Steun islamitisch onderwijs kalft af

Plaats reactie
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Steun islamitisch onderwijs kalft af

Bericht door Sjoerd »

Steun islamitisch onderwijs kalft af

Vrijdag 25 augustus 2006 - DEN HAAG – De steun in de samenleving voor islamitisch onderwijs neemt af. Vier op de tien ouders van middelbare scholieren vinden dat islamitische scholen minder bestaansrecht hebben dan andere scholen voor bijzondere onderwijs.

In 2005 was nog de helft van de ouders van mening dat moslims evenveel recht hebben op bijzonder onderwijs als anderen.

Dat blijkt uit de Onderwijsmeter 2006 die minister Maria van der Hoeven gisteren naar de Kamer stuurde. De standaarden in het bijzonder onderwijs moeten volgens een meerderheid van de Nederlanders op de schop. Twee derde vindt dat bijzondere scholen iedere leerling moeten aannemen, ook al heeft het kind een andere religie. De Citotoets blijkt niet erg populair. Meer dan zeventig procent van de Nederlanders vindt dat basisscholen prima zelf in staat zijn hun leerlingen te adviseren over de schoolkeuze voor het voortgezet onderwijs. Iets meer dan de helft van de ondervraagde ouders gaf bovendien aan dat een eindtoets leidt tot meer stress bij het kind en de ouders.

Uit de Onderwijsmeter blijkt ook dat de samenleving vindt dat studenten geen genoegen horen te nemen met een mager zesje. Drie kwart van de Nederlanders eist maximale toewijding en inzet. Het imago van het vmbo lijkt langzaam te verbeteren. Ouders waarderen dat met een 7,4. Vorig jaar was dat een 7. Leraren aan het vmbo doen volgens het onderzoek niet onder voor andere collega’s in het voortgezet onderwijs.

Bron: BN/DeStem

Nawijn wil van islamitisch onderwijs af

Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn wil het islamitische onderwijs in Nederland afschaffen. Dat is een van de 25 kernpunten van zijn nieuwe politieke partij, de Partij voor Nederland. Nawijn wil verder de hypotheekrenteaftrek behouden, de belastingen verlagen en gratis openbaar vervoer. Ook hoeven ouderen boven de 65 jaar niet mee te betalen aan de AOW.

Volgens de Partij voor Nederland wordt de integratie bevorderd met het verdwijnen van het islamitisch onderwijs. "Daarvoor moeten we wel eerst de grondwet wijzigen", zegt Nawijn. "Artikel 23 moet zo worden veranderd dat subsidies voor onderwijs alleen ten goede komen aan openbare en christelijke scholen."

De partij wil haar plannen betalen door een kwart van alle ambtenaren te ontslaan en de provincies en waterschappen te laten verdwijnen. Ook wil Nawijn 22 miljard euro aan overheidssubsidies afschaffen.

Nawijn stapte vorig jaar uit de LPF om als eenmansfractie plaats te nemen in de Tweede Kamer. Hij kreeg vorige week steun van de oud-fractievoorzitter van de LPF Gerard van As die na ruzie uit de partij was gestapt. Eind september presenteert de oud-minister voor Vreemdelingenzaken zijn kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november.

Bron: trouw.nl
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bolkestein haalt uit naar islamitische scholen

Bericht door Sjoerd »

Bolkestein haalt uit naar islamitische scholen

Voormalig VVD-leider Frits Bolkestein heeft donderdag felle kritiek geuit op de islamitische scholen in Nederland. Hij zei dat deze manier van onderwijs 'bedompte achterlijkheid' uitstraalt en geen plaats biedt aan homo's, joden of aan de evolutietheorie. Volgens Bolkestein is het logisch dat leerlingen zich later misdragen.

Bolkestein bepleit een fikse aanpassing van artikel 23 uit de Grondwet, dat het recht op onderwijs regelt. De oorlog tegen het islamitisch fundamentalisme is volgens de VVD'er alleen te winnen met moslims als medestrijders. "Daarom is de oorlog in Irak ook zo dom."

Bolkestein sprak in Den Haag op een symposium ter gelegenheid van het vertrek van Ayaan Hirsi Ali uit de Tweede Kamer. Fractievoorzitter Mark Rutte zei dat het vertrek van Hirsi Ali er een met 'gemengde gevoelens' was. De prijs voor haar controversiële Kamerlidmaatschap was hoog, stelde hij.

Bron: trouw.nl

Hot item geloof ik :roll:

En terecht, kinderen die niks anders als islam voor de kiezen krijgen hebben geen eerlijke start. Scholen moeten zo objectief mogelijk zijn (vind ik), kinderen kunnen dan hun eigen beeld vormen. De doctrine die veel kinderen thuis krijgen is al erg genoeg, scholen kunnen hier met de juiste instelling een beetje hard nodige tegenkracht aan geven.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Re: Bolkestein haalt uit naar islamitische scholen

Bericht door nadia »

Sjoerd schreef:Bolkestein haalt uit naar islamitische scholen

Voormalig VVD-leider Frits Bolkestein heeft donderdag felle kritiek geuit op de islamitische scholen in Nederland. Hij zei dat deze manier van onderwijs 'bedompte achterlijkheid' uitstraalt en geen plaats biedt aan homo's, joden of aan de evolutietheorie. Volgens Bolkestein is het logisch dat leerlingen zich later misdragen.

Bolkestein bepleit een fikse aanpassing van artikel 23 uit de Grondwet, dat het recht op onderwijs regelt. De oorlog tegen het islamitisch fundamentalisme is volgens de VVD'er alleen te winnen met moslims als medestrijders. "Daarom is de oorlog in Irak ook zo dom."

Bolkestein sprak in Den Haag op een symposium ter gelegenheid van het vertrek van Ayaan Hirsi Ali uit de Tweede Kamer. Fractievoorzitter Mark Rutte zei dat het vertrek van Hirsi Ali er een met 'gemengde gevoelens' was. De prijs voor haar controversiële Kamerlidmaatschap was hoog, stelde hij.

Bron: trouw.nl

Hot item geloof ik :roll:

En terecht, kinderen die niks anders als islam voor de kiezen krijgen hebben geen eerlijke start. Scholen moeten zo objectief mogelijk zijn (vind ik), kinderen kunnen dan hun eigen beeld vormen. De doctrine die veel kinderen thuis krijgen is al erg genoeg, scholen kunnen hier met de juiste instelling een beetje hard nodige tegenkracht aan geven.
ik ben het met je eens,
de kinderen krijgen niet het compleet beeld dat nodig is voor een kind.
zelf heb ik niet op een islamitische school gezeten omdat ze in de jaren 80 nog niet bestonden, gelukkig maar!!
ik heb altijd geweten dat deze islamitische scholen niet goed zijn voor onze samenleving, dit roep ik al jaren!
ik kan niet openlijk spreken, maar ik weet waar ik over praat zal ik maar zeggen.

ik kom uit een volk dat bekrompen denkt, niet omdat ze turk, marokkaans of indonesch zijn, eerder omdat ze moslim zijn geworden!!!
er is ooit een arbier geweest , genaamd mohammed en hij heeft ons gruwelijk in de maling genomen-misleid.
echter, hij is als onwetende-dom ook maar een misleid mens met een ego tot aan de hemel!
mohammed is wel dood, maar zijn nazaad leeft nog.
dus ook satan, hij heeft immers miljoenen harten gestolen en deze satan, die nu nog leeft in vele zielen, eist NU steeds meer zijn plaats op deze aardbol, hij weet dat zijn einde nadert en zoalng de ogen van onze holland nog steeds ongeopend blijft, gaan we met zijn allen de ravijn in.
ik wil niemand afschrikken, maar het is echt zo!

ik ga zeker stemmen op de partij die het islamitisch onderwijs wil gaan aanpakken en alles wat met extremisme en mensonwaardiging te maken heeft, hen zal ik als marokkaanse van harte steunen.
het zijn trouwens ook geen scholen meer, eerder een broeikast voor onwetendheid om ze dom te houden voor de OPEN VRIJE WERELD.
vele mensen weten niet dat onwetendheid juist zorgt voor de meest blinde oogkleppen die ze bij zich dragen, eenmaal de kleppen op, dan zal het moeilijk worden om deze kinderen te kunnen veranderen naar NORMAAL DENKERS!

als je goed kijkt in de wereld om ons heen zijn het allemaal stuk voor stuk onwetende die het meest afschuwlijke gezicht tonen met hun allah akbar gedoe,
satan komt juist bij DEZE onwetende, een makkelijke prooi om te misleiden.
elk deel draagt zijn steentje hierbij, ook scholen dus!.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

WELKOM op dit forum Nadia.

Gelukkig zijn er mensen zoals jij en hopelijk volgen er nog meer.

Een pak van mijn hart om je zo te zien schrijven.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik ben zelf blij dat ik op openbare scholen heb gezeten en gewoon met kinderen uit verschillende achtergronden in aanraking ben gekomen.

Als je van jongafaan met iedereen omgaat, ontwikkel je ook geen rare vooroordelen over mensen uit ander ethnische groepen.
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Hoi nadia, goed gezegd.. heb je deze draad al gelezen?:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4863

En welkom op dit forum.. We kunnen wel wat meer 'insiders' gebruiken denk ik.
ik wil niemand afschrikken, maar het is echt zo!
Nee hoor, zover komt dat niet..
FFD olé
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89873
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van Harte welkom Nadia. :D

Ik hoop dat we veel bijdragen van je mogen lezen.

Groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Welkom Nadia, je kunt je eventueel hier even voorstellen. Ben wel benieuwd naar je verhaal als 'moslima'.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

circe schreef:WELKOM op dit forum Nadia.

Gelukkig zijn er mensen zoals jij en hopelijk volgen er nog meer.

Een pak van mijn hart om je zo te zien schrijven.
bedankt voor je reactie.

ik heb gehuild als een kind na het lezen van een aantal verhalen van exmoslims, ik herkende erg veel wat mij aangreep.
toen, toch maar gaan slapen met mijngedachten en hoop gericht naar god en de liefde die verloren is gegaan.
vanmorgen kon ik toch niet wegblijven van deze site en dus keek ik wat rond, zag deze topic en reageerde hier op.
ik voelde ik me sterk geneigd om een heel KLEIN bijdrage te leveren aan open en eerlijk communicatie over de ECHTE problemen in ons nederland en met WIE.
echter wil ik mijn identiteit niet prijsgeven en ik wil deze topic niet belasten met mezelf, het gaat tenslotte om onze kinderen die in een tunnelvisie onderwezen worden.
zij krijgen niet de kans om een vrij mens te zijn, laat staan te worden.

liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op vr okt 06, 2006 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Linda Danvers schreef:Ik ben zelf blij dat ik op openbare scholen heb gezeten en gewoon met kinderen uit verschillende achtergronden in aanraking ben gekomen.

Als je van jongafaan met iedereen omgaat, ontwikkel je ook geen rare vooroordelen over mensen uit ander ethnische groepen.
klopt precies !
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

DeSuper schreef:Hoi nadia, goed gezegd.. heb je deze draad al gelezen?:
nee, ik heb nog niet gelezen. ik zal het vanavond lezen.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4863

En welkom op dit forum.. We kunnen wel wat meer 'insiders' gebruiken denk ik.
thanks!
ik wil niemand afschrikken, maar het is echt zo!
Nee hoor, zover komt dat niet..
ik hoop ook dat het zover nooit zal komen maar als we blijven slapen dan gaat het zeker fout!
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Welkom Nadia!!! :D
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Nadia schreef:ik ga zeker stemmen op de partij die het islamitisch onderwijs wil gaan aanpakken en alles wat met extremisme en mensonwaardiging te maken heeft, hen zal ik als marokkaanse van harte steunen.
het zijn trouwens ook geen scholen meer, eerder een broeikast voor onwetendheid om ze dom te houden voor de OPEN VRIJE WERELD.
Hai Nadia, welkom op het forum. Goed dat je niet instemt met islamitisch onderwijs. Het onderstreept nog eens de kloof die de islam met het westen wil handhaven. Hoe kunnen kinderen nou ooit integreren als ze van jongsafaan uit onze cultuur worden weggehouden? Bovendien krijgen ze een heel vervormd, negatief beeld over de westerse maatschappij voorgeschoteld.

Walid Shoebat is een Palestijnse, voormalige jihadstrijder, die is gaan inzien hoe mensen in Arabische landen, en natuurlijk vooral in zijn eigen land, worden geindoctrineerd door de media en moskeeen, maar ook via het onderwijs. Het onderwijs is niet objectief, maar je leert er dat moslims superieur zijn, en je leert er joden te haten. Het is te bizar voor worden dat dit kan op scholen, maar als iedereen zo gehersenspoeld is, is het moeilijk om hier nog kritisch afstand van te nemen.

Hier een paar citaten van Shoebat:

http://www.thejewishweek.com/news/newscontent.php3?artid=9191
Islamic eschatology played a major role in his and other Palestinian youngsters’ actions, Shoebat said. Among the phrases drummed into their heads was: “The day of judgment shall not come to pass until the tribes of Islam defeat the tribes of Israel. It was asked of the prophet where will this be, and he said Jerusalem and its neighbors.

“My school teachers used this same prophecy,” he said. “I remember raising my hand and asking when we defeat the Jews what will happen to the Jewish women. We were told you could have sex with them. I asked, ‘Consensual?’ No, I was told. I said, ‘That’s rape.’ I was told, ‘Not according to Islam it’s not.’
http://www.shoebat.com/telegraph_20040620.php
Mr Shoebat senior taught English and Islamic studies at a school in Jericho. Walid received an austerely religious upbringing. From the age of 10, he went to a school where he was taught a strongly anti-Semitic version of Islam. "The teachers told us that 'Muslims must kill the Jews for the Day of Judgment to come. The Jew must wear a yellow patch on his shoulder. He must ride a donkey, not a horse. He is a monkey.' You hear that often enough when you are a child, and you come to believe it - I certainly did. To me, Jews were genocidal monsters bent on eliminating Arabs.

"We were also indoctrinated to believe that the fires of Hell were an ever-present reality. We were all terrified of burning in Hell when we died. The teachers told us that the only way we could certainly avoid that fate was to die in a martyrdom operation - to die for Islam."
Alleen al de apartheid tussen jongen en meisjes die hier op het islamitisch onderwijs wordt gepromoot, en het hullen van kleine meisjes in bedekkende kleding, moet voldoende zijn om te weten dat islamitisch onderwijs tegen onze belangen ingaat.

Shoebat over de gevolgen van deze apartheid:
He thinks that the extreme sexual frustration young Muslims feel, especially those at fundamentalist schools which segregate the sexes, distorts their view of the future. "I succumbed completely to the Islamic ideology of paradise as a boy," he explains. "I mean, I believed totally that there would be 72 virgins waiting for me in paradise if I died in a martyrdom operation. Those 72 virgins with wide eyes who wanted only me became more real to me than girls of my own age, who I could hardly ever see, never mind talk to. Getting to those 72 virgins became a kind of obsession for me."
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Shoebat sprak zich elders heel kritisch uit voor de Europese steun aan islamitisch onderwijs in zijn land. Dus hier nog maar wat citaten van hem over zijn schoolopleiding:

http://bsimmons.wordpress.com/2006/08/21/
born-again-ex-islamic-terrorists-speak-out/

In Palestinian schools, young Shoebat learned that Jesus and Moses were Palestinian revolutionaries and that the Jews’ day of judgment was coming.

“Most Americans think that terrorism starts by some group coming to recruit you. The recruitment already happens at the mosque,” Shoebat explained. “It already happens at the school. They’re already part of the whole system of education. You don’t need to recruit. The people are willing souls ready to die for martyrdom, or ready to die for Palestine. Ready to die for the cause of Allah.”
http://www.israelnationalnews.com/news.php3?id=56867
Born in 1960 to an Arab Muslim father and an American Christian mother, Walid grew up mainly in the village of Beit Sahour, near Bethlehem. His parents met while his father was studying in the United States, married, and returned to Jordanian-controlled Beit Sahour the year Walid was born. Once there, his father confiscated his mother's passport and prevented her from leaving. After a brief stint in Saudi Arabia, the Shoebats moved to Jericho, where the young Walid was enrolled in a Jordanian-run school.

“The first thing we learned growing up was to hate Jews,” Walid recalled. “I’ll never forgot the first song I learned in school, ‘Arabs our beloved and Jews our dogs.’ I used to wonder at that time who the Jews were, but repeated the words with the rest of the kids without any knowledge of the meaning.”

Soon after the Six-Day-War his father transferred him to a school in Bethlehem “where I grew in the faith of Islam, in which I was fed the idea that one day a fulfillment of an ancient prophecy by the Muslim prophet Mohammed would come to pass,” recalled Shoebat. “The prophecy foretold a battle in which the Holy Land would be recaptured and the elimination of the Jews would take place in a massive slaughter. ‘The day of judgment shall not come to pass until a tribe of Muslims defeat a tribe of Jews,’ it said, ‘in Jerusalem and the surrounding nations’.”
En het gevolg van dit onderwijs:
He was a student of mob psychology, able to stir up a crowd of people, turning them into a bloodthirsty mob. “When I saw the Ramallah lynching [of two IDF reservists in the first days of the Oslo War –ed.],” said Shoebat, “I knew exactly how these people were feeling inside of them as they did this. Praising Allah…all those people screaming Allahu Akhbar together – you feel this indescribable ecstasy where you literally want to lunge at anyone called a Jew.”
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Sjoerd schreef:Welkom Nadia, je kunt je eventueel hier even voorstellen. Ben wel benieuwd naar je verhaal als 'moslima'.
thanks!
doet elk nieuw lid zichzelf daar voorstellen?
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

nadia schreef:
Sjoerd schreef:Welkom Nadia, je kunt je eventueel hier even voorstellen. Ben wel benieuwd naar je verhaal als 'moslima'.
thanks!
doet elk nieuw lid zichzelf daar voorstellen?
Nee, niet iedereen doet dat. Het is vrijwillig, gezien jouw achtergrond en zienswijze lijkt het mij erg interessant, zeker met inachtneming van hetgeen wij hier bespreken. Maar het is absoluut niet verplicht.
Bij de beschrijving van het forum onderwerp staat: "Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!"
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Dag Nadia

We hebben hier nog een toffe Vlaamse vrouw van Marokkaanse afkomst met moed http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4743
Welkom op dit forum :D
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

pd7835 schreef:Dag Nadia

We hebben hier nog een toffe Vlaamse vrouw van Marokkaanse afkomst met moed http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4743
Welkom op dit forum :D

toeval!
deze topic is 1 van de eerste verhalen die ik las, ik herken veel in haar verhaal.
ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik met het geloof dat ik in mijn opvoeding heb meegekregen moet doen, op dit moment ben ik veel te woest en denk ik dat dialoog het beste miiddel is op DIT moment.
ik heb zoals je wel kunt begrijpen ook geen pet af van de islam.
maar dat zegt nog niet dat ik niet geloof.
echter ben ik wel zeer gelovig in god zelf en ik ervaar god's liefde.
ik hou namelijk erg veel van god en van onszelf, de mensheid en alles wat leven is, incl de natuur.
ik hou nog meer van de mensheid dan ze bij mij ouderlijk thuis doen met de hele familie bij elkaar.
ik vind het triest maar het is de waardheid.
ik ben met haat jegen ongelovige, wat zij zien als ongelovige opgegroeid.
ik heb genoeg klappen gevangen omdat ik de nederlanders altijd in bescherming nam, mijn vader haatte ze en nu haat ik hem bijna!
het schild niet veel maar toch hoop ik het te voorkomen, zij zijn onwetende en verblind.

weet je, op de een of andere manier heb ik de islam nooit gemogen omdat ik nogal een bizarre leven heb meegemaakt en mijn kritisch ziletje hield zich niet echt fanatiek bezig met relieugze uitingen/onderwerpen, ik verwierp ze eerder met mijn kritische blik en 101 vragen waar ze thuis geen antwoord op konden geven, zelfs religieuze konden het niet, daarna gaf ik het langzaam op en werd nooit meer overtuigd van de goede islam.
ik ben ook de beelden van sadam in de jareh 80 niet vergeten en ik heb ook een hoop stomme verplichten gedaan terwijl ik er niet achter stond, het was meer dwang dan liefde.
ik leid nu gelukkig mijn eigen leven, gelukkig !!!!!
vaak strookt een moderne meid niet met de islam.

ik ben gewoon mezelf, dus geen kopie van thuis, dat heb ik al lang verworpen.
ik voel me ook gewoon nederlandse met de leuke dingen uit mijn cultuur om me heen.
ik hou van marokko, mijn berberse roots en ik hou ook zeker van ons kikkerlandje nederland.
ik ben trots op onze democratie, ik hou echt van koniging beatrix, een heel goed mens.

liefs nadia
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

nadia schreef:
pd7835 schreef:Dag Nadia

We hebben hier nog een toffe Vlaamse vrouw van Marokkaanse afkomst met moed http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4743
Welkom op dit forum :D

toeval!
deze topic is 1 van de eerste verhalen die ik las, ik herken veel in haar verhaal.
ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik met het geloof dat ik in mijn opvoeding heb meegekregen moet doen, op dit moment ben ik veel te woest en denk ik dat dialoog het beste miiddel is op DIT moment.
ik heb zoals je wel kunt begrijpen ook geen pet af van de islam.
maar dat zegt nog niet dat ik niet geloof.
echter ben ik wel zeer gelovig in god zelf en ik ervaar god's liefde.
ik hou namelijk erg veel van god en van onszelf, de mensheid en alles wat leven is, incl de natuur.
ik hou nog meer van de mensheid dan ze bij mij ouderlijk thuis doen met de hele familie bij elkaar.
ik vind het triest maar het is de waardheid.
ik ben met haat jegen ongelovige, wat zij zien als ongelovige opgegroeid.
ik heb genoeg klappen gevangen omdat ik de nederlanders altijd in bescherming nam, mijn vader haatte ze en nu haat ik hem bijna!
het schild niet veel maar toch hoop ik het te voorkomen, zij zijn onwetende en verblind.

weet je, op de een of andere manier heb ik de islam nooit gemogen omdat ik nogal een bizarre leven heb meegemaakt en mijn kritisch ziletje hield zich niet echt fanatiek bezig met relieugze uitingen/onderwerpen, ik verwierp ze eerder met mijn kritische blik en 101 vragen waar ze thuis geen antwoord op konden geven, zelfs religieuze konden het niet, daarna gaf ik het langzaam op en werd nooit meer overtuigd van de goede islam.
ik ben ook de beelden van sadam in de jareh 80 niet vergeten en ik heb ook een hoop stomme verplichten gedaan terwijl ik er niet achter stond, het was meer dwang dan liefde.
ik leid nu gelukkig mijn eigen leven, gelukkig !!!!!
vaak strookt een moderne meid niet met de islam.

ik ben gewoon mezelf, dus geen kopie van thuis, dat heb ik al lang verworpen.
ik voel me ook gewoon nederlandse met de leuke dingen uit mijn cultuur om me heen.
ik hou van marokko, mijn berberse roots en ik hou ook zeker van ons kikkerlandje nederland.
ik ben trots op onze democratie, ik hou echt van koniging beatrix, een heel goed mens.

liefs nadia
Nadia,

Wat je met de islam aan moet? Zet het opzij, net zoals ik het christendom opzij heb gezet. Je hoeft echt geen door mannen gemaakte religie om te geloven. En zet vooral Mohammed opzij. Jezus Christus en ook iemand zoals Boedha daar valt niks op aan te merken en dat zijn goede voorbeelden om volgen, maar misdadiger Mohammed....

Je bent zeer gelovig zeg je dat is prima, daar is niks mis mee. Ikzelf sluit een bestaan van een 'creator' die de bron van alles is helemaal niet uit. Ik geloof zelfs dat ik reeds meerdere mensenlevens op deze aarde heb gehad. Mag misschien bizar klinken :)

Maar dat wil daarom ook niet zeggen dat ik zeg dat zoiets als evolutie niet bestaat. Evolutie bestaat wel.

"ik ben met haat jegen ongelovige, wat zij zien als ongelovige opgegroeid."

Voila, dat maakt islam zo gevaarlijk. Dat is ook waarom er zoveel 'integratieproblemen' zijn met toevallig leden die die gevaarlijke ideologie volgen. Islam verdeeld de mensheid in moslims (ubermenschen) en kuffaars (untermenschen) in plaats van de mensen samen te brengen, is haatzaaiend en wil de hele wereld aan zich onderwerpen. Dat is ook waarom moslims Boedhisten in Thailand de keel over snijden niettegenstaande de Thais geen troepen in Irak hebben....

Untermenschen? Jawel er staat hier onder 'bronnen' een filmpje waar een mullah duidelijk uitleg geeft wat de status van niet moslims is onder het islamitische juk, in een perfecte islamitische staat dewelke zij over de hele wereld zouden willen opgericht zien. En dan zijn de untermenschen (dhimmis) nog het beste af want het vernederende discriminerende dhimmistatuut is enkel voor joden en christenen weggelegd.

"ik ben gewoon mezelf, dus geen kopie van thuis, dat heb ik al lang verworpen.
ik voel me ook gewoon nederlandse met de leuke dingen uit mijn cultuur om me heen.
ik hou van marokko, mijn berberse roots en ik hou ook zeker van ons kikkerlandje nederland.
ik ben trots op onze democratie, ik hou echt van koniging beatrix, een heel goed mens."

Voila meer moet dat niet zijn. Ikzelf ben wel niet zo koningsgezind. Het koningshuis is een ondemocratisch instituut en is nog een overblijfsel uit de middeleeuwen, ik zou dit, als democraat, dan ook graag overal (ook hier bij ons in Belgie) zien verdwijnen, niet dat ik iets tegen de persoon 'Beatrix' heb hoor. Verre van :)
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Oorspronkelijk post verplaatst.


De discussie over Naida's avatar en lichaamsbedekking is afgeplitst naar

Rechten van de vrouw in Islam, lichaam bedekken.

Hoogachtend,

M
Plaats reactie