Forum voor Democratie (FVD)

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Oordeel zelf! Thierry Baudet vs Twan Huys bij Buitenhof
Forum voor Democratie - 31 jan. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Ik heb gekeken.
Baudet zit fout.

De oversterfte was bijna 10%. Normale sterfte rond 150.000, oversterfte ruim 13.000.

Oversterfte is niet alleen de meersterfte tegen over een jaar eerder, maar tegen over het gemiddelde. Afgelopen jaar ruim 13000 meer overleden dan gemiddeld. Dat is vrijwel volledig toe te schrijven aan Covid. Dat zijn gewoon de feiten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Maar ik zie dat dus niet terug in die CBS-tabellen... :thinking:

Ca. 11.000 zouden afgelopen jaar aan COVID-19 overleden zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
ma feb 01, 2021 2:50 pm
Maar ik zie dat dus niet terug in die CBS-tabellen... :thinking:
Misschien komt dat omdat jij die tabellen niet goed leest?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Dit jaar al 162.000 doden: sinds Tweede Wereldoorlog niet zoveel oversterfte

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Tot en met week 51 overleden naar schatting ruim 162.000 mensen, zo'n 9,5 procent meer dan waar statistici rekening mee hadden gehouden.

Coronagolf
Tijdens de eerste coronagolf (van week 11 tot en met week 19) bedroeg de oversterfte bijna 9000. In de eerste dertien weken van de tweede coronagolf (week 39 tot en met week 51) gingen er 6100 meer mensen dood dan je zou verwachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
ma feb 01, 2021 3:20 pm
Pilgrim schreef:
ma feb 01, 2021 2:50 pm
Maar ik zie dat dus niet terug in die CBS-tabellen... :thinking:
Misschien komt dat omdat jij die tabellen niet goed leest?
Lees even mee...

Ook in Nederland zijn de sterftecijfers in 2020 niet abnormaal – ietsje hoger dan de afgelopen jaren, maar lager dan in veel andere jaren:

Afbeelding

Ik heb ook tabellen gezien die verder teruggaan dan 1996, maar die kon ik niet meer terug vinden.

Er zou dus een oversterfte zijn van 13.000 doden? Er wordt gezegd dat dit komt door COVID-19. Maar uit hun eigen tabellen blijkt dat de corona-sterfte niet meer is dan 11.212.....??????

https://www.rivm.nl/documenten/epidemio ... ember-2020

Klik op de PDF en zie bijvoorbeeld tabel 22 (p. 66) voor het totaal aantal overledenen aan corona in héél 2020: 11.212. Dat is niet een extreem getal!

En voor tabel 23 (p. 68) onder het aantal overledenen onder de 70 jaar zonder onderliggende aandoeningen: 111. Slechts 111 personen van onder de 70 zijn dus overleden aan uitsluitend COVID-19 (als het dat is).

Ik had verwacht dat ze het stiekem bijgewerkt zouden hebben maar dat is dus niet zo... :wink2:
Tijdens de eerste coronagolf (van week 11 tot en met week 19) bedroeg de oversterfte bijna 9000. In de eerste dertien weken van de tweede coronagolf (week 39 tot en met week 51) gingen er 6100 meer mensen dood dan je zou verwachten.
Dus zo komen ze aan die 15.000 doden (in het filmpje) i.p.v. ca. 11.000... Ik heb dat destijds niet in de boven genoemde tabellen NIET gezien. Want zo rond eind mei had je een oversterfte van ca. 6100 herinner ik mij. Met de griep daarbij opgeteld ca. 6500, want de griep bleef opeens steken op 404 doden. 6500 is een normaal griepgetal voor die tijd van het jaar.

Er wordt in het filmpje ook gezegd dat dat corona 10 keer dodelijker is dan de griep, maar dan zou je meer dan 100.000 doden hebben i.p.v. die 11.000.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
ma feb 01, 2021 7:58 pm
Ook in Nederland zijn de sterftecijfers in 2020 niet abnormaal – ietsje hoger dan de afgelopen jaren, maar lager dan in veel andere jaren
Nogmaals het CBS.
In de eerste 51 weken van 2020 overleden 162 duizend inwoners van Nederland, 13 duizend meer dan werd verwacht. Sinds de Tweede Wereldoorlog is een dergelijke stijging niet meer waargenomen. De verwachte sterfte is gebaseerd op eerdere jaren en demografische ontwikkelingen. Ligt het waargenomen aantal overledenen in een week hoger dan het verwachte aantal, dan spreekt men van oversterfte. Tijdens de eerste coronagolf van de coronapandemie in Nederland (week 11 tot en met week 19) bedroeg de oversterfte naar schatting bijna 9 duizend. De oversterfte tijdens de eerste dertien weken van de tweede golf (week 39 tot en met week 51) bedroeg 6,1 duizend. Ook in week 33 en 34 was er oversterfte, vanwege een hittegolf. Omdat er ook perioden van ondersterfte waren (minder overledenen dan verwacht) is de totale oversterfte van 13 duizend personen lager dan de som van de oversterfte in beide coronagolven. Van de overledenen waren 59 duizend personen Wlz-gebruikers (Wet langdurige zorg), 11 procent meer dan op grond van eerdere jaren werd verwacht.

Vanwege de oversterfte in 2020 , én omdat er in 2019 sprake was van ondersterfte, stierven er (tot en met week 49) 9,4 procent meer mensen dan in 2019. De sterfte steeg in vergelijking met een jaar eerder procentueel gezien het sterkst bij mannen van 80 jaar of ouder (13,4 procent) en mannen van 65 tot 80 jaar (11,7 procent). Bij vrouwen in deze leeftijdscategorieën nam de sterfte toe met respectievelijk 8,6 en 7,6 procent.

De oversterfte is sterk gerelateerd aan de uitbraak van het coronavirus, maar niet alle oversterfte is er door veroorzaakt en omgekeerd maakte het virus ook nog slachtoffers in de periode van ondersterfte na de eerste golf. Tijdens de eerste golf van de corona-pandemie (van 2 maart tot en met 28 juni, week 10 t/m 26), overleden 10,1 duizend inwoners van Nederland bij wie vastgestelde of vermoedelijke COVID-19 de doodsoorzaak was.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

De verwachte sterfte is gebaseerd op eerdere jaren en demografische ontwikkelingen. Ligt het waargenomen aantal overledenen in een week hoger dan het verwachte aantal, dan spreekt men van oversterfte.
Een verwachting die dus gebaseerd is op eerdere jaren en demografische ontwikkelingen... Een beetje vaag. Je komt er niet achter hoe dat precies gespecificeerd is. Volgens mij gaat het hier om de algemene oversterfte, dus met inbegrip van COVID-19.

