Hoekse en kabeljauwse twisten in Urk

Ariel

Hoekse en kabeljauwse twisten in Urk

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 4:58 pm

Er is een vete ontstaan in Urk. Het begon onschuldig met een ruzie op een appgroep tussen een Marokkaan en een knul uit Urk, maar de boel begint te escaleren.

Grote vechtpartij in Urk, jongeren belagen verslaggever

De politie heeft gisteravond ingegrepen bij ongeregeldheden op Urk. Daarbij gebruikten ze de wapenstok en zetten ze honden in tegen tientallen vechtende jongeren. Een verslaggever van Omroep Flevoland werd belaagd. Er is nog niemand opgepakt.

De politie kreeg rond 19.00 uur een melding over ongeregeldheden bij een snackbar; daarna trok een grote groep naar een woning. Volgens een politiewoordvoerder verzamelden zich daar zo'n 100 jongeren die vuurwerk afstaken.

De politie riep de hulp in van collega's uit omringende gemeenten. Pas om 23.00 uur was het weer rustig. Niemand werd opgepakt, omdat agenten "hun handen vol hadden" aan het beheersbaar houden van de situatie.

Aanleiding voor de ongeregeldheden was mogelijk een vechtpartij, waarbij volgens onbevestigde berichten een vrouw gewond is geraakt.

Rookbom en knalvuurwerk
Een verslaggever van Omroep Flevoland werd belaagd. Zijn hoofdredacteur Allard Berends kwam met een boze reactie:

Ongeregeldheden op Urk, verslaggever belaagd met vuurwerk

Een groot aantal politieagenten moest maandagavond ingrijpen vanwege ongeregeldheden op Urk. Daarbij werden ook politiehonden ingezet.

Aanleiding voor het oproer was een vechtpartij aan de Richel, in de buurt van snackbar Willem de Boer. Bij de vechtpartij zou rond 18:00 uur een vrouw gewond zijn geraakt. Meer dan honderd Urker jongeren kwamen op de vechtpartij af. Later verplaatste de groep jongeren zich naar de Noorderpalen.

Op videobeelden op sociale media zijn agenten te zien die met de wapenstok in de aanslag lopen. Een aantal straten werd ontruimd en was tijdelijk afgezet. Ook werd er vuurwerk afgestoken. Burgemeester Pieter van Maaren noemt de ongeregeldheden "volstrekt ontoelaatbaar".

Verslaggever belaagd met vuurwerk
Een verslaggever van Omroep Flevoland werd het werken onmogelijk gemaakt. Zijn apparatuur werd uit de camera-auto gehaald en er werd een rookbom in de wagen gegooid. Hem werd door tientallen Urker jongeren duidelijk gemaakt dat hij het dorp moest verlaten. Er werd ook knalvuurwerk naar hem toegegooid.

Hoofdredacteur Allard Berends noemt het heel ernstig dat het werken zo onmogelijk wordt gemaakt. ''Die mensen moeten gewoon met hun poten van onze verslaggever en spullen afblijven.'' De omroep doet aangifte. Berends heeft inmiddels een gesprek gehad met de burgemeester.

Volgens de politie is nog niemand aangehouden. Ook zijn er nog geen aangiftes gedaan. Burgemeester Van Maaren van de gemeente Urk noemt het "volstrekt ontoelaatbaar dat kennelijk enkele inwoners door een groep zijn belaagd".
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Re: Hoekse en kabeljauwse twisten in Urk

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 5:00 pm

Auto of meisje inzet ruzie op Urk

De onrust maandagavond op Urk zou gericht zijn tegen de 18-jarige Soufyan, die aan de Noorderpalen woont. Volgens hem is een opstootje van twee jaar geleden de aanleiding. Hij zou toen klappen hebben gehad en daarvan ging nu via WhatsApp een filmpje de ronde. Ook werd er gezegd dat de jongen een schadevergoeding voor de klappen heeft gehad en dat zijn vader met dat geld een nieuwe Mercedes heeft gekocht. Dit alles zorgde er volgens de tiener voor dat de ruzie maandagavond weer oplaaide.

In het dorp is ook een andere versie van het verhaal. Niet de ruzie van twee jaar geleden zou de aanleiding zijn, maar een WhatsApp-gesprek tussen de jongen en een plaatsgenoot. Daarin wordt geruzied over een meisje. Vervolgens dagen de twee elkaar in het gesprek uit om te komen vechten bij snackbar Willem de Boer.

Er is inderdaad een confrontatie geweest in de snackbar rond het afgesproken tijdstip. Soufyan is thuisgebracht door een agent. Later op de avond verzamelden zich tientallen jongeren voor het huis van het Marokkaanse gezin met vijf kinderen. Volgens hen kwamen er twee mensen naar binnen, werden buiten racistische leuzen geroepen en er werd met stenen gegooid.

Geschopt en geslagen
De moeder is geslagen op haar kaak en ze heeft trappen tegen haar borst en been gekregen. Ze ligt al de hele dag met hoofdpijn op de bank en zit naar eigen zeggen vol angst over wat er is gebeurd. Ook de jongen is geslagen.

Het gezin zegt aangifte bij de politie te gaan doen. De politie onderzoekt de aanleiding van de ruzie.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 5:20 pm

Intussen loopt men op een Marokkaanse facebook pagina warm om de Urkers een lesje te leren of om totaal te vernietigen.

Afbeelding

Content 4 Muslims Grappig om te lezen hoe Marokkanen over ons denken en schrijven...

Een kleine bloemlezing.

Ze moeten hard worden aangepakt want zulke mensen verdienen geen genade

Gelieve adressen door te geven. Aanstichters en degene die vanvoor stonden in het hele gebeuren. Die adressen zijn goud waard...

neen, je ma kon gwn niet van me afblijven. Ze vroeg weer een rondje van me... Je pa is gewoon een sukkelaar die haar niet aankan...

