Amsterdam. De stad van Femke Halsema.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Decstad krijgt er voordurend straten, pleinen en boulevards bij. Maar geen stegen.
En die moeten een naam krijgen wat in deze tijd vele hete hangijzers oplevert.

Mijn idee: Hoofddoekweg, Moslimweg enz. enz.
Theodor Holman Gaat voor de naam : :smile7: ‘Mensen van vagina’ weg/straat/ laan...

Arthur van Amerongen vindt 'gleufdieren' een aardige keus.

Verder komen er deze suggesties los van twittergebruikers,

Kopschopperssteeg 7

Xaviera Hollander tunnel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

viewtopic.php?p=465683#p465683

Een groep overlastgevende stadsnomaden komt toch niet naar de wijk Kadoelen in Amsterdam Noord. In de buurt ontstonden grote protesten tegen het besluit van burgemeester Femke Halsema. Zij kwam vandaag naar het terrein toe en is het met de bewoners eens dat de groep stadsnomaden, die veelal met drank- en drugsproblematiek kampen, te dicht bij de woonwijk zou komen. Het besluit wordt daarom teruggedraaid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Het helpt dus als een buurt gezamenlijk een vuist maakt. Triest dat zoiets nodig is om bestuurders van hun dwaze plannen af te doen zien. Maar je ziet: Niet passiviteit, maar activiteit loont.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Ook Femke doet iets voor de verkiezingen. Of daarmee meer burgers op Gr. Links gaan stemmen, betwijfel ik.
10 oktober 2018: "De kans bestaat dat de iconische letters ’I amsterdam’, die onder meer op het Museumplein en Schiphol staan, gaan verdwijnen. Coalitiepartij GroenLinks heeft een motie van die strekking ingediend tijdens de raadsbespreking van de begroting 2019. Ook wil de partij dat er geen citymarketing meer wordt bedreven met de letterbeelden."

Afbeelding

14 maart 2019: "De door GroenLinks zo verfoeide ’I amsterdam’-letters keren enkele maanden nadat ze met veel bombarie zijn weggetakeld, terug op het Museumplein. Sterker nog: GroenLinks-burgemeester Femke Halsema zal komende woensdagochtend tijdens de Provinciale Statenverkiezingen hoogstpersoonlijk haar stem uitbrengen naast de wereldberoemde letters."
https://www.geenstijl.nl/5146736/verkie ... -weer-weg/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Volk is het zat! ‘Weg met Femke’-petitie levert 8500 handtekeningen op in één dag!

Door Wout Willemsen, 13 april 2019

Afbeelding
Foto: 'Weg met Femke'-petitie logo via https://ontslafemke.petities.nl/

Hilarisch en schrijnend. De petitie ‘Weg met Femke’, gericht tegen burgemeester Halsema van Amsterdam, haalde in één dag 7500 handtekeningen op! Dat meldt GeenStijl.

De petitie, hier te vinden, geeft kort en bondig weer wat de aanleiding voor het uitzetten van deze petitie is geweest: Zij heeft geen bestuurlijke ervaring opgedaan na 2011, er is een verstoorde verhouding met de gemeenteraad en de ondertekenaars vinden het niet juist dat er bij een links bestuur in de gemeenteraad ook een links progressieve burgemeester is gekozen. Hiermee zou haar objectiviteit in het geding komen en ontstaat er twijfel over haar prioritering van belangen. De ondertekenaars doen dan ook een verzoek om Femke Halsema te ontslaan als burgemeester van Amsterdam.

Op moment van schrijven staat de teller inmiddels al op 8.500 ondertekeningen en lijkt er in dit tempo nog veel meer te gaan halen! Dit laat wel zien dat er flinke weerstand is vanuit de bevolking tegen haar als burgemeester van Amsterdam.

Één van de grootste flaters van haar onkunde lijkt het gedoe met het islamitische Cornelius Haga Lyceum te zijn, waar ze te vroeg haar kruit verschoot door signalen van de NCTV aan te voeren als bewijs voor ongure praktijken binnen die school. Hierdoor werd de inspectie in haar taak belemmerd en kon niet worden aangetoond of er daadwerkelijk wat mis was in die school, waardoor ze nu zelfs proberen uit te breiden!

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... n-een-dag/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Halsema over fatale mishandeling Buitenveldert: 'Geen enkele behoefte om iets achter te houden'

14 juni 2019, 21.52 uur · Aangepast 14 juni 2019, 22.06 uur

Afbeelding

Burgemeester Halsema is geschokt door de ernstige mishandeling in Buitenveldert die het leven kostte aan de 68-jarige Rinia Chitanie. ‘Een afschuwelijke moord, vooral ook omdat het om een oudere vrouw gaat die in de buurt bekend was. Dus het is ook heel logisch dat de buurt daar echt verschrikkelijk van geschrokken is’, aldus Halsema in het Gesprek met de Burgemeester op AT5.

De 68-jarige Rinia Chitanie werd op 21 april zwaar mishandeld op Geervliet in Buitenveldert en overleed afgelopen maandag. De verdachte heeft bekend dat hij op de bewuste avond ook seksueel contact met haar heeft gehad. De dood van de vrouw heeft voor flink wat onrust gezorgd in de wijk.

Park veiliger maken
Halsema: ‘We begrijpen dat er ook uit de buurt zorgen zijn rond het park, is het niet te donker, is het niet te onveilig geworden. Dus wij willen samen met de politie het park opnieuw laten schouwen om te kijken of daar bosjes weggekapt moeten worden of er extra verlichting nodig is. Dat gebeurt volgende week.’

'Geen behoefte iets achter te houden'
Woensdag werd duidelijk dat de verdachte een statushouder is die al enkele jaren in Amsterdam woont. Halsema bestrijdt de aantijgingen dat dit feit 'onder de pet' zou zijn gehouden. 'We hadden toevallig net een week eerder alle cijfers rond statushouders en incidenten naar buiten gebracht. We hebben geen enkele behoefte iets achter te houden maar we hechten wel heel erg aan zorgvuldigheid. Het Openbaar Ministerie brengt op het moment dat er een verdachte is nooit iets anders naar buiten dan geslacht, leeftijd en woonplaats. Het zou heel onzorgvuldig zijn als je daar ineens van zou gaan afwijken.'

'Moeizaam'
De Partij van de Ouderen en Forum voor Democratie hebben een spoeddebat aangevraagd over de kwestie. Ook de VVD vraagt zich af of het nu wel verstandig is om de aangekondigde 24-uursopvang voor ongedocumenteerden in Buitenveldert door te laten gaan. Halsema: 'Ik heb begrepen dat Forum voor Democratie en VVD deze twee kwesties wel met elkaar willen verbinden, ik moet zeggen dat ik dat moeizaam vind. Het is een verschrikkelijke gebeurtenis die heeft plaatsgevonden maar met de opvang van uitgeprocedeerden, die daar eind volgend jaar van start gaat, heeft dit op zichzelf niets te maken.'

'24-uursopvang komt veiligheid ten goede'
Volgens Halsema opent de 24-uursopvang pas in het najaar van 2020 de deuren, iets dat verantwoordelijk wethouder Groot Wassink in alle zorgvuldigheid voorbereidt. Volgens haar komt dat de veiligheid juist ten goede omdat deze mensen anders over straat zouden zwerven. 'Dus wat de gemeente probeert, wat wethouder Groot Wassink probeert, is door opvang te bieden toch enige structuur en veiligheid te bieden. En ik vind het moeilijk dat deze kwesties zo gemakkelijk, althans door politici, aan elkaar verbonden worden.'

Kijk hier het hele Gesprek met de Burgemeester: [zie video op de site]

https://www.at5.nl/artikelen/194792/hal ... -te-houden
Zie ook HIER.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Bosjes vallen geen Amsterdammers aan, illegalen en statushouders doen dat wel

Bericht door King George »

Buitenveldert kan weer gerust zachtjes gaan slapen, want de struiken worden gesnoeid.

Bas Paternotte – Bizar, Femke Halsema gaat onrust over asielzoekers te lijf met snoeien van bosjes en meer straatverlichting
https://tpo.nl/2019/06/15/bas-paternott ... rlichting/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Het hoofd van de plantsoenendienst van Amsterdam...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Wat gaat Halsema doen met de overlastgevende asieligen? Die gaat ze verkassen naar een ophok bij de buren. Want ze geven zoveel overlast in de buurt van het EBTL (=extra begeleiding en toezichtlocatie).
Halsema sluit overlastgevend azc na honderden incidenten
„De toezeggingen aan de buurt over een maximale termijn van twee jaar, de druk op de beschikbaarheid van geschikt vastgoed in Amsterdam voor maatschappelijke opvang en de benodigde politie-inzet zijn de belangrijke overwegingen van dit besluit”, schrijft Halsema. Verder vindt ze dat ze ‘haar taak als verantwoordelijke hoofdstad heeft vervuld.’ ,,Het is nu tijd voor andere gemeenten om deze rol op zich te nemen.”
[...]
De politie moest gemiddeld vijf keer per week uitrukken na meldingen van incidenten. Ondanks maatregelen kwamen er nog een heleboel meldingen binnen, zo laat een politiewoordvoerder weten. Daarom gaat de opvanglocatie in oktober dicht, ondanks het verzoek van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) voor een verlenging.
https://www.ad.nl/binnenland/halsema-sl ... ~acfb6fb8/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Dit is het 'Aso-azc' in West :
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Burgemeester Halsema van Amsterdam wil als reactie op de verschrikkelijke mishandeling en verkrachting van de 68-jarige Rinia Chitanie door een statushouder de bosjes gaan snoeien in Buitenveldert. Avish vroeg de buurtbewoners wat zij vinden van deze maatregel van Halsema en peilde de stemming.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Aan de burgemeester van Amsterdam

Posted on 30 juni 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Mevrouw Halsema,

Theo van Gogh regisseerde in 2004 de korte film ‘Submission part 1’ van de afvallige moslima Ayaan Hirsi Ali.

Van een ‘part 2’ kwam het nooit.

In de brief die moslimterrorist Mohammed Bouyeri op 2 november van dat jaar aan de Linnaeusstraat met een mes in de borst van de door hem zojuist omgelegde Van Gogh prikte, bedreigde Bouyeri Ayaan Hirsi Ali met de dood. Van Gogh was volgens Bouyeri, net als Hirsi Ali, “een vijand van de islam” en had dus de eerste in een reeks moeten worden.

Theo van Gogh was een makkelijk doelwit voor de moslimterrorist.

Hij zag er namelijk nogal herkenbaar uit.

En niemand fietst sneller dan een kogel.

Ik wil maar zeggen: in de radicale islamitische wereld kijken ze niet op een dooie meer of minder als het gaat om mensen die ‘de goede zaak’ verraden.

Radicale moslims die deradicaliseren, zijn voor de Bouyeri’s van deze wereld, en voor de geestelijk leiders die dat soort vullis inspireren, ook een doelwit.

Zo houdt de AIVD al jaren ene Jason Walters (Abu Mujahied Amrikie) in de gaten.
Walters was, net als Bouyeri, lid van de Hofstadgroep. Nadat hij in 2013 een lange gevangenisstraf wegens het gooien van een handgranaat naar een arrestatieteam en het lidmaatschap van een criminele organisatie had uitgezeten, deradicaliseerde hij.

Sindsdien is Walters regelmatig in de media geweest. Uit angst voor aanslagen op zijn leven uit de radicale moslimhoek altijd onherkenbaar.

Maar nu is het leven van Walters alsnog extra in gevaar gebracht.

Er is namelijk een filmmaker die hem tussen 2013 en 2015 een aantal keren sprak. Die, volgens Walters (en de Reclassering), afspraken over veto-recht en het onherkenbaar maken van Walters aan zijn laars lapte. En die glashard zou liegen over de inschatting van Walters’ risico’s door de AIVD. Of de NCTV, whatever.

Daardoor is de film in Denemarken al te zien geweest met een volledig herkenbare Jason Walters. In de Nederlandse versie is hij inmiddels alsnog ‘geblurd’, maar het leed is natuurlijk al geschied.

Moslimterroristen hebben ook internet.

Die filmmaker krijgt in alle Nederlandse media deze week ruim baan om zijn film te promoten en zijn frustratie te uiten over het feit dat Jason Walters zich in 2015 terugtrok uit het project.

Die publiciteitshausse heeft de filmmaker niet te danken aan de kwaliteit van de film. Want die kreeg maar twee sterren in NRC Handelsblad en de Volkskrant.

Dus aan iets anders.

Ik vermoed: aan het feit dat de filmmaker, Robert Oey, de man is van de burgemeester van Amsterdam.

Zo werkt dat bij de Staatsomroep en de mainstream media.

En nu maar hopen dat Jason Walters niet door uw lieve stad gaat fietsen, net als Theo destijds...

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-bur ... amsterdam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

CARTOON Gregorius Nekschot

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

:thinking: De man van Femke Halsema wordt graag 'vermaakt met verhalen over zelfmoordterroristen.

in het gedrag van IS herkende ik iets van de hippies, een soort commune, een samenzijn met een gezamenlijk doel – het was die parallel die ik prikkelend vond.’ :scratch:

Afbeelding

Robert Oey maakt documentaires, is partner van de burgemeester van Amsterdam, en over z’n nieuwste film bekent hij: ‘Ik heb gefaald’

Eindelijk eens een filmmaker die nog vóór de première van zijn nieuwste documentaire – over Nederlands moslimterrorisme – níét louter tevreden is. Robert Oey over zijn project (‘zeven jaar bloed, zweet en tranen’), deradicaliseren, zijn Chinese vader en zijn positie als burgemeestersman naast Femke Halsema.

In het chique Waldorf Astoria hotel in Amsterdam, op een koprol afstand van de burgemeesterswoning waar de documentairemaker woont met zijn vrouw Femke Halsema en hun tweeling Suzy en Bruno, zit Robert Oey (52) te balen achter een kop groene thee. Steen des aanstoots: Jason Walters ­– als 19-jarige jongen lid van de Hofstadgroep, tegenwoordig Nederlands bekendste terrorisme-spijtoptant en deze dagen vooral de hoofdpersoon in Oey’s nieuwste documentaire The Good Terrorist – die Jason Walters heeft laten weten toch níét herkenbaar in beeld te willen. Oey, met een zucht: ‘Daar zit dan zeven jaar bloed, zweet en tranen in.’
Meer hier.....
Spoiler! :
Wat is er gebeurd?
‘Nou, precies dat: een week nadat de film af was heeft Jason geëist dat hij onherkenbaar wordt gemaakt.’

Waarom?
Sarcastisch: ‘Hij is bang voor een aanslag op zijn leven.’

U denkt niet dat dat mogelijk is?
‘Nou nee, dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Iedereen wéét al wie hij is. Kijk: zijn aanvankelijke reserves begreep ik: die jongen is de gevangenis in gegaan toen hij 19 was, een kind nog. Daar heeft hij negen jaar gezeten. En dat gevangenisregime van de terroristenafdeling in Vught is niet kinderachtig. Vervolgens kom ik aan en zeg ik: jij hebt dit en dit en dat gedaan, kan je daar even op reageren. Dan geef je je niet meteen gewonnen. Maar ik ben ik wéét niet hoeveel keer met hem naar de bioscoop geweest en heb wel honderd keer nasi met hem gegeten, en als iemand dan zegt dat hij wil praten, over alles, ín beeld, ja, dan moet je dat ook dóen.’

Nouredine el Fatmi, het andere Hofstadgroeplid dat u heeft opgezocht voor de documentaire, wimpelt u in de film ook al af wanneer u doorvraagt over zijn rol in het geheel.
‘Ik weet het.’


Hoe verklaart u dat?
‘Uiteindelijk staan ze niet voor wat ze zeggen.


In The Good Terrorist onderzoekt Oey het Hollandse moslimterrorisme aan de hand van de verhalen van twee leden van de Hofstadgroep, een groep die terroristische aanslagen voorbereidde waartoe ook Mohammed Bouyeri behoorde, de moordenaar van Theo van Gogh. In de film bezoekt Oey onder andere Nouredine el Fatmi, die op zijn 19de naar Nederland komt om geld te verdienen, maar drie jaar later met een doorgeladen machinegeweer gearresteerd wordt. Inmiddels is hij familieman en wil hij het liefst alles vergeten, en dus leunt de documentaire vooral op de interviews met Jason Walters. Deze zoon van een Hollandse moeder en Amerikaanse vader droomt ervan martelaar te worden en verwondt uiteindelijk drie agenten met een handgranaat wanneer de woning wordt belegerd waarin hij samen met Ismail Aknikh op de bank nootjes zit te eten. In de in Marokko, Pakistan, België en Nederland gefilmde documentaire praat Oey met advocaten en gevangenisbewakers, met radicaliseringsexperts en terrorismeduiders, met cynici en welwillenden en alles ertussen, maar uiteindelijk blijft hij met lege handen achter. Oey: ‘Ik ben bang dat de film vooral een geslaagde studie van miscommunicatie is geworden.’

Waarom?
‘Omdat iedereen weigert om honderduit te praten. De advocaat zegt: jullie begrijpen het toch niet, Nouredine schaamt zich, en wanneer ik Jason confronteer met tapgesprekken waarin hij bekende Nederlandse politici bedreigt, heeft hij last van het moralisme dat in die vraag besloten ligt. En dus zegt niemand in de film waar het op staat. Vrienden waarschuwen me nu dat ik dat niet te vaak en te hard moet zeggen omdat er dan geen hond meer komt kijken, maar het is wat er is gebeurd. In feite is het niet praten de essentie van de film geworden.’


Waarom wilde u deze documentaire maken?
‘Ik ben mateloos gefascineerd door mensen die keuzes maken waarmee ze zichzelf buiten de samenleving plaatsen. Sowieso ben ik meer in de foute mens dan in de goede mens geïnteresseerd. En als iemand dan tegen me zegt: kom we gaan lekker eten en dan zal ik jou eens haarfijn uitleggen wat er allemaal in die Pakistaanse trainingskampen gebeurt, en als diegene me dan ook nog vermaakt met verhalen over zelfmoordterroristen die online een pensioenregeling voor nabestaanden treffen, tja, wie wil dat nou niet? Bovendien zag ik in die tijd een documentaire van Vice over IS en in het gedrag van IS herkende ik iets van de hippies, een soort commune, een samenzijn met een gezamenlijk doel – het was die parallel die ik prikkelend vond.’

Jason Walters zegt zich in een Pakistaans trainingskamp tussen kalashnikovs en ontstekingsmechanismes ‘meer thuis te voelen dan hem ooit in Nederland is gelukt.’ Begrijpt u dat?

‘Ja, dat snap ik heel goed. Ik ben zelf een paar keer in die regio geweest, de schoonheid is enorm, de gastvrijheid van mensen is er ongelooflijk. Er gaat een enorme viriliteit van die samenlevingen uit. Dat een vrouw daar geen rol in speelt interesseerde Jason verder geen bal. Ik las onlangs het boek van Abram de Swaan, Tegen de vrouwen, en toen moest ik ineens denken aan wat de coördinator terrorismebestrijding tegen me had gezegd, namelijk dat Jason neerkijkt op de Nederlandse man en de feminisering van onze samenleving. Prozaïsche opvattingen, maar daarmee is die hang naar een land als Pakistan, waar de man sterk en directief moet zijn, wel op zijn plek. En dat je daar dan een handgranaat voor moet gooien – het zij zo.’

Jason en Nouredine ‘genezen’ beiden van hun radicale inzichten, maar aan het eind van de film zeggen zowel preventie-radicalisering-expert Karima Sahla als adviseur Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Paul Abels dat écht deradicaliseren zelden lukt, omdat ‘diep in hen het gevoel brandt van geloven in de goede zaak.’ Moeten we de conclusie trekken dat ‘the good terrorist’ niet bestaat?

‘Kijk, het woord terrorist is sowieso lastig. Als je Oeigoer bent in de provincie XinJiang van China en je verzet je gewapend tegen de dictatuur van de Han-Chinees, dan moet jij mij nog maar eens uitleggen wie hier nou eigenlijk de terrorist is – het is maar welk perspectief je kiest. Maar wat die radicaliteit betreft klopt het. Radicalen blijven radicaal.’

Dat is een interessante stelling, gezien de discussie rond het wel of niet terughalen van Syriëgangers.
‘Hoezo?


Nadat er twee Nederlandse weeskinderen waren teruggehaald door de overheid, haastte minister Blok van Buitenlandse Zaken zich te zeggen dat dit een uitzondering was. Nu valt er van wezen weinig te vrezen, maar wat oud-strijders betreft hebben tegenstanders wel een goed verhaal in handen met de conclusie in uw film.
‘Ja weet je, ik ben zó ver afgedreven van de landelijke politiek, ik weet niet eens hoe Blok eruit ziet.’

Dat is opmerkelijk, voor een burgemeestersman.
‘O ja? Die zet toch alleen de koffie thuis? Nee, wat ik erover kan zeggen: de preventie van terrorisme is, in mijn ogen, in de basis een illusie. Als ik ten diepste het verlangen heb om Ikea in Amsterdam op te blazen, dan doe ik dat. Tegelijkertijd is Nederland veerkrachtig genoeg. Als je een Laura H. (het ‘kalifaatmeisje’, red.) bij thuiskomst in de armen sluit als een schaap dat van de kudde is afgedwaald, levert dat meer op dan haar vast te zetten op de terroristen­afdeling in Vught, zoals nu gebeurd is. Daar kom je meestal niet minder radicaal uit.’

Vindt u dat Nederland zijn onderdanen in Syrië actief terug moet halen?
‘Ik geloof in de verantwoordelijkheid van het individu. Dit zijn mensen die vrijwillig naar Syrië vertrekken, of naar Pakistan, en daar een toekomst zien. Dat ideaal stort in elkaar, en nu val jij mij lastig met een discussie of wíj nu verantwoordelijk zijn voor die mensen. Nou, ik vind van niet.’

Maar...
Met een stemmetje: ‘Ja maar die kindertjes dan die daar niet voor hebben gekozen. Dat wilde je toch zeggen?’


Dat, en dat je een ander ermee opzadelt als je ze daar laat zitten. De Koerden zitten toch ook niet te wachten op onze jihadisten? ‘Dát is een ander verhaal. Voor de gematigden in die regio is het het ergst. Wij hebben hier last van al die toeristen met rolkoffers, maar zij krijgen toeristen die zeggen: zou jij je je niet eens wat decenter kleden? Wees eens een echte moslim! Dat is niet te verdragen. Femke noemt de film om deze redenen overigens cynisch.’

Dat is-ie ook.
‘Was niet de bedoeling. Ik wilde gewoon entertainen.’

Later, zuchtend. ‘Weet je wat het is: ik ben stapelverliefd op het métier van documentaires maken, maar ik wil het niet meer. A maak ik mij ernstig zorgen dat de mensen die deze documentaire gaan kijken alleen maar witte, hoogopgeleide mensen zijn van tussen de 40 en 60, die deze informatie toch allemaal al weten, en B is het me in deze film dus niet gelukt is om dat te doen waar ik zo goed in ben, namelijk mensen verleiden om over dingen te praten waarover ze helemaal niet wíllen praten. Uiteindelijk laten ze zich allemaal niet echt zien. En dus heb ik gefaald.’

Pijnlijke conclusie.
‘Het is niet anders. Aan de andere kant: ik moest ook eerst 52 worden voor ik goed naar mezelf kon kijken.’

Robert Oey wordt op 27 augustus 1966 in Middelburg geboren als enige kind van huisarts Bing Swan Oey en Lia Oey-Dreissen. Zijn vader is geboren op Java uit Chinese ouders, zijn moeder is half Nederlands, half Duits.

Hoe leuk was Middelburg in 1966 voor een Chinees-­Javaans-Duits-Nederlands kind?
‘Mijn vader was Chinéés, niet Javaans.’

Hij is toch geboren op Semarang, West Java?
‘Maar hij was zo Chinees als maar kan. Ik vond het vroeger wel altijd interessanter om te zeggen dat hij van Indonesië was want dat vond ik A lekkerder eten, en B vond ik Javanen qua uiterlijk mooier. Dat zei ik ook op school. Pas sinds de dood van mijn vader in 2009 ben ik er trots op geworden dat ik dat Chinese in me heb.’

Waar schaamde je je voor?
‘Voor mijn naam, voor de flauwe grappen. Etnische verschillen waren er op mijn middelbare school nauwelijks, zoals mijn kinderen nu zouden zeggen: het was één grote tatta-school. Ik weet nog dat ik tijdens mijn studie een blauwe maandag naar Buitenlandse Zaken wilde. Toen zei mijn vader: ‘Alleen al door je naam zal je nooit toegelaten worden.’ Dat vond ik zó slap, zo’n capitulatie. En verder vond ik China ook gewoon niet sexy. Net zomin als ik de kleur oranje sexy vind, en het azuurblauw van de Italianen wél. Het zijn simpele, domme dingen. Maar ze tellen.’

Wat zorgde voor de ommekeer?
‘Toen ik het boek van Alfred Birney las, De tolk van Java. Ik ben die man zo dankbaar, ik heb zo veel van dat boek gekregen. Wat hij namelijk doet, is de dingen unverfroren benoemen. Daar hoort dit ook bij. Wanneer mensen aan mij vragen: ben jij ook een indo, reageer ik daar inmiddels met korzeligheid op. Dan zeg ik: nee, ik ben hartstikke Chinees.’

Waarom bent u daar fier op?
‘Ik ben daar niet fier op. Het is onnozel om fier te zijn op je afkomst.’

U corrigeert mensen anders gepassioneerd.
‘Dat is omdat ik fier ben op het feit dat ik heb ontdekt wie ik ben. En dat heeft dus alles met dat benoemen te maken. Ik deed dat nóóit. Dat durfde ik niet, dat vond ik gek.’

Waarom is het belangrijk om dingen te benoemen?
‘Het levert begrip op, het toont de dingen zoals ze zijn.’

Is het spijtig dat u uw Chinese kant pas bent gaan waarderen ná het overlijden van uw vader?
‘Ja. Ja. Aan de andere kant: ik ben allang blij dát het is gebeurd. Zijn overlijden heeft mij wel veel meer beroerd dan ik ooit had gedacht. Ik begrijp niet waarom mensen dan zeggen: ja, dat had ik je wel kunnen vertellen – nou, waarom heb je je dat dan niet gedáán!?’

Misschien hebben ze dat wel gezegd, maar heeft u het niet gehoord. Zoals het ook zinloos is om mensen te waarschuwen voor het ouderschap.
‘Nee, nee, nee. De meeste mensen die ik spreek zeggen dingen als: ach, hij was al zo oud, het is goed zo. Terwijl: wanneer je een ouder verliest, verlies je een kompas. Ik weet nog dat ik een dag na de begrafenis een kennis tegenkwam. Ik zei: ‘Ik heb een beetje last van het uit elkaar vallen van het gezin.’ Waarop die kennis zegt: ‘Ooo, na de dood van mijn ouders heb ik mijn zussen nooit meer gezien.’ Alsof het volkomen normaal is dat alles op een zeker moment afgelopen is! Ik was al verdoofd, maar dit vond ik onbestaanbaar.’

Hoe vindt uw moeder dat, dat u uw vader zo mist?
‘Ik denk dat zij soms best last heeft van het feit dat ik zo vaak over mijn vader praat. Dat zij soms denkt: ik ben er ook nog. Maar het is zo. Ik mis zelfs zijn arrogantie. Die vond ik als kind ergerniswekkend, want zo kon hij ook naar ons doen. Hij kon naar me kijken, alleen maar kijken, net zolang tot ik van de zenuwen een gekke bek ging trekken, en dan ging hij weer onverstoorbaar door met zijn gesprek.’

Niet erg aardig.
‘Nee, maar ik heb voor mezelf vastgesteld dat dat een rol was. Hij was de patriarch, dat is een rol waarvoor ik nu respect heb. Onze eigen kinderen voeden we nu heel anders op, maar soms denk ik dat ik die rol wat meer zou willen adopteren. Beter dan altijd maar zeggen: je doet het góed! Wat hij deed, was een soort liefdevolle verwaarlozing, al vond ik het op dat moment niet zo liefdevol.’

Klinkt ook een beetje als de zoon die eeuwig naar de goedkeuring van hun vader blijft verlangen.
‘Een tante in Indonesië zei laatst: ‘Vanaf het moment dat jij bent gaan regisseren heeft je vader álles opgestuurd wat jij hebt gemaakt.’ Ik zat echt als een vis naar lucht te happen, zo fijn vond ik dat. Terwijl hij ook verstikkend kon zijn, hoor. Dat overdreven belang dat hij hechtte aan cognitieve kennis, vreselijk. Ik was die sukkel die eerst twee studies moest doorlopen voor ik aan mijn eigen wensen toekwam. Ik weet nog dat ik naar hem toe ging met mijn diploma’s en zei: ‘Papa, dit heb ik allemaal voor jou gedaan.’ Ik hoopte dat hij zou zeggen, maar jongen, dat heb je toch voor jezélf gedaan? Maar hij zei alleen maar: goed zo.’

Toch had u zelf ook ambities. Uw goede vriendin en oud-studiegenoot Margriet Kousemaker vertelde dat wanneer jullie door de stad fietsten, u naar posters wees en zei: ‘Let maar op, daar hang ik straks ook.’
‘Ja klopt, uiteindelijk wel, en die ambitie deel ik ook met mijn vrouw. Als we niet oppassen oordelen we ook snel over andere mensen, zo van: je hebt zoveel potentie, waarom doe je daar niks mee. Vooral Femke bekijkt de wereld met een can-do-mentaliteit, zij is daarin ongelooflijk Amerikaans. Dat heb ik van Femke geleerd: ga er maar staan, en stá er dan ook voor.’

Robert Oey en Femke Halsema leerden elkaar twintig jaar geleden kennen in nachtcafé Carels, om 4 uur ’s ochtends. ‘We kregen meteen ruzie. Ik was met een vriend die bovenop haar vriendin lag. Op een gegeven moment kwam Femke bij me staan en zei ze: ‘Kan jij die vriend niet eens van haar af halen?’ Waarop ik antwoordde: ‘Ik ben toch niet met mijn moeder uit?’ Zo is het begonnen.’

Waar viel u voor?
‘Ik vond haar ontzettend knap. En die energie in haar. Als er iemand naast je zit die tegen je zegt: jij kan alles, en dat ook blíjft zeggen... Dat geeft vleugels. En verder hebben we eindeloos ruzies en gedoe en gezeik gehad, hoor. Ik weet nog dat er verkiezingen waren en ik ruzie met haar had, en dat zij levensgroot op de Stadsschouwburg stond, zo’n affiche waarop zij boven het torentje van Rutte uitstak. Ik keek en dacht: gódverdomme, daar heb je d’r weer. Het was echt zo’n Woody Allen-film, met die joodse moeder die de hele tijd in die wolk hing, haha. Het werd nog erger toen de kinderen er waren en ik ze één voor één op de schouders moest nemen zodat zij een kusje op zo’n verkiezingsposter konden geven.’

Wel een mooi beeld.
‘Dat wel.’

Waar gaan de terugkerende ruzies over?
‘Of we voldoende aan elkaar geven. Of we wel een veilige omgeving voor elkaar kunnen creëren. Femke is een stevige vrouw – ik vergeet soms dat ik ook ruimte moet geven aan haar kwetsbare kanten. Daar ben ik niet zo scheutig in.’

In relaties heeft gedoe vaak te maken met gebrek aan tijd en aandacht voor elkaar. Dat zal er niet beter op zijn geworden nu zij burgemeester is.

‘O, maar ze is nu veel meer thuis dan toen! We wonen boven de winkel. Bovendien willen pubers wel dat je er permanent bent, maar verder moet je vooral niet zichtbaar zijn. Wat ook scheelt, is hoe er naar Femke wordt gekeken nu ze burgemeester is. Vele malen aangenamer dan toen ze nog in de landelijke politiek zat. Laatst nog, reed er een vrouw zo met haar auto de stoep op om haar te vertellen dat ze zó trots was dat Femke haar burgemeester is. Dat is echt totaal anders dan haar tijd bij GroenLinks, dat bij sommigen als een rode lap op een stier werkt. Maar de meest cruciale afspraak die we met elkaar hebben gemaakt, wat de boel echt heeft gereset, is dat we hebben gezegd: als jij dit echt met veel plezier doet, dan staan wij vierkant achter je. In de landelijke politiek had ik sterk het gevoel: dit doet ze niet voor haar plezier. En dat raakt op. Dit niet.’

Toen zij de Tweede Kamer in ging als partijleider van GroenLinks, bleef u thuis. Deels omdat u als freelancer makkelijk vanuit huis kon werken, maar daarmee kwamen de taken ten aanzien van de kinderen – school, opvang, boterhammen – ook op u neer. Hebben jullie daar lang met elkaar over gesproken?

‘Jazeker, al was het maar omdat Femke álles goed wil doen: niet alleen een goede politica of een goede burgemeester zijn, maar ook een goede moeder, een goede echtgenoot, een goede vriendin, alles. Daar staat tegenover dat het aantal uren dat bij Femke in een dag zit vele malen groter is dan bij jou of bij mij – hoe het kan weet niemand. Zegt ze ineens: ‘Ik heb de hele serie House of Cards zitten kijken.’ Dat je echt denkt: wannéér dan?’

Ik kan me voorstellen dat de afspraken die je met elkaar maakt in de praktijk kunnen tegenvallen.
‘Nou, er waren wel momenten... Als ze dan eindelijk thuis kwam zei ze bijvoorbeeld: ‘Mag ik éérst even thuiskomen?’ En ik dacht dan alleen maar van: eh nee, want ik zit al tien uur in de luiers, dus hier, pak aan. Ik weet ook nog dat de vrouw van Paul Rösenmoller zei: ‘Zal ik je tips geven? Als een soort thuisblijfmoeders onder elkaar. Ik dacht echt: get the fuck out of here, haha.’

Er zijn ouders die stiekem denken aan hoe ver ze in hun carrière hadden kunnen zijn als ze geen gezin hadden gehad. Herkent u dat?
‘Nee. Ik ben juist vérder gekomen door Femke. En vergeet niet: vrouwen moeten tegen hun werkgever zeggen dat ze zwanger zijn en er een tijd niet zullen zijn. Ik zeg tegen mijn omgeving dat ik voor de kinderen zorg en alle vrouwen vallen in katzwijm. Is een ander verhaal, hoor. Ik ging gewoon met een vriend naar een café om lekker Portugees te eten, en dan stopte ik twee flesjes babymelk in de wagen en dan zat ik prima. En de rest van de tent vond dat schitterend. Als Femke dat deed, werd er gezegd: je bent partijleider, ga eens aan het werk. Óf ze zeiden, als ze de kinderen bij de crèche afleverde: ‘O, mevrouw moet weer zo nodig aan het werk.’

U zei eerder: ‘Wat mensen denken dat ze niet heeft, heeft ze juist wel.’ Wat bedoelt u daarmee?
‘Ik vind mensen soms zo weinig nieuwsgierig. We leven allemaal met enorme aannames. Het is altijd: ze is drammerig, bekakt, die kaken. Niemand ziet haar humor, of haar zelfanalyse, die onbarmhartig is. Ze kan mij na twintig jaar nog altijd met een bek vol tanden laten staan.’

En wat is haar valkuil?
‘Laat ik het zo zeggen: ik ben wantrouwend opgevoed. Als iemand geld van me wil lenen zeg ik dat is goed, maar je moet het wel komen halen. Zij gaat het nog brengen ook. Ik weet nog dat we in Amsterdam-Oost woonde en dat zij binnenkwam en naar boven riep: niet boos worden, maar er zat iemand in het park en die zag er zó bescheten uit, die heb ik even naar binnen gehaald en die ben ik nu aan het wassen. Zo zijn we ook aan onze hond Nono gekomen. En drie keer raden wie er inmiddels drie keer per dag mee naar buiten moet. Maar goed, een uur later is die vrouw weer weg, en alles wat op de wc lag ook. Ik denk dan: ja hè, hè. Zij niet. Wat dat betreft mag ze wel wat meer VVD worden.’

Van de Transvaalbuurt, waar Van Gogh vlakbij werd vermoord, zit u nu ineens op de chique Herengracht. Hoe bevalt dat? Kousemaker zei: ‘Hij houdt van mooie dingen, gaat niet voor de aanbieding.’

‘Ha, dat klopt! Maar het is niet zo dat de Herengracht... kijk, het is mooi, maar is het ook een buurt? De huizen rechts, de huizen links, de huizen aan de overkant: dat zijn geen woningen, dat zijn kantoren, van investeerders. Voor de kinderen is het ook niet makkelijk. Er zijn heel veel activiteiten in de ambtswoning die gerelateerd zijn aan het stadhuis. De ambtswoning heeft ook personeel: allemaal lieve mensen die voor de catering en voor het huishouden zorgen, inclusief huismeester. En dan moet je je nu even voorstellen dat je 15 bent, en je ook een keer teut thuis wil komen. Is niet leuk, hoor.’

Is het überhaupt mogelijk een beetje stout te zijn in de stad waar je moeder de baas is?
‘Nee ja, dat is ingewikkeld. En dat kan ik me goed voorstellen, voor een tiener die zijn eigen weg wil vinden. Mijn zus zegt altijd: het is een godswonder dat zulke verschrikkelijke ouders zulke leuke kinderen hebben voortgebracht.’

Heeft u thuis eigenlijk veel met uw vrouw over de film gesproken?
‘Niet echt. Ik was op een gegeven moment wel van plan een paar van die ex-terroristen bij ons thuis op de Transvaalkade uit te nodigen voor een etentje. Toen zei zij: ‘Mwôh, doe dat maar even niet, schat.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Pinokkio Halsema

Door: Jan Dijkgraaf, 9:01, 05 juli 2019

Afbeelding

Er is maar één reden waarom Amsterdam in 2020 het Eurovisie Songfestival níet organiseert

Mevrouw Halsema,

Niet liegen.

Met uw “geen geschikte locatie beschikbaar”.

Met uw “Ziggo Dome zus”, “RAI zo”, “Johan Cruijff Arena dit” en “Buitenfestival met tenten dat”.

Natuurlijk was er wat te regelen geweest.

Amsterdam is de hóófdstad van dit land. Wat zeg ik? Amsterdam is, in de ogen van Amsterdam, het epicentrum van de hele wereld.

Er is maar één reden waarom Amsterdam in 2020 het Eurovisie Songfestival níet organiseert.

Homo’s.

Ja, homo’s.

De tijd dat Amsterdam de Gay Capital of the World was, ligt vele busladingen bontkraagjes achter ons.

U zag het voor zich.

Hoe in de week voor het Eurovisie Songfestival tienduizenden extra homo’s door de stad zouden gaan wandelen.

Hoe al die buitenlandse cameraploegen en persfotografen die op zo’n event afkomen niet zouden wegkijken, zoals hun Nederlandse collega’s doen.

En hoe de hele wereld zou zien wat een intolerante kutstad Amsterdam in werkelijkheid is geworden.

Groet,

JanD

PS. Supergaaf dat uw man me sinds kort ook sponsort.

https://tpo.nl/2019/07/05/briefje-van-j ... o-halsema/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.
Zoon (15) van Femke Halsema in juli gearresteerd, burgemeester geeft uitleg in brief

De vijftienjarige zoon van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema is vorige maand gearresteerd omdat hij een nepwapen in bezit had en op een woonboot had ingebroken. Dat schrijft de burgemeester van Amsterdam in een brief aan de inwoners van de hoofdstad.

  • Beste Amsterdammers,

    Deze brief is ongewoon. Ik ben ook in een heel ongewone situatie geplaatst en voel mij genoodzaakt u te schrijven. Vanochtend heeft de Telegraaf in chocoladeletters bekendgemaakt dat mijn 15-jarige zoon een gewapende inbraak zou hebben gepleegd. Over (de eerste) 3 pagina’s wordt gemeld dat er daar boven op sprake zou zijn van een doofpot omdat dit niet naar buiten is gebracht. Er wordt verwezen naar anonieme bronnen.

    Het is niet mijn gewoonte te reageren maar nu mijn minderjarige zoon wordt beschadigd, vind ik het nodig u uit te leggen wat er werkelijk aan de hand is.

    Mijn zoon heeft geen gewapende inbraak gepleegd. Mijn zoon had een (verboden) nepwapen bij zich waarmee hij selfies maakte en was met vriendjes zich aan het vervelen en aan het klieren. Zij vonden een verwaarloosde en verlaten woonboot, waar zij naar binnen zijn gegaan. Daar vonden zij oude brandblussers die zij naar buiten hebben gesleept en leeg hebben gespoten. Politie is op de overlast af gekomen, mijn zoon is gaan rennen, heeft paniekerig het nepwapen weggegooid, is toen alsnog gestopt en ingerekend.

    Daarmee heeft hij de wet overtreden - hij had het nepwapen niet bij zich mogen hebben en hij had de verlaten boot niet mogen betreden - en daarvoor zal hij de gevolgen moeten dragen.

    Ik heb hem opgehaald, bestraft en daarna eindeloos met hem gepraat. Daarna hebben wij enkele weken zenuwachtig gewacht terwijl het verhoor plaatsvond, onderzoek werd gedaan totdat ons via de advocaat werd gemeld dat de zaak mogelijk wat langer zou duren omdat het OM Amsterdam deze had overgedaan aan het parket Haarlem om te vermijden dat er een verwijt van bevoordeling of de suggestie van een ‘doofpot’ zou kunnen ontstaan. Sindsdien wachten wij op het vervolg.

    Vanaf het begin ben ik me scherp bewust geweest van mijn verantwoordelijkheid als burgemeester van deze stad. Al op de avond dat het gebeurde heb ik tegen de politie gezegd dat mijn zoon als elke Amsterdamse jongen behandeld dient te worden. Het enige waarop ik hoopte was dat men discreet zou zijn omdat mijn functie mijn zoon kwetsbaar maakt voor publiciteit die hem jaren kan achtervolgen. Ik heb niet gevraagd om zijn naam af te schermen maar was de politie wel dankbaar toen ik later hoorde dat dit vaak gebeurt en ook in zijn geval was gedaan.

    Ik heb daarnaast onmiddellijk de gemeentesecretaris en het integriteitsbureau van de gemeente geïnformeerd omdat ik geen enkele verstrengeling wil laten ontstaan tussen mijn bezorgdheid als moeder en mijn verantwoordelijkheid als burgemeester.

    In de driehoek heb ik er niet over gesproken, aan de commissaris en de hoofdofficier heb ik laten weten dat wij als ouders de zaak met de dienstdoende beambten afhandelen.

    Er is geen sprake van een doofpot. Er is sprake van een privékwestie, van een jongen van vijftien jaar wiens gegevens in vergelijkbare zaken nooit openbaar zouden zijn gemaakt. Waarbij de politie ambtsgeheim heeft en journalisten er bij andere, minderjarige Amsterdamse jongens zonder strafblad niet over zouden piekeren om hun gegevens zo op straat te gooien. Vanaf vandaag weet iedereen wat hij heeft gedaan. Vriendjes, familie, leraren. Voordat er een rechterlijk oordeel is geveld heeft De Telegraaf hem op de voorpagina veroordeeld voor een delict dat hij niet heeft gepleegd. Ik verdien het elke dag gecontroleerd te worden en ter verantwoording te worden geroepen. Dat hoort bij mijn ambt. Mijn zoon is een gewone Amsterdamse jongen die inderdaad een fout heeft begaan die hij moet herstellen. Hij verdient geen extra publieke straf, alleen omdat hij mijn zoon is.

    Met vriendelijke groet,

    Femke Halsema
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Femke Halsema is toch hoofd van de politie..? Lekker geloofwaardig dan als je pretendeert de strijd tegen het vuurwapengeweld in Amsterdam aan te gaan. En wat ik het meest walgingwekkende vind is dat heel dat linkse deuggilde in die media een gewapende inbraak met een nepvuurwapen een echt vuurwapen gelijkend willen afdoen als kattekwaad en alsof deze delinquent slachtoffer is in plaats van dader van een gewapende inbraak en slechts in hun morele verontwaardiging over elkaar heen buitelen dat deze zaak niet in de doofpot gebleven is.
Laatst gewijzigd door King George op wo aug 14, 2019 11:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Nee, er was geen doofpot want iedereen wordt gelijk behandeld in Amsterdam. Maar sommige zijn meer gelijk dan anderen.
Een woordvoerder van het OM Noord-Holland zegt: „zelf zouden we deze zaak nooit naar buiten hebben gebracht” omdat het om een minderjarige gaat. Bij minderjarigen is het OM altijd „erg terughoudend”. Er is volgens de woordvoerder „absoluut geen sprake van een doofpotaffaire”. Het OM in Haarlem is benaderd om de zaak over te nemen van het OM in Amsterdam om „alle schijn van partijdigheid te voorkomen”.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/14/zo ... i-a3970013
Geachte Femke Halsema, uw reactie kwam te laat
[...]Uw reactie – per brief, zorgvuldig opgesteld en vandaag ‘aan de Amsterdammers’ uitgedaan – legt een merkwaardige communicatieve blunder bloot. In alle handboeken staat het: bij werkelijk schadelijk nieuws, zélf meteen naar buiten.

Niet aan de grote klok

Uw zoon en zijn maatje gingen op 14 juli in de fout, bijna een maand geleden. U lichtte destijds binnen de gemeente Amsterdam het bureau Integriteit en wat naasten in en sprak intern de wens uit dat justitie de affaire niet aan de grote klok zou hangen. Allemaal begrijpelijk – maar ook kortzichtig.

Natuurlijk zou de zaak een keer naar buiten komen. Elke dag dat u daarover zou zwijgen, zou de kwestie groeien – u wist dat of kon dat vermoeden. Als u in juli zelf een bericht – laten we zeggen: een brief ‘aan de Amsterdammers’ – had geschreven, had u de regie op de communicatie in eigen hand gehouden. Dan was er geen onvrede ontstaan binnen het OM en had u het uw critici onmogelijk gemaakt u te verwijten dat u de kwestie onder de pet heeft gehouden. Misschien wel, zo klinkt het inmiddels, omdat binnen de gemeenteraad grote onvrede bestaat over uw aanpak van het vele geweld in de stad: er moet van alle fractievoorzitters een spoeddebat komen nadat u van vakantie uit Zuid-Afrika bent teruggekeerd.

Dan zou zo’n indirecte betrokkenheid bij dat geweld niet bepaald goed uitkomen.

Nu is het te laat en zult u door de zure appel heen moeten bijten.

Laten we hopen dat zoiets zich niet nogmaals afspeelt. Maar mocht dat toch zo zijn: meteen reageren, en zélf reageren, dat helpt.
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... at-703232/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

De advocaat van Femke is de zaak verder aan het downplayen.
Peter Plasman: Zoon Halsema stond met brandblusser te klieren, dat is geen gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam is in verlegenheid gebracht door een ‘gewapende inbraak’ van haar 15-jarige zoon. Advocaat Peter Plasman verdedigt de jongen en probeert uit te leggen waarom het allemaal meevalt.

Wat is er gebeurd?
,,Het gaat hier echt, echt, echt om een kwajongensstreek. Hij is samen met een vriend een verlaten woonboot ingegaan en nog een soort bootje, een sloepje dat daarnaast lag opgegaan. En daar hebben ze met brandblussers staan klieren. En hij had een nepwapen bij zich.”

Wat voor nepwapen?
,,Ik hou het bij een nepwapen. In elk geval een van het soort waar je niet mee rond mag lopen.”

Wat was de bedoeling van dat wapen?
,,Dat wapen hadden ze toevallig bij zich. Dat had niets met de kwajongensstreek te maken.”

Er zouden ook twee messen aan boord zijn gevonden.
,,Mijn cliënt wordt niet beschuldigd van het in bezit hebben van messen.”

Die kunnen dan van dat vriendje zijn?
,,Alles kan. Ik beperk me tot mijn cliënt.”

Maar met verboden nepwapen een boot in die niet van jou is, waarom is dit dan een kwajongensstreek en geen gewapende inbraak?
,,Omdat bij een inbraak er sprake moet zijn van braak. Dat moet nog onderzocht worden maar deze verlaten, niet bewoonde woonboot stond gewoon open. Of er bij dat andere sloepje een klep of zo is opengemaakt, moet nog blijken. En ook moet er toch sprake zijn van iets van voorgenomen diefstal. En dat was niet het geval.”

Ze gingen toch met brandblussers aan de haal?
,,Nee, zeker niet. Ze stonden ermee te spuiten, zodanig in het zicht dat iemand de politie heeft gebeld. Als jij iets wil stelen ga je niet opzichtig met een brandblusser staan klieren.”

Waarom heeft de burgemeester dit niet zelf naar buiten gebracht?
,,Vanwege de privacy van haar zoon. Als ze dit naar buiten had gebracht wordt die zaak vreselijk opgeblazen omdat het háár zoon is. Ze heeft iedereen geïnformeerd die er van hoort te weten. Dat er van een doofpot wordt gesproken is echt schandalig, de burgemeester werd zelf verrast door het feit dat dit voorval onder een andere naam in de computer is gezet. Daar wist zij niks van. Bovendien is de zaak expres bij een ander Openbaar Ministerie dan Amsterdam ondergebracht om schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.”

De Telegraaf schrijft dat ‘binnen justitie en politie’ onvrede is over ‘deze zaak onder de pet houden'. Waarom zijn ze zo boos? Is er dan echt niks aan de hand?
,,Ik begrijp daar niets van. De burgemeester heeft de gemeentesecretaris op de hoogte gebracht, de integriteitscommissie, ze heeft niets te maken met het feit dat iemand die jongen onder een andere naam in de computer heeft gezet. Daar werden zij, en ik ook, door verrast. Ze heeft alles gedaan wat ze moest doen. Misschien heeft iemand bij de politie de voorbarige conclusie getrokken dat ‘we niks meer van deze zaak gaan horen', terwijl het pas een maand geleden is. Maar ik weet het verder echt niet. Wie houdt er dan wat onder de pet?”

In Amsterdam speelt juist een debat over de vele gewapende geweldsincidenten. Brengt het feit dat haar zoon nu met ‘gewapende inbraak’ in verband wordt gebracht, haar niet in problemen?
,,Nee, ik denk het niet. Dit is een privézaak en je kunt nou eenmaal niet alles wat je kinderen uitspoken voorkomen.”

Is hij al eerder in aanraking gekomen met de politie?
,,Ik zat erbij toen hij werd verhoord: hij is first offender, dus geen strafblad.”

Wordt haar zoon vervolgd?
,,De zaak ligt bij het Openbaar Ministerie. Die gaat daarover.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Onderzoek naar mogelijk lek over zoon burgemeester Halsema

De politie start een integriteitsonderzoek om te achterhalen of er politieagenten informatie over de aanhouding van de zoon van burgemeester Femke Halsema hebben doorgespeeld aan De Telegraaf.

Volgens een politiewoordvoerder van het Amsterdamse korps is dat standaardprocedure om een ‘mogelijk lek’ te achterhalen. Woensdagochtend berichtte deze krant over de aanhouding van de minderjarige burgemeesterszoon, die in het bezit was van een alarmpistool tijdens een inbraak op een woonboot.

’Agenten moesten zwijgen’
Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie was groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ werd gehouden, zo onthulde deze krant. Meerdere politiemensen verklaarden van hogerhand opdracht te hebben gekregen om te zwijgen over het incident. Ook werden gegevens in het politiesysteem afgeschermd.

Advocaat Peter Plasman erkende dat de persoonsgegevens van de zoon van Halsema in het politiesysteem waren afgeschermd. „Dat gebeurde om te voorkomen dat de privacy van de jongen in het geding zou komen, er wordt namelijk nog wel eens in de systemen geneusd”, aldus Plasman.

Zowel Halsema, Plasman en de woordvoerders van OM en politie ontkennen dat er sprake is van een doofpot.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:De advocaat van Femke is de zaak verder aan het downplayen.
Peter Plasman: Zoon Halsema stond met brandblusser te klieren, dat is geen gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam is in verlegenheid gebracht door een ‘gewapende inbraak’ van haar 15-jarige zoon. Advocaat Peter Plasman verdedigt de jongen en probeert uit te leggen waarom het allemaal meevalt.

Wat is er gebeurd?
,,Het gaat hier echt, echt, echt om een kwajongensstreek. Hij is samen met een vriend een verlaten woonboot ingegaan en nog een soort bootje, een sloepje dat daarnaast lag opgegaan. En daar hebben ze met brandblussers staan klieren. En hij had een nepwapen bij zich.”
Wat is het nu meneer Plasman? Ben je nu in je broek aan het plassen omdat je het ook niet weet maar wel graag je poen wil opstrijken? Je gedraagt je als een onnozele advocaat door precies in de sporen van je cliënt te treden. Je gooit olie op het vuur in plaats van de zaak te blussen met voorbedachte rade en met iets zinnigs voor de dag te komen en je zelf niet op een doorzichtige wijze tegen te spreken::
"Hij stond met een brandblusser te klieren, dat is geen gewapende inbraak."
Klopt helemaal. Dat snapt zelfs een scholier met het laagste IQ van de klas. Plasman gaat verder en om in de scheepsterminologie te blijven verandert hij van koers:
"Hij is samen met een vriend een verlaten woonboot ingegaan."
Let op het door mij onderstreepte woord 'verlaten'. Erg kortzichtig en dom van meneer Plasman. Alsof hij wil suggereren dat wat verlaten is - ik denk aan een fiets tegen een boom - juridisch gesproken betreden of ontvreemd mag worden en dus geen misdaad is. Want wat als een misdaad wordt aangerekend valt onder het strafrecht. En dat is wat mafkees Plasman probeert te voorkomen en aan ons als knollen voor citroenen te verkopen.

Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan inbrekers. Kattekwaad, sois - dat hoort bij opgeschoten jeugd. Mijn zoon weet dat hij dat niet hoeft te flikken, want dan zijn de rapen gaar. Maar wat verwacht je van een moeder die lid is van GroenLinks, een club met een historisch links terroristisch gedrag en een merkwaardige visie etaleert wat goed en slecht is: communisme, fascisme en zelfs genocide goed praten (gevierde gewezen zeer spraakzame partijvoorzitter Paul Rosenmöller had daar een mond vol voor over). Liegen is haar ook niet vreemd. Zij verklaarde nooit meer in de politiek terug te keren. Dat had ze ook anders kunnen formuleren.

Femke Halsema is niet schuldig aan het criminele niet onschuldige gedrag van haar waarschijnlijk geestelijk zwak begaafde zoon van 15. Dat zal het zijn. Ik wilde alleen even mijn gal spuien over haar. GroenLinks . . . hoe verzin je het als fatsoenlijke moeder.

Ach,
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

De burgemeester van Amsterdam heeft helemaal geen ‘recht op privacy’, moéder Femke Halsema wel

Geplaatst op 14 augustus 2019

Afbeelding

De vijftienjarige zoon van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema werd 15 juli j.l. in Amsterdam aangehouden na een achtervolging omdat hij een inbraak op een woonboot zou hebben gepleegd. Ook werden er twee messen en een alarmpistool aangetroffen. Dat meldt De Telegraaf vandaag groot op de voorpagina van de krant. Ook zouden politiemensen gefrustreerd zijn omdat de zaak ‘onder de pet’ werd gehouden omdat er ‘van hogerhand opdracht werd gegeven te zwijgen’. Vanaf haar vakantieadres in Afrika reageerde Halsema na publicatie opvallend inhoudelijk op de zaak – net als even later haar advocaat Peter Plasman – die het strafbare feit afdeed als een puberstreek.

Op Twitter barstte rond koffietijd de hel los op voorspelbaar emotionele wijze, met tweets van politici en journalisten die min of meer dezelfde reactie gaven: ‘Laat deze privékwestie van het gezin Halsema vooral een privé kwestie’. Hoe ‘durven’ media en critici die ‘duidelijk een hekel aan Halsema hebben’ zo, ‘over de ruggen van kinderen’ te ‘scoren’! ‘Beter voor de democratie om privézaken te scheiden’ (Kajsa Ollongren).

Ook HP-de Tijd schreef een tranentrekkend stuk: ‘is dit nieuws of hebben zelfs de burgemeester van Amsterdam en haar minderjarige zoon recht op privacy?’ ‘Een moeder heeft de plicht haar kind te beschermen’, was de strekking. Alsof er iemand is die dit betwist.

Het downplayen van Halsema’s rol als burgemeester en het tegelijkertijd bewieroken van haar rol als moeder in deze kwestie, daarvan gaan mijn vingers jeuken, zeker na deze valse tegenstelling die HP-de Tijd opwerpt. Want de burgemeester van Amsterdam heeft helemaal geen ‘recht op privacy’, alleen de persoon en moeder Femke Halsema heeft dat. Waarom doet dat verschil er hier toe?

Dat doet er toe omdat Halsema in hoedanigheid van burgemeester van Amsterdam de politie op 16 juli opdracht had mogen geven de zaak van haar zoon gelijk naar een ander arrondissement buiten Amsterdam door te sturen (bijvoorbeeld naar Haarlem, wat pas veel later gebeurde). En toen ze dat niet deed opdracht kon geven de naam van haar kind buiten het interne systeem en zo hopelijk buiten de publiciteit te houden (het ‘onder de pet houden’, aldus de Telegraaf).

Ik zeg netjes ‘kon’ omdat we niet (meer) zeker weten of er daadwerkelijk een voorkeursbehandeling is gegeven waarbij agenten tot zwijgen werden gedwongen. Dat komt omdat de politie in het Algemeen Dagblad vandaag liet optekenen juist ‘niet te hebben afgeweken van normaal beleid’. Deze weerlegging van eerdere uitlatingen is ongeloofwaardig. Waarom niet in de Telegraaf zelf ‘rectificeren’ — daar waar de bron van het ‘ongenoegen’ van de politie bekend is? En hoe plaatsen we dan die vroegere ‘officiële reden’ dat ‘het onderzoek in alle rust moet worden gedaan’? Als namen uit systemen halen het ‘algemeen beleid’ is, is er geen officiële reden nodig. Al met al een onsamenhangend verhaal, dat nu volledig aan de wandel is gegaan.

Doen alsof haar ambtsketting geen rol speelt of zou mogen spelen want ‘HET ZIJN HAAR PRIVE-ZAKEN’ (ik doe nu Twitter na) is buitengewoon naïef en onverantwoord.Het schept een klimaat waarin elk hooggeplaatst persoon in elke situatie de meest voordelige rol voor hem- of haarzelf kan kiezen. Terwijl het antwoord wat ik – als vrouw en moeder – zou krijgen op het bureau als ik mijn puberzoon kom halen en vraag om een uitzondering zou luiden: “u bent de burgermeester van Amsterdam niet!” Snapt u?

Femke Halsema is niet burgemeester waar het gepast is, als baas van de politie bijvoorbeeld, maar waar het haar uitkomt. Ze had haar formele bevoegdheid moeten inzetten om de schijn van partijdigheid en het risico van een hijgende pers te voorkomen. En (zo) de politie Amsterdam van een hete aardappel kunnen bevrijden zodat niemand zich bezwaard had gevoeld.

Wat haar uitkwam en wat naar alle waarschijnlijkheid de waarheid is, is dat de doorverwijzing naar Haarlem, waar de zaak sneller op straat zou liggen, einde privileges betekende — als burgemeester van Amsterdam. Dit is de meest voor de hand liggende verklaring.

Wanneer komt nou ‘de moeder’ Halsema in beeld? Veel te laat. Want een moeder had ook tegen haar vijftienjarige kunnen zeggen: “Luister Karel, jij hebt iets stoms gedaan, maar ik ben ook de burgemeester en die agenten van vannacht, daarover ben ik de baas. Ik ga nu naar buiten brengen wat je hebt gedaan en dat het een domme actie was, want als ik dat niet doe, wordt het misschien groter en sta je straks breeduit in de krant.”

Dát zou ‘de moeder’ Femke Halsema zijn geweest. Een moeder van haar kind én van haar stad. Ze had helemaal niet in tweestrijd over haar rol hoeven verkeren als ze niet juist haar verantwoordelijkheid als burgemeester had aangewend om haar privé te beschermen. Op een manier die niet het Amsterdamse politiekorps in grote verlegenheid en diskrediet had gebracht net als de media die gewoon haar werk deden. Halsema is vooral goed in rekenen op sympathie zonder basis. Dat blijkt maar weer.

https://thefireonline.com/de-burgemeest ... lsema-wel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een boel heisa om niks en onnodig ingewikkeld.

Ik hoor zo vaak berichten op het radionieuws die spreken over een wethouder, een eigenaar van een patatzaak in Wormerveer, of een boer in Bennekom die zijn koe niet kon melken, om maar wat te noemen met zaken die te maken hebben met toeval, een voorval, ongeluk, inbraak of moord.
De politie heeft gisteren de 15-jarige zoon van de burgemeester van Amsterdam aangehouden op verdenking van inbraak en overtreding van de vuurwapenwet.
Wat zou er mis zijn met zo'n alledaagse mededeling op het nieuws door onze speciale verslaggever Hans van de M? Helemaal niets. Om privacy gevoelige redenen is de naam van de burgemeester weggelaten en de achternaam van de verslaggever.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Kameraad Halsema, hartstikke bedankt!

Geplaatst op 16 augustus 2019

Afbeelding

Beste kameraad Halsema, ik weet het, dat woordje ‘kameraad’ hoort u liever niet meer. Het communisme is immers verdwenen, nietwaar? Jammer genoeg helaas niet. Dat weet u net zo goed als ik. Uw partij fuseerde met andere extreemlinkse partijen en doet net alsof ze ‘groen’ is. Net zo groen als een watermeloen. Groen van buiten, vuurrood van binnen. Vandaar toch dat kameraad Halsema. En ik wil u graag bedanken. Met twee dikke zoenen op beide wangen, als dat mag. Of is dat iets te #metoo? In dat geval, een ferme handdruk. Weliswaar met een handschoen aan, want ik wil absoluut niet met uw ‘ideologie’ besmet worden.

Waarom wil ik u bedanken? Nou, in de eerste plaats omdat u laat zien dat ouwe wijn nog steeds in oude zakken zit. Of dat verse coke op oude spiegeltjes ligt, om het wat dichter bij huis te houden. Niet vanwege uw zoontje die kattenkwaad heeft uitgehaald. Vertel eens, hoe voed je een zoon op zich netjes te gedragen als je zelf de halve dag met je neus boven een spiegel hangt?

Ik heb hetzelfde kattenkwaad uitgehaald, een jaar jonger en vrijwel hetzelfde. Wat kreeg ik? Nou, in de eerste plaats een pak slaag van mijn vader waar je U tegen kon zeggen. Ik kon 2 weken niet meer zitten. En ik moest voor de kinderrechter verschijnen. Net als die knul van u, straks. Niet met een peperdure advocaat die € 450,- (dat is toch eventjes Fl. 1022,-) per uur rekent. Daar moest mijn pa 2 weken voor werken. Nee, wij hadden een pro deo advocaat. Niet dat die veel hoefde te doen. Op de zitting vroeg de kinderrechter aan mijn advocaat of de ouders maatregelen getroffen hadden. Jazeker, zei mijn advocaat. De gedaagde kon 2 weken niet meer zitten. De rechter glimlachte, keek naar mijn vader, en zag dat die bij een volgende keer aan begraven zat te denken. En ik kreeg ‘in beslagneming en vernietiging van het wapen’ als straf. Ik denk dat de rechter goed door had dat zoiets niet nog een keer zou gebeuren. Dat klopte helemaal. Is nooit meer gebeurd. Ik denk dat uw zoontje zijn les inmiddels wel geleerd heeft. Maar u niet.

Kortom, was gewoon kattenkwaad van een tiener. Niks bijzonders. Komt bij de besten voor. Zelfs bij kameraad boerkameesters. Nee, ik wil u erg graag bedanken, omdat u precies doet wat u niet had moeten doen. Als het verhaal een dikke maand na de overtreding vet in het nieuws komt, dan is uw brief waarin u schrijft dat uw zoon geen speciale behandeling krijgt nogal hypocriet. Die kreeg hij namelijk wel. Maar hypocriet en Halsema, dat gaat prima samen. Nog spijt dat u die ouwe roetbak de deur uit moest doen? Ik denk het wel.

Enne, u liet de zaak overdragen aan het parket van Haarlem? Dat bepaalde u niet, maar de wet. U bent zeker niet de enige die een belangenverstrengelingsprobleem heeft. En een doofpot, want dat gaat het op zeker worden. Het zou veel simpeler zijn, en daar zou u heel wat punten mee scoren, als u had gezegd: mijn zoon heb ik zelf al bestraft, in afwachting van wat de rechter daar aan zal toevoegen. Een topadvocaat inhuren voor zo’n een simpel akkefietje? Dan ruik ik een pot. Een doofpot.

Op zich niks bijzonders. Alle regenten zouden dat ook doen. Als bijvoorbeeld Rob Jetten van D66 over 20 jaar geslachtsrijp is, zal hij het precies hetzelfde doen. En de bidlippen van het CDA, de SGP en de CU zouden nog veel verder gaan. Niet iets wat typisch GroenLinks is, met andere woorden.

Nee, wat u aan het doen bent, gaat veel verder. Ten eerste het mediacircus – waar u niet persoonlijk verantwoordelijk voor bent, maar het komt wel verdomd goed uit – dat boven op de huiskrant van de VVD springt. Die wordt nu scheef aangekeken, want de zonden van het kind raken de ouder tenslotte niet. Tenminste, als die ouder extreemlinks is. Eigen verantwoordelijkheid! Anders wel natuurlijk. Tja, de huiskrant van de VVD laat zo’n mooi schot voor open doel niet liggen. Hoge bomen vangen meestal veel salaris, en heel af toe wat wind. Vandaag is het wat winderig. Leer er mee te leven, muts.

Stel eens dat dit het zoontje van Wilders was geweest. Dan waren de rapen gaar. Het mediacircus en de politiek zouden niet rusten voor Wilders opgeknoopt was aan de hoogste boom. Met kameraad Halsema voorop. Maar kameraad Halsema is een hogepriesteres in de linkse kerk, en dan knijpen we graag een oogje of twee dicht. Waar Wilders of Baudet gedwongen zouden worden tot aftreden, wordt in uw geval de zaak niet op u verhaalt. Stel je voor!

Waar ik u echt dankbaar voor ben, is het perfecte voorbeeld waarom kinderen van 16 jaar geen stemrecht moeten krijgen. Da’s een van uw ideetjes, toch? GroenLinks wil graag nóg infantielere kiezers dan ze nu al heeft. Wat beter dan kinderen die net niet meer in Sinterklaas geloven?

Je kunt ze alles wijsmaken, als je het maar zwart-wit presenteert. De grootste leugens kun je met gemak als waarheden aan de man het kind krijgen. Zoals ‘socialisme werkt prima’, ‘het klimaat is de schuld van boze witte mensen’, en ‘we moeten alles eerlijk verdelen’. Presenteer enkel de feiten die jouw punt ondersteunen, kinderen vergeten meestal dat er ook andere kanten aan de zaak zitten. Dus wat links al doet vanaf de kleuterschool tot na de universiteit sinds de jaren-80. Vandaar dat jullie je concentreren op kinderen.

En dan komt de knullemans van kameraad Halsema. Opeens hoor je alle media kwetteren ‘het is nog maar een kind, wat verwacht je anders?´. Nou, over pak ‘m beet 3 tot 6 maanden is dat “kind” wel stemgerechtigd als het aan u ligt. Dan mag hij meedoen om GroenLinks heel groot te maken. Kinderen zijn nog niet volledig ontwikkeld – hetgeen helaas ook voor verdomd veel volwassenen geldt. Kinderen hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar kunnen de consequenties daarvan (en hun eigen gedrag) niet goed inschatten. Uw zoontje is het perfecte voorbeeld.

Dus uw ideetje om kinderen te laten stemmen, dat kan voorlopig ook de doofpot in. Niet lang, want dat is een ware goudmijn voor GroenLinks. Dat kunnen jullie niet laten liggen. Maar voorlopig, zeker de komende verkiezingen, kun je er beter over zwijgen. Al denk ik dat jullie dat niet gaan doen, want de winst is gewoon te groot.

U sprak een paar dagen geleden over speciale maatregelen die u gaat treffen – wat, daar liet u zich niet over uit – om de geweldsgolf die in uw volkscommune raast te stoppen. Zo zo. En wat denkt een van de meest incompetente boerkameesters in ons land daar aan te gaan doen? Nog strengere wapenwetten? Dat is vrijwel onmogelijk. Dan kun je enkel botte botermesjes kopen op een wapenvergunning. De rest is al verboden.

Vertel eens, kameraad Halsema. Waarom is het zo eenvoudig vandaag de dag om in Amsterdam handgranaten, AK-47’s en RPG-7’s te kopen? Als je tenminste Arabisch spreekt, of een strafblad hebt ter dikte van Das Kapital. Heeft dat heel misschien iets met de (niet) handhaving van uw net zo incompetentie politie te maken?

Boze witte mannen preventief opsluiten in goelags? Ja, dat zou u heel graag willen doen. Maar dat kan (nog) niet. Nou wil het geval dat die geweldsgolf in uw volkscommune vrijwel geheel op conto gesteld kan worden van uw meest favoriete groep in de samenleving: islamistische criminelen. Om een bekende ‘Nederlandse’ te citeren over die nietszeggende uitspraak door Femke: “Dat was een beetje dom, hè schat?”

U gaat niets doen, want u kunt niets doen. Persoonlijk kunt u niets doen, omdat u niet in staat bent om een stad behoorlijk te besturen. En politiek niet, omdat speciale maatregelen die het geweld echt oplossen in uw politbureau niet bespreekbaar zijn. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat u inderdaad een min of meer werkbare maatregel weet te bedenken (wat dan wel?), dan stemt de rest van uw politbureau dat weg.

Weet u wat u wel gaat doen? Uw zoontje kostte wat kost (á € 450,- per uur) vrij laten pleiten. Want een zoon van de communistische elite 20 uur gemeenschapswerk te laten verrichten, dat wil geen enkele kameraad moeder, toch? Meer gaat hij echt niet krijgen. Hij valt nog onder het jeugdrecht, en zo ernstig was zijn vergrijp niet. Toch trekt u, kameraad moeder Femke, alles uit de kast om zelfs dat minimale te kunnen voorkomen.

Even zo goed, hartstikke bedankt. Nu weet heel Nederland waarom kinderen van 16 stemrecht verlenen zo’n ontzettend dom idee is.

Door: H. Numan

https://ejbron.wordpress.com/2019/08/16 ... e-bedankt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door King George »

Wim van de Camp, waar kennen we die geriaat ook alweer van?

Afbeelding

Afbeelding



Wim van de Camp meent een tweetje mee te moeten huilen over Femke Halsema. Het is duidelijk dat hij gewoon compleet niet spoort.

Afbeelding
https://twitter.com/WimvandeCamp/status ... 4270285824



Lees voor de grap eens de reacties!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie