Partij Nawijn wil islamitisch onderwijs afschaffen

Plaats reactie
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Partij Nawijn wil islamitisch onderwijs afschaffen

Bericht door Sjeng »

Partij Nawijn wil islamitisch onderwijs afschaffen

Bron: fok.nl

Afschaffing van het islamitisch onderwijs, geen hoofddoekjes in publieke functies en geen verdere uitbreiding van het aantal moskeeën. Dat zijn enkele punten uit het programma dat de Partij voor Nederland van Hilbrand Nawijn vrijdag heeft gepresenteerd.

In de 25 kernpunten staat verder onder meer dat er gratis openbaar vervoer moet komen, dat de hypotheekrenteaftrek moet blijven bestaan en dat 65-plussers niet hoeven mee te betalen aan de AOW.

Voormalig LPF-fractieleider Gerard van As, die onlangs overstapte naar de partij van Nawijn, zegt in een toelichting: ''Wij willen niet in de extreem-rechtse hoek worden gedrukt. Wij gooien de islam niet opéén hoop, zoals de partijen van Wilders en Pastors. We zijn niet tegen de multiculturele samenleving. Iedereen die dat wil moet kunnen meedoen, maar dan moeten ze wel Nederlander worden.''

Bij de komende verkiezingen wordt het druk aan de rechterzijde van de VVD. Naast de Partij voor Nederland opereren daar onder meer de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders, Eén NL van Marco Pastors en Joost Eerdmans, en de LPF zelf.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Islamitisch onderwijs mag afgeschaft worden hoor, amar dan wel elk godsdiensitg onderwijsvorm en niet alleen islamitisch onderwijs.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Hayat schreef:Islamitisch onderwijs mag afgeschaft worden hoor, amar dan wel elk godsdiensitg onderwijsvorm en niet alleen islamitisch onderwijs.
Ja, inderdaad en het atheïstisch onderwijs óók.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Lodewijk Nasser schreef:
Hayat schreef:Islamitisch onderwijs mag afgeschaft worden hoor, amar dan wel elk godsdiensitg onderwijsvorm en niet alleen islamitisch onderwijs.
Ja, inderdaad en het atheïstisch onderwijs óók.
Wat is atheistisch onderwijs?
Amorele atheistische nitwit
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

In het onderwijs moet niet te veel aandacht zijn voor godsdienst, dat is zonde van de beschikbare tijd. Je kunt toch beter de Nederlandse taal leren of leren rekenen. Dat is pas echt nuttig voor je toekomst.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Vroeger toen ik naar de lagere school ging, kozen mijn ouders voor de openbare school want daar had je geen last van gereformeerde of katholieke indoctrinatie. Mijn kinderen heb ik om dezelfde reden naar een openbare school gestuurd, maar daar werden zij geconfronteerd met islamitische kinderen. Voordeel van islamitisch onderwijs is dat de openbare school weer wordt zoals vroeger, een school voor niet (te zwaar) gelovigen.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Plaats reactie