PVV: Geen bewindslieden met dubbele nationaliteit

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 12:25 pm

--------------------------------------------------------------------------------

donderdag 15 februari 2007 om 09:26

DEN HAAG (ANP) - Bewindslieden moeten volgens de Partij voor de Vrijheid (PVV) alleen de Nederlandse nationaliteit hebben. Volgens de fractie mogen de beoogd staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak daarom niet worden beëdigd, omdat ze een dubbele nationaliteit hebben.

De PVV zal daarover donderdagochtend een motie indienen tijdens een debat in de Tweede Kamer over de Rijkswet op het Nederlanderschap, zei fractieleider Geert Wilders. De PvdA'er Aboutaleb, die staatssecretaris van Sociale Zaken wordt, is van Marokkaanse afkomst. Zijn partijgenoot Albayrak is van Turkse afkomst en gaat Justitie doen.

Leden van de Eerste en Tweede Kamer moeten volgens de wet Nederlander zijn, maar ze mogen daarnaast nog een andere nationaliteit hebben. Voor kabinetsleden is volgens Wilders op dit punt niets geregeld. De PVV vindt dat de voorwaarde voor Kamerleden ook voor hen moet gaan gelden. De partij meent bovendien dat zowel Kamerleden als bewindspersonen geen dubbele nationaliteit meer mogen hebben.

Vooruitlopend op wetgeving dat dit regelt, zal de fractie daarom voorstellen nu geen mensen in het nieuwe kabinet te benoemen die een dubbele nationaliteit hebben. ,,Je kunt geen twee belangen dienen als lid van het kabinet'', zei Wilders. ,,Albayrak gaat over het immigratiebeleid van onder anderen Turkse mensen, maar ze is zelf ook onderdaan van dat land. Als ze in Turkije is, is ze daar in eerste instantie als Turkse'', zei hij.

Bron: Metro

http://www.metronieuws.nl/index.php?act ... 2&id=79622
Laatst gewijzigd door nadia op Do Feb 15, 2007 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 12:33 pm

Ik begrijp de partij van de vrijheid wel maar zij zijn niet helemaal eerlijk want zij weten hoe het zit en zelfs verdonk is naar Marokko geweest om over deze kwestie te praten.
Dubbele nationalitiet hebben WIJ maar te nemen dat is het hele probleem.

Er zij genoeg mensen zoals ik die geen dubbele nationalitiet willen maar als ik die in de prullenbak gooi dan kom ik marokko niet meer binnen.

Ik hoop dat onder andere landen zoals marokko die deze dubbele nationaliteit niet willen opgeven op het matje worden geroepen want het is niet meer dan een blok aan je been.

Ik wil al heel van die dubbele nationalitie af maar ik kom er niet vanaf.
Ik heb zelfs een keertje mijn marokkaanse identiteitskaart niet meegenomen (wel een kopie) om te proveceren en ik kwam er niet in.
Na lang getouwtrek liet ik mijn kopie zien en toen was het goed, een kopie mogen ze eigenlijk niet eens aanvaarden maar who cares, daar gaat alles zo krom.

Ik heb het idee dat we het beste zelf kunnen gaan beginnen met een megaproces tegen deze landen in mijn geval is dat Marokko, wie weet ga ik dat nog doen ook maar ik beng bang dan een kruimetje als ik niet ver kan komen tegen een regering dat niet luisteren wil en daarbij zitten er veel nadelen aan dat dubbele identeit.

Mvg Nadia

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 15, 2007 1:18 pm

Nadia, ik begrijp uw frustratie hoor, maar anderzijds vind ik dat Wilders groot gelijk heeft.

De kwestie van die dubbele nationaliteiten is een probleem dat MOET opgelost worden op Europees niveau.
Als je de hoeveelheid (ik bedoel aantallen personen) Turken of Marokkanen ziet in Europa, en men weet dat die bevolkingsgroepen veel sneller exponentieel verhogen itt één-nationaliteit Europeanen, dat IS binnen een eeuw Europa half Turks/half marokkaans: dit heeft toch geen zin?

Ik moet hier onwillekeurig denken aan de huidige toestand in Noord-Afrika: je hebt er "arabieren" en "berbers". Hoezo? Arabieren wonen in saoudi arabie, berbers is de originele bevolkingsgroep.
Gaan we in Europa naar een gelijkaardige opdeling in de bevolking? Mét behoudt van hun eigen taal (zoals de arabieren het voor mekaar hebben gekregen dus).

Gaan we in Europa dezelfde toer op met Marokkanen/Turken dan?

Ik volg bovendien totaal de zienswijze van Wilders ivm "loyauliteit".

--------------------
In uw geval (geen toegang tot marokko) zie ik daarin een grove schending van de mensenrechten vanwege de Marokkaanse regering. (hun bedoeling om een Marokkaanse bevolkingsgroep in Europa te krijgen komt daar duidelijk tot uiting).

Voor uw generatie is het dus te laat (maar jij kan wèl nog naar Turkije op verlof natuurlijk!)
Men zou bovendien zowel de turkse als marokkaanse mensen moeten aanmanen om hun kinderen niet meer als marokkaan te gaan aangeven op de ambassade. Nederlanders mogen toch gewoon binnen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 15, 2007 1:24 pm

De regeringen willen inderdaad niet mee:

In Belgie kan (kon) je als auto-Belg géén dubbele nationaliteit krijgen: bij verandering van nationaliteit (vb. door huwelijk/emigratie) MOET je de Belgische laten vallen. (zo ken ik het verhaal van een auto-belg, huwt met canadese, canadese krijgt Belgische nationaliteit erbij, emigreren later naar Canada: hij wordt ook Canadees maar moet dus die belgische laten vallen, zijzelf dus niet, kinderen zijn ondertussen canadees+belg (via moeder): enige niet-belg in het gezin is de enige echte authentieke belg! :lol:

In plaats van die wet door te trekken heeft men er iets op gevonden: nu mag je ook als belg een dubbele hebben: gaat dus de andere richting uit.

En wat moet een Turkse minister van Nederland nu gaan doen als de Armeense genocide onder de negatiewet gaat vallen? Telkens van gedacht v eranderen als hij/zij naar Turkije gaat?

waarnemer

Berichtdoor waarnemer » Do Feb 15, 2007 3:12 pm

Kan iemand me effe bijpraten?
Ik begrijp hier niets van.
Kan jij, Nadia, dus niet met een Nederlands paspoort Marokko niet binnenkomen?

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 3:30 pm

waarnemer schreef:Kan iemand me effe bijpraten?
Ik begrijp hier niets van.
Kan jij, Nadia, dus niet met een Nederlands paspoort Marokko niet binnenkomen?

jij als een rasechte nederlander mag wel door de douane heen met ALLEEN JE NEDERLANDSE PASPOORT en ik niet mits ik mijn CARTE D"IDENTITE NATIONALE laat zien NAAST MIJN PASPOORT of dat nu nederlands is of marokkaans is maakt niet uit.

ik heb het geprobeerd door te zeggen dat ik mijn CARTE D"IDENTITE NATIONALE kwijt was maar ik kwam er niet doorheen.
(ik had een kopie meegenomen voor als het echt niet lukt dus toen liet ik die maar zien en toen mocht ik er wel door.
ik ben van plan om ze aan te klagen want ik word er ziek van.

ze zien aan je naam dat je van marokkaanse origine bent en in mijn geval ben ik er ook nog eens geboren zoals zovele dus dat wordt moeilijk.
ik probeer al heel lang van die dubbele nationaliteit af te komen maar dat gaat niet.
ik heb er wel geen last van behalve aLs ik naar marokko wil gaan.
het is veel ingewikkelder dan je zou denken.

het is zelfs zo erg dat als ik een kind heb en haar niet bij de marokkaanse consulaat in laat schrijven het kind marokko niet in komt.
marokko is zeer gemeen bezig op dit punt en zij denken alleen aan zichzelf, daarnaast gaat het om dat ene numertje dat op je identiteitskaart staat, mocht je wat uithalen daarginds dan word je ook behalndeld als een van hen.

ik voel me meer nederlandse dan een marokkaanse maar daar hebben zij geen boodschap aan.
weet je wat die ambtenaar tegen mij zei toen ik op de airport stampij heb staan maken, JIJ BENT EN BLIJFT EEN MAROKKAAN of dat jij nu wilt of niet.

de marokkanse paspoort die ik ooit heb gehad voordat ik mijn nederlandse paspoort kreeg, dus voordat ik genaturaliseerd ben gebruik ik nooit en die heb ik ook nooit gebruikt maar dat kaart CARTE D"IDENTITE NATIONALE wat gekoppeld zit moet je blijven gebruiken want zij werken daar met DEZE 2 identiteitsbewijzen.
1 een paspoort
2 een identiteitskaart oftewel "carte d'identite nationale".

ik ben al heel erg lang genaturaliseerd en ik heb een hekel aan dat stomme paspoort maar toch kom ik er niet in en jij als rasechte nederlander of belg wel met alLeen JE PASPOORT...

het is zo vreemd allemaal maar het is echt zo.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 4:02 pm

Marokko heeft geweigerd om mee te werken.
Hoe moeten Marokkanen ooit dan van hun dubbele nationaliteit afkomen?

Wilders kan nu wel de vinger gaan wijzen naar kamerleden met een dubbele nationaliteit, maar zij hebben geen keus.
en daarbij is hij op de hoogte van dit probleem, ik heb liever dat DE REGERING ONS HELPT IPV EEN VINGER NAAR ONS TE WIJZEN (ons, staat voor dubbelnationaliteit bezitters)
Zij kunnen hun Marokkaanse of Turkse paspoort verbranden maar ze blijven een dubbele nationaliteit behouden.
Laatst gewijzigd door nadia op Do Feb 15, 2007 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

waarnemer

Berichtdoor waarnemer » Do Feb 15, 2007 4:03 pm

Bedankt Nadia, ongelooflijk bezopen, elke andere nederlander, voor zover mij bekend, waar hij of zij ook is geboren enz. kan overal heen met een Nederlands paspoort. Wel is mij bekend dat de Nederlandse regering aan bijvoorbeeld asielzoekers de beperking oplegt dat zij, begrijpelijk, niet mogen inreizen in het land waaruit ze gevlucht zijn.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 4:04 pm

Manon schreef:Nadia, ik begrijp uw frustratie hoor, maar anderzijds vind ik dat Wilders groot gelijk heeft.

De kwestie van die dubbele nationaliteiten is een probleem dat MOET opgelost worden op Europees niveau.
Als je de hoeveelheid (ik bedoel aantallen personen) Turken of Marokkanen ziet in Europa, en men weet dat die bevolkingsgroepen veel sneller exponentieel verhogen itt één-nationaliteit Europeanen, dat IS binnen een eeuw Europa half Turks/half marokkaans: dit heeft toch geen zin?

Ik moet hier onwillekeurig denken aan de huidige toestand in Noord-Afrika: je hebt er "arabieren" en "berbers". Hoezo? Arabieren wonen in saoudi arabie, berbers is de originele bevolkingsgroep.
Gaan we in Europa naar een gelijkaardige opdeling in de bevolking? Mét behoudt van hun eigen taal (zoals de arabieren het voor mekaar hebben gekregen dus).

Gaan we in Europa dezelfde toer op met Marokkanen/Turken dan?

Ik volg bovendien totaal de zienswijze van Wilders ivm "loyauliteit".

--------------------
In uw geval (geen toegang tot marokko) zie ik daarin een grove schending van de mensenrechten vanwege de Marokkaanse regering. (hun bedoeling om een Marokkaanse bevolkingsgroep in Europa te krijgen komt daar duidelijk tot uiting).

Voor uw generatie is het dus te laat (maar jij kan wèl nog naar Turkije op verlof natuurlijk!)
Men zou bovendien zowel de turkse als marokkaanse mensen moeten aanmanen om hun kinderen niet meer als marokkaan te gaan aangeven op de ambassade. Nederlanders mogen toch gewoon binnen?

Daarom zei ik al, ik begrijp wilders wel en dit probleem kennen we al langer maar dit ligt gewoon buiten de schuld van deze bewindslieden zoals aboutaleb en dat tuks mevrouwtje.

zij kunnen hun andere identiteit NIET opgeven, daar zit het probleem juist.

Van Aboutaleb weet ik zeker dat hij dezelfde papieren heeft als ik dus als hij zijn CARTE D"IDENTITE NATIONALE in de prullebak gooit dan komt hij marokko niet meer in..........
hij kan wel zijn marokkaanse paspoort weggooien als hij wil maar dan nog staat hij als "dubbel nationaliteit" aangemerkt want CARTE D"IDENTITE NATIONALE staat bijna gelijk aan een paspoort aleen kun je hier niet mee reizen zonder een pasppoort, deze kaart is blijkbaar heel belangerijk.
Dat nummer wat erop staat kun je zien als een sofinummer want daar doen zij alles mee, niet elek inwoner in marokko heeft namelijk een paspoort maar elke inwoner heeft wel zo'n CARTE D"IDENTITE NATIONALE.

volgens mij hebben ze in turkijke hetzelfde maar dat weet ik niet zeker

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 4:15 pm

waarnemer schreef:Bedankt Nadia, ongelooflijk bezopen, elke andere nederlander, voor zover mij bekend, waar hij of zij ook is geboren enz. kan overal heen met een Nederlands paspoort. Wel is mij bekend dat de Nederlandse regering aan bijvoorbeeld asielzoekers de beperking oplegt dat zij, begrijpelijk, niet mogen inreizen in het land waaruit ze gevlucht zijn.

ik heb zoveel gereisd in mijn leven en nergens geen problemen gehad alleen als ik naar marokko ga........dus ik ga niet zo heel vaak naar marokko, hooguit 1x per 4 jaar of zoiets.

de wereld is groot en er zijn zoveel mooie plaatsen om naartoe te reizen.
Laatst gewijzigd door nadia op Do Feb 15, 2007 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 4:19 pm

waarnemer schreef:Bedankt Nadia, ongelooflijk bezopen, elke andere nederlander, voor zover mij bekend, waar hij of zij ook is geboren enz. kan overal heen met een Nederlands paspoort. Wel is mij bekend dat de Nederlandse regering aan bijvoorbeeld asielzoekers de beperking oplegt dat zij, begrijpelijk, niet mogen inreizen in het land waaruit ze gevlucht zijn

heel logisch dat nederland dat doet...

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 15, 2007 4:59 pm

nadia schreef:
waarnemer schreef:Bedankt Nadia, ongelooflijk bezopen, elke andere nederlander, voor zover mij bekend, waar hij of zij ook is geboren enz. kan overal heen met een Nederlands paspoort. Wel is mij bekend dat de Nederlandse regering aan bijvoorbeeld asielzoekers de beperking oplegt dat zij, begrijpelijk, niet mogen inreizen in het land waaruit ze gevlucht zijn

Het is een tweesnijdend mes ntuurlijk.

Sorry forum is weer zo traag dat ik dubbel post, maar ik had hier nog niet op geantwoord in feite.

Het is Marokko dat fout is, ik denk dat we daarmee akkoord gaan (ook Turkije, is zelfde).

De Nederlandse regering zou zich dus - zoals Wilders - veel sterker moeten opstellen en bepaalde eisen stellen, ZEKER aan vertegenwoordigers in de regering.

En anderzijds zouden de mensen die - zoals Nadia (en vele anderen waarschijnlijk) - zich niet meer willen gebonden voelen aan het land van hun ooit-voorouders (laten we wel wezen hé), OOK hun mening moeten laten horen bij de NEDERLANDSE regeringsleiders.

Zolang iedereen maar klakkeloos telkens hun kinderen gaat aangeven bij de Marokkaanse ambassade denk ik dat de Nederlandse regering weinig impact heeft.
Als er een massale tegenreactie zou komen van: dan gaan we maar niet meer naar Marokko, dan zou het tij kunnen keren.

In ieder geval zijn de spijtige slachtoffers hier die mensen die verplicht aan hun dubbele nationaliteit vastzitten, maar ook de nederlanders/belgen zijn het slachtoffer op den duur, én de maatschappij in zijn geheel: want WIE wordt op den duur ontheemd in zijn eigen land?
Laatst gewijzigd door Manon op Do Feb 15, 2007 5:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 15, 2007 5:00 pm

nadia schreef:

het is zelfs zo erg dat als ik een kind heb en haar niet bij de marokkaanse consulaat in laat schrijven het kind marokko niet in komt.

Dat begrijp ik niet.

Even de simpelste manier: jij hebt een berberse (of whatever) naam, maar je kind krijgt de naam van de vader. Neem nu dat je met een Jan Klaassen een kind hebt. Het kindje heet dan: Mieke Klaassen. Waarom mag Mieke Klaassen niet binnen in Marokko?

Ik doe hetzelfde: ik krijg een kind met de broer van Jan, Piet Klaassen. Onze zoon heet Klaas! Waarom zou Klaas Klaassen wèl binnenmogen in Marokko en Mieke Klaassen niet?

-----------------------
ander voorbeeld:

Ahmed Al Nougabol huwt met Nele Uitdenbroek: hun dochter heet dus Maria Al Nougabol: mag Maria Al Nougabol dan niet binnen in Marokko als ze niet werd opgeschreven in het Marokkaanse consulaat?

Dit is toch ongehoord?

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 5:12 pm

Manon schreef:
nadia schreef:

Dat begrijp ik niet.

Even de simpelste manier: jij hebt een berberse (of whatever) naam, maar je kind krijgt de naam van de vader. Neem nu dat je met een Jan Klaassen een kind hebt. Het kindje heet dan: Mieke Klaassen. Waarom mag Mieke Klaassen niet binnen in Marokko?

Ik doe hetzelfde: ik krijg een kind met de broer van Jan, Piet Klaassen. Onze zoon heet Klaas! Waarom zou Klaas Klaassen wèl binnenmogen in Marokko en Mieke Klaassen niet?

-----------------------
ander voorbeeld:

Ahmed Al Nougabol huwt met Nele Uitdenbroek: hun dochter heet dus Maria Al Nougabol: mag Maria Al Nougabol dan niet binnen in Marokko als ze niet werd opgeschreven in het Marokkaanse consulaat?

Dit is toch ongehoord?

ik baar een kind en dat kind noem ik nicole dan mag ik dat kind niet naar marokko meenemen, mag wel maar dan komt zij er niet in.
waarom?
ik mag dat kind geen nicole noemen, zij moet een naam nemen uit de namenlijst van marokko en die bestaat aleen uit islamitische arabische namen dus waneer ik het kind wil gaan inschrijven wat wel moet wil je haar meenemen naar marokko dan accepteerd de consulaat haar naam niet en dan zijn we terug bij af.
ik kan ook zeggen, ik schrijf haar niet in bij de consulaat maar hoe moet zij dan met mij mee naar marokko want zoals je al weet kan ik als marokkaanse want zo zien zij mij niet het land binnen zondaer dat stomme kaart en mijn doichtertje zou dus ook ingeschreven moeten zijn bij mij...

het is krom maar en ik begrijp er zelf ook geen snars meer van, ze maken alleen maar regels die hun goed uitkomen als ze maar gekoppeld blijven aan marokko en dat gebeurt door midel van de consulaat en dus ook dmv dat stom identiteitskaartje.
bij de cosulaat moet het kind dus ingescherevn staan en dan krijgt zij ook een nummer en dan zit zij vast net als ik aan dat hele kutbeleid van marokko war geen hol van klopt.

http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 5-p-2.html

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 15, 2007 5:41 pm

OK Nadia: jij huwt met een "volbloed-één-nationaliteit" :wink: Nederlander.

Dan krijgt je kind sowieso toch niet de Marokkaanse nationaliteit?

Als ik met een Masai krijger huw die zich belg laat maken (laten we nu aannemen dat hij van zijn Masai nationaliteit vanaf geraakt), dan krijgen mijn (onze) kinderen ook enkel de belgische nationaliteit en kan ik van mijn kind onder geen beding een >Keniaan gaan maken hoor.

Hebben ze daar dan ook al uitzonderingen op?

En nog iets: "ZIEN" ze in Marokko aan je uiterlijk dat je Marokkaans bent, of is het je NAAM (voornaam, achternaam?)

Je kàn sowieso je achternaam laten veranderen (we hebben het daar al eens over gehad dacht ik), dus dan wéten ze het niet meer hé?
Nadia Janssens! et voilà! "volbloed-één-nationaliteit" :wink: Nederlander.

Op je voornaam mogen ze het niet steken: ik kan mijn volbloed half vlaamse/half nederlandse dochters toch ook fatima en najima gaan noemen? (en als vader neem ik dan een of andere griek eventjes om voor het exotische effect te zorgen vb?)

---------------------

Maar: alle gekheid op een stokje nu: DIT is iets wat de Nederlandse regering zou kunnen doen: een versoepeling om van achternaam te veranderen voor de mensen die van hun oneindige overerfbare verplichte dubbele nationaliteit willen afgeraken!

DAT IS IETS WAT WE AAN WILDERS MOETEN ZEGGEN!
Laatst gewijzigd door Manon op Do Feb 15, 2007 5:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 5:42 pm

je mag je kind ook geen berberse naam geven, athans er zijn ineens veel bersberse namen verboden gemaakt omdat zij niet islamitisch gerelateerd zijn en als een kind een naam draagt dat verboden is dan heb je weer poppen aan het dansen.

maar het feit dat berber oftewel amazigh namen bij consulaten en in marokko mondjesmaat geaacepteerd worden is te danken aan protesten van Amazigh organisaties.
Maar zolang deze racistische lijst niet afgeschaft wordt, zullen sommige amazigh-haters gebruik van maken om deze namen te weigeren. Het moet dus verwijderd worden, niet alleen bij nederlandse gemeentes, maar ook bij de marokkaanse overheid.

Dat is de enige garanatie.

Er zijn op dit moment nog steeds kinderen (sommige al 6 jaar) die vechten om ingeschreven te worden in marokko omdat ze een Amazigh naam hebben.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 5:48 pm

Manon schreef:OK Nadia: jij huwt met een "volbloed-één-nationaliteit" :wink: Nederlander.

Dan krijgt je kind sowieso toch niet de Marokkaanse nationaliteit?

Als ik met een Masai krijger huw die zich belg laat maken (laten we nu aannemen dat hij van zijn Masai nationaliteit vanaf geraakt), dan krijgen mijn (onze) kinderen ook enkel de belgische nationaliteit en kan ik van mijn kind onder geen beding een >Keniaan gaan maken hoor.

Hebben ze daar dan ook al uitzonderingen op?

En nog iets: "ZIEN" ze in Marokko aan je uiterlijk dat je Marokkaans bent, of is het je NAAM (voornaam, achternaam?)

Je kàn sowieso je achternaam laten veranderen (we hebben het daar al eens over gehad dacht ik), dus dan wéten ze het niet meer hé?
Nadia Janssens! et voilà! "volbloed-één-nationaliteit" :wink: Nederlander.

Op je voornaam mogen ze het niet steken: ik kan mijn volbloed half vlaamse/half nederlandse dochters toch ook fatima en najima gaan noemen?

Mijn naam veranderen. nee dat blijkt niet te kunnen,
wel hier in nederland maar dan kan ik marokko niet meer in dus dan zijn we weer terug bij af.
en inderdaad we hebben het hier al over gehad.

lieverd, ik trouw zowiezo geen moslim dus het ik zal geen kinderen baren denk ik.
als ik ooit heel erg succesvol word, financieel gezien bedoel ik dan adopteer ik een hoop arme weeskinderen maar meer om ze te helpen.

geef ze een hengel en ze zullen zelf leren vissen.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 15, 2007 5:48 pm

Er zijn op dit moment nog steeds kinderen (sommige al 6 jaar) die vechten om ingeschreven te worden in marokko omdat ze een Amazigh naam hebben.

Het is dus duidelijk een arabische kolonisatie (netjes uitgedrukt, ik denk eerder een genocidale : ontneem de originele bevolking hun roots) politiek.

Nu: ik kàn overal ter wereld naartoe, maar uiteraard kan ik het me niet permitteren. Sommige landen WIL ik niet naartoe. Misschien kan je op die manier bewust je navelstreng gaan doorknippen: geen inschrijving voor je kinderen in consulaat, gewoon Nederlandse of Berberse naam. Wordt het no-way land! so be it! Jij bent Nederlandse.

Zie ook even nog mijn eerste (dubbele) post die ik heb aangepast.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 15, 2007 5:51 pm

Manon schreef:

Het is dus duidelijk een arabische kolonisatie (netjes uitgedrukt, ik denk eerder een genocidale : ontneem de originele bevolking hun roots) politiek.

Nu: ik kàn overal ter wereld naartoe, maar uiteraard kan ik het me niet permitteren. Sommige landen WIL ik niet naartoe. Misschien kan je op die manier bewust je navelstreng gaan doorknippen: geen inschrijving voor je kinderen in consulaat, gewoon Nederlandse of Berberse naam. Wordt het no-way land! so be it! Jij bent Nederlandse.

Zie ook even nog mijn eerste (dubbele) post die ik heb aangepast.

inderdaad

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 15, 2007 5:59 pm

Mijn naam veranderen. nee dat blijkt niet te kunnen,
wel hier in nederland maar dan kan ik marokko niet meer in dus dan zijn we weer terug bij af.
en inderdaad we hebben het hier al over gehad.

Dan WEET de douane in Marokko toch niet dat je origineel marokkaanse was? Dus moeten ze je toch met Nederlands paspoort aanvaarden? Je hebt dan evenmin nog een carte d'identité van ginder hé.

lieverd, ik trouw zowiezo geen moslim dus het ik zal geen kinderen baren denk ik.

Enlighten me! voor zover ik weet kunnen ook niet-moslimmannetjes kinderen verwekken hoor. Ik zie het verband niet echt! :wink:

als ik ooit heel erg succesvol word, financieel gezien bedoel ik dan adopteer ik een hoop arme weeskinderen maar meer om ze te helpen.

Mooi initiatief, maar ik zie er het nut niet van in: tussen adopteren en helpen ligt een ganse wereld van verschil.
Zelf moeder van twee dochters had ik ooit een Indisch meisje als foster-parent: het stoorde me vreselijk dat men die kinderen in hun briefjes verplichtte om mij als "mother" aan te spreken.
(later ontdekte ik dat dit een Indische beleefdheidsvorm was.... zoiets als "mother Theresa", maar ik was vreselijk beschaamd omdat dit meisje haar EIGEN moeder had.
Na de Tsunami (ze woonde zuid-oost India) kreeg ik zonder boe of ba een ander kindje toegewezen: ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Ik kan enkel vermoeden dat ze de ramp niet heeft overleefd. Geen enkele informatie gekregen.

geef ze een hengel en ze zullen zelf leren vissen.

Volledig mee akkoord, maar dat heeft niks met moederschap noch adoptie te maken hoor.[/url]

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Feb 15, 2007 6:57 pm

Beste Nadia,

Als ik het dus goed begrijp kan ik dus wel met een Nederlands paspoort Marokko binnen maar jij niet.

Als je Marokkaan bent mag je dus alleen met een Marokkaans paspoort naar binnen. De Marokkaanse overheid erkent je andere nationaliteit dus eigenlijk niet als ik het goed begrijp.

Adoptie is in Nederland niet zo makkelijk ook niet als je een kind uit het buitenland haalt.

Waarom zou je geen eigen kinderen willen krijgen?

Ik weet zelf niet zeker of ik kinderen wil. In ieder geval nu nog niet.

Maar: alle gekheid op een stokje nu: DIT is iets wat de Nederlandse regering zou kunnen doen: een versoepeling om van achternaam te veranderen voor de mensen die van hun oneindige overerfbare verplichte dubbele nationaliteit willen afgeraken!

Dan moet je in bepaalde gevallen ook je geboorteplaats worden aangepast. Als de geboorteplaats namelijk in het land van herkomst ligt dan weet de grenscontrole wel hoe laat het is als je daar met je nieuwe naam aankomt.

Met vriendelijke groet,

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Feb 16, 2007 11:28 am

Kijk:

René van Rijckevorsel

Wat een opluchting. Marokko heeft tegenover minister Rita Verdonk van Integratie (VVD), op bezoek in Rabat, 'positief gereageerd' op het voorstel om voor de derde generatie Marokkanen in Nederland de dubbele nationaliteit af te schaffen. Tot nu toe wilde Marokko daarover niet spreken.
Een Nederlandse minister die in Marokko bedelt om medewerking, het is eigenlijk te zot voor woorden. Honderdduizenden Marokkanen verdienen in Nederland hun geld (niet zelden door werkloos of arbeidsongeschikt te zijn en dus gebruik te maken van de riante regelingen), waarvan een flink deel in de Marokkaanse economie wordt gepompt.

Toch heeft Marokko altijd geweigerd om te praten over de 'dubbele nationaliteit'. Wie uit Marokkaanse ouders is geboren, krijgt de Marokkaanse nationaliteit, en daarvan kun je geen afstand doen, basta! Aangezien je in Nederland na een verblijf van vijf jaar het Nederlandse staatsburgerschap kunt krijgen, loopt het merendeel van de hier woonachtige Marokkanen met twee paspoorten op zak, ook Marokkanen van de derde generatie. Voor Marokkanen blijft Nederland daardoor een 'leenland', en wordt het geen 'vaderland'.

Verdonk wil nu dat iedere immigrant die besluit om hier te leven, duidelijk kiest voor de Nederlandse nationaliteit. De keuze voor de Nederlandse nationaliteit maakt de binding met Nederland sterker, is de gedachte. Naar schatting 850.000 Nederlanders hebben de dubbele nationaliteit, van wie ruim een derde ook Marokkaans.
Het succesje in Marokko is Verdonk gegund - zij probeert met haar strenge maar rechtvaardige houding tegenover immigranten een beetje goed te maken wat dertig jaar lankmoedig beleid heeft nagelaten. Maar waarom probeert de minister intussen niet een kamermeerderheid te krijgen voor een wet die dubbele nationaliteit verbiedt: wie kiest voor het Nederlandse paspoort, mag er geen andere nationaliteit naast hebben. Dan hoeft Verdonk ook niet meer te bedelen in landen als Marokko.

Elsevier * NL

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Feb 16, 2007 12:18 pm

Noodgedwongen heb ik onlangs ook de Tunesische nationaliteit aangevraagd, naast mijn originele Belgische. Binnenkort heb ik dus ook een dubbele nationaliteit.
Ik leg even uit waarom : als Tunesische kan ik erven van mijn echtgenoot in Tunesië, als Belgische NIET, als Tunesische kan ik alleen zonder toestemming van mijn echtgenoot het land vrij uitreizen met mijn minderjarige kinderen, als Belgische NIET, als Tunesische kunnen mijn nakomelingen in Tunesië het presidentschap waarnemen, als Belgische NIET... Vooral het eerste en tweede argument heeft me ertoe aangezet de Tunesische nationaliteit ook aan te vragen.
Zelf voel ik me sowieso een wereldburger, dus een nationaliteit meer of minder maakt voor mij niets uit.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Feb 16, 2007 12:35 pm

Noodgedwongen heb ik onlangs ook de Tunesische nationaliteit aangevraagd, naast mijn originele Belgische. Binnenkort heb ik dus ook een dubbele nationaliteit.

Dan is die aanpassing van de wet waarbij ook oude belgen de dubbele nationaliteit mogen hebben (in tegenstelling tot vroeger, waar enkel nieuwe belgen dit konden) voor U een voordeel gebleken neem ik aan?

Hadden uw kinderen altijd al een dubbel nationaliteit?

Melissa

Berichtdoor Melissa » Vr Feb 16, 2007 1:38 pm

Manon schreef:Kijk:

René van Rijckevorsel

Wat een opluchting. Marokko heeft tegenover minister Rita Verdonk van Integratie (VVD), op bezoek in Rabat, 'positief gereageerd' op het voorstel om voor de derde generatie Marokkanen in Nederland de dubbele nationaliteit af te schaffen. Tot nu toe wilde Marokko daarover niet spreken. etc. Elsevier * NL

Helaas, dat was een uitspraak van Verdonk zelf, die later is tegengesproken door de Marokkaanse autoriteiten.

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
Marokko: Geen sprake van afstaan nationaliteit

dinsdag 14 juni 2005 15:34

Valt er met Marokko nou wel of niet te praten over de afschaffing van de dubbele nationaliteit voor Nederlandse Marokkanen? VVD-minister Rita Verdonk (Integratie) beweert van wel. Maar volgens de Marokkaanse minister van Informatie, Mohammed Nabil ben Abdallah, is afschaffing van de Marokkaanse nationaliteit onbespreekbaar.

Volgens Marokkaanse minister is afschaffing dubbele nationaliteit helemaal niet bespreekbaar

Gisteravond meldde Verdonk nog trots dat het onderwerp 'op de agenda' was komen te staan (lees het artikel Marokko: dubbele nationaliteit op de agenda). De plaatsvervanger van de minister van Justitie had 'met een open houding' op Verdonks voorstel gereageerd.

Elementair recht
Maar volgens minister Mohamed Nabil ben Abdallah van Informatie heeft Verdonk haar gesprekspartner niet goed begrepen. De Marokkaanse nationaliteit is een elementair recht. Afzweren van die nationaliteit is niet bespreekbaar, benadrukte hij. Verdonk op haar beurt weet het zeker: de plaatsvervanger van de minister had positief gereageerd. Zij gaat de Marokkaanse regering om opheldering vragen.

Na de aanvankelijke euforie over het bezoek aan Marokko is er nog meer slecht nieuws. Onderminister Nouzha Chekrouni, die zich bezighoudt met Marokkanen die in het buitenland wonen, verklaarde vandaag tegenover journalisten van het Algemeen Dagblad en het Parool dat zij tegen de verplichte taaltoets is.

Gezinshereniging
Zij vindt dat de toets in strijd is met het recht, omdat het gezinshereniging en –vorming in de weg kan staan. Volgens Verdonk had de Marokkaanse onderminister tegen haar juist gezegd het toe te juichen dat Marokkanen de Nederlandse taal leren.

Alle reacties hierop op http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... hp?p=42607
zijn ook interessant.

Met dank aan Google!!

Terug naar “Nederland”