Amsterdam. De stad van Femke Halsema.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Amsterdam. De stad van Femke Halsema.

Bericht door Ariel »

Femke Halsema voorgedragen als burgemeester Amsterdam

Halsema was van 1998 tot 2011 lid van de Tweede Kamer voor GroenLinks en was onder andere fractievoorzitter van die partij. Halsema woont al jaren in Amsterdam. De Telegraaf meldde eerder dat er veel weerstand was tegen de kandidatuur van de GroenLinks-politica.

Nu de gemeenteraad de voordracht heeft gedaan, stuurt commissaris van de koning Johan Remkes de kandidaat door naar minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken). Ook wordt de handel en wandel van de toekomstige burgemeester nagelopen door de AIVD. Daarna benoemt de koning de toekomstig burgemeester voor een periode van zes jaar. In de raadszaal wordt de burgemeester door de commissaris van de koning beëdigd.

„Femke Halsema is beslist en verbindend. Ze kent de stad, de verschillende lagen van de samenleving, de problemen en de uitdagingen door en door. Ze ziet op een inspirerende manier de kansen en mogelijkheden in Amsterdam en ook de kwetsbaarheid.” aldus Johnas van Lammeren van de vertrouwenscommissie die de sollicitatiegesprekken namens de raad heeft gevoerd.

Femke Halsema is opvolger van burgemeester Van der Laan die op 5 oktober 2017 overleed. Na overleg met de fractievoorzitters heeft de commissaris van de Koning besloten om de heer Van Aartsen met ingang van 4 december 2017 te benoemen tot waarnemend burgemeester van Amsterdam. De waarnemend burgemeester zal in functie blijven tot het aantreden van Femke Halsema.

Femke Roosma, de fractievoorzitter van GroenLinks in Amsterdam: ,,Ik denk dat Amsterdam heel erg blij en trots mag zijn met deze voordracht. Zij wordt de eerste vrouwelijke burgemeester, dat is heel mooi. Ik ben heel verheugd. Het is goed dat de gemeenteraad een goed debat heeft gevoerd over deze voordracht. Dat sommige mensen vraagtekens zetten bij de bestuurlijke ervaring van Halsema, begrijp ik niet. Die heeft ze wel opgebouwd, onder meer bij zorginstellingen en ook bij goede doelen. Ik denk dat mevrouw Halsema een verbinder zal zijn, iemand die er is voor alle Amsterdammers.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Halsema wacht grootste uitdaging ooit

Met Femke Halsema krijgt de hoofdstad een burgemeester die qua populariteit nog aan kracht kan winnen. De voormalig leider van GroenLinks geldt als een uitgesproken, wat koele vrouw, niet bang voor de confrontatie. Het in de Amsterdamse profielschets verlangde gevoel voor humor is ook niet een eigenschap die men aan het Binnenhof snel aan La Halsema toedicht.

Den Haag „Een reactie? Nee, niet aan De Telegraaf.” Het was een zonnige dag in 2010 toen Femke Halsema in de glazen galerij achter de vergaderzaal van de Tweede Kamer liet blijken hoe belangrijk zij een vrije pers vond. „Ik vind jou een lieverd”, sprak ze tot de nieuwsgierige journalist die haar jarenlang had geïnterviewd als fractieleider in de oppositie. Dat zijn broodheer sinds kort bij ’s lands grootste krant werkte, veranderde voor Halsema alles. „Nee, met De Telegraaf wil ik niet praten.”

Geroddel
Het waren de nadagen van haar politieke carrière aan het Binnenhof. In de coulissen stoomde ze Jolande Sap klaar als opvolger. Toen die niet voor haar taak toegerust bleek, liet ze haar net zo hard weer vallen en roddelde ze dat Sap een bazige ruziezoeker was die tegen beter weten in de missie naar het Afghaanse Kunduz had gesteund. Pikant was dat ze zelf als fractieleider juist het voorwerk voor deze stap had gedaan. Het was een kant van Halsema die velen vermoedden, maar die ze zelden zo op een presenteerblaadje kregen aangereikt.

Als Kamerlid voor GroenLinks had Halsema de jaren daarvoor een snelle carrière gemaakt. Ooit werkte ze voor het wetenschappelijke bureau van de PvdA, de Wiardi Beckman-stichting. Ze keerde de sociaaldemocraten 1997 de rug toe, naar eigen zeggen omdat ze zich al langer minder thuis bij hen voelde. Anderzijds is ook geopperd dat ze voor GroenLinks koos omdat ze daar sneller carrière kon maken. Dat bleek in 1998 toen partijleider Paul Rosenmöller haar vanuit het niets op plaats drie van de kandidatenlijst van GroenLinks zette. In 2002 volgde ze hem ook op.

Als partijleider voer ze een liberaal-linkse koers, die haar in de eigen gelederen niet altijd in dank werd afgenomen. GroenLinksers met een communistische of pacifistische achtergrond voelden zich niet altijd thuis bij het liberale geluid dat Halsema liet klinken. Zelf kon ze als door een adder gebeten reageren als iemand haar herinnerde aan de communistische wortels van de fusiepartij GroenLinks.

Politieke vriendschap met Pechtold
In de Tweede Kamer kruiste ze in de oppositie vaak de degens met premier Jan Peter Balkenende. Met diens opvolger Mark Rutte kon ze het een stuk beter vinden. Ze prees hem om zijn duidelijke taal, volgens Halsema ’een verademing’ vergeleken met Balkenende. Wat hielp was dat ze met Rutte tijdens Balkenende IV vaak samen op kon trekken in de oppositie. Dat gold ook voor D66-voorman Alexander Pechtold, met wie ze een politieke vriendschap kreeg. Ze liet hem zelf meelezen in haar boek Pluche. In deze memoires blikte Halsema terug op haar politieke carrière tot nu dan toe, waarin zelfkritiek werd afgewisseld met het vereffenen van rekeningen met oude vijanden. En waarin de werkelijkheid vaak net iets glorieuzer voor Halsema werd vormgegeven dan anderen in Den Haag zich hem herinnerden.

Na haar periode in de Tweede Kamer werd het stiller rond de GroenLinkser. Ze ontwikkelde de tv-serie De Fractie, over een fictieve politieke partij in de Tweede Kamer, waar naast acteurs ook een paar echte journalisten aan wilden meewerken. Het werd geen kijkcijferhit.

Eerste vrouw
Toen in 2017 bleek dat burgemeester Eberhard van der Laan ernstig ziek was, werd al meteen gekeken naar Femke Halsema als mogelijke opvolger. Zelf hield ze zich op de vlakte en noemde gespeculeer ongepast, omdat er op dat moment geen vacature was. Daar had ze gelijk in, maar dat Halsema belangstelling voor de post had, was evenzeer waar. Toen haar partij bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart ineens de grootste werd in Amsterdam en lokaal leider Rutger Groot Wassink meteen de sleutel van de ambtswoning claimde voor GroenLinks, leek haar kostje gekocht.

Als eerste vrouwelijke burgemeester van Amsterdam zal Femke Halsema ongetwijfeld mooie wittebroodsweken worden gegund. Als die voorbij zijn, zal ze evenwel niet op haar geslacht of haar partijkleur worden beoordeeld, maar op haar capaciteiten, die in elk geval tot op heden geen indrukwekkende bestuurlijke ervaring kennen.

Halsema is zeker niet de eerste burgemeester die in Amsterdam aan de slag gaat terwijl de stad nog niet overtuigd is van de geschiktheid. Haar voorgangers Patijn, Cohen en Van der Laan lieten zien dat de Amsterdammers zich uiteindelijk in enthousiasme en in groten getale achter hun burgemeester kunnen scharen, ongeacht de partijkleur.

De belangrijkste taak voor Halsema zal zijn dat ze de héle stad voor zich zal moeten winnen, ook de mensen die van de GroenLinkse droomwereld niet zo veel moeten hebben.

IJskoningin van weleer
De ijskoningin van weleer zal zich niet alleen thuis moeten voelen bij de politiek-correcte vrienden in debatcentrum De Balie. Ook tante Truus in Amsterdam-Noord, bankier Roderik aan de Zuidas en ondernemer Fons van de viswinkel aan de Leidsestraat verdienen een burgemeester die er voor hen is. Evenals de vele Amsterdammers die zich zorgen maken over de wetteloosheid rond de asielkrakers en de mocro-oorlog die de stad in zijn greep houdt.

Het burgemeesterschap van Amsterdam zal voor Femke Halsema de grootste uitdaging van haar leven worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Met Koninginnendag kan je bij alle banketbakkers in Nederland oranje tompoezen kopen.

Afbeelding

Met de inhuldiging van Femke zal bij banketbakkers in Amsterdam dit koekje gebakken worden.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Reeds op 11 juli 2017 (!) had @EWdeVlieger via een hoge ambtenaar gehoord dat er een lobby was ingezet om Halsema burgemeester van Amsterdam te maken.

De hele procedure van "democratische " sollicitaties was/is dus één grote poppenkast.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Raadsleden terughoudend met commentaar over keuze voor Halsema: 'Ik ga helemaal niks zeggen, dan weet ik ook zeker dat ik niks verkeerd zeg'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Verdeelde reacties op voordracht Halsema

De voordracht van GroenLinks-politica Femke Halsema als burgemeester van Amsterdam zorgt voor verdeelde reacties. „Ik heb echt zorgen om de aversie die zij oproept in de stad”, luidt de reactie van een D66-raadslid vlak na de bekendwording.

In een urenlange vergadering achter gesloten deuren zou het er gisteren stevig aan toe zijn gegaan. Ondanks de vele bezwaren die vooral de oppositiepartijen tegen de kandidatuur van Halsema hebben geopperd, maakte de plaatsvervangend raadsvoorzitter even na zeven uur ’s avonds bekend dat Femke Halsema wordt voorgedragen als nieuwe burgemeester. De meeste stemmen tellen, immers.

„Ik had in een extreemlinkse raad en een extreemlinks college iets meer balans gezonder gevonden”, zegt fractievoorzitter Annabel Nanninga van Forum voor Democratie. Ze zegt zich te verheugen op de debatten. „Ik hoop vooral dat het niet te veel ten koste van de stad zal gaan.” VVD-voorman Eric van der Burg verwacht dat Halsema ’verbinder wordt in de stad’ en „gaat zorgen dat ze burgemeester wordt van alle Amsterdammers.” Hij denkt dat Halsema voor de zomer wordt geïnstalleerd als het kabinet akkoord gaat.

GroenLinks-wethouder en loco-burgemeester Rutger Groot Wassink is opgewekt. „Ik ben blij en denk dat het heel belangrijk is voor het college om als team compleet te zijn. Natuurlijk ben ik ook blij voor mijn partij, nu de eerste GroenLinks-burgmeester die wij in de hoofdstad leveren een vrouw is.”

’Blij met de eerste vrouwelijke burgemeester’
PvdA’er Sofyan Mbarki wil niet bevestigen dat de kandidaat die de PvdA weer op het pluche had moeten krijgen, Carolien Gehrels, uiteindelijk is afgevallen. „Ik ben blij met de eerste vrouwelijke burgemeester van Amsterdam. Ik ben niet per se heel droevig dat het nu een burgemeester van niet-PvdA-huize is geworden.” Bij D66 is men opgewekt over de voordracht van Halsema. „Het is de inzet van elke burgemeester om alle harten van Amsterdammers te veroveren”, zegt Reinier van Dantzig, die Halsema roemt om haar ’rechtstatelijkheid’.

CDA-fractievoorzitter Diederik Boosma heeft ’eigenlijk geen reactie’ op de voordracht, maar zijn gezichtsuitdrukking spreekt boekdelen: hij is niet blij. Op straat wordt ook met gemengde reacties gereageerd. Oud-burgemeester Job Cohen heeft er „alle vertrouwen in dat zij de harten van de Amsterdammers gaat winnen. Ze heeft er goed over nagedacht.”

Bij café Waterloo aan het Waterlooplein denkt men dat Halsema eigenlijk niet ’zwaar genoeg’ is. „Maar we gaan het zien”, zegt Ton de Graaf. MKB-voorman Bart Drenth ziet er naar uit om met Halsema samen te werken. „Ik denk dat ze wel oog heeft voor ondernemersbelangen. Ze heeft mindere echte bestuurlijke ervaring, maar wel een heel duidelijk profiel.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

BREEK. Nieuw koekje voor Amsterdam: het Femkutje

Pritt Stift | 27-06-18

Afbeelding

GeenStijl komt met koekje voor de nieuwe burgemeester van Amsterdam

Amsterdam krijgt alweer een eigen koekje: het Femkutje. Met de aankoop van het koekje, dat bedacht is als eerbetoon aan de vandaag benoemde burgemeester Femke Halsema, steun je een slecht doel. Het Femkutje is een voorbipsvormig roomboterkoekje met een vleugje partijkartel. De drie Andreas-kruizen, die we nog kenden van het Eberhartje-koekje zijn vervangen door 1 vrouwelijk kruis met zuurstokroze lippen, omdat bij gebleken geschiktheid de voorkeur uitging naar een vrouw. GeenStijl bedacht het koekje na de al maanden beklonken benoeming van Halsema. "We wilden graag iets doen voor die lieve stad, waar de policorruptie welig tiert, en waar het pluche goed voor elkaar zorgt" aldus GeenStijl. De Femkutjes zijn vanaf dit weekend verkrijgbaar bij de betere bakker en op de vele markten in de hoofdstad.

VIDEO: Nu met laaiend enthousiaste reactie van @ANanninga!



Au

Afbeelding
Svennus J. Max
@SvensTweet

Het is natuurlijk wel zo dat Amsterdam in de persoon van Halsema nu een burgemeester krijgt die nog steeds passie voor de politiek heeft, bijzonder graag een burgemeesterspost wilde hebben en haar beloften na ko....

Ach laat ook maar.
20:13 - 27 jun. 2018
https://www.geenstijl.nl/5142671/breek- ... -femkutje/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Een eerste reactie van de nieuwe burgemeester liet enige tijd op zich wachten, inmiddels heeft Femke Halsema toch op haar benoeming gereageerd. Op haar eigen website schrijft ze zich 'blij, nederig en trots' te voelen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Reeds op 11 juli 2017 (!) had @EWdeVlieger via een hoge ambtenaar gehoord dat er een lobby was ingezet om Halsema burgemeester van Amsterdam te maken.

De hele procedure van "democratische " sollicitaties was/is dus één grote poppenkast.
Van die poppenkast klopt wel. Politiek is immers smerig van huis uit. Maar over die 'geheimzinnige' lobby en het denkbeeldige exclusieve lachwekkende embargo dat natuurlijk nooit bestaan kan, is natuurlijk klinkklare onzin. Vandaag een lobby houden betekent dat morgen iedereen het weet. Met De Telegraaf voorop. De betreffende post is dus een lachertje. Klinkklare robuuste onnodige verspilde onzin. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Felicitaties van onze minpres aan Femke.
lol. Niemand had dit ooit kunnen voorspellen.
Minister President
‏@minpres_

Niemand had dit ooit kunnen voorspellen, powervrouw Femke Halsema burgemeester van Amsterdam!

Van harte gefeliciteerd Femke met deze totaal onverwachtste benoeming. Het is je van harte gegund om Amsterdam tot multiculturele hoofdstad te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

'Femke Halsema? Zegt me niets'

Mijnheer Holman, als columnist bij de Amsterdamse krant Het Parool willen we graag weten wat u vindt van Femke Halsema als burgemeester."

"Wie zegt u?"
"Femke Halsema."
"Die ken ik niet... Kan ik ­helaas niets over zeggen."
"U kent Femke Halsema niet? U heeft nare stukjes over haar geschreven. Zij was in de race met Carolien Gehrels..."

"Carolien Gehrels ken ik wel. Dat was een uitstekende wethouder in Amsterdam. Begaan met de Amsterdammers. Had behalve enorme bestuurlijke kwaliteiten ook een groot gevoel voor humor. Was helemaal in de lijn van een Sarphati, een Wim Polak, een Ed van Thijn, een Schelto Patijn, een Eberhard van der Laan, de grote Amsterdammers... Een gran­dioze vrouw. Iemand met gevoel voor de ­bewoners, met een hart voor de stad, daarbij ook nog zeer intelligent en doortastend. Zij zou vooral voor de minderheden in Amsterdam een fantastische burgemeester zijn."

"Die had u dus liever gezien dan Femke Halsema?"
"Dan wie? Ik ken die vrouw niet."
"Femke Halsema."
"Zegt me niets."
"Die wordt uw nieuwe ­burgemeester."
"O."

Iedereen vindt haar ­geweldig. Amsterdam doet de berendans nu zij is verkozen

"Hoe vindt u dat?"
"Wat moet ik daarvan vinden?"
"U kent toch Femke Halsema wel? Iedereen vindt haar ­geweldig. Amsterdam doet de berendans nu zij is verkozen."
"Ik weet echt niet over wie u het heeft."
"Toe nou, mijnheer Holman!"
"Echt niet..."
"Het is toch geweldig dat ­zij de opvolger wordt van Eberhard van der Laan."
"Hoezo?"
"Nou, gewoon een goede vrouw..."
"O."

"U lijkt niet blij, mijnheer Holman."
"Jawel, hoor. Wat bedoelt u precies, waarmee moet ik blij zijn?"
"Met Femke als burge­meester."
"O. Nou, ik ken die vrouw niet."
"U kent die vrouw wel! Zij is van GroenLinks, de partij waar u een hekel aan heeft!"
"Een hekel...ach. GroenLinks is de partij voor de rijke mensen in de grachtengordel met een groot schuldgevoel. Is die Janske Heringa daar lid van?"

"Ja, en ze heet Femke Halsema! En zij is de opvolger van Eberhard van der Laan en daar zijn we allemaal blij mee!"
"Oké. Die Eberhard van der Laan was een geweldige burgemeester. Daar wil ik wel iets over zeggen. Die man wist te verbinden, was kritisch, had gevoel voor humor. Ik mis hem."
"Maar nu krijgt u Femke Halsema!"
"Nou... eh... tja... Hoe heet ze precies?"
"Fem. Ke. Hal. Se. Ma."
"Oké."
"U wilt niet zeggen wat u van haar vindt?"
"Ik ken haar niet."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

"Carolien Gehrels ken ik wel. Dat was een uitstekende wethouder in Amsterdam. Begaan met de Amsterdammers. Had behalve enorme bestuurlijke kwaliteiten ook een groot gevoel voor humor."

En Carolien kent ook haar plicht. Ze heeft zich toch maar kandidaat gesteld zodat er nog schijnbaar iets te kiezen viel. Maar ik schat haar zo in dat ze best wel weet dat ze aan een toneelstukje deelnam en dat ze geen enkele kans maakte . Maar ze heeft wel een gunst verleend die later verrekend kan worden. Door burgemeester van Waadhoeke te worden, waar ze een verse nodig hebben.

Het kan ook zijn dat ze zo een stom wicht is dat ze dat niet door had. En dan is het echt beter dat ze geen burgemeester is geworden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Elfenkoninginnetje voor Mokum!

Geplaatst op 28 juni 2018

Afbeelding

Nooit denken, dat je wel zo ongeveer alles gehad hebt; dat blijkt nú maar weer: Femke Halsema burgemeester van Amsterdam! Na de gemiddelde PvdA-slapjanus (geen kwaad van de doden, maar ja...) en de bóven gemiddelde VVD-landverrader (waarnemend, maar tóch) lijkt de schijn-elite-van-de-valsemunters te denken dat wat variatie, aan de buitenkant althans, geen kwaad kan en mikt ze op een... ? Ha, was dat maar zo, maar je kunt hier beter spreken van een Elfje uit het Neverland van Peter Pan!

Hoezo? Ten eerste, omdat de politieke kleur van de dame in kwestie – GroenLinks – de perfecte entourage vormt voor dat ‘Neverland’. Ten tweede, omdat de Grachtengordel – waartoe zij bijna automatisch behoort – hét Amsterdamse ‘Neverland’ genoemd kan worden. En ten derde, omdat het onwezenlijke, het spróókje als het ware, van het wezen van mevrouw afstraalt en dat trouwens altijd al gedaan heeft. Dáárom.

Halen we de officiële motivatie erbij, dan lezen we het volgende:

“Femke Halsema is beslist en verbindend. Ze kent de stad, de verschillende lagen van de samenleving, de problemen en de uitdagingen door en door. Ze ziet op een inspirerende manier de kansen en mogelijkheden in Amsterdam en ook de kwetsbaarheid”, aldus Johnas van Lammeren etc., etc. ...”

Ja, ja, dat valt zo voor te stellen: Ze kent en ziet alles... Zéker door de roze bril, die ze haar hele leven al heeft geweigerd, af te zetten:

Ze had hem op, toen ze van de PvdA overstapte naar GroenLinks, ze had hem op, toen ze in de Kamer herhaaldelijk betoogde dat ze ‘zelf niet weg was van hoofddoeken, maar de moslima’s toch niet kon gaan dwingen die áf te zetten, nadat ze door anderen al waren gedwongen waren ze óp te zetten’ (aparte logica!), ze had hem op bij haar pogingen Wilders de maat te nemen op haar eigen, schattige manier (“Wat U daar zegt: Geen woorden voor, Mijnheer Wilders! Báh!”), ze had hem ook op, toen ze in 2014 even de politiek verruilde voor de filmcamera’s en zo’n typerende documentaire produceerde, die bedoeld was om het lot van de moslimvrouw in verschillende uitheemse oorden te idealiseren: het 6-delige “Seks en de Zonde.” (Dat idealiseren lukte overigens niet optimaal, doordat documentairemaakster en cameraploeg steeds weer ongewild tegen de harde feiten aanliepen, maar een kniesoor, die daar op lette.)

Ze had hem misschíen even níet op, toen ze op een gegeven moment tóch haar kroost van hun “zwarte school” afhaalde, omdat de omgangsvormen van enkele ouders, de “Nieuwe Nederlanders”, haar wel wat erg rauw op het dak vielen... Maar tja, van dichtbij schittert een glasscherf nu eenmaal NIET als een diamant en daar helpt zo’n roze bril dan evenmin iets aan. Overigens was het niet direct de bedoeling, dat deze incidentele kleine breuk met de principes de publiciteit zou halen, geloof ik, net zoals dat bij het appartementje van Pechtold later niet de bedoeling zou zijn. Ach ja, “Mensch bleibt Mensch.”

Kortom: Halsema is wel zó’n uitgesproken iemand van het type “Links 2.0” dat je je afvraagt hoe een Van Lammeren met droge ogen kan beweren dat ze alles, wat hij daar opsomt, metterdaad kent én ziet. Dat zal hem en de rest van die sollicitatiecommissie dan ook waarschijnlijk worst zijn: voor de Schijn-elite spelen hier ándere belangen mee:

Die van de multiculturele samenleving, die nog steeds ‘harmonisch’ ontwikkeld moet worden, die van het Coudenhove-Kalergiplan, dat nog steeds gerealiseerd moet worden... Je kunt nu wel wéér een Nieuwe Nederlander met twee paspoorten op de burgemeestersstoel gaan zetten, maar dat wordt, na twee eerdere soortgelijke manoeuvres, wel wat érg opzichtig en subtiliteit is het toverwoord; vandaar dus maar eens déze variant. En: een vróuw, dat gaat er in deze tijd allicht ín...

Een VROUW, ja. Maar dit is een ELFJE! Een Elfenkoninginnetje uit het Neverland!

Zal trouwens ook wel met voorbedachte rade zijn: de dagen van het oude, het oorspronkelijke zijn voorbij, nú is de beurt aan het “Nieuwetijdskind”, de voorbode van de uiteindelijke “Nieuwe Mens...”

Arm, arm Europa, arm, arm Nederland... Arm Mokum: Dit is de definitieve aanslag op je oorspronkelijke authentieke karakter!

Door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2018/06/28 ... oor-mokum/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Links-groene hypocrisie...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

“Ik heb er weer zin in!”

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Ëén ding is mij bijgebleven van het kamerlidmaatschap van Femke: dat zij het als enige volkomen en volledig opnam voor Ayaan Hirsi Ali toen die eerst de Kamer, toen Den Haag en toen Nederland uitgejaagd werd.
Minister Verdonk wil Ayaan Hirsi Ali het Nederlanderschap ontnemen. Op verzoek van Femke Halsema houdt de Kamer daar een spoeddebat over. GroenLinks vindt het besluit onrechtvaardig en symbolisch voor het huidige asielbeleid.
https://groenlinks.nl/nieuws/halsema-over-hirsi-ali
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Femke heeft best wel goede ideeën.

Afbeelding
Spoiler! :
In de imaginaire wereld van Femke Halsema bestaat een stad, Zatopia, waar vluchtelingen in relatieve harmonie leven, in eigen huizen. De vluchteling heeft een burgerstatus, hij werkt, heeft medische voorzieningen en is in hoge mate zelfvoorzienend. Onlangs verscheen van haar hand Nergensland, een 'utopisch vergezicht'. Armoedige tentenkampen aan de desolate grenzen van conflictgebieden veranderen bij Halsema in steden tussen staten in, waar gestudeerd kan worden en waar vluchtelingen stemrecht hebben en hun eigen bestuur kiezen, weliswaar onder toezicht van de Verenigde Naties. De plek? Ergens aan de Jordaans-Syrische grens, of in Kenia, of in Noord-Irak.

Halsema (1966), voormalig Groen Links-politica, tegenwoordig schrijver, programmamaker en toezichthouder, wil de vluchtelingenopvang in de regio anders organiseren. Haar oplossing: verpacht de grond waarop die megakampen zijn ontstaan aan een consortium van staten, bedrijven, de internationale gemeenschap. En geef vluchtelingen via die weg iets terug: grond in beheer, vrijheid en universele mensenrechten.

U was jarenlang voorzitter van de Stichting Vluchteling, heeft kampen bezocht. U moet toch beseffen dat er geen utopieën maar praktische oplossingen nodig zijn.
'O, maar mijn vergezicht ga ik in de praktijk brengen! Ik heb een projectplan geschreven, de begroting is rond, ik ben bezig organisaties te verzamelen die willen steunen. Ik ga ze niet noemen, maar geloof me: die zijn er. Een vluchtelingenbestaan duurt gemiddeld zeventien jaar. Er wordt een enorm economisch potentieel bij het grofvuil gezet. Wat ik als eerste wil creëren is zo'n virtuele universiteit. Nu moet je fysiek aanwezig zijn om ergens af te studeren. Waarom zou dat niet helemaal virtueel kunnen?'

Als Groen Links-politicus was u altijd voor een ruimhartiger toelatingsbeleid. Komt u hierop terug?
'Helemaal niet. Ik ben ook voor opvang in de regio. Het is en-en. Maar opvang in de regio wordt nu vooral gebruikt als schaamlap voor gebrekkige gastvrijheid.'

Eind deze eeuw zijn er 4,4 miljard Afrikanen. Grote groepen zullen hun geluk elders beproeven. Ook in linkse kringen is het tegenwoordig bon ton om te hameren op een strenge bewaking van de Europese buitengrenzen.
'Het is naïef te denken dat je het redt met grenscontroles. Als je de druk op Europa wilt verminderen, zul je ter plaatse politieke oplossingen moeten vinden. Dat kun je doen door deals met boevenstaten als Turkije te sluiten. Maar je kunt ook nadenken over het bouwen van steden waar vluchtelingen rechten hebben.'

Er is veel enthousiasme over de zogenoemde migratiedeals. Halbe Zijlstra, zo wordt gezegd, gaat er straks als minister van Buitenlandse Zaken in Afrika nog veel meer sluiten. Eindelijk wordt de koe bij de horens gevat.
'Nu hebben jullie me stil. Ik nodig Zijlstra uit om met mij eerst een reis te maken langs een paar vluchtelingenkampen. Kijken of hij dan nog denkt dat asielzoekers hier naartoe komen voor oogcorrecties.'

U ziet de Turkije-deal als dieptepunt. Toch heeft die Europa bijeen gehouden, spoelen geen lijken meer aan op de Griekse stranden en is de ongecontroleerde instroom gestopt.
'Je maakt een regime dat zich niks gelegen laat liggen aan mensenrechten verantwoordelijk voor mensen uit Syrië die de hel op aarde hebben gezien. De verminderde instroom is van tijdelijke aard. Europese politici hebben geen langetermijnoplossingen. Mijn voorstel is radicaal, maar als je wilt dat mensen niet meer op boten stappen, zul je dit soort dingen moeten verzinnen.'

Het is politiek onhaalbaar. Geen van de middenpartijen is gevoelig voor uw argumenten. Of misschien had Jesse Klaver met uw boekje de formatiebesprekingen in moeten gaan?
'Haha, kom op, nee, toen was het nog niet af. Ik heb geen politiek pamflet geschreven. Ik bied voor elk wat wils: voor 'links' met hun oriëntatie op de mensenrechten, voor 'rechts' met hun oriëntatie op veiligheid. En ik zie aanknopingspunten in het regeerakkoord. Buma wil toch ook opvang in de regio? Die opvang is alleen zo beroerd georganiseerd dat mensen doorreizen. De heren kunnen hun voordeel ermee doen. Als Rutte een kwartiertje voor me kan vrijmaken...'

U kunt het lonken niet laten. Eerst wilt u met Zijlstra naar Afrika, nu weer bij Rutte op de thee. Maar wat kost dat eigenlijk, zo'n Zatopia?
'Ik zeg niet dat het goedkoop is. Maar als je berekent hoeveel geld er vanuit Europa naar een land als bijvoorbeeld Niger gaat om te voorkomen dat mensen de Sahara oversteken, ook al hebben ze goede vluchtmotieven, zoals, ik noem maar wat, homo's uit Oeganda: dat kost miljarden. En wat het niet kost om hulp van ngo's, voedsel, dekens, noem maar op te verschepen? Je moet hier bovendien om principiële redenen in investeren, je kunt generaties kinderen niet rechteloos wegzetten. Ik zie eigenlijk geen alternatief.'

Denkt u werkelijk dat deze utopie het debat kan openbreken?
Wat moet je anders doen dan hopen, schreef Sheila Sitaling deze week: 'Het alternatief is cynisme en lethargie.' Mijn boek is geschreven uit een diepe frustratie over de oppervlakkigheid en het cynisme in het debat over vluchtelingen. Het is echt nodig om het gesprek te voeren omdat het debat zo is gepolariseerd, om mensen te verleiden de loopgraven te verlaten van waaruit ze elkaar alsmaar beschieten. Er zit nog veel ondoordachts in mijn plan. Het is een oefening in het denken in oplossingen. Dat verdienen niet alleen de vluchtelingen, maar ook onze eigen burgers, die zich vaak bang en onveilig voelen.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Amsterdam...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Bart van Leeuwen)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

De nieuwe burgemeester die er voor iedereen is. Behalve voor.....
Ergernis over eerste bezoek Halsema

Femke Halsema heeft haar nieuwe werkplek alvast geïnspecteerd.

De voorgedragen burgemeester kreeg maandagavond een rondleiding in de Stopera door onder andere GroenLinks-fractievoorzitter Femke Roosma. Ook werd kennis gemaakt met fractievoorzitters.

Roosma bevestigt dat ze de nog niet geïnstalleerde GroenLinks-politica heeft gesproken en een ronde langs een aantal fracties heeft gemaakt.

Ergernis
Niet alle fracties zijn bezocht. Daarover is ergernis, meldt een goed ingevoerde bron. „Ze liep onder begeleiding van GroenLinks-fractieleden. Een beetje vreemd, want de burgemeester zou boven de partijen moeten staan.”

De verwachting is dat Halsema 18 juli de ambtsketen omgehangen krijgt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De verwachting is dat Halsema 18 juli de ambtsketen omgehangen krijgt.
Mijn verwachting is dat er nog genoeg tijd over is voor problemen met mevrouw Halsema die er beslist aan dreigen te komen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

De verwachting is dat Halsema 18 juli de ambtsketen omgehangen krijgt.
18 juli is 12 juli geworden.

Amsterdam heeft een nieuwe burgemeester. Femke Halsema is in het stadhuis van de hoofdstad door de commissaris van de koning van Noord-Holland beëdigd.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door xplosive »

Ach, slechter dan Eberhard van der Laan en/of Jozias van Aartsen het gedaan hebben is nauwelijks denkbaar, dus ten opzichte van hen zou Femke wel eens een verademing kunnen zijn.

Ze zegt :
De komende jaren zult u mij aan de zijde vinden van mensen die het vreedzame recht opeisen zichzelf te zijn en tegenover diegene die dat willen beletten. (uit : Burgemeester Halsema ziet aanpak ondermijning en verbintenis als prioriteit)
Als ze zich dus tegen de Antifa-vrijemenings-onderdrukkers opstelt en Pegida-demonstranten en islamcritici de vrije teugel geeft om zichzelf te zijn en om vrij te kunnen debatteren en demonstreren dan is dat misschien zo gek nog niet. Laten we haar dus vooral aan haar woord houden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie