Donner wil godslastering aanpakken

Plaats reactie
CroMagnon
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2003 1:54 am

Donner wil godslastering aanpakken

Bericht door CroMagnon »

vandaag op de nederlandse teletext:
Donner wil godslastering aanpakken
Minister Donner van Justitie onderzoekt of meer gebruik kan worden gemaakt van het strafwetartikel tegen 'ergerlijke godslastering'. Momenteel leidt godslasterlijk taalgebruik zelden of nooit tot vervolging.

Donner zei op een congres van het CDA in Utrecht dat je mensen niet tot in het diepst van hun overtuiging en op grove wijze mag beledigen. Hij voegde er aan toe dat hij daarmee niet wil zeggen dat Theo van Gogh te ver is gegaan.

Het CDA roept in een resolutie iedereen op tot eendracht. In het stuk staat dat agressieve, beledigende meningsuitingen heilloos polariserend kunnen werken.
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~
_________________
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Dan had ik Verhagen toch goed gehoord tijdens dat debat gedurende afgelopen nacht van donderdag op vrijdag.

Laat ze 'godslastering' plegen. En als ze voor het gerecht moeten verschijnen, moeten ze de Koran en de Hadiths maar meenemen.

Dan mag de rechter uitleggen dat het sex hebben met een 9 jaar oud meisje niet betekent dat Mohammed een pedofiel was.

Maar goed, tot die tijd is vrijheid van godsdienst dus hoger geplaatst als vrijheid van meningsuiting.

Ik vraag me af hoeveel moedige cabaretiers we nog hebben?

Op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat Balkenende hier achter zit. En ik ben benieuwd welke andere politici dit zouden steunen.

Misschien de hoogste tijd om het woord "Christenhonden" maar weer eens populair te maken.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dan zal er ook een wet moeten komen tegen anti-godslastering.

Kan meteen die hele koran verboden worden.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik neem aan dat de andere goden dan ook niet meer als "mythes" mogen worden afgedaan?

Wodan
Noordse naam is Odin. De hoogste van de Goden. God der dichtkunst, van de runen un van de toverkunst. In zijn kasteel Walhalla wonen de in ere gestorven mensen, vroeger de 'helden'. Hij berijdt het achtbenige vliegende paard Sleipnir, en wordt gevolgd door twee wolven. Bij hem zijn twee raven, Hugin, de 'begrijpende' en Munin, de 'onderscheidende', die hem steeds alle nieuws uit alle werelden vertellen.

Frigga
Noordse naam is Frigg. Ze is de vrouw van Wodan, en beschermster van het huwelijk en van alles in en rondom het huis. Ze is ook bekend onder andere namen, waar dan ook weer andere aspecten mee verbonden zijn. Bekend zijn hier b.v. Berchta, Berta, Hulda en Holda. (Vrouw Holle).

Donar
De beschermer van alle mensen en van Midgard (de bewoonde aarde). Zijn teken is de beroemde hamer, Mjolnir, der verpulveraar. Voor de voorouders was hij de God, die in het dagelijkse leven het meeste aansprak.

Sif
Sif hangt samen met 'sippe', en dat is een samenhangende groep, gebaseerd op familiebanden. Ze is de vrouw van Donar, beschermster van de familie.

Zio
Ook vaak met de noordse naam Tyr aangesproken. De god van de krijg, heldhaftigheid en dapperheid. In het gevecht met de monsterachtige reuzenwolf Fenrir offert hij zijn rechterhand op, om het dier in boeien te kunnen slaan, waardoor Midgard als een veilige plaats voor de mensen behouden blijft.


Frei
Ook wel Frey en Freyr. De god van de vruchtbaarheid, god van het graan en van alle planten op de aarde. Heerser over regen en zonneschijn.

Freia
Ook: Freya, zuster van Frei en godin van de liefde, van de bloesems en van de natuur in het algemeen. enige bronnen zien haar ook als Moeder Aarde. Ze was, en is voor velen de meest geliefde Godin.


Njord
Is de vader van Freia en Frei, en de beschermer der vissers en zeevarenden.


Loki
De onrustbrenger en aanstichter van onenigheid, ook onder de Goden. In zekere zin vertegenwoordigt hij de negatieve aspecten, maar omdat alles twee polen heeft, is hij daarmee ook de God van het evenwicht.


Als de ene God niet meer mag bekritiseerd worden, dan al de anderen ook niet!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Onnavolgbaar hoe de moord op een atheïst door een religieuze moordenaar kan leiden tot het inperken van kritiek op de godsdienst. Zijn het niet eigenlijk de atheïsten die extra bescherming nodig hebben? :P

Ik wil een wet op atheïsmelastering. 8)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hier ben ik nou wel erg van geschrokken.
Hoe is het mogelijk?!? Gaan we met z'n allen terug naar de duistere middeleeuwen of wat?
Zou het bedoeld zijn om de moslimgemoederen zolang als mogelijk te bedaren? Steeds meer toegevingen voor de islam, steeds meer onvrijheid voor niet-moslims?
Misschien is het wel de hoogste tijd dat er een aanklacht en rechtszaak komt tegen de discriminatie en terreur prekende koran ...

Dutch
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Gelukkig zijn er ook nog ministers die er anders over denken...
Ik heb trouwens een bruin vermoeden dat dit een mede een voorstel is van onze robot Jan Pieter B die het wel zitten om "samen op weg" te gaan met onze moslim broeders..

Ariel.
In het televisieprogramma Buitenhof reageerde minister Verdonk van Integratie zondag op de woorden van Donner. Zij vindt dat het het geringere incasseringsvermogen van de moslimgemeenschap er niet toe mag leiden dat het incasseringsniveau van de Nederlandse samenleving omlaaggaat.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1100419210833.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Ariel schreef:Gelukkig zijn er ook nog ministers die er anders over denken...
Ik heb trouwens een bruin vermoeden dat dit een mede een voorstel is van onze robot Jan Pieter B die het wel zitten om "samen op weg" te gaan met onze moslim broeders..
Ik had dat ook al eerder gezegd.

Afgelopen week bezocht JP een afgefikte school in Uden en kreeg van een moslima het verzoek of hij Ayaan Hirsi Ali niet 'de mond kon snoeren' omdat ze de moslims kwetst.

Onze national robot kon nauwelijks drie fatsoenlijke woorden uit zijn strot krijgen, laat staan dat hij gewoon zei dat niemand in Nederland de mond wordt gesnoerd.

Vandaag bezoekt hij een moskee om deel te nemen aan het suikerfeest.
Het lijkt GVD wel alsof er een moslim door een Nederlander is afgeslacht op 2 november, in plaats van andersom.

Ik walg van die vervloekte Christenen Balkenende en Donner, die zalvende dominees, die verkopers van de Nederlandse grondrechten, en ik zal zowiezo alleen op een partij stemmen die de Nederlandse waarden en verworvenheden met hand en tand verdedigt.
Het wordt tijd om prioriteiten te maken, en de andere politieke standpunten dan maar even voor lief te nemen.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Goshie, ja...sorry... Ik ben je wel aan het nakletsen.

En wat Balkenende betreft baal ook ik als een stier.
Nog even en dan bekeerd hij zich tot het "ware geloof". De heersende normen en waarden van dit geloof zullen hem aanspreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

circe schreef:Ik neem aan dat de andere goden dan ook niet meer als "mythes" mogen worden afgedaan?
Wodan

Bingo! Heel goed Circe! Daar zou zelfs de slimme Odysseus niet op gekomen zijn.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Plaats reactie