De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik open de topic die het taalprobleem eindelijk eens aan de openbare orde prijsgeeft en tevens als dependance zal functioneren voor de topic 'Het Taboe van de Logica' voor wat de Nederlandse taal betreft.

Ik zal proberen orde in de chaos te scheppen. Een ding duidelijk maken: ik heb er niet voor gestudeerd, maar betrek alles op de logica van het gezonde verstand en verwacht dat dit een leerzame topic gaat worden waar vooral mohammedanen, die toch al zo bedreven zijn in het parasiteren op onze samenleving, hun voordeel mee kunnen doen. Want dit forum is in de erste plaats bedoeld om dwalende moslims een helpende hand te bieden voor hun angstpsychose van de hel: het eeuwige brandende genoegdoeningsvuur van haatzaaier Allah Mohammed.


Biezonder

Vanaf nu zal ik als opstandig type het woord beizonder bijzonder, zo schrijven: biezonder. Logisch toch met de ie-klank?

Bijzonder spreek je niet uit als beizonder, maar als biezonder. Dus schrijf ik het voortaan ook zo. Want er moet geen onduidelijkheid bestaan of een moslim nu wel of niet deugt. Hij deugt niet! En zo moet het natuurlijk ook met taal zijn. Maak de taal deugdelijk! Bij moslims zal dit nooit lukken. Daar zijn zij te veel bekrompen en achterlijk voor.

Eis als dessert. Ik bedoel ijs. Dat zou je dan moeten uitspreken als ies, zoals met het woord bijzonder. De rare lettercombinatie i en j zijn hier klakkeloos bij elkaar gezet. Wie verzint nu zoiets? Er bestaat ook nog de overbodige raadselachtige letter: y. Zal wel uit het Latijn of Grieks overgebleven zijn. Vroeger wisten ze niet wat ze wilden of waar men aan toe was. Dat zal het zijn. En ontbrak simpelweg het logische denken. Atheïsme was sowieso een levensgevaarlijke overtuiging in de tijd van de macht van de rooms-katholieke kerk.

Het woord bijzonder schrijf ik vanaf nu als biezonder. Niet bizonder, want dat zou ook kunnen. Maar dan moet men het lezen als de i in biggetje. En dat is geenszins het geval.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gutmenschen proberen van de Nederlandse taal een begrijpelijke chaos te maken.

Ik heb het over het nieuwe, uit het niets verschenen woord genderneutraal.
We kampen nog wel met het probleem van het bezittelijke mannelijke of vrouwelijke voornaamwoord. Hoe lossen we dit op?

Hem/haar. Ik stel voor het nieuwe persoonlijke en bezittelijke genderneutrale voornaamwoord ‘heur’ te gebruiken. In plaats van hem, haar, zijn.
Bijvoorbeeld: Het is heur boek. Heb je Kees de laatste tijd nog gezien? Hoe gaat het met heur?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef: Bijvoorbeeld: Het is heur boek. Heb je Kees de laatste tijd nog gezien? Hoe gaat het met heur?
Heur is naar mijns inzien nog te vrouwelijk. Ik denk dat we de term "hullie" moeten nemen. Heb je Kees de laatste tijd nog gezien? Hoe gaat het met hullie?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Hans v d Mortel sr schreef: Bijvoorbeeld: Het is heur boek. Heb je Kees de laatste tijd nog gezien? Hoe gaat het met heur?
Heur is naar mijns inzien nog te vrouwelijk. Ik denk dat we de term "hullie" moeten nemen. Heb je Kees de laatste tijd nog gezien? Hoe gaat het met hullie?
Je hebt gelijk. Ik vond het zelf ook nog te vrouwelijk. Hullie houden we erin. Klinkt ook vrolijk. Doen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Mahalingam »

"Gutmenschen proberen van de Nederlandse taal een begrijpelijke chaos te maken."

Maar niet alleen zij. Ook de allahtonen doen eraan me net zoals de feministes.
Tenmiste als het aan nitwit Massih Hutak ligt.
Want wat kaart hij aan?
Ons telefoonalfabet. Dat is niet multikul (nog).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland ... oonalfabet
Voor de vrouwtjes is te beklagen: er zijn alleen Anna (of Anton) , Maria en Xantippe.
Voor de allahtonen: het zijn allemaal Christelijke namen. Die dienen vervangen te worden door Arabierisch goedgekeurde namen.

https://twitter.com/denieuwsbv/status/9 ... 6505216002
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:10 Taalfouten waar taalnazi's de kriebels van krijgen

1. Sowieso

Zoiezo, sowiezo, je hebt ze waarschijnlijk allemaal wel zien langskomen. Het is dus eigenlijk heel makkelijk en gewoon met twee s'en.
Afbeelding

Sodemieter op! Sowieso moeten we af zien te komen van de mislukte mensensoort moslims. Of gewoon lekker zo schrijven: zoalszo. En niet de nazitaal 'sowieso' gebruiken! Nadenken! Eigen hersens gebruiken en je niet door de eerste de beste zeurpiet laten misleiden die denkt dat hij er ook verstand van heeft. Moslims horen niet thuis in een beschaving waarop zij parasiteren. Als we met z'n allen normaal doen, en dus logisch zoalszo gaan schrijven, gaat de achterbakse uitgekookte laffe Kleine Grote vanDale binnenkort dit keurig opnemen in zijn dikke drie boeken van de Nederlandse taal. En staat achter Islam: achterlijke woestijnreligie omstreeks het jaar 500, gerelateerd aan de Arabische historische perverse pedofiel psychopaat profeet, sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed. Immers, taal is aan verandering onderhevig. [icon_lol.gif]
2. Het is het meisje DAT in plaats van die
Heel simpel: de is die, het is dat.
Hoe vaak moet ik het nog herhalen? Nederlands is een kuttaal vol onlogica, ingewikkelde bedenksels die je mag leren, maar het beste kunt onthouden. Je mag best 'die' gebruiken hoor. Maar als je kunt onthouden dat bij verkleinwoorden altijd 'het' als lidwoord staat en erna het woord 'dat' gebruikt wordt, zit je op de goede weg.
3. Beseffen is niet wederkerig
Dus niet 'ik besef me', maar ik besef zónder 'me'. Besef dat goed!
Ook hier weer gelul in de ruimte. Waarom zou je niet 'me' mogen gebruiken als wederkerig voornaamwoord? In het Spaans is dat heel gewoon. Logisch ook. Spaans is namelijk een logische taal.

Mochten er mensen zijn die kritiek op mijn kritiek hebben, dan geef ik hen het volgende in overweging: In Tsechië praat en schrijft bijna iedereen, zelfs jeugdigee personen, correct. Enerzijds door beter onderwijs. Anderzijds door de taal met zijn vele leestekens. Ik vind die leestekens verschrikkelijk, maar ik spreek dan ook geen Tsjechisch, alhoewel ik een paar woorden ken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Mahalingam »

Het is jammer dat wij zo weinig vooruitstrevend zijn in de notatie. Het probleem: dat je pas aan het eind van een geschreven zin weet of het vragend is of niet.
Dat kan opgelost worden door de zin te beginnen met een (omgekeerd?) vraagteken.
¿
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Het is jammer dat wij zo weinig vooruitstrevend zijn in de notatie. Het probleem: dat je pas aan het eind van een geschreven zin weet of het vragend is of niet.
Dat kan opgelost worden door de zin te beginnen met een (omgekeerd?) vraagteken.
¿
Inderdaad! Is vaak het geval. Nooit bij stil gestaan. Maar dat is precies zoals het moet in de Spaanse schrijftaal.
En wat dacht je van al die belachelijk lange tussenzinnen met pas aan het einde meer duidelijkheid waar het nu eigenlijk over gaat? Ik gebruik regelmatig lang gerekte zinnen omdat ik dit leuk vind. Maar soms erger ik mij eraan en gebruik dan juist weer korte zinnen omdat mogelijk mijn lezers zich eraan storen. Korte zinnen zijn het beste: de schrijftaal van slimme reclamemakers en auteurs van kinderboeken. Logisch hè?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Maarten »

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Ariel »

‘bavarois’ :cry: Dat kan ik ook niet uit mijn keel krijgen. Die verrotte r achter de a wil er niet fatsoenlijk uitkomen.

Vandaar dat ik ‘bavarois’ altijd bavahuppelepup noem.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Nederlandse taal - onbegrijpelijke chaos.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:‘bavarois’ :cry: Dat kan ik ook niet uit mijn keel krijgen. Die verrotte r achter de a wil er niet fatsoenlijk uitkomen.

Vandaar dat ik ‘bavarois’ altijd bavahuppelepup noem.
Ik heb dan weer het voordeel dat ik Frans op de katholieke school geleerd heb. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie