Wilders cartoonwedstrijd

Pilgrim

Re: Wilders cartoonwedstrijd

Berichtdoor Pilgrim » Za Sep 01, 2018 10:51 pm

Rob de Wijk in “Trouw”

Geplaatst op 1 september 2018

Afbeelding

Wat Wilders deed was ordinaire opruiing, geframed als vrijheid van meningsuiting. Voltaire zou ooit gezegd hebben: ‘Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen tot de dood toe verdedigen.’ Dat klinkt mooi, maar het is onzin. Iemand met een zeker gevoel voor beschaving zal niet alles dat gezegd mag worden, ook willen zeggen.

Truus:
Ik was erbij toen de Duitsers represailles namen na de aanslag op Fake Krist. Ik moest toezien hoe een groep onschuldige burgers op straat werd geëxecuteerd. Dat was vreselijk. Toen werd de keerzijde van het gewapende verzetswerk me goed duidelijk. Toch gingen we door met de strijd. De nazi’s maakten meer slachtoffers dan wij als gevolg van onze acties.

Ik vraag me af,... zijn al die verzetsstrijders in de Tweede Wereldoorlog dan ‘fout’ geweest?

Bron: www.eliveld.nl

https://ejbron.wordpress.com/2018/09/01 ... -in-trouw/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Sep 01, 2018 11:46 pm

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Sep 02, 2018 10:15 pm

Wilders: 'Veiligheid van Nederlanders belangrijker dan cartoonwedstrijd'

Geert Wilders heeft zijn cartoonwedstrijd over de profeet Mohammed niet om één specifieke reden of dreiging afgeblazen, maar vanwege het algehele beeld dat was ontstaan. Dat zei hij op een bijeenkomst in Antwerpen tegen de NOS.

Hij noemde wel een belangrijke reden dat Nederlandse militairen in Afghanistan gevaar liepen door de Taliban te worden gedood.

Ook liepen de bedreigingen aan zijn eigen adres "op een gegeven moment de spuigaten uit", zei Wilders in een gesprek met correspondent Sander van Hoorn. Hij doelde onder meer op de fatwa, de prijs die een Pakistaanse geestelijke op zijn hoofd had gezet, en de arrestatie in Den Haag van iemand die claimde hem te willen vermoorden. "Dat gaat je niet in de koude kleren zitten."

Veiligheid van Nederlanders
"Toch was dat niet de reden om het af te blazen. Als het alleen over mij zou gaan, was ik waarschijnlijk niet gestopt, maar Nederlandse militairen in Afghanistan die in de kazerne moeten blijven, heel Nederland dat onder vuur komt te liggen terwijl het nog maanden duurt voordat de wedstrijd zou plaatsvinden, is net iets te veel van het goede," zegt Wilders. "Dat ging ook voor mij te ver en ik heb gekozen voor de veiligheid van Nederlanders."

Het maken van een cartoon hoort bij de vrijheid van meningsuiting, zegt hij. "Er worden dagelijks cartoons over mij gemaakt die te verschrikkelijk voor woorden zijn, en toch geniet ik daar op mijn manier van, doe ik daar niets tegen, en dat hoort zo."
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Dec 05, 2018 2:18 pm

Kwam Junaid I. speciaal naar Nederland om Wilders te doden?

Kwam de Pakistaan Junaid I. in augustus speciaal naar Nederland om PVV-leider Geert Wilders iets aan te doen? En zo ja: waarom zette hij een filmpje waarin hij dat aankondigde dan openbaar op facebook? Verslaggever Cyril Rosman doet live-verslag vanuit de rechtbank.

Vandaag volgt mogelijk een inkijkje in de gedachtegang van de 26-jarige Pakistaan als hij voor de eerste keer moet voorkomen in een tussentijdse zitting van de rechtbank. De zitting zou om 11.30 uur beginnen in de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp, De Bunker, maar loopt wat vertraging op. Justitie legt hem vooralsnog ten laste dat hij een ‘terroristische daad’ wilde plegen.

Junaid reisde geregeld door Europa. Op zaterdag 25 augustus reist hij met de bus van Parijs naar Amsterdam. Twee dagen later neemt hij in een döner-zaak op het centraal station van Den Haag met zijn telefoon een filmpje op. ,,Op dit moment mijn enige doelwit is de belediger van Mohamed, met Gods wil zal ik die hond, die belediger, naar de hel sturen. Net zo lang ik leef, ik zal deze missie niet annuleren”, zegt hij onder meer in een video die zo’n 12 minuten duurt. Hij plaatst de video openbaar op facebook.

Wilders is op dat moment in Pakistan in het nieuws omdat hij in het Nederlandse parlement een cartoonwedstrijd wil organiseren, met de profeet Mohammed als onderwerp. Er wordt in Pakistan fel tegen geprotesteerd door een extremistische religieuze partij. Die willen in een mars naar de Nederlandse ambassade lopen.

Een dag nadat Junaid I. het filmpje online zet, wordt hij opgepakt. Wilders wordt door de NCTV, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, op de hoogte gesteld van de aanhouding.

‘Voice of Muslim’
Hoe serieus de Pakistaan was in zijn plan om de politicus iets aan te doen, is nog onduidelijk. Mogelijk komt daar vandaag meer duidelijkheid over. Uit zijn accounts op social media zou blijken dat hij eind 2017 aan een opleiding was begonnen aan de Islamic University in Islamabad, de hoofdstad van Pakistan. Ook was hij beheerder van een facebookpagina met de naam ‘Voice of Muslim’. Hij lijkt een (bij)baantje te hebben gehad als pizzabakker.

Twee dagen na de aanhouding besluit Wilders de cartoonwedstrijd om veiligheidsredenen af te blazen. Daarop stopten ook de protesten in Pakistan.

Korte bloemlezing proces

OM; op telefoon van verdachte gruwelijke, bewerkte beelden van Geert Wilders. Onder andere van een onthoofd lichaam,met de tekst: we will slaughter you, infidel

OM: Junaid zelf verklaart dat ie alleen maar kwam demonstreren, maar dat komt niet overeen met zijn uitlatingen online en in chats.

Rechter beslist dat Junaid voorlopig vast blijft zitten. Zaak is voor vandaag gesloten. Gaat verder in februari.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Dec 12, 2018 12:43 am

VIDEO: Bijdrage Jack Terrible aan Mohammed cartoonwedstrijd

Geplaatst op 11 december 2018

Pas geleden heb ik 17 foto’s van mijn cartoons van Mohammed ingestuurd naar de Mohammed cartoonwedstrijd georganiseerd door Geert Wilders. Helaas werd die wedstrijd afgeblazen. Iemand van de Universiteit van Amsterdam, die studeert voor documentairemaker, wilde graag een documentaire maken over de Mohammed cartoonwedstrijd van Wilders. Hij had op “E.J. Bron” gelezen dat ik daaraan had meegedaan en mailde me. Hij vroeg of hij mij met een jonge interviewster mocht interviewen over die wedstrijd. Hij wilde een film maken over de afgeblazen wedstrijd. Ik heb hem mijn adres toegestuurd en we hebben een afspraak gemaakt, waarvan bovenstaand het resultaat.

Door: “Jack Terrible”

https://ejbron.wordpress.com/2018/12/11 ... wedstrijd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Berichtdoor King George » Wo Dec 12, 2018 2:17 pm

Wilders overweegt cartoonwedstrijd alsnog: “Ik ga er wel over nadenken”

Geert Wilders reageerde dinsdag op de uitspraken van Jawed S., de terreurverdachte die eind augustus twee Amerikaanse toeristen neerstak op Amsterdam Centraal. S. stelde tijdens de eerste niet-inhoudelijke zitting dat hij zo weer zou doen, als Wilders weer een cartoonwedstrijd zou uitschrijven.

En die optie lijkt zeker niet uitgesloten. Wilders overweegt zijn cartoonwedstrijd namelijk alsnog door te laten gaan. “Ik weet nog niet of ik het ga doen, maar ik ga er wel over nadenken”, vertelt de PVV-leider tegen Hart van Nederland.

“Nooit wijken”

“Je mag eigenlijk nooit wijken voor dit soort types.” Wilders sprak daarnaast over S. als “geen berouwvolle man, maar een terrorist pur sang.” S. vroeg zich op zijn beurt hardop af waarom “dat varken” (refererend naar Wilders) toestemming had om de profeet Mohammed te beledigen.

De 19-jarige S. werd dinsdag twee keer poging tot moord met voorbedachte rade met een terroristisch oogmerk ten laste gelegd door het OM.

Lees ook: ‘Jawed S. dacht aanslag niet te overleven’

Hart van Nederland
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jan 21, 2019 5:16 pm

Politie: identiteit tweede verdachte bedreiging Wilders nog onbekend
De politie heeft nog geen idee wie de onbekende tweede verdachte in de spraakmakende bedreigingszaak van PVV-leider Geert Wilders is. Beelden van de man zijn al twee keer op tv vertoond, maar dat leverde nauwelijks tips op.

In augustus werd de 26-jarige Pakistaan Junaid I. opgepakt. Hij had kort daarvoor op het centraal station van Den Haag een filmpje opgenomen waarin hij dreigt met een aanslag op Wilders of het Nederlandse parlement. De dag nadat hij de video op Facebook had gezet, werd hij opgepakt.

In december meldde de politie echter op zoek te zijn naar nog een verdachte. Op camerabeelden is te zien hoe die persoon samen met Junaid I. door de poortjes op het station gaat. Volgens de politie hebben de twee samen gereisd. Na een eerste uitzending van Opsporing Verzocht kwamen zes tips binnen, dat leidde wel tot het achterhalen van de identiteit van een belangrijke getuige, maar niet tot die van de tweede verdachte. Na een herhaling van het programma in januari kwam nog maar één tip binnen. ,,Het onderzoek naar de medeverdachte wordt voortgezet’’, meldt een politiewoordvoerder.
https://www.ad.nl/binnenland/politie-identiteit-tweede-verdachte-bedreiging-wilders-nog-onbekend~ae7dcbab/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Nederland”