Wij hebben een demissionair kabinet.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Tweede termijn Geert Wilders debat Regeringsverklaring 2017
PVVpers - Gepubliceerd op 2 nov. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door King George »

‘Geen netto-lastenverlichting onder Rutte III’

Afbeelding

De lasten voor burgers en bedrijven gaan in de zojuist begonnen kabinetsperiode niet omlaag maar per saldo nog steeds met €3,4 mrd omhoog. Dat blijkt uit de financiële uitwerking van het regeerakkoord die minister van Financiën Wopke Hoekstra vrijdag naar de Tweede Kamer stuurde.

Als gevolg van het staande kabinetsbeleid van VVD en PvdA zouden de lasten de komende jaren nog blijven stijgen, bij elkaar met €3,1 mrd tot en met 2021. In het regeerakkoord wordt daar een lastenverlichting van €6,5 mrd tegenover gezet. Maar omdat ook de zorgpremies met bijna €5 mrd stijgen als gevolg van de veel duurdere zorg, resteert nog steeds een tegenvaller voor de portemonnee.


Volgend jaar lastenverzwaring

Volgend jaar gaan de lasten per saldo nog met €2,1 mrd omhoog, het jaar erna met €3,8 mrd. Pas in 2020 vindt lastenverlichting plaats, maar die slaat vooral neer bij het bedrijfsleven, dat dan €2 mrd incasseert. Per saldo gaan de lasten dat jaar met €1 mrd omlaag. In 2021 stijgt dat tot €1,6 mrd.

In het regeerakkoord is afgesproken dat de uitgaven in 2021 bijna €8 mrd hoger zullen zijn. Opgeteld bij de lastenverlichting van €6,5 mrd betekent het dat Rutte III zo’n €14,5 mrd van de beschikbare begrotingsruimte opsoupeert. De Raad van State noemt dat in zijn rol van onafhankelijke begrotingsautoriteit ‘fors’.

Lees verder op Financieel Dagblad (eerst gratis aanmelden).


De Lagelander
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door King George »

Wierd Duk spreekt wekelijks met burgers over de stand van het land

Opstand onder VVD’ers

Door WIERD DUK
Updated Vandaag, 00:47
Vandaag, 00:03 in BINNENLAND


Teleurgesteld zijn ze. Hun hele leven stemden ze VVD. Ook bij de laatste landelijke verkiezingen, al was het met tegenzin. Maar dat is nu voorbij. „Een van de belangrijkste problemen voor de toekomst is de islam”, zegt Simon (74). „Maar er staat niets over in het regeerakkoord. Onbegrijpelijk.”


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1093050 ... er-vvd-ers
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Voor het geval dat iemand het artikel niet kan lezen.
Spoiler! :
Simon, oud-reclameman, zit, samen met acht kennissen, aan een lange tafel in een villa in Haarlem. Witte wijn, borrelnootjes, zoute stengels. Er wordt veel gelachen en door elkaar gepraat. Onderwerp van gesprek: de stand van het land.

„Er is een veenbrand gaande”, meent Simon. „De integratie is mislukt, grote groepen moslims staan met de rug naar ons toe. Maar deze regering doet alsof er niks aan de hand is.”

Instemmend geknik. Ex-ondernemer Jan (76): „Haatpredikers mogen hier gewoon binnenkomen. Die moet je helemaal niet toelaten.”

Angst

Het gezelschap bestaat uit succesvolle ondernemers, een cultuurmanager, een voormalig beroepsmilitair. Welvarend, grote huizen. Gemiddelde leeftijd rond de 70. Mensen die niets meer hoeven te bewijzen. En toch durven ze niet met naam en toenaam in de krant. En liefst geen foto’s. „Zodra je iets negatiefs zegt over de islam valt heel links Nederland over je heen”, klinkt het. „Voor je het weet heb je een steen door je ruit.”

Zakenvrouw Dorothée, blond, met 55 jaar de jongste, wordt er opstandig van. „Ik heb me in mijn leven nog niet zo onvrij gevoeld.”

Ze hebben de jaren 60 meegemaakt. „Alles kon”, zegt Simon. „We hadden een waanzinnig leven: zuipen, seks en als de politie je betrapte met een slok op moest je een stukje over het trottoir lopen.” Ze missen dat gevoel van onbekommerdheid.

Hun kinderen waarschuwen: pas op met kritische uitspraken over de multiculturele samenleving, over immigratie en de islam. Van de politiek verwachten ze nauwelijks nog iets. Neem nou zo’n ’ruggengraatloze’ Mark Rutte. „Rutte gaat zijn nek niet uitsteken want dan ondermijnt hij zijn positie in Europa”, zegt Dorothée. „Maar hij gaat het bezuren want wat wij verwoorden horen we overal: op straat en in onze kennissenkring.”

Handdruk

Rob (67), oud-militair: „Vriend Rutte heeft steeds meer VVD-standpunten ingeleverd. Zet die illegale immigratie nu eens stop, we zijn er helemaal klaar mee.”

Wat merk je in Haarlem en omgeving nou écht van die vermeende ’islamisering’ en van de toestroom van vluchtelingen? Best veel, meent Anna (70). „We waren laatst bij de oogarts in Hoofddorp. Mijn man moest een staaroperatie ondergaan en we waren allebei nogal aangeslagen. We liepen de kliniek uit, daar hing op de deur van een arts een A4’tje met de tekst: ’Ik geef u geen handdruk, dank voor uw begrip’. Daar word je toch niet goed van? Ik was te bedrukt om er iets van te zeggen.”

Farce

Dorothée heeft nare ervaringen met asielzoekers. Met echte oorlogsvluchtelingen heeft ze geen probleem, zegt ze, ’die verdienen asiel en opvang’. Maar dat immigranten zich voor haar deur in het centrum van Haarlem ’klem zuipen’ en vervolgens bij haar en de buren tegen de voordeur pissen, dat ergert haar enorm. „Handhaving zegt: ’Ook al sturen we ze weg, de volgende dag staan ze er weer’. Het is een farce.”

En dan is er het verhaal van haar nichtje in Oisterwijk. „Zij werkt keihard, werd ongewenst zwanger en kreeg geen enkele hulp van de gemeente. Net in die tijd kwam naar buiten dat vluchtelingen in Oirschot tienduizend euro krijgen om hun woning in te richten. Dan sta je daar als Nederlander. Daar gaan wij nou voor werken.”

Wat is het begin van een oplossing? „Scholing”, zegt Simon. „Schaf het bijzonder onderwijs af en breng die kinderen van jongs af aan onze normen en waarden bij.”

Radicaliseren

Anna schiet in de lach: „We zijn aan het radicaliseren!” Ze merkt het op de sportschool, op feestjes. Ze wil telkens haar verhaal kwijt, ’mensen de ogen openen’. „En ik moet je zeggen: ik heb steeds meer succes. Mensen antwoorden: ik ben het met je eens, maar ik durf dat niet in het openbaar uit te spreken.”

Theo Hiddema van het Forum voor Democratie vinden ze ’een prachtvent’. Komt in de buurt van Fortuyn en Bolkestein, hun helden uit het verleden. Simon: „Hiddema kan het zo vilein en scherp zeggen.” Hij is onlangs lid geworden van het FvD – hij blijkt niet de enige in dit gezelschap. „Uit protest en om Hiddema te steunen. Ik was nog nooit lid van een partij, ook niet van de VVD.”

En dat allemaal voor de kinderen. Simon: „Wij zouden makkelijk kunnen zeggen, het zal onze tijd wel duren. We zijn al oud, we wonen mooi, geld genoeg, we kunnen weg, op vakantie, we hoeven die ellende hier niet te zien. Maar die kinderen zeggen terecht: ’Ja, maar je laat ons met de problemen zitten’. (Lachend) Dus ben ik nu een boze, witte geradicaliseerde man met een missie.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Voor het geval dat iemand het artikel niet kan lezen.
Spoiler! :
Simon, oud-reclameman, zit, samen met acht kennissen, aan een lange tafel in een villa in Haarlem. Witte wijn, borrelnootjes, zoute stengels. Er wordt veel gelachen en door elkaar gepraat. Onderwerp van gesprek: de stand van het land.

„Er is een veenbrand gaande”, meent Simon. „De integratie is mislukt, grote groepen moslims staan met de rug naar ons toe. Maar deze regering doet alsof er niks aan de hand is.”

Instemmend geknik. Ex-ondernemer Jan (76): „Haatpredikers mogen hier gewoon binnenkomen. Die moet je helemaal niet toelaten.”

Angst

Het gezelschap bestaat uit succesvolle ondernemers, een cultuurmanager, een voormalig beroepsmilitair. Welvarend, grote huizen. Gemiddelde leeftijd rond de 70. Mensen die niets meer hoeven te bewijzen. En toch durven ze niet met naam en toenaam in de krant. En liefst geen foto’s. „Zodra je iets negatiefs zegt over de islam valt heel links Nederland over je heen”, klinkt het. „Voor je het weet heb je een steen door je ruit.”

Zakenvrouw Dorothée, blond, met 55 jaar de jongste, wordt er opstandig van. „Ik heb me in mijn leven nog niet zo onvrij gevoeld.”

Ze hebben de jaren 60 meegemaakt. „Alles kon”, zegt Simon. „We hadden een waanzinnig leven: zuipen, seks en als de politie je betrapte met een slok op moest je een stukje over het trottoir lopen.” Ze missen dat gevoel van onbekommerdheid.

Hun kinderen waarschuwen: pas op met kritische uitspraken over de multiculturele samenleving, over immigratie en de islam. Van de politiek verwachten ze nauwelijks nog iets. Neem nou zo’n ’ruggengraatloze’ Mark Rutte. „Rutte gaat zijn nek niet uitsteken want dan ondermijnt hij zijn positie in Europa”, zegt Dorothée. „Maar hij gaat het bezuren want wat wij verwoorden horen we overal: op straat en in onze kennissenkring.”

Handdruk

Rob (67), oud-militair: „Vriend Rutte heeft steeds meer VVD-standpunten ingeleverd. Zet die illegale immigratie nu eens stop, we zijn er helemaal klaar mee.”

Wat merk je in Haarlem en omgeving nou écht van die vermeende ’islamisering’ en van de toestroom van vluchtelingen? Best veel, meent Anna (70). „We waren laatst bij de oogarts in Hoofddorp. Mijn man moest een staaroperatie ondergaan en we waren allebei nogal aangeslagen. We liepen de kliniek uit, daar hing op de deur van een arts een A4’tje met de tekst: ’Ik geef u geen handdruk, dank voor uw begrip’. Daar word je toch niet goed van? Ik was te bedrukt om er iets van te zeggen.”

Farce

Dorothée heeft nare ervaringen met asielzoekers. Met echte oorlogsvluchtelingen heeft ze geen probleem, zegt ze, ’die verdienen asiel en opvang’. Maar dat immigranten zich voor haar deur in het centrum van Haarlem ’klem zuipen’ en vervolgens bij haar en de buren tegen de voordeur pissen, dat ergert haar enorm. „Handhaving zegt: ’Ook al sturen we ze weg, de volgende dag staan ze er weer’. Het is een farce.”

En dan is er het verhaal van haar nichtje in Oisterwijk. „Zij werkt keihard, werd ongewenst zwanger en kreeg geen enkele hulp van de gemeente. Net in die tijd kwam naar buiten dat vluchtelingen in Oirschot tienduizend euro krijgen om hun woning in te richten. Dan sta je daar als Nederlander. Daar gaan wij nou voor werken.”

Wat is het begin van een oplossing? „Scholing”, zegt Simon. „Schaf het bijzonder onderwijs af en breng die kinderen van jongs af aan onze normen en waarden bij.”

Radicaliseren

Anna schiet in de lach: „We zijn aan het radicaliseren!” Ze merkt het op de sportschool, op feestjes. Ze wil telkens haar verhaal kwijt, ’mensen de ogen openen’. „En ik moet je zeggen: ik heb steeds meer succes. Mensen antwoorden: ik ben het met je eens, maar ik durf dat niet in het openbaar uit te spreken.”

Theo Hiddema van het Forum voor Democratie vinden ze ’een prachtvent’. Komt in de buurt van Fortuyn en Bolkestein, hun helden uit het verleden. Simon: „Hiddema kan het zo vilein en scherp zeggen.” Hij is onlangs lid geworden van het FvD – hij blijkt niet de enige in dit gezelschap. „Uit protest en om Hiddema te steunen. Ik was nog nooit lid van een partij, ook niet van de VVD.”

En dat allemaal voor de kinderen. Simon: „Wij zouden makkelijk kunnen zeggen, het zal onze tijd wel duren. We zijn al oud, we wonen mooi, geld genoeg, we kunnen weg, op vakantie, we hoeven die ellende hier niet te zien. Maar die kinderen zeggen terecht: ’Ja, maar je laat ons met de problemen zitten’. (Lachend) Dus ben ik nu een boze, witte geradicaliseerde man met een missie.”
Mja.
„Wij zouden makkelijk kunnen zeggen, het zal onze tijd wel duren. We zijn al oud, we wonen mooi, geld genoeg, we kunnen weg, op vakantie, we hoeven die ellende hier niet te zien....."

Dat hebben ze tot nu toe ook gezegd toch? Ik heb geen medelijden met die lui. Zet ze maar in een rijtjeswoning
en bouw die dikke villa's maar om tot AZC. Misschien dat ze dan in de gaten krijgen wat die VVD van ze vernaggelt.
Ja jongens, daar gaat je belastinggeld heen, niet naar je kinderen, hoe dom kan je zijn dat je wederom op de VVD hebt gestemd.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Jan Roos – Rutte: Schrappen dividendbelasting vanwege Brexit
LaVieJanRoos - Gepubliceerd op 8 nov. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door King George »

Over precies dit soort kwesties maken verontruste ex-VVD'ers zich terecht druk:

Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1118864 ... ssing-mark
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Kan iedereen het bovenstaande artikel lezen? Zo niet, dan kan het hier.
Spoiler! :
Toegegeven, het filmpje was gemaakt door Leiden Islam Academie, een wetenschappelijk instituut dat het nochtans niet nauw neemt met objectiviteit. Kennisvergaring wordt er snel kennisvervaging, als het erom gaat de islam positief in beeld te brengen. Maar dat een universitaire opleiding het denken helemaal uitschakelt, overtrof mijn ergste verwachting.

Drie studentes, roomblank en blozend, moesten de islam positief belichten. Geen lofredes dus door ingezwachtelde gelovigen met een rotsvaste Korantrouw. Geen preek voor eigen parochie. De boodschap komt uit onverdachte hoek, verwarring is de bedoeling. Want de boodschap moet juist de fout denkende buitenstaander beïnvloeden. Wolla, boze witte man, je kunt ook anders denken over moslims! Hoe, dat laten deze fruitige Hollandse meiden zien. Naar eigen zeggen floreren ze door de vele verrijkingen die de islam ons zomaar biedt. Eén van hen, het engelachtige Botticelli-gezichtje omhuld door lange pijpenkrullen, zegt hardop: ’Als ik aan de islam in Nederland denk, dan heb ik eigenlijk veel positieve gedachten in mijn hoofd. Ik denk aan goede vrienden van mij die islamitisch zijn. Een vriendin met wie ik ooit een dag heb mogen meedoen aan de ramadan en ’s avonds zelfs mee naar de moskee. Een vriendin die me helpt met de koran lezen en erover praten. Maar ergens in m’n achterhoofd weet ik dat er mensen zijn die de islam niet begrijpen. Er is heel veel onbegrip, maar waar dat vandaan komt weet ik eigenlijk niet zo goed.’

Tja. In welk absurd toneelstuk zijn we verzeild geraakt? Geen idee. Wat ik wel weet: de manier waarop bleue studentes ingezet worden om het complexe, vaak verontrustende of ronduit gruwelijke nieuws gepaard aan de islam te reduceren tot een ’ik zou het niet weten’-uitspraak, is niet zo jofel voor een academisch instituut. Indoctrinatie in plaats van waarheidsvinding; gekoesterde onnozelheid in plaats van reflectie op feiten, particuliere ervaringen gebracht als enige relevante feiten over de maatschappelijke invloed van een religie: sjofele propagandamethodes. Mijden dus, die Islam Academie.

Helaas breidt deze waarheidsvertroebeling zich als een olievlek uit in de samenleving. Dezelfde gespeelde onnozelheid over de islam zag ik deze week ook in de Tweede Kamer. Bij Mark Rutte.

Onze premier was goedlachs, die tweede dag van de Algemene Beschouwingen. Helemaal klaar voor moppentapperij die moest afleiden van serieuze onderwerpen. Waarom zou je ook feitelijk antwoord geven op vragen van een volksvertegenwoordiger, als je de mensen thuis ook kunt vermaken met jolijt. Het misverstand dat de Tweede Kamer je reinste stand-upcomedy is, tierde zelden zo welig.

En toen kwam Thierry Baudet, terecht geïrriteerd en in die hoedanigheid te nerveus, te gretig om de premier goed te pareren. Ging de premier nog iets aan de islam in Nederland doen, wilde de voorman van het Forum weten. ’Nee. En ook niet aan het boeddhisme,’ sabelde die terug. Baudet was het zat. Jammer dat hij zich niet bij liet praten, over de problemen met het boeddhisme die onze samenleving miljoenen aan integratie, antiradicalisering en terrorismepreventie kosten. En jammer dat hij zijn vraag niet toespitste op de radicale en politieke islam, dan had Rutte niet de geinponem uit kunnen hangen. Rutte kreeg de lachers op z’n hand, maar kon niet voorkomen dat hij onwelwillend en bewust misleidend overkwam.

Want waarom verschenen dan deze week enorme betonblokken op de Dam in Amsterdam? Tegen boeddhistische aanslagen soms? Flauwe grap, maar eigenlijk gemaakt door Rutte. Omdat er niks aan de hand is met een bepaald geloof, kwamen er onlangs beelden vrij van een imam die een kind ernstig mishandelt. Schijnt vaker te gebeuren op moskeescholen. Laten we ook de sterke lobby voor de politiehoofddoek niet negeren, deze week gesterkt door een Rotterdamse agente die de ’eerste rechter met hoofddoek’ wil worden. Geen sprake van islamisering, uiteraard. En de vuige publieke aanval van Kamerlid Kuzu op een bezoekende, vervolgde Turkse journalist die z’n leven niet zeker is in Erdogans theocratie, is natuurlijk géén bewijs dat Ankara’s politieke islam een stevige poot in ons parlement heeft. O ja, tijdens een debat met Dijab Abou Jahjah weerklonk in de Nieuwe Liefde uit zijn mond de geruststellende mededeling: ’alle Joden in zee gooien is niet haalbaar’. Vast een oefening in karma. De secretaris van de Al Houda-moskee in Geleen is opgepakt vanwege financiering van terrorisme… dat uiteraard niets met de islam te maken heeft. Over IS-fan en Haags raadslid Abdoe Khoulani van de islamitische PvdE, die Israëlische schoolkinderen die Nederland bezochten typeerde als ’toekomstige kindermoordenaars’, meldt het OM dat hij niet vervolgd zal worden omdat hij niets racistisch zei.

Dat het OM niet meer in staat is om door een islamitische politicus geuite rassenhaat te herkennen, zegt iets over de mate waarin het brutale islamitische antisemitisme de autochtone jodenhaat gereactiveerd heeft: men ziet het niet meer als iets niet pluis is. Ook dat is vermoedelijk een boeddhistische aangelegenheid.

Bovenstaande incidenten vormen slechts de oogst islam-nieuws uit de week van het wegwuifoptreden van de premier. Zou hij echt zo selectief blind en naïef zijn? Welnee. Toch vertikt hij het om in het parlement daarover te praten. Wegduiken is nooit een oplossing, Mark.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Mark Rutte: Ik bepaal zelf wanneer ik transparant ben over met welke bedrijven ik contact heb

Door Lars Benthin, 10 november 2017

Afbeelding

Vandaag was er weer het vragenuurtje met Mark Rutte over de politieke week. Het ging onder andere over de dividendbelasting en de Brexit. Daarin werd Mark Rutte in de hoek gedreven en werd het voor hem moeilijk gemaakt om ontwijkende antwoorden te geven.

De journalisten hadden scherpe vragen voor Mark Rutte, over de dividendbelasting en het contact met andere bedrijven. Mark Rutte ontkende keer op keer dat er met bepaalde specifieke bedrijven contact is geweest, maar het werd al snel duidelijk dat onder andere Shell één van de bedrijven is geweest.

Daarop kwam Mark Rutte met een uitleg dat hij niet de gesprekken en gesprekspartners wil uiteenzetten, omdat dat tegen de belangen van Nederland in zou gaan. Een journalist merkte scherp op dat Rutte het vroeger wel vaak vertelde met welke partners hij gesproken heeft en wat daaruit voort kwam. Mark Rutte werd door die vraag zichtbaar mee verrast en gaf toen de uitleg dat uiteindelijk hij zelf bepaalt wanneer er wel of geen transparantie is met betrekking tot gesprekken met grote bedrijven. ”Dan kunnen we het toch niet controleren”, vroeg een journalist. ”Niet direct nu nee.”

Het is een antwoord dat kortaf is, maar toch veel zegt over het systeem. De Minister-President bepaalt uiteindelijk in hoeverre er transparantie is en daar kan niet over gesoebat worden en al helemaal niet gecontroleerd worden. Dat is een gevaarlijke manier van besturen waarin Rutte duidelijk de voorkeur geeft aan de multinationals en niet transparantie voor het parlement en de bevolking.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... ntact-heb/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Rutte IV... Rutte III

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Rutte III

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Forum voor Democratie stijgt naar 12 zetels deze week, en weinig draagvlak voor Rutte3! Na debat over regeringsverklaring kalft de steun fors verder af.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Forum voor Democratie stijgt naar 12 zetels deze week
We mogen dat misschien als een hoopvol teken opvatten, namelijk, dat burgers langzamerhand door krijgen dat dit land ontlinkst moet worden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Mahalingam »

Waarom voelt de VVD de noodzaak om Pieter Omtzigt af te serveren via een bevriend medium (De NRC)? Als die zelfstandig verder gaat (hij had heel veel voorkeurstemmen, 98.000) dan is de kamermeerderheid 76-1=75.
Het CDA heeft een probleem in de coalitie na de uitglijder van Pieter Omtzigt
Dat juist Omtzigt een uitglijder moet toegeven over MH17, is pijnlijk voor CDA-leider Sybrand Buma. Het kabinet steunt maar op een wankele 76 zetels in de Tweede Kamer. Van tevoren gold één CDA-Kamerlid als een ‘risicofactor’: de eigenzinnige Omtzigt. In de eerste weken van de coalitie wordt dat nu al realiteit. Was de ‘pitbullmentaliteit’ van het Twentse Kamerlid in de oppositiejaren nog een troef, in de coalitie kan CDA-fractievoorzitter Buma zich niet permitteren dat een Kamerlid, wie dan ook, voor gedoe zorgt.

Het komt ook de verstandhouding tussen CDA en VVD niet ten goede. Premier Rutte ergerde zich de afgelopen jaren groen en geel aan de vele kritische vragen van CDA’er Omtzigt over het MH17-onderzoek. Dit voorjaar sneerde Rutte nog: “Wil hij er een politiek nummertje van blijven maken, of wil hij dat we ooit tot een afsluiting komen en hopelijk tot een veroordeling van die schoften?” Maar ook Rutte zit er nu niet op te wachten dat de CDA’er nu moet opstappen of zijn portefeuille moet opgeven. Dat zou geen fraaie start zijn voor de coalitie. De oppositie hield zich dit weekeinde nog stil, afwachtend hoe het CDA zich zal verdedigen. Het is niet bekend of Pieter Omtzigt deze week met een nadere uitleg komt.
https://www.trouw.nl/democratie/het-cda ... ~a0f06852/

Toen het CDA ging regeren, beloofde Omtzigt dat hij zijn stijl niet zal veranderen. “Als Kamerlid controleer ik de regering. Is mijn grondwettelijke taak, zowel in de oppositie als in de coalitie.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Pieter Omtzigt moet zijn zetel onder zijn arm nemen en verhuizen naar een andere partij. Dat zal die engerds in de regering leren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Mahalingam »

De regering gaat zoals te verwachten een anti-Russische koers aanhouden.
Uit de keel van D666 komt hetvolgende opgeboerd:
’Nepnieuws gevaar voor Nederland’
Den Haag - Het kabinet vindt de verspreiding van nepnieuws een gevaar voor Nederland en belooft de bestrijding van dit soort buitenlandse bemoeienis ’grote prioriteit’ te geven. Minister Ollongren (Binnenlandse Zaken) wijst daarbij nadrukkelijker dan ooit naar Moskou als dader.

De D66-bewindsvrouw wil met bedrijven als Facebook, Google en Twitter om de tafel om verspreiding van dit soort propaganda tegen te gaan. Ze vindt dat zij ook een verantwoordelijkheid hebben om deze tactieken, die in elk geval door Rusland worden gebruikt, hier te bestrijden. Ze wil leren van wat er bijvoorbeeld rond de verkiezingen in de VS is gebeurd.

„Nederland staat in het vizier van onder meer Russische inlichtingendiensten”, schrijft de D66-bewindsvrouw vandaag onomwonden aan de Kamer.

Landen als Rusland doen nu al pogingen tot beïnvloeding in Nederland, weet de minister. Er is geprobeerd met nepnieuws de Tweede Kamerverkiezingen te beïnvloeden, zegt Ollongren zonder concrete voorbeelden te noemen. Ook was er in Rusland een website in de lucht met „desinformatie over MH17” die de indruk wekte een Nederlandse overheidssite te zijn.

Klassieke spionage komt ook nog voor. Ollongren: „In Nederland zijn structureel Russische inlichtingenofficieren aanwezig.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1196666 ... -nederland
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ke-actoren
In de brief wordt als voorbeeld alleen maar vermeld:

Zo is in het verleden een gefingeerde website in Rusland waargenomen. De
website wekte de indruk een officiële Nederlandse overheidssite te zijn. De vervalste website bevatte onder meer desinformatie over MH17.
Er wordt gedaan alsof nepnieuws alleen maar vanuit het buitenland op ons burgers toekomt.
En een overheid die gaat bepalen wat nepnieuws is, dus onwaar, ja dat kennen we van de toenmalige DDR.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] De vlag, onze nationale trots en driekleur is terug in de vergaderzaal van de tweede kamer. En dat ziet er zo uit.

Probeer niet te lachen. : nono3:
Afbeelding
En zo doen ze dat in Amerika. Ziet er toch iets anders uit.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Ook de plaats en de vormgeving van de klok zijn erg verschillend... :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Ook weer klaar...Ministers Zijlstra en Bijleveld hebben vandaag namens Nederland akkoord gegeven op nauwere Europese defensiesamenwerking.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Ook de plaats en de vormgeving van de klok zijn erg verschillend... :wink2:
Zo ziet het er ietsje beter uit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Vlag in Kamer kostte 100 euro

De Nederlandse vlag die de Tweede Kamer heeft aangeschaft voor in de plenaire zaal, blijkt 100 euro te hebben gekost. De stok waaraan hij hangt, is tijdelijk. Er komt later een handgemaakt exemplaar van perenhout.

Uit navraag van De Telegraaf blijkt dat de vlag gemaakt is door een bedrijf uit Amsterdam: FaberExposize. Dat kostte 100 euro, exclusief btw. De stof heeft een opvallende glans. Het gaat volgens de Tweede Kamer om ’satinette’, een stof die tevens ’zeer stevig’ is.

De stok en de voet zijn tijdelijk. Het bedrijf dat ook de perenhouten Kamerbankjes heeft gemaakt, gaat van hetzelfde materiaal een ’handgemaakte stok’ en kleinere voet maken. Ook wordt nog bekeken of een andere vlag straks niet beter past bij de nog te maken stok en voet.

De huidige voet leverde vandaag al flink wat kritiek op. Het is een vierkante houten blok dat geassocieerd wordt met een kaasblokje, waaruit de vlag als een typisch Hollands ’kaasprikkertje’ verrijst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie