Turkije kiest ..... in Nederland

xplosive

Turkije kiest ..... in Nederland

Berichtdoor xplosive » Ma Jun 11, 2018 12:26 am

Eind deze maand zijn er in Turkije verkiezingen, de Turken brengen dan hun stem uit voor zowel de president als het parlement. Turkse Nederlanders gaan aanstaande vrijdag al naar de stembus, in Amsterdam, Deventer of Den Haag. Volgens de Turkse ambassade gaat het om een kwart miljoen potentiële kiezers.

De mening van kiezers over de grens is belangrijk voor Turkije: in totaal gaat het om zo'n 5 procent van het aantal kiezers. Ook in Nederland voeren vertegenwoordigers van Turkse politieke partijen actief campagne, sinds de president de vervroegde verkiezingen aankondigde. In tegenstelling tot vorig jaar verlopen de campagnes dit keer uiterst rustig.

Vorig jaar liep de campagne voor een Turkse referendum uit de hand, vooral in Rotterdam. Premier Mark Rutte had eerder al aangekondigd dat Turkse kabinetsleden niet welkom zijn in Nederland om campagne te voeren. AK-partij Nederland heeft zich daar blijkbaar bij neergelegd en dit jaar bewust gekozen om geen politici naar Nederland te halen.

Campagne op een laag pitje

"Het was leuk geweest als een parlementariër naar Nederland was gekomen om campagne te voeren, maar zonder dat doen we het ook goed", zegt Mustafa Aslan, de Nederlandse verkiezingscoördinator van de AK-partij, tegen Nieuwsuur. "Andere partijen doen het wel, maar wij willen dit keer onze campagne op een laag pitje houden."

Aslan erkent dat de rellen in Rotterdam na het terugsturen van een Turkse minister door burgemeester Ahmed Aboutaleb en premier Rutte, niet goed waren. Dit jaar maakt de partij van president Recep Tayyip Erdogan in Nederland dankbaar gebruik van de ramadan. De AK-partij organiseert de bijeenkomsten rond de maaltijd die 's avonds het vasten breekt, de iftar.

De democratie die wij hier in Nederland kennen, willen wij ook in Turkije
(Arzu Özalp, oppositiepartij CHP)

Arzu Özalp is de voorzitter van de Nederlandse tak van oppositiepartij CHP, maar ook kandidaat voor het Turkse parlement. Zij heeft wel een Turkse parlementariër naar Nederland gebracht om campagne te voeren. Samen met de Turkse politicus Necati Yilmaz is ze heel Nederland afgereisd om Turkse Nederlanders te overtuigen om op CHP te stemmen. "Wij nodigen hier regelmatig CHP-parlementariërs uit. Dus tijdens deze verkiezingsperiode ook."

Ze zegt zich zorgen te maken over de situatie in Turkije, met name over de democratie. "De democratie die wij hier in Nederland kennen, willen we daar ook." Dat benadrukt Özalp ook als ze Turkse kiezers in Nederland toespreekt. Ze voelt zich "verantwoordelijk voor het beschermen van de democratie" en zet zich daarom in voor de Turkse politiek.

Het is volgens Özalp wel erg moeilijk om campagne te voeren voor de oppositie. "In Turkije worden bijvoorbeeld vlaggen en campagnemateriaal door de AK-partij weggehaald en vervangen door hun eigen materiaal." Maar ook in Nederland is het moeilijk voor de oppositie. "We zijn bijvoorbeeld in de moskeeën niet welkom."

President Erdogan besloot in april om de verkiezingen, voor een nieuw parlement en een nieuwe president, bijna anderhalf jaar naar voren te halen. Hij wil sneller kunnen overschakelen naar een nieuw politiek systeem, waarbij de president meer macht krijgt.

Mustafa Aslan zet zich in Nederland graag in voor de AK-partij. "Ik ben het helemaal eens met de standpunten van mijn partij. De AK-partij krijgt hier tenminste 70 procent van de stemmen en iemand moet zich ervoor inzetten. Die verantwoordelijkheid trek ik graag naar me toe."

Maar waar Özlap van CHP zich in Nederland ook inzet voor de PvdA en de Partij voor de Dieren, is Alsan niet actief in de Nederlandse politiek. "Ik stem wel en ik steun ook Nederlandse partijen, maar ik ben hier niet actief. Dat wil ik namelijk niet vermengen met mijn werkzaamheden voor de AK-partij."

De AK-Partij en de CHP staan diametraal tegenover elkaar. De AK-partij van Erdogan (zoals we weten) wil Turkije omvormen tot een volledig islamitische staat (ook al wordt dat streven vaak gecamoufleerd). De CHP staat voor scheiding van staat en godsdienst en is als partij feitelijk de erfenis van Mustafa Kemal Atatürk. Het is dus vanuit anti-islamitisch standpunt bezien gunstig als de CHP wint ten koste van de AK-partij.

In deze reportage van Nieuwsuur (14:12 vanaf het begin van de video tot 20:38) is duidelijk te zien dat bij de aanhangers van de AK-partij alle vrouwen een hoofdbedekking dragen terwijl bij de CHP-aanhangers geen van de vrouwen een hoofdbedekking draagt.

Kortom : de ene Turk is de andere niet.

Mustafa Aslan (van de AK-partij) zegt niet actief te zijn in de Nederlandse politiek, maar hij zal wel DENK stemmen, dat aan de leiband van Erdogan loopt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

xplosive

Re: Turkije kiest ..... in Nederland

Berichtdoor xplosive » Ma Jun 11, 2018 1:02 am

Hieronder een gewiekst staaltje propaganda van Erdogan waar je om propagandadoeleinden ook een Nederlandse ondertiteling kunt aanzetten :

Erdogan laat in zijn toespraak duidelijk zien dat onder zijn bewind tot nu toe iets soortgelijks gebeurde als onder Adolf Hitler in de jaren dertig van de vorige eeuw in Duitsland. We zijn dus gewaarschuwd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jun 15, 2018 7:58 pm

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Jun 16, 2018 9:35 pm

Hebben die 4-de generatie Turken dan geen TomTom? Zijn ze daar te arm voor? Of te dom (voor een TomTom)?
En niet alleen in Amsterdam maar ook in Deventer en Den Haag zijn de toegangswegen voorzien van vele borden. Per slot van rekening zijn het een soort 2-de kamer verkiezingen, alleen in ver weg Turkije maar voor kosmopolieten doen fysieke afstanden er niet toe.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Jun 16, 2018 11:41 pm

Tweet van Geert...

Afbeelding

Vanmorgen. Omgeving Deventer. Waanzin. Nederland helpt de islamofascist Erdoğan een handje.

Geplaatst door: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 20, 2018 11:30 am

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 20, 2018 1:22 pm

Onrust bij Turks stembureau in Den Haag

De politie heeft gisteravond moeten ingrijpen bij de stemlocatie voor de Turkse verkiezingen in Den Haag. Verschillende groepen Turken gingen daar – volgens de politie verbaal en niet fysiek – met elkaar de strijd aan waardoor een gespannen sfeer ontstond.

De politie besloot, aldus de lokale nieuwswebsite Regio15 het pand aan de Werf te ontruimen en bleef daarna de omgeving goed in de gaten houden om verdere confrontaties te voorkomen.

Volgens activiste Serda Demir op Twitter ging het om AKP-aanhangers, die vrijwilligers van HDP aanvielen. AKP-voorman en zittende president Erdogan had eerder in een cryptische video zijn volgelingen opgeroepen voor een ’strikte markering’ van kiezers die op de Koerdische oppositiepartij HDP stemmen. Hij wil daarmee voorkomen dat de partij de kiesdrempel haalt.

De lokale PVV heeft inmiddels vragen over de onrust gesteld en vindt ’dat het importeren van conflicten uit islamitische landen niet bevorderlijk is voor de integratie van moslims in Nederland’. De partij wil dat Den Haag stopt met het faciliteren van een stembureau. „Islamitische gebruiken brengen islamitische toestanden met zich mee”, aldus raadslid Willie Dille.

De presidents- en parlementsverkiezingen zijn in Turkije op 24 juni. Tot gisteren konden Turken in Nederland hun stem uitbrengen in Den Haag, Amsterdam en Deventer.

Hulya Elmas

Aanhangers van Erdogan (AKP) en de Grijze Wolven veroorzaken onlusten in verkiezingsbureau van Den Haag. Groep slaakt fascistische slogans en marcheren richting HDP’ers.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 21, 2018 11:20 am

’Erdogan, laat ons met rust

Turken en Koerden in Nederland voelen zich gegijzeld door de politiek in het land van herkomst. Tot in hun huizen weet de Turkse overheid hen te vinden. „Waar bemoeit die Erdogan zich mee?”

Songül Imak (49) heeft slecht nieuws. De avond voor dit gesprek liepen de gemoederen hoog op in het Turkse stembureau in haar stad Den Haag. Aanhangers van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan raakten hier bijna slaags met waarnemers van de linkse, pro-Koerdische HDP, de partij waarvoor ook Imak actief is.

Het incident is tekenend voor de explosieve sfeer binnen de verdeelde Turkse gemeenschap.

Aanstaande zondag hebben in Turkije belangrijke verkiezingen plaats voor parlement en president. Miljoenen Turken in de diaspora, ook die in Nederland, konden al hun stem uitbrengen. Velen van hen kregen dezer dagen de inmiddels beruchte brief in de bus waarin Erdogan Turkse immigranten oproept om te gaan stemmen.

Songül Imak haalt de brief van twee kantjes uit haar tas. Haar adres staat erop. Kwaad is ze. „Hoe komen ze aan onze adressen? Ik wil helemaal niet dat die bekend zijn bij Erdogan.”

Imak heeft een parlementslid van de HDP meegenomen naar een café in Amsterdam. Nursel Aydogan (58) komt uit Diyarbakir, de grotendeels Koerdische stad in het oosten van Turkije. Zij werd, net als duizenden andere leden van haar partij, opgepakt op beschuldiging van steun aan terrorisme. Veel Turken zien, net als Erdogan, de HDP als de politieke arm van de Koerdische terreurbeweging PKK. Aydogan kreeg gevangenisstraf opgelegd, maar ontkwam naar Duitsland. Tegenwoordig leeft zij in ballingschap in Keulen.

Denk
Wat haar opvalt? „Dat Erdogan tegenwoordig een zichtbare lange arm heeft in de Nederlandse samenleving in de vorm van de partij Denk. Het is heel gevaarlijk wat zich in Nederland en elders in Europa onder Turken afspeelt. Erdogan vertegenwoordigt de politieke islam en hij probeert de rechtsstaat en democratie in Europese landen te ondermijnen. Vooral via de Turkse moskeeën, die allemaal door de Turkse overheid worden gestuurd.”

Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan een land als Oostenrijk, vindt Aydogan, die overigens benadrukt dat zij ’Turks en soennitisch’ is – dus niet Koerdisch. De Oostenrijkse kanselier Sebastian Kurz zet nationalistische Turkse geestelijken uit, omdat die zouden bijdragen aan de radicalisering van gelovigen. Aydogan: „De moskee is geen plek om politiek te bedrijven.”

Koray Eren (60) uit Amsterdam, een politiek activist van het eerste uur die eveneens is aangeschoven – maar niet herkenbaar in de krant wil – onderschrijft de woorden van Nursel Aydogan. „De imams in de Turkse moskeeën in Nederland doen gewoon wat Erdogan van hen verlangt”, zegt Eren. „Zij dragen enorm bij aan de polarisering binnen de Turkse gemeenschap en in de Nederlandse samenleving. Turken worden tegenwoordig gegijzeld door de moskeeën. Dat was vroeger veel minder het geval. ”

Songül Imak voegt toe: „We zitten tussen twee vuren: aan de ene kant de Turkse nationalisten en islamisten van Denk en aan de andere kant de rechts-populistische partijen, die buitenlanders het liefst het land uit willen zetten. Ik vind al die partijen racistisch.”

Eren, die in de jaren 80 als linkse studenten- en vakbondsactivist Turkije ontvluchtte, ondervindt aan den lijve hoezeer er binnen de Turkse gemeenschap een angstcultuur bestaat. „Bij demonstraties, bijvoorbeeld voor de vrijheid van meningsuiting of voor mensenrechten in Turkije, worden we uitgescholden of letterlijk aangevallen. Turkse taxichauffeurs komen intimiderend langsrijden, provoceren ons en maken foto’s. En Turkse winkeliers houden in hun wijk in de gaten wie er kritisch is op Erdogan en sluizen dit door.”

Represailles
Natuurlijk, dit gezelschap behoort tot de Turks-Koerdische oppositie. Vanzelfsprekend zijn zij kritisch op het huidige Turkse regime: HDP-leider Selahattin Demirtas zit nota bene vast in een Turkse gevangenis. Maar ook uit gesprekken met andere Turkse Nederlanders wordt duidelijk hoe diep geworteld de vrees is voor represailles als men kritisch is op Erdogan. Bijna niemand wil met naam en toenaam in de krant. „Ik wil Turkije nog wel in kunnen om mijn familie te bezoeken”, zegt een Turks-Nederlandse sales manager. „Dus ik ga niks zeggen.”

De Turkse kwestie toont weer eens aan hoezeer lokale en regionale conflicten meereizen met de immigratie van honderdduizenden nieuwkomers naar Europa; en hoe normaal het is geworden voor veel immigranten om in zogeheten ’transnationale gemeenschappen’ te leven: een been in het land van herkomst, een been in het land van aankomst.

Advocate Hülya Elmas in Zaandam vindt dit een onwenselijke situatie. „Ik stem niet bij de Turkse verkiezingen, want ik woon er niet. Waarom zou ik moeten bepalen hoe mensen daar moeten leven? Daarvoor voel ik ook te weinig binding met het land.”

Songül Imak is te zeer activist om zich niet met de Turkse politiek te bemoeien. Zij wijst erop hoe belangrijk het is voor de oppositie dat de HDP de (hoge) kiesdrempel haalt van tien procent. „Dan verliest de AK-partij haar meerderheid en ontstaat er een heel nieuwe situatie.”

Dat is Nursel Aydogans voornaamste hoop. „Na 24 juni, verkiezingsdag, als Erdogan heeft verloren, keer ik terug naar mijn land”, zegt ze. Koray Eren glimlacht. Het is wensdenken, weet hij. Maar ja, hoop sterft het laatst.

King George

Berichtdoor King George » Vr Jun 22, 2018 12:49 pm

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 25, 2018 12:09 am

Erdogan heeft gewonnen terwijl er waarschijnlijk geen stembiljet geteld is. Hij heeft zichzelf tot winnaar uitgeroepen.

Ondertussen vieren de Turken in Nederland feest. Turken nemen A’dam en R’dam over

’Verbijsterend, een totale invasie’

In verschillende steden zijn Turkse aanhangers van president Erdogan de straat opgegaan om de verkiezingsuitslag te vieren. De Nederlands-Turkse publiciste Yesim Candan verbaasde zich te midden van een feestende meute. „Ik dacht: wow, we wonen hier, en het gaat los over een ander land.”

Afbeelding

De feestende groep kwam samen op het Mercatorplein in Amsterdam. „Eén groot toeterfestijn. Ik dacht: wat gebeurt hier? Er waren motors, mannen in T-shirts van Erdogan, honden die met Turkse vlaggen waren bekleed”, aldus Candan. „Een totale invasie, totale overname.”

Candan stoorde zich aan de feestende bende, omdat de groep voor de nodige overlast zorgde. „Ik stond er vol verbijstering naar te kijken. Er was veel politie. Overlast. Het hele verkeer was ontregeld. Dat is niet nodig, denk ik dan.”

Eigenlijk is Candan, nu woonachtig in Amsterdam, een echte Rotterdamse. Net als andere Nederturken waren de massale demonstraties van afgelopen jaar in haar geboortestad, naar aanleiding van de weigering van de Turkse minister Kaya, voor haar een belangrijk moment.

„Dat was een keerpunt. In negatieve zin. Ik kreeg reacties: ’Oh, ik vind Turken altijd aardig, maar jullie kunnen dus ook voor overlast zorgen.’ Dat willen we omkeren, onlangs nog met een speciale avond in De Balie, om te laten zien: op naar een beter Nederland. En agree to disagree. De Turkse gemeenschap is best gepolariseerd, maar we kunnen erover praten.”

Zondag werd de winst van Erdogan ook massaal gevierd in onder meer Rotterdam, Arnhem en Deventer, terwijl ook uit andere steden meldingen komen van feestende Turken. In Nederland konden ongeveer een kwart miljoen Turkse Nederlanders stemmen. Ruim 70 procent zou op Erdogan hebben gestemd.

Stemrecht
Candan, die het boek ’Nederland Word Wakker’ schreef over de integratievraagstukken rond Turkse Nederlanders, is net teruggekeerd uit het land van haar ouders. „In Turkije zeggen de mensen: wat vreselijk dat mensen in Nederland over ons land beslissen”, doelt Candan op het stemrecht van Turkse Nederlanders.

Ze verwondert zich over de passie die Nederlanders met Turkse roots voor ’hun’ land hebben. „Ik dacht: wow, we wonen hier, en het gaat helemaal los over een ander land. De jongeren zijn hier geboren. En die waren nota bene oververtegenwoordigd.”

xplosive

Berichtdoor xplosive » Ma Jun 25, 2018 12:19 am

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Jun 25, 2018 1:27 pm

Nederlandse aanhang Erdogan blij de straat op

24 juni 2018, 23:11

Afbeelding
Drukte op het Mercatorplein in Amsterdam.

De herverkiezing van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan is in Rotterdam en Amsterdam door een deel van de Turkse Nederlanders met blijdschap ontvangen. Ze gingen met vlaggen de straat op.

Volgens een woordvoerder van de Rotterdamse politie verzamelden mensen zich in het centrum van Rotterdam en rond het Turkse consulaat. Ook reden er toeterende auto's rond. De doorgaande weg bij het consulaat werd afgesloten door de politie. Mensen konden wel lopen naar het gebouw.

Amsterdam-West
Ook in Amsterdam-West kwamen Turken samen op het Mercatorplein, met veel toeterende auto's en mensen met vlaggen.

In Nederland konden ongeveer een kwart miljoen Turkse Nederlanders stemmen voor de Turkse parlements- en presidentsverkiezingen. Ongeveer de helft deed dat ook. Ze stemden massaal (ruim 70 procent) op president Erdogan.

De Turkse kiesraad heeft Erdogan maandag officieel uitgeroepen tot winnaar van de verkiezingen. Volgens voorzitter Sadi Güven heeft Erdogan meer dan de helft van de stemmen binnen nadat 97,2 procent van stemmen is geteld. Daardoor is er dus geen tweede verkiezingsronde nodig. De president is al 16 jaar aan de macht.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/nede ... -straat-op

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 25, 2018 3:05 pm

Woede over toeter-Turken

Diverse partijen in de Amsterdamse gemeenteraad willen opheldering over de ’toeter-Turken’ die zondagavond en -nacht de openbare orde en nachtrust ruw verstoorden toen sympathisanten van president Erdogan de straat op zijn gegaan om de verkiezingsuitslag te vieren.

VVD-raadslid Marianne Poot heeft een reeks schriftelijke vragen aan waarnemend burgemeester Van Aartsen gesteld. Ze wil weten of er boetes zijn uitgedeeld voor ’onnodig claxonneren’, het blokkeren van de weg of het afsteken van vuurwerk, of het in beslag nemen daarvan.

Forum voor Democratie-fractievoorzitter Annabel Nanninga vindt het ’bizar’ dat er niet op het toeteren, het stremmen van het verkeer en OV is gehandhaafd. „Het is schokkend dat mensen die hier geboren zijn, zich zo openlijk van onze samenleving afkeren, en de burgers in Turkije vanuit het vrije Nederland uitleveren aan tiran Erdogan. Die combinatie van niet handhaven en openlijke steun aan een despoot is zeer zorgelijk, de driehoek (van burgemeester, Openbaar Ministerie en politie,red.) geeft hiermee duidelijk het signaal wie hier de baas dreigt te worden op onze straten en pleinen: niet zij, maar de AKP.”

De Partij van de Ouderen heeft zich eveneens kapot geërgerd aan de toeterende menigte. „Deze, veelal jonge mensen, toeteren en zijn trots op een land waar ze zelf nooit gewoond hebben en niet willen wonen. De wereld op zijn kop”, aldus Wil van Soest. „Ik zou al deze mensen willen oproepen om hun energie in de Nederlandse samenleving te stoppen, anders worden het echt droeftoeters”, aldus het raadslid.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 25, 2018 3:25 pm

Bekeuringen voor feestende Erdogan-aanhangers

De politie zegt tientallen bekeuringen te hebben uitgeschreven aan Turkse Rotterdammers die gisteravond gevaarlijke situaties veroorzaakten toen ze de verkiezingswinst van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan vierden.

Rond het Turkse consulaat in Rotterdam zette de politie meerdere straten af toen zich daar zo'n vierhonderd aanhangers van Erdogan verzamelden om 'andere weggebruikers te ontlasten', aldus de politie. Het consulaat kon nog wel te voet worden bereikt.

Vooral jongeren leken in het centrum de verkiezingswinst te vieren. ,,Op het moment dat twee auto’s de rijbaan in de tunnelbak blokkeren, ontstaat er een levensgevaarlijke situatie. Daarvoor zijn boetes opgelegd", zegt een woordvoerder van de politie.

Ook tegen onnodig claxonneren en het blokkeren van een kruispunt werd opgetreden, zo stelt de politie. ,,De manier waarop de blijdschap werd geuit ging soms te ver zoals het blokkeren van een kruispunt blokkeert, claxonneren zonder dat er gevaar is en rondrijden terwijl er mensen uit het raam hangen wapperend met vlaggen."

Ooggetuigen melden echter ook dat de politie niet altijd zichtbaar aanwezig was of optrad tegen samenscholingen van feestvierende Turkse Rotterdammers.

De Rotterdamse fractie van de VVD stelt dat de toeterende auto's en schreeuwende menigte tot 'enorm veel problemen' hebben geleid, onder meer tot verkeersopstoppingen in de stad. ,,De vrijheid van demonstratie is een groot goed, maar niet ten koste van alles. Al helemaal niet wanneer de openbare orde en veiligheid in het geding komen'', schrijft fractievoorzitter Vincent Karremans.

De VVD stelt veel vragen te hebben over de blokkades en demonstraties. Hij wil komende donderdag tijdens de gemeenteraad horen wat gisteravond de rol van de burgemeester, politie en het Turkse consulaat is geweest. De afgelopen jaren is er al herhaaldelijk in de gemeenteraad gediscussieerd over gebeurtenissen bij het Turkse consulaat.

Rivaal
Vorig jaar maart waren er ongeregeldheden bij het Turkse consulaat aan de Westblaak na een diplomatiek conflict tussen Turkije en Nederland. Dat conflict ontstond toen de Turkse minister Cavusoglu in Rotterdam campagne wilde voeren voor het Turkse referendum. Het Nederlandse kabinet zat echter niet te wachten op Turks machtsvertoon en eventuele ongeregeldheden, vier dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Na geruzie op diplomatiek niveau besloot Nederland de landingsrechten van Cavusoglu in te trekken.

Ook na de mislukte coup in Turkije twee jaar geleden was het Turkse consulaat in Rotterdam de plek waar aanhangers van Erdogan zich verzamelden na een oproep vanuit Turkije om de straat op te gaan.

De in Nederland woonachtige stemgerechtigde Turken hebben massaal voor de herverkiezing van Erdogan gekozen. Hij kreeg 72,7 procent van de in Nederland uitgebrachte stemmen. Zijn belangrijkste rivaal, de sociaaldemocraat Muharrem Ince behaalde 18,2 procent.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Jun 26, 2018 12:44 am

“Ik wil gewoon toeteren”
Sluipschutters BNNVARA - Gepubliceerd op 7 okt. 2013

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 26, 2018 12:29 pm

Afbeelding

Spoiler! :
’Wij zijn hier de baas’
door Marcel Vink

Was het volksfeest van Erdogan-aanhangers op veel plaatsen in Nederland zondagavond het gevolg van vaderlandsliefde of van afkeer van Nederland? Reacties van Turkse bewoners rond het Amsterdamse Mercatorplein lijken ook op het tweede te wijzen. Integratiekenners maken zich zorgen.

Nederlandse Turken gaan op het Amsterdamse Mercatorplein uit hun bol van vreugde na de verkiezingsoverwinning van de Turkse president Erdogan. Foto Remy Roosien
Een Turkse jongen voor verswinkel Istanblue aan de Jan Evertsenstraat neemt geen blad voor de mond. Hij benadrukt dat zijn gemeenschap bepaalt wat er in de wijk gebeurt en dat de autochtone bevolking het maar te slikken heeft.

„Wacht maar af, jongen”, zegt hij ietwat provocerend. „Wij zijn hier de baas, nu al. Kijk maar om je heen, dit ís Turkije. We blijven groeien in Nederland.”

Zijn vriend zegt dat Nederland zelf in de spiegel moet kijken. „Dit hebben jullie zelf toegestaan. Alles kan hier.” Hij voegt er, ongevraagd, aan toe: „Als je uitkeringen aanbiedt, moet je niet piepen dat mensen daar gebruik van maken.” Hij voelt zich geen Nederlander. „Nee, ik ben Turk.”

„Erdogan is goed voor de Turken”, zegt de 24-jarige Omer, vlakbij eethuis Cigkoftem. „Hij stáát tenminste voor ons.” Dat gevoel heeft hij niet bij de Nederlandse overheid. „We worden behandeld als ’tweedehands’ burgers. Daarom voel ik me hier niet thuis.” Leven in zijn vaderland wil hij echter niet. „Ik ga niet meer terug.”

Volgens Fukan (23) is de houding van de Hollandse bevolking veelzeggend, en heeft het niets met mislukte integratie te maken. „Wij kunnen er niks aan doen dat jullie nooit de straat opgaan. Misschien houden jullie niet zoveel van je land. We zijn gewoon blij dat Erdogan heeft gewonnen. De Nederlandse politiek interesseert me niet, dat mag toch in dit vrije land? Wie dat als een probleem ziet, denkt racistisch.” Paul Cliteur, hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap in Leiden, vindt het ’jammer’ als de reacties representatief zijn en stelt dat er beter naar moet worden gekeken. „Dit zou moeten worden onderzocht.”

Hakan Büyük – journalist gespecialiseerd in integratievraagstukken – vindt de reacties ’herkenbaar’. „Ze zijn kenmerkend voor een significant deel van de Turkse gemeenschap.”

Niemand ontkent dat er ook in Nederland discriminatie en uitsluiting is, benadrukt hij. „Maar je bereikt niets met constant je ’slachtofferschap’ promoten. Iedereen krijgt hier genoeg kansen. Nederland is er niet verantwoordelijk voor als je je niet thuis voelt.”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 27, 2018 11:00 am

Om onrust in Rotterdam tegen te gaan, mogen er in de Maasstad geen buitenlandse verkiezingen meer worden gehouden.

icon_thumbup.gif Mooi hoor, helemaal mee eens. Maar dit is een totaal nutteloze maatregel. Niet tijdens het stemmen heerste er onrust in Rotterdamse straten, maar na de uitslag van de verkiezingen.

En dat valt niet te stoppen. Niet op deze manier.

Fractievoorzitter Vincent Karremans van de VVD had al een debat over de Turkse onrust in Rotterdam aangevraagd naar aanleiding van de chaos in de stad na de verkiezingszege van Erdogan in Turkije.

Rotterdamse Turken gingen massaal de straat op en legden de binnenstad lam. Zeventig mensen werden daarbij op de bon geslingerd, aldus burgemeester Ahmed Aboutaleb.

Het was niet de eerste keer dat gebeurtenissen in Turkije bepaalden hoe het in de Maasstad verloopt. Tot frustratie en ergernis van de VVD. Karremans is duidelijk. „Wij zijn er klaar mee.”

Toeterende auto’s, een schreeuwende menigte, net als bij de couppoging en de verkiezingsbijeenkomsten wordt het dagelijkse leven van alle Rotterdammers ontregeld. „Buitenlandse verkiezingen leveren alleen maar onrust op, we hebben er al meer ervaring mee en die is negatief”, stelt Karremans vast.

