Geert Wilders: nieuws en hoe te helpen

Menke

Geert Wilders: nieuws en hoe te helpen

Berichtdoor Menke » Di Dec 07, 2004 10:59 pm

Email van Geert Wilders aan allen die hem steunen (d.d. Wednesday, December 01, 2004 10:27)

Beste mensen,

Het zijn emotionele tijden. Voor Nederland, maar ook voor mijzelf. Door de recente gebeurtenissen zijn we nog eens gewezen op de enorme gevaren die ons bedreigen. Hier in de Tweede Kamer probeer ik ondertussen Uw volksvertegenwoordiger te zijn.

Ik laat me niet uit het veld slaan.

De situatie in ons land is ernstig. De economie komt tot stilstand, de werkloosheid neemt toe, het MKB komt steeds verder in het nauw, de AOW loopt gevaar, de misdaad wil maar niet omlaag, de massa-immigratie is in volle gang, het terrorisme blijft ons bedreigen. Het kabinet durft nog steeds geen stevige maatregelen te nemen. Over een paar weken presenteert de tevreden elite weer zo’n wereldvreemd plan: de toetreding van Turkije tot de Europese Unie.

Ik vrees dat ik dan weer alleen sta.

Ik heb de afgelopen maanden veel reacties gehad van mensen die vragen of ze iets kunnen doen. Helaas heb ik geen mogelijkheid alle steunbetuigingen te beantwoorden. Maar ik kan U vertellen dat ze hartverwarmend zijn. Ze geven mij inspiratie en hoop in deze moeilijke tijd.

Vandaag kan ik U meedelen dat U inderdaad iets kunt doen.

Vorige week hebben we een stichting gevormd, de Stichting Groep Wilders. Die stichting is de voorloper van de beweging met een breed programma die zich in 2005 gaat presenteren. In de aanloop daar naar toe willen we een pand huren, computers kopen en een paar mensen in dienst nemen. Daar is geld voor nodig.

De gevestigde partijen ontvangen flinke subsidies. Die krijgen wij niet, maar we hebben iets dat veel meer waard is: Uw steun.

Wilt U mij helpen? Elk bedrag is welkom! U kunt vanaf vandaag donateur worden.

De stichting heeft als bankrekeningnummer: 67.04.72.344 ten name van de Stichting Groep Wilders te Den Haag. Ik ga hard verder de beweging van burgers op te zetten. Daar heb ik Uw hulp hard bij nodig.

Alvast bedankt voor Uw steun.

Geert Wilders

PS Wilt U nog iets doen? Stuur dan dit mailtje door aan drie bekenden.

----------------------
Bron: www.telegraaf.nl. (di 7 dec 2004, 17:27)

Wilders blijft weg uit Tweede Kamer
DEN HAAG - Voormalig VVD-Kamerlid Wilders blijft deze week weg uit de Tweede Kamer. De onafhankelijke politicus zou van de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging (NCBB) het advies hebben gekregen dat het voor zijn veiligheid op korte termijn beter zou zijn als hij het land zou verlaten, zegt Wilders dinsdag in een interview in het NRC Handelsblad.

Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) weerspreekt dit. "De heer Wilders heeft niet van de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging het advies gekregen om naar het buitenland te gaan. Dat heb ik zonet nog eens loepzuiver laten uitzoeken."

Volgens Wilders kreeg hij ook het advies om juist niet weg te gaan. Op de lange termijn zou dat slechter zijn. "Mijn terugkeer zou leiden tot zoveel nieuwe publicitaire commotie dat de bedreigingen dan volgens hun analyse in verhevigde mate zouden terugkomen." Volgens Wilders had de NCBB bovendien van minister Donner van Justitie de instructie gekregen om hem niet te laten vertrekken. Als Wilders zelf toch weg zou willen, moest hij een verklaring tekenen dat dit vrijwillig was, stelde het Kamerlid.

Donner zegt dat hij de NCBB een aanwijzing heeft gegeven om niet mee te werken aan het vertrek van Wilders, omdat "een vertrek naar het buitenland geen onderdeel is van de beveiliging". Van tegenwerking is echter geen sprake, aldus de bewindsman. Mocht Wilders weg willen, dan is dat vrijwillig, en dan wil Donner dat ook laten vastleggen. "Ik wil niet dat de indruk wordt gewekt dat het nodig is uit het oogpunt van veiligheid." Volgens de minister hoeft Wilders niet uit de Tweede Kamer weg te blijven maar is hij vrij om dat toch te doen.

Wilders heeft onder andere moeite met zijn plek in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. Die ligt recht onder de publieke tribune. Zijn directe beveiligers zouden hem hebben gezegd dat dat niet veilig is.

Kamervoorzitter Weisglas kent de klacht. Hij heeft daarover gesproken met de leiding van de beveiligingsdiensten AIVD en DKDB en die heeft geoordeeld dat Wilders niet direct weg hoeft van zijn plaats. "Als men zegt dat hij verplaatst moet worden, dan wordt hij op datzelfde moment nog verplaatst" , aldus de Kamervoorzitter dinsdag.

Donner noemde het verder "hinderlijk" dat Wilders een en ander in de krant heeft gezegd. "Dat is niet dienstig aan de beveiliging." Ook zei hij "dat we moeten oppassen dat we bewaking en beveiliging gaan zien als een statussymbool. Dat is het niet. Het is een noodmaatregel."

Blijven we langs de zijlijn en wachten we op Fortuyn II? "Wir haben es nicht gewußt?" (die Duitsers wisten het toch wel goed te verwoorden).
Menke

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Wo Dec 08, 2004 10:47 pm

Wilders is een idioot. Als Limburger neem ik afstand van hem en zijn onsmakelijke pruik.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Wo Dec 08, 2004 11:15 pm

Iznogoodh schreef:Wilders is een idioot. Als Limburger neem ik afstand van hem en zijn onsmakelijke pruik.

Iznogoodh

Krachtig onderbouwd als altijd, Iznogoodh.
Zo ken ik je weer.

Misschien dat je ons allemaal ondertussen even stemadvies kunt geven over politici dan wel politieke partijen waarbij iedereen met zorgen over de Islam wel zijn ei kwijt kan.

Vooral interessant gezien het feit dat afgezien van Wilders iedereen Turkije best bij de EU wil hebben.

Immers, die gevestigde partijen (inclusief de VVD) hebben het tot nu toe allemaal zo geweldig voor elkaar gekregen, nietwaar?

Altijd weer leuk om vooringenomenheid waar te kunnen nemen bij mensen die pretenderen de Islam gevaarlijk te vinden, en in de tussentijd mensen bij voorbaat verketteren die het openlijk durven te bekritiseren.
Maar dat slag Hollanders zie ik wel vaker.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.

Terug naar “Nederland”