Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

Lol...Doe er dan wat aan Blok...
Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Minister van Buitenlandse Zaken Blok heeft op een besloten bijeenkomst opmerkelijke uitspraken gedaan over migratie, vluchtelingen en de multiculturele samenleving. Dat blijkt uit videobeelden die in handen zijn van televisieprogramma Zembla.

Op de opnames zegt Blok dat hij geen land kent waarin mensen uit verschillende culturen vreedzaam samenleven. "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet."

Hij voegt eraan toe dat hij deze vraag ook heeft neergelegd bij zijn ambtenaren.

Suriname 'failed state'
Op de bijeenkomst in Den Haag op 10 juli ging de minister in gesprek met zo'n tachtig Nederlanders die werkzaam zijn bij internationale organisaties. Als iemand uit de zaal Suriname als voorbeeld noemt, stelt Blok dat Suriname een failed state is. "Dat heeft ernstig te maken met de etnische opdeling", zegt hij erbij. Wat hij met "etnische opdeling" bedoelt, is niet duidelijk.

Iemand anders uit het publiek noemt vervolgens Singapore. "Singapore is inderdaad een klein mini-landje, extreem selectief in z'n migratie", antwoordt Blok. "Extreem selectief. Heel moeilijk om erin te komen. Die laten geen arme migranten toe. Ja, eventueel voor de schoonmaak."

'Geschokt geluisterd'
Een van de aanwezigen maakte opnames en stuurde die naar Zembla. Het publiek op de bijeenkomst heeft "geschokt geluisterd" naar de minister, zegt Zembla-journalist Erwin Otten in radioprogramma De Nieuws BV.

Blok gaat ook in op de opvang van vluchtelingen, migratie en xenofobie. Zo zegt hij: "Je loopt vrij snel tegen de grenzen van wat een samenleving kan hebben. Vandaar dat ik ook zeg: Ik begrijp de mensen in Amsterdam-West en in de Schilderswijk. Want als je in Benoordenhout woont, is het hartstikke leuk om op zondag naar de Turkse bakker te gaan. Je hebt ook geen last van een aantal bijeffecten. Maar als je er middenin woont, heb je enorm last."

Journalist Otten las in De Nieuws BV een reactie voor van minister Blok. Die zegt dat zijn doel op de bijeenkomst was om "een open uitwisseling te stimuleren en van de deelnemers hun ervaringen te horen". "Mijn inbreng bij de vraag-en-antwoordsessie was er deels op gericht om te prikkelen", vervolgt hij. "Tijdens de besloten bijeenkomst heb ik illustraties gebruikt die in het publieke debat ongelukkig kunnen overkomen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

Minister Stef Blok: ‘Suriname is een mislukte staat, door etnische opdeling’

Op de bijeenkomst, de zogenaamde ‘Touch Dutch Base’, ging Blok in gesprek met zo’n tachtig toehoorders, onder meer over xenofobie en de angst voor migranten, zo blijkt uit de filmopnames

De minister stelt dat het genetisch bepaald is dat de mens graag opereert in een groep gelijken en dat we het daarom moeilijk vinden om met vreemden om te gaan.

Blok: ''Waarschijnlijk zit ergens diep in onze genen dat we een overzichtelijke groep willen hebben om mee te jagen of om een dorpje te onderhouden. En dat we niet goed in staat zijn om een binding aan te gaan met ons onbekende mensen.''

Blok denkt dat het niet gaat lukken om met Oost-Europese landen binnen de EU afspraken te maken over de opvang van vluchtelingen. Hij vindt ook dat daar niet op moeten worden aangedrongen, want ‘gekleurde mensen’ hebben daar volgens hem geen enkele kans op een normaal leven.

Blok: "(…) Loop eens over straat in Warschau of in Praag, daar lopen helemaal geen gekleurde mensen. Die mensen zijn binnen een week weg. Worden letterlijk waarschijnlijk in elkaar geslagen. Die hebben daar geen leven.''
Deze uitspraken zullen hem niet in dank afgenomen worden.

Gevraagd om een reactie zegt minister Blok: ''Op 10 juli heb ik tijdens een besloten bijeenkomst met Nederlanders gesproken die werkzaam zijn bij internationale organisaties. Mijn doel was een open uitwisseling te stimuleren en van de deelnemers hun ervaringen te horen. Mijn inbreng tijdens de vraag & antwoordsessie van de bijeenkomst was er deels op gericht te prikkelen. Tijdens de besloten bijeenkomst heb ik illustraties gebruikt die in het publieke debat ongelukkig kunnen overkomen.''

Op de site van Zembla zijn de fragmenten van zijn antwoorden terug te zien.

Volgens mij heeft Minister Blok niks verkeerds gezegd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Mahalingam »

Het AD geeft:
Als een van de tachtig toehoorders Suriname oppert, haalt Blok hard uit naar de republiek. ,,Dus de partijen in Suriname zijn niet langs etnische lijnen opgedeeld? Een functionerende rechtstaat en democratie? (...) Suriname is een failed state. En dat heeft ernstig te maken met de etnische opdeling.''
en er is ook gezegd:
Blok benadrukt dat een samenleving snel 'tegen haar grenzen' aanloopt als er veel migranten komen. ,,Vandaar dat ik ook zeg: ik begrijp de mensen in Amsterdam-West en de Schilderswijk. Want als je in Benoordenhout woont, is het hartstikke leuk om op zondag naar de Turkse bakker te gaan. Je hebt ook geen last van een aantal bijeffecten. Maar als je er middenin woont, heb je enorm last.''

En die problemen hebben een genetische grondslag, betoogde Blok. ,,Waarschijnlijk zit ergens diep in onze genen dat we een overzichtelijke groep willen hebben om mee te jagen of om een dorpje te onderhouden. En dat we niet goed in staat zijn om een binding aan te gaan met ons onbekende mensen.''
En over de MOE-landers die geen migranten willen toelaten:
De minister denkt dan ook niet dat er goede afspraken met Oost-Europese landen in de EU zijn te maken over de gelijkmatige opvang van vluchtelingen. ,,Oost-Europeanen gaan daar nooit meer akkoord'', zei hij. ,,Loop eens over straat in Warschau of in Praag, daar lopen helemaal geen gekleurde mensen. Die mensen zijn binnen een week weg. Worden letterlijk waarschijnlijk in elkaar geslagen. Die hebben daar geen leven.''

Blok laat in reactie aan Zembla weten dat hij probeerde het publiek 'te prikkelen om 'hun ervaringen te horen'. ,,Tijdens de besloten bijeenkomst heb ik illustraties gebruikt die in het publieke debat ongelukkig kunnen overkomen.'
https://www.ad.nl/politiek/blok-surinam ... ~a586aaab/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

Reacties van kamer leden over de uitspraak van minister Blok.

SP-Kamerlid Sadet Karabulut vindt de uitspraken van Blok een minister van Buitenlandse Zaken onwaardig. "Deze minister komt serieus niet verder dan dat vreemdelingenangst nu eenmaal in de aard van mensen zit? Dat wij niet samen zouden kunnen leven en dus een betere wereld onmogelijk is?" Karabulut eist dat de minister zijn woorden terugneemt.

Zihni Özdil (GroenLinks) noemt de uitspraken "onjuist, schadelijk en on-Nederlands". "Van Hugenoten zoals Marot en Sefardische Joden zoals Spinoza tot het internationale onderzoeksteam waarmee de Groninger Ben Feringa de Nobelprijs won: multi-etniciteit is de kracht van ons land", schrijft het Kamerlid van Nederlands-Turkse afkomst op Facebook. "Want Blok schoffeert niet alleen al die Nederlanders die er zo uitzien als ik, maar ook nog eens onze vaderlandse geschiedenis en onze nationale eigenheid."

PvdA'er Lilianne Ploumen noemt de opmerkingen "erg onprofessioneel". "Ik woon twintig jaar in Amsterdam Nieuw-West waar verschillende mensen van verschillende afkomsten er met elkaar het beste van maken. En als er problemen zijn, moet je die bespreekbaar maken." In de Kamervragen die zij heeft ingediend wil zij weten of de uitlatingen met betrekking tot Suriname, Singapore en de vluchtelingenproblematiek kabinetsbeleid zijn.

Coalitie
D66'er Kees Verhoeven noemt de uitspraken van Blok "onbegrijpelijk". ''De taak van de minister van Buitenlandse Zaken is om diplomatieke betrekkingen te onderhouden." Hij wil snel een uitleg over zijn uitlatingen over vluchtelingen en de multiculturele samenleving.

VVD'er Han ten Broeke: "De uitspraken van minister Blok, weliswaar gedaan in een besloten setting, zijn lomp. Niemand zal beweren dat Suriname een modelstaat is of dat migranten in Oost-Europese landen altijd vriendelijk worden bejegend, maar de minister had deze punten ook kunnen maken met een minder lompe woordkeus."