Urk is dat niet dat incestdorp in Nederland ?

Broeders en zusters uit Nederland en België laten we een unie zijn. En ons moeders verdedigen.
Morocans of Germany lets us United. Les marocains de france rejoinez vous a notre combats pour la defence de notre meres maman

Te triest dit ongelofelijk dat dit gebeurt in Nederland mooie normen en waarden laf volk hun hersens zijn aangetast van het snuiven

De politie zijn de grootste aanstichters en het kwaad, ze kijken toe. Bron pieten protesten!

Ja waarom zouden ze hun eigen racisten vervolgen. Ze vinden dit heerlijk. Als het in mijn omgeving was stond ik daar. Help altijd je broeders en of zusters als het moet. Laat die Racisten niet denken dat ze ons aan kunnen. Ik ben helemaal klaar voor een oorlog.

Dit kan niet onbeantwoord blijven !! Een moeder :heart: :cry: dat wij als jongeren soms de klappen of woorden moeten opvangen oke, maar NIEMAND komt aan onze moeders !!

Hun kk moeders neuken die handel . Als dit in bergen op zoom zou gebeuren . Die nacht zouden de daders en hun moeders en de moeders van hun moeders verkracht worden en huizen in de fik . Het zal blauw loeien die nacht // slaapeloos.

Ten eerste het is niet eens op het nieuws geweest ten tweede er is niemand aangehouden terwijl de politie aanwezig was op het moment van het gebeuren ik roep moslims op om de handen in een te slaan en deze vieze vuile varkens joden van een hoerezonen die gemaaid moeten worden politie stond erbij en keek ernaar en deed niks dat wil zeggen jullie hebben nu het recht om eigen rechter te spelen

Enz, enz...Wie de moed kan opbrengen om deze bagger in zijn geheel door te spitten. Succes, en veel plezier.

Voorlopig is mijn sympathie voor de Urkers.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 5:26 pm

Misschien net de druppel bij de Urkers.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 5:44 pm

En de verhalen worden steeds sappiger. Weet je wat ze tegen me zeiden? Kankerhoer . Gelukkig zeggen Marokkaanse jongeren nooit zulke dingen tegen Hollandse vrouwen. :thinking:

Moeder in shock na aanval Urker jeugd

Het Urker gezin Boukhizzou is de schrik alles behalve te boven. Maandagavond belaagde een groep van zeker honderd jongeren uit het dorp de woning van de familie. Ze gooiden met vuurwerk, maakten brandjes en mishandelden de 18-jarige Soufyan en diens moeder. „Ik vind het echt verschrikkelijk”, zegt de moeder thuis op de bank. „Weet je wat ze tegen me zeiden? Kankerhoer, immigrant, rot op naar je eigen land.”

Videobeelden tonen hoe tientallen jongeren toestromen, nadat een jongen seks zou hebben gehad met een vriendin van een Urkse jongeman.

Soufyans vader was niet thuis, toen de bom barstte. De man wachtte in de Eemshaven tot de visserskotter waarop hij werkt, zou vertrekken in de richting van Denemarken. Eén telefoontje bracht hem naar huis en daar blijft hij voorlopig ook. „Ik ga niet vissen tot het veilig is. Ik moet mijn vrouw en mijn vijf kinderen beschermen.”

Maandagavond rond een uur of zeven werd de zoon belaagd bij een snackbar in het dorp door een groep van twintig tot dertig jongeren. Daarna groeide de groep uit tot honderd mensen (volgens de politie, volgens het gezin ruim tweehonderd) en vielen er bij de deur klappen over en weer tussen een van de jongeren en Soufyan. Ook Soufyans moeder werd aangevallen, toen ze ertussen kwam. „Ik ben op mijn heupen geschopt, op mijn borst geslagen, op mijn gezicht geslagen. Uiteindelijk ben ik bewusteloos geraakt”, aldus de moeder.

Wat er precies aan de schermutseling voorafging is niet precies duidelijk. Urker jongeren zeggen dat Soufyan een berichtje stuurde waarin hij zei met een Urkers vriendin naar bed te zijn geweest. Daarna zou die Urker Soufyan hebben uitgedaagd. Die stelde vervolgens voor om bij een snackbar af te spreken.

De jongeren tonen van de Whatsapp-groepsgesprekken beelden op hun telefoon, maar Soufyan ontkent.

„Dat is nep. Ze hebben die gesprekken allemaal bewerkt. Het gaat om een incident van twee jaar geleden.” Toen werd de jongen hardhandig door een schoolgenoot op de grond gegooid in de kantine van de vissersschool, waar ze les hadden. Daarvan zijn ook beelden. „Het ging er in die tijd om wie de man zou zijn”, aldus Soufyan. „Nu was ik op weg naar de scooterwinkel en werd ik opgewacht. Ik heb met niemand afgesproken. Ze wilden gewoon hun eigen project X.”

’Wij lossen het zelf op’
Veel Urker jongeren zeggen dat zij, ’de Urkers’, een conflict hebben opgelost. „Het is zijn verdiende loon”, aldus een zestienjarige bij een middelbare school. „Urkers zijn heel lieve mensen, maar je moet niet gaan knaken (rotzooien) met ze”, zegt de 18-jarige Jan de Boer. Een ander: „Dan wordt de politie niet zo snel gebeld. Wij lossen het zelf op.”

In de Whatsapp-groep Rollerbankapp, waarin de brommer- en scootereigenaren elkaar waarschuwen voor rollerbanken van de politie, werd iedereen van alles op de hoogte gehouden. In de groep zitten meer dan 120 jongens en dat verklaart ook waarom die zo snel op de been waren. „Veel mensen waren ook op zoek naar sensatie. Er gebeurt hier verder helemaal niks.”

’Alleen jeugd is racistisch’
Opvallend is dat een aantal van de jongens zegt zich de laatste tijd te hebben geërgerd aan het gedrag van Soufyan dat ’steeds Marokkaanser’ zou worden. „Hij was vroeger normaal. Hij zou een visserman worden, maar later ging hij om met Marokkanen. Nu is het bah en swah.” De opmerkingen lijken een onderliggend probleem op Urk aan te kaarten. Maar daarvan wil burgemeester Pieter van Maaren van Urk niet weten. „De politie zegt dat het in de relationele sfeer is. Het is voor mij prematuur om op onderzoeken vooruit te lopen.”

Het gezin Boukhizzou zegt al dertig jaar probleemloos op Urk te wonen. „We hebben nooit problemen met volwassenen gehad hier. Die zijn echt top. Maar de jeugd is racistisch tegen buitenlanders, alleen de jeugd”, aldus de ouders.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 6:13 pm

Het AD beweert dat Urkse jongeren huis van een Marokkaanse jongen binnendrongen, 'Geertje Wilders' roepend. Dat is op de begeleidende video niet te zien/horen. 'Geertje Wilders' werd wel in 2015 geroepen op video Geldermalsen.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 8:30 pm

Urk op scherp na aanval jeugd: ’Nieuwe acties gepland’

Terwijl de politie een 18-jarige man heeft aangehouden, gonst het op Urk van de berichten dat jongeren opnieuw van plan zijn de boel op stelten te zetten. Meerdere Urker jongeren geven aan dat er nieuwe acties gepland zijn. Ze noemen daarvoor verschillende locaties. Maar er zijn ook berichten over Marokkaanse jongeren die wraak willen nemen.

Een woordvoerder van de politie Midden-Nederland zegt zelf niets te weten. ,,Maar onze mensen zijn daar volop aanwezig. Ik mag aannemen dat ze zich daar laten informeren. Onze primaire taak is nu in elk geval om de boel daar rustig te houden.’’

,,Er gaat wel wat gebeuren vanavond’’, zegt een jongen op een brommer. ,,De mocromaffia komt hier naartoe’’, grapt een andere jongere. Vooral via Whatsapp en Facebook worden de meest wilde uitlatingen gedaan. ,,Urk zal in een hel veranderen. Het gaat niet eens zo zeer om Souf (Soufyan, de jongen waarom alles draait), maar het gaat hier om een Marokkaanse vrouw die wij als onze eigen moeder beschouwen’’, is bijvoorbeeld te lezen. Hoe serieus de berichten moeten worden genomen, is niet duidelijk.

’Pussy’s’
Op de vraag of de jongeren op Urk niet beter lekker binnen kunnen blijven, antwoorden twee jongens serieus: ,,Dan zijn we pussy’s en we zijn hier op Urk geen pussy’s.’’

Inmiddels is duidelijk dat de politie een 18-jarige man heeft aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de rellen van maandag.

Burgemeester Pieter van Maaren riep eerder op de dag in een verklaring de jongeren in zijn dorp op om weg te blijven bij rellen en incidenten. Hij wil dat iedereen op zich gedraagt zoals van een respectvol burger verwacht mag worden. ,,En indien hulpdiensten bij incidenten optreden, dit niet te belemmeren en liefst weg te blijven.’’

Volgens een woordvoerder van de burgemeester was de oproep voordat geruchten over nieuwe incidenten de ronde deden, maar geldt het ‘natuurlijk’ onverminderd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 12, 2019 9:44 pm

De Politie bewaakt rotonde bij de carpoolstrook bij Urk. Is dat een beetje overdreven?

Afbeelding

Op alle toegangswegen naar Urk wordt gecontroleerd door de politie.

De politie is op alles voorbereid en heeft ook 2 paarden klaar staan. Als het onrustig blijft in de omgeving Snackplaza, zal net als maandag ingegrepen worden.

Elke auto die richting Urk wil wordt nu gecontroleerd. Meerdere auto's zijn terug de snelweg op gestuurd, foto's gemaakt van ID-kaarten. Politie staat paraat met 20 auto's en bussen, politiehonden en speciaal arrestatieteam

Afbeelding

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Mar 12, 2019 9:56 pm

Laat de mocromaffia uit heel Europa maar naar Urk komen. Een paar vlammenwerpers d'r op en klaar!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

King George

Berichtdoor King George » Wo Mar 13, 2019 12:26 am

Plagiaat

Het is eenvoudig op Urk, de overheid heeft qua handhaving weinig invloed.
    Herplaatsen van uitgeprocedeerde TBSérs en pedofielen is op Urk onmogelijk.

Voorbeelden:
    Een aantal jaar geleden werd er een pedo in een huur woning geplaatst, de beste man begon wat te lonken en te kijken bij scholen. Tja, Urk kwam los, de man Urk uitgetrapt.

Afgelopen jaar, veel lawaai en stank bij een moslim gezin, met Suikerfeest, Tja Urk kwam los, pannen halal-spul over de straat. Allah-geluiden gestopt. De mannen met lange baarden, direct in de auto van Urk afgetrapt. De man is bij de vrouw vandaan, en het ontmande moslim gezin heeft de kinderen op een christelijke school onder gebracht. En wat? De kinderen worden al een beetje Urker.

Deze zomer was er een man die een hond had gedood, Tja, Urk kwam los, de man werd Urk uitgetrapt.

Nu scheld een moslim een christen uit, Tja, Urk kwam los, het gezin kan vertrekken.
    Ze komen nu, op dit moment ook los, want de familie kan maar beter wegwezen. De politie staat weer klaar. Het gezin heeft het verknalt en hun bestaan op Urk onmogelijk gemaakt.

Wanneer je op Urk komt wonen, heb je te voegen naar de normen en waarden van het eiland. Niet? Dan zorgen ze ervoor dat je binnen een paar dagen weg bent. Urk tolereert geen scheldende moslims of overig volk wat de boel onleefbaar maakt.

Er kwamen twee gezinnen uit Ethiopië. Geen geld en goed, Tja, Urk kwam los. De mensen hadden binnen 2 dagen een inboedel en een huis. Wat …. De mannen dragen hun kruis op de borst. Ze werken in de vis als vis verwerkers. Ingeburgerd, en iedereen aanvaard hen! Dat is de andere kant!

Het reguleert heel veel ellende, voorkomt veel gezeur.
    Men trekt direct een eigen lijn, dat vindt de staat niet fijn.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Wo Mar 13, 2019 12:34 am

Ariel schreef:
Hij wil dat iedereen op zich gedraagt zoals van een respectvol burger verwacht mag worden.

Respect voor wie of wat?
* Voor de politie, die de werkelijke problemen liever onder de mat veegt dan ze op te lossen?
* Voor de politiek, die inclusiviteit, het paaien van multinationals en knielen voor de EU belangrijker vindt dan het behartigen van Nederlandse belangen?
* Voor de burgemeester dan misschien, die zijn positie niet dankt aan vertrouwen van de burgers maar aan de baantjescarrousel?

Ik denk aan zelfrespect: het niet pikken als je dorp onleefbaar wordt gemaakt door vreemdelingen. Het is tribaal gedrag dat je in Nederland nog weinig meer ziet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mar 13, 2019 12:59 am

Op Urk pikken ze dat niet...

Geplaatst op 12 maart 2019

Afbeelding

Als je de media mag geloven, leek Urk maandagavond Parijs wel. De politie dreef met politiehonden en wapenstokken de Urker jeugd uiteen. Er werd met vuurwerk en rookbommen gegooid. Wat precies de aanleiding was? De lokale krant Urkerland heeft het over ‘rellen’ waarbij ‘een vrouw’ (haar man is visserman, maar ik denk eerder dat hij in een visverwerkend bedrijf werkt) gewond raakte, omdat ze probeerde tussenbeide te komen bij een ruzie tussen haar zoon en een groep jongeren. (Relationele sfeer en zo...) Berichtgeving zoals we gewend zijn. Heel verhullend dus.

Het RD lichtte een tipje van de sluier op door te schrijven dat er sprake zou zijn van een conflict met ‘plaatsgenoten van Marokkaanse afkomst’. Een medewerker van de snackbar waar de jongeren samenkwamen, zei dat een jongen mogelijk een meisje zou hebben mishandeld. En ziedaar, Stentor heeft het hele verhaal: “Woedende Urker jongeren dringen huis van Soufyan (18) binnen”. Er speelt meer. Veel meer. Die uitbarsting maandagavond heeft een hele voorgeschiedenis.

Als het om Urk gaat, is er altijd sprake van tendentieuze en buitenproportionele media-aandacht. Ook nu gaat het weer gelijk over ‘rellen’ en ‘massale uitruk van politie’ en worden tientallen jongeren er al gauw honderd… Hoe komt dat toch? Zou het komen omdat men zich stoort aan de blanke Nederlandse dominantie van dorpen zoals Urk? Stoort het de media dat er nog enclaves zijn waar gemeenschappen hun eigenheid willen bewaren? Wordt Urk (slechts 2% niet-westerse allochtonen) daarom zo stevig aangepakt en zo gretig te kakken gezet? Urk mag dan op een soort Boer zoekt vrouwachtige manier interessant zijn voor de media, maar de suggestie dat de Urker cultuur een natuurlijke vijand is van alles waar de deugmens voor hoort te staan, is nooit ver weg. Zou me niet verbazen als deze ‘rellen’ een item voor het NOS-journaal worden; kijk die racistische Urkers eens!

Wie niet op zondagmiddag naar de meubelboulevard of IKEA gaat, spoort niet. Trots op eigen cultuur mag niet. Dorpen waar de oud-Hollandse cultuur nog in zwang is en waar de oude protestants Hollandse normen en waarden nog worden gehandhaafd, zijn misschien leuk als folklore, maar de geglobaliseerde burger gruwt ervan. Die weet dan ook niet meer wat het is om binding te hebben met een volk, een manier van leven, met stad of dorp of plek waar men zich thuis weet. Die voelt zich prima in iedere westers georiënteerde stad. Een eenling zonder roots, niet gebonden door familie, traditie of geloof of sociale samenhang.

Zo’n levensstijl heeft zeker ook voordelen ten opzichte van de te vaak bekrompen opvattingen in gesloten dorpsgemeenschappen, waar zelfstandig denken niet altijd wordt gewaardeerd en de sociale samenhang gemakkelijk kan ontaarden in een beklemmende sociale dwangbuis. Maar een asociale maatschappij zonder enige onderlinge binding heeft ook zijn schaduwkanten. In zo’n maatschappij weet men niet meer wat opkomen voor elkaar is. Weten jongeren niet meer wat onze beschaving inhoudt. Laat staan dat ze bereid zijn om daarvoor te vechten. Ze worden immers dagelijks door middel van cultuurrelativisme geprogrammeerd tot laffe zwakkelingen, die uit naam van tolerantie zich alles laten welgevallen. In Urk gaat dat anders. Daar beseffen ze nog dat als je niet vecht voor wat je hebt – zoals ik laatst las op deze site – je ook niet moet huilen als je het kwijt raakt.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2019/03/12 ... -dat-niet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 13, 2019 1:05 am

Politie sluit afritten A6 naar Urk af

’Weet u waar uw kind nu is??? Niet thuis? Zorg dat ze thuis komen!’

De wijkagent op Urk heeft een dringende oproep aan ouders. ’Beste ouders op Urk, Weet u waar uw kind nu is??? Niet thuis? Zorg dat ze thuis komen! Dit is niet normaal!!’, aldus de agente op Twitter.

Bij snackbar Willem de Boer, waar de schermutselingen maandagavond begonnen, was het dinsdagavond opnieuw onrustig. Meer dan honderd jongeren waren daar bijeengekomen. Ze staken urenlang veel vuurwerk af. De snackbar was uit voorzorg dicht gegaan. „We wachten op de Marokkanen”, aldus een van de jongeren met onvervalste Urker tongval.

Die Marokkanen zouden komen knokken, zo was de verwachting. In verschillende groepen op sociale media waren daartoe oproepen gedaan.

Afbeelding

Afritten dicht
De politie heeft de afritten naar Urk van de snelweg A6 dinsdagavond afgesloten om te voorkomen dat groepen die uit zijn op rellen naar de gemeente komen. Op andere wegen in en rond Urk wordt streng gecontroleerd. Details wilde een politiewoordvoerder niet geven, ’in verband met de lopende inzet’.

Burgemeester Pieter van Maaren waarschuwt dat het ’geen enkele zin heeft om naar Urk te komen.’ Hij roept iedereen op rust en kalmte te bewaren. Van Maaren heeft ook gesproken met het gezin dat maandagavond in zijn woning werd belaagd. ,,De politie heeft maatregelen genomen om herhaling te voorkomen'', heeft Van Maaren het gezin laten weten.

Aanhoudingen
De politie heeft dinsdagavond een 21-jarige man uit Urk aangehouden. Het gaat om een man die te zien is op een filmpje met een nepwapen. „Hierin spreekt de man dreigende taal en laat hij een wapen zien”, aldus de politie. Mogelijk gaat het om een filmpje waarin een man zegt: „Souf, ik heb een bericht voor je: je gaat kogels vreten vriend.”

Het bleek te gaan om een nepwapen, dat door de politie in beslag is genomen. De aanhouding volgt op een dag nadat Soufyan Boukhizzou (18) en zijn familie bij hun huis werden belaagd in het dorp. Eerder op de dag werd daarvoor al een 18-jarige man voor aangehouden.

Honkbalknuppel
Tegen middernacht meldt een woordvoerder van de politie dat er nog twee aanhoudingen zijn verricht. „Bij controles langs de weg kon een persoon zich niet legitimeren. Een ander is aangehouden omdat hij een honkbalknuppel bij zich had.” Of het gaat om Urkers of bijvoorbeeld om Marokkaanse jongeren die naar het dorp kwamen rijden, is niet bekend.

Ook kan de politie niet zeggen in hoeverre het huis van het belaagde gezin vannacht bewaakt wordt. „Grote incidenten zoals maandagavond zijn verder uitgebleven. Woensdag maken we de balans op.”

King George

Berichtdoor King George » Wo Mar 13, 2019 1:37 pm

ADnl haalt bakzeil in Geertje Wilders-rel Urk

Nepnieuws van Hansje Nijenhuis. Ollongron WOEST

Afbeelding

Beter gaan zij bij het Algemeen Dagblad maar weer oliebollen, haringen en appeltaarten proeven. Want rechtstreekse rel-verslaggeving is zeg maar niet hun ding. De krant ging de mist in door de PVV de schuld te geven van dat gedoetje op Urk, met gekunstelde fotobewerkings, maar dat was nepnieuws. Ondertussen is de schade al berokkend en staan de Grijze Wolven van DENK op hun achterste poten bij de Kamervragen-microfoon te fulmineren over "Wildershooligans" Nota bene erkend NEPNIEUWSVERSPREIDER Farid "Fopmans" Azarkan, bekend van de vervalste Wilders-posters op Facebook met "Wij gaan Nederland zuiveren". Azarkan is wel de laatste die zijn bek open mag trekken en wellicht moet de Tweede Kamer eens afstand nemen van deze bloedirritante rel-mocro. Enfin, alhieronder die Geldermalsen video uit 2015, met de "Geertje Wilders" audio via time code. Leuk als ringtone!

Wacht. Er is nu een rectificatie van de rectificatie!

Afbeelding

GeenStijl

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 13, 2019 2:29 pm

Afbeelding

Leuk hoor, zo'n rectitificatie. :scratch: We hadden het fout, maar eigenlijk ook niet.

De kop beven het artikel is nog steeds niet aangepast.

Woedende jongeren uit Urk dringen huis binnen en roepen ‘Geertje Wilders!’

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Mar 13, 2019 2:44 pm

Bovenvermelde rectificatie was een rectificatie op een eerdere rectificatie. Deze:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Mar 13, 2019 2:51 pm

Ik hoor de Grijze Wolven van DENK al huilen.
Kamervragen DENK over ongeregeldheden Urk
De partij zegt dat Wildersaanhangers verantwoordelijk zijn voor de onrust. "Uit naam van de PVV hebben meer dan honderd Wildershooligans in Urk een gezin van Marokkaanse komaf agressief aangevallen en mishandeld met racistische motieven. " Burgemeester Pieter van Maaren bracht dinsdagavond een bezoek aan het getroffen gezin.

In een tweet roept Kamerlid Farid Azarkan op om de rust te bewaren. "Ik wil iedereen oproepen tot kalmte." Volgens de DENK-politicus dreigt de situatie op Urk te escaleren. Hij roept fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV op om afstand te nemen van 'deze hooligans'.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/169071/kamervragen-denk-over-onrusten-urk
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 13, 2019 2:58 pm

Mahalingam schreef: Farid Azarkan op om de rust te bewaren. "Ik wil iedereen oproepen tot kalmte."

Farid leest waarschijnlijk ook de mohammedaanse ophitsende berichten op facebook en op Instagram .

En wat een ophef. En wat een geluk dat mo volgers zulke dingen nooit doen. Die dringen NOOIT ongewenst een huis binnen. Ook niet om een weerloze bejaarde in elkaar te slaan.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 13, 2019 8:47 pm

Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk

videoDe ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) was al lang bijgelegd, toch liep het maandagavond uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan. Zelf heeft Jan Willem nog nergens zijn verhaal gedaan, maar nu vertelt hij het wel. Op Urk zijn ze niet blij met de framing die ontstaat op social media. Alsof het ging om PVV-jongeren en Urk racistisch is. ,,Nu is het uitgelopen op een soort oorlog.”

Een simpele ruzie in een Urker whatsappgroep, die de ruziemakers Jan Willem en Soufyan al hadden bijgelegd, liep maandagavond alsnog uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan Boukhizzou (18). Een groep van rond de honderd jongeren stond voor het huis en een aantal drong het huis ook binnen.

Excuses
,,Ik heb niks gedaan’’, zegt de 17-jarige Jan Willem. Met de politie is hij niet in aanraking geweest. Hij kent Soufyan niet eens echt goed, ze zitten niet bij elkaar op school. ,,Maar we zitten wel met zijn allen in een appgroep met 125 Urkers. Op een gegeven moment zei Souff in die groep allemaal vervelende dingen over mijn moeder en mijn vriendin. Hij kent mijn vriendin geeneens. Daar werd ik boos over. Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

Er wordt afgesproken bij snackbar Snack-Plaza Willem de Boer om de ruzie uit te vechten. Soufyan vlucht echter de snackbar in als blijkt dat 15 tot 20 jongeren zich tegen hem keren. De politie komt ter plaatse om Soufyan weg te halen uit de snackbar. Dat de politie erbij werd gehaald, is niet handig, meent Jan Willem. Want toen zochten de jongeren Soufyan alsnog bij zijn huis op.

Dat deze kleine ruzie, die niet eens een echte ruzie tussen hem en Soufyan was, uitmondt in een landelijk issue, en dat ook Geert Wilders erbij wordt gehaald, dat boeit hem niet zo. ,,Er wordt hier op Urk zo vaak iemand op zijn bek geslagen, daar hoor je niemand over. Maar nu het een Marokkaan is, is het ineens landelijk nieuws. Het heeft niets met zijn Marokkaanse afkomst te maken. Hier op Urk wonen meer Marokkanen en Turken, daar hebben we helemaal geen problemen mee. Iedereen gaat met elkaar om, dat gaat gewoon goed.”

Vervelende jongen

De 25-jarige Jelle woont vlak bij het gezin Boukhizzou. Hij was niet bij de vechtpartij, maar kent het gezin wel. Soufyan is volgens hem een jongen die bekend staat als vervelend mannetje, dat nu dus een plaatsgenoot heeft uit zitten dagen. ,,Inmiddels is het uitgelopen op een soort oorlog, door foute berichtgeving dat het om zijn Marokkaanse afkomst zou gaan en de reactie van Denk daar weer op. Dat is echt onzin. Er wonen hier veel meer Marokkaanse gezinnen, en ook Turkse, en vluchtelingen, wat allemaal nooit een probleem is geweest. Dit was echt een onderling gebeuren tussen een paar jongeren. Soufyan had ook paars of blauw kunnen zijn.” Ja, er zijn ook mensen van de oude stempel in Urk, dat klopt, zegt Jelle. ,,Die zeggen: ,,Doe normaal en hou je aan de Nederlandse normen en waarden, anders wordt de acceptatie minder. Maar dat zijn niet meteen hele bevolkingsgroepen.”

Tijdens de ruzie in het huis van Soufyan, sprong de moeder van de jongen ertussen. Zij ving een tik, wat volgens Jelle de oorzaak is dat de grote groep Marokkanen vrijdag richting Urk wil komen om te vechten. ,,Ze denken dat er geslagen is omdat mensen hier tegen de Islam zijn, maar dat is gewoon niet zo.”

Ook een andere Urker, die anoniem wil blijven, baalt van de framing rond Urk. ,,In de media wordt gemeld dat het een racistische aanval zou zijn, maar het getroffen gezin woont al jaren op Urk, ze zijn netjes en gewoon Urkers. De vader is visserman en de zoon wil dat zelf ook worden. Wat er maandagavond gebeurde, dat waren raddraaiers op zoek naar sensatie. Van de 100 man die daar stond te roepen en te schreeuwen waren er maar een stuk of vijf echt op zoek naar ruzie. Marokkaanse mensen wonen hier in alle rust met respect naar beide kanten, zoals ik het zelf zie. Dit is een verdrietige gebeurtenis, waar wij allen niet op zitten te wachten.”

‘Goedmaakhand’
Ondertussen heeft Jan Willem geen enkele behoefte aan een ‘goedmaakhand’ met Soufyan. ,,Nee, geen zin in. Hij heeft dit veroorzaakt, hij mag het ook zelf gaan oplossen.” Maar dat een landelijke groep jongens voornamelijk uit de Marokkaanse gemeenschap heeft aangekondigd richting Urk te gaan vrijdag om te komen vechten, doet hem dat niks? ,,Laat ze maar komen. Ik ben er niet bang voor. Natuurlijk heb ik nog contact met jongens uit de appgroep, maar dat zijn heus niet allemaal vrienden van mij. Dat zij zijn gaan vechten bij de ouders van Souf, dat vind ik ook te ver gaan. Dat is wel uit de hand gelopen. Ik was daar heel even bij, maar ben weggegaan.” En Soufyan, zit hij nog in de appgroep? ,,Nee, die is eruit.”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 14, 2019 1:10 am

Wat een achterlijkheid. :shock: Wat zijn die familieleden van dat gezin dramaqueens. Het lijkt verdorie alsof deze familie een uitstervend ras is, waar we heel voorzichtig voor moeten zijn. Ik zou willen dat onze regering zo zorgzaam en attent voor onze bejaarden ,die regelmatig lastig gevallen worden door marokkanentuig, zouden zijn.

Extra surveillance bij huis bedreigd gezin Urk

Het Marokkaans-Nederlandse gezin dat maandagavond op Urk werd belaagd door een groep jongeren heeft van de politie een speciaal nummer gekregen dat ze kunnen bellen als ze zich bedreigd voelen. Ook wordt er door de politie extra gesurveilleerd bij hun huis.

Maandagavond braken op Urk rellen uit na een ruzie in een Urker WhatsAppgroep tussen de 18-jarige Soufyan en een andere jongen van 17. Soufyan zou de moeder en de vriendin van de ander hebben beledigd. Zaterdag bood hij daarvoor zijn excuses aan en leek de ruzie te zijn bijgelegd.

Oude aangifte
In die grote appgroep zit ook een jongen van rond de 20 jaar die Soufyan twee jaar geleden heeft mishandeld op de visserijschool. Soufyan heeft daar toen aangifte gedaan, maar daar is volgens zijn familie nooit iets mee gebeurd. Soufyan is daarna naar een andere school gegaan, in Emmeloord.

Volgens Soufyan koestert de jongen nog steeds wrok tegen hem en zijn moeder vanwege de aangifte en weet hij na zaterdag kennelijk niet dat de onenigheid is uitgepraat. Maandag trommelt hij vrienden op en gaat met een groep jongeren dreigend naar het huis van Soufyan. Deze jongen en een vriend dringen het huis van de familie binnen.

Oploop
Er ontstaat een oploop bij het huis. Er sluiten zich veel nieuwsgierigen zich bij de groep aan, ook volwassenen. Het is een groep van 100 tot 200 man en het gezin ervaart het als zeer bedreigend. Volgens de 38-jarige moeder worden er racistische leuzen geroepen.

De politie is dan al aanwezig, maar doet nog niets. Volgens Soufyan opent zijn moeder de deur om te vragen wat er aan de hand is. Ze wordt door de jongen tegen wie aangifte is gedaan geslagen en twee keer op de grond geduwd en verliest het bewustzijn.

Crowdfunding
Het gezin, dat verder bestaat uit de 49-jarige vader en vijf kinderen tussen de 3 en 19 jaar, voelt zich na het incident zeer onveilig. "Iedereen slaapt slecht", zegt de moeder. De kinderen zijn bang, ze gaan niet meer naar school omdat ze het huis niet uit durven.

Ook de vader, die al 30 jaar op Urk woont en visser is, gaat niet meer naar zijn werk omdat hij zijn gezin niet alleen wil laten. Zijn vrouw was alleen met de kinderen toen ze werd aangevallen. Hij voelt zich schuldig dat hij op zee was en er niet voor zijn gezin was.

Circa 50 bezorgde buurtbewoners zijn een crowdfundingcampagne gestart voor het gezin. "Wij verafschuwen deze daad en leven intens met het gezin mee", schrijven ze op de site van Getfunded. Inmiddels is er ruim 2500 euro opgehaald. Ook komen er veel steunbetuigingen binnen bij het gezin.

Uitgaansavond
Ook de burgemeester van Urk is bezorgd over de gebeurtenissen. Pieter van Maaren is vooral geschrokken van de jonge leeftijd, 14 jaar, van een van de verdachten die is opgepakt.

De crowdfundingcampagne is gestart door hoofddoek Asma Halusi , fractievertegenwoordiger NIDA. Het lijkt me sterk dat mensen uit Urk geld voor de familie gaan storten. En waarvoor is dat geld? Heeft het Marokkaanse gezin schade opgelopen ? Nergens blijkt dat uit.

Op Urk is een Marokkaans-Nederlands gezin in hun eigen woning aangevallen door circa 100 jongeren. Hierbij is niet alleen de 18-jarige zoon belaagd maar zijn ook zijn moeder en zus mishandeld.
Wij verafschuwen deze daad en leven intens met het gezin mee.

Wij zijn een groep van circa 50 bezorgde burgers, met diverse achtergronden, die de handen ineen hebben geslagen om in actie te komen voor het Urks gezin. Wij geven gehoor aan de vele oproepen om iets voor het gezin te betekenen en zetten hiervoor o.a. een crowdfunding op. Hier hopen we het gezin een hart mee onder de riem te steken.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Asma Halusi via [email protected]

En de NOS maakt van de 50 bezorgde burgers, Circa 50 bezorgde buurtbewoners.
Fake nieuws. :finger:

King George

Berichtdoor King George » Do Mar 14, 2019 12:42 pm

Ariel schreef:
Mahalingam schreef: Farid Azarkan op om de rust te bewaren. "Ik wil iedereen oproepen tot kalmte."

Farid leest waarschijnlijk ook de mohammedaanse ophitsende berichten op facebook en op Instagram .

En wat een ophef. En wat een geluk dat mo volgers zulke dingen nooit doen. Die dringen NOOIT ongewenst een huis binnen. Ook niet om een weerloze bejaarde in elkaar te slaan.

En te beroven.

King George

Berichtdoor King George » Do Mar 14, 2019 12:51 pm

Jottem. Youness komt ook naar Urk

Beruchte viespeuk komt "incest vissers" klappen wegens "onze zusters". Of zoiets.

Afbeelding

Hallo pliesie van Urk, Flevoland en omstreken. Het is nog niet gedaan met "de onrust" op Urk. De rust mag dan wedergekeerd zijn in het eens zo pittoreske vissersdurpje. Op de internets en sociale media woekert de veenbrand verder. Naar eigen zeggen komt nu ook strijder Youness Ouaali naar Urk. Via een omweg/sluiproute, misschien wel met een duikboot vanaf IJburg. Want er moet kennelijk een "eer" gered worden. En eer, daar weet Youness alles van. Zo stond meneer al eens voor het hekje wegens tamelijk oneerbare dingen met minderjarige meisjes en drugs. Nou, preventief oppakken dan maar, deze knul. Overigens worden er nog steeds "dreigende" gun & pipa video's gedropt in het Destroy Urk Telegram-kanaal. Na de break de fine fleur van onze klimaatjongeren en nog een fijne video van wat Azarkanhooligans.

Afbeelding

LOL. "Urkenaren".

Ook nog via YT opgedoken. Onderstaande opruiings-trailer. De maker ging vermoedelijk al eerder naar Urk, want op zijn kanaal staat ook een 18 minuten durende docu over dinsdagavond.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 14, 2019 4:49 pm

:cry: My god.... :shock: Wat belachelijk... : nono3: Ik kan hier niet meer om lachen.

Donaties mishandeld gezin op Urk stromen binnen, initiatiefneemster Asma Halusi aangenaam verrast

Asma Halusi (37) startte dinsdagavond vanuit een Facebookgroep een crowdfundingsactie voor het gezin Boukhizzou op Urk. De 18-jarige telg Soufyan van dat gezin werd afgelopen maandag tot in zijn ouderlijke woning opgejaagd door een horde woeste Urkers die daarbij andere gezinsleden niet ontzagen. De donaties stromen binnen.

De teller op de crowdfundingsactie loopt snel op, mevrouw Halusi.

Asma Halusi : ,,Ik heb het gezien, ongelooflijk! Dit had ik echt niet verwacht.’’

Hoe kwam u erbij om dit te doen?

,,De signalen via social media om initiatieven te ontplooien, werden steeds sterker. We zaten dinsdagavond met ongeveer vijftig mensen in een Facebookgroep en de verontwaardiging werd zó groot, dat we dachten: we móeten iets doen. Toen kwam ik onder anderen met het idee voor een crowdfundingsactie. Daarom treed ik na overleg met de rest op als woordvoerder.’’

Wie is ‘de rest'?

,,Willekeurige mensen met allerlei achtergronden die elkaar alleen maar kennen via social media. Bezorgde burgers die het getroffen gezin op Urk een hart onder de riem willen steken. Er is hen nogal wat overkomen, zeg. Ze zijn in hun eigen huis belaagd! En wat mij verontrust is de stilte over dit onderwerp van minister-president Mark Rutte.’’

Wat gaan jullie met het geld doen?

,,Aan het gezin overhandigen als steuntje in de rug. Zodat ze weten dat er aan hen wordt gedacht, dat er met hen wordt meegevoeld. Want Urk is afgesloten, zij zitten gewoon vast en kunnen geen kant op. Wat ze met het geld kunnen doen: mogelijke schade repareren, misschien juridische kosten betalen of op vakantie gaan. Één van ons heeft contact met het gezin en ze zijn echt enorm geschrokken. Ze willen verder graag ook met rust gelaten worden en bijkomen.’’

Klopt het dat u de Haagse fractievertegenwoordiger bent van de door de islam geïnspireerde, politieke partij NIDA?

,,Ja, maar ik ben en doe meer. In deze zaak ben ik vooral mens, moeder, zus, burger. En als bezorgd burger roep ik de premier op om zo snel mogelijk deze actie hard te veroordelen. Het is toch te bizar voor woorden wat er is gebeurd op Urk? Wat dat gezin daar is overkomen?’’

Want Urk is afgesloten, zij zitten gewoon vast en kunnen geen kant op.

Wat een onzin. Alsof het gezin gegijzeld is, en hun huis niet uitkunnen.

King George

Berichtdoor King George » Do Mar 14, 2019 8:41 pm

Altijd weer die slachtofferrol. Om van te kotsen.

King George

Berichtdoor King George » Vr Mar 15, 2019 2:20 pm

Bam! Burgemeester Urk overweegt VARA-columniste Elfie Tromp die heel Urk wilde verzuipen voor rechter te slepen

Afbeelding
Foto: Elfie Tromp leest haar column voor op de radio. Bron: Screenshot NPO Radio 1.

Door Tim Engelbart 15 maart 2019

Gisteren dacht BNNVARA-columniste Elfie Tromp heel stoer op de radio voor te moeten stellen om het hele dorp Urk te laten verzwelgen door het IJsselmeer. Maar die woorden kunnen voor haar nog wel eens vervelende consequenties hebben, zo blijkt vandaag. Burgemeester Van Maaren is namelijk op zoek naar juridische handvatten om Elfie deze walgelijk opmerking betaald te zetten.

Omdat in Urk een bizarre aanval van jongeren op een Marokkaans gezin plaatsvond, werd bij de NPO geacht dat alles nu maar geoorloofd was. Of althans: bij het radioprogramma De Nieuws BV, waar de vast columnist Elfie Tromp helemaal uit haar stekker mocht gaan over Urk, Geert Wilders, incest en cocaïne. Een heel dorp wegzetten vanwege de dader van één groep is één ding, en daar dan een beetje spottend over doen met het gereformeerde geloof, erfelijke aandoeningen en drugsgebruik is een tweede.

Maar het slotstuk van Elfies column was van een heel andere orde. We moesten de dijken rondom Urk maar eens lek steken, opperde ze. Niet dat dat daadwerkelijk iets zou opleveren (parate kennis over geografie is niet Elfies sterkste punt), maar de verwensing lag er wel degelijk: genocide plegen op de Urkers. 20.000 mensen laten verzuipen voor de daden van zo’n honderd onbeschaafde reltrappers.

Mensen als Elfie doen graag of in Urk de Middeleeuwen nog heersen, maar ook dáár hebben ze radio en internet, en hebben ze vernomen wat de VARA-chick gezegd heeft over het dorp. Burgemeester Pieter van Maaren (CDA) kon er niet zo om lachen. En als Elfie wellicht straks een dagvaarding of een boete in de bus krijgt, zij wellicht ook niet meer:

“De kwetsende column van Elfie Tromp heeft niet alleen mij, maar velen byzonder geraakt. Uiteraard heb ik kontakt opgenomen met het Openbaar Ministerie, bekijk de juridische mogelijkheden en de verantwoordelijken van de publieke omroep.”

Met je linkse fatsoen en respect.

DDS

Terug naar “Nederland”