Partij Nawijn wil geen nieuwe moskeeën

Plaats reactie
Joost
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 1:21 pm

Partij Nawijn wil geen nieuwe moskeeën

Bericht door Joost »

Partij Nawijn wil geen nieuwe Moskeeën

Afschaffing van het islamitisch onderwijs, geen hoofddoekjes in publieke functies en geen verdere uitbreiding van het aantal moskeeën. Dat zijn enkele punten uit het programma dat de Partij voor Nederland van Hilbrand Nawijn vrijdag heeft gepresenteerd.

Voormalig LPF-fractieleider Gerard van As, die onlangs overstapte naar de partij van Nawijn, zegt in een toelichting: "Wij willen niet in de extreem-rechtse hoek worden gedrukt. Wij gooien de islam niet op één hoop, zoals de partijen van Wilders en Pastors. We zijn niet tegen de multiculturele samenleving. Iedereen die dat wil moet kunnen meedoen, maar dan moeten ze wel Nederlander worden."

In de 25 kernpunten staat verder onder meer dat er gratis openbaar vervoer moet komen, dat de hypotheekrenteaftrek moet blijven bestaan en dat 65-plussers niet hoeven mee te betalen aan de AOW.

bron: nu.nl 25 augustus 2006
Joost
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 1:21 pm

Bericht door Joost »

Als de partij ook nieuwe kerken zou verbieden en het dragen van kruizen in het openbaar en christelijke scholen verbiedt. Dan vind de partij consequent en kan op hem stemmen. Maar alleen de moslims verbieden verbieden en bla bla doe ik lekker niet aan mee. Het kwaad en de leed die kerken in de wereld hebben veroorzaakt, hebben de moskeeën niet gedaan......
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Alleen het verbod op het bouwen van nieuwe moskeeën vind ik dubieus (perkt de godsdienstvrijheid teveel in). Wel zou je op moeten letten op de financiering van de bouw van moskeeën, en op welke stroming in de moskee onderwezen gaat worden.
Fundamentalistische geldschieters, moskeeën en predikers moet je wel kunnen verbieden, vanwege de staats- en openbare veiligheid. Dat gaat dan boven 'godsdienstvrijheid'.
Hoofddoekjes verbieden voor mensen in openbare functies vind ik niet meer dan redelijk, als je in overheidsdienst werkt dien je neutraal over te komen.
Verder is het zo dat islamitisch onderwijs segregatie (of apartheid zo je wilt) in de hand werkt.
Kortom, Joost, zelfs vanuit jouw optiek zijn Nawijn's plannen niet alleen negatief...

Ik zou zelf graag zien dat alles in de Nederlandse taal plaatsvindt, dat de imams uit Nederland komen en de Nederlandse normen en waarden aanhangen.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Plaats reactie