Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Ariel

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 21, 2017 12:55 pm

'Hans van de Mortel' schreef:
Mahalingam schreef:De Hond heeft gepeild nog voordat het bovenstaande hoofddoek gedoe in de pers verscheen:
Afbeelding

Wat heeft De Hond gepeild? Niet erg duidelijk te begrijpen voor mij.

Dit Hans....Driekwart Nederland tegen agentes met hoofddoek.

74% van de Nederlanders is tegen politie-agentes met een hoofddoekje. Dat meldt Maurice de Hond in zijn laatste peiling. Bij alle partijen reageert met overwegend negatief op dit soort discriminerende idiotie. Alleen onder GroenLinksers is er een meerderheid (61%) te vinden die het goedkeurt om vrouwen in een stoffen gevangenis te proppen. Let wel: deze peiling wordt op vrijdag gehouden.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mei 21, 2017 12:57 pm

Ali Yas schreef:Ontslag van Sofyan Mbarki bedoel je, vanwege glashard liegen in het openbaar?

Nee, politici liegen erop los, dat is normaal en je kan ook niks anders verwachten. Die agente mag zo op straat worden gezet . De politie heeft nog niet door dat we in oorlog zijn met de moslims en die agente pleegt dus hoogverraad.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Mei 21, 2017 1:08 pm

Ik kon mijn woede niet langer inhouden en heb dit geplaatst op Facebook voor mijn trouwe lezerspubliek. Ik werd mede geïnspireerd door de bijdrage van Ali Yas.

HOOFDDOEK IS UITING VAN MENSENRECHTENVERVAL EN BELANGENVERSTRENGELING.

Afbeelding

En weer laat de politie zich van haar corrupte kant zien. Nederland wees gerust! Ik heb nog nooit een hoge pet van de politie opgehad. Laat staan van dikke wijven bij de politie. Uitzondering daar gelaten. En het is dan ook niet toevallig dat de uitzondering nooit de regel bevestigt.

De politie demonstreert met haar kopvod-uiting zijn vunzige smerige vieze achterbakse beleid dat indruist tegen de menselijke waarden en normen. Het is niet voor niets dat er zoveel corruptie bestaat onder de politie en men het zo goed kan vinden met de onderwereld waarvan ook alle moslims onderdeel uitmaken door zich moslim te noemen.
We zien onsmakelijke mensen in beeld: propagandisten van perversiteit, pedofilie, sadisme en historisch goedpraten van de oorlogsmisdaden bedreven door profeet Mohammed. Lees hieronder een gedeelte uit de verklaring over de mensenrechten in de islam.

CAÏRO-VERKLARING VAN DE MENSENRECHTEN IN DE ISLAM
De vrijheid van meningsuiting wordt beperkt tot meningsuitingen die in overeenstemming zijn met de sharia.
Er zijn zeer ongelijke rechten voor mannen en vrouwen. Artikel 6 vermeldt dat de vrouw haar eigen rechten en plichten heeft en dat de man voor het onderhoud van de familie dient te zorgen.
Er is geen vrijheid van godsdienst. Artikel 10 verbiedt expliciet het beoefenen van of bekeren tot een andere godsdienst dan de Islam. Artikelen 19 en 22 bespreken straffen voor afvalligen.
De laatste 2 artikelen (24 en 25) van de verklaring geven aan dat álle artikelen in de verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia.
Art. 24: 'Alle rechten en vrijheden genoemd in deze Verklaring zijn ondergeschikt aan de Islamitische sharia.'
Art. 25: 'De Islamitische sharia is de enige referentiebron ter uitleg en verduidelijking van alle artikelen van deze Verklaring.'

Bron: Wilipedia.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Zo Mei 21, 2017 1:48 pm

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

sjun

Berichtdoor sjun » Zo Mei 21, 2017 6:23 pm

Afbeelding Afbeelding

Naïviteit en Gutmenschlichkeit heeft een gezicht gekregen. Andrea Prins kan voortaan op straat in uniform discussie verwachten. Wat ze in haar vrije tijd als burger doet moet ze natuurlijk zelf weten.
:muslima:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Mei 21, 2017 6:55 pm

sjun schreef:Afbeelding Afbeelding

Naïviteit en Gutmenschlichkeit heeft een gezicht gekregen. Andrea Prins kan voortaan op straat in uniform discussie verwachten. Wat ze in haar vrije tijd als burger doet moet ze natuurlijk zelf weten.

