Wij hebben een demissionair kabinet.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Iedereen in de stal van Kaag en hun ouwe moeders zijn boos op Geert. Geert maakte een grapje dat niet door hun beugel kon. Foei Geert. : nono3: Maar je hebt wel gelijk. Ze ziet er niet uit met die lap voor haar mond.
Woede over tweet Wilders die Kamerlid vergelijkt met ISIS-strijder: ‘Meer dan smakeloos’

Geert Wilders heeft zich de woede op de hals gehaald van verschillende politici door D66-Kamerlid Fonda Sahla in een tweet te vergelijken met een ISIS-strijder.

De PVV-voorman plaatste op Twitter een foto van Fonda Sahla, waarop ze met een hoofddoek op en een mondkapje voor in de Tweede Kamer is te zien. De korte - waarschijnlijk lollig bedoelde- boodschap die hij daarbij plaatste valt niet in goede aarde: ‘Nee het is geen ISIS-aanval, maar een D66-kamerlid’.
Spoiler! :
Afbeelding

Sahla was tot eind oktober gemeenteraadslid in Den Haag, maar vervangt nu tijdelijk Rens Raemakers in de Tweede Kamer.

Vanuit D66-hoek wordt fel gereageerd op het bericht. Partijleidster Sigrid Kaag noemt het ‘meer dan smakeloos'. ,,Woorden doen ertoe", schrijft ze op Twitter. ,,De grens van het fatsoen wordt hier opnieuw overschreden.” Ook kamerlid Rob Jetten haalt hard uit Wilders: ,,Een collega-volksvertegenwoordiger die zich met hart en ziel inzet voor Nederland vergelijken met een terrorist. Gaat het wel helemaal goed met je?”

Vanuit de Haagse D66-afdeling klinkt eveneens steun voor voormalig gemeenteraadslid Fonda Sahla. Wethouder Robert van Asten schrijft: ,,Wat ben je dan voor persoon?! Trots op jouw missie Fonda Sahla.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Geert Wilders reageert op de tweet van Sigrid. Ik vermoed dat Sigrid niet de reacties leest onder haar tweet. Het volk spreekt zich uit. :smile7:
Fatsoen in taal en omgang met elkaar en respect voor de individuele keuze zijn de ondergrens van onze beschaving.

Deze tweet is meer dan smakeloos. Woorden doen ertoe. De grens van het fatsoen wordt hier opnieuw overschreden.
Reactie van Wilders.
De grens van het fatsoen wordt overschreden als je je gezicht niet laat zien in ons parlement vanwege islamitisch imperialisme, als je niet uitsluit mensen verplicht te vaccineren, als je onze huizen aan gelukzoekers geeft.

Je kan het woord fatsoen niet eens spellen
@SigridKaag
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Geert Wilders is naar mijn idee terecht boos. Hij heeft kamervragen gesteld aan Rutte over de zaak van de zusters Soumaya en Fonda Sahla.

Afbeelding

Wilders vraagt zich af:
Wat is er aan de hand met de telegraaf ? Waarom verdedigt hun ‘journalist’ @eisitman Samouya Sahla en zwijgen ze over haar veroordeling voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en wapenbezit? Snapt iemand dit? Omdat ze nu VVD-er is??

Ze is in 2014 veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en wapenbezit. Door de Hoge Raad bekrachtigd in 2016. Dat u dat niet noemt is vals, leugenachtig en getuigt van eersteklas riooljournalistiek.

Ok ben er wel even klaar mee voor vandaag. Wat een tuig bij politiek en pers. Ongelooflijk.
De Telegraaf zou hier ook op moeten reageren is mijn opinie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Na ’slappe kopjes koffie’ willen PvdA en GL nu wél blijven samenwerken

PvdA en GL willen hun linkse liefde nu echt voor lange tijd volhouden. Een gezamenlijk oppositieakkoord moet daar inhoud aan geven, maar het moet nog niet worden gezien als een verdere stap richting een fusie van fracties en partijen.

„De tijd van slappe kopjes koffie en eenmalige optredens is nu voorbij”, bezweert PvdA-leider Lilianne Ploumen maandag bij de presentatie van een ’progressief oppositieakkoord’ dat haar partij met GL de afgelopen periode in elkaar heeft gezet. Het behelst vijftien punten waarop de partijen ’niet vrijblijvend’ samenwerken. „Dit is een belofte aan de kiezer”, zegt GL-leider Jesse Klaver over het akkoord dat bijna negen maanden nadat die kiezer naar de stembus ging wordt gepresenteerd.

Ploumen refereert aan eerdere pogingen tot linkse verbonden, die niet veel verder kwamen dan een gezamenlijke kop koffie van de linkse partijleiders of een presentatie van een samenwerking. Daar was vaak de SP ook bij betrokken, de vraag of er nu met die partij is gesproken laten de partijleiders onbeantwoord. Wel mogen andere partijen zich aansluiten, zegt Ploumen: „Iedereen is welkom.”

’Ons speel je niet uit elkaar’
Wat het akkoord betekent voor een eventuele toekomstige fusie tussen PvdA en GL, van fractie of partij, blijft in het midden. Die vraag ligt op tafel sinds de partijen besloten samen op te trekken in de formatie, waardoor ze uiteindelijk aan de zijlijn belandden. Ploumen en Klaver houden ook nu nog vast aan het adagium dat ze dat spelenderwijs willen ontdekken. Voorlopig is daar in elk geval nog geen sprake van.

De partijen hopen gezamenlijk op een andere manier oppositie te voeren dan tegen kabinet-Rutte III. Daar kwam nog wel eens uit dat een van de twee linkse partijen bereid was ’tegen de laagste prijs zaken te doen’, zegt Klaver. Hij muntte bijvoorbeeld in 2019 de term ’scorebordpolitiek’ en kondigde vervolgens aan voor alle begrotingen te stemmen. Tot frustratie van de PvdA dat nog hoopte wat deals eruit te slepen. Dat soort dingen gaat nu echt niet meer gebeuren, beweert Klaver: „Ons speel je niet uit elkaar.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

„Dit is een belofte aan de kiezer”

En daar zit de zeer en pijn.
Steeds minder kiezers voor rood en groen gedoe.
We zagen dat eerder bij de Christenen toen "het geloof" niet meer voldoende was om kiezers te trekken. Samen staan wij sterk. Toen gingen ze uit arremoede maar samen en dat werd het CDA. En nog steeds is het aantal kiezers dat gaat voor Christelijkheid aan het afnemen.
Eenzelfde verhaal voor rood en groen: uit arremoede maar samen.
Ik zie beide partijen steeds marginaler worden voor het politieke bedrijf onder de Haagse Kaasstolp.
Nu roepen ze nog moedig dat "ze samen willen" maar het wordt dat ze "samen moeten".
Over een paar jaar zullen we een zeer vermakelijke stoelendans kunnen aanschouwen van alle poppetjes die geen afstand willen doen van het comfortabele pluche.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Niet alle aanvragers in de toeslagenaffaire waren lieve, schattige, snoezige, onschuldige engeltjes

Door ROB HOOGLAND

Laat ik het dan gewoon maar toegeven: ik snap iets niet. Om die reden is dit geschreven in ongekende zwaarmoedigheid en immer toenemende wanhoop. Jarenlang is op deze plek - vooral met behulp van Wikipedia, maar dat zeg ik er vanzelfsprekend niet bij, nauwgezet, zorgvuldig én consciëntieus gebouwd aan mijn imago van veelweter. Wellicht loopt dat nu ernstige schade op.

Het is niet anders. Ik móet hierover worden ingelicht. Anders wordt het een obsessie. Ik zal niet rusten voordat ik antwoord krijg op de vraag in hoeverre de Belastingdienst eronder lijdt - en wij er als burgers dus beter van worden - dat zij van de Autoriteit Persoonsgegevens een boete van 2,75 miljoen euro opgelegd heeft gekregen omdat zij ‘jarenlang de (dubbele) nationaliteit van aanvragers van kinderopvangtoeslag op onrechtmatige, discriminerende en daarmee onbehoorlijke wijze heeft verwerkt’.

Georgefloydisering
Weliswaar meen ik heel af en toe te kunnen concluderen dat er in deze affaire in een enkel geval een zekere georgefloydisering dreigt, oftewel een heiligverklaring die in verband met het eerdere doen en laten van de desbetreffende persoon wellicht niet helemaal op haar plaats is. Niet alle aanvragers waren lieve, schattige, snoezige, onschuldige engeltjes, wil ik ermee zeggen. Toch werden ze onder druk van de grote publieke verontwaardiging zonder uitzondering tot de slachtoffers gerekend. Iedereen deugde plots, dus iedereen verdiende die financiële compensatie van € 30.000. Daar denk ik soms, net als de Belastingdienst, het mijne van. Ging dat niet wat al te gemakkelijk?

Maar hé, ik ben geen partypooper!

Waar was ik ook alweer?

Vestzak-broekzak-constructie
O ja, ik vroeg mij af wat de gevolgen van die boete van 2,75 miljoen euro zoals door de privacywaakhond van de overheid aan de fiscus opgelegd voor het Nederlandse volk zijn. Voor boekhouden kreeg ik op school een 2 omdat de leraar om principiële redenen geen 1 gaf, dat klopt. Ik weet alleen wat een dubieuze debiteur is. En dat leerde ik níet op school. Maar ik ben wél zowel de zoon van een belastingconsulent als de broer van een accountant en daarom eigen ik mijzelf toch het recht toe de vraag te stellen of hier goedbeschouwd geen sprake is van een vestzak-broekzak-constructie.

De Belastingdienst, dat is de Staat. De Autoriteit Persoonsgegevens, dat is de Staat. De pot waaruit die 2,75 miljoen wordt betaald, behoort toe tot de Staat. De pot waarin die 2,75 miljoen euro wordt gestort, behoort toe tot de staat. En de Staat, dat zijn wij, hoe je het ook wendt of keert. U, ik, wij allemaal vormen de Staat.

„Het goede nieuws voor de belastingbetaler is dat het geld uiteindelijk ten goede komt aan de algemene middelen. De boete gaat namelijk naar de schatkist”, meldde een AP-woordvoerder geestdriftig.

Sure.

Maar die boete wordt uiteindelijk toch ook vanuit diezelfde schatkist betááld?

Ik begrijp het nog steeds niet.

