Schadevergoeding voor ex-terreurverdachten

sprot

Schadevergoeding voor ex-terreurverdachten

Berichtdoor sprot » Di Nov 07, 2006 11:52 pm

De vijf moslimextremisten die werden vrijgesproken in de zaak tegen de Hofstadgroep, krijgen per persoon tot ruim 88.000 euro schadevergoeding.

Dat heeft de rechter in Rotterdam dinsdag bepaald. Het bedrag is hoger dan de standaardvergoeding voor voorarrest, maar nog altijd veel lager dan geëist door de voormalige terreurverdachten Jermaine W., Nadir A., Rachid B., Mohamed el B. en Zakaria T., die ruim een jaar in voorarrest zaten.

Zo eiste een van hen 1,6 miljoen euro voor onder meer een nieuw huis en een nieuwe auto. Ook wilde hij zijn naam veranderen, en vroeg hij compensatie voor het missen van salaris en andere inkomsten. Deze hoogste eiser kreeg van de rechter meer dan 88.000 euro toegewezen.

De vijf betrokkenen vrezen dat ze als voormalige terreurverdachten geen werk meer kunnen krijgen. Naast de iets hoger dan normale schadevergoeding krijgen de ex-verdachten wel geld voor het inkomen dat ze tijdens de gevangenhouding hebben gemist.
Bron: Elsevier.nl
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

nina

Berichtdoor nina » Wo Nov 08, 2006 3:43 pm

Goed zo, dat spekt de jihadkas tenminste tastbaar. Beter dan al die uitkerinkjes van de hofstadgroepleden.

Terug naar “Nederland”