Dat zou het verschil kunnen verklaren tussen die 13.000 en wat er in de tabellen staat. Deze tabellen gaan specifiek over COVID-19!

Week 19 is van 4 mei tot 10 mei.

https://www.rivm.nl/documenten/epidemio ... 6-mei-2020

In tabel 6 lees ik dat er toen 5204 mensen waren overleden. En op 15 juni waren dat er 6065 (tabel 5, van de volgende link)

https://www.rivm.nl/documenten/epidemio ... -juni-2020
De oversterfte is sterk gerelateerd aan de uitbraak van het coronavirus, maar niet alle oversterfte is er door veroorzaakt en omgekeerd maakte het virus ook nog slachtoffers in de periode van ondersterfte na de eerste golf. Tijdens de eerste golf van de corona-pandemie (van 2 maart tot en met 28 juni, week 10 t/m 26), overleden 10,1 duizend inwoners van Nederland bij wie vastgestelde of vermoedelijke COVID-19 de doodsoorzaak was.
Maar dit kan ik niet verklaren! Volgens deze rapportage waren er rond deze tijd 6132 mensen overleden aan corona. Zie tabel 11. Dat getal was toen ook wijd en zijd bekend...

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 7_1251.pdf

Maar goed, zelfs al zouden er werkelijk 13.000 mensen zijn overleden aan (en vooral ‘met’) corona, dan nog kun je zelfs bij benadering niet spreken van een echte pandemie.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Build Back Better: FVD wil overheidsdocumenten boven tafel!

Forum voor Democratie · 03 februari 2021



Steeds vaker horen we politici spreken over “build back better”. Een frase die duidt op progressief globalisme zoals Thierry Baudet in dit interview toelichtte:

“Het afgelopen jaar is de term ‘Build Back Better’ een soort internationaal buzzword geworden, dat staat voor de progressieve agenda zoals uiteengezet in de AGENDA 2030 van de Verenigde Naties: met ‘duurzaamheid’ en ‘inclusiviteit’ ‒ dat wil dus zeggen: klimaatbeleid en immigratie ‒ als speerpunten. Maar ook de afschaffing van cash geld, de overdracht van soevereiniteit en de introductie van ‘hate speech’-wetten. Wie de term ‘build back better’ gebruikt positioneert zichzelf dus nadrukkelijk in de globalistische beweging.”

Dat dit juist opduikt in coronatijd is merkwaardig:

“Terwijl iedereen in lockdown zit, de oppositie zich nauwelijks kan laten horen ‒ we kunnen bijvoorbeeld al een jaar geen evenementen organiseren ‒ wordt een radicale en controversiële agenda doorgedrukt. De Provinciale Statenverkiezingen van 2019 heeft Forum voor Democratie gewonnen op de thema’s klimaat en immigratie. Referenda over uitbreiding van de EU werden gewonnen door eurosceptici. Dan kun je toch niet van zo’n moment als nu misbruik maken om ‒ zoals Wopke Hoekstra zegt ‒ “nu door te pakken”? Ik vind de ‘never waste a good crisis’-strategie vanuit democratisch oogpunt hoogst dubieus...”

Wij willen precies weten hoe lang deze term al circuleert in overheidskringen. In welke (interne) documenten spreekt men van ‘Build Back Better’? Wie heeft hierover wat wanneer precies gecommuniceerd? We dienen de volgende schriftelijke Kamervraag in:

Vraag van het lid Baudet aan de minister-president over openbaarmaking van alle documenten die betrekking hebben op “Build Back Better”

Kunt u er zorg voor dragen dat alle documenten (waaronder in elk geval, doch niet uitsluitend: interne memo’s, notities, e-mails, aantekeningen, gespreksverslagen, notulen, etc.), die berusten bij de overheid, waarin de term “Build Back Better” wordt gebruikt, of die daar betrekking op hebben, openbaar worden gemaakt? Zo nee, waarom niet?

https://www.fvd.nl/build-back-better-fvd
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Zien wij hier iets fouts?
Jawel, dit is tijdens de corona uitbraak genomen. Mensen zonder mondkapje (maar wel op 1,5 meter afstand) die de hand schudden met meneer Baudet, een volkvertegenwoordiger.
Deze man laat dus zien dat hij de maatregelen en geboden van de regering hem worst zullen zijn.
De Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging die ter plaatse was heeft het gedrag doorgegeven aan de bevoegde instanties. En die zijn bevoegd voor wat?
De kieslijsten zijn ingediend dus wordt het lastig om te zorgen dat er niet op hem gestemd kan worden. Geitenpaadje?
Misschien kan hij gedisciplineerd worden met discipliene maatregelen?

https://www.geenstijl.nl/5157580/thierr ... hijt/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Baudet loopt weg bij ’walgelijk en irritant’ interview Emma Wortelboer

Updated 1 uur geleden
Gisteren, 23:39 in ENTERTAINMENT


Nadat hij vragen kreeg over hoe hij zijn koffie drinkt, wat hij het meest mist uit zijn kindertijd en of het aan het broodje ligt of aan het beleg dat Nederland ten onder gaat aan de ’kleffe broodjescultuur’, gaf Thierry Baudet er vrijdag de brui aan en stopte hij abrupt het interview met Emma Wortelboer.


Afbeelding
Emma Wortelboer reageerde verrast toen Thierry Baudet haar liet weten ’hard’ te zijn. Ⓒ HH/ANP/NPO

In Emma’s motie van vertrouwen, een leuk en satirisch bedoeld item in talkshow De Vooravond, stelt BnnVara-presentatrice Emma Wortelboer vragen aan lijsttrekkers. Dit met het oog op de komende verkiezingen. Vrijdag was het de beurt aan Thierry Baudet van Forum voor Democratie.

„Koffie zwart, koffie met melk of koffie met suiker”, luidt Emma’s eerste vraag. „Dat hangt ervan af”, antwoordt Baudet.

Emma: „En vandaag?”

Baudet: „Nou, het hangt niet van de dág af, maar het hangt af van de kwaliteit van de machine. Hoe ik me voel. Wat voor weer het is.”

Kindertijd

De Nederlandse koffie is volgens de politicus ’zo ontzettend veel minder lekker dan bijvoorbeeld in Italië. „Ik begrijp niet waarom. Wat dat betreft zijn er wel meer dingen die ik niet zo goed begrijp aan Nederland.”

Emma, lachend: „Hahaha, ja. Inderdaad, ja.”

Als vervolgens ook de kwaliteit van de Nederlandse broodjes de revue is gepasseerd, wil Emma van Baudet weten wat hij het meeste mist uit zijn kindertijd en wanneer hij voor het laatst ’verliefd is geweest op iets’.

Irritant

Maar dan slaat de sfeer om. Baudet: „Ik vind de tóón van de vragen irritant en niet empathisch. Daar straalt geen interesse van uit en dat inspireert niet om iets over mezelf te vertellen. Je hart is dicht, je bent hard. Daar praat ik niet graag mee over intieme zaken.”

Emma: „Wanneer dan wel?”

„Als iemand de vragen op een andere manier stelt dan zoals jij ze stelt. Het is allemaal zo hakkig, zo cynisch, ironisch. Zo van: ’Heuh, ligt het aan het beleg of aan de broodjes?’ Het is allemaal zo flauw. Flauwig. Een flauwige toon en dat is niet leuk. Het gaat niet om eerlijk, het is gewoon niet leuk. Dus: of je gaat veranderen, of ik stop ermee. Ik merk dat dit niet leuk is.”

Walgelijk

Emma: „Moeten dingen altijd leuk zijn?”

„Nee, maar dit werkt niet. Dus laten we stoppen. Ja, ik vind het echt zo’n walgelijk, irritant, oppervlakkig NPO-achtig interview. Tot kijk.”

Overigens wijt Baudet kleffe broodjes aan zowel het broodje als het beleg. „Ik denk dat het een stukje combinatie is.”


De Telegraaf
Laatst gewijzigd door King George op zo feb 21, 2021 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Van Haga over Israël: ‘Van de 60-plussers stierf 4,4% binnen 6 weken na de eerste coronaprik’

24 februari 2021

Afbeelding

Tweede Kamerlid Wybren van Haga (FVD) maakt zich net als veel anderen zorgen over het coronavaccin. In Nederland zijn inmiddels 65 mensen kort na de inenting overleden, zo meldt Bijwerkingencentrum Lareb. De sterfgevallen zijn mensen boven de 65, van wie er 55 boven de 80 waren.

Vandaag zei Van Haga tijdens het coronadebat: “Het vertrouwen in dit kabinet is zo laag dat ik een slecht gevoel heb bij de veiligheid van de huidige vaccins. In Israël, waar ze wel een vaccinatieprogramma kunnen organiseren, zijn er behoorlijk wat bijwerkingen. Van de 60-plussers overleed 4,4 procent binnen zes weken na de eerste injectie.” Het Kamerlid vroeg zich af of er in Nederland überhaupt wordt gemonitord wat de bijwerkingen zijn van de verschillende vaccinaties.

Kantelpunt in de geschiedenis
Van Haga verwees naar arts Jeffrey Hirschfield, die na onderzoek met een mortaliteitscijfer komt van 2,6 procent voor het Pfizer-vaccin en 7,7 procent voor het Moderna-vaccin.

“We staan op een kantelpunt in de geschiedenis,” benadrukte hij. “Als we een overheid zo laten omgaan met de feiten en de mensen in het land zo kapot laten maken, dan moet je in verzet komen. Dan moet je vechten voor de vrijheid die wordt afgenomen. En als we dat niet doen, dan voorspel ik dat het nog een lange, donkere periode gaat worden met een Franse variant, een Spaanse variant en een Griekse variant.”

https://www.ninefornews.nl/van-haga-ove ... oronaprik/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do feb 25, 2021 12:16 am
Van Haga over Israël: ‘Van de 60-plussers stierf 4,4% binnen 6 weken na de eerste coronaprik’
https://www.ninefornews.nl/van-haga-ove ... oronaprik/
Wat een geweldig nieuws. :victory:
BELANGRIJK!
We gaan stoppen met de censurerende social media! Wil je rechtstreeks NineForNews meldingen ontvangen zodra we een artikel publiceren?
Wat betekent dit? Heffen ze hun site op?

En.....Wybren van Haga roept iets, waarschijnlijk heeft hij dat op feestboek gelezen, en ninefornews , de complotsite neemt dat kritiekloos over, en via hun site komt dit nep nieuws op onze site terecht. :scratch:

How gullible. Hoe onnozel kunnen sommige mensen zijn. Ze gaan niet op onderzoek uit, maar kalken gewoon wat leugens over van een onbetrouwbare Wybren van Haga.
Should we criminalize COVID-19 vaccine disinformation?

Yes please.....

People who deliberately spread falsehoods about vaccines on social media may deter large numbers from getting vaccinated, costing lives.
Spoiler! :
However, there is divided opinion on whether lawmakers should criminalize such activities in the same way as incitement to violence, for example.

Opponents argue that such a move would be counterproductive and breach individuals’ right to freedom of speech.

Since the development of the first vaccine in the late 18th century, vaccination has been an outstanding success story of modern medicine.

Vaccines have protected entire populations from potentially fatal infections, including smallpox, influenza, polio, measles — and now COVID-19.

According to the World Health Organization (WHO), between 2010–2015 alone, vaccines prevented at least 10 million deaths.

Stay informed with live updates on the current COVID-19 outbreak and visit our coronavirus hub for more advice on prevention and treatment.

But despite these past successes, misinformation about the new COVID-19 vaccines is rife on social media. Medical News Today recently debunked 13 myths about them, including that:

they cannot be safe because researchers developed them so quickly
they can alter DNA
they contain “location-tracking microchips”

A recent survey in the United Kingdom found that people who obtain health information from social media sources, such as YouTube, are less willing to be vaccinated against COVID-19.

Despite the harm they cause, many people spreading false or misleading information about vaccines do so inadvertently and with good intentions. The falsehoods they spread are referred to by many as “misinformation.”

By contrast, a vocal minority create anti-vaccine content that they know to be false, which is classed as “disinformation.”

The BMJ recently published a “Head to Head” article in which two scientists argued for and against criminalizing vaccine disinformation.

The case for criminalization
Melinda Mills, a professor of demography and sociology at the University of Oxford in the U.K. and director of the university’s Leverhulme Centre for Demographic Science, acknowledges that false information about vaccines comes in many forms.

The groups who spread it range from “anti-vaccine libertarians” who want to protect civil liberties to “concerned parents and health-conscious people,” Prof. Mills writes.

But, she argues: “The freedom to debate, and to allow the public to raise legitimate vaccine concerns to fill the knowledge void, should not extend to causing malicious harm.”

She concludes that governments should consider criminalizing people who “intentionally hurt others” by spreading false information online.

Prof. Mills is a member of the U.K. government’s Scientific Advisory Group for Emergencies and its subgroup, the Vaccines Science Coordination Group.

She notes that France, Germany, Malaysia, Russia, and Singapore have all passed laws against spreading fake news and health disinformation.

In Germany, for example, social media organizations must remove hate speech or fake information within 24 hours or face fines of up to €50m ($60.4m).

Social media companies, such as Facebook, argue that, unlike newspapers, TV, and radio, they are platforms rather than publishers and therefore have minimal responsibility to vet posts. Prof. Mills contends that legislation is consequently needed to force companies to self-regulate and police content.

“We need to decide whether social media companies are publishers,” she writes.

Freedom of expression
Prof. Mills concedes that criminalization can come at a cost. She cites evidence suggesting that social media companies in Germany have become risk-averse, “curtailing freedom of expression and censoring legitimate material.”

In Russia, she adds, criminalization has stifled criticism of the government. She references a report by Amnesty International, which suggests that new laws criminalizing “public dissemination of knowingly false information” in emergencies could further curtail Russians’ right to freedom of expression.

Regardless of whether they criminalize vaccine disinformation, Prof. Mills calls on governments, scientists, and health authorities to improve their public messaging:

“Instead of passive, information-laden official websites, communications need to reach the people on social media platforms — offering content as engaging as their misinformation counterparts and allowing dialogue. This could include more visual information, memes, emotive stories, multiple languages, and involving local community leaders.”

The case against criminalization
Jonas Sivelä, Ph.D., a senior researcher at the Unit for Infectious Disease Control and Vaccinations at the National Institute for Health and Welfare in Finland, argues that criminalizing anti-vaccine information would be counterproductive.

“There is no denying that the world would be a better place without misinformation or that it would be in the public interest for anti-vaccination misinformation not to exist,” he writes. “But should it be criminalized? No.”

Dr. Sivelä leads the working group on vaccine hesitancy and uptake for European Joint Action on Vaccination, a consortium of 20 European countries.

He writes that freedom of speech underpins all other human rights, without which there would be “oppression, tyranny, and other extrajudicial practices.”

Inciting violence
Dr. Sivelä acknowledges that freedom of speech should be limited in certain cases, for example, if a person or organization incites lawless activities and violence.

“But anti-vaccination misinformation is not such a case,” he adds.

He says people should be allowed to voice concerns about vaccines, just as they can about other public health measures.

“If we label these as criminal, there is a genuine risk of suppressing legitimate concerns and questions, expressed without the intent to spread false information deliberately,” he writes.

He believes criminalization would further erode trust in authorities, governments, and the healthcare system:

“Failing to consider or answer people’s worries, and instead suffocating relevant discussion, would only result in an increased lack of confidence in the long run — and an increase in misinformation.”

Dr. Sivelä argues that there are other ways to tackle misinformation, for example, recent efforts by Facebook and Twitter to fact-check and label such posts.

He cites evidence that flagging misinformation in this way can work.
En dan komen hier de echte cijfers. Vers van de pers. Zeg het voort.
Vaccine prevents 98.9% of COVID-19 deaths — Israel

Citing Health Ministry data, Israel has also said that the rate of COVID-19 infections dropped massively among people who received both shots of the Pfizer-BioNTech vaccine.

Israel's Health Ministry on Saturday said that the Pfizer-BioNTech vaccine was 98.9% effective at preventing hospitalizations and death caused by COVID-19.

The rate of COVID-19 infections also declined 95.8% among people who received both shots of the vaccine, it said, adding that the vaccine was also 98% effective in preventing infections that prompted fever or breathing problems.

"The vaccine dramatically reduces serious illness and death and you can see this influence in our morbidity statistics," the Times of Israel online newspaper quoted Health Ministry Director-General Chezy Levy as saying.

In late December, Levy had said Israel's goal is to vaccinate about 60% of the country's population by the end of the first quarter of 2021.

Watch video01:54
Israel's COVID vaccine rollout fastest in the world
More than a million receive second jab
The findings were based on data collected nationally through February 13 from Israelis who had received their second inoculation at least two weeks previously.

Approximately 1.7 million people in the country of about nine million had received a second jab by January 30, making them eligible to be included, the ministry said on its website.

Earlier findings from individual health care providers also showed positive results, prompting the Israeli government to relax coronavirus-related restrictions, including restrictions on the economy after weeks of lockdown. Schools and many shops will be allowed to reopen from Sunday.

The Health Ministry has also launched "Green Pass" — an app tied to a person's medical history which fully vaccinated people can show to stay at hotels or attend cultural or sporting events.

"Thanks to Israel's strong health system that has allowed us to vaccinate an unprecedented wide percentage of the population, and our epidemiological tracking facilities, we are the first country in the world that can show the effect of the vaccine in the real clinical world," Levy said.

Around three million Israelis are currently not eligible to be vaccinated, including people under the age of 16 and those who have recovered from COVID-19, the Times of Israel reported.

Israel has been vaccinating largely with the Pfizer-BioNTech vaccine.
It works: 0 deaths, only 4 severe cases among 523,000 fully vaccinated Israelis

An Israeli healthcare provider that has vaccinated half a million people with both doses of the Pfizer vaccine says that only 544 people — or 0.1% — have been subsequently diagnosed with the coronavirus, there have been four severe cases, and no people have died.

That means the effectiveness rate stands at 93 percent, Maccabi Healthcare Services announced on Thursday, after comparing its immunized members to a “diverse” control group of unvaccinated members.
Full protection against COVID-19 for people who have been vaccinated is believed to kick in a week after the second shot, so the Maccabi data covers all those of its members who are seven or more days after receiving that second dose.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Tsja, wie moeten we nou geloven. Natuurlijk zullen overheden die iedereen willen vaccineren zeggen dat die vaccins volkomen veilig zijn en grote media zijn hun spreektoeters. Maar het artikel geeft wel weer hoe van Haga en daarmee de FvD over deze zaak denkt en dat is waarom het gaat! Van Haga zelf zei dat in Israël 4,4% van de 60-plussers binnen zes weken na de eerste injectie overleed. Het artikel zelf beweert dus niet dat dit een onomstotelijk waarheid is, maar geeft alleen weer dat van Haga dit gezegd heeft. Het is dus geen nepnieuws. Er is toch niets mis mee om de opvatting van van Haga/FvD goed weer te geven (zelfs als zou hij het mis hebben)?

Ik heb hier ook de bron waar van Haga zijn informatie vandaan heeft.

Op deze site, Transitieweb, werd op 12 februari een tabel geplaatst die afkomstig was van de Twitter pagina van voormalig New York Times journalist Alex Berenson. Daaruit blijkt dat in Israël maar liefst 4,4% van de 60-plussers kort na inenting met het Pfizer vaccin overlijdt.
Deze tabel betreft de bijwerkingen van het Pfizer-vaccin in een groep van in totaal 22.631 personen die gevolgd is tot en met de eerste week na de tweede injectie. De tabel zelf is niet van de overheid afkomstig, maar is wel samengesteld uit publiek beschikbare data.
Afbeelding

Er bestaat ook op internet enige scepsis over deze bron en die scepsis is ook op die site zelf terug te vinden.
Mijn eerste indruk na het zien van deze cijfers was dat er ergens iets niet moest kloppen. [*]

Het langjarig sterftecijfer van Israël, dat is het gemiddelde aantal jaarlijkse sterfgevallen per 1000 inwoners, staat op 5. Dat komt neer op een half procent. Voor de groep 60-plus zal dat uiteraard aanmerkelijk hoger liggen, maar 4,4 procent? 44 op de 1000? [*] En dat ook nog in zo’n kort tijdsbestek? Dat is geen normale sterfte, geen ‘natuurlijk proces’.

Veel ernstige bijwerkingen
Op zoek naar meer houvast stuitte ik op twee tabellen, die door de arts Jeffrey Hirschfield op Twitter zijn gepost (hier Moderna en hier Pfizer). Zij lijken de getallen in de tabel van Berenson te bevestigen.

In de tabellen, die Hirschfield postte, worden de optredende bijwerkingen van het Moderna- en het Pfizer-vaccin met elkaar vergeleken. Pfizer scoort in deze groep een mortaliteit van 2,6 procent (ik neem even aan dat dit een groep is met alle leeftijden). Moderna komt uit op het nog veel schrikbarender percentage van 7,7 procent. En dat komt dicht in de buurt van het percentage van Berensen [*].
Dit zijn dus de cijfers waar van Haga zich op baseert en die in het artikel genoemd worden. Gewoon handig om te weten (zelfs als je het wil bekritiseren).
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do feb 25, 2021 3:13 am
Tsja, wie moeten we nou geloven. Natuurlijk zullen overheden die iedereen willen vaccineren zeggen dat die vaccins volkomen veilig zijn en grote media zijn hun spreektoeters. Maar het artikel geeft wel weer hoe van Haga en daarmee de FvD over deze zaak denkt en dat is waarom het gaat! Van Haga zelf zei dat in Israël 4,4% van de 60-plussers binnen zes weken na de eerste injectie overleed.
Oke... :thinking: Dus als Van Haga dat zegt, dan kunnen we het geloven. Juist. En waarom wordt er in dat artikel een arts bij gehaald van wie Haga die informatie kreeg?
Het artikel zelf beweert dus niet dat dit een onomstotelijk waarheid is, maar geeft alleen weer dat van Haga dit gezegd heeft. Het is dus geen nepnieuws. Er is toch niets mis mee om de opvatting van van Haga/FvD goed weer te geven (zelfs als zou hij het mis hebben)?
Oh, ja...Dus als als een artikel niet de een onomstotelijk waarheid is, dan kan je dat nep nieuws klakeloos internet opflikkeren, zodat mensen ( zoals jij, sorry) het voor waarheid aan nemen.
Ik heb hier ook de bron waar van Haga zijn informatie vandaan heeft.

Op deze site, Transitieweb, werd op 12 februari een tabel geplaatst die afkomstig was van de Twitter pagina van voormalig New York Times journalist Alex Berenson. Daaruit blijkt dat in Israël maar liefst 4,4% van de 60-plussers kort na inenting met het Pfizer vaccin overlijdt.
Lekkere site weer. :shock:
TransitieWeb - Blog voor waarheidszoekers.
Kernthema's zijn: breakthrough energy, chemtrails, mind control, healing, Akasha .

Ja hoor, dat soort sites brengen de waarheid, en de regulieren kranten liegen. Allemaal. Pilgrim, geloof me, als mensen hun informatie van dit soort sites afhalen,( laat ik het vriendelijk zeggen) dan verdwalen ze in een wereld die niet de werkelijkheid is.

En misschien moeten we het ook even over Alex Berenson hebben?
He is a former reporter for The New York Times and the author of several thriller novels and a book on corporate financial filings.

His 2019 book Tell Your Children: The Truth About Marijuana, Mental Illness and Violence sparked controversy, earning denunciations from many in the scientific and medical communities.

During the coronavirus pandemic, he appeared frequently in right-wing media where he downplayed the severity of the pandemic, as well as made false claims that face masks were ineffective. Epidemiologists and other scientists have disputed his claims.
Tja..Iemand die uit het zelfde vaatje tapt als jij en Van Haga . Een gelijkgestemde dus.
Dit zijn dus de cijfers waar van Haga zich op baseert en die in het artikel genoemd worden. Gewoon handig om te weten (zelfs als je het wil bekritiseren).
Maar jij gelooft die cijfers ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Nog even dit.

Afbeelding
Fact check: No evidence that the vaccine for COVID-19 caused fatalities in Israel

A video shared on social media says the Pfizer/BioNTech vaccine for COVID-19 has caused fatal reactions in recipients from Israel. However, there is no evidence to support this claim.

The clip, shared to Facebook on Feb. 7 was originally posted to YouTube a week earlier by an Israel-based blogger who records his opinions of domestic affairs and religion . In his footage, the video blogger makes numerous claims about the Pfizer/BioNTech mRNA vaccine, such as it not being “so friendly” as “it has killed several people”. Other claims are outside the scope of this check.
  • “What our government, the government of Israel, is doing, is quite evil,” he says. “In withholding this information from the citizens of this nation, there are people that are reacting negatively and dying after getting this vaccine, both the first and second dose. I’m not no medical expert, but I’ll tell you – to me, I see something extremely dangerous.”
To make his point, the man plays a five-minute clip from an English-language radio show in which the host reads out a list of names – said to be those of people who died after getting vaccinated.

According to the host most of the names are taken from an unofficial website that aggregates reports of such deaths . This website uses personal Facebook testimonies from family members and friends of the deceased (bit.ly/3tGsgL1, bit.ly/3tGbewu), and in some cases, news reports (bit.ly/3jvQRxn). The testimonies do not offer evidence of a causal link between vaccination and death; they offer a personal timeline of a vaccination dose being given, and a death that occurred afterwards. In at least one case listed on the website, the death happened after a diagnosis of COVID-19 (bit.ly/3jvQRxn).

In Israel, the Ministry of Health has an official form for anyone who experiences an adverse side-effect of the vaccine (here). As of Jan. 21, the Israeli Association of Allergy and Clinical Immunology said 20 million doses of the Pfizer vaccine had been administered worldwide, with just a few serious adverse reactions and “not a single case of mortality”.

A Jan. 27 report from the health ministry detailed vaccine side-effects, and said most seen in Israel were “mild and transient” and were “similar in their frequency and character to the symptoms reported after other vaccines were given to the population” (bit.ly/3cWP2Zn). This included effects such as pain at the site of injection or a headache (here). One area of concern involved several cases of anaphylactic shock – a treatable, but severe allergic reaction. This sort of reaction is extremely rare, and no fatalities had been reported (here).

Several other countries, including Norway, Germany and Belgium recently reported deaths occurring after a COVID-19 vaccine was administered, but none have been found to have a causal link .

According to the World Health Organization's Strategic Advisory Group of Experts on Immunization (SAGE) the Pfizer-BioNTech COVID-19 mRNA vaccine is safe and effective, although there are some populations for whom vaccination is not recommended (here, here).

On Feb. 9, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu said more than 97% of COVID-related deaths in Israel in the previous month were in people who had not been vaccinated against the disease (here).

VERDICT
False. There is no evidence the Pfizer/BioNTech vaccine has caused any fatal reactions among recipients in Israel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef:
do feb 25, 2021 1:12 pm
Nog even dit.




VERDICT
False. There is no evidence the Pfizer/BioNTech vaccine has caused any fatal reactions among recipients in Israel.

Ook CNN, NOS, volkskrant betrekken het nieuws volgt de instructies van Reuters. Zo bezie ik nieuws momenteel; In tijden van oorlog is nieuws onbetrouwbaar.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

silkyboxershortXL schreef:
do feb 25, 2021 2:39 pm

Ook CNN, NOS, volkskrant betrekken het nieuws volgt de instructies van Reuters. Zo bezie ik nieuws momenteel; In tijden van oorlog is nieuws onbetrouwbaar.
Dus het is beter om vage antivax en complotsites te geloven?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef:
do feb 25, 2021 2:43 pm
silkyboxershortXL schreef:
do feb 25, 2021 2:39 pm

Ook CNN, NOS, volkskrant betrekken het nieuws volgt de instructies van Reuters. Zo bezie ik nieuws momenteel; In tijden van oorlog is nieuws onbetrouwbaar.
Dus het is beter om vage antivax en complotsites te geloven?
De juiste info is een probleem idd. Nee, niet geloven maar onder voorbehoud vanuit gaan. Na het bezien van veel filmpjes o.a. van mensen/wetenschappers die tot tranen toe bewogen verklappen wat er in zit, en nog ernstiger worden vrijwel direct door YT verwijderd. Het ontstane patroon geeft mij de overtuiging, zelfs zo sterk dat ik me aan voorspellingen kan wagen over de voortgang. Hier komt er zo één die bovendien past in deze draad: Haga (niet Baudet) heeft gezegd dat hij de zaak Demmink gaat onderzoeken; -Verkiezingen worden uitgesteld of de partij danwel Baudet vernietigd zoals al eerder is getracht. Maar ook kunnen ze (Het huidige gezag) vertrouwen op de Dominion stemmachines. FvD is daardoor nog gevaarlijker oppositie geworden t.a.v. de huidige doctrine, ze willen per stemburo een foto van de stemuitslag dus nog voor die elektronisch kwestbaar verzonden wordt.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
do feb 25, 2021 12:34 pm
Oke... :thinking: Dus als Van Haga dat zegt, dan kunnen we het geloven. Juist. En waarom wordt er in dat artikel een arts bij gehaald van wie Haga die informatie kreeg?
Je zoekt er veel te veel achter. Bekijk dit artikel gewoon eens objectief. Het artikel vermeldt gewoon wat uitspraken van van Haga over de huidige vaccinatiepolitiek, wat kennelijk de visie van de FvD representeert en baseert zich daarbij kennelijk op informatie van de arts Jeffrey Hirschfield. Maar ik kan nergens uit het artikel afleiden dat hij daarmee ook het grootste gelijk van de wereld heeft. De persoonlijke overtuiging van de redacteur klinkt er niet in door. Als het Jesse Klaver zou zijn die een uitspraak doet over de ‘stikstofcrisis’ en dat de hele boerenstand moet verdwijnen zou dat ook vermeldenswaard zijn.

Verder merk ik dat je vooral vaak de integriteit van bronnen (Transitieweb, Alex Berenson) in twijfel trekt, maar daarmee hoeven ze nog niet ongelijk te hebben (argument ad hominem), vooral niet als die bronnen weer putten uit andere betrouwbare en wetenschappelijke bronnen. Ik zie niet direct wat er mis is met Alex Berenson. ‘Right-wing’ media? Dat mondkapjes niet werken? Dat doen ze inderdaad niet en wat destijds ook toegegeven werd door van Dissel en de Hugo de Jonge...
Ariel schreef:
do feb 25, 2021 12:34 pm
Maar jij gelooft die cijfers?
Ik hou liever altijd een slag om de arm. Wel merk ik uit al die berichten over vaccinaties bij bejaarden dat een relatief groot aantal vrij snel daarna overlijdt en dat elke causaliteit met vaccins ontkend wordt en dat het overlijden gewoon weer aan corona geweten wordt. Als dat waar is beschermen die vaccins hen dus helemaal niet. Maar hoe zit met de cijfers van Moderna en Pfizer zelf die Jeffrey Hirschfield liet zien? Pfizer met een mortaliteit van 2,6 procent en Moderna met 7,7 procent. Als dat inderdaad waar is zie ik niet in waarom ik niet in die cijfers zou geloven. Dat doen ze immers zelf ook...

En die zogenaamde fact checkers zijn trouwens vaak ook niet te vertrouwen, zoals we hier al vaker aangetoond hebben.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do feb 25, 2021 10:44 pm

Verder merk ik dat je vooral vaak de integriteit van bronnen (Transitieweb, Alex Berenson) in twijfel trekt, maar daarmee hoeven ze nog niet ongelijk te hebben (argument ad hominem), vooral niet als die bronnen weer putten uit andere betrouwbare en wetenschappelijke bronnen.
Dat heb je goed opgemerkt. Ik ben namelijk van mening dat een halve waarheid ook een leugen is.
En ik wantrouw sites die het hebben over vage artikelen zoals "Lucht-Je-Hart Cirkel " en "Borstkanker kan op natuurlijke wijze genezen met het 7 Essentials System van Veronique Desaulniers, die deze ziekte zelf had en te boven kwam."
Ik hou liever altijd een slag om de arm. Wel merk ik uit al die berichten over vaccinaties bij bejaarden dat een relatief groot aantal vrij snel daarna overlijdt en dat elke causaliteit met vaccins ontkend wordt en dat het overlijden gewoon weer aan corona geweten wordt. Als dat waar is beschermen die vaccins hen dus helemaal niet.
Ik heb hier al eens eerder geschreven dat ik niet begrijp waarom men zeer oude mensen die bij wijze van spreken tot hun knieen in het graf staan gaan vaccineren. Maar als men aan zo'n bejaard iemand vraagt of hij/zij de vaccinatie wil hebben, en men zegt ja, dan zijn de verpleeghuizen verplicht om de vaccinatie te geven. Misschien zou goeie informatie voor die mensen helpen. Ik weet niet of artsen die geeft.

Wat jij hier doet is "compassie" hebben met bejaarden die sterven na hun vaccinatie, en de aantallen steeds maar weer op dit forum vermeld.

De beschuldiging die jij nu uitspreekt dat het overlijden van corona patienten aan corona verweten wordt, is voor jouw rekening. Allereerst werk jij niet in een ziekenhuis, je hebt ook geen medische kennis, je bent geen arts of verpleegkundige.

Jij haalt je informatie van antivax en corona ontkennende sites, en van vage verhalen die je hier en daar tegen komt.

Een voorbeeld.
Van alle coronapatiënten in het ziekenhuis (met of zonder eerdere hartproblemen) kreeg ruim 1 op de 10 hartproblemen. En als zo'n corona patient dan sterft door een hartinfarct, dan is die persoon gestorven door corona, want zonder corona had die patient nog geleeft.

Hetzelfde verhaal als een corona patient sterft door longschade'

Misschien moet jij eens vaker regulieren kranten lezen inplaats van alternatieve covid ontkennende sites.

:smile7: Maar ik heb met vreugde ontdekt dat jij tegenwoordig ook artikelen uit reguliere kranten post, ook uit de "leugenachtige " telegraaf en de NOS site.

Dat zijn dan wel artikelen die in jouw straatje passen, maar het is een begin.

Fijne dag toegewenst Pilgrim. Geniet van de kleine en mooie dingen des levens. Nog even dan is het Pasen.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

En nu even terug naar de FvD en Baudet.
Het is verkiezingstijd en dan gaan politici altijd 'canvassen' ofwel 'pressing meat'.
Maar nu niet. mag niet.
En zo kan het gebeuren dat het Openbaar Ministerie een onderzoek opent naar Baudet die op Urk mensen knuffelde. Daar is video bewijs van.
OM onderzoekt campagnebijeenkomst Baudet in Urk

Het OM is een strafrechtelijk onderzoek gestart naar een campagnebijeenkomst van Thierry Baudet van Forum voor Democratie in Urk.

Dat meldt de Stentor. De politie gaat kijken of Baudet de coronaregels heeft overtreden bij zijn bezoek. FvD trekt met een mobiel podium door het land zonder vooraf aan te kondigen waar ze gaan staan. Daar houdt het naleven van de regels vaak ook op: de partijleider is regelmatig handenschuddend en knuffelend te zien op de bijeenkomsten die vaak honderden toeschouwers trekken. Op beelden van de partij en op social media is te zien dat men zich er niet zo goed aan de coronaregels houdt.

“Of we tot vervolging overgaan ligt onder meer aan wat er uit het onderzoek komt,” zegt het OM tegen de krant. De vraag is of Baudet ‘besprongen’ is door anderen, of dat hij bewust de regels heeft overtreden. Op de bijeenkomst zei Baudet dat de Urkers ‘verstandig’ zijn, en daarom ‘net als wij’ tegen de coronamaatregelen zijn.

Urk staat niet bekend als een plek waar mensen de pandemie erg serieus nemen. Er werd eerder een teststraat van de GGD in de fik gezet. Forum heet laten weten de uitkomst van het onderzoek ‘met veel vertrouwen’ af te wachten.
https://www.nieuwnieuws.nl/5153720/om-o ... et-in-urk/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Filmpje! “Intimiderende” Hugo de Jonge snoert kritische Wybren van Haga de mond: ‘Nepnieuws!’

Door Michael van der Galien, 25 februari 2021

In wat niet anders beschreven kan worden dan een bijzonder harde clash tussen zorgminister Hugo de Jonge en FVD-Kamerlid Wybren van Haga begon de eerste zomaar door de vragen van de tweede heen te toeteren. De FVD’er had namelijk op- en aanmerkingen over de vaccins, en dan met name over bijwerkingen en de registratie daarvan. Het resulteerde in een enorme confrontatie waarbij De Jonge de vragen van Van Haga als “nepnieuws” bestempelde. Van Haga been uiteindelijk nijdig weg omdat, aldus het Kamerlid, het duidelijk “geen zin” had.

“Ja ik ben heel blij met het antwoord,” zei van Haga toen De Jonge een antwoord op een andere vraag die hieraan gerelateerd is had gegeven. “Want we moeten natuurlijk oppassen dat er niet allerlei paniek ontstaat, want er zijn een hele hoop vaccinaties die goed zijn. Maar er zijn toch een hoop verontrustende berichten. En ik noem er dan een aantal: het Sint Elisabeth Verpleeghuis in Amersfoort, Woonzorgcentrum De Meander in Zele, Verpleeghuis Liemerij in Zevenaar, Zorgcentrum Heelwijk in Heesch, ik heb een hele rits. U heeft waarschijnlijk ook al die gevallen gelezen. Daar wordt een verpleeghuis gevaccineerd en een week later heb je een coronauitbraak.”

Leesverder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Clowntje Clusterfuck

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 25 februari 2021

Afbeelding

U ging gisteren in de Tweede Kamer als een ordinair bontkraagje tekeer tegen het Kamerlid Wybren van Haga

Meneer De Jonge,

Kijkt u wel uit?

Ik heb het idee dat de stress inmiddels zijn tol begint te eisen.

Ten eerste: u vergeet de balk.

U noemt de plannen van een groep in Herstel-NL verzamelde artsen, economen, onderzoekers en wetenschappers (zeg maar: mensen die meer konden dan de pabo afronden) om uit de coronacrisis te komen “levensgevaarlijk”.

Kan best zijn.

Maar iemand die verantwoordelijk is voor het mislukken van “testen, testen, testen”, voor het mislukken van het bron- en contactonderzoek, voor het mislukken van het beschermingsmiddelenbeleid in de zorg, voor het mislukken van een corona-app, voor het mislukken van de vaccin-inkoop, voor het mislukken van een spoedige vaccinatie én die weer ijdeltuiterig op een ‘verboden plek’ (een niet-essentiële winkel) zonder mondkapje het verkeerde voorbeeld staat te geven voor een gezellig foto-momentje, moet misschien gewoon zijn -ik zeg het maar op z’n Rotterdams- zijn muil houwen.

Het door tot voor kort gerenommeerde economen als Barbara Baarsma van de Rabobank en Coen Teulings van de Universiteit Utrecht zo hartstochtelijk verdedigde herstelplan was misschien een splinter, maar met de balken uit uw ogen kan een biomassa-centrale een maand draaien.

Ten tweede: u verliest elk gevoel voor decorum.

U ging gisteren in de Tweede Kamer als een ordinair bontkraagje tekeer tegen het Kamerlid Wybren van Haga.

Het voormalig VVD-Kamerlid, dat asiel kreeg bij FvD, waagde het om te vragen naar een onderzoek naar de relatie tussen toegediende vaccinaties in verpleeghuizen en uitbraken van corona één of twee weken daarna.

Eerst sprak u hem toe als een schoolmeester.

Toen hij volhardde, onderbrak u hem lomp midden in zijn betoog en begon te schreeuwen dat hij nepnieuws verspreidde, paniek zaaide en de volksgezondheid ondermijnde.

Even afgezien van het feit dat Van Haga qua verspreiding van nepnieuws, paniekzaaierij én ondermijning van de volksgezondheid niet in uw schaduw kan staan: buitengewoon pijnlijk om een minister in de Nationale Vergaderzaal zo ordinair bezig te zien.

Ten derde: u bent van God los.

Vier jaar geleden was ik bij de Tweede Kamerverkiezingen met hart en ziel en dag en nacht en blablabla lijsttrekker van Geenpeil. Zowel Geenpeil als ik faalde aan alle kanten. Ik was de dag na de verkiezingen dolgelukkig dat het erop zat en dat ik mijn oude leven -onder het motto ‘schoenmaker, blijf bij je leest’- weer kon hervatten.

Ik heb mezelf (en mevrouw Dijkgraaf) toen beloofd alleen nog maar dingen te gaan doen die ik wel kon.

Nu las ik in Trouw dat u bereid bent om in Rutte 4 nógmaals minister van Volksgezondheid te worden.

Als u na ál uw blunders, na ál uw niet nagekomen beloftes, na ál uw nepnieuws, zelfs richting kinderen, na ál uw paniekzaaierij, en na ál uw de lichamelijke én geestelijke volksgezondheid én de economie ondermijnende activiteiten écht denkt dat u de juiste man op de juiste plaats bent, dan is er een steekje aan u los.

Dan moeten ze u – ik zeg ook dit maar op zijn Rotterdams – opbergen in Maasoord.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje! Dan gaat u het misschien eindelijk snappen.

https://tpo.nl/2021/02/25/briefje-van-j ... terfuck-3/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Bizar! De Jonge schoffeert Van Haga, Arib doet niks
Forum voor Democratie - 24 feb. 2021


Spoiler! :
Als Wybren van Haga een aantal volkomen redelijke vragen aan Hugo de Jonge stelt, gedraagt De Jonge zich ongelooflijk onbeschoft en schreeuwt hij door Van Haga heen. Alsof een minister een Kamerlid wel even kan vertellen wat hij wel of niet mag vragen. Kamervoorzitter Arib laat het gewoon gebeuren.
THIERRY BAUDET over CORONA, klimaat en samenwerken met JA'21 | De Ochtendspits
BNR Nieuwsradio - 26 feb. 2021


Spoiler! :
Dit is een fragment uit De Ochtendspits met Thierry Baudet, lijsttrekker van Forum voor Democratie.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie