Het is absurd om oorlogsrecht op vandalen en criminelen toe te passen alleen maar omdat ze als Moslim zijn opgevoed. Het leger inzetten in Amsterdam tegen ontspoorde jongeren is belachelijk.
Inderdaad. je weet niet genoeg van mijn land om te roepen dat we het leger maar moeten inzetten.Het plaatsje Urk weet ik nog niet eens liggen.
Jij vind dat het leger moet worden ingezet omdat in Amsterdam een stel asociale jongeren van Marokkaanse afkomst mensen hebben weggetreiterd. Wegtreiteren wordt net zo goed door autochtone Nederlanders gedaan vandaar mijn verwijzing naar Urk. In het geval van Urk zou je niet om oorlogsrecht roepen. In beide gevallen waren deze jongeren echter asociaal en racistisch bezig. Ik zie niet in waarom er in het ene geval oorlogsrecht moet gelden, maar in het andere niet. Het enige verschil is dat de jongeren in Amsterdam van Marokkaanse afkomst zijn en die in Urk Blank.Mij laat het koud waar je mijn sympatien plaatst. Ik weet waar ze liggen, dat is niet bij het Fascisme of een of ander totalitarisme.
Daarom denk ik dat jouw sympathiën een stuk onaangenamer zijn dan jij wilt toegeven.
Het vernielen van andermans eigendom en het treiteren van buurtbewoners ook niet.Voetbalvandalen heeft niets te maken met een act van subordinatie.
Het Belgisch recht ken ik niet zo goed.Als ik de documentaire van Channel IV over de moskees zie, zijn daar wel een paar Imams tussen die buiten de wet mogen gesteld. We hebben een wetboek dat die mogelijkheid niet geeft;
Nederlands recht verbied opruiing en aanzetten tot haat. Het onbreekt hooguit aan de wil om te vervolgen.
Op burgers zo maar oorlogsrecht gaan toepassen is een aantasting van de rechtstaat. Ik kan niet voor het Belgische rechtsysteem spreken maar dat van Nederland staat overeind.Oorlogsrecht. Als ik over oorlogsrecht spreek, is dit om een discussie te verkrijgen en meer inzichten. Wat ik vaststel is dat ons rechtssysteem hoe langer hoe meer wordt aangetast. Het is dit dat niet mag.
Voorstellen om oorlogsrecht toepassen op jeugdige criminelen. Het zou grappig zijn als het niet zo triest was.
Met vriendelijke groet,