Zo'n mislukte politietrut moet mij niet aanhouden voor welke controle dan ook. Die negeer ik spontaan en ik zal uitleggen waarom. De informatie is hier binnen FFI in vertrouwde handen en voor iedereen openbaar. Ik blijf hoe dan ook beleefd en zal mij aangepast aan het Marokkaans mohammedanisme voorstellen als: "Hans van de Mortel. Prettig kennis te maken met een islamitische hoer."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Mei 21, 2017 8:00 pm

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Mei 22, 2017 12:10 pm

Carel Brendel is even in zijn archief gedoken en komt met:
"Zeker bij de PvdA, een seculiere partij, hoort religie niet thuis." Baâdoud in 2009 in campagne tegen Marcouch.
https://twitter.com/CarelBrendel/status/866390096068661248

Dit naar aanleiding van deze ontwikkeling in de hoofdstedelijke hoofddoekrel.
PvdA-stadsdeelwethouder Baadoud ondersteunt wijkagente die bewust regels van politiekorps vertreedt.
https://twitter.com/CarelBrendel/status/866389437802061824

En welke aap kwam er bij Achmed Baadoud uit zijn mouw?
Trots op deze wijkagente uit Osdorp ! Vrijheid van meningsuiting kent geen grenzen, een beetje zwanger bestaat niet !
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

King George

Berichtdoor King George » Ma Mei 22, 2017 1:17 pm

Ondertussen in Marokko:

Afbeelding

Bron: Plazilla.

King George

Berichtdoor King George » Ma Mei 22, 2017 1:22 pm

Afbeelding

King George

Berichtdoor King George » Ma Mei 22, 2017 1:27 pm

sjun schreef:Afbeelding Afbeelding

Wie mij kan overtuigen van nut en noodzaak van linkse zendingsdrang en dramdwang moet ik nog tegen komen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Mei 22, 2017 4:57 pm

En de rel gaat verder. Hier wat boosheid:
Leefbaar Rotterdam woest op discriminatiemeldpunt na hoofddoekjes-uitspraken
De lokale partij Leefbaar Rotterdam is woedend op Cyriel Triesscheijn, directeur van discriminatiemeldpunt RADAR nadat deze vanmorgen in NRC hoofddoekjes bij het politiekorps verdedigde.

Leefbaar gaat schriftelijke vragen stellen over de kwestie aan het Rotterdamse college van B&W. De partij vindt de uitlatingen van Triesscheijn onacceptabel. “Juist de politie moet een afspiegeling zijn van de maatschappij”, zei de directeur in NRC over hoofddoekjes. “Dat geeft je als politie legitimiteit. Het is ook noodzaak. Ga maar eens handhaven in het Oude Westen in Rotterdam met een witte politiemacht.”
Triesscheijn vindt dat de politie een voorbeeld kan nemen aan de Britten, daar dragen agenten naast een hoofddoek soms ook een tulband.
‘Meldpunt heeft banden met anti-Wilders en anti-Zwarte Piet’

Leefbaar is daarover naar eigen bewoordingen ‘laaiend’. “Terwijl Rotterdamse agenten zich iedere dag en soms met gevaar voor eigen leven inzetten voor een veiliger Rotterdam, voelt de directeur van een gesubsidieerd discriminatiemeldpunt (!) de behoefte hun legitimiteit te ondergraven op basis van hun witte huid”, schrijft Tanya Hoogwerf.

Leefbaar is al langer ontevreden over het meldpunt. “Reeds in 2015 betoogde Leefbaar Rotterdam dat RADAR totaal ongeschikt is als expertisecentrum vanwege haar banden met links-extremisten, anti-Pietactivisten en het regisseren van aangiften tegen Geert Wilders”, luidt de verklaring. “De uitspraken van Triesscheijn bevestigen voor ons opnieuw dat RADAR geen serieus discriminatiemeldpunt is, maar louter een clubje linkse activisten voor wie uitsluitend allochtonen het slachtoffer van discriminatie kunnen zijn.”
De partij is extra boos op Triesscheijn omdat afgelopen vrijdag bleek dat het Rotterdamse politiekorps allochtonen sollicitanten voorgetrokken. Dat leidde tot enorme woede onder Rotterdamse agenten en werd later ook bestempeld als arbeidsdiscriminatie.
https://wnl.tv/2017/05/22/leefbaar-rotterdam-woest-op-discriminatiemeldpunt-hoofddoekjes-uitspraken/
„Juist de politie moet een afspiegeling zijn van de maatschappij”, zegt Cyriel Triesscheijn, directeur van discriminatiemeldpunt RADAR in Rotterdam. „Dat geeft je als politie legitimiteit. Het is ook noodzaak. Ga maar eens handhaven in het Oude Westen in Rotterdam met een witte politiemacht.”

Het is volgens hem ook een kwestie van wennen. Hij wijst naar de Britse Scotland Yard, waar moslima’s een hoofddoek en Sikh’s een tulband dragen. „Laten we daar een voorbeeld aan nemen.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/18/hoofddoek-bij-agentes-waarom-niet-9326905-a1559545

In dat artikel staat nog meer dat de zwarte gal doet opstijgen.
Pedagogisch hulpverlener Samila Afkir, die ook een hoofddoek draagt, denkt dat het toestaan van hoofddoeken in het korps veel goodwill zou opleveren. „Iedereen zoekt naar herkenning. Als er in Rotterdam-Zuid drie agentes met een hoofddoek rondlopen, zouden moslims zich geaccepteerd voelen zoals ze zijn.”
Ze vindt het argument van neutraliteit onzin. „Hoezo kun je niet neutraal zijn met een hoofddoek? Dat vind ik een gekke gedachte.”

Wat doet Pedagogisch hulpverlener Samila als een dochter in een gezin geen hoofddoek wil dragen?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 22, 2017 5:57 pm

[icon_lol.gif] Moet kunnen.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Berichtdoor King George » Di Mei 23, 2017 12:10 pm

Annabel Nanninga in haar collum op Radio 1:

Nu weer de politie: met of zonder hoofddoek? Zonder, natuurlijk. Politieagenten dragen een uniform, het woord zegt het al: een eenvormige uitdossing, zeer herkenbaar en volkomen kenmerkloos ten aanzien van de individuele drager tegelijk.
Maar, als jonge islamitische vrouwen daardoor een carrière bij de politie laten schieten, dat is toch reuze zonde, al die denkkracht onder het doekje die verloren gaat? Zo lust ik er nog wel een paar. Het is dezelfde drogreden als die vaak wordt gebruikt om sekse-gesegregeerd zwemmen te verdedigen: anders gaan die meisjes domweg niet zwemmen, dus dan maar apart.

http://www.nporadio1.nl/homepage/4286-in-de-discussie-rond-het-politie-hoofddoekje-zien-we-een-verborgen-agenda-over-het-hoofd

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 23, 2017 12:30 pm

Ja en ze schrijft ook nog over het uitlokken van islamofobie-misdrijven:
Zelf ben ik afkomstig uit Amsterdam. Een agent die een stoepfietser of wildplasser aanhoudt, krijgt bij ons meestal te maken met een grote waffel. Draagt hij of zij een bril dan is het een blinde mol, is de agent gezet dan ‘mot die vetklep effe boeven vanguh’, een roodharige diender ‘hep se zwaailicht altijd an’, enfin, dat werk.
Draagt de agente een hoofddoek, daar gaan we: een hapklare brok voor grootmuilen.
Maar dán is het opeens een hate crime.

sjun

Berichtdoor sjun » Di Mei 23, 2017 3:54 pm

Gangstergedrag Elatik heeft niets met emancipatie te maken
Fatima Elatik, die het brein zou zijn achter het hoofddoekjesplan van de Amsterdamse politie, moet dankbaar zijn voor een fantastisch leven in Nederland, schrijft Afshin Ellian. In plaats daarvan is ze onbescheiden en ondankbaar.

De Amsterdamse politietop heeft zich in de voet geschoten. Onbedoeld heeft de politietop zichzelf en de Nationale Politie in verlegenheid gebracht. De hoofddoekaffaire heeft tot onrust en provocatie geleid.

Een Amsterdamse wijkagent ging, volgens deze website, zaterdag de straat op met een hoofddoek bij haar uniform. Ook meldde deze site dat de Amsterdamse politie in gesprek gaat met deze wijkagent. Zij werd op het matje geroepen. Eigenlijk hebben ze vooral zichzelf en hun bestuurlijke kwaliteit in diskrediet gebracht.

Elatik moet dankbaar zijn voor 43 jaar fantastisch leven in Nederland!

Ik vraag me af wat Elatik precies doet

De Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg werd door vakbonden, de top van de Nationale Politie, maar ook de politie van Rotterdam en Den Haag gekritiseerd: de hoofddoek past niet bij het politie-uniform. Dat was de ondubbelzinnige boodschap aan Amsterdam. Ook het kabinet wees de islamisering van de politie af.

De media waren op zoek naar de geheimzinnige adviseur van politiechef Aalbersberg. Dat bleek Fatima Elatik, voorheen voorzitter van de deelraad Amsterdam-Oost. Eindelijk kwam Elatik met een verklaring: ‘Ik werk inderdaad als zzp’er voor de Amsterdamse politie, sinds september 2015. Ik ben programmadirecteur van het organisatie-ontwikkelingsprogramma “Politie van iedereen”.’ Desalniettemin vraag ik me af wat zij precies doet binnen de politie, waarvoor zij 12.000 euro per maand ontvangt.

Daarvoor gaan we te rade bij de verklaring van Elatik: ‘Ik hou me niet bezig met diversiteit, want diversiteit is geen doelstelling maar een instrument. (…) Aangezien ik zelf al sinds mijn zestiende een hoofddoek draag, vond ik het niet gepast dat ik het traject van de beginnende discussie binnen de eenheid en het korps trek.’

Zij houdt zich niet bezig met diversiteit, omdat diversiteit geen doelstelling is maar een instrument. Ik vraag me nog steeds af wat zij precies voor de politie doet waarvoor zij 12.000 euro per maand krijgt. Zij houdt zich niet met diversiteit bezig, omdat het kennelijk bij de politie als een doelstelling wordt gezien, terwijl zij het als een instrument ziet. Ik hoop dat ik haar goed heb begrepen. Het is niet gemakkelijk om deze tekst te interpreteren.

Wat een taalgebruik, mevrouw Elatik!

Dat zij zich niet met diversiteit, maar met niet nader te noemen zaken bezighoudt, heeft zij ‘meerdere malen duidelijk gemaakt aan de baggerkrant uit 010’. Het interview in het AD, de krant waarop Elatik doelt, werd door de Amsterdamse politiechef Aalbersberg niet ontkend of weerlegd. Maar nu beweert Elatik dat Aalbersberg niet de waarheid spreekt. Hier wekt zij de suggestie dat de politiechef liegt. Ach, er is, volgens de geheimzinnige zzp’er van de Amsterdamse politietop, nog een baggerkrant en die is ‘van 020’, namelijk Het Parool.

De Amsterdamse krant zou volgens Elatik over haar bestuursperiode in Amsterdam-Oost negatief hebben bericht, terwijl ‘ik samen met mijn collega-bestuurders de shit die onze voorgangers hadden achtergelaten netjes heb opgelost.’ Shit los je niet op, die wordt opgeruimd. Wat een taalgebruik van de modelallochtoon van de Amsterdamse PvdA. Natuurlijk ben ik nu erg benieuwd naar haar adviezen aan de Amsterdamse politiechef!

Het einde van haar verklaring is ronduit beschamend: ‘Dat ongemak dat sommigen nu uiten over de veranderende samenleving en de verandering van de status quo voel ik al fucking 43 jaar.’ Wauw, dat is pas de taal van een bestuurder. Overigens is zij 43 jaar oud. Maar mevrouw, met alle respect, u had toch dankzij de PvdA een mooie baan en een goed salaris, ondanks uw ernstige beperkingen in de sfeer van talent.

En zelfs nu verdient u 12.000 euro per maand voor een onverklaarbare en onbegrijpelijke functie.
Wanneer u dit fantastische leven als een lijdensweg beschouwt, kan ik me voorstellen dat velen in Nederland zonder bezwaar in uw schoenen willen staan.

Gangstergedrag is allesbehalve emancipatie

Elatik is exemplarisch voor een hardnekkig probleem binnen een bepaalde groep minderheden: onbescheidenheid en ondankbaarheid. Dit probleem is ooit in Amsterdam en elders in Nederland veroorzaakt door de linkse partijen onder leiding van de PvdA. Dit noemden zij emancipatie.

Dit is allesbehalve emancipatie. Het dreigt zelfs op gangstergedrag te gaan lijken: heb respect voor mij! Alleen tijdens oorlogen of voetbalwedstrijden wordt respect afgedwongen. In alle andere omstandigheden moet men respect verdienen, door hard werken, dankbaarheid en bescheidenheid. Eerlijkheid is een onmisbare deugd.

De Amsterdamse politiechef had tegen het AD over Elatik gezegd: ‘Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit. Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.’ Ik krijg bijna medelijden met de Amsterdamse politiechef, want Elatik zet hem in haar verklaring neer als een leugenaar. Mevrouw doet immers niks met diversiteit, en ook niet met het verspreiden van de hijab binnen de politie. Het is de plicht van de Amsterdamse politietop om nu concrete informatie te verschaffen over de aard en de omvang van de werkzaamheden van Elatik.

Ik vraag me af hoeveel andere Elatiks er rondlopen binnen de PvdA en de gemeente Amsterdam. Ze zouden eventueel DENK kunnen versterken bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018.

Elatik moet dankbaar zijn voor 43 jaar fantastisch leven in Nederland!

Afshin Ellian bij Elsevier 22.05.17

en

‘Gehoorzamen agenten Allah of de rechtsstaat?’

De diversiteitspolitie duikt overal op en negeert de collectieve wijsheid. Dat overheidsorganisaties een weerspiegeling van de samenleving moeten zijn, staat buiten kijf. Maar als onder het mom van diversiteit de culturele of religieuze voorschriften van een bepaalde groep aan een overheidsorganisatie worden opgelegd, dan is de diversiteitspolitie aan het werk.

Het Algemeen Dagblad meldde dat de Amsterdamse politie overweegt om de hoofddoek als onderdeel van het politie-uniform toe te laten. Zo hoopt de leiding meer allochtone agenten te werven, aldus het AD. Het kan niet waar zijn! De Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg bevestigde het bericht: ‘Wij hebben het erover. Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dit een maatregel die effect kan hebben.’ Aalbersberg maakt twee denkfouten, om het heel zacht uit te drukken.

Politiechef verwart Nederland met bananenrepubliek

De eerste fout heeft betrekking op de bevoegdheid van Aalbersberg. De politiechef van Amsterdam, de burgemeester van Amsterdam, de hoofdofficier van justitie van Amsterdam of de gemeenteraad van Amsterdam zijn niet bevoegd om het uniform van de Nationale Politie te wijzigen of te ontwerpen. Net zomin als een generaal in Maastricht bevoegd is om het legeruniform te wijzigen, of een voorzitter van een rechtbank of een hof bevoegd is om de kledingvoorschriften voor rechters, griffiers of advocaten te wijzigen. Het is opmerkelijk dat een politiechef zijn bevoegdheden niet kent en Nederland verwart met een bananenrepubliek waar een politiechef ongetwijfeld de nationale uniformen mag ontwerpen.

De tweede fout van de Amsterdamse politiechef betreft zijn aanname dat door het toelaten van de hoofddoek meer allochtonen bij de politie gaan werken. Als die aanname klopt, wat nog maar zeer de vraag is, dan is het probleem van diversiteit niet opgelost. Diversiteit betekent dat de politie van een stad als Amsterdam de bevolking van de stad moet weerspiegelen. Bestaat de Amsterdamse allochtonenwereld alleen maar uit vrouwen met een hoofddoek? En al die moslima’s die geen hoofddoek dragen dan? Of al die Surinaamse Amsterdammers en nog tientallen andere groepen? Deze maatregel vergemakkelijkt slechts het toetreden van orthodoxe moslims tot de politie.

Neutraliteit uit zich in kleding en taal

De neutraliteit van een aantal staatsorganen uit zich in werkkleding en taalgebruik. Rechters, officieren van justitie, medewerkers van de brandweer, leger of politie moeten in hun verschijning de neutraliteit van de staat uitstralen. Maar ze zijn in hun hoofd toch niet neutraal? Neutraliteit gaat niet over wat deze ambtenaren denken, maar over hoe ze verschijnen en wat ze doen. De kledingvoorschriften voorkomen de schijn van partijdigheid. Juist deze ambtenaren, belast met het beslechten van conflicten of met hulpverlening, moeten in hun uiterlijke verschijning garant staan voor de neutraliteit van de staat.

Wie een keppeltje, een hoofddoek of een ander ideologisch symbool draagt, is niet meer neutraal, maar partijdig. Wie een hoofddoek draagt, getuigt van respect voor de wetten van de islam (de sharia) inzake de kledingvoorschriften voor vrouwen. Dat is nou net een controversieel punt: er zijn genoeg moslima’s in en buiten Nederland die het dragen van een hoofddoek niet als een religieus gebod zien. Maar de Amsterdamse politiechef beslecht per ongeluk een theologische strijd in de islamitische wereld: het dragen van een hoofddoek als een islamitisch gebod. Hij kan nu in Saudi-Arabië of Iran een onderscheiding krijgen voor de erkenning van de hijab. Aan wie moeten politieagenten gehoorzamen: aan de wet van Allah of aan de neutrale rechtsstaat?

Advies van Elatik

Natuurlijk worstelen velen met de vraag waarom de Amsterdamse politiechef met zo’n onnozel voorstel komt. Aalbersberg wordt op het gebied van diversiteit geadviseerd door, jawel, voormalig PvdA-politica Fatima Elatik, die zelf ook een hoofddoek draagt. Zij is directeur diversiteit. Eigenlijk wil ze een diversiteitspolitie binnen de Nationale Politie. De Amsterdamse politiechef is zeer onder de indruk van haar diversiteitskwaliteiten: ‘Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit. Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.’ Daarvoor betaalt de Amsterdamse politie 12.000 euro per maand aan Elatik. Wat een waanzin!

Politie wil hoofddoek bij uniform toestaan

Elatik is niet een gerespecteerd bestuurder. Zij is een PvdA’er uit het tijdperk waarin de twee leiders van de politieke partij DENK nog in de PvdA zaten. Zij is het prototype van een praatjesmaker zonder kennis of wetenschappelijke kwalificatie. De Amsterdamse politiechef kon gratis en voor niks hoogleraar Paul Cliteur (auteur van tientallen boeken en artikelen) advies vragen. Cliteur heeft in zijn oeuvre alle argumenten voor en tegen in deze kwestie op een evenwichtige wijze geanalyseerd. Daarnaast kon Aalbersberg nog bij andere gezaghebbende juristen advies inwinnen.

Het is onbegrijpelijk hoe sommigen bij de politie met belastinggeld smijten, terwijl ze nee verkopen aan gewone hardwerkende agenten die weleens een opleiding willen volgen. Nu begrijpen we beter waar het politiegeld naartoe gaat. Een sobere omgang met belastinggeld is de politietop kennelijk vreemd.

Een hoofddoek bij de politie is geen teken van diversiteit, maar van islamisering van de politiemacht.

De politie is de gewapende hoeder van de rechtsstaat, een neutrale staat.

Afshin Ellian bij Elevier 19.05.17
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mei 26, 2017 11:31 am

Afbeelding

Wees gerust. Die twee zijn geen echte agenten. Je zou je kunnen vergissen maar het zijn de twee troelen van die Wijven van Halal (vroeger op de TV).

De functie van die twee mannen in overalls is onduidelijk. Zouden dat mahrams zijn?
Hoofdcommissaris van de Nationale Politie Erik Akerboom heeft verklaard:
"In een bericht op het intranet van de politie wil Akerboom er ‘geen misverstand over laten bestaan’. ,,Op dit moment constateer ik dat er duidelijk geen draagvlak is voor dit idee. De discussie polariseert de gelederen binnen en ook buiten de politie'.
"Akerboom – die leiding geeft aan de Nationale Politie – is geschrokken van de heftige reacties. ,,Ongekend omvangrijk, emotioneel en soms over de grens.'' Ook vindt hij dat de discussie ‘te weinig over de kern van de zaak gaat’. ,,De kern is een divers korps dat bestaat uit mensen die verschillend mogen zijn.''

Agenten zijn niet gemaakt door ze te klonen, dus zijn ze verschillend.
En let op dat "Op dit moment". Dat belooft nog wat voor de toekomst.
Dan kunnen we ook agenten krijgen die vanwege hun lidmaatschap van een sekte, deze pet op hebben:
Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Mei 26, 2017 4:25 pm

,,De kern is een divers korps dat bestaat uit mensen die verschillend mogen zijn.''

Ja, als mens! Maar in hun hoedanigheid als politieagent mogen ze NIET verschillend zijn.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Vr Mei 26, 2017 7:42 pm

Pilgrim schreef:
,,De kern is een divers korps dat bestaat uit mensen die verschillend mogen zijn.''

Ja, als mens! Maar in hun hoedanigheid als politieagent mogen ze NIET verschillend zijn.

Dat is de essentie inderdaad. Het moet niet uitmaken of je nu met een Fries, een Limburger of een Ambonees geconfronteerd wordt: allemaal dienen ze dezelfde wet. Maar met hoofddoekjespolitie weet ik dat zo zeker niet. Die vinden de sharia misschien óók wel belangrijk, immers, anders droegen ze zo'n hoofddoekje niet. Maar mijn gevoel bij zo iemand doet er weinig toe. Belangrijker is de manier waarop mohammedanen met zo'n tante omgaan. Als ze zien dat zij zich tenminste deels conformeert aan de sharia, dan konden ze wel eens proberen onder straffen uit te komen als iets volgens de Nederlandse wet niet, maar volgens de sharia wél mag. Ik vraag me af hoe sterk zo'n politievrouw dan in haar schoenen staat. Minder sterk dan haar niet-mohammedaanse collega's wellicht.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Mei 26, 2017 9:53 pm

Korpschef Akerboom wil geen hoofddoekjes bij agenten

Geplaatst op 26 mei 2017

Afbeelding

Korpschef Erik Akerboom van de Nationale Politie (foto) staat voorlopig (!) niet toe dat vrouwelijke politieagenten hoofddoekjes dragen. De politiechef zegt te zijn geschrokken van de hevige reacties op het voorstel.

Dat zegt een woordvoerder van de Nationale Politie tegen NU.nl naar aanleiding van berichtgeving in het AD.

De Amsterdamse politie stelde vorige week voor om de hoofddoek in de toekomst deel te laten uitmaken van het politie-uniform om zo de diversiteit binnen het korps te vergroten en meer agenten aan te trekken met een migratieachtergrond. Een agente in de Amsterdamse wijk Osdorp werd kort daarop met een hoofddoek gezien.

Het voorstel leidde zowel binnen als buiten de politie tot hevige reacties, zo constateerde ook Akerboom. Minister van Justitie Stef Blok sprak zich eerder uit tegen het voorstel. Op het intranet van politie schrijft de korpschef dat de discussie “gepolariseerd” is en er “geen draagvlak” is voor het idee.

Volgens de politie is het uniform “lifestyle neutraal” en maakt de hoofddoek hier geen deel vanuit. De politie blijft zich op andere manieren inzetten voor meer diversiteit binnen het korps.

Door: NU.nl

http://www.nu.nl/binnenland/4722630/kor ... redirect=1

King George

Berichtdoor King George » Za Mei 27, 2017 12:08 pm

Erik Akerboom onderziet dus niet de absurditeit van zijn voorstel inzake kopvodden een kans te geven podium in te kunnen nemen binnen het politiekorps, maar is geschrokken van de (terechte) reacties op zijn absurde voorstel. En zet het nu weer op een groot huilie huilie en trekt weer de (vermeende) racismekaart. Deze man is dus gewoon ongeschikt voor zijn functie.

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mei 31, 2017 12:16 am

Provoceer-dominee wil blijven provoceren, probeert politiehoofddoek door te drukken

Annabel Nanninga, 30-05-2017

Afbeelding
Rikko Voorberg, media-gekkie die “vluchtelingen” wilde herdenken op 4 mei.

We hebben een nieuwe aanwinst in de media-rolodexen onder de ‘G’ van Gekkie. Namen we provoceer-dominee Rikko Voorberg eerst nog serieus toen hij “vluchtelingen” wilde herdenken op 4 mei om 20:00 des avonds, naar nu blijkt was het helemaal niet de bedoeling om hem als een activist te zien.

Het is hem, zoals we toen al vermoedden, inderdaad gewoon om de media-aandacht te doen. Vooruit, we spelen het spelletje even mee, het is een nieuws-luwe dag immers.

Wat wil de stookminee nu weer? Welnu, hij heeft weer even afgewacht welk ophefje er speelde en haakt daar, rijkelijk laat overigens, op in door zich rap in een ‘noujaaaaa tssssss is hij GEK geworden’ standpuntje te glibberen.

Agentes moeten gewoon een copvod mogen, is zijn nieuwe ticket naar de spotlights. Want religie is deel van je identiteit en meer provocatieve wegmetons reli-blerf ter onderbouwing van een mening die, we weten het nu zeker, helemaal op niets anders gebaseerd is dan op maximaal aandacht bijelkaar tergen. Laaghangend ophef-fruit plukken, meer is het niet.

Tips voor Rikko, want hij was wat laat op de copvod-bandwagon:

– Zeg dat de dode kinderen in Manchester gewoon op dat tijdstip in bed hadden moeten liggen
– Noem Willem-Alexander/Sesamstraat/barbecuen/de winst van Dumoulin racistisch
– Vind dat iedereen mee moet doen aan de ramadan om ons consumentisme zelfstraffend te overpeinzen
– Pleit voor een verbod op vaccinaties want dat is niet eerlijk tegenover ongevaccineerde nieuwkomers
– Stel voor een lichte vorm van meisjesbesnijdenis toe te staan
– Eis een identificatieplicht voor bezoekers van Geenstijl en een meldplicht voor reaguurders
– Probeer mansplaining strafbaar te stellen

Nou, je kan het, ouwe reliquerulant van ons! De komkommertijd staat weer voor de deur dus mediaredacties zitten te springen om types die op afroep malle dingen komen zeggen over de ophef du jour. Met ons lijstje kun je even vooruit en mocht je er bij onvoorziene nieuwe rel-onderwerpen niet uit komen wat nou de domste provocatie zou zijn, vraag je dan eens af: wat zouden Sylvana/Anja Meulenbelt/Simone van Saarloos/die zuursloot van de Volkskrant (meer opties mogelijk)/DENK vinden?

http://nieuws.tpo.nl/2017/05/30/zucht-p ... e-drukken/

Pizzaman

Berichtdoor Pizzaman » Wo Mei 31, 2017 2:43 pm

Pilgrim schreef:
Provoceer-dominee wil blijven provoceren, probeert politiehoofddoek door te drukken

Nou eens kijken of die dominee er ook voor is als we meer homo's bij de politie willen,
en dan een uniform bestaande uit een regenboogstring met roze peniskoker.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jun 14, 2017 4:17 pm

Afbeelding

Je ziet het direct: dit is een Hoge Ome.
En dat portret zal vast wel een voorvader van hem zijn.
Het is de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg van de hoofddoekjes.
Waar houdt hij zich tegenwoordig mee onledig? Met op bezoek gaan bij zijn personeel.
Het is nu niet het moment om ze te bevelen zich bij hem te melden voor een functioneringsgesprek.
Vele politie functionarissen zien niets in zijn hooofddoek hobby en gooien de kont tegen de krib. Dat moet anders. Omdenken is gevraagd bij ze.
Korpschef op excuustournee om hoofddoekplan
De Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg heeft een week vrijgemaakt om bij politieteams langs te gaan. Aanleiding is de felle kritiek op zijn plan om de hoofddoek toe te staan als officieel onderdeel van het politie-uniform.
[...]
Om over de ontstane ophef te praten, gaat Aalbersberg langs bij verschillende politieteams, samen met twee collega’s, zo meldt het AD. Hoewel Aalbersberg officieel vooral in gesprek gaat over de situatie, is zijn tournee vooral ingepland om in te gaan op de felle kritiek. Hij moet ‘diep door het stof,’ bericht de krant.
http://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2017/06/korpschef-op-excusestournee-om-hoofddoekplan-513536/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 16, 2017 9:27 am

De korpschef is druk bezig met zoete broodjes te bakken voor zijn personeel dat zich anti-hoofddoek verklaard heeft. Kijk dus niet gek op als D666 de slimme inval krijgt om die man te steunen.
Ollongren: meer onderzoek naar hoofddoek bij politie
Locoburgemeester Kajsa Ollongren is nog niet uitgedacht over het idee om agenten toe te staan een hoofddoek te dragen en wil meer onderzoek naar de geruchtmakende uitbreiding van het politie-uniform.[...]
Hoewel minister Stef Blok (Veiligheid en Justitie) eerder al aangaf dat hij de Nationale Politie geen toestemming geeft voor de instelling van de hoofddoek als onderdeel van het uniform, is Ollongren niet bereid om het boek hierover te sluiten. "Je moet op alle mogelijke manieren onderzoeken hoe je meer diversiteit bij de politie kunt bewerkstelligen. Een idee wat je dan niet zou moeten uitsluiten is of het mogelijk is om ook hoofddoekjes toe te staan bij de politie."

http://www.parool.nl/amsterdam/ollongren-meer-onderzoek-naar-hoofddoek-bij-politie~a4501025/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
Een reactie:
"Als de D66-moslimknuffelaars christenen ook zo zouden liefkozen, hadden we al een meerderheidskabinet. "

Terug naar “Nederland”