Moslims blijven minderheid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Moslims blijven minderheid

Bericht door sprot »

Monic Slingerland Bron: Trouw.nl

Allochtonen trekken weg uit de grote steden. Gaat de islamisering van Nederland dan in de Vinexwijken verder?
Nederland telt meer jongeren dan de meeste andere EU-landen, liet het Europese bureau voor de statistiek weten. Al zijn de 185.000 baby’s die vorig jaar in Nederland geboren zijn, niet genoeg om in aantal gelijke tred te houden met het aantal bejaarden.

De keuze voor het krijgen van kinderen wordt in Nederland gezien als een privézaak, waar de overheid of de kerk zich niet mee te bemoeien heeft. Toch is het de verantwoordelijkheid van de overheid om te zorgen voor evenwicht in de samenstelling van de bevolking. Dat evenwicht heeft te maken met de verhouding tussen ouderen en jongeren en ook met de verhouding tussen allochtonen en autochtonen. Te veel bejaarden maakt de zorg onbetaalbaar, te veel allochtonen kan leiden tot sociale onrust.

Op een omzichtige manier probeert de overheid toch invloed uit te oefenen op de beslissing van vruchtbare volwassenen om kinderen te krijgen. Kinderopvang, ouderschapsverlof, speelruimte, verkeersveiligheid, levensloopregeling, met deze instrumenten kan de overheid burgers in de vruchtbare leeftijd verleiden om twee, drie of toch maar vier kinderen te krijgen.

Onderzoek van het CBS kan de overheid richting geven. Waar liggen de risico’s? Hoe vergrijsd of verzwart of verislamiseerd is Nederland in 2025. Of in 2050?

De overheid richt zich niet op bepaalde regio’s of groepen. Toch zijn er wel duidelijke, regionale verschillen, als het gaat om geboortecijfers. In het katholieke zuiden worden al een halve eeuw naar verhouding heel weinig kinderen geboren. De biblebelt, een diagonaal, grofweg van Zeeland via de Alblasserwaard en de Veluwe naar Urk, waar gelovige en wat strengere gereformeerden wonen, telt naar verhouding al een halve eeuw veel kinderrijke gezinnen. In Vaals worden de minste kinderen geboren, in Urk de meeste.

De in 2004 overleden politica en sociologe Hilda Verwey-Jonker hield enige jaren geleden nog een pleidooi dat het voor het behoud van de Nederlandse, of liever gezegd de christelijk-westerse cultuur in Nederland belangrijk is dat er voldoende baby’s geboren worden in gezinnen die deze cultuur uitdragen. „We moeten de Nederlandse bevolking op peil houden, vervangen. Er is een wisseling van de wacht nodig, vooral als Nederland niet te veel buitenlanders wil opnemen. Met de eenwording van Europa gaan de grenzen natuurlijk open en we zullen meer door elkaar gaan wonen, maar wil je een stabiele samenleving behouden, dan moet er aanwas zijn. Willen we die Nederlandse cultuur in een Europese gemeenschap behouden, dan zullen we daarvoor zelf moeten zorgen.”

Nu waarschuwt de PVV tegen de islamisering van de Nederlandse samenleving.

Iedere baby is welkom in Nederland, als een lichtpunt om het spook van de vergrijzing op afstand te houden. Maakt het uit wat voor baby’s dat zijn? Wie bang is dat Nederland halverwege deze eeuw een land is met blanke bejaarden en allochtone jongeren, of wie wil weten of er hier in 2030 meer moslims dan christenen leven, kan op grond van de geboortegegevens van het CBS een beeld krijgen.

Eigenlijk zijn het niet de baby’s, maar vooral de moeders die het verhaal vertellen. Neem baby Uhur uit Rotterdam. Zijn ouders zijn in Nederland geboren, zijn grootouders in Turkije. Zijn oma kreeg zes kinderen, zijn moeder heeft met hem haar tweede kind gekregen. Zal zijn moeder, net als de gemiddelde moeder in Nederland, twee kinderen genoeg vinden of krijgt Uhur nog vier broertjes en zusjes?

In de vier grote steden is de helft van de jongeren tot 20 jaar nu van niet-westerse allochtone herkomst. Tot enkele jaren geleden waren Surinamers hiervan de grootste groep. Nu bestaat de groep jongeren in de grote steden voor bijna de helft uit jongeren van Turkse of Marokkaanse herkomst.

Gevoegd bij het gegeven dat in gezinnen met Marokkaanse en Turkse achtergrond tot nu toe iets meer kinderen worden geboren dan in gezinnen met Nederlandse wortels, komt de vraag op of de islamisering van Nederland in de steden gaat beginnen. Met behulp van prognoses van het CBS over de samenstelling van de Nederlandse bevolking in 2025 kan bij benadering gezegd worden of die zorg terecht is.

Van de 185.000 kinderen die in 2006 geboren zijn, hebben er 11.000 een Turkse of Marokkaanse achtergrond. De eerste generatie Turkse en Marokkaanse moeders kreeg veel meer kinderen dan in Nederlandse gezinnen gebruikelijk was. Dochters van die eerste generatie Turkse en Marokkaanse vrouwen blijken ongeveer evenveel (of even weinig) kinderen te krijgen als vrouwen met Nederlandse ouders: gemiddeld twee. Dat kan gezien worden als een aanpassing aan Nederland, maar ook in het land van herkomst dalen de geboortecijfers. In Turkije zijn deze cijfers nu zelfs te laag om de bevolking op peil te houden. Het opleidingsniveau heeft daarbij mede een rol gespeeld. Hoe hoger de opleiding, des te lager het aantal kinderen.

Dat betekent dat er langzamerhand een stabiele verhouding komt tussen het aantal Turken en Marokkanen enerzijds en het aantal Nederlanders anderzijds.

De grootste groep niet-westerse allochtonen werd gevormd door de Surinamers. Die zijn door de groei van het aantal Turken en Marokkanen naar de luwte van het maatschappelijke debat verdwenen. Wel heeft het CBS geregistreerd dat veel Surinamers uit Amsterdam weggetrokken zijn naar Almere. De verwachting is dat ook andere niet-westerse allochtonen uit de grote steden zullen wegtrekken naar plaatsen in de omgeving. Dat betekent dat de vier grote steden niet zwarter zullen worden dan ze nu zijn. In 2025 wonen naar verhouding de meeste niet-westerse allochtonen in de provincie Flevoland. Dat is dan in Lelystad en Almere. In die laatste stad is nu een kwart van de bevolking van niet-westerse allochtone herkomst. Allochtonen zullen zich de komende twintig jaar ook gaan vestigen in plaatsen als Capelle, Schiedam, Diemen en Zoetermeer.

Volgens het CBS en het Regionale Planbureau (RPB) zullen ook niet-westerse allochtonen die nu in steden als Tilburg, Arnhem en Groningen wonen, wegtrekken naar de randgemeenten. Dat zijn vooral tweedegeneratiegezinnen.

Het CBS houdt tegenwoordig niet meer bij welke godsdienst de inwoners van Nederland aanhangen. Zo is niet precies bekend hoeveel moslims er in Nederland zijn. Volgens onofficiële cijfers zijn dat er een miljoen, maar islam-kenner Hans Janssen sprak onlangs van een half miljoen, als hij rekening houdt met alle moslims die eigenlijk niet meer gelovig zijn, maar voor hun familie de schijn ophouden.

Onder de immigranten van buiten Europa zijn ook veel christenen, vooral katholieken, uit Kaapverdië bijvoorbeeld, en uit Vietnam. Ook onder Surinamers en Ghanezen zijn veel christenen, en ook onder immigranten uit Iran. Meer immigranten wil dus niet zeggen: meer moslims.

Moslims zullen een minderheid blijven vormen, onder de jongeren. Wie toch vindt dat die ene moslimbaby op de negen andere er een te veel is, moet zich maar tot het katholieke zuiden van Nederland richten. Daar is nog wat te winnen, gezien het lage aantal geboorten in deze regio, de afgelopen halve eeuw.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En heeft deze onderzoeker rekening gehouden met de 75% importhuwelijken bij moslims?

bij een gemiddelde van een spaarzame vier kinderen worden dit er dan nog steeds ZEVEN (drie nieuw geimporteerde bruiden of gommen) om dat van de volgmigratie nog niet te spreken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Volgens Hans Janssen ??


Volgens mij zijn er 4 miljoen moslims
Volgens die andere 10 miljoen.

Cijfers!!!!!!!!!!!!!!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Veel mensen die door Moslim ouders zijn opgevoed, krijgen grote problemen als ze er openlijk voor uitkomen dat zichzelf niet als Moslim beschouwen.

Daarom zijn er geen betrouwbare cijfers omtrent hoeveel Moslims er zijn in Nederland en elders ter wereld.

Je kan hooguit zeggen hoeveel mensen er tot een bepaalde ethnische groep behoren. En zelfs daar wringen definities wel eens.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Linda Danvers schreef:Veel mensen die door Moslim ouders zijn opgevoed, krijgen grote problemen als ze er openlijk voor uitkomen dat zichzelf niet als Moslim beschouwen.

Daarom zijn er geen betrouwbare cijfers omtrent hoeveel Moslims er zijn in Nederland en elders ter wereld.

Je kan hooguit zeggen hoeveel mensen er tot een bepaalde ethnische groep behoren. En zelfs daar wringen definities wel eens.
Als de wereld daarop gebaseerd zal worden dan kunnen we oneinding dingen lopen zeggen maar zonder bewijs.........


MVG

Ajax
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Als mensen niet zonder gevaar een lidmaatschap van een religie kunnen opgeven, dan zijn er logischerwijs geen betrouwbare cijfers wat betreft het aantal leden.

Naar het Moskeebezoek te oordelen nemen niet zoveel Moslims hun geloof heel serieus. Het merendeel van de Moskeeën is niet gebouwd door geld dat is ingezameld onder Nederlandse Moslims maar komt uit het buitenland.

Als er elke vrijdag een miljoen of half miljoen Moslims naar de Moskee gingen dan zouden deze gebouwen uit hun voegen barsten. Er zijn maar een paar honderd moskeeën daar passen geen honderdduizenden mensen in.

Daar kun je uit concluderen dat het merendeel van alle Moslims niet elke vrijdag naar de Moskee gaat.
TheTrue
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 11:49 pm

Bericht door TheTrue »

hahahahah

Alleen in de islam treden meer mensen in!
Het is de de religie die het snelst groeit!
De moslims worden steeds meer en meer!
Waar jullie niks tegen kunnen doen!
En 1 moslim is sterker dan 1000000 shaytaans (jullie).
Dus wees gerust, en laat het door groeien!,

Mijn zusters en broeders die de islam binnentreden, kom en omhels de ware religie, omhels de waarheid, omhels de vrede, omhels de enige weg naar de Hemel!

byebye
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve schat...
Doordat je deze leugen met grote letters schrijft wordt het geen waarheid hoor.
Het staat een beetje dom. Met een duur woord noemen we dat “infantiel gedrag” in Nederland.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

TheTrue schreef: hahahahah

Alleen in de islam treden meer mensen in!
Het is de de religie die het snelst groeit!
De moslims worden steeds meer en meer!
Waar jullie niks tegen kunnen doen!
En 1 moslim is sterker dan 1000000 shaytaans (jullie).
Dus wees gerust, en laat het door groeien!,

Mijn zusters en broeders die de islam binnentreden, kom en omhels de ware religie, omhels de waarheid, omhels de vrede, omhels de enige weg naar de Hemel!

byebye
Het domme gelul blijft hetzelfde, maar het ziet er een stuk beschaafder uit.
Niets te danken, graag gedaan.
Nou nog die belachelijke nick veranderen en leren je mond te houden als er toch niets zinnigs uit kan komen, dan kan je een start maken met het leerproces om net zo beschaafd als normale mensen te worden.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nou bij deze Moslims: veel kinderen baren. 4 a 5 kinderen per gezin. Zo komen we er wel. :razz:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:Nou bij deze Moslims: veel kinderen baren. 4 a 5 kinderen per gezin. Zo komen we er wel. :razz:
je ziet de resultaten in de moslimlanden ... enorme jongerenwerkloosheid .... met alle gevolgen vandien ... nu nog een beetje minder water door de zgn woestijnvorming en "moedertje natuur" doet haar natuurlijke selectie ..... of de kafirs zouden weeral ter hulp moeten snellen, natuurlijk .... :evil:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Nou bij deze Moslims: veel kinderen baren. 4 a 5 kinderen per gezin. Zo komen we er wel. :razz:
Heel juist Chaimae, Islam groeit voornamelijk door overbevolking.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Heel juist Chaimae, Islam groeit voornamelijk door overbevolking.
En dat is een probleem dat op geen enkele wijze naar ons terug te sturen is.
Het beste dat we kunnen doen is onze grenzen sluiten, zodat ze er enkel zelf onder te lijden hebben.

Islam zal geen lang leven meer beschoren zijn op die manier.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Het domme gelul blijft hetzelfde, maar het ziet er een stuk beschaafder uit.
Niets te danken, graag gedaan.
Nou nog die belachelijke nick veranderen en leren je mond te houden als er toch niets zinnigs uit kan komen, dan kan je een start maken met het leerproces om net zo beschaafd als normale mensen te worden.
Maar beste Teva, :shock: misschien heet deze meneer wel Dhr de Waar, en heeft hij zijn naam alleen maar verengelst,
Ik geloof niet dat deze heer zo dom is dat hij NIET weet dat ”de waarheid” The Truth betekend.
Nee dat kan niet waar zijn. :roll:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
TheTrue
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 11:49 pm

Bericht door TheTrue »

Aaah, ik zei toch, dat jullie aalleen onderling kunnen huilen.
Maar, wrm durven jullie niet onze Privé bericht functie inte schakelen. Het zou toch veel leuker zijn? Dan kunnen we zien of de Islam de waarheid is toch? Als jullie de privé berichten uitschakelen dan gaan juist moslims niet discussieren. Aan jullie de keuze, ik zeg wel nog iets: Jullie missen dan echt veel, als je niet inschakeld :)

byebye
Mijn broeders/zusters die de islam binnentreden, kom en omhels de ware religie, omhels de waarheid, omhels de vrede, omhels de enige weg naar de Hemel!
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ajax schreef:Volgens Hans Janssen ??

Volgens mij zijn er 4 miljoen moslims
Volgens die andere 10 miljoen.

Cijfers!!!!!!!!!!!!!!
In Nederland ? Je bent gek. Hoeveel inwoners heeft Nederland ? Nederland heeft ZEKER geen miljoen moslims (uiteraard).

Maar jij wilt cijfers ? In de moskees is ongeveer plaats voor zo'n 15.000 moslims. Dus dat is een absolute bovengrens voor het aantal mensen dat 's vrijdags naar de pedofiele profeet bid in een moskee.

Een goed observeerder ziet ook meteen dat geen enkele van die moskees vol zit op vrijdagavond. De sjoel van Den Haag daarentegen loopt over, en ik vind het ook erg vreemd vast te stellen dat er een aantal kerken zijn die vollopen op zondag, voornamelijk trouwens met allochtonen (ja zelfs die bepaalde soort allochtonen, afijn ik beweer niet dat ik het verschil tussen een zuid-marokkaan en een ethiopier altijd zie, maar er zitten er zeker een aantal tussen. Ook mensen die mij er heel turks uitzien trouwens).

Dus wat er ook is van moslims, het zijn een overgrote meerderheid passieve moslims, die niet bidden. De vraag is wat ze dan wel denken over de structuur van de maatschappij enzovoort. Maar dat is nog veel moeilijker in te schatten.

Het probleem is dat we het dus niet weten. Ook met een minieme minderheid kan je enkele buurten innemen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

TheTrue schreef:Aaah, ik zei toch, dat jullie aalleen onderling kunnen huilen.
Maar, wrm durven jullie niet onze Privé bericht functie inte schakelen. Het zou toch veel leuker zijn? Dan kunnen we zien of de Islam de waarheid is toch? Als jullie de privé berichten uitschakelen dan gaan juist moslims niet discussieren. Aan jullie de keuze, ik zeg wel nog iets: Jullie missen dan echt veel, als je niet inschakeld :)

byebye
Waarom kan jij niet op het open forum aantonen dat islam de waarheid is meneer de Waar?
Dat is leuker voor onze lezers.
En , we willen je niet missen hoor. We vinden je veel te leuk. :D

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

TheTrue schreef:hahahahah
Mijn zusters en broeders die de islam binnentreden, kom en omhels de ware religie, omhels de waarheid, omhels de vrede, omhels de enige weg naar de Hemel!
byebye
Even over "de enige weg naar de Hemel! ' .
Volgens mij zijn het er twee:
1. de lange weg waarbij je meestal lang in leven blijft en de innerlijke jihad beoefend en nooit iets haram doet
2. de korte weg: jezelf richting hemel te lanceren door voor of tijdens je dood zo veel mogelijk ongelovigen naar de hel te zenden.
Welke weg zie je voor jezelf en welke voor degenen die jij in jouw boodschap verwelkomt?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Mahalingam schreef:
TheTrue schreef:hahahahah
Mijn zusters en broeders die de islam binnentreden, kom en omhels de ware religie, omhels de waarheid, omhels de vrede, omhels de enige weg naar de Hemel!
byebye
Even over "de enige weg naar de Hemel! ' .
Volgens mij zijn het er twee:
1. de lange weg waarbij je meestal lang in leven blijft en de innerlijke jihad beoefend en nooit iets haram doet
2. de korte weg: jezelf richting hemel te lanceren door voor of tijdens je dood zo veel mogelijk ongelovigen naar de hel te zenden.
Welke weg zie je voor jezelf en welke voor degenen die jij in jouw boodschap verwelkomt?
Wat een belachelijke onzin bij elkaar. Bewijst voor mij eens temeer dat islam leidt tot een besmettelijke vorm van collectieve krankzinnigheid.
Vermakelijk om in de reacties hierboven van de zieke moslim geesten te zien dat ze volslagen flippen bij de gedachten dat ze niet een meerderheid (gaan) vormen in Nederland.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Chaimae schreef:Nou bij deze Moslims: veel kinderen baren. 4 a 5 kinderen per gezin. Zo komen we er wel. :razz:
:lol: :lol:

Jullie gaan het hiermee niet redden, de Oost Europeanen komen eraan, en dat zijn geen moslims gelukkig 8)
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Islamofoob schreef:
Chaimae schreef:Nou bij deze Moslims: veel kinderen baren. 4 a 5 kinderen per gezin. Zo komen we er wel. :razz:
:lol: :lol:

Jullie gaan het hiermee niet redden, de Oost Europeanen komen eraan, en dat zijn geen moslims gelukkig 8)
No problemo! Die bekeren we gewoon. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

No problemo! Die bekeren we gewoon.
Ga dat eens tegen de nakomelingen van Poolse koning Sobriekski zeggen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Immigratie Balkan blijkt fors hoger

Bericht door sprot »

De immigratie van Roemenen en Bulgaren in het eerste kwartaal van 2007 is fors hoger dan verwacht. Het verwachte aantal van 2.000 officiële immigranten voor heel 2007 is eind maart al overtroffen.Archief:overzicht - Meer binnenlands nieuws
print artikel mail artikelAls deze trend doorzet, kan het aantal Roemenen en Bulgaren in Nederland het aantal Polen evenaren. Dit zegt Jan Latten, sociaal-demograaf bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De 2.300 Roemenen en Bulgaren die het CBS in het eerste kwartaal registreerde, zijn mensen die zich inschreven bij een gemeente. Dat geeft een indicatie van het werkelijke aantal mensen uit beide Balkanlanden dat na EU-toetreding in januari naar Nederland trekt.

Latten: „In 2004 hadden zich zo’n 6.000 Polen ingeschreven, terwijl 70.000 Polen hier tijdelijk werkten. Je kunt hetzelfde bedenken voor Roemenen en Bulgaren. De landen liggen verder weg, maar de beloningsverschillen met Nederland zijn ook groter. Er is vermoedelijk een flinke stroom tijdelijk verblijvenden die zich niet inschrijven en informeel wonen.”

De instroom van Roemenen en Bulgaren overtrof die van Polen in het eerste kwartaal. Ruim 2.100 Polen schreven zich in bij een gemeente. Het CBS heeft de cijfers voor Roemenen en Bulgaren niet opgesplitst naar nationaliteit. In de groep zijn vrouwen ruim oververtegenwoordigd. „Dat kan duiden op gezinsvorming; vrouwen die trouwen of samenwonen met een Nederlander”, aldus Latten. Roemenen en Bulgaren mogen in Nederland nog niet legaal aan de slag. De Polen sinds 1 mei wel.

Kamerfracties van CDA en PvdA vroegen de toenmalige staatssecretaris Van Hoof (Sociale Zaken) vorig jaar om prognoses over het aantal te verwachten werknemers uit beide landen. Deze weigerde dat. Toch werd bij het CBS een inschatting gemaakt. Latten: „Wij hebben geen prognoses gepubliceerd, maar voor onszelf wel een indicatie opgesteld. We kwamen uit op jaarlijks 2.000 mensen.”

Het CBS verwacht dat de hogere instroom uit Roemenië, Bulgarije en andere EU-landen permanent is. Latten: „De potentiële beroepsbevolking in Nederland krimpt en vandaag gepubliceerde werkloosheidscijfers laten een almaar dalende werkloosheid zien.”
Bron: NRC.Nl
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Re: Immigratie Balkan blijkt fors hoger

Bericht door Islamofoob »

sprot schreef:De immigratie van Roemenen en Bulgaren in het eerste kwartaal van 2007 is fors hoger dan verwacht. Het verwachte aantal van 2.000 officiële immigranten voor heel 2007 is eind maart al overtroffen.Archief:overzicht - Meer binnenlands nieuws
print artikel mail artikelAls deze trend doorzet, kan het aantal Roemenen en Bulgaren in Nederland het aantal Polen evenaren. Dit zegt Jan Latten, sociaal-demograaf bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De 2.300 Roemenen en Bulgaren die het CBS in het eerste kwartaal registreerde, zijn mensen die zich inschreven bij een gemeente. Dat geeft een indicatie van het werkelijke aantal mensen uit beide Balkanlanden dat na EU-toetreding in januari naar Nederland trekt.

Latten: „In 2004 hadden zich zo’n 6.000 Polen ingeschreven, terwijl 70.000 Polen hier tijdelijk werkten. Je kunt hetzelfde bedenken voor Roemenen en Bulgaren. De landen liggen verder weg, maar de beloningsverschillen met Nederland zijn ook groter. Er is vermoedelijk een flinke stroom tijdelijk verblijvenden die zich niet inschrijven en informeel wonen.”

De instroom van Roemenen en Bulgaren overtrof die van Polen in het eerste kwartaal. Ruim 2.100 Polen schreven zich in bij een gemeente. Het CBS heeft de cijfers voor Roemenen en Bulgaren niet opgesplitst naar nationaliteit. In de groep zijn vrouwen ruim oververtegenwoordigd. „Dat kan duiden op gezinsvorming; vrouwen die trouwen of samenwonen met een Nederlander”, aldus Latten. Roemenen en Bulgaren mogen in Nederland nog niet legaal aan de slag. De Polen sinds 1 mei wel.

Kamerfracties van CDA en PvdA vroegen de toenmalige staatssecretaris Van Hoof (Sociale Zaken) vorig jaar om prognoses over het aantal te verwachten werknemers uit beide landen. Deze weigerde dat. Toch werd bij het CBS een inschatting gemaakt. Latten: „Wij hebben geen prognoses gepubliceerd, maar voor onszelf wel een indicatie opgesteld. We kwamen uit op jaarlijks 2.000 mensen.”

Het CBS verwacht dat de hogere instroom uit Roemenië, Bulgarije en andere EU-landen permanent is. Latten: „De potentiële beroepsbevolking in Nederland krimpt en vandaag gepubliceerde werkloosheidscijfers laten een almaar dalende werkloosheid zien.”
Bron: NRC.Nl
Van mij mogen ze allemaal blijven. Laat ze vooral veel kerken bouwen en de islamitische achterlijkheid in Nederland verdunnen.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Plaats reactie