Gezocht: ex-moslim die zijn verhaal wil doen voor interview

Plaats reactie
Erwin

Gezocht: ex-moslim die zijn verhaal wil doen voor interview

Bericht door Erwin »

Hallo,

Mijn naam is Erwin Hoekstra en ik ben op zoek naar een ex-moslim die zijn verhaal wil doen voor de camera.

Het doel is om een informatief filmpje te maken voor uitwisselingsorganisatie YFU (Youth For Understanding). Na een jaar in het buitenland te hebben geleefd, komen de jongeren samen in Duitsland waar ze een paar dagen allerlei workshops, discussies en lezingen volgen rond een bepaald thema. Dit jaar is het thema 'Islam in Europa'. Op dit evenement (YES) moet dit filmpje gepresenteerd worden. In dit filmpje komen twee personen naar voren: een Nederlander die bekeerd is tot de islam en dus een ex-moslim.

Wie wil mij hierbij helpen of wie kent iemand die dat zou willen? Neem dan contact met mij op!

Bij voorbaat dank!

Erwin Hoekstra

Ariel

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat het lukt Erwin, ( welkom trouwens) maar ik ben bang dat dit moeilijk gaat worden.

De meeste ex-moslims hebben een familie waar ze rekening mee moeten houden, en die ze kan bedreigen of verstoten als ze in het openbaar vertellen dat ze geen moslim meer zijn.
En andere moslims zijn getrouwd en hebben hun vrouw en kinderen om te beschermen.

Het blijft moeilijk.
Ik wens je succes.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Vrijdenker
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Is Erwin ervan op de hoogte dat op "afvalligheid" van de islam de doodstraf staat? Als ex-moslims willen meewerken, dan zullen de meesten waarschijnlijk onherkenbaar in beeld willen worden gebracht.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Is Erwin ervan op de hoogte dat er in principe geen doodstraf staat op afvaligheid, om de volgende reden.

De doodstraf is lastig om over te oordelen, omdat Allah de enige is die het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen. Het is zo dat in elk Islamitisch land andere regels gelden, omdat zij de Islam anders interpreteren. Het wil dan niet zeggen dat het bij de Islam hoort. De Koran is duidelijk over diegene die de Islam verlaten, die gaan namelijk naar de Hel. Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen.
In praktijk ligt het dus een stuk ingewikkelder.
Veel geleerden vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart. Dit betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon.
De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Echter de Islam kent wel vrijheid van religie.
In het verdrag van Medina legde de profeet in het jaar 1 van de islam vrijheid van religie vast: "Moslims, polytheïsten, en joden zullen als één gemeenschap (oemma) samenleven. Elke partij zal zijn eigen religie naleven." Denk aan de vele Soera's zoals ''Le ikraha feh dien.''

Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

PS: Veel succes toegewenst bij het zoeken!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Is Erwin ervan op de hoogte dat er in principe geen doodstraf staat op afvaligheid, om de volgende reden.

De doodstraf is lastig om over te oordelen, omdat Allah de enige is die het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen. Het is zo dat in elk Islamitisch land andere regels gelden, omdat zij de Islam anders interpreteren. Het wil dan niet zeggen dat het bij de Islam hoort. De Koran is duidelijk over diegene die de Islam verlaten, die gaan namelijk naar de Hel. Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen.
In praktijk ligt het dus een stuk ingewikkelder.
Veel geleerden vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart. Dit betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon.
De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Echter de Islam kent wel vrijheid van religie.
In het verdrag van Medina legde de profeet in het jaar 1 van de islam vrijheid van religie vast: "Moslims, polytheïsten, en joden zullen als één gemeenschap (oemma) samenleven. Elke partij zal zijn eigen religie naleven." Denk aan de vele Soera's zoals ''Le ikraha feh dien.''

Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

PS: Veel succes toegewenst bij het zoeken!
Leugenaar.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Okee, er staat doostraf op afvalligheid.

Ben het er totaal niet mee eeens en kan het eigenlijk moeilijk accepteren. Heb er ook echt moeite mee , maar zo zijn de regels nou eenmaal.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Okee, er staat doostraf op afvalligheid.

Ben het er totaal niet mee eeens en kan het eigenlijk moeilijk accepteren. Heb er ook echt moeite mee , maar zo zijn de regels nou eenmaal.
That's my girl!!!!!
Context???
Uitleg???

Raszlik

Bericht door Raszlik »

Chaimae schreef:Okee, er staat doostraf op afvalligheid.

Positief : Je bent het totaal niet eens met de doodstraf op afvalligheid en je kan het moeilijk aanvaarden.
Negatief: Zo zijn de regels nu éénmaal.

Zou je ook zo een gelaten houding aannemen mocht het niet over jouw levensovertuiging gaan? Kan je je voorstellen hoe een christen, atheïst enz. zich moet voelen om te doen alsof ze moslim zijn? Zoveel mogelijk nep gelovigen verzamelen! Is dat dan de bedoeling van godsdienst? Is de angst voor leegloop zo groot?

Als mens is het je verdomde plicht om hier wat aan te doen.
Freedom in danger!

sprot
Contacteer:

Bericht door sprot »

Zo zijn de regels nu éénmaal.

regels kunnen altijd veranderd worden ......
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Erwin

interview

Bericht door Erwin »

Ik ben mij er van bewust dat het tot problemen kan leiden wanneer afvalligen hun woord zouden doen voor de camera. Daarom kunnen de mensen ook onherkenbaar hun woord doen en ook de stem kan worden aangepast. Ik hoop dat met deze informatie de drempel wat minder groot word...

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Positief : Je bent het totaal niet eens met de doodstraf op afvalligheid en je kan het moeilijk aanvaarden.
Omdat het natuurlijk gewoon onmenselijk is! Ik vind het niet kunnen en vind dat men zelf mag weten als zij/hij de Islam verlaat. Kijk als er nou geen doodstraf stond op afvalligheid dan was het natuurlijk anders geweest. Maar ook het Jodendom kent doodstraffen op afvalligheid.

Negatief: Zo zijn de regels nu éénmaal.
De regels kan ik niet veranderen.
Zou je ook zo een gelaten houding aannemen mocht het niet over jouw levensovertuiging gaan? Kan je je voorstellen hoe een christen, atheïst enz. zich moet voelen om te doen alsof ze moslim zijn? Zoveel mogelijk nep gelovigen verzamelen! Is dat dan de bedoeling van godsdienst? Is de angst voor leegloop zo groot?
Tsjah,
Als mens is het je verdomde plicht om hier wat aan te doen.
Ik kan er niks aandoen. Ik kan niet zeggen dat we die regel maar eens weg gaan schrappen. Dat zijn de regels van Allah swt en dat moet je als Moslimzijnde accepteren. Bovendien ben ik al bedriegd dus ik zeg er maar niks over.

Manon

Bericht door Manon »

Maar ook het Jodendom kent doodstraffen op afvalligheid.
Leg me dat eens uit Chaimae? ik ken meer vrijzinnig of atheistische "joden" (= mensen die van joodse mensen afstammen) dan anderen.
Waarom mogen die dat dan wel vrijuit zeggen?

Bovendien ben ik al bedriegd dus ik zeg er maar niks over.
DIT IS KWALIJK! Uit welke hoek ben je bedreigd Chaimae?
Geef toch nooit je privé gegevens zomaar vrij op het internet meisje!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Leg me dat eens uit Chaimae? ik ken meer vrijzinnig of atheistische "joden" (= mensen die van joodse mensen afstammen) dan anderen.
Ik heb het over de ''strenge Joden'' die zich strikt aan de regels van het Jodendom houden. Het gaat niet om de mensen, maar het gaat erom dat het er gewoon staat. Het staat zwart op wit dat er de doodstraf staat door middel van de zwaard op afvalligheid.

Nee dit was anders. Het is iemand die me persoonlijk kent, kan niet anders. Niemand die mijn nummer heeft! Ben gebeld op mijn nummer en vervolgens zei hij: '' Wacht maar vieze hoer, k3hba, ik pak je nog wel let maar op.'' Ik schrok en hing snel op. Liep naar beneden en vervolgens werd mijn zusje gebeld, ze nam op en weer hoordde ik die jongen tekeer gaan. Het is dus echt iemand die mij persoonlijk kent. Dat kan niet anders, aangezien niemand mijn nummer heeft en ik geen vriendinnen heb(één na).

Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Ik heb het over de ''strenge Joden'' die zich strikt aan de regels van het Jodendom houden. Het gaat niet om de mensen, maar het gaat erom dat het er gewoon staat. Het staat zwart op wit dat er de doodstraf staat door middel van de zwaard op afvalligheid.

Nee dit was anders. Het is iemand die me persoonlijk kent, kan niet anders. Niemand die mijn nummer heeft! Ben gebeld op mijn nummer en vervolgens zei hij: '' Wacht maar vieze hoer, k3hba, ik pak je nog wel let maar op.'' Ik schrok en hing snel op. Liep naar beneden en vervolgens werd mijn zusje gebeld, ze nam op en weer hoordde ik die jongen tekeer gaan. Het is dus echt iemand die mij persoonlijk kent. Dat kan niet anders, aangezien niemand mijn nummer heeft en ik geen vriendinnen heb(één na).
Dat is zeker zeer schandelijk.
Maar als hij je echt heeft bedreigd moet je aangifte doen hoor Chaimae.
Dit KAN gewoon niet.
Context???
Uitleg???

BFA

Bericht door BFA »

Het staat zwart op wit
Leer nu eens inzien dat het enkel de Moslims zijn die hun heilige boek zwart op wit lezen en alleen een letterlijke interpretatie aanvaarden.

Joden kunnen met hun God discussieren over de morele waarde van wat er zwart op wit geschreven staat. Joden kunnen de door hun God uitgevaardigde wetten in vraag stellen.

Geen enkele Jood in de hele wereld past de wetten zoals ze zwart op wit zijn neergeschreven nog toe.

Doel van Joden is: evolueren door discussie en morele aanpassing naar het paradijs op Aarde. Wat er zwart op wit staat is het beginpunt. Dit beginpunt dient om weg van te evolueren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Plaats reactie