Theo Van Gogh vermoord!

Manon

Theo Van Gogh vermoord!

Berichtdoor Manon » Di Nov 02, 2004 12:16 pm

De Nederlandse cineast, MAKER VAN DE FILM SUBMISSION, werd vanmorgen in amsterdam neergeschoten/gestoken:

Nederlandse cineast Theo van Gogh vermoord

10:17:29

Theo Van Gogh
rr
AMSTERDAM - De Nederlandse filmmaker Theo van Gogh (47) is vanochtend in Amsterdam doodgeschoten. Dat heeft zijn productiemaatschappij aan de Nederlandse radio bevestigd. De dader zou gearresteerd zijn. Van Gogh werd vroeger al enkele keren bedreigd wegens zijn uitgesproken standpunten over de islam. Hij heeft ook een film gemaakt over de moord op Pim Fortuyn.

ANDERE WEBSITES
theovangogh.nl

AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linnaeusstraat in Amsterdam. Van Gogh zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken. Het zou gaan om een brief met islamitische teksten. Volgens ooggetuigen had de dader een islamitisch uiterlijk.

Regisseur, auteur en televisiemaker

Theo Van Gogh was van vele markten thuis. Hij was columnist voor vele Nederlandse kranten en opiniebladen, schreef boeken als 'Engel' en 'Sla Ik Mijn Vrouw Wel Hard Genoeg?'. Omdat sommige van zijn columns geweigerd werden, besloot Theo zijn eigen website op te richten: De gezonder roker.

Van Gogh was ook een succesvol regisseur. Hij maakte een 20-tal films, onder meer ’0605’ over de moord op Pim Fortuyn. Momenteel was hij bezig met de opnames van ’Cool’, een film waarin onder meer politicus Gerrit Zalm en Katja Schuurman meespelen. Hij kreeg voor een aantal van zijn films nominaties op het Nederlands filmfestival. Zowel 0605 als Blind Date werden onderscheiden met een Gouden Kalf, onder meer voor beste regie. In het Belang van de Staat ontving een Gouden Kalf voor het beste tv-drama.

Collega's geschokt

Gijs van de Westelaken, de producent van Theo van Gogh, is verbijsterd over de dood van de filmmaker. ,,Hier zijn geen woorden voor'', zei hij in een eerste reactie. Ook schrijver Ronald Giphart, die van Gogh het script leverde voor de roadmovie ’Bad’, kan de moord niet begrijpen. ,,Ik kan er niet bij'', zei hij op de Nederlandse radiozender Radio 1.

Verdachte ingerekend na schietpartij

De moord vond plaats voor het Stadsdeelkantoor Oost, toen het slachtoffer het gebouw verliet waar ook z'n productiefirma is gevestigd. Na het eerste schot zou Van Gogh nog de overkant van de straat hebben bereikt en daar in elkaar zijn gezakt, waarop de schutter nogmaals vuurde. Ook een tweede persoon raakte door dit schot gewond.

Volgens een ooggetuige bleef de dader enkele minuten over het slachtoffer gebogen staan.

De verdachte rende weg richting het Oosterpark, aan de andere kant van het park bij de Mauritskade werd hij gepakt door de politie die al naar hem op zoek was.

De verdachte schoot op politieauto's, waarbij een motoragent gewond raakte. De vermoedelijke dader zou in zijn been zijn geschoten en gearresteerd. De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

Het verwondert me dat er nergens in Belgie (vrt/kranten etc.) vermelding wordt gemaakt dat Van Gogh de omstreden film SUBMISSION had gemaakt.

meer info over submission: http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/a ... 003002.php
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

nina

Berichtdoor nina » Di Nov 02, 2004 2:43 pm

Ik volg al een uur het nieuws, maar ik kan er nog niet goed bij. Ik word er echt beroerd van.
Ik kan niet zeggen dag het voor mij voorspelbaar was. Wel vraag ik me al heel lang af of dit voorspelbaar was. Nu weet ik dus voortaan dat het zo is: zeg je iets tegen de islam, en ontvang je een doodsbedreiging, dan moet je het serieus nemen.
Allahs soldaten zijn altijd actief. Sorry voor de uitdrukking, maar dat is hoe ik het zie. Allah draagt zijn soldaten op de islam met geweld te beschermen, en altijd, overal in de wereld duiken er soldaten op die dat voor hun god doen. Voor hun niet bestaande illusie plegen ze moorden.

De dader is een Marokkaan. Moslimorganisaties wijzen nu al op een aantal wrede aspecten in de moord, en zeggen dat dit niet islamitisch is.

Maar dat is nu juist de kern van het probleem; Van Gogh is vermoord omdat hij kritiek heeft op de islam! Als je gaat zeggen dat deze moord niet islamitisch is, ga je eigenlijk door met het verwerpen van kritiek op de islam.

Wat voor mij heel duidelijk is, is dat naar aanleiding van deze moord de islam moet worden aangeklaagd. De islam zet mensen aan tot het plegen van dit soort moorden. Dit moet onder ogen worden gezien, eerder houdt dit soort agressie niet op.

Doen we dit niet, dan is Van Gogh helemaal voor niets vermoord.

Ook wil ik nog een keer mijn ergernis erover uitdrukken dat iedereen die een moord wil plegen maar aan wapens kan komen. Ik heb het niet over het mes met aangehecht (islamitisch?) haatbriefje dat in zijn lichaam was gestoken, maar over het wapen waarmee werd geschoten.

nina

Berichtdoor nina » Di Nov 02, 2004 2:44 pm

Misschien blijkt dat deze bijdrage voorbarig is. Maar goed, ik waag het erop. Als ik bevooroordeeld ben, wil ik daar ook niet schijnheilig over zijn.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Nov 02, 2004 4:21 pm

Nee hoor Nina, Ik denk niet dat je bijdrage voorbarig is.Je hebt gelijk.
Ik ben naar een paar moslim forums geweest, en daar hoor je dat het erg is wat er gebeurd is, maar dan komt de "MAAR...."
Theo was een vet varken........en hij heeft het over zich zelf afgeroepen....... Hij heeft het er zelf naar gemaakt...en sommige zeggen zelfs.. Ik ben blij dat hij dood is..

Over tolerantie gesproken....
Moslimorganisaties moeten eens meer naar hun achterban luisteren, dan weten ze pas wat er afspeeld in hun gelederen.
Ik ben zo boos en misselijk, en ik zou met een spandoek naar een moslim wijk willen met de woorden.. *Ik ben zo ongelovelijk boos...* en vragen wat ze van plan zijn om te doen..
Ik zou willen uitschreeuwen in die wijk dat Islam een achterlijk geloof is en met moslims in disscussie gaan over hoe vredelievend de koran nu werkelijk is...
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

nina

Berichtdoor nina » Di Nov 02, 2004 5:26 pm

ariël schreef:Ik zou willen uitschreeuwen in die wijk dat Islam een achterlijk geloof is en met moslims in disscussie gaan over hoe vredelievend de koran nu werkelijk is...

Hai Ariël, aangezien het onderwerp 'vrijheid van meningsuiting' op dit moment hoog in de aandacht staat, lijkt dit me een prima moment voor zoiets. :wink:

Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen naar aanleiding van deze moord openlijk op de tv durven gaan zeggen dat de islam en de koran verantwoordelijk zijn voor deze agressie en intolerantie. Ik ben bang dat we heel wat keertjes te horen gaan krijgen 'dit is niet islamitisch... islam betekent vrede'. Dus precies waar Theo van Gogh zich tegen keerde.

Maar ik wacht het af... ik ga erop letten wie het durft te zeggen... op tv, in de krant...

Wat ik me steeds afvraag, hoe wist die moordenaar dat Van Gogh zo vroeg bij het stadsdeelkantoor was te vinden?
Ik vind het zo raar. Er zal wel een simpele verklaring voor zijn, maar het komt merkwaardig op me over.

Morticia

Berichtdoor Morticia » Di Nov 02, 2004 7:14 pm

Ik ben nieuw op deze site, dus ik weet nog niet helemaal wat de gedachtengang van deze site is, in welk licht over dingen wordt gepraat, maar dat zoek ik nog wel uit. Ik vind het te gek wat er vandaag is gebeurd! Dit is te ver gegaan. Eerst Pim en nu Theo. Ze hadden allebei een uitgesproken mening, maar dat vond ik juist mooi! En dat moet kunnen, hoewel je wel uit mag kijken wat je zegt. Het ergste en wat mij zo laaiend maakt zijn de opmerkingen 'net goed, boontje komt om zijn loontje' die ik meerdere malen heb gehoord vandaag! Dit is te walgelijk! Ik vond hem vies, lelijk, grof, maar zo mooi tegelijkertijd! 't is jammer!
Lang leve je vrijheid van meningsuiting!!!!!

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Di Nov 02, 2004 8:46 pm

Opnieuw een criticaster van Islam vermoordt.

Na Pim Fortuijn (alhoewel hij niet is vermoordt door een moslim), nu TvG.

Bedreigingen van Hirsi Ali en Wilders.

De moord is voorspelbaar, en de moord op Hirsi Ali en Wilders is ook voorspelbaar. Ik voorspel dat her gebeurt.

De vraag hoe Nederland nu daadwerkelijk zal gaan staan t.o.v. de Islam, zal duidelijk worden na deze walgelijk daad.

Gaan we over tot de orde van de dag, of gaan nu meerdere mensen opstaan m.b.t. Islam en hoe gaat 'mainstream'Nederland daarmee om.

Er zijn bordjes tijdens de demonstratie met "moslims tegen geweld". Dit zal waarschijnlijk aangegrepen worden om te zeggen dat de Islam niets met de moord te maken heeft, zeker door de gebruikelijke Islam-apologisten.

Ik denk dat er meerdere mensen, bekende persoonlijkheden, zullen gaan (en moeten) sterven voordat meer en meer mensen definitief wakker zullen worden.

Hoe wakker Nederland dus werkelijk zal zijn, zal in de komende weken blijken.

Theo Van Gogh, de man die meer moed had dan wij allemaal (omdat wij anoniem zijn en blijven).

R.I.P.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.

WhiteSmoke

No Ali Bi !!

Berichtdoor WhiteSmoke » Di Nov 02, 2004 11:20 pm

Weer een kankerislamiet
Want modern denken lukt hem niet
Normen en waarden
Uit de tijd van meterslange baarden
Zijn motief was weer ongegrond
Beter neukt die geiten in de kont
De regering doet geen kanker
Het is een schip zonder anker
Waar is die tekst in zwartwitte kleuren
Die wet om aso-marokkanen eruit te pleuren?
Ik ben geen neplatino maar als je dit leest
Dan weet je dat Don Ciccio langs is geweest

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Nov 03, 2004 12:58 pm

Ik ben het ermee eens dat Ayaan Hirsi Ali wel eens het volgende slachtoffer van de radicale islam zou kunnen zijn. Gelukkig maar heeft zij wél politiebescherming aanvaard in tegenstelling tot TvG.
Het is opvallend hoe weinig er in België over deze moord wordt gesproken in de media, persoonlijk vind ik dat schandalig. Hoeveel dreigementen, laffe moorden, onthoofdingen en andere door de islam geoorloofde, ja zelfs aanbevolen, praktijken zullen er nog moeten plaatsvinden vooraleer het vrije Westen gaat inzien dat islam in deze streken enkel uit is op "onderwerping afdwingen"?

White Smoke, waarom komt jouw tekst hierboven mij enigzins racistisch getint over? Indien dat niet jouw bedoeling was, leg ons dan even zinnig uit waarom, kan dat? Indien ik de bedoeling echter juist geraden heb, wil er dan wel rekening mee houden dat op FFI geen racisme wordt verspreid noch getolereerd. Bij deze dus een verwittiging...

Dutch

sprot

Acht arrestaties in onderzoek moord Van Gogh

Berichtdoor sprot » Wo Nov 03, 2004 7:28 pm

AMSTERDAM - De politie heeft in de afgelopen 24 uur acht mensen in Amsterdam gearresteerd in verband met de moord op Theo van Gogh. Dat gebeurde tijdens vijf huiszoekingen. De arrestanten variëren in leeftijd van 19 tot 27 jaar. Het gaat om een Algerijn, zes Marokkanen en iemand met de Spaans-Marokkaanse nationaliteit.

Dat heeft de Amsterdamse korpschef B. Welten woensdagavond tijdens een persconferentie gezegd. Bij de doorzoekingen zijn computers, boeken en fundamentalistische literatuur in beslag genomen. Vier van de huiszoekingen vonden plaats in Amsterdam-West, de andere in Amsterdam-Noord.

Het team dat de moordzaak onderzoekt, bestaat uit 75 politiemensen. Inmiddels zijn honderd getuigen gehoord.

Daar gaat alvast de theorie, door sommigen gesteld, dat het om een 'gek' gaat ......
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

CroMagnon

het voorbeeld van de profeet: vermoord tegenstanders

Berichtdoor CroMagnon » Do Nov 04, 2004 1:30 pm

Deze moordenaar volgde slechts het 'goede' voorbeeld van zijn profeet, Mohammed, die persoonlijk opdracht gaf zijn critici om te leggen.

Dit is een feit dat nog bij veel te weing mensen bekend is.

Zie onderstaande quote, afkomstig van een islamitische site, en laat de wereld weten waar wij mee te maken hebben:

beledig de profeet en sterf:

Muhammad Messenger of Allah:
Ash-Shifa of Qadi ‘Iyad
Qadi ‘Iyad ibn Musa al-Yahsubi

http://www.masud.co.uk/ISLAM/misc/alshifa/pt4ch1sec2.htm
The judgements concerning those who think
the Prophet imperfect or curse him [/b]

Section Two
The proof of the necessity of killing anyone who
curses the Prophet or finds fault with him

The Qur'an says that Allah curses the one who harms the Prophet in this world and He connected harm of Himself to harm of the Prophet. There is no dispute that anyone who curses Allah is killed and that his curse demands that he be categorised as an unbeliever. The judgement of the unbeliever is that he is killed.

Allah says, "Those who harm Allah and His Messenger, Allah has cursed them in this world and in the Next, and has prepared for them a humiliating punishment." (33:57). He said something similar about those who kill the believers. Part of the curse on them in this world is that they are killed. Allah says, "Cursed they will be. Wherever they are found, they are seized and all slain." (33: 61) He mentions the punishment of those who fight, "That is humiliation in this world for them." (5:45) "Killing" (qatl) can have the meaning of "curse".[6] Allah says, "May the conjecturers be killed!" (51:11) and "May Allah fight them! How they are perverted!" (9:30) i.e. may Allah curse them.

This is because there is a difference between their harming Allah and His Messenger and harming the believers. Injuring the believers, short of murder, incurs beating and exemplary punishment. The judgement against those who harm Allah and His Prophet is more severe - the death penalty.

Allah says, "No, by your Lord, they will not believe until they have you judge between them in what they disagree about." (4:65) He removes the badge of belief from those who find an impediment in themselves against accepting the Prophet’s judgement and do not submit to him. Anyone who disparages him is opposing his judgement.

Allah says, "O you who believe, do not raise your voices above the voice of the Prophet and be not loud in your speech to him as you are loud to one another lest your actions fail." (49:3). Such an action only comes about through disbelief and the unbeliever is killed.

Allah says, "When they come to you, they greet you with a greeting which Allah never greeted you with." Then He says, "Jahannam is enough for them, an evil homecoming." (58:9)

Allah says, "Among them are those who harm the Prophet and say that he is all ear," (9:61) and, "Those who harm the Messenger of Allah have a painful punishment." (9:63)

Allah says, "If you ask them, they will say, 'We were only plunging and playing.' Say, 'What, were you then mocking Allah, His signs and His Messenger? Make no excuses. You have disbelieved after your belief."' (9:67-68 ) The commentators say, "You have disbelieved" refers to what they have said about the Messenger of Allah.

We have already mentioned the consensus. As for the traditions, al-Husayn ibn 'Ali related from his father that the Messenger of Allah said in respect of this matter, "Whoever curses a Prophet, kill him. Whoever curses my Companions, beat him."[7]

In a sound hadith the Prophet commanded that Ka'b ibn al-Ashraf be killed. He asked, "Who will deal with Ka'b ibn al-Ashraf? He has harmed Allah and His Messenger." He sent someone to assassinate him without calling him to Islam, in distinction to other idol-worshippers. The cause of that lay in his causing harm to the Prophet. That indicates that the Prophet had him killed for something other than idol-worship. It was for causing harm. Abu Rafi,' who used to harm the Messenger of Allah and work against him, was also killed.

Similarly on the Day of the Conquest, he ordered the killing of Ibn Khatal and his two slavegirls who used to sing his curses on the Prophet.

In another hadith about a man who used to curse the Prophet, the Prophet said, "Who will save me from my enemy?" Khalid said, "I will," so the Prophet sent him out and he killed him.

Similarly the Prophet commanded that a group of unbelievers who used to injure and curse him, like an-Nadr ibn al-Harith and 'Uqba ibn Abi Mu'ayt, be killed. He promised that a group of them would be killed before and after the conquest. They were all killed except for those who hurried to become Muslim before they were overpowered. Al-Bazzar related from Ibn 'Abbas that 'Uqba ibn Abi Mu'ayt cried out, "O company of Quraysh, why is it that I alone among you am to be killed without war?" The Prophet said, "For your disbelief and your forging lies against the Messenger of Allah."

'Abdu'r-Razzaq mentioned that a man cursed the Prophet, causing the Prophet to say, "Who will save me from my enemy?" Az-Zubayr said, "I will." He sent az-Zubayr and he killed him.

It is related that a woman used to curse the Prophet and he said, "Who will save me from my enemy?" Khalid ibn al-Walid went out and killed her.

It is related that a man forged lies against the Prophet and he sent 'Ali and az-Zubayr to kill him.

Ibn Qani' related that a man came to the Prophet and said, "Messenger of Allah, I heard my father say something ugly about you, so I killed him," and that did not distress the Prophet.

Al-Mujahir ibn Abi Umayya, the Amir of Yemen, reported to Abu Bakr that a woman there in the time of the Ridda[8]chanted curses against the Prophet, so he cut off her hand and pulled out her front teeth. When Abu Bakr heard that, he said to him, "If you had not done what you already did, I would have commanded you to kill her because the hadd regarding the Prophet is not like the hadd regarding others."

Ibn 'Abbas said that a woman from Khatma[9] satirised the Prophet and the Prophet said, "Who will deal with her for me?" A man from her people said, "I will, Messenger of Allah." The man got up and went and killed her. He told the Prophet who said, "Two goats will not lock horns over her."[10]

Ibn 'Abbas said that a blind man had an umm walad who used to curse the Prophet. He scolded her and restrained her, but she would not be restrained. That night she began to attack and revile the Prophet, so he killed her. He told the Prophet about that and he said he had shed her blood with impunity.[11]

In the hadith of Abu Barza as-Aslami it says, "One day I was sitting with Abu Bakr as-Siddiq and he became angry at one of the Muslim men." Qadi Isma'il and other Imams said that the man had cursed Abu Bakr. An-Nasa'i related it as, "I came to Abu Bakr and a man had been rude and answered him back. I said, 'Khalif of Allah, let me strike off his head!' He said, 'Sit down. That is not for anyone except the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace.'

Qadi Abu Muhammad ibn Nasr said, "No one disagreed with him." So the Imams take this, as a proof that anyone who does anything that might anger, harm or curse the Prophet in any way should be killed.

There is also the letter of 'Umar ibn 'Abdu'l-'Aziz to his governor in Kufa. He had asked his advice about killing a man who had cursed 'Umar. 'Umar wrote back to him, "It is not lawful to kill a Muslim for cursing anyone except the Messenger of Allah. Whoever curses him, his blood is lawful."

Harun ar-Rashid asked Malik about a man who had reviled the Prophet and he mentioned to him that the fuqaha' of Iraq had given a fatwa that he be flogged. Malik became angry and said, "Amir al-Mu'minin! There is no continuation for a community after it curses its Prophet! Whoever curses the Companions of the Prophet is to be flogged."

I do not know which of those Iraqi fuqaha' gave Harun ar-Rashid that fatwa. We have already mentioned that the school of the people of Iraq[12] is that he be killed. Perhaps they were among those who were not known for knowledge or those whose fatwas were unreliable or idiosyncratic, or it is possible that what the man said was not taken to be a curse and there was a dispute as to whether or not it was a curse or he had retracted it and repented of it. None of these things were mentioned to Malik at all. However, the consensus is that anyone who curses him is to be killed as we have already stated.

That he is to be killed can be deduced by reflection and consideration. Anyone who curses or disparages the Prophet has shown clear symptoms of the sickness of his heart and proof of his real convictions and belief. That is why most of the 'ulama' judge him to be an apostate. This is what is transmitted by the people of Syria from Malik, al-Awza'i, ath-Thawri, Abu Hanifa and the people of Kufa.

The other position is that it is not a proof of disbelief, and so the person in question is killed by the hadd-punishment but he is not adjudged to be an unbeliever unless he persists in his words, not denying them nor refraining from them. To be judged an unbeliever, his statement must either be a clear statement of disbelief, like calling the Prophet a liar, or originate from mocking words and censure. His open avowal of what he said and lack of repentance for it is an indication that he finds it lawful and this constitutes disbelief, so there is no disagreement that he is an unbeliever. Allah says about people like this, "They swear by Allah that they did not speak. They said the words of disbelief. They disbelieved after their Islam." (9:76)

The commentators said that this refers to the statement, "If what is said by Muhammad is true,[13] we are worse than monkeys."

It is said that it refers to what one of them[14] said, "Our likeness with respect to that of Muhammad is only as the words of the one who says, 'Feed your dog and it will devour you.' When we return to Madina, the mighty will drive out the weaker."

It is said that even if the one who says this conceals it, the same judgement applies to him as to the heretic and he is killed because he has changed his deen. The Prophet said, "Strike off the heads of all who change their deen."

Because upholding the Prophet's honour is an obligation owed by his entire community and anyone who curses a free man of his community is given a hadd-punishment, the punishment of someone who curses the Prophet is that he is to be is killed because of the immensity of the worth of the Prophet and his elevation over others.

[6] "Qatalahu Allah"(May Allah kill him) or "qutila" (May he be killed) are curses.

[7] At-Tabarani and ad-Daraqutni.

[8] Apostasy or defection of the Arab tribes after the death of the Prophet.

[9] A tribe allied to the Aws. She was 'Usma bint Marwan.

[10] An expression meaning there will be no disagreement about the matter.

[11] Abu Dawud, al-Hakim and al-Bayhaqi.

[12] i.e. the Hanafis.

[13] About the conquest of the fortresses of Syria. This was spoken by al-Jallas ibn Suwayd who later repented of what he had said.

[14] 'Abdullah ibn Ubayy, known as the leader of the hypocrites in Madina.

het boek waaruit bovenstaande quote afkomstig is, wordt door een islamitische online boekenwinkel omschreven als:

Ash-Shifa by Qadi 'Iyad ibn Musa al-Yahsubi :
http://islamicbookstore.com/b3759.html
Kitab Ash-shifa bi ta'rif huquq al-Mustafa, (Healing by the recognition of the Rights of the Chosen one), of Qadi 'Iyad (d. 544H / 1149CE) is perhaps the most frequently used and commented upon handbook in which the Prophet's life, his qualities and his miracles are described in every detail.

Generally known by its short title, Ash-Shifa, this work was so highly admired throughout the Muslim world that it soon acquired a sanctity of its own for it is said: "If Ash-Shifa is found in a house, this house will not suffer any harm...when a sick person reads it or it is recited to him, Allah s.w.t., will restore his health."

zie ook:

Islam started with killing, genocide & ethnic cleansing
http://muslim-quotes.netfirms.com/islamstart.html
When we take a tour along various islamic websites we'll find that islam apparently started with killing, genocide & ethnic cleansing: .....

en - belangrijk! - over de islamitische definitie van 'innocent', 'waging war against islam', 'mischief' and 'peace' in relatie tot verzen 5:32 en 5:33 van de koran:
link 1 en link 2

--------------------------------

R.I.P. Theo Afbeelding
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Do Nov 04, 2004 6:12 pm

Voor degenen die Engels kunnen lezen, hier zijn wat reakties gekopieerd uit een post van de internationale FFI-forum.

Let wel, FFI leden hebben deze reacties niet gemaakt, maar gekopieerd van een ander forum waar ze zijn gemaakt.
Zie de ware Islam in de reakties.

And peaceful muslims are commenting on his death.........

ImranAkhter Posted: Nov 3 2004, 12:18 AM

Advanced Member

Group: Members
Member No.: 5192

Yeah, I agree with you he shouldn't have been killed, he shouldhave been invited to morroco and then cut to pieces.

Salaaam

ImranAkhter Posted: Nov 3 2004, 01:59 AM

Advanced Member

Member No.: 5192

Yes salaam for those who want salaam, not to those who want to pread mischief with their poisonous propaganda against the deen of Islam.

ahibul_jannah Posted: Nov 3 2004, 02:42 AM

Newbie

Group: New Members
Member No.: 8198

SALAMS,

ALLAHU AKBAR

may he burn in hell inshallah

More from the peace lovers!

Paris Posted: Nov 3 2004, 05:36 PM

Advanced Member

Member No.: 7893

I have greatly criticised the actions of a lot of muslims (ie the killing of innocents)....but this time I say "BIG UP" to the person who killed this racist mother*****!!!!

That racist ba***** had it coming for a long time. It's about time someone shut his trap for good.

May he rot in Hell for eternity.

Here's the thread:

http://itshappening.com/showthread.php? ... ge=1&pp=15

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 04, 2004 6:56 pm

nina schreef:
ariël schreef:Ik zou willen uitschreeuwen in die wijk dat Islam een achterlijk geloof is en met moslims in disscussie gaan over hoe vredelievend de koran nu werkelijk is...

Hai Ariël, aangezien het onderwerp 'vrijheid van meningsuiting' op dit moment hoog in de aandacht staat, lijkt dit me een prima moment voor zoiets. :wink:

Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen naar aanleiding van deze moord openlijk op de tv durven gaan zeggen dat de islam en de koran verantwoordelijk zijn voor deze agressie en intolerantie. Ik ben bang dat we heel wat keertjes te horen gaan krijgen 'dit is niet islamitisch... islam betekent vrede'. Dus precies waar Theo van Gogh zich tegen keerde.

Maar ik wacht het af... ik ga erop letten wie het durft te zeggen... op tv, in de krant...

Wat ik me steeds afvraag, hoe wist die moordenaar dat Van Gogh zo vroeg bij het stadsdeelkantoor was te vinden?
Ik vind het zo raar. Er zal wel een simpele verklaring voor zijn, maar het komt merkwaardig op me over.

Het valt me op dat veel Nederlanders duidelijker in het openbaar hun mening durven te geven. Ik vermoed dat veel Nederlanders lange tijd hun ideeën over de Islam voor zich hielden, maar nu merk ik dat meeste het wel gehad hebben. Ik was verbaasd door de reactie’s van mensen ( bekende en onbekende) met wie ik afgelopen dagen in discussie ging. De meeste mensen zijn anti Islam, en de enkelen die me vertelde dat de koran vrede predikt kon ik naar een paar teksten uit de Koran overtuigen van het tegendeel.
Ik had dit niet verwacht….
Maar… Toch weer een maar… Vandaag kreeg ik deze mail in mijn mailbox..
Als dit waar is dan is het Godgeklaagd en vreselijk dat dit gebeurd is..

Ariel..

http://www.2525.com/log/archives/2004/1 ... _da_1.html

04 november 2004
Rotterdam, de dag erna
Een van de vrienden met wie ik 15 jaar geleden de Rushdie-actie tegen moslimfundamentalisten voerde (zie onder) was toenmalig Vara-collega Wim Nottroth. Hij stuurde me zojuist onderstaande email. 'Gij zult niet doden' is volgens de gemeente Rotterdam een opruiende racistische kreet waarvoor ze je arresteren.
Lees, huiver en bekijk de bizarre filmbeelden.

Ha die Francisco,

Ineens zat ik vanmorgen in de politiecel! ik moest aan jou denken vanwege ooit je Ik ben Rushdie shirtje, weet je nog?

Vanochtend gebeurde het volgende:

Een Rotterdamse kunstenaar, Chris Ripke, had een kunstwerk gemaakt om zijn afschuw te laten zien over de moord op Theo van Gogh. Een mooie uiting met een engel en de tekst Gij zult niet doden. (zie fotootje
Chris is een zeer integere kunstenaar die bijvoorbeeld die leuke beelden heeft gemaakt vlakbij Angelo Betti. (beroemde pizzeria, fvj) Zijn atelier staat direct naast de moskee in de Insulindestraat . De moskee vond de tekst 'Gij zult niet doden' aanstootgevend. Dus belden ze Opstelten. Als journalist voor het lokale tv stationnetje Cineac Noord ging ik daar vanochtend filmen.

In eerste instantie werd me daar gevraagd om niet te filmen omdat er dan te veel spanning zou loskomen in de buurt. Ik was druk in discussie toen er een spuitwagen kwam die het kunstwerk wilde gaan wegspuiten. Ik kon dat niet aanzien en ben er toen voor gaan staan. (zo'n beetje Ik ben rushdie-achtig)

Na wat handgemeen met de aanwezige politie ben ik gearresteerd. Ik ben inmiddels weer vrij, het kunstwerk is weg, de kunstenaar is ontdaan en ik begrijp niets van burgemeester Opstelten. Mijn collega Mireille werd ook nog eens door de politie gedwongen om een stuk van haar opnamen te wissen.

Wat een land. Het is echt niet te geloven.

Zowel Chris als ik zijn al tientallen jaren in touw met Turkse en Marokkaanse kinderen/ volwassenen die we proberen te betrekken bij onze dingen. Wat een verkrampte overheid. Hoe mooi is eigenlijk die spreuk 'Gij zult niet doden!' Universeler kan haast niet. Dat je dat niet eens op je eigen muur mag zetten!

ik ben woest!

Ik hoop dat het met jou wel goed gaat!

groeten,

Wim Nottroth

ps: ruwe beelden van alles op www.noord.kw.nl
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Patrick

Berichtdoor Patrick » Do Nov 04, 2004 7:49 pm

Is er al iets geweten van de Koranverzen die teruggevonden werden op Van Gogh's lichaam? Het lijkt me interessant om deze te analyseren.

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Do Nov 04, 2004 9:28 pm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dan Cannon op Za Nov 06, 2004 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

sprot

Berichtdoor sprot » Do Nov 04, 2004 10:45 pm

[quote="Dan Cannon"]Met dank aan Hume de foto van het moordende Jihad-zwijn Mohammed B. gelicht van de internationale FFI:

Heeft helemaal geen fundi-look ....

Sapere aude!

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Do Nov 04, 2004 10:56 pm

sprot schreef:
Dan Cannon schreef:Met dank aan Hume de foto van het moordende Jihad-zwijn Mohammed B. gelicht van de internationale FFI:

Dar schijnt Mohammed Atta ook niet gehad te hebben.
Bovendien is de foto uit de tijd dat hij nog voor een Marokkaanse "welzijns" organisatie genaamd "Eigenwijks" werkte.

http://www.eigenwijks.nl/Organisatie/Im ... ker012.JPG

De dagbladen hebben al bevestigd dat Mohammed B. inderdaad bij die organisatie werkte.

sprot

Bedreiging Hirsi Ali in brief op lichaam Van Gogh

Berichtdoor sprot » Do Nov 04, 2004 11:37 pm

Internetredactie

AMSTERDAM - De brief die de moordenaar van Theo van Gogh op zijn lichaam heeft achtergelaten, bevat een doodsbedreiging aan VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Dat heeft minister Donner van Justitie donderdagavond op een persconferentie bekendgemaakt.

Bron : De Volkskrant

Sapere aude!

sprot

Update

Berichtdoor sprot » Vr Nov 05, 2004 12:46 am

ANP

AMSTERDAM - De brief die de moordenaar van Theo van Gogh op zijn lichaam heeft achtergelaten, bevat een doodsbedreiging aan VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Dat hebben minister Donner van Justitie en minister Remkes van Binnenlandse Zaken donderdagavond op een persconferentie bekendgemaakt.

De andere brief die de verdachte, Mohamed B., zelf bij zich had, had volgens Donner alle kenmerken van een afscheidsbrief. Daaruit bleek dat hij bereid was te sterven voor zijn ideaal.

De titel van het document is In bloed gedoopt. 'Dit is dan mijn laatste woord. Door kogels doorboord. In bloed gedoopt. Zoals ik had gehoopt.'

Donner noemt de brieven verontrustend en zeer ernstig. 'De brieven geven uiting aan een extreme religieuze ideologie, waarbij vijanden van de islam moeten vrezen voor hun leven.'

Het kabinet heeft besloten de documenten bij wijze van hoge uitzondering vrij te geven, wegens de inhoud en de maatschappelijke implicaties.

De advocaat van Mohamed B., Peter Plasman, vindt de openbaarmaking van de brief die is achtergelaten op het stoffelijk overschot van de vermoorde Theo van Gogh 'ongehoord'.

De raadsman begrijpt dat 'iedereen' wil weten wat er in de brief staat, maar de openbaarmaking ervan staat wat hem betreft op zeer gespannen voet met de beginselen van een goede procesorde. Plasman beschikt zelf niet over de brief en kan er dus niets over zeggen.

Inhoudelijk kan en mag Plasman niets over de zaak zeggen, omdat zijn cliënt in zogeheten beperkingen zit. Dat betekent dat Mohamed B. geen enkel contact met de buitenwereld kan hebben, behalve met zijn raadsman. Plasman mag op zijn beurt niet met de buitenwereld over de zaak communiceren.

Donner en Remkes meldden op de persconferentie verder dat extra veiligheidsmaatregelen zijn genomen en dat het onderzoek dat politie en de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) al deed naar radicale moslims, is geïntensiveerd.

Verder zal het kabinet vrijdag bekijken of extra geld en mankracht nodig is voor de AIVD en de anti-terreurdienst van de KLPD.

Sapere aude!

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Za Nov 06, 2004 3:11 am

sprot schreef:
Dan Cannon schreef:Met dank aan Hume de foto van het moordende Jihad-zwijn Mohammed B. gelicht van de internationale FFI:

Inderdaad. Ik ben ook verrast. Veel meer het gezicht van iemand die langs de deur gaat met een collectebus.
Maar nu heeft ook Milosovic een baby-face.
En ook Stalin had iets vaderlijks.
Hitler niet. Die zag gewoon niet uit.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

King George

Re: Theo Van Gogh vermoord!

Berichtdoor King George » Di Sep 23, 2014 1:38 pm

ma 22 sep 2014, 18:56

'Moordenaar van Theo van Gogh kreeg hulp'

Frits van Straelen, de officier van justitie die de moordenaar van Theo van Gogh moest vervolgen, is ervan overtuigd dat Mohammed Bouyeri niet alleen handelde.

Dat zegt hij maandagavond in Dossier EenVandaag over de moord op Theo van Gogh. Van Straelen vindt dat het strafonderzoek 'frustrerend weinig' heeft opgeleverd.

Mohammed Bouyeri kreeg levenslang en was de enige persoon die hiervoor vervolgd werd. Van Straelen: "Er zijn bijvoorbeeld aanwijzingen dat er mensen de route van Theo van Gogh zijn nagegaan en voor het vuurwapen hebben gezorgd." Bouyeri, die lid was van de terroristische Hofstadgroep, is tevens gefinancierd.
Gemiste kans

De toezichthouder van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst, de CTIVD, constateert verder dat de AIVD verzuimd heeft informatie over de Hofstadgroep te delen met de regionale politiekorpsen en inlichtingendiensten. "Een gemiste kans," stelt Bé Lutken, oud-korpschef van Rotterdam en oud-onderzoeker van de CTIVD in het tv-programma.

De AIVD luisterde de Hofstadgroep af, maar verstrekte het Openbaar Ministerie alleen de opnames van na de moord, en niet die van de cruciale periode daarvoor. "Veel opnames waren al voor 2 november gewist," zegt de hoofdofficier. Theo werd op die dag, inmiddels bijna tien jaar geleden, vermoord op de Linnaeusstraat in Amsterdam.

Dossier EenVandaag wordt uitgezonden om 21.25 uur op NPO2.

De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Di Sep 23, 2014 1:40 pm

King George

Berichtdoor King George » Di Sep 23, 2014 1:47 pm

De moord op Theo van Gogh en de incompetente weekdieren van onze nep-elite

dinsdag23 sep 2014

Posted by martienpennings in Uncategorized ≈ Reageren uitgeschakeld

Voor het volledige zesluik: Klik hier Afbeelding

Goeie kijktip van GeenStijl. Nog eens die docu uit 2005 waarin Katja Schuurman de rode draad inspreekt over de moord op Theo van Gogh en vooral de onontkoombare conclusie trekt dat Mohammed Bouyeri een tijdlang informant van de politie moet zijn geweest en daarin blijkbaar zo teleurgesteld is geworden dat hij het nodig vond Theo Van Gogh te vermoorden.

En passant wordt weer eens duidelijk uit wat voor incompetente weekdieren onze nep-elite bestaat. Het meest tekende is een monoloogje van Welten tijdens de persconferentie van “de Amsterdamse driehoek”, burgemeester, korpschef en hoofdofficier van justitie. Het is de middag van de morgen van de moord. Kijk vanaf 5:53 in aflevering 1. Welten is aan het woord:

“Berichtgeving is vanmorgen om kwart voor negen sprake geweest.”

Berichtgeving is sprake geweest!

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Zou zo maar kunnen dat er iets heel anders is gebeurd is dan dat een haatbaard in een reldellah Theo van Gogh van de fiets heeft geschoten en vervolgens met een mes afgeslacht.

“Berichtgeving is vanmorgen om kwart voor negen sprake geweest van het fietsen van het latere slachtoffer Theo van Gogh Linnaeusstraat. Daar is hij ingehaald door een andere fíétser, welke fíétser op een gegeven moment aan het schieten is geraakt in de richting van het slachtoffer.”

Fietser aan het schieten is geraakt!

Hoe kán die fietser nou aan het schieten zijn geraakt? Misschien omdat het een moorddadige en krankzinnige haatbaard was die gek is geworden door een moorddadig en krankzinnig geloof?

Martien Pennings

King George

Berichtdoor King George » Do Okt 09, 2014 1:50 pm

do 09 okt 2014, 13:13| lees voor

Nieuw onderzoek moord Theo van Gogh

DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) wil toch dat er opnieuw gekeken wordt naar de moord op Theo van Gogh. Dat schrijft hij donderdag aan de Tweede Kamer. Het gaat dan speciaal om de periode na de moord, die moet worden bekeken.

Het handelen van de inlichtingendienst AIVD tot en met 2 november 2004, de dag waarop Theo van Gogh werd vermoord, is door de Commissie van Toezicht betreffende de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CTIVD) uitputtend onderzocht, schrijft hij. Maar ,,gezien de grote maatschappelijke impact van deze gebeurtenis en de vragen die er kennelijk nog leven over het handelen van de AIVD in dezen na 2 november 2004'' zal hij de CTIVD vragen dit nu ook nog te onderzoeken.

Plasterk reageert met het onderzoek op uitspraken van Officier van Justitie Frits van Straelen in Dossier EenVandaag vorige maand. Van Straelen sprak daarin de overtuiging uit dat er meer mensen bij de moord op Van Gogh betrokken waren dan alleen Mohammed Bouyeri. De Officier van Justitie had al eens vermoedens in die richting geuit, maar was niet eerder zo stellig.

De Telegraaf

Hans v d Mortel sr

Varkensachtige mosterd na de maaltijd

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Okt 10, 2014 1:05 pm

King George schreef:do 09 okt 2014, 13:13| lees voor

Nieuw onderzoek moord Theo van Gogh

DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) wil toch dat er opnieuw gekeken wordt naar de moord op Theo van Gogh. Dat schrijft hij donderdag aan de Tweede Kamer. Het gaat dan speciaal om de periode na de moord, die moet worden bekeken.

NEE Plaskerk jochie! Het moet juist gaan over de periode VOOR de moord! Wie is er nu eigenlijk géén klootzak in dit kabinet van goedkope mislukte kermis clowns?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “Nederland”