Over de uitspraken met betrekking tot de multiculturele samenleving had Ten Broeke geen commentaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

Uiteraard. Ik had niks anders dan excuses verwacht. En hier zijn ze dan. Wel jammer dat de 100 nieuwe VVD leden nu zich weer bedenken, en FvD of PVV blijven stemmen.
Minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken betreurt dat hij aanstoot heeft gegeven met ‘te scherpe bewoordingen’ over landen als Suriname en integratie. De 'illustraties' die de minister vorige week tijdens een besloten bijeenkomst heeft gebruikt, noemt hij nu ‘ongelukkig’.

Dat schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer, waarin hij op verzoek van veel partijen opheldering geeft over de uitspraken die vandaag via tv-programma Zembla openbaar werden.

In zijn brief schrijft Blok dat hij met de term failed state niet de gangbare internationale definitie bedoelde. Hij benadrukt dat in het land verschillende bevolkingsgroepen wel vreedzaam samenleven, maar dat de etnische herkomst blijft in hoge mate bepalend voor de politieke verhoudingen.

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Mahalingam »

Zou het de moeite waard zijn om vanavond naar de StaatsTV te kijken?
Eigenlijk weten we wel wie bij wie komt opdraven om zijn/haar zegje te doen dat we ook al kennen.
Heel Holland Deugt wil hoofd Blok op blok
VVD buza-minister zegt sorry na waarheden als koeien
Terwijl ze in de moskeeloze monoculturen die ruraal Nederland nog steeds kent amper weten wie Stef Blok is, weten ze daar wel dat Blok gelijk heeft, met z'n opheffiaanse praatjes voor een besloten (lol) bijeenkomst. Multiculti werkt niet, en waar het wel werkt kost het klauwen met geld, opgebracht door mensen die wel werken.
Iedere boscreool kan u vertellen dat Suriname het meest racistische land ter wereld is. Iedere Nederlandse parlementair journalist weet dat de VVD hoofdelijk verantwoordelijk is voor de Einstürzende Neubauten van de multiculti puinhoop - dus dat had Woke Bloke er ook wel even bij mogen zeggen.
Chips, nootjes, bierrr voor een heerlijk avondje DeugTV met NOS Journaal, Nieuwsuur & Tante Eva. Want iedereen en z'n fatsoensmoeder is nu even Donald Trump en Wierd Duk vergeten en richt de lompe deugpijlen piswoest op BuZa Bijgoochem Blok, die zijn bruine keutel nu alweer intrekt. Maar dat gaat niet genoeg zijn. Spoeddebat! Kamer terug van reces! Motie van Lompheid! Aftreden!
https://www.geenstijl.nl/5142994/heel-h ... k-op-blok/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door King George »

Kamerbrief over uitspraken minister Blok tijdens besloten bijeenkomst Touch Dutch Base 2018

Minister Blok (Buitenlandse Zaken) geeft de Tweede Kamer een toelichting op de uitspraken die hij heeft gedaan tijdens de besloten bijeenkomst Touch Dutch Base 2018 op dinsdag 10 juli 2018.

https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... -base-2018

>> Download 'Kamerbrief over uitspraken minister Blok tijdens besloten bijeenkomst Touch Dutch Base 2018' <<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door King George »

Gisteren keek ik naar Jinek. Meehuilen met de wolven alom. Het hoogste woord mocht worden gevoerd door de voorzitter van Vluchtelingenwerk Nederland. Dan zijn we gelijk weer van ons portie moraal claimende politiek correcte meningssturing voorzien, nietwaar?

  • Jasper Kuipers en Joost Vullings gaan in op de omstreden uitspraken van minister Blok
    De multiculturele samenleving is mislukt, zegt minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok. Deze en andere pittige uitspraken over onder andere Suriname en vluchtelingen deed de minister op een besloten bijeenkomst van internationale organisaties. Politiek Den Haag is verbolgen. Blok zelf zegt de uitspraken te betreuren en bood als snel zijn excuses aan. Hij had de verkeerde woorden gekozen. Is hiermee de kous af? Politiek commentator Joost Vullings en adjunct-directeur van Vluchtelingenwerk Nederland Jasper Kuipers geven hun reactie.
https://evajinek.kro-ncrv.nl/fragmenten ... ister-blok





>> Klik hier << voor bekijken uitzending
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door King George »

Lees dit eens:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/23/re ... n-a1593359


En bekijk dit eens:





Dan heeft Stef Blok toch niets verkeerds gezegd wat betreft failed state? Dus ik snap die lange tenen en tere zieltjes niet zo.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

D66-leden in opstand tegen minister Blok: Excuses of aftreden

Een grote groep D66-leden komt in opstand tegen VVD-minister Stef Blok. Zij willen dat hun Tweede Kamerfractie ‘oprechte excuses’ van de minister van Buitenlandse Zaken eist vanwege zijn uitspraken over onder meer Suriname en de multiculturele samenleving. Gaat Blok niet dieper door het stof dan moet in het uiterste geval op zijn aftreden worden aangestuurd.

Dat stellen D66-leden die zich bezig houden met de multiculturele samenleving in een open brief die vandaag wordt verspreid. De D66'ers willen dat Blok ook wordt gevraagd hoe hij zijn geloofwaardigheid denkt te herstellen.

Blok stelde onder meer dat mensen uit verschillende bevolkingsgroepen niet vreedzaam samen kunnen leven. Suriname noemde hij een 'failed state'. Singapore laat alleen arme migranten toe 'voor de schoonmaak'.

Het leidde tot veel kritiek op Blok. De minister gaf gisteren in een Kamerbrief aan te betreuren dat hij aanstoot heeft gegeven door 'te scherpe bewoordingen' te kiezen, maar de groep D66-leden noemt die uitleg ‘ronduit onvoldoende’. Ze vinden dat hij vooral pogingen heeft gedaan zijn eigen gezichtsverlies te beperken.

,,De uitspraken van Blok hebben een groot gevoel van verdriet en ook boosheid losgemaakt’’, zegt Maurice Pahladsingh, een van de D66-leden die de brief heeft ondertekend en zelf een zoon van Surinaamse ouders. ,,Blok vertegenwoordigt de regering waar wij als D66 ook deel van uitmaken. Het gaat over iets heel fundamenteels. Wij geloven in een pluriforme en multiculturele samenleving. Zijn uitspraken worden gevoeld in heel de samenleving. Ze doen ook mij pijn. ‘Leuk dat je er bent, maar ik geloof er niet in dat je een goede bijdrage kunt leveren aan de samenleving’, zegt Blok eigenlijk.’’

Dat gevoel komt ook terug in de brief. De uitspraken van Blok getuigen volgens de D66-leden ‘van een diep wantrouwen in de multiculturele samenleving die in Nederland en overal in de wereld in de afgelopen honderden jaren is ontstaan.’ ,,Daarnaast zijn ze ronduit beledigend voor miljoenen mensen in Nederland en het buitenland, met name in de door Nederland gestichte multiculturele staat Suriname en hun directe verwanten in ons land’’, aldus de D66-leden.

Opstappen
De D66-leden zeggen er vertrouwen in te hebben dat hun Kamerfractie Blok ervan kan overtuigen oprechte excuses te maken. ,,Wij doen een indringend beroep op de leden van onze fractie om de middelen in te zetten die de minister ertoe bewegen om dat op de kortst mogelijke termijn dat ook daadwerkelijk te doen.’’

Doet Blok dat niet dan moet de D66-fractie wat de groep leden betreft aandringen op het vertrek van de minister.
Nou ja. Wat houdt D66 tegen om zelf uit de regering te stappen, om zo een statement te maken.

Ik zeg...DOEN....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

Ik hoor het mevrouw Ploumen met haar hese, gorgelende stem zeggen.
PvdA: Kamer terug van zomerreces om kwestie-Blok

De PvdA wil dat de Tweede Kamer terugkeert van zomerreces om de commotie rond minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) te bespreken. Volgens de partij zou er een debat gevoerd moeten worden met de Kamerleden van alle partijen die over Buitenlandse Zaken gaan.

"De uitspraken van de minister kunnen niet door de beugel en schaden ook nog eens de positie van Nederland in het buitenland", zegt PvdA-Kamerlid Lilianne Ploumen. "Ik wil volgende week in debat met de minister van Buitenlandse Zaken. Dit kan niet wachten tot na de zomer."

Er moet nog gestemd worden over het voorstel van de PvdA. Er is een meerderheid nodig voordat de Kamer daadwerkelijk terugkeert voor een debat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Heeft iemand misschien enig idee of Blok hier toevallig weleens op het forum komt? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door xplosive »

Politici slikken waardheidslievende woorden doorgaans graag in en excuseren zich hier uitbundig voor om hun hachje te redden wanneer ze teveel (machtige) tegenwind oogsten van mensen die geen uitingen van ongemakkelijke waarheden kunnen verdragen.

Je zou dit censuur door middel van intimidatie kunnen noemen.

Slappe knieën en ruggegraatloosheid zijn schering en inslag. Zo ook bij Stef Blok.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:Slappe knieën en ruggegraatloosheid zijn schering en inslag. Zo ook bij Stef Blok.
Ik denk zelfs dat dat een selectiecriterium is, want we zien niets anders.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door King George »

Ariel schreef:Ik hoor het mevrouw Ploumen met haar hese, gorgelende stem zeggen.
PvdA: Kamer terug van zomerreces om kwestie-Blok

De PvdA wil dat de Tweede Kamer terugkeert van zomerreces om de commotie rond minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) te bespreken. Volgens de partij zou er een debat gevoerd moeten worden met de Kamerleden van alle partijen die over Buitenlandse Zaken gaan.

"De uitspraken van de minister kunnen niet door de beugel en schaden ook nog eens de positie van Nederland in het buitenland", zegt PvdA-Kamerlid Lilianne Ploumen. "Ik wil volgende week in debat met de minister van Buitenlandse Zaken. Dit kan niet wachten tot na de zomer."

Er moet nog gestemd worden over het voorstel van de PvdA. Er is een meerderheid nodig voordat de Kamer daadwerkelijk terugkeert voor een debat.
Had Stef Blok z'n rug recht gehouden, dan had de PvdA mij m'n rug op gekund en dan had de PvdA maar lekker gewacht tot na het reces. Nu Stef Blok op hangende pootjes is teruggekeerd in de politiek correcte comfort zone door laf z'n keutel ingetrokken te hebben mag wat mij betreft zijn verlof ingetrokken mogen worden. Wie pluche verkiest boven de waarheid is een verrader.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Mahalingam »

En er is reactie uit Suriname. En ja, een land waarvan de helft van de inwoners naar elders is verhuisd (Bijlmer en omstreken) is niet per sé een failed state.
Maar ze hebben geen rassenrellen alleen maar corruptie, vriendjespolitiek en last van koloniale naweeën. Het was koloniale verdeel en heers politiek die Suriname heeft opgezadeld met politieke partijen langs etnische grenzen.
Afbeelding

En reizigers waarschuwen voor beroving zoals BuZa doet, beschadigt de reputatie van Suriname, net zoals de woorden van Blok. Die nu ook verdacht wordt van een 'agenda ven herkolonisatie'.
Laatst gewijzigd door Mahalingam op vr jul 20, 2018 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door King George »

Krijgt Suriname nog steeds gratis geld van Nederland?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: net zoals de woorden van Blok. Die nu ook verdacht wordt van een 'agenda ven herkolonisatie'.
Alsjeblieft zeg. :no1: Ik ben juist zo blij dat Suriname geen onderdeel meer uitmaakt van Nederland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Pilgrim »

Stef Blok-criticus Nynke de Jong is een onnozel wicht met onderontwikkeld denkvermogen

Geplaatst op 20 juli 2018

Afbeelding

Jan Roos pakt in zijn column van deze week zijn Algemeen Dagblad-collega Nynke de Jong aan. De Jong suggereerde namelijk dat Stef Blok moest emigreren naar de Noordpool vanwege zijn afkeer van de multiculturele samenleving. Dat is onnozel én hypocriet, zo betoogt Jan.

Ik ga iets doen wat ik eigenlijk helemaal niet moet doen. Ik ga een zwakkere in de samenleving aanvallen. Op de man spelen, of in dit geval de vrouw. Dus precies wat mijn lieve moeder mij heeft geleerd om niet te doen. Pak iemand van je eigen kracht, zegt ze altijd. Niet naar beneden schoppen. En toch ga ik het doen. Omdat dit zwakkere type een column heeft in het AD. Dan mag je iemand tot de enkels afzagen, ook al is het denkvermogen van diegene nou niet – uh hoe zeg je dat netjes – erg ontwikkeld. Lees eerst even deze column van Nynke de Jong.

Alles wat er mis is met dit soort linkse deugdenkers komt samen in dit schrijfsel van dit grietje. Om te beginnen heeft Minister Blok niets anders dan de waarheid gesproken. Dat is voor een minister, die onder premier Rutte werkt, al een complimentje waard. Over het algemeen liegen ze, maar nu is er dus eentje die zonder blad voor de mond spreekt over het multiculturele drama dat Europa steeds verder laat wegzakken als beschaafd continent.

Blok zei dus: “Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont. (...) En waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet.” Nou, ik ook niet. Niemand kent die, want ze zijn er niet. In ons land zijn, om maar twee bijvoorbeelden te noemen, Joden niet veilig en moet je als Koerd oppassen voor agressieve Turken. In elk land waar te veel immigranten leven is de samenleving als los zand geworden. Mensen leven langs elkaar, niet met elkaar. Sektarische invloeden van buitenaf worden binnenlandse problematiek zoals bijvoorbeeld de steeds verdergaande islamisering. Dat drukt op de eenheid en daarmee ook op de veiligheid van een land.

Nynke vindt dat als je dat ziet en zegt je waarschijnlijk heel hard op je hoofd bent gevallen. Anders gezegd, je moet haast wel een fysieke of geestelijke aandoening hebben als je tot deze conclusie komt. Of enge rassentheorieboekjes lezen. De laatste opmerking klonk waarschijnlijk gewoon heel lekker deugend, want ras heeft niets van doen met de woorden van Blok. Hij zegt nergens dat een blanke staat beter is. Hij noemt het alleen onmogelijk om met heel veel verschillende culturen vreedzaam in een land samen te leven. De Jong noemt de uitspraken van Blok belachelijk. Als enig tegenargument presteert ze het om te melden dat er hier geen burgeroorlog is. De multiculturele samenleving is dus een succes in haar hoofdje, totdat er een burgeroorlog woedt. Een nogal ongenuanceerde stelling voor iemand die graag genuanceerd wil zijn, me dunkt.

Als het niet stupide genoeg is vindt Nynke dat Stef Blok zelf maar “moet oprotten” vanwege zijn kritiek. Ik blijf het toch opvallend vinden dat de liefhebbers van een inclusieve samenleving zo graag mensen willen laten oprotten. Dat maakt de maatschappij, mijn inziens, toch wel een erg exclusief feestje. “Ga lekker op de Noordpool je eigen Stef Blok-samenleving oprichten, vol witte mannen van middelbare leeftijd die idiote uitspraken doen.” Dit onnozele wicht wil dus dat iedereen die ziet wat er werkelijk gaande is oprot. Natuurlijk gaat dat gepaard met een racistische en discriminerende opmerking over Bloks huidskleur en leeftijd, want dit soort anti-racisten hebben de mond vol over blanken, die ondanks hun zogenaamde kleurenblindheid het kwaad van de wereld zijn.

Zo zie je maar dat de zogenaamde deugers steeds maar weer niet deugen. Dat zou natuurlijk voort kunnen komen uit slechtheid, maar ik ben bang dat het niets anders is dan simplisme.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... kvermogen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Pilgrim »

Echt Rechts

Geplaatst op 20 juli 2018

Afbeelding

Normaal gesproken vind ik de VVD een afschuwelijke partij. Een zoethoudertje, een fopspeen van het zuiverste water. De goedgelovigen af en toe wat stoer strooivoer toewerpen, maar als het erop aankomt niet thuis geven – dat is nou de VVD. Neem Mark Rutte bijvoorbeeld. Eerst zinspelen op Turken die zouden moeten ‘op pleuren’, maar amper een dag later alles alweer inslikken. Het was namelijk – in de woorden van de premier zelf – “niet letterlijk” bedoeld. Tja, aan dit soort ‘klare taal’ heb je dus helemaal niks. Maar met de controversiële uitspraken van Stef Blok ligt het misschien toch ietwat anders. Een mens mag toch hopen?

Ten eerste zijn de gewraakte meningen (naar onze totaal verziekte maatstaven dan) zonder omwegen als ‘extreem’ te typeren. Thierry Baudet en Geert Wilders hadden zich er niet aan willen branden, maar ondertussen vertoonden ze een treffende gelijkenis met wat indertijd door apartheidsideologen in Zuid-Afrika werd betoogd. Het is allemaal nét eventjes wat anders dan de geijkte gemeenplaatsen die we van de VVD gewend zijn. Bepaald niet zoiets als In Rotterdam spreken we Nederlands – het is iets van een totaal verschillende orde.

Geen open deuren aan platgelopen platitudes dus, maar evenmin een stellingname die zich gemakkelijk zal laten modificeren, clausuleren of nuanceren. Daarvoor waren de gebruikte bewoordingen namelijk te stellig, te absoluut en te concreet. Zich distantiëren van wat gezegd is, zal waarschijnlijk ook niet lukken en niet alleen omdat dit natuurlijk totaal ongeloofwaardig zou zijn. Hij had – om maar even een dwarsstraat te noemen – net zo goed kunnen zeggen “homofilie is vies”. Dergelijke grove vormen van afvalligheid en ketterij laten zich binnen de progressieve orthodoxie namelijk niet verzoenen door een simpel ‘sorry, zo bedoelde ik het niet’.

De woorden van Stef Blok werden afwisselend door de mangel gehaald als ‘onprofessioneel’, ‘heel dom’, ‘lomp’, ‘achterlijk’ en – vanzelfsprekend – ‘racistisch’. Maar wat niemand kon aantonen, was waar de minister het dan precies bij het verkeerde eind had gehad. Dit weerhield een enkeling, zoals de ‘expert’ koloniale en postkoloniale geschiedenis die bij de Volkskrant zijn zegje mocht doen, er overigens niet van het evengoed nog te proberen. Maar om de één of andere reden klonk het duidelijkste voorbeeld van ‘vreedzaam multiculturalisme’ dat hoogleraar Gert Oostindie bleek te kunnen bedenken – namelijk Latijns-Amerika – niet erg overtuigend. Het deed eerder een uitzichtloze wanhopigheid vermoeden.

Toen Stef Blok het had over ‘de oorspronkelijke inwoners’, refereerde hij indirect aan de oudste en eerste rechten die deze ‘inheemsen’ hadden moeten toekomen. Rechten dus, waar wij als Nederlanders aanspraak op moeten maken voordat het ook voor óns te laat is. Verder had hij het over genen, over biologie en over geschiedenis. Voor de verandering werd multiculturalisme nu eens een keertje niet afgewezen op basis van opportunistische gelegenheidsargumenten (bijvoorbeeld de kosten van de asielzoekers, de terrorismedreiging of Zwarte Piet), maar op basis van iets veel fundamentelers. Namelijk recht en rede.

Door: “eg regs”

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/20/echt-rechts/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Mahalingam »

Ik was gisteravond bij de buurtborrel/etentje waar, zoals verwacht mensen aanwezig waren die buren van elkaar zijn.
Mijn buurt is Gr. Links, bakfiets, D666.
Ik kon het niet nalaten om een steentje in de vijver te gooien (figuurlijk).
"ik hoor dat een zekere Blok van Buitenlandse Zaken een bok heeft geschoten."

Daarna heb ik het gehouden op 'gossie zeg. nee maar. Het is toch wat. Nou nou. Echt waar? e.d.'
En vanochtend lees ik dan dit wat ik vind slaan op mijn belevenis gisteren.
  • De werkelijke schade van de affaire-Blok is dat gewone burgers zich voortaan wel driemaal bedenken alvorens ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat de minister vertelde
Zo hypocriet, die heksenjacht op Stef Blok


De werkelijke schade van de affaire-Blok is dat gewone burgers zich voortaan wel driemaal bedenken alvorens ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat de minister vertelde, schrijft Ronald Buijt.

De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?

Wat in de beeldvorming niet hielp, is dat de minister zijn uitspraken deed op een besloten bijeenkomst. De opnames werden via Zembla gelekt. Zo bezien is hij betrapt. Betrapt op gedachtengoed wat hij niet in Kamer of tv-studio verspreidt. Het grote publiek had hem niet eerder zo gehoord. Als Blok al zo denkt, zijn er mogelijk meer in de gevestigde politiek die zo denken maar dat doorgaans verzwijgen. Bij de VVD, en vast ook bij het CDA.

Dat maakt de affaire-Blok zo verwarrend. Bij Geert Wilders en Thierry Baudet weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Uit die hoek verwacht men dit soort taal. Om te voorkomen dat kiezers naar hen trekken, roepen VVD’ers in campagnetijd wat stoers over opvang in de regio en misbruik van sociale voorzieningen. Maar ze gaan in toon en belofte nooit zo ver als Wilders en Baudet. Dat tweetal moet immers buiten de orde geplaatst worden. Gevestigd rechts houdt hen voor ‘onverantwoordelijk’ en links framet hen als ‘racistisch’. Sinds deze week zijn de kaarten anders geschud. Hoe kan de VVD nu nog afstand nemen van Wilders en Baudet?
Spoiler! :
Achter dat probleem voor campagnestrategen, schuilt een ander probleem: hoe vrij zijn politici, bewindslieden meegerekend, in hardop nadenken? Blok wilde prikkelen, zegt hij. Vrij van gedachten wisselen. Zulks gaat niet van een briefje, maar vergt verbale lenigheid en dat brengt risico’s met zich mee. Is de politiek, de kunst van het redeneren, ermee gediend als we meteen de zwaarste consequenties verbinden aan een wat lompe oefening? Zou het niet beter zijn die te bewaren voor het beleid van de minister? Woorden doen ertoe, dat zeker, maar de context bepaalt in welke mate. Dit was in de context van een gedachtenexercitie. Niets meer, niets minder.

Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.

Blok stelt verder „dat we niet goed in staat zijn om een binding aan te gaan met ons onbekende mensen” en van nature geneigd zijn om naar mensen toe te trekken die op onszelf lijken, waar we veel mee gemeen hebben. Links wordt daar heel boos van, omdat dit indruist tegen hun positie in het nature-nurture-debat en daarmee hun verlangen naar een maakbare samenleving. Maar waarom vindt links het wél prima dat migranten samenklitten, naar hun eigen voetbalclub gaan, naar islamitische scholen, naar moskee-internaten en trouwen met een partner uit de eigen groep?

Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’. De opiniemakers, journalisten en politici die geen gelegenheid onbenut laten om de vermeende schaduwzijden van de Nederlandse cultuur te benadrukken (slavernijverleden, zwarte piet), zijn toevallig ook altijd degenen die andere culturen en in het bijzonder het multiculturalisme beschermen tegen kritiek. De werkelijke schade van deze affaire is daarom: gewone burgers zullen zich voortaan driemaal bedenken voor ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat Blok vertelde. Het is deze publieke executie die angst zaait, niet de woorden van de minister.

Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.

Nu de minister van Buitenlandse Zaken zijn woorden toch heeft ingetrokken, wil de oppositie natuurlijk meer: onderbreking van reces, een Kamerdebat, excuses aan alles en iedereen. Dieper door het stof, ook in het buitenland. Zoveel gezagsverlies is niet te verdragen. Hopelijk houdt Blok de eer alsnog aan zichzelf: beter met opgeheven hoofd vertrekken uit deze arena dan jezelf zo verloochenen. Alsjeblieft minister Blok, laat het hier maar bij.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/20/zo ... k-a1610711
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Ariel »

Minister Stef Blok is „graag bereid” na de zomer te gaan praten met zijn ambtenaren van Buitenlandse Zaken over de omstreden uitspraken die hij deed over onder meer integratie. Dat schrijft hij vrijdag in een brief aan zijn „beste BZ-collega’s.”
„Ik besef dat deze uitspraken ook collega’s binnen de BZ-organisatie persoonlijk raken. Dat vind ik oprecht heel vervelend”, laat de bewindsman weten.

„De reacties die mij nu bereiken neem ik dan ook serieus.” Minister Blok schrijft verder dat zijn medewerkers erop kunnen rekenen „dat ik dan ook met volle inzet en enthousiasme, samen met jullie, verder wil werken aan het Nederlands buitenlandbeleid.”
Nou, Blok is dus ook "verloren" als een ietswat rechtse VVD-er.

Jammer.

Pechtold snapt ook niet dat Blok tot zijn omstreden uitspraken kwam. „Zo ken ik hem niet”, zei hij in praatprogramma Jinek. De teksten van de VVD’er hadden volgens hem de ’diepgang van een surfbord’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Maar ze hebben geen rassenrellen alleen maar corruptie, vriendjespolitiek en last van koloniale naweeën.
Wat ontbreekt is te vermelden dat Suriname vooral uitblinkt in zijn ongebreidelde discriminatie door het volk onder het volk, namens het volk, voor het volk. Iedereen negeert iedereen als de pest wanneer hij of zij een andere etnische entiteit heeft.

Als ergens een goed voorbeeld van een slecht functionerende multiculturele samenleving bestaat dan is het wel merkbaar in Suriname. Een blanke vriend van mij was een paar maanden geleden voor het eerst in Suriname. Het eerste waar hij over berichtte toen hij na vier weken terugkeerde, ging over de onderlinge discriminatie van Surinamers die hij had waargenomen tussen Indiërs, Bosnegers, Chinezen en Blanken. Iedere groep viert zijn eigen feest en overleeft binnen de eigen leefgemeenschap. In Suriname zijn verschillende stammen van inheemsen: de Arowakken, de Caraïben, de Trio’s, de Wajana’s en de Akoerio’s. En niet vergeten de Marrons.

Wat misdaadcijfers betreft, zal dit niet anders zijn dan in landen met dezelfde restanten van de slavernij: Amerika, Cuba, Europa. Niet iedere neger heeft aandrang tot crimineel gedrag, maar bijna iedere neger heeft wel een aangeboren minderwaardigheidscomplex vanwege zijn huidskleur. En toch zijn hele zwermen zwarten sterk gelovig in de Heer. Hoe ik dat nou weer moet rijmen . . .

En dan die smerige hypocrisie van de linkse Gutmensch politiek. Bananenschillen op het voetbalveld gooien wanneer daar negers op spelen en tegelijkertijd apengeluiden laten horen wordt als zéér discriminerend ervaren. Mogelijk ook als haat zaaien en de grappenmakers ervan kunnen zwaar gestraft worden. Waarom moet humor toch altijd met twee maten gemeten worden? Ik bedoel, een cabaretier op de planken zal niets in de weg worden gelegd, terwijl het om dezelfde wetenschappelijke onschuld gaat:

Wij stammen allemaal af van de apen.


Niet dat ik weet, maar bijna iedereen aanvaardt de evolutietheorie als wetenschappelijk bewezen wijsheid. Dus . . . Of heeft het er misschien toch mee te maken dat juist negers NIET in de evolutietheorie geloven?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie