De gehate jongeren krijgen prijs voor ouderenhulp

Plaats reactie
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

De gehate jongeren krijgen prijs voor ouderenhulp

Bericht door Maroc_21 »

Marokkaanse jongeren krijgen prijs voor ouderenhulp

DEN HAAG - Een groep Marokkaanse jongeren uit Den Haag probeert onderneemt, op vrijwillige basis, allerlei activiteiten met ouderen. Zo stonden de jongens eerder dit jaar met bejaarden uit de verzorgingstehuizen van de Stichting Florence gebroederlijk langs het voetbalveld van HMC-Chabab. Voor het project Werelden Verbinden hebben ze vrijdag de Piet Vinkprijs ontvangen.

De gemeente Den Haag reikt deze prijs jaarlijks uit aan mensen die zich inzetten voor de bevordering van saamhorigheid in de Haagse samenleving.

Zo'n vijftien Marokkaanse jongeren uit het Haagse stadsdeel Escamp stapten begin dit jaar naar de Stichting Florence, met de vraag of ze konden helpen bij sociale activiteiten.

De jongeren, in de leeftijd van 14 tot en met 16 jaar, nodigden vervolgens zo'n twintig ouderen uit voor een voetbalwedstrijd. Ze haalden de bejaarden op en bezorgden hun volgens jurylid Corrie Hoekstra van Vuurde „een onvergetelijke middag”. Deze positieve ontmoetingen hebben geleid tot het project Werelden Verbinden.

Ook hebben de jongeren tijdens de voorjaarsmarkt in maart allerlei bordspellen, zoals ganzenbord en mens-erger-je-niet, gespeeld met ouderen van verzorgingshuis Loevestein en verpleeghuis Guldenhuis. Binnenkort stellen de jongeren een winterprogramma samen met activiteiten die ze voor de ouderen gaan organiseren.

„De jongeren zijn erg lief voor de bejaarden. Ze geven hun leven een extra dimensie. Beide partijen zijn enthousiast over de samenwerking en willen die doorzetten”, aldus het jurylid. Florence en de jongeren gaan met de bijbehorende geldprijs van 4500 euro de nieuwe activiteiten bekostigen en een feest organiseren voor alle betrokkenen.

Vorig jaar ging de prijs naar het project met straatvertegenwoordigers van Laak Centraal, en naar de Stichting Vitalis, die op stap gaat met kinderen die weinig aandacht krijgen. Volgens het jurylid lopen deze projecten nog steeds „optimaal”.

Bron: De Telegraaf
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Gewoon erg goed van ze.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Geweldig. Applaus voor deze jongeren.

Wat leuk dat dit positive bericht de krant gehaald heeft.
Ik hoop dat wij nog veel van deze berichten mogen lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Maroc, hoe kom je erbij om alle Marokkaanse jongeren te benoemen als "de gehate jongeren"?

Dat bewijst gewoon dat JIJ de raciale kaart speelt, niet wij.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Mooi, en zo hoort het ook.
Wel veelbetekend dat dit de pers haalt.
De kinderen van de lagere school hier die iedere week ouderen hier in het bejaardentheuis helpoen (boodschappen doen, hond uitlaten, spelletjes, wandelen, winkelen enz) halen nooit de pers.
Weet je waarom niet?
Omdat het "normaal" is dat deze kinedren dit doen en kennelijk is het voor marokkanen heel uitzonderlijk. Triest.
Amorele atheistische nitwit
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Ja hoor, hardstikke goed. Maar één zwaluw maakt nog geen zomer.
In schrille tegenstelling tot dit bericht moeten we constateren dat islamitische jongeren zich nauwelijks melden voor verplegende en verzorgende beroepen omdat het haram zou zijn.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik wil het feestje niet bederven, maar elders vernam ik dat die ouderen er helemaal niet zo blij mee waren. De jongeren gedroegen zich erg luidruchtig.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

'Petje af voor die jongeren.

Gelukkig lees ik ook weer mooie dingen op deze site.

Ik doe ook mee aan een soortgelijke programma, maar dan is het, Adopteer een Oudere. Dan ga je steeds stappen met je bejaarde vriend/vriendin of thuis leuke dingen doen enzo, want die mensen hebben soms echt heel weinig bezoek en ze vinden het echt dol leuk. Ik ga dan vaka de winkels in en kleding kopen en shoppen enzo. maar dat omdat ik dat zelf ook gewoon vaka doe :P:P.


Kortom ik ben echt trots op deze jongeren.

mezjien oe lahiebarakfiekoem!


Liefs en veel kusjes,

hayat.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Plaats reactie