Dat doet een veelweter heel veel pijn.
:roll:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Ook Rutte IV vreest strenge asielpolitiek

Door NAUSICAA MARBE

Verwacht niet dat Rutte IV het asielbeleid zal hervormen. De paragrafen daarover in het akkoord tonen weinig ambitie en urgentie. Ze zijn vaag en omslachtig geformuleerd. Wellicht wil de nieuwe regering zich progressief profileren door luchtig over migratie te doen. Maar er is niets progressiefs aan een failliete asielpolitiek en de verwaarlozing van bijhorende problemen.

De asielcrisis verdwijnt niet vanzelf. De regering is de grip op de instroom en uitzettingen kwijt. De arbeidsmigratie leidt tot oneerlijke concurrentie en moderne slavernij. Asielprocedures worden decennialang gerekt, uitgeprocedeerden en ’veiligelanders’ verdwijnen in gesubsidieerde illegaliteit. Daaromheen floreert een asielindustrie die niet het algemeen belang dient. In 2060 telt Nederland volgens het CBS twintig miljoen inwoners, er komen door migratie jaarlijks zo’n tachtigduizend bij. Er zijn dramatische tekorten bij de opvang, vluchtelingen slapen op stoelen en stukken karton; ondanks de wooncrisis worden gemeenten gedwongen opvang te regelen. Daar is een woord voor: noodtoestand.

Dooddoeners
Waar komt Rutte IV mee? Met dooddoeners als ’migratie zoveel mogelijk gestructureerd laten verlopen (…) conform internationale verdragen’. Dus geen radicale herziening van gedateerde verdragen. Als er dagelijks honderdduizend vluchtelingen zouden aankomen, hebben die nu allemaal recht om asiel aan te vragen. ’In Nederland is er ruimte om mensen op te vangen die op de vlucht zijn’, preekt het akkoord. Hoeveel ruimte precies? Geen antwoord. Wel wil de regering werken aan ’periodiek inzicht op de verwachte arbeids-, kennis- en asielmigratie’. Dat is andere taal voor inzien dat je voor voldongen feiten staat. Met periodiek inzicht los je geen asielcrisis op, met quota wel. Hoeveel arbeids- en kennismigratie heeft Nederland nodig, welke beroepen en vaklui zijn gewenst? Dát willen we horen. Wat is het maximumaantal vluchtelingen dat kan worden toegelaten en ingeburgerd, zonder dat de verzorgingsstaat en het draagvlak bezwijken? Geen antwoord. Rutte IV wil wachten op advies van de commissie Vreemdelingenzaken over ’beleidsmatige richtgetallen’. Maar er ligt al een advies uit 2020 van de WRR over richtgetallen, met een forse waarschuwing over sociale problemen als er niets verandert. Zeker vergeten tijdens die eeuwige formatiekift.

De instroom wil Rutte IV beheersen door ’migratiepartnerschappen met andere landen’. En de terugkeer van kanslozen? Lees mee: ’We maken afspraken om in dit kader een gerichte visumverlening en tijdelijke legale circulaire arbeidsmigratie mogelijk te maken.’ Handel en geld voor opvang worden ook beloofd. Dat wordt dus een verdienmodel voor landen die Nederland kunnen chanteren. Gaan we nog de grenzen bewaken? Het akkoord: ’We willen de bescherming van de buitengrenzen van de EU verder versterken binnen internationale verdragen.’ Dat zegt dus helemaal niets.

Racistische leugen
Hoe is het zover gekomen? Waarom komt er nooit vernieuwend beleid? Omdat migratievraagstukken emotioneel en angstvallig benaderd worden. Een streng asielbeleid wordt gelijkgesteld aan vreemdelingenhaat. Het afwijzen van migranten geldt als schending van mensenrechten. De massa-immigratie is door links geframed als racistische leugen. Het bewaken van grenzen zou totalitair zijn. Geen politicus uit het machtige midden en van links wil hiermee geassocieerd worden. God verhoede dat-ie beleid maakt dat in het straatje van extreemrechts past. Maar ook: migratiebeleid kan mensenlevens maken of breken, het ongemak daarover is groot. Begrijpelijk, menselijk. Maar niets doen verergert juist het mensenleed.

In plaats van werkeloos te zwelgen in eigen deugdelijkheid, zouden politici migratieproblemen moeten wegtrekken uit de extreemrechtse sfeer en opnieuw moeten wegen. Afkeer bij de kreet ’grenzen dicht!’? Verzet tegen ’zeg alle verdragen op!’? Kokhalsneigingen bij ’omvolking!’? Prima. Geen beschaving is gebaat bij nationalistische isolatie, mensenrechten moeten beschermd worden en de omvolkingstheorie ontspringt aan obsessies met raszuiverheid. Maar extremisme is geen vrijbrief om niets te doen. Geen controle over de EU-grenzen en over wie Nederland binnenkomt, geen aanpassing van stokoude verdragen aan de eisen van de tijd en geen visie over demografische veranderingen zijn missers met funeste gevolgen. Elke gemeenschap verdient een duidelijk toekomstperspectief: die visie waar Rutte zoveel jeuk van krijgt. Hoe groeit de bevolking, hoe beïnvloedt dat de welvaart, welke sociaal-culturele veranderingen worden verwacht? Dan de olifant in de kamer: massa-immigratie, segregatie en de groei van de politieke islam, de bedreiging van de waarden van de liberale democratie. Hoe zorg je voor een evenwicht tussen culturele continuïteit en vernieuwing; hoe behoud je zwaarbevochten vrijheden en burgerrechten als religieuze orthodoxie die bedreigt?

Schadelijk voor imago
Prangende vragen die om visionair beleid vragen dat niet bang is voor de toekomst. Maar veel politici vinden het managen van die multiculturele samenleving die ze zo ter harte gaat maar lastig en schadelijk voor hun imago als dat meer dan jubelkreten vereist. Het was de verantwoordelijkheid van Rutte IV om het tij te keren en helderheid te verschaffen over Nederland als migratieland dat de eigen belangen vooropstelt. Maar ’Omzien naar elkaar en vooruitkijken naar de toekomst’ kon dat niet opbrengen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ali Yas »

de omvolkingstheorie ontspringt aan obsessies met raszuiverheid.
Nausicaa wekt de indruk dat de omvolking slechts "een theorie" is en geen praktijk en dat er slechts één (geesteszieke) gedachtenkronkel kan bestaan om zoiets onzinnigs te vermoeden. Ik weet niet waar dat wereldvreemde wicht woont, maar zulke verdachtmakingen aan het adres van het gros van de Nederlandse bevolking doet mij verlangen dat ze haar boeltje pakt en gauw verhuist naar een land waar de mensen "beter" zijn dan dat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door xplosive »

 
Het bedrijfsleven krijgt weer een harde-lockdown-verkrachting. De werking van de vaccins valt zwaar tegen. Daarbij komt dat mensen van niet-westerse afkomst zich doorgaans sowieso niet laten vaccineren.
 
Als we ons allemaal zouden laten vaccineren zou het allemaal beter worden. Nou, je ziet het .....
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

De Tweede Kamer kwam dinsdag terug van het kerstreces om te debatteren over de lockdown die het kabinet afgelopen weekend afkondigde.

Aukje de Vries VVD is nu aan het woord. Mijn hemel, want heeft die vrouw een nare irritante stem. Ik kan niet naar haar luisteren.

Er zijn nog een paar kamerleden die dringend een logopedist nodig hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

Wat je zegt over die Aukje: ik hoorde haar in het StaatsJournaal. Lag het echt niet aan de microfoon die een beetje gammel was?

maar nu even dit over uitspraken van politici. Er is altijd veranderd inzicht. Zo verklaren ze dit gedrag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Jonge: vanaf februari boosterprik nodig voor groen vinkje

Nederlanders die hun groene vinkje in de CoronaCheck-app willen houden, moeten voor februari een boosterprik halen. Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zei dinsdag dat het kabinet van plan is om de nieuwe Europese regels daarover meteen in te voeren.

Eerder op dinsdag kondigde de Europese Commissie aan het vaccinatiebewijs vanaf 1 februari nog maar 270 dagen geldig zal blijven in de Europese Unie. Daarna is een booster nodig om de QR-code te verlengen. Een herstelbewijs na een positieve test is straks nog maar 180 dagen geldig in Europa.

1,8 miljoen boosterprikken

De coronaminister heeft altijd gezegd dat de regels voor het Europese coronabewijs gelijk moeten zijn aan de regels voor de Nederlandse coronapas. Dat is op dit moment ook al zo en daarom wil het kabinet de aanscherpte eisen voor een geldige QR-code vanaf 1 februari ook hier meteen aanpassen.

Vorige week zijn er in ons land ruim 780.000 boostervaccinaties gegeven en daarmee komt het totale aantal op ruim 1,8 miljoen gezette prikken. Er zijn 12,1 miljoen ingeënte volwassenen die een extra oppepper zouden kunnen krijgen. Iedere volwassene die dat wil, moet uiterlijk in januari een booster kunnen krijgen, belooft het kabinet nog altijd.

Straks ook voor kinderen?

De Jonge zegt er rekening mee te houden dat jongeren onder de achttien op een gegeven moment ook een booster zullen moeten halen voor hun coronabewijs. De extra prik is momenteel echter nog goedgekeurd voor volwassenen, maar de bewindsman gaat ervanuit dat de oppepper ook voor gebruik bij minderjarigen goedgekeurd zal worden.
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... oen-vinkje
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

Oh jee, er is wat in de timing mis gegaan.
Zoals te verwachten is van de huidige bewindvoerders, werd een rapport dat grote invloed zou hebben op het gehannes in de tweede Kamer pas naar de Kamer gestuurd na de debatten.
Maar het debat werd uitgesteld en nu gaan ze dus vragen stellen en het er over hebben tijdens het komende debat.
Het lijkt erop dat de enige aanwezige volkvertegenwoordiger (ja, vakantie) Pieter Omtzigt is. Die zegt:
Even voor de helderheid: alle beloften over een open bestuurscultuur, transparantie en besef van de rechtsstaat en bescherming van de burger worden hier even overboord gegooid. Dat is ernstig voor een kabinet dat daarover gevallen is
Raad voor de rechtspraak vernietigend over noodzaak uitbreiding coronapas

Den Haag - De Raad voor de rechtspraak is kritisch over de uitbreiding van het coronatoegangsbewijs. In een spoedadvies over de inzet van 2G en 3G op de werkvloer worden vraagtekens gezet bij de noodzaak en proportionaliteit van de maatregelen.


Het advies dateert van 17 november, maar demissionair coronaminister Hugo de Jonge stuurde het vorige week, twee dagen voor Kerstmis, naar de Tweede Kamer.

De Raad voor de rechtspraak velt een hard oordeel over de onderbouwing van een mogelijke inzet van het coronatoegangsbewijs op de werkvloer, en van 2G in het algemeen. Volgens de Raad is onduidelijk „wanneer de actuele epidemiologische en maatschappelijke omstandigheden een noodzaak creëren” voor de uitbreiding van het coronatoegangsbewijs. Het feit dat de besluitvorming grotendeels wordt gebaseerd op de adviezen van het Outbreak Management Team (OMT) zorgt ook voor opgetrokken wenkbrauwen bij de Raad. „Het is niet de taak van het OMT, maar van de wetgever om te toetsen aan mensenrechten”, aldus het advies.

’Stip aan horizon ontbreekt’

De Raad vindt het verder niet duidelijk wanneer er een einde komt aan de noodzaak van de maatregelen, die inbreuk maken op de grondrechten van burgers: in het wetsvoorstel wordt elke drie maanden opnieuw bepaald of de maatregelen nog nodig zijn, en „in dit verband mist de Raad een stip aan de horizon”, aldus het advies. „Wanneer is de epidemiologische situatie zodanig dat een dergelijke beperking van grondrechten niet meer proportioneel is?”

Mocht het coronatoegangsbewijs op de werkvloer worden ingevoerd, dan zijn de gevolgen voor werkgevers en werknemers bovendien onduidelijk. Worden werknemers bijvoorbeeld ontslagen als ze geen coronapas kunnen laten zien? En is de werkgever verplicht om werknemers door te betalen als zij niet kunnen werken omdat ze geen coronapas hebben? De Raad adviseert demissionair minister Sander Dekker van Rechtsbescherming, die het advies heeft uitgevraagd, om die punten verder uit te werken.

’Te laat naar Kamer gestuurd’

Kamerleden Pieter Omtzigt en Nicki Pouw-Verweij (JA21) zijn verbolgen over de datum en het tijdstip waarop het advies is geopenbaard. „Dit spoedadvies stamt uit november, en is dus vijf weken te laat naar de Kamer gestuurd”, zegt Omtzigt. „Een advies heeft alleen zin als het openbaar wordt gemaakt, anders kun je die nieuwe bestuurscultuur wel weer netjes aan de wilgen hangen.” Hij wijst erop dat de Raad voor de rechtspraak zowel adviseert aan regering als aan de Kamer.

In een set Kamervragen vragen Omtzigt en Pouw-Verweij de ministers De Jonge en Dekker en premier Rutte om een expliciete reactie op de kritische onderdelen van het advies. Ook willen ze weten waarom de Tweede Kamer het advies niet heeft gekregen voordat de Kamer erover in debat zou gaan. „Eigenlijk hadden we in de week van 6 december het 2G-wetsvoorstel moeten bespreken”, zegt Pouw-Verweij. „Dat hadden we dan zonder deze zeer cruciale informatie moeten doen. Onacceptabel.” Het 2G-debat werd destijds vooruitgeschoven vanwege onder meer de opkomst van de besmettelijkere omicronvariant, en staat nu gepland voor na het kerstreces.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1383689 ... -coronapas
https://twitter.com/PieterOmtzigt/statu ... 3235845123
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Ik wacht nog steeds op een goeie knokpartij in ons parlement. Net zoals bij de Turken en Jordaniërs.
Kan dat nog voordat we missionair worden.

Please? :redface2: Ze doen het in veel landen, dus waarom hier niet?



Een aantal Jordaanse parlementsleden heeft dinsdag in het parlement voor een vechtpartij gezorgd toen er over een aantal constitutionele hervormingen, waaronder gendergelijkheid, werd gesproken.



The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

Ik moest bij het zien van bovenstaande denken aan het gevecht in het Indiase parlement waarbij ze de microfoons slopen en daarmee elkaar te lijf gaan.
Om herhaling te voorkomen zijn sindsdien de microfoons in die vorm verwijderd.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
wo dec 29, 2021 4:11 pm
Ik moest bij het zien van bovenstaande denken aan het gevecht in het Indiase parlement waarbij ze de microfoons slopen en daarmee elkaar te lijf gaan.
:razz: Ook een leuk filmje.

Misschien leent onze kamer zich niet voor dit soort leuke hanengevechten .. jammer.. :nietverstaan: Te veel ruimte.
Maar misschien zijn onze kamerleden genegen om dat afschuwelijke kunstwerk te slopen?
Ik erger me dood aan al die stenen en klei troep aan de muur.

Volgens mij kan dat slopen therapeutisch werken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

Die klei-troep aan de muur nat maken; dan kunnen ze met modder gaan gooien.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

Over 'sorry foutje' van de minster:
Het advies van de Raad voor de rechtspraak over o.a. 2G is vijf weken te laat naar de Kamer verstuurd, omdat er volgens Hugo de Jonge "gewoon een foutje" is gemaakt. Toen dat duidelijk werd is het advies alsnog verstuurd. "Er wordt weleens een bijlage niet verstuurd."
blijk toch weer een leugen voor eigen bestwil te zijn.
Ministerie VWS wist al dagen van vergeten 2G-rapport

De Jonge zei gisteren nog dat het direct was gestuurd

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wist al negen dagen dat het kritische spoedadvies van de Raad voor de Rechtspraak over de inzet van 2G en 3G op de werkvloer niet naar de Tweede kamer was gestuurd, zo onthult Hart van Nederland vandaag. Uiteindelijk stuurde het ministerie dit document op donderdagavond 23 december, vlak voor Kerst, alsnog op.

