Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 10:23 am

De Amsterdamse politietop overweegt een hoofddoekje toe te staan als onderdeel van het politie-uniform. Zo hoopt de eenheidsleiding meer allochtone agenten te werven.

Nu mogen dienders in Nederland geen geloofsuitingen – zoals een hoofddoekje, keppeltje of kruisje – dragen. De Amsterdamse eenheidsleiding denkt erover na om dat verbod in de hoofdstad van tafel te vegen.

,,We hebben het erover”, bevestigt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview bij de AD Misdaadmeter, die morgen verschijnt. ,,Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben.”

Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten in Amsterdam van allochtone afkomst is. Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond, bij het korps is dat 18 procent. ,,Amsterdam verandert qua samenstelling”, zegt Aalbersberg. ,,Ik vind dat het een onderwerp van debat moet zijn. Dat moet je niet alleen zelf vinden, daar moet je ook de burgers bij betrekken.”

In andere landen is het volstrekt normaal dat agenten een hoofddoekje schaamlap dragen, zegt de politiechef. ,,Er is een groot verschil tussen de Angelsaksische landen en de andere Europese landen. In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kennen ze al verschillende vormen. Maar als je kijkt naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavische landen nog niet.”

In 2011 introduceerde het kabinet-Rutte I een gedragscode waarin werd vastgelegd dat ‘het dragen van religieuze symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie’. VVD en CDA, die destijds een kabinet vormden met gedoogsteun van de PVV, hadden in het regeerakkoord al vastgelegd dat een hoofddoek bij de politie verboden zou worden.

Politiechef Aalbersberg laat zich adviseren door voormalig PvdA-politica Fatima Elatik, die zelf ook een hoofddoekje schaamlap draagt. Sinds anderhalf jaar wordt zij door de Amsterdamse politietop ingehuurd als directeur diversiteit.
,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit’’, zegt Aalbersberg. ,,Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”

Politiebond ANPV reageert kritisch. ,,Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door”, zegt voorzitter Geert Priem. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond."
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Berichtdoor King George » Do Mei 18, 2017 10:37 am

Bij de politie draagt men de politiepet en geen enkel ander hoofddeksel, dus ook geen godsdienstig kopvod. Maar je zal zien dat er weer wordt meegebogen met die godsdienstige dramdwang ten gunste van de Islam. Het moet, het zal: Islam moet en zal uitzonderingsposities gefaciliteerd krijgen welke boven en bezijden de wet staan.

In het gymzaaltje de judomat voor de benodigde gevechtstrainingen ook maar vervangen door een bidkleed? Want het te recruteren Islamitische personeel moet tenslotte ook nog wat te kontheffen hebben, nietwaar?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 10:42 am

De neus van Fatima Elatik kennen we allemaal, maar wie is Pieter-Jaap Aalbersberg .............

Hij heeft een christelijke geloofsovertuiging.

Uiteraard. :thinking: Een Christelijk goedmens heeft totaal geen bezwaar als Amsterdam vol loopt met gekopvodde politie agentes.

En hij wil als Amsterdams hoofdcommissaris er zijn ‘voor alle Amsterdammers’.

In zijn persoonlijke relatie tot mensen probeert Aalbersberg te handelen vanuit zijn geloofsovertuiging, maar hij weet dat hij ‘als christen niet beter of unieker’ is dan een ander en dat ‘misdrijven ook in kerkelijke kring voorkomen’.

Pieter-Jaap Aalbersberg is sinds 2011 hoofdcommissaris van Amsterdam. Hij groeide op in de Rotterdamse deelgemeente Hoogvliet, kreeg een gereformeerd synodale opvoeding, ging naar de school met de bijbel en was in zijn puberjaren actief bij Youth for Christ. Daar heeft hij zijn ‘eigen keuze voor het christendom’ gemaakt, waarvan de kerndoelen zijn ‘liefde en de zorg voor het zwakke’.

Politieman Jelle van der Meulen, orthodox christen, zei eerder in deze krant dat er bij de politie een seculier klimaat heerst. hij zegt op de werkvloer bij 
de politie te schrikken van de grove en smerige taal over vrouwen en allochtonen.

„In de jaren zeventig hingen in kasten posters met halfblote dames. Die fase is voorbij. In de dertig jaar dat ik bij de politie werk, zag ik wat dat betreft de sfeer verbeteren. Dat komt ook omdat er meer vrouwen bij ons werken. De meeste mensen die bij de politie werken, hebben iets normatiefs. Het is goed of fout. Groen of rood. Dat normatieve heeft een kracht, maar ook een keerzijde. Naar elkaar toe kunnen collega’s de dingen te zwart-wit zeggen. Botte humor kan ongepast zijn. Als je in aanraking komt met het harde deel van de maatschappij, loop je ook zelf het risico te verharden. Je krijgt een macho­cultuur binnen de politie, als je niet uitkijkt. Denk ook aan het multiculturele vraagstuk. Een Marokkaanse agent kan het nog steeds niet makkelijk hebben. We hebben binnen de Amsterdamse eenheid niet voor niets een christennetwerk, een Joods, een Surinaams-Antilliaans, een Marokkaans en een Turks netwerk, Roze in Blauw en het Zesde Zintuignetwerk, dat werk wil bieden aan mensen met een handicap of ziekte. Binnen die netwerken steunen mensen elkaar. Ze signaleren zaken die op de werkvloer fout gaan en rapporteren die aan mij. We moeten met elkaar alert zijn als het gaat om een gelijkwaardige behandeling van collega’s. We zijn er op dat punt nog niet, maar het gaat wel steeds beter.”

„Als er hard wordt gevloekt, zeg ik daar wat van. Maar in mijn omgeving wordt er niet veel gevloekt. Mensen houden zich wel in. Je gaat respectvol met elkaar om. Als er een grap gemaakt wordt over een moslim of een homoseksuele collega grijp ik in. Wat betreft het stilte vragen voor het eten op het werk: op dat punt ben ik in de loop der jaren van mening veranderd. Ik heb lang om stilte om te bidden gevraagd, maar doe dat niet meer. Ik zal je vertellen hoe ik daar nu in zit. Bidden maakt deel uit van mijn relatie met God. Ik vind bidden heel belangrijk. Maar ik vind het een bijna agressieve daad om andere mensen te verplichten stil te zijn voor mij.”

Het zal mij niet verbazen de man Christen Unie stemt...Geweldig. icon_thumbup.gif Geef de man een lintje.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Berichtdoor King George » Do Mei 18, 2017 11:51 am

Elsevier
———
1. Dit is een capitulatie aan de Islam en druist volledig in tegen de scheiding van kerk en staat
2. Dit druist volledig in tegen het verbod voor rechters en geüniformeerde ambtenaren zoals de politie en het leger op hoofddoeken
3. Mannelijke allochtonen, en dan met name de zogenoemde straatterroristen, zullen totaal niet luisteren en geen respect hebben voor een vrouwelijke politieagent, vooral die met hoofddoek (die heeft niets te zeggen en hoort thuis te blijven in hun ogen)
4. Indien ik word aangehouden en gecorrigeerd door een vrouwelijke politieagent met hoofddoek, word ik dan aangesproken door een politieagent of door een moslima? De burger wordt dus meteen onderworpen aan de Islam.
5. Een vrouwelijke politieagent heeft gezag door haar ambt en dat gezag straalt dan of op de hoofddoek, waarmee de hoofddoek gezag krijgt toebedeeld door de staat.
6. De Islam infiltreert de staat
7. Ik kan wel janken om het NSB gedrag van veel Nederlanders
8. Als dit ook niet voldoende effect heeft, wordt dan het volgende voorstel om dan maar de Sharia Politie op te richten?
9. Het wordt echt tijd dat Amsterdam een aparte republiek wordt en dat er een hele grote muur met een mijnenveld omheen komt
10. Het wordt tijd dat ik met vrouw en 2 dochters ga emigreren indien dit doorgaat.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 12:06 pm

Op Twitter zijn de reacties ook niet zuinig.

Arthur van Amerongen‏ : Nieuw in Amsterdam-west: de mohammedaanse veldwachter. 'hij heeft veel respect bij de jeugd vanwege Raqqa'.

Afbeelding

Onder het mom van diversiteit drukt Elatik de hoofddoek erdoor bij de politie. want een ECHTE moslima moet HERKENBAAR zijn.

En op GeenStijl gaan de reaguurders ook los. icon_thumbup.gif

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 12:08 pm

Politiek: Geen hoofddoekjes bij politie

De VVD in de Tweede Kamer reageert fel. ,,Gaan we weer. De politie is er voor iedereen. Agenten zijn de beschermers van de rechtsstaat. Daarin passen géén religieuze symbolen”, stelt Ockje Tellegen, woordvoerder veiligheid van de fractie, op Twitter. Mede-kamerlid Yesilgoz, die tot voor de verkiezingen VVD-raadslid in Amsterdam was, zegt: ,,Kom op politie Amsterdam; dit kan echt niet. Scheiding kerk en staat. Houd de politie neutraal.”

PVV-leider Geert Wilders reageert eveneens fel, hij noemt het plan ‘waanzin’. ,,Amsterdam wil shariapolitie invoeren. Nederland capituleert.” Zijn partij kondigt Kamervragen aan en wil een debat over het voorstel.

Neutraal
Ook Chris van Dam, oud-agent en nu Kamerlid voor het CDA, vindt het geen goed plan van de Amsterdamse politie. ,,Het is goed dat de politie diverser wordt, maar de politie is neutraal. Dus geen tulband, keppel of hoofddoek. Slechts de pet die iedereen past.” Andere politieke partijen hebben nog niet gereageerd op het plan van de Amsterdamse politie.

Klaas Wilting, voormalig woordvoerder van de politie Amsterdam en bekend door zijn deelname aan verschillende tv-programma's, is ook niet enthousiast. ,,Wij zitten in Nederland en willen neutraliteit bij de politie."

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 1:01 pm

Geschreven: 18 mei 2017
Vragen van de leden Helder en De Graaf (beiden PVV) aan de demissionaire ministers van Veiligheid en Justitie en SZW over het bericht: 'Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform'.

1.)
Kent u het bericht:'Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform'(*)?

2.)
Klopt het dat de Amsterdamse politie bekijkt of agentes een hoofddoek mogen dragen bij hun uniform om het werk aantrekkelijker te maken voor mensen met een migratie-achtergrond en daarmee shariavoorschriften te introduceren?

3.)
Bent u met de PVV van mening dat het dragen van islamitische symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie? Zo nee, waarom niet en wat is de reden dat u afwijkt van hetgeen geregeld was in het regeer-akkoord Rutte I?

4.)
Vindt u ook dat de politie te ver doorschiet in het diversiteitsbeleid door al onze regels aan de kant te schuiven om maar meer allochtonen bij de politie te krijgen? Zo nee, waarom niet?

5.)
Deelt u de mening dat adviezen van een directeur diversiteit die PvdA-politica was, islamactiviste is en zelf een hoofddoek draagt, niet erg objectief zijn? Zo nee, waarom niet?

6.)
Hoeveel belastinggeld kost het de politie om deze directeur diversiteit in te huren en bent u met de PVV van mening dat dit beter kan worden besteed aan het vangen van boeven? Zo nee, waarom niet?

7.)
Hoe gaat u deze aanval op de neutraliteit van agenten per direct stoppen, zeker gezien het feit dat de politiebond ANPV wederom aangeeft dat allochtone agenten hier juist last van hebben en het dus averechts kan werken?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 1:06 pm

Ahhhhhhhhhhh, daar komt de islamitische aap uit de mouw... :finger: In 2008 stapt een boze politievrouw uit Amsterdam naar het College voor de Rechten van de Mens. Ze is moslim en vanwege haar geloof wil ze - óók in uniform - een hoofddoekje dragen. En omdat in een aantal steden in Amerika, Engeland en Canada kopvodden bij de politie toegestaan zijn, moet het hier ook .

Politiepet en… hoofddoekje?

Lopen agenten in Amsterdam straks met een hoofddoekje over straat? Het gebeurt al in New York en Londen. Niet iedereen is enthousiast. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo.”

In 2008 stapt een boze politievrouw uit Amsterdam naar het College voor de Rechten van de Mens. Ze is moslim en vanwege haar geloof wil ze - óók in uniform - een hoofddoekje dragen. Maar dat mag niet van de Amsterdamse politieleiding. Andere korpsen, zoals Flevoland, zijn dan minder strikt. De agente wordt gedwongen om administratief werk te doen. Ze verdwijnt achter de schermen.

Het College voor de Rechten van de Mens vindt dat het hoofddoekverbod ervoor zorgt dat islamitische vrouwen niet kunnen deelnemen aan belangrijke onderdelen van het politiewerk. Dat is dan maar zo, besluit de politietop. In 2011 wordt in een landelijke gedragscode vastgelegd dat geloofsuitingen – zoals een hoofddoekje, keppeltje of kruisje – verboden zijn bij het politie-uniform. Net als zichtbare tatoeages en piercings.

,,Maar ik zie dat dit schuift”, zegt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg. ,,Met tatoeages op de armen gaan wij nu akkoord, een paar jaar geleden was het nog uit den boze.” Hij vindt het van ‘levensbelang’ dat de politie multicultureler wordt. ,, Wil ik de liquidaties in de onderwereld oplossen, dan moet ik in contact met de samenleving komen. Dan moet ik met moeders van slachtoffers uit andere culturen kunnen spreken. Dan moeten mijn familierechercheurs snappen dat het in de Marokkaanse cultuur anders werkt dan bij ons.”

Daarom wil hij dat de helft van de nieuwe politiemensen een migratieachtergrond heeft. Als die werving stokt, is hij bereid om een hoofddoekje toe te staan bij het uniform. Om zo meer allochtone vrouwen binnen te halen.

'Allochtone jongeren voelen zich niet gehoord'
,,Een goed plan”, vindt directeur Cyriel Triesscheijn van antidiscriminatiebureau Radar/Art.1. ,,Zeker allochtone jongeren in Nederland hebben het gevoel dat ze bovenmatig door de politie in de gaten worden gehouden, vanwege hun achtergrond. En ze vinden dat de politie te weinig doet met meldingen van discriminatie.” Het ‘zakelijk belang’ van de politie is groot, vindt Triesscheijn. ,,De meeste misdrijven worden opgelost dankzij hulp en medewerking van burgers. Als er geen tips binnenkomen, los je ook geen zaken op.”

Vrouwelijke agenten in een aantal steden in Amerika, Engeland en Canada mogen, al jaren, een hoofddoekje dragen. ,,De hoofddoek moet dezelfde kleur als het uniform hebben en makkelijk te verwijderen zijn”, zegt een woordvoerder van de New York Police Department, waar het sinds 2009 is toegestaan. Drie New Yorkse politievrouwen dragen momenteel een hoofddoekje.

,,Dit is een trend”, zegt hoogleraar diversiteit Maurice Crul van de Vrije Universiteit Amsterdam. ,,In de westerse wereld zie ik dat organisaties in grote steden steeds vaker besluiten om geloofsuitingen toe te staan. Kijk alleen al naar de Albert Heijn, waar caissières al jaren een hoofddoekje mogen dragen. Ook universiteiten, ministeries en gemeenten zetten in op meer diversiteit.”

Politiebond ANPV vroeg 600 agenten of ze het een goed plan vinden om geloofsuitingen, zoals het hoofddoekje, toe te staan in het uniform. Maar liefst 90 procent zegt van niet. ,,Ik denk dat die grote groep er moeite mee heeft dat de politie het thema diversiteit zó opblaast”, zegt ANPV-voorzitter Geert Priem.

,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond. Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door.”

Voorzitter Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond reageert terughoudender. Hij ziet ‘voor- en nadelen’ en wil het idee van Aalbersberg eerst bespreken met zijn leden. Van collega’s in Engeland heeft Struijs gehoord dat het toestaan van hoofddoekjes er toe leidde dat meer allochtonen bij de politie wilden werken. ,,De politie moet zeker diverser worden. Maar ik weet nog niet of dit de manier is.”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 1:13 pm

Dit is de vrouw achter het hoofddoekjesplan bij de politie. Mevrouw verdiend 12.000 euro per maand. :shock: Dat is €144.000 per jaar.

Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.

De voormalig stadsdeelvoorzitter in Amsterdam startte in augustus 2015 bij de politie in de functie van directeur diversiteit. Ze werd binnengehaald door de huidige Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg. Omdat er geen vacature binnen de eenheidsleiding was, huurt de politie haar sindsdien in als externe kracht.

Elatik, die zelf een hoofddoekje draagt, is de belangrijkste adviseur van Aalbersberg als het gaat om diversiteit. Vandaag werd bekend dat de politietop in Amsterdam overweegt om het hoofddoekje onderdeel te laten worden van het politie-uniform, om zo meer allochtone agenten te werven.

'Ruim binnen de norm'
Een politiewoordvoerder bevestigt dat het maandtarief van Elatik 12.000 euro per maand is, exclusief btw. Haar contract werd afgelopen 1 januari verlengd tot 30 juni 2017. Volgens de woordvoerder is het loon ‘ruim binnen de norm’. Binnen de overheid geldt dat het uurtarief van een externe niet hoger mag zijn dan 225 euro per uur. Elatik – die 40 uur per week werkt – zit daar ruim onder.

In 2014 nam Elatik afscheid van de Amsterdamse politiek. Ze was achtereenvolgens raadslid, stadsdeelwethouder en stadsdeelvoorzitter namens de PvdA. Als bestuurder raakte ze in opspraak door financiële problemen rond een muziekcentrum. Ook kwam ze onder vuur te liggen na de huur van een luxe zeiljacht tijdens Sail en de declaratie van een taxirit van 450 euro.

Elatik laat weten dat ze niet wil reageren op de hoogte van haar huidige loon en de werkzaamheden die ze momenteel verricht voor de politie in Amsterdam.

'Fatima houdt mij scherp'
,,Zij is de punaise in mijn bedrijf”, zegt politiechef Aalbersberg over Elatik. ,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit. Dat is ook vervelend, want het doet pijn als je op een punaise gaat zitten. Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”

In haar tijd als PvdA-politica sprak Elatik zich uit voor het dragen van een hoofddoek door overheidsambtenaren. ,,De gemiddelde burger zal het worst wezen of de mevrouw achter de balie een hoofddoekje draagt, of een uitgegroeide blonde spoeling heeft”, zei ze in 2004 in een interview in Het Parool. ,,En het argument dat een overheidsdienaar neutraliteit moet uitstralen, is al helemaal onzin. Dan mag je dus wel achter de balie zitten met rechts-extremistische ideeën, maar niet met een hoofddoekje. Die neutraliteit, dat is maar schijn.”

Elatik werd landelijk bekend toen ze de discussie aanging met Theo van Gogh, toen die in zijn columns tekeer ging tegen moslims en Marokkanen. Dat kwam haar na de moord op Van Gogh op een stroom bedreigingen te staan. Ze kreeg daarna een tijd lang beveiliging.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 2:19 pm

Politie hoofddoekjes voor moslima's ? Dan ook homo outfits voor politie. Fraternité et Egalité!

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Mei 18, 2017 3:20 pm

,,En het argument dat een overheidsdienaar neutraliteit moet uitstralen, is al helemaal onzin. Dan mag je dus wel achter de balie zitten met rechts-extremistische ideeën, maar niet met een hoofddoekje. Die neutraliteit, dat is maar schijn.”

Dat is helemaal geen onzin. Ik wil helemaal niet aan een ambtenaar kunnen zien wat voor politieke of godsdienstige overtuigingen hij heeft. Dat zou immers propaganda zijn en met wat zo iemand denkt over politiek en religie heb ik niets te maken.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 3:31 pm

Joost Niemoller twittert.. [icon_lol.gif]

Amsterdamse politie betaalt 12.000 per maand voor een punaise.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Mei 18, 2017 3:56 pm

Vraag 6 van de PVV:

6.) Hoeveel belastinggeld kost het de politie om deze directeur diversiteit in te huren en bent u met de PVV van mening dat dit beter kan worden besteed aan het vangen van boeven? Zo nee, waarom niet?

is dus gedeeltelijk beantwoord: 12.000 per maand.

Maar een directeur diversiteit heeft natuurlijk personeel onder zich: de diversiteitsbewakers.
Die idealisten werken graag voor het goede doel maar ook niet gratis.
Wat kost dit diversiteitscircus per jaar? Toch geen miljoenen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Mei 18, 2017 5:55 pm

“Shariamsterdam”...

Afbeelding

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Mei 18, 2017 6:51 pm

Er is inderdaad een maatschappelijke discussie losgebarsten over hoofddoek gedoe.
De media staan er bol van.
En nu is men bij de Staatsomroep ook omgeturnd: de hoofddoek is een uiting van religieusiteit. Waar is die vrije keuze van de moslima gebleven? En die van 'acht, folkore uit het thuisdland"? En 'het is gewoon modieus."?

En die ellende komt omdat zoveel mensen geloven dat onze politie te 'wit' is en daardoor racistisch.
Maar de politie is ook te weinig Mohammedaans. Meer Islam helpt helpt tegen dircriminatie. In ieder geval tegen klachten over discriminatie door Mohammedanen.
Meer klachten van negers die zonder twijfel meer gediscrimineerd worden door Mohammedanen, net zoals in hun thuislanden, zijjn te verwachten.

En waren politieagenten van allahtone komaf nu zo'n succes? Ik dacht van niet.

Zo ziet dat in Canada eruit:
Afbeelding

en in Schotland is het nog griezeliger:
Afbeelding

Het lijken wel moderne leden van het "Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice". de Mutaween (مطوعين),
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

sjun

Berichtdoor sjun » Do Mei 18, 2017 8:04 pm

Voor wie nog niet weet wat er precies op het spel staat nadere info in het:
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 9:08 pm

Zo zien vrouwelijke agenten er in Marokko en Turkije uit beste Faat.

Afbeelding

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Mei 18, 2017 9:18 pm

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Mei 18, 2017 9:21 pm

Blok houdt vast aan hoofddoekverbod politie

18 mei 2017

Afbeelding

Minister Blok ziet niets in het toestaan van hoofddoekjes bij de politie. Geloofsuitingen zijn niet te combineren met het politie-uniform, laat een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie weten “Een uniform straalt neutraliteit en uniformiteit uit.”

De minister reageert op het bericht dat er bij de politie in Amsterdam wordt gesproken over het toelaten van vrouwen, die een hoofddoek bij hun uniform willen dragen. Zo’n maatregel zou kunnen bijdragen aan het binnenhalen van voldoende personeel met een migratieachtergrond, is de redenatie.

De Amsterdamse politiechef Aalbersberg vindt dat de helft van de nieuwe agenten in Amsterdam van allochtone afkomst zou moeten zijn. Nu is dat 18 procent.

Gedragscode
Blok zegt in reactie op het bericht dat er niet voor niets in 2011 een gedragscode is vastgelegd. Daarin staat dat zichtbare uitingen van levensovertuiging en religie niet zijn toegestaan.

De minister wijst erop dat “deze code na een breed adviestraject en met inbreng van politiechefs, korpsbeheerders, korpschefs en vakbonden” is vastgesteld en dat hij niet van plan is om daar iets aan te veranderen.

http://nos.nl/artikel/2173866-blok-houd ... litie.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 9:32 pm

Een selfie met Faat in de hoofdrol.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 9:35 pm

[icon_lol.gif]

Afbeelding

Driepinter

Berichtdoor Driepinter » Do Mei 18, 2017 9:44 pm

Ik zou die Londense politieagentes ineens niet als politieagenten herkend hebben.

Driepinter

Berichtdoor Driepinter » Do Mei 18, 2017 9:47 pm

Als die hoofdcommissaris graag politieagenten met hoofddoeken ziet laat hem dan maar naar ??? vertrekken. Mogen mannen ook met hoofddoek ?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 9:52 pm

Afbeelding

Moslim meisje...'Ik wil graag bij de politie werken, maar niet zonder hoofddoek'

Het enige nadeel, het kind spreekt amper Nederlands.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 9:57 pm

Driepinter schreef:Als die hoofdcommissaris graag politieagenten met hoofddoeken ziet laat hem dan maar naar ??? vertrekken. Mogen mannen ook met hoofddoek ?

Uiteraard. Een Amsterdamse transgender politiemanvrouw zoals Willemijn mag ook een hoofddoek op. We gaan niet discrimineren.

Afbeelding

Terug naar “Nederland”