepartijen. Interne begeleiding van mensen met een arbeidsbeperking, FvD stemt als enige partij tegen. Ook een 50Plus-motie waarin opgeroepen wordt om mensen in de bijstand intensief persoonlijke begeleiding en scholing te bieden, ziet FvD niet zitten. Een voorstel van PvdA-leider Lodewijk Asscher om de bezuinigingen van 250 miljoen op arbeidsongeschikten terug te draaien verwerpt FvD, samen met de coalitie en SGP. Het is slechts een kleine greep voorbeelden, maar maakt veel duidelijk. Forum is er niet voor Nederlanders die minder te besteden hebben en/of hulpbehoevend zijn, in tegenstelling tot de PVV. Bij debatten over zorg zoeken collega-parlementariërs overigens nog steeds naar de eerste FvD’er die er aan deelneemt.

Niet alleen qua partijstandpunten of stemgedrag, maar ook praktisch is ‘samenwerking’ niet aan de orde. Eventuele coalitievorming is van latere zorg en bovendien ligt dit niet in handen van de achterban. Als de PVV een voorstel doet waar FvD het mee eens is, kunnen ze instemmen en vice versa. In de praktijk gebeurt dit, zoals aangetoond, lang niet altijd. Politieke partijen hebben een eigen profilering en eigen standpunten. FvD en PVV zijn niet dezelfde partijen en hoeven niet samen te werken of elkaar te sparen. Uiteindelijk is politiek ook een spel om kiezers voor je te winnen. De samenwerking-schreeuwers op social media zouden zich dat eens moeten realiseren. Er is immers al veel te veel consensuspolitiek. Want wie ziet nog het verschil tussen VVD en CDA als het om EU-beleid gaat? Of tussen Groen Links en D66 aangaande het krankzinnige klimaatbeleid? De PVV valt hier vrijwel altijd buiten. Aan de PVV weet je precies wat je hebt. Je kunt er voor of tegen zijn, maar zoals PVV-leider Wilders ooit helder verwoordde: “Ik heb liever dat mensen het met me oneens zijn, dan dat mensen mij niet begrijpen.”

https://tpo.nl/2019/11/15/bastiaan-siet ... g_standard
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Politici, ambtenaren en andere Binnenhofbewoners krijgen binnenkort vaker Hollandse kost voorgeschoteld in de restaurants van de Tweede Kamer. Een ruime politieke meerderheid staat achter het menuvoorstel van het CDA

Alleen Forum voor Democratie stemde niet voor de verruiming van het aanbod met Nederlandse (streek)producten in de restaurants van het nationale vergaderpaleis.
Streekproducten. Wat voor streekproducten hebben ze nu in de kantine het restaurant? Uit verre streken. Waarvan we ons kunnen afvragen "Is dat eten wel duurzaam? ".
Het huidige assortiment in de Kamerrestaurants is voor een deel al biologisch en veganistisch. Zo is er veganistische bloedsinaasappelsap met ’sprankelend Alpenwater’ te koop van een bedrijf uit Londen, glutenvrije kikkererwtenchips van het merk Hippeas eveneens uit Londen, CO2-neutrale groene thee uit Oostenrijk, biologisch vruchtensap uit Sicilië en een Zweeds aloë-veradrankje met ingrediënten uit Taiwan.

De CDA-plan moet ervoor zorgen dat naast deze vaak peperdure hapjes en drankjes uit verre landen er vaker oer-Hollandse producten uit verschillende regio’s op het Kamermenu staan.
Het is natuurlijk maar een gebaar van het CDA naar zijn oude (en weg lopende) boerenachterban toe.
Bij het eerste boerenprotest op het Malieveld is de politiek opgeroepen om te zorgen dat er meer Hollandse lekkernijen in overheidskantines komen te liggen. CDA-Kamerlid Geurts pakte het idee op en bracht het in bij een debat. „De waardering voor onze boeren begint in de kantine”, zei de christendemocraat begin oktober tegenover De Telegraaf.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1829986 ... eede-kamer

Ik zie een probleempje: vele 'oer-Hollandse producten' stammen uit een tijd dat de woorden 'biologisch', 'veganistisch', 'glutenvrij' nog niet bestonden. En toen betekende 'duurzaam' dat iets lang mee ging zonder kapot te gaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

How Sweden can be saved | Thierry Baudet [EN]
25 nov. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

FvD-partijcongres: toespraak van Armita Taheri
Politiek Nieuws - 1 december 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Eva Vlaardingerbroek over het hedendaags feminisme
Forum Democratie - 3 dec. 2019



Annabel Nanninga bij Jensen over de Amsterdamse gekte
Forum Democratie - 3 dec. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Aangifte doen heeft helemaal geen zin meer!
Forum voor Democratie - 11 dec. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

CORRECTIE – Ere wie ere toekomt: FvD stemde wel degelijk mee met de PVV-motie betreffende Europese “klimaatneutraliteit”

Geplaatst op 11 december 2019

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Annabel Nanninga)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Fantastische bijdrage Thierry Baudet tegen de globalisten!
CommonSenseTV - 11 dec. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

De kiezer MOET weer inspraak krijgen via referenda!
Forum voor Democratie - 11 dec. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

’Dienstmaagd van radicaal rechts’ toont ware gezicht

Afbeelding

Blond, jong, knap, afgestudeerd jurist en straks doctor in de rechtsfilosofie. Hield ze voor Forum voor Democratie een politiek praatje, had ze er – als mikpunt van linkse opiniemakers - subiet een paar titels bij: Arisch prinsesje, Dienstmaagd van radicaal rechts, Wit-nationalist. Het overkwam de dochter van twee muziekkopstukken. Hoogste tijd voor antwoord op de vraag: wie is deze Eva Vlaardingerbroek (23)?

Ze zou ’microfoondame’ zijn tijdens het congres van Forum voor Democratie in de Midden Nederland Hallen van Barneveld. Beetje heen en weer lopen met zo’n praatijzer, tussen leden met vragen. ’Kan ik niet wat inhoudelijks doen?’, zei Eva Vlaardingerbroek. ’Een toespraak houden over hoe de feministen van nu de weg kwijt zijn.’

„Oké, doe maar, kreeg ik te horen. Ik dacht: de partijleiding wil het uiteraard vooraf lezen, maar nee. Niemand wist wat ik ging zeggen toen ik – bloedzenuwachtig – het podium opliep. Drie minuten later dacht ik: onvergetelijke ervaring. Een paar dagen later brak de hel los.”
Spoiler! :
Er werd zelfs een wetenschapper uit North Carolina ingeschakeld om via een analyse van jouw speech aan te tonen hoe radicaal rechts jij bent.

Lachend: „Ja, en die dame weet zo goed wat in Nederland speelt dat ze een foto van een hysterisch schreeuwende jongen publiceerde met de tekst: ’Voorbeeld van opkomend fascisme’. Die knaap is van D66 en krijste: ’Nooit meer fascisme!’ Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje aan de kundigheid van die mevrouw.”

Wonderlijk is het wel. Je bent 23 jaar, afgestudeerd rechtsfilosoof, spreekt een zaal met 2500 mensen toe over de keerzijde van het hedendaags feminisme… En dan krijg je door stervelingen van feministische bloede toegebeten dat je een schande bent voor de geëmancipeerde vrouwen des vaderlands.

’Dienstmaagd van radicaal rechts’, werd Eva Vlaardingerbroek genoemd door columnist Margriet Oostveen. ’Ineens zijn er allemaal van die Arische prinsesjes’, constateerde schrijfster/columnist/ondernemer Harriët Duurvoort.

Maar de meest opmerkelijke tekst over de als een rode lap op een linkse stier werkende toespraak van de rechtsfilosoof – resulterend in een Volkskrant-reportage over ’jonge knappe blonde radicaal rechtse meisjes’ – kwam van Roland Pierik, hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. ’Een vrouw als Eva Vlaardingerbroek komt langzaam achter de pijnlijke waarheid dat je niet tegelijkertijd lekkere rechtse praat voor de eigen Forum voor Democratie-bubbel kunt geven én daarbuiten als rechtsfilosoof serieus genomen kunt worden’, stelt de associate professor of legal philosophy.

Wie als jonge ontwikkelde vrouw dus op een FvD-partijcongres vraagtekens zet bij feministen die zich – uit solidariteit met fundamentalistische moslima’s – in een boerka laten fotograferen, wordt onverbiddelijk een lachertje in universitaire kringen.

„Hieruit blijkt precies wat er mis is binnen onze universiteiten”, zegt het mikpunt van de verbale aanvallen in de Amsterdamse Sky Lounge van Double Tree by Hilton, waar een kopje thee acht euro kost en de obers louter Engels spreken. „Blijkbaar is het voor mijn politieke vorming een relevante factor dat uit mijn schedel blond haar groeit. Ik mag zelfs een dienstmaagd worden genoemd en een Arisch prinsesje dat alleen voor haar uiterlijk wordt ingezet door boze witte mannen.”

Bert Vuijsje, oud-hoofdredacteur van HP De Tijd, stelt dat je rücksichtslos uitdeelt en oorverdovend krijst bij het geringste weerwoord.


„Er is geen sprake van weerwoord, maar van karaktermoord. Ik sta altijd open voor inhoudelijke kritiek, maar ik pas ervoor om zonder onderbouwing te worden beschuldigd van racisme en seksisme door mensen die doen wat ze mij verwijten. Het is voor mijn criticasters kennelijk onverteerbaar dat ik als jonge vrouw geheel uit eigen vrije wil rechts kan zijn. Rechts zijn sluit uit dat je wetenschappelijk kunt nadenken… Bizar, maar het is exact mijn ervaring op de Universiteit van Utrecht.

Ik werd als student geacht om alle begrip van de wereld te hebben voor een conciërge die vanwege zijn geloof weigerde om vrouwen een hand te geven. Daar plaatste ik vraagtekens bij en werd subiet door mijn professor apart genomen. Dit duidde op racistische gevoelens, zei hij. Wellicht was het verstandig dat ik daarvoor hulp ging zoeken. Professor Pierik bevestigt nu mijn punt. Mijn hartelijke dank daarvoor. Heeft zo’n karaktermoord toch ook nog een positief tintje.”
Hoe ziet de opvoeding van een Arisch prinsesje eruit?

„Ik kom uit een warm gezin, mijn vader is als musicoloog artistiek leider van de Zaterdag Matinee binnen de NPO, mijn moeder zit in de muzieksector van Avro/Tros. Kunst en cultuur staan bij ons thuis hoog in het vaandel, niet echt een rechtse hobby naar het schijnt. Mijn vader was CDA’er, mijn moeder een klassieke liberaal, mijn opa dominee.”

En jij schreeuwde het rechts-radicalisme van de daken?


„Nee, ik was verlegen, werd geplaagd door faalangst. Dacht: misschien helpt het als ik meer praat, dus ben ik op het Gemeentelijk Gymnasium van Hilversum bij zo’n debatclubje gegaan. Begon het steeds leuker te vinden om te vertellen wat ik vond, al had ik toen nog geen idee of dat links of rechts was. Wist wel al heel vroeg wat ik fout vond. Toen ik elf was, las ik Kidsweek en daarin stond een stukje van ene Hanneke over boerka’s. Hoe treurig het was dat vrouwen werden gediscrimineerd omdat ze boerka’s droegen. Ik vond het vooral zielig dat die vrouwen zo rond moesten lopen, was het niet eens met Hanneke, dus zeiden mijn ouders: ’Dan moet je een briefje naar dat blad sturen’. Heb ik gedaan. Is ook geplaatst. Achter iedere zin stonden uitroeptekens.”

Waarom heeft een belezen jonge vrouw met een afgeronde rechtenstudie en banen voor het oprapen belangstelling voor een rol in de politiek?

„Het ging me niet om politiek, maar om het maatschappelijk debat. Ik ben in mijn studie bewust overgeschakeld naar rechtsfilosofie, omdat mensen me meer fascineren dan wetten. Vroeg me af: hoe kan het dat rechters onpartijdig en onafhankelijk zijn? Iedereen heeft toch zijn eigen overtuiging? Valt dat volledig weg zodra je een toga aantrekt?”

Toen je kritiek had op de in jouw ogen lage straf voor een verkrachter, kreeg je op sociale media voor het eerst de volle laag.

„Ik schreef een open brief aan de rechters die – vond ik – nogal mild waren voor een man die in een lijnbus een meisje had verkracht. Hij was volwassen, maar werd vanwege zijn lage IQ volgens het jeugdrecht bestraft. Volgens de reclasseringsambtenaar had hij moeite met seksualiteit, omdat daar in zijn Afrikaanse cultuur een taboe op rustte. Maar hij vroeg wel als blogger op straat wildvreemde meisjes of ze het met hem wilden doen, dus het viel kennelijk nogal mee met dat taboe. Ik vond dat schrijnend, een dolk in de rug van het slachtoffer, dus schreef ik die brief. Kreeg subiet een lading kritiek over me heen.”

En nu weer die speech op het Forum-congres… Zou de toespraak ook zoveel woede hebben gewekt op een VVD-congres?


„Daar hadden de woorden niet gepast, omdat die partij er prat op gaat geen visie te hebben. Ik heb een keer gestemd op het CDA, liep daar ook stage, bij het Amsterdamse raadslid Diederik Boomsma. Was verbijsterd over de linkse waanzin in de stad. Ambtenaren die op cursus werden gestuurd om onbewust-racisme te voorkomen… Dat soort gekte.”

En toen ronselde Baudet jou met de woorden: ’We zoeken nog een Arisch prinsesje annex dienstmaagd?’

„Nee, ik was huisgenoot van een neef van Thierry en hij zei tegen mij: ’Misschien is de denktank – toen nog geen politieke partij – Forum iets voor jou’. Ik ging daar kijken en dacht: sodeju, hier kun je in een academische entourage met ruimte voor kunst en cultuur ongestraft rechts zijn, hier mag het wél. Het voelde als een warm bad. En zo voelt ’t nog steeds – nu ik stage loop bij de fractie van Forum in het Europees parlement – ook al wordt er driftig geprobeerd om een stempel ’radicaalrechts’ op mijn hoofd te drukken.”

Radicalisering: het proces waarbij de gedachten en gedragingen van een persoon of groep extremer worden en in toenemende mate afwijken van de gangbare norm in de cultuur, waardoor personen of groepen geneigd zijn extremistische daden te plegen.

Wanneer kunnen we de eerste extremistische daad van Eva Vlaardingerbroek verwachten?

„Wauw! Ik ben dus kennelijk een tijdbom, omdat ik een paar vraagtekens zet bij de linkse sfeer op universiteiten en het hedendaags feminisme. Bijzonder.”

Heb je ook nog een vriend - Julien Rochedy – die lid was van het Front National van Le Pen, nog meer voer voor vijanden.

„Ja, er is al gesuggereerd: hij zat bij haatzaaier Jean Marie Le Pen, dus zal hij ’t ook wel zijn. Maar, dochter Marine Le Pen was partijleider toen Julien bij de jeugdafdeling zat en zij heeft zich van haar vaders denkbeelden gedistantieerd. Julien heeft de partij de rug toegekeerd en is schrijver. Zijn werk is op YouTube te bekijken, dus wie wil, kan een oordeel over hem vellen.”

Strijdbaar roerend in haar thee: „Net zoals mijn haarkleur niet bepaalt wat ik vind, bepaalt mijn vriend dat ook niet. Ik vind niks zo leuk als met hem discussiëren. Maar ik maak mijn eigen keuzes.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1985305 ... -telegraaf
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

EU-klimaatbeleid vernietigt onze soevereiniteit en onze welvaart!
Forum voor Democratie - 12 dec. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Gevestigde partijen verdedigen ons land niet
Forum voor Democratie - 16 dec. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Het was vandaag bij EenVandaag weer eens een schandelijke vertoning van framen en demoniseren richting Thierry Baudet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Thierry Baudet twitterde vandaag...
Net een schokkend telefoongesprek gehad met de “FVD-stemmer” die EenVandaag gisteren opvoerde. Hij vertelde hoe de redactie hem op totaal andere vragen/thema’s had voorbereid en bewust overviel met vijandig fakenews frame. Voelde zich zwaar gepakt. Begrijpelijk.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Spuit 11 geeft ook modder.
Jelle Havermans in Het Parool.
‘Rechts handelt uit sentiment en verliest de realiteit uit het oog’

Links heeft de naam naïef en idealistisch te zijn, maar rechts kan er ook wat van, stelt Jelle Havermans. ‘Sentiment wint het van de rede.’

Momenteel is de film Knives Out te zien in de bioscoop. De whodunnit neemt het genre op de hak en snijdt op creatieve wijze actuele thema’s als de polarisering aan.

Sterk vond ik een scène waarin een karakter zijn beroep doet op het huis van zijn groot­vader. Schuimbekkend zegt dat hij zich toch niet zomaar zijn nalatenschap laat afnemen? Zíjn eigendom! Iets wat al generaties aan hem toebehoort! Daniel Craigs personage begint te schateren en benoemt dat het huis helemaal niet al generaties in de familie is, het is in de jaren tachtig van een Pakistaanse vastgoed­makelaar gekocht.

De scène symboliseert treffend hoe het conservatieve kamp zich vaak verliest in sentimenteel gedachtegoed. Terwijl het hoofdzakelijk het progressieve kamp is, dat verweten wordt irrationeel en emotioneel te zijn. Greta Thunberg wordt door conservatieven direct afgeschreven op grond van haar jonge leeftijd. Ze weet van niets; is naïef en een doorgeslagen hippie. Maar de ironie wil dat ik het sentimentalisme waar links van wordt beschuldigd, toch vooral terugzie aan de andere kant van het politieke spectrum.
Spoiler! :
Okselhaar

Enkele weken geleden stootte Eva Vlaardingerbroek heel feministisch Nederland voor het hoofd met een toespraak tegen het moderne feminisme. Buiten het feit dat de toespraak barstte van de generalisaties, nam Vlaardingerbroek het op voor het ‘oude’ Europa.

De rechtsfilosofe schepte in haar toespraak een beeld waarin ons prachtige Europa wordt bedreigd door feministen die zich nauwelijks bewust zijn van het ware probleem (de immigrantenstroom) omdat ze, ik quote: ‘te druk bezig zijn met het laten groeien van hun okselhaar’. Ze doet een beroep op een fantasiebeeld, want een Europa dat volledig vrij en gelijk is, heeft natuurlijk nooit bestaan.

Nog wranger is dat Vlaardingerbroek Zweden aanhaalde om haar beeld van Europa als bedreigde utopie te onderstrepen, terwijl professoren en wetenschappers juist in die Scandinavische landen een progressief en modern feministisch beleid benoemen als drijfveren voor sociale en economische voorspoed.

In mijn optiek hebben veel van de argumenten van Vlaardingerbroek toch vooral een sentimentele aard. Zo citeert ze gepassioneerd Alexis de Tocqueville, een aristocraat die in het negentiende- en twintigste-eeuwse Europa leefde, waarin vrouwen nog geen stemrecht hadden en in ieder werkveld werden onder­vertegenwoordigd. Vlaardingerbroek is zo in de ban van haar fantasie van een vrij en gelijk Europa, dat ze vergeet dat die gelijkheid pas zeer recent is ontstaan, en in het gros van de landen nog niet eens is bereikt.

Oliebollen uitdelen

Een andere kwestie waarin rechts toch minstens zo sentimenteel en idealistisch blijkt te handelen als het linkse kamp zo vaak wordt verweten, is de brexit. Waar Vlaardingerbroek een droomversie van Europa verdedigt, is in Groot-Brittannië het tegenovergestelde aan de hand. Daar heerst onder de conservatieven toch vooral een sterk antigevoel en nostalgisch verlangen dat burgers er massaal toe heeft bewogen te stemmen voor een vertrek uit de EU.

Woensdag protesteerden boeren uit het hele land tegen het stikstofbeleid. Hoewel er geen demonstratie op het Malieveld was aangekondigd, besloot een groep boeren er toch hun ­tractoren te parkeren. Geert Wilders ontving ze juichend en deelde oliebollen uit. Wilders is slechts één van de rechtse politici die naar aanleiding van de protesten populistische uitspraken doet waarin het sentiment het van de rede wint.

Er wordt te pas en te onpas gerefereerd aan een Campina-imago; het plaatje van Nederland als groen landbouwimperium. De stugge boeren als Nederlandse steunpaal. Men is bang hen te verliezen. Bang dat het échte Nederland ten onder zal gaan. De mensen die zich vastklampen aan een fantasie verklaren een moment later dat de feministische strijd veranderd is in hysterische gemekker.

Het zijn veelal de progressieven die verweten wordt dat ze door hun sentiment en idealisme de realiteit uit het oog verliezen. Maar in de praktijk is het tegenovergestelde waar.
https://www.parool.nl/columns-opinie/re ... ~bedbca98/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Ons onderwijs is kapot, FVD gaat het repareren
21 dec. 2019


D66 is geobsedeerd door diversiteit. Vrouwenquota, 73 genders, microagressies op kindertelevisie en steeds meer focus op de zogenaamde 'zwarte bladzijden' in de fantastische geschiedenis van ons land. Maar over ideologische en inhoudelijke diversiteit gaat het nooit. Annabel Nanninga grijpt haar maidenspeech in de Eerste Kamer aan om voor verandering in het onderwijs te pleiten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif]

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

:nietverstaan: Annabel Nanninga: moslims horen bij ons
Annabel Nanninga is de lightversie van Thierry Baudet

Wil de echte Annabel Nanninga opstaan? Deze week maakte de lijsttrekker van Forum voor Democratie haar debuut in diverse verkiezingsdebatten. Ze liet haar tegenstanders in verwarring achter.

Was dit nou dezelfde Nanninga als die we kennen van haar felle uithalen op Twitter en van die columns waarin ze foetert op alles wat met islam te maken heeft, vluchtelingen 'dobbernegers' noemt en ze zich afvraagt of 'we moeten hopen dat de ebola een beetje doorpakt' om de stroom immigranten uit Afrika in te dammen?

In haar eerste debatten toonde ze ineens een heel andere kant; zacht, verzoenend, mild. "Moslims horen bij ons," zei ze in een debat met GroenLinkslijsttrekker Rutger Groot Wassink, die van verbazing zijn wenkbrauwen optrok.

Jarenlang heeft Nanninga betoogt dat de integratie in Amsterdam verkeerd gaat, zo erg dat ze openlijk overwoog de stad te verlaten. Maar deze week bleek ze daar genuanceerder over te denken.

Op de stelling 'het gaat de verkeerde kant op met integratie', antwoordde ze met niet voor/niet tegen.

Nanninga blijkt een lightversie te zijn van haar landelijk leider Thierry Baudet. Een ultralightversie.

Terwijl Baudet urenlange gesprekken voert met de extreemrechtse Amerikaanse beweging alt-right en rept van 'homeopathische verdunning' van de Nederlandse bevolking, zegt Nanninga ook op te komen voor vrouwen die vanwege hun hoofddoek worden gediscrimineerd. En ze nam afstand van het standpunt van Baudet dat klimaatverandering wordt overschat.

Uiteraard wierpen de andere partijen haar de standpunten van Baudet voor de voeten en uiteraard citeerden ze uit haar omstreden tweets en columns.

Zo'n buitenkansje kun je moeilijk laten liggen, nietwaar?

Haar verweer: de politica Nanninga is iemand anders dan de columniste Nanninga. Een columnist luidt de noodklok, een politicus hanteert een andere toon.

Dat is natuurlijk erg makkelijk, alsof de politicus Nanninga niet voort is gekomen uit de columnist. Als een columnist zomaar afstand neemt van haar uitingen, dan waren die kennelijk gratuit en louter bedoeld voor de bühne.

Slim is dit natuurlijk wel van Nanninga. Ze neemt haar tegenstanders wapens uit handen. Die kunnen nog één of twee keer terugkomen op haar tweets en columns en daarna wordt het drammen.

Haar sussende toon zal een teleurstelling zijn voor de boze achterban van haar partij, die niet zit te wachten op erkenning van het feit dat moslims het ook niet altijd makkelijk hebben.

Kennelijk is ze ervan overtuigd dat deze mensen toch wel op haar stemmen. En deze zekerheid biedt de mogelijkheid tot verbreding van haar basis in Amsterdam.

Als ze doorgaat met beledigen, blijft de rol van Forum voor Democratie beperkt.

Met haar gematigde toon probeert ze conservatieve VVD'ers aan te trekken. Zeg maar de bloedgroep Halbe Zijlstra, die als fractievoorzitter een hard­liner was.

Deze Amsterdammers zijn ook kritisch over de integratie van moslims en maken zich zorgen over de instroom van vluchtelingen. Maar zij protesteren niet door varkenskoppen op te hangen bij asielzoekerscentra.

Hun stem is niet vertegenwoordigd in de gemeenteraad, die unaniem heeft ingestemd met ruimhartige opvang van vluchtelingen. De VVD laat deze groep links liggen.

Eric van der Burg schoof in de debatten nog meer op naar PvdA en GroenLinks. Daar ligt een gat en Nanninga heeft van Baudet de vrijheid gekregen om daar in te springen, ook al betekent dit dat zij afdrijft naar het midden dat Forum voor Democratie ooit zo verfoeide.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef::nietverstaan: Annabel Nanninga: moslims horen bij ons
Hans van de Mortel: Als moslims zouden mogen kiezen, kunnen ze bij ons horen.

De Duitsers kozen voor Hitler. Maar toen Hitler dood was, veranderden de meeste Duitsers hun voorkeur en besloten hun gezonde verstand te volgen en de leer van de nazi's af te zweren.

Moslims mogen niet kiezen van hun door agressie en haat gedreven en aanbeden historische profeet Mohammed. Wie als moslim wil overstappen op een ander geloof, of nog beter, besluit voor de rest van zijn leven door te gaan als atheïst, heeft een probleem: angst. Angst dat hij door een van zijn geloofsgenoten als afvallige wordt beschouwd en om die reden om het leven gebracht wordt conform de wil van Allah, de beulsknecht van psychopaat sadist terrorist Mohammed.

Onze beschaving die floreert bij de gratie van democratie staat lijnrecht tegenover de fascistische islamdictatuur die de achterlijkheid van de Islam vertegenwoordigt. Hoezo horen moslims bij ons?

POLITIEK IS CORRUPT EN SMERIG
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Hoe werd Theo Hiddema van topadvocaat tot crimefighter?
16 dec. 2019


Waarom is Theo Hiddema de politiek ingegaan? Hij was veertig jaar lang succesvol strafpleiter en koos uiteindelijk toch voor de Tweede Kamer. "Het werd hoog tijd," vertrouwde Theo toe aan Robert Jensen op het FVD-congres. "Nu bestrijd ik criminaliteit!"
BREKEND! Rechter legt bom onder stikstofbeleid van kabinet
16 dec. 2019


Het hele 'stikstofbeleid' van dit kabinet is gebaseerd op de geheime (en waarschijnlijk ondeugdelijke) rekenmodellen van het RIVM. FVD diende vorige maand een motie in om deze openbaar te maken, maar de coalitie blokkeerde dit. Nu oordeelt de rechter dat de modellen openbaar moeten worden. Een grote overwinning, want de draconische stikstofwet moet van tafel!
Is er een reden om geen lid te worden van FVD?
21 dec. 2019


Ziet u ook geen heil in het onbetaalbare klimaatbeleid? Wilt u de Nederlandse identiteit behouden en doorgeven aan een volgende generatie? Bent u ook voor het terugnemen van de regie over onze eigen grenzen?

Dan hebben we elkaar nodig! Sluit u nog dit jaar aan bij Forum voor Democratie - daar worden we allemaal beter van!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie