Moslims in Nederland discrimineren mag !

Islamofoob

Moslims in Nederland discrimineren mag !

Bericht door Islamofoob »

Ik mag moslims in Nederland discrimineren. Hun geloof is een belediging aan mijn adres als niet-moslim. Moslims willen geen contact met mij in de Nederlandse samenleving. Zij klitten bij elkaar en willen geen diepgaand contact met Nederlanders. Daarom neem ik de vrijheid om hen terug te discrimineren. Ik leid een afdeling van 50 fte en houd deze vrij van islamitische achterlijkheid. Tot nu toe is dit mij gelukt, ik neem naast autochtone Nederlanders ook Antillianen, Surinamers en Molukkers in dienst, maar geen moslims.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Manon

Bericht door Manon »

ik begrijp dat.

moeten ze maar niet "racisme" en kritiek op islam gelijkschakelen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Thomas

Re: Moslims in Nederland discrimineren mag !

Bericht door Thomas »

Islamofoob schreef:Ik mag moslims in Nederland discrimineren. Hun geloof is een belediging aan mijn adres als niet-moslim. Moslims willen geen contact met mij in de Nederlandse samenleving. Zij klitten bij elkaar en willen geen diepgaand contact met Nederlanders. Daarom neem ik de vrijheid om hen terug te discrimineren. Ik leid een afdeling van 50 fte en houd deze vrij van islamitische achterlijkheid. Tot nu toe is dit mij gelukt, ik neem naast autochtone Nederlanders ook Antillianen, Surinamers en Molukkers in dienst, maar geen moslims.
(De originele tekst hoorde niet hier.)

In principe vind ik dat je niet moet/mag discrimineren.
Dat wil niet zeggen dat je verplicht bent een moslim aan te nemen.
Dat hangt geheel van zijn gedrag af.

Realiseer je wel dat als je eenmaal iemand hebt aangenomen je hem niet zomaar kwijt bent.
Dat betekent dat een "normaal" persoon die gaat radicaliseren (opeens wel een hoofddoek gaat dragen, opeens 5 x per dag gaat bidden in je zaak enz) niet zomaar kan ontslaan. Dit betekent automatisch dat die persoon door kan gaan met zijn radicale gedrag zonder dat je daar iets aan kunt doen. Niet via het legale pad.
Laatst gewijzigd door Thomas op ma jan 29, 2007 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Islamofoob

algemene strategie

Dit moet de algemene strategie worden van Nederlanders. Discrimineer de islamitische indringer gewoon terug. Als ze zich niet thuisvoelen in Nederland, prima, dan gaan ze maar weer terug naar het land van hun eerste paspoort. In hun landen is immers ook geen ruimte is voor andersdenkenden. Oog om oog, tand om tand. Leve de vrijheid.
BFA

Bericht door BFA »

Waar ik werk komen Moslims niet verder dan klant. Vnd dat goed zo.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Islamofoob

BFA schreef:Waar ik werk komen Moslims niet verder dan klant. Vnd dat goed zo.
Zolang geen islamitische alternatief hebben voor jouw producten, zul je ze als klant houden. Daarna zie je ze niet meer. Let maar op !
Islamofoob

BFA schreef:Waar ik werk komen Moslims niet verder dan klant. Vnd dat goed zo.
Maar BFA, wonen er ook moslims in Luxemburg dan :o ? Ik dacht dat hier de islamitische achterlijkheid nog niet was doorgedrongen. Een soort Zwitserland gevoel, begrijp je :wink:
nadia

Bericht door nadia »

ik zou geen moslima met hoofdoek of man met baard aannemen en al helemaal geen representatieve functie geven.

dat staat gewoon niet en zeker nu niet !!

islamofoob, waar staat fte voor.....?
BFA

Bericht door BFA »

Maar BFA, wonen er ook moslims in Luxemburg dan
Een dorp verder woont er één familie.
In de stad hier vlakbij zijn er ook een paar. (stad=4000inw.)
Zolang geen islamitische alternatief hebben voor jouw producten,
Die produkten horen bij de Arabische trots. De lijnen uit Belgische en Franse Ardennen zijn superieur. Klanten komen tot uit SA.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
boris

Bericht door boris »

nadia schreef:ik zou geen moslima met hoofdoek of man met baard aannemen en al helemaal geen representatieve functie geven.

dat staat gewoon niet en zeker nu niet !!

islamofoob, waar staat fte voor.....?
Fulltimer...Nadia... 8)
Islamofoob

BFA schreef:
Maar BFA, wonen er ook moslims in Luxemburg dan
Een dorp verder woont er één familie.
In de stad hier vlakbij zijn er ook een paar. (stad=4000inw.)
Zolang geen islamitische alternatief hebben voor jouw producten,
Die produkten horen bij de Arabische trots. De lijnen uit Belgische en Franse Ardennen zijn superieur. Klanten komen tot uit SA.
Maar BFA, als er zo weinig moslims in je omgeving zijn, hoe komt het dan dat je zo actief bent op dit forum ? In Nederland zie je de onverschilligheid van mensen kwadratisch toenemen met de afstand waarop ze van de moslims wonen.
BFA

Bericht door BFA »

hoe komt het dan dat je zo actief bent op dit forum ?
Heb in Brussel gewoond en in Molenbeek gewerkt. (Kulturele sector) Ben mij daar vragen gaan stellen.

In de eerste plaats ben kunstenaar. Dus anti-totalitair. Met mijn anti-totaliriteit is een hoge mate van anti-religieusiteit verweven. Ondanks een heel goed CV, aanvragen voor tentoonstellingen, ben ik sinds ik visueel Islam in vraag ben beginnen stellen overal beginnen van tussen vallen.

In kunst maak je een symbool, poog je daarmee een dicussie op gang te brengen. Mijn symbolen zijn taboe geworden. Dus, neem ik deel aan de discussie hier.

Ardenne is een goede plaats. Is de meest anti-totalitaire regio van Belgie.
Islamofoob

BFA schreef:
hoe komt het dan dat je zo actief bent op dit forum ?
Heb in Brussel gewoond en in Molenbeek gewerkt. (Kulturele sector) Ben mij daar vragen gaan stellen.

In de eerste plaats ben kunstenaar. Dus anti-totalitair. Met mijn anti-totaliriteit is een hoge mate van anti-religieusiteit verweven. Ondanks een heel goed CV, aanvragen voor tentoonstellingen, ben ik sinds ik visueel Islam in vraag ben beginnen stellen overal beginnen van tussen vallen.

In kunst maak je een symbool, poog je daarmee een dicussie op gang te brengen. Mijn symbolen zijn taboe geworden. Dus, neem ik deel aan de discussie hier.

Ardenne is een goede plaats. Is de meest anti-totalitaire regio van Belgie.
OK, maar hoe ontwikkelt de islam in Belgie zich nu ? Belgie is naar wat ik weet nog soepeler binnen te treden door islamitische immigranten dan Nederland met het Verdonk beleid ? Hoelang is de situatie nog houdbaar daar, hoe acteert het Vlaams Belang ?
momo

Bericht door momo »

Doe gerust wat je niet laten kunt, het zal allemaal terug op julie eigen werken, en de dag dat het zover is dat het tegen jezelf zal werken, die dag, die dag, moet je aan mij denken.
allah oe akbar
Anneke

Bericht door Anneke »

Ja momo, zullen we doen.
momo

Bericht door momo »

Anneke schreef:Ja momo, zullen we doen.
Beloofd?
allah oe akbar
ric0

Bericht door ric0 »

Discrimineer de islamitische indringer gewoon terug. Als ze zich niet thuisvoelen in Nederland, prima, dan gaan ze maar weer terug naar het land van hun eerste paspoort. In hun landen is immers ook geen ruimte is voor andersdenkenden. Oog om oog, tand om tand[/b]. Leve de vrijheid.
Jouw boodschap is een oproep van intollerantie en haat.
Ik kan me absoluut niet vinden in jouw reactie.
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Islamofoob

ric0 schreef:
Discrimineer de islamitische indringer gewoon terug. Als ze zich niet thuisvoelen in Nederland, prima, dan gaan ze maar weer terug naar het land van hun eerste paspoort. In hun landen is immers ook geen ruimte is voor andersdenkenden. Oog om oog, tand om tand[/b]. Leve de vrijheid.
Jouw boodschap is een oproep van intollerantie en haat.
Ik kan me absoluut niet vinden in jouw reactie.
Dat mag zo zijn, ik haat de islam gewoon, deze ziekte hoort niet in Europa, punt !
ric0

Bericht door ric0 »

en denk je door discriminatie van onschuldige mensen dit probleem opte lossen.....

heb je nooit geleerd dat je elk probleem bij de wortels moet aanpakken..

de wortels zijn niet de moslim

wanneer je echt overtuigd bent dat de Islam gevaarlijk is..
Bargumenteer dit dan met versen uit de Quran of met actueele zaken.
Dan pas leg je dit gevaar .

Het discrimeneren leidt alleen maar tot een grotere kloof tussen de verschillende godsdiensten en mensen.

Verder moet je altijd proberen rechtvaardig te blijven.Discrimeneren van onschuldige mensen is in mijn optiek niet rechtvaardig...
Je maakt dan van de moslim een dhimmi...

[quote]Behandel de ander zoals jezelf wenst behandeld te worden[/quote

God Bless
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Islamofoob

ric0 schreef:
wanneer je echt overtuigd bent dat de Islam gevaarlijk is..
Bargumenteer dit dan met versen uit de Quran of met actueele zaken.
Dan pas leg je dit gevaar .

------------------------------------------------------------------------
De Inverse Koran
(korte versie)

Geloof in vrijheid en democratie

Voorwoord
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde.

Wij hopen dat de lezers door deze inverse vertaling een indruk zullen krijgen hoezeer de Koran haaks staat op onze Westerse Vrijheid en Democratie. In deze vertaling van de oorspronkelijke tekst van de Koran zijn woorden als volgt vervangen:
Allah -> Vrijheid
God -> Vrijheid
Islam -> Democratie
Gelovigen -> Democraten
Geloof -> Democratie
Ongelovigen -> Moslim fundamentalisten
Christenen -> Soenieten en Sjihieten
Joden -> Moslim fundamentalisten
Heilige moskee -> parlement
1. Het Begin (Al-Faatihah)
Het Openings Hoofdstuk van de Inverse Koran.
1. In naam van de Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
2. Alle lof zij De Vrijheid, de Democratie der Werelden.
5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

2. De Koe (Al-Baqarah)
8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in De Vrijheid en in de laatste Dag, hoewel zij geen democraten zijn."
9. Zij trachten De Vrijheid en de democraten te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.
11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".
12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.
14. En wanneer zij de democraten ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."
21. O gij mensen, aanbidt uw Vrijheid, die u en degenen, die vóór u waren, schiep - opdat gij behouden zult worden.
24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de moslim fundamentalisten is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.
115. En aan De Vrijheid behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van De Vrijheid zijn. Zeker, De Vrijheid is Alomvattend, Alwetend.
190. En strijdt voor de zaak van De Vrijheid tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, De Vrijheid heeft de overtreders niet lief.
191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij het parlement, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de moslim fundamentalisten.
212. Het leven dezer wereld is voor de moslim fundamentalisten schoonschijnend gemaakt en zij bespotten de democraten. Maar de democraten zullen boven hen verheven zijn op de dag der democratie: De Vrijheid schenkt Zijn gaven overvloedig aan wie Hij wil.

3. Het Huis van Imraan (Al-Imraan)
9. Onze Vrijheid, Gij zijt het, Die de mensen zal verzamelen op de Dag, waaraan geen twijfel is; voorzeker, De Vrijheid breekt de belofte niet."
12. Zeg tot de moslim fundamentalisten: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.
141. Opdat De Vrijheid de democraten moge louteren en de moslim fundamentalisten vernietigen.
151. Wij zullen de harten der moslim fundamentalisten met ontzag vervullen omdat zij aan De Vrijheid deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.
178. En laat de moslim fundamentalisten niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn.
196. Laat de bewegingen der moslim fundamentalisten in het land u niet bedriegen.
4. De Vrouwen (An-Nisa)
76. Zij die geloven, strijden voor de zaak van De Vrijheid, maar de moslim fundamentalisten strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.
84. Strijd daarom voor de zaak van De Vrijheid - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de democraten aan. Het kan zijn, dat De Vrijheid de macht der moslim fundamentalisten zal beteugelen en De Vrijheid is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.
139. Zij, die moslim fundamentalisten tot vrienden nemen liever dan democraten, - zoeken zij eer bij hen hoewel alle eer aan De Vrijheid behoort?
144. O, gij die gelooft, neemt geen moslim fundamentalisten tot vrienden boven de democraten. Wilt gij De Vrijheid een duidelijk bewijs tegen uzelf geven?
160. En wegens de onrechtvaardigheid van de Moslim fundamentalisten en hun weerhouden van De Vrijheid's weg, verboden Wij hen de reine dingen die hen (voordien) waren toegestaan.

5. Het Tafel (Al-Maidah) (de gedekte tafel-eng)
36. Voorzeker, al hadden de moslim fundamentalisten al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Democratie vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.
51. O, gij die gelooft in de Vrijheid, neemt de Moslim fundamentalisten en de Soenieten niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, De Vrijheid leidt het overtredende volk niet.
56. En hij, die De Vrijheid en de boodschapper en de democraten tot vrienden neemt (wete) dat de partij van De Vrijheid gewis zal zegevieren.
64. En de Moslim fundamentalisten zeggen: "De hand van De Vrijheid is gebonden." Hun handen zijn gebonden en zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen. Neen, Zijn handen zijn wijd open, Hij geeft, zoals Hij wil. En hetgeen u van uw Vrijheid is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen. En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Democratie. Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft De Vrijheid het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en De Vrijheid heeft de onruststokers niet lief.
6. Het Vee (Al-An'aam)
1. Alle lof komt De Vrijheid toe, Die de hemelen en de aarde schiep en de duisternis en het licht deed ontstaan; toch stellen de moslim fundamentalisten gelijken naast hun Heer.
4. En er komt van de tekenen van hun Vrijheid geen teken tot hen of zij wenden zich er van af.
31. Voorzeker, zij, die de ontmoeting met De Vrijheid verloochenen, benadelen zich, totdat het uur onverwachts over hen komt, en zij zullen zeggen: "O, wij hebben wroeging, vanwege onze tekortkoming hierin." En zij zullen hun lasten op hun ruggen dragen. Ziet toe, wat zij dragen is zeker slecht.

7. De Verheven Plaatsen (Al-Aa'raaf)
178. Wie De Vrijheid leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.
205. En gedenk uw Vrijheid, 's morgens en 's avonds in uw gedachte met nederigheid en vrees en zonder luidruchtigheid van spraak en behoor niet tot de onachtzamen.
8. De Oorlogsbuit (Al-An'faal)
12. Toen uw Vrijheid aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de democraten. Ik boezem ontzag in de harten der moslim fundamentalisten. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
13. Dit is, omdat zij zich tegen De Vrijheid en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen De Vrijheid en Zijn boodschapper strijdt, (wete) De Vrijheid is voorzeker streng in vergelding.
30. Toen smeedden de moslim fundamentalisten tegen u plannen, opdat zij u gevangen mochten nemen of doden of verbannen. En zij maakten plannen en De Vrijheid maakte plannen en De Vrijheid is het best in staat plannen te verijdelen.
36. Voorzeker, de moslim fundamentalisten besteden hun rijkdommen om anderen van de weg van De Vrijheid af te leiden. Zij zullen doorgaan ze te verspillen maar daarna zullen zij spijt hebben en worden overwonnen. En zij die verwerpen zullen in de hel worden verzameld.
58. En als gij ontrouw van een volk vreest verstoot hen dan op gelijke wijze. Voorzeker, De Vrijheid heeft de moslim fundamentalisten niet lief.
59. En laat de moslim fundamentalisten niet denken dat zij een voorsprong hebbenVoorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen.
73. De moslim fundamentalisten zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.

9. Berouw (At-Taubah)
2. Gaat daarom in het land rond voor vier maanden en weet, dat gij De Vrijheid niet kunt ontsnappen en dat De Vrijheid de moslim fundamentalisten zal vernederen.
23. O gij, die in vrijheid gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij de islam boven democratie verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.
73. O vrijheid, strijd tegen de moslim fundamentalisten en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.
123. O, gij die in de vrijheid gelooft, bestrijdt de moslim fundamentalisten die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat De Vrijheid met de democraten is.
10. Jonas (Joenos)
25. En De Vrijheid roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.
37. En deze Inverse Koran kon door niemand buiten De Vrijheid worden voortgebracht. Integendeel, hij is de vervulling van datgene wat er vóór was en is een uiteenzetting van de Wet door de Vrijheid der Werelden, daaraan is geen twijfel.
44. Voorzeker, De Vrijheid doet de mensen in het geheel geen onrecht aan, maar de mensen doen hun eigen ziel onrecht aan.

40. De Gelovige (Al-Momin)
4. Niemand betwist de woorden van De Vrijheid behalve de moslim fundamentalisten. Laat hun bedrijvigheid in het land u niet bedriegen.
14. Roept alleen De Vrijheid aan, oprecht zijnde in gehoorzaamheid tot Hem, hoewel de moslim fundamentalisten er tegen zijn.
41. Fussilat
26. En de moslim fundamentalisten zeggen: "Luistert niet naar deze vrijheid, maar maakt leven daarbij opdat gij de overhand moogt krijgen."
27. Maar Wij zullen zeker de moslim fundamentalisten een strenge straf doen toekomen en Wij zullen hun slechtste daden vergelden.
28. Dat is het loon van De Vrijheid's vijanden: het Vuur. Daar zullen zij een langdurig tehuis hebben; een vergelding, omdat zij Onze tekenen niet erkenden.

47. Mohammed
1. Zij, die (de Waarheid) verwerpen en mensen van De Vrijheid's weg afleiden, hun werk zal Hij vruchteloos maken.
3. Dat is omdat de moslim fundamentalisten de leugen volgen, terwijl de democraten de Waarheid van hun Vrijheid volgen. Zo deelt De Vrijheid aan de mensen hun toestand mede.
4. Wanneer gij de moslim fundamentalisten (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien De Vrijheid wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van De Vrijheid worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
8. Maar de moslim fundamentalisten wacht vernietiging en Hij zal hun werken vruchteloos maken.
9. Dat is omdat zij, hetgeen De Vrijheid heeft geopenbaard, haten, daarom maakte Hij hun werken vruchteloos.
10. Hebben zij op aarde niet gereisd en gezien wat het einde was van degenen, die vóór hen waren? De Vrijheid vernietigde hen geheel en hetzelfde zal voor de moslim fundamentalisten gelden.
Persian_revenge

Bericht door Persian_revenge »

Doe gerust wat je niet laten kunt, het zal allemaal terug op julie eigen werken, en de dag dat het zover is dat het tegen jezelf zal werken, die dag, die dag, moet je aan mij denken.
Zeer juist. Hoe meer intollerantie, hoe meer de kans dat je rellen op z'n Frans krijgt (het gevolg van jaren lange verwaarlozing). Toch mag je niet vergeten dat wat je zei ook voor Moslims geldt. Dit wil zeggen hoe meer jullie koppig zich niet aanpassen, hoe meer haat tegenover jullie en vooral hoe meer excuus in de hand van mensen als Islamofoob om de vooruitgang van allochtonen te dwarsbomen.

Ik zou zeggen pas je aan, speel het slim, hou je religie binnen de vier muren van je huis en geef hen geen excuus en bestrijd hun discriminatie want mensen zoals hem gaan toch proberen iets anders te vinden.
Dutch

Bericht door Dutch »

Ik vind dat je niemand mag discrimineren...
Wat je wél kan doen is een moslim aannemen als werknemer, maar hem duidelijk maken dat uiting van geloof en uiterlijke kenmerken daarvan niet op de werkvloer passen, maar dat dient dan te gelden voor ALLE werknemers, niet enkel voor moslims.
Laïciteit, ook op de werkvloer, is de beste garantie voor een gezonde en productieve spirit in een werkomgeving. De nadruk dient gelegd op de "menselijkheid" van eenieder van ons, de religie dient afgevoerd naar waar die thuishoort : in de beslotenheid van het eigen huis.

Als je iemand gaat discrimineren op grond van zijn geloof, ben je net zo bezig als de moslims zélf...daarmee sluit je de deur naar hun redding...moslims dienen juist zoveel mogelijk met andere gezindten in contact te komen zodat hun ogen opengaan en ze daadwerkelijk ondervinden dat ook een niet gelovige een goed mens is, een mens zoals zijzelf.

Een ex-moslim die ik ken opperde zelfs de idee dat we best als niet-moslims een soort "omgekeerde immigratie" zouden kunnen uitvoeren, namelijk in grote getale naar moslimlanden trekken, er ons vestigen en werken en zo de moslims ginds aantonen dat kafirs ook mensen zijn en dan nog niet van het kwaaiste soort... 8) 8) 8)
Ben daar zelf actief mee bezig en het moet gezegd, het blijkt een succesformule in mijn moslimomgeving, het vers dat vriendschap met niet-gelovigen verbiedt wordt zelfs als "onwaardig" beschouwd door mijn moslimvrienden...ze hebben er de grootste moeite mee! Een heuse "sheikh" kwam zo zelfs tot de conclusie dat hij voortaan uit de koran gaat volgen en toepassen wat hem billijk lijkt als mens, en dat vers hoort daar niet bij ! Deze brave moslim is dus hard op weg om een ex-moslim te worden, dankzij de "menselijkheid". Daarin schuilkt gewoon ons grootste wapen tegen de islam : menselijkheid. En discriminatie, om welke reden dan ook, hoort daarin niet thuis!

We zijn hier tenslotte op FAITHFREEDOM, dwz "freedom of and also from faith", niks geen discriminatie, wél vrijheid, voor iedereen, ook voor de moslims onder ons. Wie het schoentje past, trekke het aan.
Ketter

Bericht door Ketter »

Ik sta hier achter Dutch.

Er is geen reden om mensen te discrimineren omdat ze Moslim zijn.

Nadia kan ik nog volgen. Ik begrijp ergens mocht je stellen dat je geen strenggelovige mannen-met-baard of vrouwen-in-bijna-burqa wil aannemen voor bepaalde functies omdat die duidelijk niet kunnen functioneren.

Maar gewone, alledaagse Moslims mag je niet discrimineren gewoon omdat ze gelovig zijn. Sorry, voor discriminatie heb ik nooit gestaan en daar zal ik ook nooit voor staan.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Miep

Bericht door Miep »

Discrimineren mag inderdaad niet,maar houd wel je ogen open en je verstand gezond.

Laten we niet hetzelfde doen als onze mede mens de moslim.
Met discrimeren in negatieve zin laten we zien dat we geen haar beter zijn als de "gelovige".

Zij leren om hun vijanden te haten,laten we dat niet doen,maar onze vijand lief hebben. Is moeilijk,maar werkt wel op langere termijn.

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Ketter

Bericht door Ketter »

Een bedrijf heeft het recht om te discrimineren op basis conform zijn doelstellingen en noden, maar niet op basis van geloof, ras, etc.

Met andere woorden: je mag een persoon weigeren omdat deze niet geschikt is voor een functie, omdat je een betere kandidaat hebt, enz... maar niet zuiver op ras, afkomst, religie, etc.

Als blijkt dat een persoon weigert handen te schudden, ongepaste kleding draagt (voor z'n functie), niet met vrouwen kan omgaan, zelf racistisch is, etc. dan mag je deze weigeren (discrimineren) op deze basis. Ook als dit gedrag het gevolg is van religieuze opvattingen.

Maar als een moslim geschikt is voor een functie, geen problemen maakt met omgang met vrouwen, homo's, geschikte kleding draagt, netjes is, beleefd is, enz... en bovendien de betere kwalificaties heeft, mag deze niet gediscrimineerd worden.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie