Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Kwam Junaid I. speciaal naar Nederland om Wilders te doden?

Kwam de Pakistaan Junaid I. in augustus speciaal naar Nederland om PVV-leider Geert Wilders iets aan te doen? En zo ja: waarom zette hij een filmpje waarin hij dat aankondigde dan openbaar op facebook? Verslaggever Cyril Rosman doet live-verslag vanuit de rechtbank.

Vandaag volgt mogelijk een inkijkje in de gedachtegang van de 26-jarige Pakistaan als hij voor de eerste keer moet voorkomen in een tussentijdse zitting van de rechtbank. De zitting zou om 11.30 uur beginnen in de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp, De Bunker, maar loopt wat vertraging op. Justitie legt hem vooralsnog ten laste dat hij een ‘terroristische daad’ wilde plegen.

Junaid reisde geregeld door Europa. Op zaterdag 25 augustus reist hij met de bus van Parijs naar Amsterdam. Twee dagen later neemt hij in een döner-zaak op het centraal station van Den Haag met zijn telefoon een filmpje op. ,,Op dit moment mijn enige doelwit is de belediger van Mohamed, met Gods wil zal ik die hond, die belediger, naar de hel sturen. Net zo lang ik leef, ik zal deze missie niet annuleren”, zegt hij onder meer in een video die zo’n 12 minuten duurt. Hij plaatst de video openbaar op facebook.

Wilders is op dat moment in Pakistan in het nieuws omdat hij in het Nederlandse parlement een cartoonwedstrijd wil organiseren, met de profeet Mohammed als onderwerp. Er wordt in Pakistan fel tegen geprotesteerd door een extremistische religieuze partij. Die willen in een mars naar de Nederlandse ambassade lopen.

Een dag nadat Junaid I. het filmpje online zet, wordt hij opgepakt. Wilders wordt door de NCTV, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, op de hoogte gesteld van de aanhouding.

‘Voice of Muslim’
Hoe serieus de Pakistaan was in zijn plan om de politicus iets aan te doen, is nog onduidelijk. Mogelijk komt daar vandaag meer duidelijkheid over. Uit zijn accounts op social media zou blijken dat hij eind 2017 aan een opleiding was begonnen aan de Islamic University in Islamabad, de hoofdstad van Pakistan. Ook was hij beheerder van een facebookpagina met de naam ‘Voice of Muslim’. Hij lijkt een (bij)baantje te hebben gehad als pizzabakker.

Twee dagen na de aanhouding besluit Wilders de cartoonwedstrijd om veiligheidsredenen af te blazen. Daarop stopten ook de protesten in Pakistan.
Korte bloemlezing proces
OM; op telefoon van verdachte gruwelijke, bewerkte beelden van Geert Wilders. Onder andere van een onthoofd lichaam,met de tekst: we will slaughter you, infidel

OM: Junaid zelf verklaart dat ie alleen maar kwam demonstreren, maar dat komt niet overeen met zijn uitlatingen online en in chats.

Rechter beslist dat Junaid voorlopig vast blijft zitten. Zaak is voor vandaag gesloten. Gaat verder in februari.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Pilgrim »

VIDEO: Bijdrage Jack Terrible aan Mohammed cartoonwedstrijd

Geplaatst op 11 december 2018



Pas geleden heb ik 17 foto’s van mijn cartoons van Mohammed ingestuurd naar de Mohammed cartoonwedstrijd georganiseerd door Geert Wilders. Helaas werd die wedstrijd afgeblazen. Iemand van de Universiteit van Amsterdam, die studeert voor documentairemaker, wilde graag een documentaire maken over de Mohammed cartoonwedstrijd van Wilders. Hij had op “E.J. Bron” gelezen dat ik daaraan had meegedaan en mailde me. Hij vroeg of hij mij met een jonge interviewster mocht interviewen over die wedstrijd. Hij wilde een film maken over de afgeblazen wedstrijd. Ik heb hem mijn adres toegestuurd en we hebben een afspraak gemaakt, waarvan bovenstaand het resultaat.

Door: “Jack Terrible”

https://ejbron.wordpress.com/2018/12/11 ... wedstrijd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door King George »

Wilders overweegt cartoonwedstrijd alsnog: “Ik ga er wel over nadenken”

Geert Wilders reageerde dinsdag op de uitspraken van Jawed S., de terreurverdachte die eind augustus twee Amerikaanse toeristen neerstak op Amsterdam Centraal. S. stelde tijdens de eerste niet-inhoudelijke zitting dat hij zo weer zou doen, als Wilders weer een cartoonwedstrijd zou uitschrijven.

En die optie lijkt zeker niet uitgesloten. Wilders overweegt zijn cartoonwedstrijd namelijk alsnog door te laten gaan. “Ik weet nog niet of ik het ga doen, maar ik ga er wel over nadenken”, vertelt de PVV-leider tegen Hart van Nederland.

“Nooit wijken”

“Je mag eigenlijk nooit wijken voor dit soort types.” Wilders sprak daarnaast over S. als “geen berouwvolle man, maar een terrorist pur sang.” S. vroeg zich op zijn beurt hardop af waarom “dat varken” (refererend naar Wilders) toestemming had om de profeet Mohammed te beledigen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Mahalingam »

Politie: identiteit tweede verdachte bedreiging Wilders nog onbekend
De politie heeft nog geen idee wie de onbekende tweede verdachte in de spraakmakende bedreigingszaak van PVV-leider Geert Wilders is. Beelden van de man zijn al twee keer op tv vertoond, maar dat leverde nauwelijks tips op.

In augustus werd de 26-jarige Pakistaan Junaid I. opgepakt. Hij had kort daarvoor op het centraal station van Den Haag een filmpje opgenomen waarin hij dreigt met een aanslag op Wilders of het Nederlandse parlement. De dag nadat hij de video op Facebook had gezet, werd hij opgepakt.

In december meldde de politie echter op zoek te zijn naar nog een verdachte. Op camerabeelden is te zien hoe die persoon samen met Junaid I. door de poortjes op het station gaat. Volgens de politie hebben de twee samen gereisd. Na een eerste uitzending van Opsporing Verzocht kwamen zes tips binnen, dat leidde wel tot het achterhalen van de identiteit van een belangrijke getuige, maar niet tot die van de tweede verdachte. Na een herhaling van het programma in januari kwam nog maar één tip binnen. ,,Het onderzoek naar de medeverdachte wordt voortgezet’’, meldt een politiewoordvoerder.
https://www.ad.nl/binnenland/politie-id ... ~ae7dcbab/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Junaid heeft goede instructie van zijn advocaat gekregen. "Zeg nou dat je het niet meende...Dat scheelt misschien een paar jaar straf.
Verdachte die Wilders 'naar de hel' wilde sturen voor rechter: ik meende het niet

De 26-jarige Pakistaan die vandaag en morgen terechtstaat voor de doodsbedreigingen aan Geert Wilders, zegt dat hij er alleen op uit was Wilders' cartoonwedstrijd over de profeet Mohammed te stoppen en niet alles meende wat hij zei.

Junaid I. werd vorig jaar augustus opgepakt omdat hij een video had gemaakt op station Den Haag Centraal, waarin hij aankondigt de politicus, "die hond, naar de hel" te sturen. "Ik dreig niet, ik doe", zei hij in de video.

Het Openbaar Ministerie verwijt I. dat hij van plan was Wilders te doden. Ook wordt hij beschuldigd van bedreiging met een terroristisch misdrijf en opruiing met een terroristisch oogmerk.

I. spreekt Urdu. Zijn woorden worden vertaald door een tolk. Hij zegt nu dat het zijn "bedoeling niet was iemand van het leven te beroven. Ik heb niets tegen Geert Wilders en ook niet tegen de Nederlandse maatschappij".

Cartoonwedstrijd
Junaid I. maakte de video in een reactie op een cartoonwedstrijd over de profeet Mohammed, die door Wilders was uitgeroepen. In I.'s thuisland Pakistan werd geprotesteerd tegen die wedstrijd.

I. verbleef toen al enige tijd in Europa en probeerde zonder succes in verschillende landen asiel aan te vragen. Hij reisde van Parijs naar Den Haag toen hij hoorde van de cartoonwedstrijd.

In de video, die net is getoond in de zwaarbeveiligde rechtbank op Schiphol, zegt I. onder meer dat demonstreren geen zin had. In de rechtbank zegt hij nu dat hij wel van plan was te demonstreren en dat hij met zijn commentaar doelde op de demonstraties in Pakistan.

I. zegt zelf dat hij zijn uitspraken deed omdat hij overmand was door emoties, en zichzelf "niet in de hand had". De rechtbankvoorzitter zegt dat hij die emoties niet kan zien op de video.

Geert Wilders is vandaag niet aanwezig bij de rechtszaak. Hij heeft aangekondigd morgen wel te willen komen. Dan hoort I. ook zijn strafeis. Zoals het er nu naar uitziet zal Wilders geen gebruikmaken van zijn spreekrecht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Geert Wilders was dinsdag aanwezig in de rechtbank op Schiphol. Deze keer niet voor zijn eigen strafzaak, maar als slachtoffer van de Pakistaan Junaid I., die ervan wordt verdacht dat hij een terroristische aanslag wilde plegen op de politicus.

Wilders zat achterin de zaal en maakte geen gebruik van zijn spreekrecht. Na ongeveer anderhalf uur vertrok hij weer. Hij gaf aan dat hij blij was dat hij naar de rechtbank op Schiphol was gekomen. „Ik heb laten zien dat dreigen met terreur geen effect op mij heeft. Ik blijf mijn standpunten verdedigen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Pilgrim »

Wilders aanwezig bij rechtszaak terreurverdachte Junaid I.

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Mahalingam »

Hij toont geen berouw en dat vinden rechters heel erg.
TIEN JAAR CEL VOOR WILDERS-BEDREIGER

Wilde Wilders schaakmat zetten met 'ok kaboomer'

Gepassioneerd vlogger Junaid Iqbal handelde 'vredelievend' toen hij op de bonnefooi naar zijn lievelingsstad Amsterdam toog om 'hond' Geertje Wilders 'naar de hel te sturen'. Het plan mislukte natuurlijk jammerlijk want Junaid is een loser. De rechter maakt nu duidelijk hoeveel jaar Junaid door mag radicaliseren tussen de andere aboes in Vught - de eis is zes.
Gelukkig heeft Junaid al aangegeven zijn missie niet te annuleren zolang hij leeft dus tegen Koning Geert kunnen we alleen maar zeggen: "Hou je veilig zo lang als Junaid leeft." Livetweets na de klik, livestream HIERRR.
UPDATE: Rechtbank vindt dat er sprake is van voorbereiding op moord met terroristisch oogmerk. Ook is er sprake van herhalingsgevaar.
UPDATE: RECHTBANK TOEPT OVJ OVER. TIEN JAAR CEL! Eis was zes jaar cel.
Video: https://www.geenstijl.nl/5150611/sleute ... oien/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Geert Wilders organiseert toch geen cartoonwedstrijd. Gisteravond zei hij dat tegen het ANP, maar vanmorgen maakte hij er al grappen over. ‘And the Winner of the Cartoon Contest is’, tweette Wilders met daarbij een afbeelding van de profeet Mohammed. Gevolgd door ‘End of contest’ en twee smileys.

De cartoonwedstrijd die de PVV-leider gisteren uitschreef heeft zijn doel bereikt, zo schrijft hij op Twitter. De wedstrijd werd al snel wereldnieuws, mét vermelding van de reden. En daar was het de politicus allemaal om te doen.

‘Binnen 4 uur was de aankondiging vd contest via ANP, Reuters en andere persbureaus wereldnieuws. Mét vermelding vd de reden: fatwa’s blijven onbestraft en de vrijheid van meningsuiting wordt niet verdedigd. De lafheid exposed. Mission accomplished. Einde contest‘, zo schrijft de politieke leider op het sociale medium.
En moslims komen in actie. Wat te doen met Geert. Welnu je kan het hier lezen.

Aangaande de cartoon wedstrijd van Geeer Wilders die nu weer beëindigd is- is net een oproep gedaan binnen een versleutelde pro IS groep om hem te doden. Deze oproep gaat gepaard met een uitgebreid scheldepistel + roept alle Marokkanen Turken om baya te geven en toe te slaan

Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Pilgrim »

‘Pro-ISIS groep roept Turken en Marokkanen op om Wilders te vermoorden’

Posted on 29/12/2019

Afbeelding
Deel van de ‘winnende’ cartoon van de zogenaamde ‘profeet’ Mohammed. Geert Wilders maakte overigens van meet af aan duidelijk dat de ‘wedstrijd’ enkel bedoeld was om de aandacht te vestigen op de fatwa die een moslim haatprediker tegen hem heeft uitgevaardigd.

Wilders wil dat hoofdaanklager Internationale Strafhof wordt uitgezet om anti-Israël houding – KRO/NCRV: Met kerst wel aandacht voor teruggekeerde ISIS bruid, niet voor haar slachtoffers

Update:
Het laatste nieuws is dat op een afgeschermde pro-IS(IS) groep Turken en Marokkanen worden opgeroepen om Geert Wilders te vermoorden. Daarnaast zou ook een Europese jihadist genaamd ‘Saad’, die donaties ophaalt om de slachtpartijen in (vermoedelijk) Syrië en Irak voort te kunnen zetten, Wilders nu met de dood bedreigen. (4)

‘Aanklager is bevooroordeeld pro-Palestijns en moet worden uitgezet’
PVV leider Geert Wilders haalde gisteren weer eens het nieuws omdat hij een nieuwe –overigens alweer beëindigde- Mohammed cartoonwedstrijd zou hebben georganiseerd. Dat was een reactie op de weigering van Pakistan om de moslim haatprediker Khadim Hussain Rizvi te arresteren, die een fatwa heeft uitgeroepen om Wilders te onthoofden (2). Minder belicht is dat Wilders ook heeft opgeroepen om de hoofdaanklager van het Internationale Strafhof in Den Haag, Fatou Bensouda, uit te zetten vanwege haar eenzijdige pro-Palestijnse / anti-Israël houding. Bensouda is namelijk van plan om een officieel onderzoek naar Israël te starten vanwege vermeende ‘oorlogsmisdaden’ in de Palestijnse gebieden.

‘Het Internationale Strafhof (ICC) heeft daar totaal geen autoriteit en gedraagt zich als een bevooroordeeld pro-Palestijns instituut en onwettig (lett. ‘kangoeroe’) antisemitisch hof,’ twitterde Wilders afgelopen donderdag. ‘ICC aanklager Benousda zou tot ongewenst persoon moeten worden verklaard en Nederland moeten worden uitgezet.’

Bensouda publiceerde op 20 december een 112 pagina’s rapport waarin staat dat zowel de Palestijnen als Israëliërs zich aan ‘oorlogsmisdaden’ hebben schuldig gemaakt. De in Gambia geboren, met een Marokkaanse zakenman getrouwde Bensouda vraagt het hof een besluit te nemen of het jurisdictie heeft over de Joodse staat, en dat terwijl Israël –net als de VS- niet bij het ICC is aangesloten. De Palestijnse Autoriteit (PA) is dat wel.

Aandacht voor Fatwa
Wilders’ korte cartoonwedstrijd was enkel bedoeld om te onderstrepen dat een moslim haatprediker ongestraft een fatwa tegen een Westerse politicus kan uitroepen, en niet om eerdere cartoonwedstrijden te herhalen, zoals velen dachten. De reacties waren dan ook verdeeld; sommigen vonden het een ‘slimme zet’, anders slechts een flauwe manier om aandacht te trekken.

De ‘winnende’ cartoon is een veelzeggend portret van een duister kijkende, met bloed besmeurde Mohammed, volgens twitteraar ‘IslamGezicht’ een ‘heel mooi beeld met veel betekenissen.’ Het lijkt symbool te staan voor de agressieve en bloeddorstige wijze waarop de islam hoogstaande beschavingen (zoals de Perzische) heeft vernietigd, en probeert om de hele mensheid te onderwerpen aan zijn discriminerende, racistische en onderdrukkende wetten, en tot aanbidding van god/Allah te dwingen.

KRO/NCRV: Wel aandacht voor teruggekeerde ISIS bruid, niet voor haar slachtoffers
Net als veel andere Nederlanders uitte Wilders zware kritiek op de KRO/NCRV wegens een kerstuitzending waarin een teruggekeerde voormalige ISIS bruid Laura positief werd belicht: Hé @dit_is_M en @KroNcrv, christenen onthoofden dat is waar die ISIS-vrienden van jullie voor staan. Tijdens Kerstmis in #Nigeria, ongeveer tegelijkertijd met jullie walgelijke programma.’

‘Een van de 216 Yezidi gijzelaars die vrij kwamen was de slechts een … Yezidi meisje van negen jaar oud zwanger na te zijn verkracht door tenminste tien pedofielen. Sommige meisjes moesten toekijken hoe 7, 8 en 9 jaar oude kinderen doodbloedden voor hun ogen. Zijn toch beesten,’ reageerde iemand.

Een ander: ‘Ik wil best geloven dat Laura haar leven weer op wil pakken nu ze terug is in Nederland en dat ze enorm veel spijt heeft. Waar ik mij vooral aan stoor is dat M een beeld aanpraat dat alle “kalifaatmeisjes” zoals Laura zijn, terwijl er ook veel gewoon opnieuw willen moorden.’ (3)

De schattingen van het totaal aantal dodelijke slachtoffers van de islam overtreffen die van alle andere religies, en lopen uiteen van een conservatieve 300 miljoen tot wel een miljard. Tevens zijn moslims historisch met afstand de grootste slavenhandelaren geweest, en zijn dat nog steeds. Bijna overal waar de islam zonder strenge beperkingen wordt toegelaten wordt de oorspronkelijke cultuur uiteindelijk verdrongen, opgeslokt en verwoest.

Xander

(1) Arutz 7
(2) Arutz 7
(3) Geert Wilders (Twitter)
(4) (Schrijver en jihadwatcher) Azazel van den Berg (Twitter)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/p ... ermoorden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Geert Wilders bij rechtszaak tegen Pakistaan die hem ‘naar de hel’ wilde sturen

PVV-leider Geert Wilders zat vanmorgen op de publieke tribune bij het hoger beroep tegen de man die hem dreigde te vermoorden, Junaid I. De Pakistaan werd door de rechtbank tot tien jaar cel veroordeeld, maar ging daartegen in beroep. De twee zaten in de rechtbank op vijf meter afstand van elkaar. De verdachte zegt ‘te bidden’ voor Wilders.

Junaid I. (28) werd in augustus 2018 opgepakt in Den Haag nadat hij een dreigvideo op Facebook had gezet. In die video, opgenomen in de Burger King op het centraal station van die stad, zegt hij: ‘met Gods wil zal ik die hond naar de hel sturen’. De Pakistaan was vanuit Frankrijk naar Nederland gereisd, hij was boos omdat Wilders een cartoonwedstrijd over de profeet Mohammed wilde organiseren. De politie werd getipt over de video en pakte I. de volgende dag, toen hij weer op het station was, op.

Op zijn telefoon werden onder meer bewerkte foto’s van Wilders gevonden, bijvoorbeeld waarop het lijkt alsof de politicus is onthoofd. Via een chat op zijn telefoon had hij een kennis laten weten dat hij onderweg naar Nederland was om ‘de hond van zijn leven te beroven’. Ook bleek dat hij Wilders had willen aanvallen bij de Tweede Kamer, de plek waar hij de cartoonwedstrijd wilde organiseren.

Terroristische aanslag
Tijdens de rechtszaak, in oktober 2019, stelt I. dat hij alleen naar Nederland kwam om te demonstreren tegen het plan van Wilders, hij had hem niets aan willen doen. Het Openbaar Ministerie eist 6 jaar cel. De rechtbank veroordeelt hem echter tot een veel hogere straf: tien jaar cel, voor het voorbereiden van een terroristische aanslag op Geert Wilders. ,,Uit het dossier blijkt dat de verdachte nog altijd het doel heeft om Wilders te vermoorden. Ten slotte verontrust het de rechtbank enorm dat de verdachte op de zitting verklaarde dat de strafzaak hem in Pakistan een positief imago heeft gegeven", zo legde de rechtbank in het vonnis de hogere straf uit. I. had overigens geen duidelijk plan voor een aanslag op Wilders, ook had hij niet de beschikking over een wapen.

Wilders kwam tijdens de behandeling van de rechtszaak in eerste aanleg ook al een keer kijken. Toen zag hij, naar eigen zeggen, de Pakistaan kort in de ogen. Donderdagochtend, als het hoger beroep wordt behandeld in de extra beveiligde rechtszaal in Rotterdam, is de politicus er weer bij. Bedreigingen zoals die van Junaid I. zijn de reden dat de PVV-leider al jarenlang zwaar wordt beveiligd. Wilders zit in de rechtbank op een paar meter afstand van I. Wel zijn er 4 agenten en een persoonsbeveiliger van Wilders in de zaal.

Bidden voor Wilders
De politicus legt geen slachtofferverklaring af, zei hij na het begin van de zitting om 9 uur. Junaid I. spreekt wel volop. Hij zegt onder meer vijf keer per dag te bidden. Ook voor Wilders. ,,Ik vraag God dat hij niet langer wordt misleid over mijn religie. Geef hem inzicht. Ik heb niets tegen hem als persoon, maar hij is een leider en mensen volgen hem.”

I. houdt vol dat hij vrijgesproken moet worden. ,,Ik kwam in 2018 vanuit Frankrijk naar hier. Ik zag veel video’s over Wilders op social media. Ik wist niet precies wat er aan de hand was, maar zag veel slechte commentaren. Dus ik zag het als mijn taak als moslim om dit te vertellen. Ik woonde al 9 jaar in Europa, in Italië. Dus ik wilde die cartoonwedstrijd stoppen.”

De Pakistaan voelt zich onbegrepen. ,,Toen ik werd aangehouden maakten ze het heel groot en raakte ik in de war. Ze hadden al besloten dat ik een terrorist was. Ze willen mijn motief niet begrijpen.” Wel is hij zich gaan realiseren dat was hij deed, niet goed was. ,,Ik heb geen opleiding, weet niet wat goed en fout is, had geen kennis, gedroeg me als een kind. Maar ik heb nooit iemand pijn gedaan.” Wel ziet hij in dat hij sommige woorden niet had moeten gebruiken: ,,Ik had Wilders geen hond moeten noemen. Dat is stom en ook tegen mijn religie.”

De rechtszaak stond in eerste instantie afgelopen dinsdag gepland, maar omdat de rechter op het laatste moment werd geconfronteerd met een corona-besmetting in haar omgeving werd de zaak twee dagen uitgesteld.

Wilders verliet rond 11.30 uur de rechtszaal. Later vandaag komt het Openbaar Ministerie met de strafeis
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Rechtbank verslag van cyrilrosman
Zo dichtbij als nu is Junaid I. (gelukkig) nooit bij Geert Wilders kunnen komen. Nu zitten ze samen in de extra beveiligde rechtbank. Met 4 agenten en de beveiligers van Wilders er bij. Junaid zit inmiddels sinds augustus 2018 vast.

Junaid I.: 'Ik kwam in 2018 vanuit Frankrijk naar hier. Ik zag veel video’s over Wilders op social media. Ik wist niet precies wat er aan de hand was, maar zag veel slechte commentaren. Ik wilde die cartoonwedstrijd stoppen. Met mensen protesteren

Junaid I.: ,,Ik had geen geld, sliep op straat, raakte geïrriteerd en maakte die video. Veel mensen gaven daar commentaar op. Ik hoopte dat ik er geld mee kon verdienen, zodat ik kon gaan demonstreren. Ik dacht dat je in Europa alles kon zeggen."

Junaid I. : ,,Toen ik werd aangehouden maakte de politie het heel groot en raakte ik in de war. Ze hadden al besloten dat ik een terrorist was. Ze willen mijn motief niet begrijpen. Waarom ik naar NL was gekomen."

Junaid I.: ,,Voor mij was alles nieuw. Nadat ik die straf heb gekregen, begon ik het mij te realiseren. Ik heb geen opleiding, weet niet wat goed en fout is, had geen kennis, ik gedroeg me als een kind. Maar ik heb nooit iemand pijn gedaan."

Junaid I. zegt dat hij 5 x per dag bidt. Ook voor Wilders. ,,Ik vraag God dat hij niet langer wordt misleid over mijn religie. Geef hem inzicht. Heb niets tegen hem als persoon, maar hij is een leider en mensen volgen hem."

Raadsheer: keurt u geweld af tegen mensen die in uw ogen de profeet beledigen? Junaid: ,,Ik mag dat niet doen.” Het is me onduidelijk of hij bedoelt dat hij vindt dat hij niet mag doden of dat hij vindt dat hij er geen uitspraak over mag doen.

Junaid I. zei in een chat: 'Ik zal het volbrengen als ik blijf leven." Raadsheer: dacht u dat u dood zou gaan, was u bereid te sterven? Junaid: ,,Ik ben bereid te sterven, maar ik heb niet gezegd dat ik iemand dood zou maken en dan zelf ook zou sterven."

Bij veel rechtszaken zijn tolken aanwezig, maar deze keer is er veel spraakverwarring tussen de tolk (Urdu), de verdachte en de raadsheer. Advocaat (die ook Urdu verstaat) grijpt paar keer in na vertaling: ,,Nee, dat is niet wat hij zei."

Raadsheer: 'U zei in een chat: 'met godswil, ik beloof u, hij zal in leven blijven tot het moment dat ik hem ben tegengekomen'. Dan zegt u dus dat u Wilders van het leven wil beroven?' J: 'Ik was mijn verstand kwijt, wist niet wat ik deed. Ik was in verwarring, had geen plan.'

Junaid I. zegt dat hij Wilders respecteert. ,,Ik ben hier vandaag en hij is er ook. En ik doe niks." (Voor het geval dat hij dat wel zou willen zijn er overigens 4 agenten en 2 persoonsbeveiligers aanwezig.)

Raadsheer: ,,Wat zou u doen als iemand anders nu weer zo’n cartoonwedstrijd zou organiseren?" Junaid: ,, Ik zou opstaan en zeggen dat niemand mij kan kwetsen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Ariel »

Uitspraak.
Tegen de Pakistaan Junaid I., die in 2018 werd opgepakt omdat hij in een filmpje had gedreigd Geert Wilders te vermoorden, is in hoger beroep door het OM 10 jaar cel geëist.

Dat is gelijk aan de celstraf waartoe hij al in november 2019 werd veroordeeld wegens ’het beramen van een moord met een terroristisch oogmerk’, maar vier jaar meer dan de toenmalige eis.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Junaid I bedreigde Wilders om cartoonwedstrijd

Bericht door Mahalingam »

10 jaar cel voor beramen aanslag Wilders

Junaid I., die in 2018 een terroristische aanslag voorbereidde op Geert Wilders, is vandaag door de rechtbank in Den Haag veroordeeld tot een gevangenisstraf van 10 jaar. De veroordeelde kwam drie jaar geleden vanuit Frankrijk naar Nederland om Wilders te vermoorden.

De rechtbank had Junaid I. al tien jaar cel opgelegd, maar I. ging in hoger beroep. Naar eigen zeggen is hij nooit serieus van plan geweest om een aanslag te plegen. Hij zou slechts op zoek zijn geweest naar steun voor een demonstratie. Het hof oordeelt echter dat de verdachte nog altijd het doel heeft om Wilders te vermoorden. Bovendien herkent de rechtbank bij I. verschillende risicofactoren voor gewelddadig extremisme.

De rechtbank benadrukt dat een aanslag niet alleen mogelijk het leven van de PVV-leider had gekost, maar ook een enorme impact zou hebben op de Nederlandse democratische samenleving. ‘Politici zouden hun werk niet meer aandurven of zodanig beveiligd moeten worden dat zij hun werk niet meer goed kunnen of willen uitoefenen,’ aldus het persbericht van de rechtbank.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b8961219/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie