Nederlandse dhimmi's in Delft.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Nederlandse dhimmi's in Delft.

Bericht door Dan Cannon »

Veel interesse voor Andersom Inburgeren

DELFT - Voor de cursus Inburgeren Andersom bestaat grote belangstelling. De Mondriaan onderwijsgroep biedt in Delft cursussen Turks en Marokkaans voor Nederlanders aan. De eerste editie eindigt volgende week en de volgende, die waarschijnlijk begin 2005 begint, zit al vol.

,,We krijgen zelfs reacties van mensen uit Leeuwarden'', zei een woordvoerster van de Mondriaan onderwijsgroep gisteren. ,,Naar mijn weten worden deze cursussen nergens anders in Nederland gegeven.''

De cursussen Turks en Marokkaans zijn een initiatief van de gemeente Delft, om contacten tussen allochtonen en autochtonen te verbeteren. Een cursus bestaat uit zes bijeenkomsten, waar deelnemers behalve Turks of Marokkaans voor beginners les krijgen over contact leggen, gebruiken en gewoontes, eten, geschiedenis en politiek.

Een docent van Mondriaan Educatie geeft samen met een Marokkaanse of Turkse Nederlander de lessen. Over het algemeen volgen autochtone Nederlanders de cursussen. ,,Sommigen hebben een Marokkaanse buurman maar anderen hebben bijvoorbeeld tijdens hun werk veel te maken met allochtonen'', aldus de woordvoerster.

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=51619
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Tja... wat moeten we hierover zeggen? Bestaat er toch nog voldoende overheidsgeld om zulke broodnoodzakelijke cursussen te organizeren? Schitterend dan zeker :evil:

Maar misschien kunnen de cursisten wel gaan opscheppen dat ze naar Marokko of Turkije op verlof geweest zijn, terwijl ze stilletjes thuisbleven?

Andere mogelijkheid is een zeer doorgedreven toekomstvisie van het Delftse gemeentebestuur: we voeden de nederlandse bewoners voldoende op zodat we ze tegen dat ze in een tehuis moeten worden ondergebracht, gewoon kunnen exporteren wegens geen geld meer?
zoiets?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ik zie ook wel een voordeel. Dan kunnen we namelijk ook wat islamkritiek gaan verspreiden in het Turks of 'Marokkaans' (welke taal wordt met dat laatste precies bedoeld?).
Ik kan me niet voorstellen dat de genoemde talen ooit zijn gebruikt om de islam eens kritisch te analyseren, dus dan kunnen we daar mooi een begin mee maken. :D
Plaats reactie