Gisteren zei verantwoordelijk demissionair minister Hugo de Jonge nog dat hij het document direct had verstuurd nadat duidelijk werd dat de bijlage eerder was vergeten. "Zodra ik erop werd gewezen dat we dat stuk als bijlage niet naar de Kamer hebben verstuurd, heb ik dat alsnog gedaan."

Twee debatten


Het document was niet bijgevoegd bij de memorie van toelichting die eerder wel naar de Kamer werd gestuurd. Bronnen bij de Raad voor de Rechtspraak bevestigen tegenover Hart van Nederland dat zij het ministerie al op 10 december wezen op het ontbreken van de bijlage. Dit signaal van de Raad zou ook op 14 december al op het ministerie zijn binnengekomen, maar toch duurde het alsnog tot 23 december voordat de bijlage daadwerkelijk naar de Kamer werd verstuurd. In de tussentijd hield de Tweede Kamer al twee keer een debat waarin de 2G-wetgeving ter sprake kwam. Het laat ontvangen van het advies leidde tot Kamervragen van onder meer Pieter Omtzigt en Nicki Pouw-Verweij.

Kerstdrukte

Het ministerie geeft in een reactie aan SBS de kerstdrukte de schuld van het late versturen van het document. "In de drukte voor het kerstreces heeft dit enige tijd op zich laten wachten. Dat geldt overigens voor meerdere brieven in deze periode. De suggestie dat dit bewust is gebeurd is ten enenmale onjuist."
https://www.nieuwnieuws.nl/5154685/mini ... g-rapport/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

Op zijn vrije dag ging Pieter Omtzigt toch met zijn neus in de documenten zitten.
En wat las hij?
Huh?
Er is nóg een advies over het 2G stelsel in een bijlage op 21/12 naar de Kamer gestuurd.

Dat zeer kritische advies van de digitale begeleidingscommissie dateert van 19 november(!) dwz van voor indiening van het wetsvoorstel
.
Het advies zit als bijlage verstop bij de Kamerbrief "Kamerbrief reactie op motie over geen groen vinkje CoronaCheck-app bij besmetting"
Goed verstopt dus
het advies van de digitale begeleidingscommissie kun je hier lezen:
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... -coronapas
.
Het advies beslaat maar twee pagina's en is helder en toegankelijk geschreven:.
"De commissie [is] van mening dat de
coronapas als uniek toegangsmiddel voor werk en belangrijke locaties niet het beste
instrument is om de pandemie te bestrijden."

En dit advies zat niet bij de wetsvoorstellen
.
https://twitter.com/PieterOmtzigt/statu ... 3309319168
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Net voor het sluiten van hun winkel. :razz: Daar zal Kaag niet blij mee zijn. Maar geen nood, het kabinet wil binnenkort wel weer een een nieuw land- en waterprogramma op de Westelijke Jordaanoever starten met andere Palestijnse organisaties.

Kaag zit aan de geldkraan, dus het komt goed.
Nederland zet subsidie aan Palestijnse hulporganisatie stop

Nederland zet definitief de subsidie stop aan een Palestijnse hulporganisatie wegens banden met terreurorganisaties. Dat hebben demissionair ministers De Bruijn (Ontwikkelingssamenwerking) en Knapen (Buitenlandse Zaken) besloten. De Bruijns voorganger Kaag ging er altijd van uit dat er geen aanwijzingen waren voor dergelijke connecties.

Het gaat om de Palestijnse hulporganisatie UAWC, die is gericht op professionalisering van Palestijnse boeren op de Westelijke Jordaanoever. Eerder zette Kaag al de subsidie tijdelijk stop nadat was gebleken dat twee medewerkers van de organisatie betrokken waren bij een bomaanslag waarbij een 17-jarig Israëlisch meisje omkwam. De mannen waren lid van terreurorganisatie Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP). Ze bleken hun salaris deels betaald te krijgen van Nederlands hulpgeld aan de UAWC.

Bij het tijdelijk stopzetten van het hulpgeld, tot dan toe zo’n 21,5 miljoen euro, beloofde Kaag nader onderzoek te laten uitvoeren naar de eventuele banden tussen UAWC en de terreurorganisatie.

Daaruit komt naar voren dat er weliswaar geen aanwijzingen zijn gevonden van geldstromen tussen UAWC en de PFLP, noch bewijs voor ’organisatorische eenheid met of aansturing door de PFLP’. Wel stelt het onderzoeksbureau bij 34 medewerkers van UAWC individuele banden vast met de terreurorganisatie. In 12 gevallen was er zelfs sprake van een ’dubbelmandaat’. „Zij hadden gedurende een overlappende periode zowel een leidinggevende positie bij UAWC, als een positie bij de PFLP.” Ook ’op organisatorisch vlak’ bestaan volgens het onderzoek banden tussen beide organisaties.

„Het externe onderzoek heeft volgens het kabinet voldoende aannemelijk gemaakt dat er gedurende geruime tijd op individueel niveau sprake was van banden tussen medewerkers en bestuursleden van UAWC en de PFLP”, schrijft De Bruijn aan de Tweede Kamer. „Met name het grote aantal bestuursleden van UAWC met een dubbelmandaat is zorgelijk.” Het kabinet stopt dan ook de betaling aan de landbouworganisatie.

Het kabinet wil binnenkort wel weer een een nieuw land- en waterprogramma op de Westelijke Jordaanoever starten met andere Palestijnse organisaties.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Nederlands ministerie van Buitenlandse Zaken houdt opnieuw informatie achter

Nadat afgelopen woensdag de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Ben Knapen, en de minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Tom de Bruijn in een brief aan de leden van de Tweede Kamer bekendmaakten dat "financiering van Palestijnse ngo UAWC wordt stopgezet", blijkt nu dat beide ministers cruciale informatie achterhouden en die niet publiekelijk bekend willen maken.

Net nadat iedereen dacht dat beide ministers openheid van zaken hadden gegeven door per brief bekend te maken dat de financiering van UAWC wordt stopgezet 'wegens banden van een groot aantal medewerkers van deze ngo met de terreurorganisatie PFLP (Front voor de Bevrijding van Palestina), blijkt er toch nog 'een addertje onder het gras te zitten'.

Via NGO Monitor kwamen wij in het bezit van een verklaring van het onderzoeksbureau Proximities die het onderzoek heeft uitgevoerd naar banden tussen Palestijnse ngo's die door Nederland met miljoenen euro's worden gefinancierd en de PFLP.

In deze verklaring valt één zin op: "Wel plaatst het kabinet vraagtekens bij de keuze van Proximities om ook diverse maatschappelijke organisaties te beschouwen als onderdeel van de PFLP, waarbij volgens het kabinet “onvoldoende duidelijk is gemaakt in hoeverre deze organisaties daadwerkelijk worden aangestuurd of onder controle staan van de PFLP.” Omdat openbaarmaking volgens het kabinet onevenredige schade zou kunnen toebrengen aan deze organisaties ziet het kabinet geen mogelijkheid om het rapport van Proximities openbaar te maken."

Met andere woorden, er ligt een onderzoeksrapport, gemaakt in opdracht van de Nederlandse regering, dat niet geheel publiekelijk wordt gemaakt omdat dan mogelijk schade wordt toegebracht aan het beleid van de Nederlandse regering.

De vraag rijst nu welke andere Palestijnse organisaties die door Nederland worden gefinancierd worden hier mee bedoeld en welke banden hebben zij met de PFLP of andere terreurorganisaties.

Het lijkt erop dat de Nederlandse regering banden met andere Palestijnse ngo's niet wil verbreken uit angst voor 'diplomatieke reacties' van de kant van de Palestijnen.

Keerzijde van de medaille is dat doorgaan met financiering van Palestijnse ngo's die banden met terreurorganisaties hebben, de betrekkingen met Israël zullen schaden.

Benieuwd waar de Nederlandse regering de voorkeur aangeeft, maar dat hier een taak voor de leden van de Tweede Kamer ligt om de onderste steen boven te krijgen, mag duidelijk zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

Het besluit om minder geld naar de Pallies over te maken komt hard aan bij de belanghebbenden.
Ze krijsen als een mager speenvarken. Honger zal komen ! (En rampspoed en en ...)
Palestijnse NGO’s: ‘Besluit stopzetten landbouwsubsidie is aanval op Palestijnse samenleving’

De koepelorganisatie van Palestijnse ngo’s reageert verbolgen op het kabinetsbesluit om de subsidie voor landbouworganisatie UAWC stop te zetten. De organisatie heeft dinsdag 11 januari uit­geroepen tot dag van protest tegen de Nederlandse beslissing.

Het woensdag door het kabinet bekendgemaakte besluit wordt door de Palestijnen veroordeeld als een aanval op hun civiele samenleving, schrijft koepelorganisatie PNGO in een verklaring. Het besluit verleent Israël rugwind bij het uitschakelen van maat­schappelijke oppositie tegen de bezetting van Palestijns gebied, stelt de organisatie, die Nederland van ‘kwade intenties’ en een ‘schokkend gebrek aan verantwoordelijkheid’ beschuldigt.

UAWC is een gerespecteerde Palestijnse ngo die een essentiële rol speelt in de bescherming van agrarische gemeen­schappen in bezet gebied tegen de Israëlische overheersing. Het is één van de zes Palestijnse ngo’s die afgelopen oktober door Israël op de nationale terrorismelijst zijn geplaatst. Zij zouden een ‘terroristisch netwerk’ vormen en subsidies doorsluizen naar het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP).

Kabinetsonderzoek pleit UAWC vrij

Een door het kabinet ingesteld onderzoek pleit UAWC echter juist vrij van die beschuldigingen. PNGO stelt daarom dat het Nederlandse besluit is gebaseerd op gezochte en oneigenlijke gronden. In plaats van UAWC de noodzakelijke bescherming te bieden, versterkt Nederland de Israëlische poging om de maatschappelijke organisaties te elimineren en de Palestijnse samenleving te ontwrichten, aldus de organisatie. PNGO heeft 11 januari aangewezen als ‘dag van collectief protest’. De koepelorganisatie kondigt aan te zullen demonstreren bij het kantoor van de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in de Palestijnse stad Ramallah. Wereldwijd worden organisaties opgeroepen protest aan te tekenen bij het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.

The Rights Forum onderschrijft de analyse van PNGO. De in Amsterdam gevestigde organisatie beoordeelt het Nederlandse besluit als strijdig met het door het kabinet ingestelde onderzoek naar UAWC, en een stimulans voor Israël om Palestijnse humanitaire en mensenrechtenorganisaties te ondermijnen.
https://tpo.nl/2022/01/10/palestijnse-n ... menleving/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di jan 11, 2022 4:04 pm
PNGO heeft 11 januari aangewezen als ‘dag van collectief protest’. De koepelorganisatie kondigt aan te zullen demonstreren bij het kantoor van de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in de Palestijnse stad Ramallah. Wereldwijd worden organisaties opgeroepen protest aan te tekenen bij het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
Triest dat je gaat protesteren als je geen gratis geld meer krijgt. Een gift uit Nederland waar de meeste Nederlandse inwoners niet achter staan.

Moslims denken vaak dat ze overal recht op hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

hans van de mortel schreef:
do sep 24, 2020 12:40 pm
Mahalingam schreef:
ma sep 21, 2020 5:14 pm
Je ziet: de ABN-Amro doet zijn stinkende best tegen witwassen !!
Hahaha! Niet te geloven wat een hufters bij ABN AMRO. Lijkt wel de regering:

Penny wise and pound foolish.

Blijkbaar geschrokken van de uitwassen van de grote criminele witwasbank ING.
De overheid heeft de bestrijding van de financieele praktijken van de criminaliteit in handen van de banken gelegd die dat natuurlijk nooit naar tevredenheid van de overheid kunnen doen. Zodoende boetes van honderen miljoenen voor de banken.
Die gaan om die kosten te besparen ,veel controleurs in dienst nemen. En dat moeten de klanten, die vanuit het gezichtpunt van de banken allen potentieele criminelen zijn, betalen.
Zodoende moet mijn stichtinkje die al 40 jaar nimmer meer dan 10.000 euro per jaar aan transacties heeft gehad bij ABN-Amro per maand 3 euro (ex-BTW) gaan betalen voor het toezicht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een demissionair kabinet.

Bericht door Mahalingam »

We hebben een nieuwe bestuurscultuur, zo wordt ons wijs gemaakt. Want het kabinet heeft besloten dat die er is.
En nu hebben we twee soorten burgerlijke ongehoorzaamheid: de ongewenste en de gewenste.
Dankzij gewenste burgerlijke ongehoorzaamheid kan ons land zijn gidsrol vervullen wat betreft olieboycot van Rusland.
De regering kan dat nog niet doen (want Brussel is zover nog niet) maar de vakbonden wel, toegejuigd door onze gezagsdragers.
Zorgen over veiligheid rond schip met Russische lading

Het is nog altijd onduidelijk wat zal gebeuren met het omstreden schip Sunny Liger, dat met een lading gasolie uit Rusland gisteravond nog voor anker lag voor de kust bij IJmuiden.

Zowel de haven van Amsterdam als de gemeente wil het schip niet laten aanmeren. Daartoe was zondag overigens nog geen verzoek gedaan.

De vanuit het Russische Primorsk vertrokken olietanker hield de gemoederen het hele weekend bezig. Het had aanvankelijk Zweden als bestemming, maar daar verzetten de havenarbeiders zich tegen het aanmeren vanwege de Russische lading. Vervolgens zette de kapitein vrijdag koers richting Nederland. Uiteindelijk ging het voor IJmuiden voor anker op de Noordzee.

Volgens havenbedrijf Port of Amsterdam hebben maritieme diensten zoals loodsen en slepers vanwege alle commotie ‘zorgen over de veiligheid’ rond het schip.

Doordat het onder de vlag van de Marshalleilanden vaart, valt de tanker niet onder de sancties die Rusland zijn opgelegd vanwege de oorlog in Oekraïne, maar ook in Nederland ontstond al snel grote weerstand.

Solidariteit


Nadat de Oekraïense ambassadeur erop had gewezen dat de Sunny Liger koers had gezet naar Nederland, riep vakbond FNV havenarbeiders vrijdag op het schip niet te lossen, uit solidariteit met de collega’s in Zweden. Bestuurder Niek Stam sloot dit weekend niet uit dat ‘een hele mensenmassa op de been kan komen’ als het schip de haven ingaat. Hij zei niet of de FNV dat zou aanjagen.

Door de ophef zou het bijvoorbeeld kunnen dat mensen rond de sluis gaan hangen of in het water springen, zei directeur Kees Noorman van het bedrijvennetwerk Oram.

Minister Wopke Hoekstra van Buitenlandse Zaken benadrukte vanaf het begin dat het kabinet juridisch niets kan doen om het schip te weren, omdat het niet onder Russische vlag vaart én Russische olie en gas zijn uitgezonderd van Europese sancties. Wel noemde Hoekstra de oproep van FNV aan havenpersoneel om niet te helpen bij het aanmeren ‘hartstikke goed’.

Kamervragen

De gemeente Amsterdam noemde het ‘onwenselijk’ als de Sunny Liger de olie in de Amsterdamse haven zou lossen. “We staan achter de havenmedewerkers,” zei een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema dit weekend.

Tweede Kamerleden Kati Piri (PvdA) en Pieter Omtzigt (Groep Omtzigt) hebben Kamervragen gesteld over de kwestie. Zij willen van het kabinet weten welke bedrijven van plan zijn (of waren) om de olie van het schip te lossen of te kopen. Ook zijn Piri en Omtzigt benieuwd of er de laatste weken meer schepen met Russische olie of kolen zijn aangemeerd in Nederlandse havens.
https://www.parool.nl/amsterdam/zorgen- ... ~b9f36880/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie