Amsterdam. De stad van Femke Halsema.

Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Iemand reageerde met:
U ziet het weer eens niet helder, meneer Camp. De zoon van Halsema wordt niet vervolgd voor daden van zijn moeder. Wat u bij de kinderen van Telegraaf medewerkers wel voorstelt. Het is precies andersom. Ziet u dat nou zelf niet?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Aan Hare Halsema

Posted on 1 september 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste mevrouw Halsema,

U kent Jan Roos toch nog wel?

Jan heeft de onjournalistieke gewoonte om nieuws in maximaal 280 tekens de wereld in te slingeren.

Dat deed-ie een jaar of vijf geleden bijvoorbeeld over Gordon.

Kijk maar.

Afbeelding

Omdat het ‘maar’ Twitter is, kan het onderwerp van Jans tweets dan makkelijk moord en brand schreeuwen.

De Telegraaf noteerde destijds dan ook: “Gordon heeft ontsteld gereageerd op de tweets van Jan. ‘Ik heb contact gehad met Linda de Mol en zij was ook met stomheid geslagen’.”

Was een beetje raar, dat Linda met stomheid geslagen was. Want zij wist heus wel wie ze van haar feest had laten sturen.

Snapt u?

Het was gewoon waar.

En dat Gordon zijn cokegebruik inmiddels zelf ook problematisch vindt, blijkt wel uit het feit dat hij deze zomer een paar weken vanuit een Zuid-Afrikaanse afkickkliniek zat te Facebooken.

Maar goed, omdat één bron maar één bron is, wil ik graag even een nieuwe scoop van Jan bij u checken.

Jan schreef gisteren:

Afbeelding

Dus Jan beweert dat advocaat Peter Plasman namens u aan de eigenaar van een tweede woonboot zwijggeld heeft betaald (om te voorkomen dat er aangifte tegen uw zoon wordt gedaan, uiteraard).

Als dat waar is, zou dat weer een heel ander licht werpen op de zaak.

Niet dat u als ouder zo’n kwestie niet in der minne zou mogen schikken met een slachtoffer (zou ik ook doen om een strafblad van mijn kinderen te voorkomen). Maar wel dat u in uw aanval op De Telegraaf op de website van de gemeente Amsterdam dan niet de hele waarheid heeft verteld – to put it mildly.

Dus mijn vraag aan u is deze: klopt het nieuws van Jan Roos?

Heeft Bruno in een tweede boot ingebroken? Zijn de messen en brandblusser uit die tweede boot gejat? Heeft Peter Plasman met de eigenaar van die boot een schadevergoeding geregeld?

En wat mij nog het meest intrigeert: heeft die eigenaar in ruil voor die schadevergoeding moeten tekenen voor geheimhouding?

Ik hoor graag van u!

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-hare-halsema/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

‘Wapen zoon Halsema was van vader’

Het wapen waarmee de zoon van burgemeester Femke Halsema van Amsterdam deze zomer werd aangehouden was afkomstig van zijn vader Robert Oey. Dat meldt NRC.

De minderjarige jongen werd op 15 juli gearresteerd toen hij met vriendjes rotzooi trapte op een leegstaande woonboot in Amsterdam-Oost. De zoon bleek een verboden wapen bij zich te hebben, dat hij in paniek weggooide toen de politie op de overlast afkwam. Hij werd ingerekend en verhoord, zijn zaak is in behandeling.

Filmshoot
Volgens Oey, die documentairemaker en filmproducent is, is het een echte, onklaar gemaakte revolver die in Duitsland is aangeschaft. ,,Ik ken het wapen al twintig jaar. We hebben het in 1999 gefotografeerd voor het logo van onze toenmalige productiemaatschappij.” Sindsdien is de revolver eigendom van een goede vriend, die ook in de stad woont. Daar heeft Oey het wapen een paar weken voor de aanhouding van zijn zoon opgepikt voor een filmshoot.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Had hij een wapenvergunning? En Groen Links heeft geloof ik wel wat met wapens en explosieven.
  • GroenLinks-jongeren stuiten op bombenodigdheden

    (Novum) - In een pand van GroenLinks-jongerenorganisatie Dwars in Utrecht zijn vanmiddag grondstoffen gevonden om een bom mee te maken. Er was geen gevaar voor de omgeving, maar uit voorzorg zijn wel twee aangrenzende panden ontruimd. Een deel van de Oudegracht in het centrum van de stad is enige tijd afgesloten geweest. De herkomst van de chemische stoffen wordt onderzocht, meldt de politie.
https://www.trouw.nl/nieuws/groenlinks- ... ~b480f985/



Zouden we nog bijna de kogeltjes van Groen Links vergeten zijn...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Aan meneer Halsema

Posted on 14 september 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste Robert Oey,

De term ‘iemand voor de bus gooien’ gaat nog eens heel groot worden.

Volgens u en uw vrouw heeft De Telegraaf in augustus jullie 15-jarige zoon ‘voor de bus gegooid’, toen de krant onthulde dat binnen de politie gevreesd werd voor een doofpotaffaire. Jullie zoon had met een vriendje ingebroken in een woonboot en was in het bezit van een verboden wapen en messen en toen De Telegraaf van de zorgen bij de politie hoorde, sprong de krant er bovenop.

Zelf gooide u anderhalve maand eerder ook iemand ‘voor de bus’: de gederadicaliseerde jihadist Jason Walters. Hij wilde per se onherkenbaar gemaakt worden in uw nieuwe documentaire ‘The Good Terrorist’, u had hem ook toegezegd dat u die eis zou inwilligen, maar u bracht hem in de Deense versie gewoon herkenbaar in beeld. Vrij gevaarlijk in die kringen, maar uw geldingsdrang was blijkbaar groter dan uw betrouwbaarheid.

En vandaag komen we de term ‘voor de bus gooien’ wederom tegen, namelijk in een ontluisterend interview dat u gaf aan NRC.

U gebruikt ‘m voor De Telegraaf en uw zoon, maar in dat interview gebeurt iets heel anders: u gooit uw eigen vrouw, de burgemeester van Amsterdam, voor de bus.

Blijkbaar was NRC er achter gekomen dat het ‘(verboden) nepwapen’ waarmee jullie zoon was aangetroffen niet zomaar een goed gelijkend klappertjespistool was, maar een echte revolver, die onklaar was gemaakt en die hij van u had ‘geleend’ toen hij op 15 juli de straat op ging.

U hád kunnen volstaan met een bevestiging aan NRC en kunnen beweren dat het een rekwisiet was dat u tijdelijk bewaarde omdat u het voor een film nodig had. De Imanuelle Grives-methode, zeg maar.

Maar dat deed u niet.

Uw ego won het van uw verstand.

U ging met twee NRC-verslaggevers in een bruin café zitten en liep volledig leeg.

U vertelde dat u uw vrouw toen ze u belde over de arrestatie van jullie zoon niet meteen zei dat het uw wapen was. “Het grappige is, in alle commotie heeft niemand gevraagd: ‘Waar komt dat wapen vandaan?’”

U vertelde dat uw vrouw niet wist dat u dat wapen in de ambtswoning verstopt had.

U vertelde dat uw vrouw wilde dat u terug kwam uit Bangkok, waar u voor werk was, om de rest van het gezin bij te staan, maar dat u dat weigerde. “Ik ben nog twaalf dagen in Bangkok gebleven. Ik heb het weggestopt en heb me volledig op m’n werk gestort. Ik heb gedacht: ik zie wel wat ik straks aantref thuis.”

U vertelde dat u niets weet van het verhoor van uw zoon, omdat u het er (twee maanden later...) nog niet met uw vrouw en uw zoon over heeft gehad.

U vertelde dat u, terwijl uw vrouw haar beruchte ‘brief aan alle Amsterdammers’ zat te tikken, rustig was gaan slapen.

U vertelde dat uw vrouw in die brief niet schreef over het feit dat het úw wapen was die in háár ambtswoning had gelegen, omdat er door de buitenwacht geen vragen werden gesteld over de herkomst. “Het was bij ons thuis ook geen discussie. Het tekent een beetje hoe wij in elkaar steken.”

U vertelde dat u het liefst een persconferentie had gehouden met uw vrouw en uw zoon. “Die jongen in een mooi pak.”

U vertelde dat uw vrouw, die De Telegraaf samen met u verweet en verwijt jullie zoon ‘voor de bus te hebben gegooid’, met haar woordvoerder en advocaat Peter Plasman anders besloten. “Dan ben ik geen factor van belang – en dat snap ik ook.”

U vertelde dat u en uw vrouw deze kwestie nooit hebben uitgesproken. “Ze heeft nog niet geroepen: ‘Paardenlul, hoe kún je nou...” Ze kan dat wel zeggen, maar dan zeg ik tegen haar: ‘Dit is gewoon mijn werk. Flikker op met je ambtswoning!’ Dat is de ruzie die we nu beiden uit de weg gaan.”

U vertelde, lachend, dat u over het meenemen van een Kalashnikov naar de ambtswoning door deze hele affaire “wat beter zou nadenken”.

Tenslotte: u vertelde dat als uw vrouw had geweten van dat wapen in de ambtswoning, ze zou zijn gaan gíllen. En ze zou gezegd hebben: “Dit is reden voor ontslag.”

Dit NRC-verhaal stond gisteravond al online.

Ik ben nu benieuwd naar twee dingen.

Ten eerste: hoe sliep het bed in de logeerkamer?

Ten tweede: heeft uw vrouw haar nieuwe ‘brief aan alle Amsterdammers’ al af?

Groet,

JanD

PS. Het wachten is natuurlijk op uw boek. En niet te bescheiden doen, zelfs Jandino schreef een boek. En die kan, zo heb ik uit betrouwbare bron vernomen, niet eens lézen .

UPDATE: Oh ja, uw vrouw is een liegbeest.
Dewaarheid
@Dewaarh82786705

https://pbs.twimg.com/ext_tw_video_thum ... me=900x900

#nepwapen Femke #halsema liegt op camera over een nepwapen! @jndkgrf @robertjensen @wierdduk @LavieJanRoos

5 11:06 - 14 sep. 2019
UPDATE 2: Forum voor Democratie en VVD beslissen: nú is het geen privékwestie meer.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-meneer-halsema/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

... Ik denk dat we er heel goed over na moeten denken hoe we tegelijkertijd duidelijk maken dat extremisme en fundamentalisme in onze stad niet welkom zijn, maar dat de islam bij Amsterdam hoort en dat moslims bij Amsterdam horen.


https://www.at5.nl/artikelen/196737/hal ... rustrerend

Wat een dombo is die Femke Halsema toch weer. Wil je dat de Islam bij Amsterdam hoort, dan hoort Salafisme daarbij. Er bestaat geen Islam zonder dat je de politieke component, het verplicht moeten voeren van de Jihad, er ook bij krijgt.


Daar bij aan toegevoegd:
  • Op 27 oktober 2010 heeft de toenmalig Kamerlid en nieuwe burgemeester Femke Halsema (GL) een motie ingediend van de volgende strekking:

    “Verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering GEEN doelstelling van beleid is.”
Geen Islamisering tegengaan is geen Salafisering tegengaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Gemeenteraad roept Halsema op het matje om verboden vuurwapen in ambtswoning

Burgemeester Femke Halsema moet volledige openheid van zaken geven over het vuurwapen waarmee haar 15-jarige zoon in juli werd aangehouden. Dat stellen de raadsfracties van VVD en FvD. ‘Een verboden vuurwapen in de ambtswoning. Dit is niet langer een privékwestie.’

VVD-fractievoorzitter Marianne Poot heeft de kwestie geagendeerd voor de raadscommissie algemene zaken op donderdag 26 september. Alle fractievoorzitters zullen Halsema dan het hemd van het lijf vragen. Poot had het beeld dat de puberzoon van de burgemeester met een kermispistooltje had staan zwaaien, maar het blijkt om een onklaar gemaakte revolver te gaan. Dat vertelde Robert Oey, de man van Halsema, in een interview met NRC. ,,Ik was erg verbaasd toen ik het las. Ik wil de dat de burgemeester hier uitleg over geeft.’’

Poot wil alles weten over het vuurwapen. ,,Waarom noemde de burgemeester het een nepwapen? Ik weet het niet. Ik wil er niet over speculeren omdat ik uitga van de oprechtheid en de eerlijkheid van de burgemeester. Maar het is nu wel tijd om goed uitleg te geven aan de gemeenteraad. Het is voor ons geen privékwestie meer, maar een serieuze zaak waar de burgemeester aan de raad en de Amsterdammers verantwoording moet afleggen.’’

Ook willen de raadsleden weten wat Halsema wist van het wapen dat haar man in de woonkamer had ‘verstopt'. En op welke wijze was het onklaar gemaakt? Was de revolver eenvoudig weer schietklaar te krijgen? Was er munitie aanwezig? ,,Wanneer wist ze dat het een echt wapen was? Wat heeft ze er vervolgens aan gedaan? We hebben tal van vragen.’’ Poot wil niet op de antwoorden vooruit lopen en kan nog niet concluderen of Halsema de raad onjuist heeft geïnformeerd.

Halsema moet zich in de raadscommissie verantwoorden omdat de agenda van de reguliere gemeenteraad tjokvol is waardoor er onvoldoende tijd is voor een debat.

Illegaal
De revolver van Oey, onklaar gemaakt of niet, is volgens de Bavelse wapenhandelaar Wagemakers hartstikke illegaal. ,,Dat mocht in 1999 niet en nu nog niet.’’ Filmmaker Oey had het vuurwapen naar eigen zeggen in ‘99 in Duitsland op de kop getikt voor zijn werk. In Nederland mogen alleen onklaar gemaakte jachtgeweren verkocht worden, er zijn dan bovendien certificaten nodig dat het wapen het echt niet meer doet. ,,Pistolen en revolvers alleen als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Halsema op matje geroepen

Geplaatst op 14 september 2019

Afbeelding

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam moet tekst en uitleg geven aan de Amsterdamse gemeenteraad nu haar partner, Robert Oey, in een interview in NRC heeft aangegeven dat het wapen waarmee de burgemeesterszoon werd opgepakt in de ambtswoning lag en een onklaar gemaakte revolver betreft.

Forum voor Democratie, VVD en de Partij van de Ouderen willen een debat met Halsema over de kwestie. Fractievoorzitter Marianne Poot zegt: „Tot nu toe vonden we het een privékwestie, maar nu blijkt dat er sprake is van wapens in de ambtswoning. Dan is het geen privékwestie meer. Wanneer wist de burgemeester van dit wapen? Wist ze dat het een onklaar gemaakte revolver was, zoals uit het interview blijkt. En waarom heeft ze in haar verklaring destijds over een ’nepwapen’ geschreven? Ik ga uit van de integriteit en eerlijkheid van de burgemeester, maar vind wel dat ze hierover tekst en uitleg moet geven.”

Ook Annabel Nanninga van FvD wil opheldering. Zij stipte de kwestie donderdag nog aan. Nanninga wilde weten waarom de ontkennende verklaring van Halsema op de gemeentewebsite werd geplaatst terwijl het strafrechtelijke onderzoek nog loopt. Halsema gaf toen aan niet op de ’krokodillentranen’ van het raadslid te zitten wachten en stelde zich genoodzaakt te voelen te reageren via dat kanaal.

Nanninga: „Namens FVD vroeg ik onder meer aan de burgemeester of het wel verstandig was om zo stellig te zijn over een kwestie die nog naar de rechter moet. De burgemeester reageerde giftig. Naar nu blijkt is er helaas echt wat aan de hand, en wij blijven vragen om antwoorden. Een wapen in de ambtswoning en uitlatingen van de burgemeester die tegenstrijdig zijn met wat er nu wordt beweerd in NRC door de heer Oey, daar moeten we gewoon een normaal gesprek over kunnen voeren als raad.”

Denk: ’Heel dom’
Ook DENK-fractievoorzitter Mourad Taimounti wil nu in debat met Halsema. „In de tijd van wapeninleveracties zijn de uitspraken die de heer Oey doet op z’n minst opmerkelijk. Overigens vraag ik mij af waarom hij dit doet. Dat het een privé-kwestie was, daar kon ik mee leven. Maar op deze manier wordt het publiek en word ik gevraagd wat ik ervan vind. Ik vond het al niet verstandig dat de burgemeester reageerde op een lopend onderzoek en stelde dat het ging om een nepwapen, dat het kattenkwaad was en privé. Maar nu is het een echt wapen wat onklaar is gemaakt en mijn god weet wat er nog meer in dozen ligt. Ik vind dat echt heel dom en snap goed dat in een tijd van geweld en wapengekletter politieke partijen vragen om een reactie. Amsterdammers willen het snappen.”

Ook Johnas van Lammeren van de Partij voor de Dieren steunt een debat. „Als het waar is dat er een wapen betrof waar geen vergunning voor is en die in de ambtswoning lag, is het geen privézaak meer. Dit raakt haar in de publieke functie. Daarom moet er een debat komen, waar Halsema zich ook formeel kan verdedigen.”

CDA’er Diederik Boomsma stelt: „Verboden spullen horen niet in de ambtswoning. Verder lijkt het me aan het gezin om dit op te lossen.” De Partij van de Ouderen laat bij monde van fractievoorzitter Wil van Soest weten het interview ’ontluisterend’ te vinden. Van Soest: „Het lijkt wel alsof de grootste vijand van burgemeester Halsema bij d’r in bed ligt. Het is nu definitief geen privé-kwestie meer.”

Consequenties
Van Soest verwijst naar het interview waarin de man van Halsema stelt dagelijks de wet te willen overtreden, ondanks het verzoek van Halsema niet direct terug kwam uit het buitenland na de arrestatie van zijn zoon en tot op heden niet met Halsema over het wapen te hebben gesproken. In NRC vertelt Oey dat het gezin geen gesprek heeft gehad met de vraag wat er verandert nu Halsema burgemeester is geworden. Oey: „Nee. Wij zijn hele impulsieve, emotionele mensen. De consequenties van dat soort dingen denken we niet echt door. We gaan niet, zoals andere ouders, met z’n allen zitten en zeggen: wat betekent zo’n openbaar ambt nou voor ons als gezin? (...) Er zijn echt heel weinig mensen in onze omgeving die dan durven te zeggen: ‘Pas op!’ Bovendien: ze kennen ons een beetje. Ze weten: die twee nemen die beslissing op een achternamiddag en dan is ze opeens burgemeester.”

Brief
Halsema liet vanmorgen weten op de vraag waarom geen melding is gedaan over de herkomst van het ’nepwapen’, dat volgens Halsema’s parter een onklaar gemaakte revolver blijkt te zijn: „Ik schreef de brief als moeder die haar minderjarige zoon moest beschermen, in een uitzonderlijke reactie op onjuistheden in de pers die hem beschadigden. Op dat moment koos ik er bewust voor om publiekelijk uitspraken te doen over een privékwestie. Daar ga ik geen gewoonte van maken. Als burgemeester leg ik elke dag weer verantwoording af over mijn opdracht om problemen in de stad op te lossen en over mijn handelen als bestuurder. Ik leg geen verantwoording af over het handelen van mijn gezin. De politie en het OM gaan zelfstandig te werk. Het recht krijgt zijn loop, dat staat vast.”

Coalitiepartijen GroenLinks en SP willen niet reageren. PvdA’er Sofyan Mbarki laat weten: „Ik wil terughoudend blijven omdat ik nog altijd van mening ben dat het hier gaat om een zaak van een minderjarige Amsterdammer, dus dat doe ik ook. Lijkt me wel goed dat in ieder geval zijn vader thuis een goed gesprek moet gaan voeren met zijn vrouw, de burgemeester.”

D66-fractievoorzitter Reinier van Dantzig zegt: „Dit is een interview met haar man over een privékwestie dat zich afgespeelt in haar privéwoning, en wij beoordelen het ook als een privékwestie.”

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Partner burgemeester Halsema officieel verdachte wapenbezit

Het Openbaar Ministerie heeft Robert Oey, partner van burgemeester Halsema, officieel aangemerkt als verdachte vanwege het voorhanden hebben van een revolver en inmiddels verhoord. Een woordvoerder van het OM in Haarlem bevestigt dit.

,,De heer Oey is door ons als verdachte gehoord’’, zo stelt de woordvoerder. Het verhoor stond al gepland voor deze week, maar is naar voren gehaald door een interview dat de partner van Halsema aan NRC had gegeven. Ín dat interview verklaarde Oey dat het wapen van hem was. Het proces-verbaal van de zaak kwam op 14 augustus aan in Haarlem om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden.

Eerder verklaarde wapenspecialist en -handelaar Henk de Deugd tegenover deze krant dat Robert Oey, het onklaar gemaakte Duitse revolver nooit had mogen gebruiken voor zijn filmproductiebedrijf. Dit type wapens is illegaal. Volgens De Deugd heeft de eigenaar van het wapen een probleem, want in Nederland was het tot 2016 bij wet verboden om handvuurwapens onklaar te laten maken. ,,Pistolen en revolvers mochten niet gedeactiveerd worden omdat die ‘voor afdreiging geschikt zijn’, zoals de wet stelt,” aldus De Deugd.

Of burgemeester Halsema zelf een probleem heeft met de vondst van het wapenbezit valt nog te bezien. Daarvoor zou de burgemeester in ieder geval kennis moeten hebben van de aanwezigheid van het wapen in de ambtswoning.

Het wapen dook deze zomer op toen de zoon van Halsema werd aangehouden. De minderjarige jongen werd op 15 juli gearresteerd toen hij met vriendjes rotzooi trapte op een leegstaande woonboot in Amsterdam-Oost. De zoon bleek het verboden wapen bij zich te hebben, dat hij in paniek weggooide toen de politie op de overlast afkwam. Hij werd ingerekend en verhoord, zijn zaak is in behandeling.
Meer hier....
Spoiler! :
’Dossier zoon Halsema kwam pas na publicatie’

Het arrondissementsparket in Haarlem heeft het strafdossier over het wapenbezit van de zoon van burgemeester Femke Halsema pas na de publicatie in De Telegraaf ontvangen van het Openbaar Ministerie in Amsterdam.

Het proces-verbaal van de zaak kwam op 14 augustus aan in Haarlem. Die ochtend had deze krant de zaak onthuld, nadat bij politie, OM en Halsema naar de kwestie was geïnformeerd. Amsterdamse woordvoerders beweerden dat het strafdossier op dat moment al in handen was van Haarlem. De zaak was volgens hen eerder overgedragen om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden.

Doofpot
Ook Halsema zelf schreef in haar brief ’aan alle Amsterdammers’ dat de zaak reeds was overgedragen toen deze krant publiceerde over zorgen bij het opsporingsapparaat over een doofpot.

Volgens de burgemeester was dat juist gebeurd „om te vermijden dat er een verwijt van bevoordeling of suggestie van een ’doofpot’ zou kunnen ontstaan.” „Sindsdien wachten wij op het vervolg”, aldus Halsema in haar brief van diezelfde 14 augustus.

Maar het OM in Haarlem erkent nu dat het dossier pas is ontvangen op de dag dat deze krant over de kwestie schreef. Dat blijkt uit de beantwoording van vragen van De Telegraaf.

„De verdachte is op 15 juli in de avond aangehouden”, schrijft mr. Tine Zwiers, woordvoerder van het parket in Haarlem. Op 16 juli kwam er volgens haar een verzoek vanuit Amsterdam aan de parketleiding van het OM Noord-Holland om de zaak te beoordelen. „Op 18 juli zochten we er een officier bij die kinderzaken doet en dat hebben we op 23 juli aan Amsterdam laten weten”, aldus Zwiers.

Het blijft dan ruim twee weken stil, blijkt uit de beantwoording van het OM. Het dossier over de burgemeesterszoon wordt op 6 augustus door de Amsterdamse politie doorgezonden naar het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Het wordt als De Telegraaf erover publiceert aan Haarlem overgedragen.

Op vragen waarom dit toen gebeurde, wil het OM niet reageren. Ook wil het OM niet zeggen hoe het dossier is overgedragen, bijvoorbeeld digitaal of via een koerier.

Het Openbaar Ministerie in Haarlem bevestigde gisteren dat de partner van Femke Halsema nu officieel als verdachte wordt beschouwd. Robert Oey bekende zaterdag in een interview met NRC het wapen in bezit te hebben waarmee zijn zoon op 15 juli werd opgepakt.

Volgens Oey gaat het om een onklaar gemaakte revolver, die hij jaren geleden vanuit Duitsland meenam naar Nederland. De revolver lag in een niet afgesloten ladekastje, waarin de familie Halsema ook de mobiele telefoons legde, als die als straf van de kinderen werden afgepakt.

De bekentenis van Oey heeft het afgelopen weekeinde nieuwe commotie veroorzaakt binnen Amsterdamse politiekringen. Politiemensen durven over de kwestie niet meer publiekelijk te praten omdat de korpsleiding na publicatie in deze krant direct een onderzoek naar ’lekken’ startte. Meerdere politiemensen uitten na de arrestatie van de zoon van Halsema hun ongenoegen over een vermeende doofpot. De onvrede kwam ook ter sprake bij het ministerie van Justitie en Veiligheid.

’Twee maten’
Agenten vonden dat met twee maten werd gemeten. „Van ons wordt verwacht op te treden tegen vandalisme, vernielingen en wapenbezit”, aldus een politieman tegenover deze krant. „Iedereen heeft het dan over straattuig. Nu het zoontje van de burgemeester is opgepakt, heet het een kwajongensstreek en kon niemand die bij de arrestatie was betrokken, het dossier nog terugvinden.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1318670 ... publicatie
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Ridderzaal...Femke ziet er niet goed uit. De toestand met haar zoon en man laten haar niet onberoerd.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Ridderzaal...Femke ziet er niet goed uit. De toestand met haar zoon en man laten haar niet onberoerd.
LIeve help... is ze dat echt...?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:Ridderzaal...Femke ziet er niet goed uit. De toestand met haar zoon en man laten haar niet onberoerd.
LIeve help... is ze dat echt...?
Ja zielig. Ze is niet meer de Femke van een jaar geleden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Halsema’s partner officieel verdachte

Door John van den Heuvel, 17 september 2019

Afbeelding

HAARLEM – Het Openbaar Ministerie heeft Robert Oey, partner van burgemeester Halsema, officieel aangemerkt als verdachte vanwege het voorhanden hebben van een revolver en inmiddels uitgebreid verhoord. Een woordvoerster van het OM in Haarlem bevestigde dit gisteravond.

„Het verhoor met de heer Oey stond gepland voor deze week. Wij hoorden eind vorige week echter dat hij een interview had gegeven aan de NRC en hebben toen het verhoor naar voren gehaald (vóór publicatie van het interview). De heer Oey is daarom afgelopen vrijdag als verdachte gehoord”, aldus de letterlijke verklaring van het OM.

Revolver
In NRC, waarin hij bekende dat de onklaar gemaakte revolver waarmee zijn zoon werd gearresteerd van hem was, zweeg Oey over het verhoor en zijn status als verdachte.

De revolver wordt volgens politiebronnen onderworpen aan een ballistisch onderzoek door politie-experts. Dat houdt grofweg in dat wordt nagegaan hoe het wapen is gebruikt en met welke munitie is geschoten. Ook zoekt de recherche uit of en zo ja in welke films de revolver is gebruikt.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Een vat vol gedraai en gedoe. Nu weer dit.
’Dossier zoon Halsema kwam pas na publicatie’
Het arrondissementsparket in Haarlem heeft het strafdossier over het wapenbezit van de zoon van burgemeester Femke Halsema pas na de publicatie in De Telegraaf ontvangen van het Openbaar Ministerie in Amsterdam.

Het proces-verbaal van de zaak kwam op 14 augustus aan in Haarlem. Die ochtend had deze krant de zaak onthuld, nadat bij politie, OM en Halsema naar de kwestie was geïnformeerd. Amsterdamse woordvoerders beweerden dat het strafdossier op dat moment al in handen was van Haarlem. De zaak was volgens hen eerder overgedragen om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden.

Doofpot
Ook Halsema zelf schreef in haar brief ’aan alle Amsterdammers’ dat de zaak reeds was overgedragen toen deze krant publiceerde over zorgen bij het opsporingsapparaat over een doofpot.

Volgens de burgemeester was dat juist gebeurd „om te vermijden dat er een verwijt van bevoordeling of suggestie van een ’doofpot’ zou kunnen ontstaan.” „Sindsdien wachten wij op het vervolg”, aldus Halsema in haar brief van diezelfde 14 augustus.
[...]
„Op 18 juli zochten we er een officier bij die kinderzaken doet en dat hebben we op 23 juli aan Amsterdam laten weten”, aldus Zwiers.
Het blijft dan ruim twee weken stil, blijkt uit de beantwoording van het OM. Het dossier over de burgemeesterszoon wordt op 6 augustus door de Amsterdamse politie doorgezonden naar het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Het wordt als De Telegraaf erover publiceert aan Haarlem overgedragen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1318670 ... publicatie
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

NÓG MEER LEUGENS VAN FEMKE HALSEMA - DE JENSEN SHOW #12



Femke Halsema liegt opnieuw alles bij elkaar en móet per direct aftreden. Een bomvolle Jensen Media Watch: Johan Derksen en Harry Mens ingepakt door Otten, kinderen worden geïndoctrineerd over de Gouden Eeuw en de ondergang van politiek correcte comedy series.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Noemen we dit niet blijven wrijven in de eigen gemaakte vlek?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Donderdagochtend is bekendgemaakt dat de zoon van Halsema niet zal worden vervolgd voor verboden wapenbezit. Het Openbaar Ministerie stuurt de zaak door naar Halt voor de afdoening ervan. Dat meldt Peter Plasman, de advocaat van de 15-jarige jongen.
Halsema: ’Wapen had nooit in ons huis mogen liggen’

Tijdens het debat van de Amsterdamse gemeenteraad over de liquidaties waarmee de stad geteisterd wordt, moest burgemeester Femke Halsema zich tevens verantwoorden over het wapen, waarvan haar partner, filmproducent Robert Oey, in een interview met NRC opbiechtte dat het van hem was. Het betrof volgens hem een onklaar gemaakte revolver die werd gebruikt op filmsets.

Ze is stellig van mening zelf geen fouten te hebben gemaakt, nadat haar 15-jarige zoon deze zomer was opgepakt. „Hoe ontwrichtend is het om als anonieme tiener voor de leeuwen te worden gegooid? Ik wilde duidelijk maken dat mijn zoon volledig ten onrechte gebrandmerkt is als gewapende inbreker. Ik heb in mijn brief enkel de kale feiten gepresenteerd”, aldus Halsema.

„Het gaat namelijk om een mogelijke overtreding door mijn man, die nog door de politie moest worden gehoord”, zei ze tegen de gemeenteraad. „Van het bestaan daarvan weet ik sinds mijn zoon mij erover vertelde op weg naar huis na zijn aanhouding. Het had nooit in ons huis mogen liggen.”

Halsema stelt dat ze destijds slechts de feiten naar buiten heeft gebracht, ’na een lek van privégegevens van haar zoon’. Ook laat Halsema weten dat de opmerkingen van haar man in het NRC over dat er meer wapens in de ambtswoning zouden liggen ’sarcastisch’ waren. „Er lagen en liggen geen wapens op onze zolder.”

Leedvermaak
„Misschien hebben sommigen van u wat leedvermaak”, zei Halsema. Waarna ze vervolgde: „Dat mag. Maar laten we elkaar ook niet voor de gek houden. Vandaag ik, morgen u. (...) In al onze families zijn partners die eigenzinnig zijn, spelen er zaken als echtscheiding, ruzie, gedoe.”

Aan het eind van haar betoog drukte ze de raad op het hart zaken die privé zijn binnenshuis te houden. „U mag, u moet mij elke dag scherp ondervragen, aanvallen, al mijn daden bekritiseren. Maar als mijn of uw kinderen, als onze geliefden worden geraakt door het werk dat wij doen, dan worden we weerloos.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

’Zoon Halsema niet vervolgd voor wapenbezit’

26 september 2019

Afbeelding

AMSTERDAM – De zoon van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zal niet worden vervolgd voor verboden wapenbezit. Het Openbaar Ministerie stuurt de zaak door naar Halt voor de afdoening ervan. Dat meldt Peter Plasman, de advocaat van de 15-jarige jongen.

Plasman heeft de beslissing vernomen van de officier van justitie in Haarlem, die de zaak in onderzoek heeft gehad. Het parket Noord-Holland heeft het dossier van het OM in Amsterdam overgenomen, om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden.

Halsema’s zoon werd op 15 juli gearresteerd, toen hij met een vriend op een leegstaande woonboot in Amsterdam-Oost voor overlast zorgde. Het wapen dat hij bij zich had, zou hij hebben weggegooid toen de politie arriveerde.

Wapen
Plasman zegt dat hij zeer onlangs een zogeheten ballistisch rapport van een wapendeskundige van justitie heeft ontvangen. Daaruit zou blijken dat het om een gas- of alarmrevolver gaat. „Inwendig is in de loop een zogenoemde sper aangebracht waardoor geen kogelprojectielen kunnen worden verschoten”, aldus Plasman.

Overtreding van de Wet Wapens en Munitie is het enige strafbare feit dat aan de orde is, zegt Plasman. „Van braak – laat staan inbraak – of diefstal is volgens het Openbaar Ministerie niets gebleken.”

’Revolver’
De echtgenoot van Halsema, filmproducent Robert Oey, heeft onlangs in een interview in NRC Handelsblad gezegd dat het wapen van hem is. In dat vraaggesprek repte hij van een onklaar gemaakte revolver die werd gebruikt op filmsets. Het OM Noord-Holland verdenkt hem van verboden wapenbezit. Het onderzoek naar Oey is nog gaande, zegt een woordvoerder.

Afdoening via Halt betekent voor de zoon van Halsema dat hij geen strafblad krijgt. Een Halttraject omvat onder meer leeropdrachten en het maken van excuses. De maatregel is voor zogeheten ’first offenders’ van 12 tot 18 jaar. De burgemeester wil vooruitlopend op een debat donderdagmiddag in de gemeenteraad nog niet reageren.

Politie
Recentelijk bleek het strafdossier van de gearresteerde zoon pas overgedragen aan het OM Haarlem ná publicatie in De Telegraaf en niet, zoals de Amsterdamse burgemeester beweerde, daarvoor al.

Halsema schreef in haar brief ’aan alle Amsterdammers’ dat de zaak al was overgedragen toen deze krant publiceerde over zorgen bij het opsporingsapparaat over een doofpot. „Sindsdien wachten wij op het vervolg”, aldus Halsema. Dat was dus niet waar. Pas later werd het dossier doorgegeven.

Twee maten
Agenten vonden dat met twee maten werd gemeten. „Van ons wordt verwacht op te treden tegen vandalisme, vernielingen en wapenbezit”, aldus een politieman tegenover deze krant. „Iedereen heeft het dan over straattuig. Nu het zoontje van de burgemeester is opgepakt, heet het een kwajongensstreek en kon niemand die bij de arrestatie was betrokken, het dossier nog terugvinden.”

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Verklaring Halsema over zoon en partner
26 sep. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Aan Femke Halsema

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 08 oktober 2019

Afbeelding

U verbood een blokkade op de Stadhouderskade. En wat er toen gebeurde...

Mevrouw Halsema,

U verbood de klimaatextremisten van Extinction Rebellion uitdrukkelijk om gisteren de Stadhouderskade te blokkeren.

Nou heb ik gisteren de hele dag op de achtergrond de stadszender AT5 aan laten staan en volgens mij heb ik de klimaatextremisten van Extinction Rebellion ruim elf uur lang de Stadhouderskade zien blokkeren.

Ik heb gezien hoe de politie urenlang gezellig met de klimaatextremisten van Extinction Rebellion heeft staan babbelen.

Ik heb gezien dat er Dixi’s waren geplaatst, zodat de politie de klimaatextremisten van Extinction Rebellion niet op kosten hoefde te jagen door boetes van 140 euro uit te schrijven wegens wildplassen.

Ik heb gelezen dat uw partij, GroenLinks, onder de indruk was van de verboden demonstratie.

Ik heb gezien dat de klimaatextremisten van Extinction Rebellion die hun handen hadden vastgelijmd aan het wegdek werden losgemaakt door nagellakremover te gebruiken (in plaats van een plamuurmes).

Ik heb gehoord hoe een klimaatextremist van Extinction Rebellion met een megafoon de politie tijdens het optillen van de klimaatextremisten van Extinction Rebellion een geen-geweldinstructie gaf.

Ik heb begrepen dat alleen de eerste 90 van de paar honderd opgepakte klimaatextremisten van Extinction Rebellion de juridische molen in moeten en dat de rest een gratis enkeltje naar elders in de stad kreeg van het GVB.

En het dieptepunt: ik heb gezien dat de politieagenten de teringzooi die de klimaatextremisten van Extinction Rebellion achterlieten op de Stadhouderskade achter hun kont opraapten en in vuilniszakken stopten.

Dus de politiemensen, waarvoor je vroeger respect had omdat ze de wet handhaafden, zijn onder uw bewind verworden tot vuilnismannen en vuilnisvrouwen met strepen op hun mouw.

En die pussies pikken het nog ook...

Groet,

JanD

PS. Ik ben zo trots op de thriller die mijn jongste kind schreef!

https://tpo.nl/2019/10/08/briefje-van-j ... halsema-4/
Zie ook hier:

Extinction Rebellion
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Halsema over versterkte gebedsoproep moskee: ’Niet van deze tijd’

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam deelt ’het gebrek aan enthousiasme’ van de gemeenteraad over versterkte gebedsoproepen van de Blauwe Moskee in stadsdeel Nieuw-West. Ze vindt de versterkte oproep die uit de moskee schalt ’niet van deze tijd’.

Imam Yassin Elforkani van de Blauwe Moskee wil door de oproep voor het vrijdaggebed via een luidspreker te laten schallen een bijdrage leveren aan het normaliseren van de islam, zo bepleitte hij. In de Amsterdamse gemeenteraad werd daar dinsdagavond afkeurend op gereageerd.

Halsema werd door D66 gevraagd om in gesprek te gaan met Elforkani met als doel afspraken te maken, zodat de gebedsoproep slechts een beperkt aantal keer zal gaan klinken. Andere partijen, zoals Forum voor Democratie, VVD en CDA, bepleitten juist dat de gebedsoproep helemaal niet versterkt zou moeten klinken in het Amsterdamse straatbeeld. GroenLinks vond dat de buurt het gesprek zelf maar met de moskee moest aangaan. Alleen Denk was enthousiast over de versterkte oproep tot gebed, maar laakte de manier waarop de Blauwe Moskee de kwestie heeft aangepakt.

Halsema werd ook niet warm van de versterkte gebedsoproep, zo hield ze de gemeenteraad voor. „Ik kon mij behoorlijk vinden in het commentaar dat tv-presentator Arjen Lubach er op had. Hij zei: anno 2019 is het niet meer nodig, want we hebben allemaal technologische hulpmiddelen om mensen te herinneren aan het gebed dat start. Er zijn apps, alarmen. Nodig is het niet meer, die oude functie is eigenlijk komen te vervallen. Als het de intentie is om te normaliseren, doe het dan in het Nederlands, zou ik zeggen. Het heeft mij ook verbaasd”, zei Halsema. Ze vertelde dat het moskeebestuur, bewoners en het stadsdeel momenteel in gesprek zijn met elkaar over de wenselijkheid van het initiatief van Elforkani.

Verbod niet mogelijk
Het verbieden van een oproep tot het belijden van een godsdienst is juridisch echter niet mogelijk, stelt Halsema. „Omdat het beschermd is in de Grondwet, is het niet mogelijk om over te gaan tot een verbod”, zegt Halsema. Wel kan er in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) een beperking worden opgelegd aan het geluid, het geluidsniveau, de frequentie en aan de duur. „Maar op het moment dat er in de APV beperkingen opgenomen zouden worden, geldt dat -ben ik bang- ook voor klokgelui in de Westertoren. En ik denk dat niemand in de raad die richting op wil. Het lijkt mij dat dat wel hoort bij het traditionele geluid van de stad.”

Halsema gaat wel in gesprek met imam Yassin Elforkani, zegt ze. „Ik deel uw gebrek aan enthousiasme en ga zelf ook een gesprek voeren met de heer Elforkani.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Halsema sluit twee woningen na vondst € 13 miljoen

8 november 2019

Afbeelding

AMSTERDAM – De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft twee woningen gesloten, waar de politie eerder koffers met miljoenen euro’s had aangetroffen. Het contante geld, in totaal bijna 13 miljoen euro, is vermoedelijk afkomstig van drugshandel.

De politie maakte de vondst – een van de grootste ooit in ons land – vorige maand al bekend. Zeven personen werden aangehouden op verdenking van invoer van en handel in cocaïne vanuit Colombia naar Nederland.

Halsema heeft nu de woningen in de Valkenburgerstraat en de Erich Salomonstraat per direct voor drie maanden gesloten. Het geld, ruim 8,2 miljoen bij de Valkenburgerstraat en meer dan 4,3 miljoen in de Erich Salomonstraat, was verdeeld over verschillende koffers. De woningen werden niet bewoond.

Gevaar
„De aanwezigheid van een dergelijk groot geldbedrag in een woning kan leiden tot onveiligheid voor de omwonenden vanwege ripdeals, inbraak en de aantrekkingskracht van de woning op criminele activiteiten”, zegt de gemeente. „Dit levert een ernstig gevaar op voor de openbare orde en veiligheid. Om deze situatie te beëindigen, is de woning per direct voor drie maanden gesloten.”

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Aan Femke Halsema

Geplaatst op 28 november 2019

Afbeelding

Sylvana Simons vindt het blijkbaar maar niks als mensen hun gezicht bedekken...

Beste mevrouw Halsema,

Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van drie Zwarte Pieten die bij de Stopera door twaalf (!) politieagenten werden opgevangen.

Dit:
Zwarte Pieten Actiegroep
@ActiePieten

Sylvana Simons gaat aangifte tegen ons doen van bedreiging in de raadzaal #amsterdam aldus politie @gemeenteraad020 @telegraaf @ADnl @parool @NHNieuws #AT5@WNLVandaag @UPnetworkNL

Afbeelding
Het schijnt dat het gemeenteraadslid Sylvana Simons zich bedreigd voelde door de aanwezigheid van drie Zwarte Pieten bij een gemeenteraadsvergadering en dat de twaalf agenten de personalia van de drie Zwarte Pieten alvast kwamen opnemen, omdat Simons aangifte tegen hen gaat doen omdat ze zich ‘bedreigd’ voelde.

Sylvana Simons vindt het blijkbaar maar niks als mensen hun gezicht bedekken. Of is gewoon bang voor zwarten, kan ook.

Anyway, toen ik dat filmpje zag, bedacht ik me dat ik het nieuws uit het gekkenhuis al een tijdje niet gevolgd had en dat ik misschien even terug moest lezen.

En waar stuitte ik op?

‘Halsema wil pinautomaten uit dichtbevolkte wijken Amsterdam’

Nu wordt in het normale deel van Nederland de soep natuurlijk nooit zo heet gegeten als een krantenkop suggereert, maar bij u op dorp is zoiets juist het begin van een serie aan maatregelen.

Dat noemen wij in Eesterga ‘de ketenkolder’.

Weldenkende mensen snappen dan dat het verwijderen van pinautomaten van de straat leidt tot meer over straat wandelende oude vrouwtjes en dat juist in Amsterdam de kans dan groter is dat die worden overvallen, verkracht en/of aan het mes geregen.

Wat zou dan logisch en noodzakelijk zijn om die oude vrouwtjes te beschermen?

Meer politie.

Dus wat doet u, aangestuurd door de ‘ketenkolder’ in uw kop?

Krantenkop 1: ‘Noodgrepen bij Amsterdamse politie vanwege werkdruk en te weinig mankracht’

Krantenkop 2: ‘Burgemeester Halsema heft Amsterdamse politieteams op’

Krantenkop 3: ‘Amsterdam sluit deel politiebureaus eerder door tekort aan agenten’

Het is allemaal zó voorspelbaar.

En omdat u partijgenoot én marionet bent van de links-extremist Rutger Groot Wassink kunnen we de volgende stap in de keten ook al voorspellen: Amsterdam biedt zich aan als proeftuin voor de Wet Ellemeet.

Dat is de naar uw andere partijgenoot genoemde wet die regelt dat bij ieder oud vrouwtje dat in de fuik van een ziekenhuis loopt verplicht langs de geriater moet om te bepalen of ze meteen een spuitje krijgt of dat ze nog een tijdje mag blijven leven.

Waarbij oude vrouwtjes van kleur en oude vrouwtjes met een LGBTQIAPK+-achtergrond juist weer níet in aanmerking komen voor een enkeltje naar de organenfabriek van Pia Dijkstra (D66, maar wie ziet tegenwoordig nog verschil?), omdat ze ondervertegenwoordigd zijn in de Amsterdamse populatie.

Als zo’n Ghanese interseksueel of een Surinaamse pot op leeftijd dan per ongeluk wordt overvallen door een kleurenblinde Marokkaanse jongere en heel hard “Help, politie!” schreeuwt naar twaalf agenten op de straathoek vijftig meter verderop, zul je zien dat die geen tijd hebben.

Te druk met het bekeuren van Appende scholieren.

Lieve stad!

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2019/11/28/briefje-van-j ... halsema-5/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie