Cohen zet vraagtekens bij Milli Görüs.

Plaats reactie
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2007 @ 22:43
De Amsterdamse burgemeester Job Cohen heeft vragen over de integriteit van de Turkse religieuze beweging Milli Görüs. Ook is volgens hem onduidelijk of de organisatie de financiën op orde heeft. Dat schreef hij vandaag in een brief aan de gemeenteraad.

Deze vragen waren aanleiding voor Cohen om zijn bemiddelingspogingen tussen Manderen BV, een beleggingsmaatschappij van Milli Görüs, en woningcorporatie Het Oosten eerder deze week te beëindigen. De twee partijen zouden samen de Westermoskee in het stadsdeel De Baarsjes bouwen. Ze raakten echter in conflict omdat Het Oosten bezorgd is over de religieuze koers die de moskee gaat varen.

De burgemeester schrijft verder dat Manderen BV de gesprekken om tot een oplossing ''niet voortvarend ter hand heeft genomen''. Ook staat in de brief dat een beroep is ingediend bij de rechtbank tegen het besluit van De Baarsjes om een bouwvergunning voor de Westermoskee te verlenen. Wie dat heeft gedaan, blijkt niet uit het schrijven.

De gemeenteraadsfracties van de oppositiepartijen CDA en VVD vroegen Cohen in april zijn bemiddelingspogingen te staken tot verscheidene onderzoeken naar Milli Görüs zijn afgerond. De Autoriteit Financiële Markten wilde weten of in de moskeeën van de organisatie illegale effectenhandel heeft plaatsgevonden. Dat onderzoek leverde niets op. Stadsdeel De Baarsjes bestudeert momenteel de financiële positie van Manderen BV.
Dringt er eindelijk een stukje moslimrealiteit door bij Job Cohen?
Manon

Bericht door Manon »

Misschien hebben ze wel vanalles in Job Cohen's thee gekieperd op zijn theekransjes?

Wel een serieuze afgang voor de burgervader natuurlijk.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Moet je maar niet een stuk Amsterdam verkwanselen aan Turkije.
Graslelie

Bestuur Milli Görüs dreigt met opstand

Bericht door Graslelie »

Bestuur Milli Görüs dreigt met opstand
Ruzie over bouw moskee loopt op
Lodewijk Dros

Mocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm zijn. ’Al-Jazeera brengt het groot’.

De Westermoskee in Amsterdam komt er wél, zegt Fatih Dag van de Turkse moskeekoepel Milli Görüs. Als de overheid dat dwarsboomt, dan gaat Milli Görüs demonstreren. Dag zal daartoe Turken uit heel Europa oproepen, kondigt hij aan in een vraaggesprek met Trouw. Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.”

Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.”

Milli Görüs leek de afgelopen weken buitenspel te staan in de vastgelopen besprekingen rond de bouw van een nieuwe moskee in Amsterdam-West. Berichten over een aandelenzwendel door de conservatieve organisatie deden de bereidheid van gemeente en woningbouwvereniging om nog met haar samen te werken geen goed. Al langer bestond argwaan tegen Milli Görüs nadat het een nieuw bestuur had gekregen. Het oude was volgens velen afgezet door het ’extremistische’ Duitse hoofdkantoor.

De ’Westermoskee’, eerst het paradepaardje van de integratie, was voor bestuurders en bouwers een paard van Troje geworden. „Iedereen wilde van ons af, maar dat gaat niet lukken”, zegt Dag. Volgens hem gaat de bouw door, in eigen beheer.

Daarvoor heeft Milli Görüs de medewerking van woningbouwvereniging Het Oosten helemaal niet nodig, stelt Dag. Hij baseert die stelling op een exitregeling, die het mogelijk maakt dat Het Oosten wordt uitgekocht. Het afkoopbedrag is 6,2 miljoen euro, zo blijkt uit stukken die Fatih Dag aan Trouw laat zien. Nadat deze som voldaan is, wordt de nieuwe moskee er één die volledig onder bestuur van het Keulse hoofdkwartier van Milli Görüs valt, zegt Dag.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland ... et_opstand
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
BFA

Bericht door BFA »

Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.”
Wat moet ik hieruit popmaken?
Een poging om zich met de dreiging van geweld boven de wet te stellen.

Heel dubbelzinnig, in de poging om zijn handen wit te wassen is in één keer een oproep aan al de emotionelen en gekken om zich maar goed te laten gaan.

„En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.”
Via al Jazeera wereldwijde onlusten?
Het kan niet op in Islam. Het aantal emotionele en onstabiele gekken wel te verstaan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

nee, Al-Jazeera wordt erbij gehaald om net zo'n effect te krijgen als de Deense Cartoons. Dus boycot van Ned. producten. En als onze handelsbelangen in gevaar komen dan grijpt de regering in: dus toch een Westermoskee met staatssubsidie. Dat is goedkoper dan de kosten van de boycot.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Manon

Bericht door Manon »

Ik vind dit een zeer schrikbarende ontwikkeling.

Uiteindelijk is het zuivere chantage: je geeft ons wat we willen, of we zetten heel de boel op stelten.
Iets anders kan ik niet uit deze bedreigingen opmaken.

"Teken van integratie"? Ammehoellah!! teken van ONDERWERPING ja.

Willen de multiculturele pamperaars het nu eens komen oplossen? Of kruipen ze ondertussen met het schaamrood op de wangen onder een steen?
Wat zeg ik: zouden ze schaamrood op de wangen kunnen hebben? eerder zal het handjes wassen in onschuld zijn: ze bedoelden het toch allemaal zo goed nietwaar.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Ariel

Bericht door Ariel »

Schunnig dit gedrein en gedram.
Wij moeten , wij willen, wij hebben recht, wij …
En als jullie niet toegeven dan…..

Het zelfde gedrein en gedram wat in de koran staat.
Jullie moeten, ik wil, ik heb het recht , ik…
En als jullie niet luisteren dan…….

Dreigen met een opstand, dreigen met gekken, dreigen dat ze deze gekke niet in de hand kunnen houden,
Dreigen met grote broer Al-Jazeera. Die zal ons wel helpen. Als jullie niet luisteren dan moeten jullie voelen .
Misselijk gedrag,

En als het bestuur van Milli Görüs een beetje fatsoen in hun lijf zouden hebben dan gebruiken ze die afkoop som om hun leden terug te betalen.

Wat een volk.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

"...Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.”
Inderdaad een soort verkapte dreigementen! Daar zijn ze goed in. :mad:
BFA

Bericht door BFA »

Inderdaad een soort verkapte dreigementen! Daar zijn ze goed in.
Dit gaat zonder hulp van Al Jazeera als een vuurtje de wereld rond.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BaniIsrael

Bericht door BaniIsrael »

Cohen is vervloekt!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Niet allen in Nederland knagen de ratten van Milli G. aan de fundamenten van de beschaving, ook in Duitsland zijn ze bezig. Maar daar houdt men ze wat meer in de gaten want ze zijn daar grondwetvijandig ingeschaald. Een berichtje uit Keulen laat zien dat ze daar dezelfde problemen hebben met Milli G. en een moskee.
http://www.express.de/servlet/Satellite ... 0773756857
ÜBERRASCHENDE WENDE
CDU stellt Moschee-Modell infrage
„Der Bruch ist doch, dass jetzt die DITIB nur für die türkischen Muslime baut. Offenbar missbilligt eine Mehrheit der Bürger diese Planungen. Ich will aber einen Riss in der Gesellschaft und auch bei den Muslimen verhindern“, so Soénius.
Probleempje: pappen en nat houden.
Innerhalb der Kölner CDU werden der beschlossene Moschee-Entwurf wegen der „orientalischen Anmutung“ und die geplante Minaretthöhe (55 Meter) infrage gestellt.
Te sterk imperialistisch met de hoogste toren in de wijde omgeving. Dat geeft wrijving.
Laut Parteichef Walter Reinarz hat sich jedoch „seit unserem Grundsatzbeschluss die Stimmung in der Bevölkerung erheblich verändert.“ Er sagt: „Die Stimmung nehme ich eher als ablehnend wahr. Daher ist eine umfassende Information der Bürger notwendig.“
De CDU gaat zijn Christelijke keizers overtuigen dat ze bevoorrecht zijn met zo'n mooie moskee? Denkt de CDU echt dat ze islamofobie onder de kiezers kan genezen door informatie? Gaat ze de suiker-islam versie verkondigen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie