Abdul-Jabbar van de Ven: jongerenimam

sprot

Berichtdoor sprot » Wo Nov 24, 2004 5:50 pm

RIJSWIJK - Hij noemt Nederland 'de kanker', vond het Afghanistan van de Taliban het enige echte islamitische land ter wereld en roept openlijk op tot de jihad. 'Internetimam' Abdul-Jabbar van de Ven bekeerde zich op zijn veertiende verjaardag tot de islam en heeft veel aanhang, vooral onder jongeren.

"Want in het land van blinden is eenoog koning", zegt de geboren Brabander (25) in een interview in Trouw. De imams spreken vaak de Nederlandse taal niet, de taal van de jongeren, hij wel en "ik beheers de basiskennis die elke moslim hoort te kennen, maar omdat bijna niemand die heeft, wordt tegen mij opgekeken". Van de Ven zegt verder te weten welke excuses jongeren zichzelf maken om weg te blijven van de islam. " Ik was ook een vrije, Hollandse jongen, ik kon doen wat ik wilde. Ik kon in de coffeeshop zitten en pilsjes drinken en vriendinnen hebben."

Abdul-Jabar adviseert zijn 'broeders en zusters' onder meer op de website al-islaam.com, waar ook circa twintig preken van hem te vinden zijn, en preekt in verschillende moskeeën. Ook is hij de drijvende kracht achter het tijdschrift Wij moslims, waarin openlijk wordt opgeroepen tot de jihad (heilige strijd tegen de vijanden van de islam).

De bekeerde Nederlander zou ook banden hebben met de radicale stichting Al Waqf Al Islam in Eindhoven, verbonden aan de beruchte Al Fourquaan-moskee, verdacht van het ronselen van jongeren voor de jihad. Zelf noemt Van de Ven zich geen imam, maar een student van de islam die een studie Midden-Oostenstudies volgt aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Voor 'Jilles', zoals hij vroeger heette, was de Golfoorlog aanleiding om op zijn veertiende verjaardag in Veghel een Turkse moskee binnen te gaan. Van de Ven zegt in een interview dat zijn gevoel van onbehagen al in de hoogste klassen van zijn katholieke basisschool was begonnen. Hij onderbrak zijn vwo om een jaar te studeren in Medina, Saudi-Arabië, het Hollywood van de islam. Later zegt hij over dat land dat het te slordig omgaat met de islam. " Al voer je 90 procent van de sharia (islamitische wetgeving) uit en 10 procent niet, dan ben je nog een ongelovige."

Zijn ouders dachten dat de bekering van hun zoon pubergedrag was, dat het wel over zou gaan. "Toen ze zagen dat het serieus was, was het te laat om er nog over te beginnen." Van de Ven is in beginsel niet negatief over Nederland. De sociale voorzieningen bijvoorbeeld zijn volgens hem rechtstreeks uit de islam en dat het hier zo schoon is ook. Maar Nederland is ook vrijzinnig. "Die billboards van Sloggi; op zo'n moment walg ik er echt van dat ik hier woon. Ik heb gewenst dat ik blind was."

Van de Ven is trots en begint te glunderen als men hem fundamentalist noemt. Over zijn vermeende oproep tot jihad zegt hij: "Wat deze koeffaar (ongelovigen) nog steeds niet schijnen te begrijpen is dat we het niet nodig hebben geronseld te worden. Als we het nieuws aanzetten, zien we al genoeg om vrijwillig iets te doen."

Over de Jason W., die in Den Haag als terroristverdachte is opgepakt en die Van de Ven volgens bronnen als inspirator zag, zegt hij in Trouw: "Ik hou van hem. Ik schaam me dat een jongen van twintig al zo ver is dat hij daar kan zijn, terwijl ik als oudere, ouder dan hij in ieder geval, nog niet op dat niveau ben. Je laat je vaderland, familie en geliefden achter. Voor de islam. Misschien ga je dood." Van de Ven zegt wel steeds verder toe te groeien naar dat niveau.

De moord op Van Gogh noemt hij in het Rotterdams Dagblad van 20 november onvermijdelijk. "Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot in hun ziel beledigen." Van de Ven waarschuwt voor het 'circus', de brandstichtingen over en weer, dat nu ontstaan is. "Je merkt dat onze jeugd radicaliseert. Maar het echte gevaar zit niet bij de schreeuwers, maar bij diegenen waar je normaal niets van hoort of ziet. Inderdaad, zoals de jongens die nu zijn opgepakt."

De Brabander voelt zich sinds zijn bekering een vreemdeling, zegt hij in een interview. "De AIVD volgt mij, bekijkt mijn e-mail, luistert mijn telefoon af. Twee jaar geleden werd ik tijdens een vakantie in Indonesië op hun verzoek opgepakt en het land uitgezet." Nog erger vindt hij de dreigbrieven en e-mails en telefoontjes met teksten als: "We komen je vrouw opensnijden". Van de Ven is getrouwd met een Nederlandse van Marokkaanse afkomst.

Hij weet zeker dat hij Nederland binnenkort gaat verlaten. "Ik walg van de schijnheiligheid hier", zegt hij in Trouw. Islamitische landen bestaan er volgens hem niet, alleen Afghanistan onder de Taliban. "De joden tellen misschien zes miljoen zielen en hebben een eigen staat. Moslims zijn met anderhalf miljard personen, maar hebben geen eigen staat. Zelfs in onze eigen landen zoals Algerije en Egypte worden we vervolgd." " Maar je hebt de keus tussen kanker en griep", zegt hij over zijn besluit tot emigratie, "Nederland is de kanker."
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Menke

Berichtdoor Menke » Wo Nov 24, 2004 8:51 pm

Rotte appels zullen er altijd blijven. We hebben er hier alleen veel te veel. In de oorlog werden dit soort mensen doodgeschoten als zijnde wat ze zijn: landverraders. :twisted: Hier worden op het moment mensen neergeschoten die onze vrijheden verdedigen. Laten we achter hen gaan staan. En hen (nu ze het zelf niet meer kunnen) blijven verdedigen. :idea:
Menke

Patrick

Abdul Jabbar zit ondergedoken

Berichtdoor Patrick » Vr Nov 26, 2004 9:17 pm

Abdul Jabbar zit ondergedoken

HILVERSUM - Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die dinsdagavond toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet Van de Ven woensdag zelf weten.

Van de Ven verscheen dinsdag op televisie in het programma het Elfde Uur van Andries Knevel. Op Knevel's vraag of hij "diep in zijn hart" blij zou zijn als Wilders binnen nu en twee jaar dood zou gaan, antwoordde Van de Ven bevestigend.

Van de Ven schrijft woensdag in een verklaring dat hij daarmee niemand heeft willen aanzetten om het Tweede-Kamerlid te doden. "Dat ontken ik ten stelligste." Hij wenst Wilders ook niet de dood of akelige ziekten toe: "Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen". " Maar ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren, als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden."

Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".

Zijn persoonlijke mening over Wilders was nooit naar buiten gekomen als Knevel er niet naar gevraagd had, schrijft Van de Ven. "Natuurlijk was het achteraf gezien verstandiger geweest gewoonweg niet te antwoorden op die vraag, maar dat beetje verstand ontbrak mij op dat moment."

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Nov 27, 2004 3:37 pm

Wat Abdul Jabbar feitelijk wil zeggen is dat hij, heel even, uit de toon gevallen is en vergat attakkeyya toe te passen... Kortom, hij zei recht voor de vuist wat hij denkt en zal blijven denken zolang hij moslim is, dat was dus een grote vergissing, die hij alsnog gaat proberen rechtzetten.
Dit is geen rotte appel, dit is geen geesteszieke fundamentalist, neen, Abdul Jabbar is een ware aanhanger van mohamed en een ware moslim. Hij las de koran, leerde de geboden van allah en mo en leeft ernaar, of probeert dat althans te doen in zoverre het hem toegelaten kan zijn in onze koefar-maatschappij die hij, zoals het een goede moslim betaamt, verafschuwt en enkel onder islam-bewind wil zien.
En zeggen dat er zoveel abdul jabbars hier rondlopen! Iedereen herkent er een groot deel van op straat : te korte lange broek (mo liet ook altijd zijn enkels zien naar het schijnt), baard, uurwerk aan het zuivere rechterhand (linkerhand is vies wegens achterwerk afvegen ermee).

Hoeveel martelaren moet de koefar-wereld nog onder ogen krijgen vooraleer de waarheid door zal dringen?

Dutch

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Zo Dec 28, 2008 6:41 pm

Abdul-Jabbar van de Ven schrijft:
Yaa Rabbi, laat mij niet sterven totdat ik eigenhandig het hoofd van een Israelische soldaat er af heb gesneden.
En hier de link
Maar intussen heeft een moderator zijn reactie verwijderd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Dec 28, 2008 6:56 pm

Ik ben er voor dat hij naar de Gazastrook afreist.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Dec 29, 2008 2:29 am

Ideetje: we collecteren hier zijn enkele reis Gaza, en bieden dat via GeenStijl aan. Leuke promo, en dan staat hij compleet in zijn jalaba. :wink:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 29, 2008 2:54 am

Ik ben voor. Ik doneer graag geld voor Abdul-Jabbar zeker voor een ticket naar de Gaza strook.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Dec 29, 2008 3:38 am

Ik heb er wel een tientje voor over om te zien hoe Jabber gaat proberen om een Israelische commando de nek af te snijden. Voorals als Rutger eea filmt. Of hoe Jabber de zeven kleuren gaat verklaren die dan uit z'n broek lopen. :razz:

In Belgie had je ook zo'n held op sokken. Die moest zijn zou zijn vaderland Libanon gaan bevrijden van haar bewoners. Je weet wel, zo'n paspoorten verzamelaar met een grote bek. Iets anders dan een microfoon heeft hij in Libanon nooit aangeraakt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Lasteraar

Berichtdoor Lasteraar » Di Dec 30, 2008 11:01 pm

Dhr. Van De Ven mag van mij ook naar zijn favoriete land Afghanistan afreizen. Misschien kan hij verder groeien als moslim door een 9-jarig meisje te ontmaagden.

Ruth

Re: Abdul-Jabbar van de Ven: jongerenimam

Berichtdoor Ruth » Wo Jul 15, 2009 9:02 pm

al een poosje niks van gehoord maar hij is dr nog hoor. Onze grote vriend Jilles Lambertus Henricus van de Ven ( :shock: ) oftewel Abdul-Jabbar van de Ven is nog steeds in leven. Momenteel druk doende de geschiedenis naar eigen inzicht te herschrijven.

link: GeenStijl

Imam Van de Ven geeft cursus Jihad

De zomer is een goed moment voor rubriekjes als 'Hoe is het nu met ...'. Daar doet GeenStijl ook fijn aan mee en voor deze eerste aflevering zoeken we Jilles Lambertus Henricus van de Ven op (die u waarschijnlijk beter kent als Abdul-Jabbar de Doodwenser). Deze bekeerling mag de laatste tijd dan weinig te zien zijn op televisie, maar hij is nog steeds flink actief op de internets. Zo is hij één van de schriftgeleerden op Ontdek de Islam punt NL en daar gaf hij gistermiddag college over de jihad. Dat Van de Ven een voorstander is van de verdedigende jihad in Afghanistan tegen onder andere Nederlandse troepen, zal weinig mensen verrassen. Interessanter is zijn verhaal over de aanvallende heilige oorlog tegen de de landen van de ongelovige koeffaar. Dat is een rechtvaardige oorlog die de moslims - in tegenstelling tot die gewelddadige westerlingen - met bloemen voeren: "Een verschil met de koeffaar is echter dat de eerste Moslims deze landen niet binnenvielen om rijkdommen te plunderen en vrouwen te verkrachten en wereldse macht te vergaren, maar om de harten te openen van de bevolking en de rechtvaardige wetgeving van Allah op aarde te vestigen. Toen de bewoners van deze landen dat zagen, bekeerden zij zich vrijwillig tot de Islam." Tuurlijk Abdul-Jabbar. Herschrijf anders de hele wereldgeschiedenis. Zowel recent als langer geleden hebben vele mensen hardhandig met die zogenaamde hippie benadering van de Islam kennis gemaakt. Abdul-Jabbar, je bent een sprookjes vertellende fantast.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Bernie

Berichtdoor Bernie » Wo Jul 15, 2009 9:39 pm

Het is op zich te prijzen dat deze broeder nog betrekkelijk eerlijk is, door de aanvalsoorlogen van de moslims niet te ontkennen.

"Een verschil met de koeffaar is echter dat de eerste Moslims deze landen niet binnenvielen om rijkdommen te plunderen en vrouwen te verkrachten en wereldse macht te vergaren, maar om de harten te openen van de bevolking en de rechtvaardige wetgeving van Allah op aarde te vestigen.

Je hoeft maar een paar woorden te veranderen, eens kijken of de logica van de heer van de Ven dan nog geldt:

"Een verschil met de moslims is echter dat Bush deze landen niet binnenviel om rijkdommen te plunderen en vrouwen te verkrachten en wereldse macht te vergaren, maar om de harten te openen van de bevolking en de rechtvaardige wetgeving van de democratie te vestigen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Sep 02, 2019 10:48 pm

Haat-imam Abdul-Jabbar van de Ven is terug in Nederland...

Geplaatst op 2 september 2019

Afbeelding

De haat-imam Abdul-Jabbar van de Ven (foto) is terug in Nederland en heeft zich in Malden gevestigd. Van de Ven heeft zich ingeschreven als onderwijsinstelling op de Schoolstraat 1 in Malden. Dit is erg zorgelijk. Nu is het dorp (zelfs het hele land) in slaap en weet er niets van. Er is door de NRC in 2014 wat geschreven, maar de krant heeft dit nooit verder gevolgd. Echt zoeken hoef je niet om hem en zijn bedrijf te vinden, het staat online. Ik vind dat de burger ervan moeten weten, hij heeft gevaarlijke salafistische ideeën.

Ik heb alle linkse media benaderd, maar het is akelig stil. Ik ga nu meer media benaderen, maar ik gun u de primeur.

Door: “Bas”

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/02 ... nederland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Nederland”