Daarom is in het nieuwe coalitieakkoord opgenomen dat het houden van verkiezingen niet meer mogelijk mag zijn zodra die voor overlast kunnen zorgen. ’Bemoeienis van niet-EU-landen met Rotterdammers die leidt tot spanningen in onze stad wordt aan banden gelegd. Rotterdam treedt in overleg met het Rijk om te voorkomen dat in onze stad buitenlandse verkiezingen worden gehouden als die zulke spanningen tot gevolg hebben’, aldus het akkoord.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Wo Jun 27, 2018 7:42 pm

"Dit hebben jullie zelf toegestaan". Dat klopt toch? Optreden doen we alleen tegen onze eigen mensen, anders is het discriminazi.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Jul 01, 2018 12:04 pm

De acties van de Erdogan Turken in ons land zijn niet onopgemerkt gebleven voor de Christenen. Ze stellen de vraag: "wat te doen met Turkije?". En dat wordt ze niet in dank afgenomen.
Segers wil einde slappe houding Nederland tegenover Erdogan
Mocht het land van ‘agressor’ Erdogan nu worden aangevallen, dan moet Nederland niet helpen met verdedigen, vindt ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers.

In een interview met De Telegraaf haalt hij uit naar Turkije, Erdogan en Turkse Nederlanders die op hem stemmen. ‘‘Ik voel me niet geroepen om Turkije te verdedigen tegen een tegenreactie die het zelf heeft uitgelokt,’ zegt Segers, een brisante uitspraak omdat de NAVO gestoeld is op het idee dat een aanval op één lidstaat een aanval is op alle lidstaten.
[...]
Hoewel het standpunt van Segers niet bijster origineel is, is het de eerste keer deze kabinetsperiode dat een regeringspartij zich in zulke krachtige bewoordingen uitspreekt tegen het regime van Erdogan.

Regeringspartijen zijn daar doorgaans huiverig voor, in de woorden van Segers zelf: ‘Uit angst voor mogelijke economische gevolgen en politieke gevolgen hebben we onszelf als Nederland voor een deel monddood gemaakt.’
https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2018/06/segers-wil-einde-slappe-houding-nederland-tegenover-erdogan-628156/

En wat is de reactie daarop van de andere regeringspartijen?
Begrip, maar geen bijval voor Segers’ Turkije-pleidooi
„Dit is gevaarlijk”, zegt VVD-senator en generaal-majoor b.d. Frank van Kappen over de bom die Segers legt onder artikel 5 van de NAVO - een aanval op één is een aanval op allen. „Artikel 5 is het fundament van het bondgenootschap.” Bovendien maakt Segers een fout. De patriot-raketten die Nederland in Adana stationeerden, waren niet ingezet volgens artikel 5, uit anticipatie op een mogelijke aanval vanuit Syrië. „Als de Koerden Turkije aanvallen, is dat geen aanval van een land, dus geen artikel 5. Zijn dreigement is gratuit.”
[...]
„Ik snap en deel het sentiment achter de opmerking van Segers”, zegt VVD-Kamerlid Ten Broeke. „Maar het introduceren van ontbindende voorwaarden op artikel 5 kan leiden tot de ontbinding van de NAVO zelf, omdat dit nu eenmaal de kern is van de samenwerking binnen de NAVO.” Dat bondgenootschap ‘kent geen b-lidmaatschap’, zegt Ten Broeke.
[...]
Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma van D66 deelt de kritiek op Turkije. „De NAVO is behalve een militair bondgenootschap ook een waardengemeenschap. Turkije moet dat laatste eindelijk weer serieus nemen. Het uithollen van de rechtsstaat, de inval in Syrië en het aanschaffen van Russische wapensystemen door Turkije is zeer, zeer zorgelijk.”

En wat heeft de oppositie te zeggen?
Zo kijkt PvdA-Kamerlid Lilianne Ploumen er ook naar. Turkije moet kritisch worden bejegend, maar daar draagt dit ’ondoordachte voorstel’ niet aan bij, vindt zij. „Het NAVO-bondgenootschap is allen voor één en één voor allen. Het voorstel van Segers is schadelijk, want het ondermijnt ons belangrijkste bondgenootschap.
[...]
PVV-leider Wilders, die Turkije uit de NAVO wil hebben, moet nog maar zien of de woorden van Segers iets voorstellen. „Mooie woorden, maar zonder daden waardeloos. Het zou mooi zijn als kabinet deze week na burkaverbod ook het GroepWilders-standpunt uit 2004 zou omarmen over Turkije nooit lid van EU en uit de NAVO - want de facto betekent wat Segers zegt over niet verdedigen dat ze uit de NAVO moeten. Maar dan wel boter bij de vis!” Segers pleit er niet voor Turkije uit de NAVO te zetten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2239762/begrip-maar-geen-bijval-voor-segers-turkije-pleidooi

En dan zijn er nog onze Erdogan Turken die rapporteren aan hun thuisland over de situatie alhier.
’Dwaze oproep uit Nederland’
Het interview over Turkije dat ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers aan De Telegraaf gaf, heeft niet alleen in Nederland wat teweeg gebracht maar is ook in Turkije niet onopgemerkt gebleven. Alle Turkse media die het hebben opgepakt citeren dat Segers vindt dat Turkije niet gesteund moet worden als het land wordt aangevallen, ondanks het feit dat ze bondgenoot is van de NAVO. En daar wordt door sommige Turkse media met grote verbazing op gereageerd.

„Uit Nederland komt een dwaze oproep. Laten we Turkije niet helpen als ze wordt aangevallen”, kopt Sözcü op zijn website. Het is nota bene één van de weinige oppositiekranten in Turkije. „Een komische oproep aan de NAVO! Als Turkije wordt aangevallen…”, was de titel van een nieuwswebsite. Later kopte de website dat de oproep op een grap lijkt.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2240122/dwaze-oproep-uit-nederland
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Zo Jul 01, 2018 2:47 pm

Er is ergens op dit forum (door King George) al naar verwezen, maar dat kan hier nog wel een keer :

Door Ebru Umar, 25 juni 2018

Meer dan een halve eeuw geleden kwamen de eerste Turken naar Nederland; meer dan een halve eeuw hebben ze stemrecht in het land waar ze vandaan komen. Maar niet eerder dan zondagavond was er zo’n kakofonie, zo’n intimidatie, zo’n vreugde, zo’n ordeverstoring in Nederlandse steden over een “verkiezingsuitslag” in een land waar de nazaten van gastarbeiders niet meer dan 45 vakantiedagen per jaar doorbrengen.

Hoe heeft het kunnen gebeuren dat onze straten zijn overgenomen door lieden, die Allahu akbar en Bismillah roepen in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam, omdat een man die al jaren fraudeert met ‘verkiezingen’, die vrijheden van pers en vrouwen aan banden legt, de absolute macht heeft verkregen in Turkije?

Hoe hebben onze politici, simpelweg aangeduid door ‘partijkartel’ maar in wezen de regeringspartijen van de afgelopen vijftig jaar, zijnde PvdA, VVD, CDA, D66, CU het voor elkaar gekregen dat onze straten bevolkt worden door lieden, die hier zijn voor de lusten als vrijheid, uitkeringen, sociale voorzieningen maar de lasten negeren?

Hoe leggen we Turken in Turkije uit, dat ze tot de dictatuur van Recep Tayyip Erdogan zijn veroordeeld door ónze burgers, dat in Duitsland en Nederland in vrijheid levende Euroturken, hún vrijheden hebben ingeperkt door een kruisje in een stemhokje 3000 kilometer van Turkije?

Hoe voorkomen we dat vreemde mogendheden de macht grijpen, niet alleen in onze Nederlandse straten, maar zelfs in ons parlement? Wanneer houden onze politici op het met goedpraten van fouten in onze wetgeving, waardoor lieden als Azarkan, Kuzu en Özturk onze samenleving vergiftigen met islamitisch fundamentalistische bagger omdat het kán?

Eigenlijk is het allemaal ónze schuld, niet van de verkapte loonslaven die zich ‘politici’ noemen en te hoge vergoedingen genieten. Wij zijn degenen die al meer dan een kwart eeuw telkens weer stemmen op VVD, PvdA, D66, CDA, CU en hun geweldige visie op ons land. De bevolkingsontwikkeling, zowel in termen van kwantiteit (aantallen vreemdelingen) als kwaliteit (integratie en onderwijs) is te danken aan ‘politici’ die zo ver van de samenleving afstaan, dat ze geen idee hebben wat zich afspeelt in onze straten. Tenzij er verkiezingen zijn – in Nederland dan wel Turkije. En desondanks wilden PvdA, GroenLinks, SP nog geen drie maanden geleden een front vormen met het islamitische NIDA – alles om Leefbaar uit het Rotterdamse stadsbestuur te houden. Want de islamitische medemens zou zich eens geschoffeerd voelen in ons vrije, liberale, alle ontplooiingsmogelijkheden gevende Nederland!

En het is ze gelukt: stadsverrader Vincent Karremans van de VVD nam de NIDA honneurs waar en zorgde voor een coalitie waarbij taferelen zoals zondag bij het Turkse consulaat, Allahu akbar roepende vijanden van vrijheid, steeds meer ruimte zullen inpikken. Ruimte, in de zin van hún definitie van vrijheid en democratie. Erdogan toont ze op 3000 kilometer afstand de weg.

Nederturken hebben Turken in Turkije beroofd van hun vrijheid en onze politici zijn minstens net zo grote vijanden van vrijheid als de fundamentalistisch islamitische medemens. Zelfs de gastarbeiders van een halve eeuw terug vragen zich af hoe het zo mis heeft kunnen gaan.

Terug naar “Nederland”