'Marokkaanse jeugd Utrecht terroriseert elkaar'

sprot

'Marokkaanse jeugd Utrecht terroriseert elkaar'

Berichtdoor sprot » Wo Jun 27, 2007 8:19 am

O, wat zijn ze lief ....

In de Utrechtse probleemwijk Overvecht worden tientallen Marokkaanse jongeren mishandeld, geïntimideerd en misbruikt door een groep iets oudere, ook voornamelijk Marokkaanse jongeren.

Uit angst voor de daders doen ouders vaak geen aangifte
Gemeente en politie staan machteloos tegen de 'tienerterreur', zo schrijft De Telegraaf vandaag.

Buurtterreur
Volgens PvdA-raadslid Bouchra Dibi speelt het drama zich vooral af bij een speelplaats aan de Neckardreef in Overvecht. Kinderen van 8 tot 10 jaar oud worden geslagen en geïntimideerd door een groep oudere jongeren, allen van overwegend Marokkaanse afkomst.

Ook worden ze de bosjes rond de speelplaats ingetrokken om daar seksuele handelingen te verrichten, aldus Diba, die zegt dat deze buurtterreur nu al een paar jaar aan de gang is.

De Utrechtse burgemeester Annie Brouwer-Korf (PvdA) bevestigt de problemen in Overvecht: 'We zitten er bovenop, maar we snakken naar concrete informatie over verdachten, slachtoffers en exacte locaties,' zegt ze tegen de krant.

Angst
Uit angst voor de daders zouden veel ouders geen aangifte doen. Politie en hulpverleners weten niet hoe ze de ouders moeten bereiken. Volgens Diba zijn dit soort zaken 'heel erg taboe' binnen de Marokkaanse gemeenschap: 'Er is heel veel angst.' Er moet wat veranderen in de Marokkaanse gemeenschap, vindt Diba.

Alleen bij een concrete aanwijzing over seksueel misbruik kan de politie ingrijpen. Er ligt momenteel één aangifte van seksueel misbruik bij het Openbaar Ministerie.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Jun 27, 2007 9:19 am

Is dit nieuws?

Autochtone kinderen worden hier al jarenlang weggepest door hun marokkaanse oudere speelgenoten. Hier moeten ze geld betalen om te "mogen" spelen op "hun" openbare speelplaatsen.

over sexueel misbruik weet ik het niet. Dat komt hier ook niet in de krant. (net zomin als de andere speelpleinpesterijen, maar dat weet ik van slachtoffers zelf).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Jun 27, 2007 9:34 am

Die kinderen volgen nietmeer dan het goede voorbeeld, gegeven door de Islamieten toen die begonnen zijn hun buurten te intimideren en terroriseren, in naam van Allah.

Islams ideologie overleeft dooor intimidatie en dreiging. Wat is er vreemd dan, dat dit door kinderen wordt toegepast in hun spel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Jun 27, 2007 10:18 am

Marokkaande ouders van de 1e generatie inwijkelingen hebben geen weet van wat individueel "opvoeden" inhoudt. Zij hebben traditioneel in het thuisland de gewoonte dat de hele gemeenschap samen aan opvoeden doet, dus ook de nonkels, buurmannen, vrienden enz.
Zeker bij jongens is dit het geval, meisjes leiden immers al geen "publiek" leven op straat, terwijl zonen dit wél doen. Dat valt nog wel mee als de hele gemeenschap daar dan een oogje in het zeil houdt, zodat slecht gedrag gestraft wordt.
Tegenover jongens wordt zowiezo al heel permissief gedaan, het zijn immers "mannen", en als dan nog de sociale controle wegvalt is het einde zoek.
Voeg daarbij de totaal niet aan onze westerse wereld aangepaste moslimmoraal (of ammoraal) en dan krijg je zulke toestanden...

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Jun 27, 2007 11:01 am

Ik las recent een artikel waarin een voorstel werd gedaan om bij criminele "jongeren" die een taakstraf krijgen ineens ook de ouders verplichten om een opvoedingscursus te volgen.

Een eerste test bleek goede resultaten te hebben gehad.

(natuurlijk weet ik weer niet meer waar ik het gelezen heb).

Maar dit zou wel eens een betere oplossing kunnen zijn dan het constante gepamper waarvan iedereen ondertussen weet dat het totaal geen aarde aan de dijk heeft gebracht.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Wo Jun 27, 2007 1:33 pm

wie begrijpt dit nog?? Marokkaanse jongeren die dit andere Marokkaanse kinderen aandoen. En ouders die hun kop in t zand steken en het laten gebeuren?? Ook al is het nog zo'n taboe binnen je gemeenschap, als je kind wordt misbruikt dan doe je daar toch wat aan als ouder. :mad:

en dat ze het hun "eigen soort"aandoen, tja bij gebrek aan autochtone slachtoffertjes moet je toch wat he :crying:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Jun 27, 2007 2:52 pm

Ruth schreef:wie begrijpt dit nog?? Marokkaanse jongeren die dit andere Marokkaanse kinderen aandoen. En ouders die hun kop in t zand steken en het laten gebeuren?? Ook al is het nog zo'n taboe binnen je gemeenschap, als je kind wordt misbruikt dan doe je daar toch wat aan als ouder. :mad:

en dat ze het hun "eigen soort"aandoen, tja bij gebrek aan autochtone slachtoffertjes moet je toch wat he :crying:

ik denk dat zoiets "de schaamtecultuur" heet!

dit ging onze cultuur "verrijken" volgens sommigen.

stained_saint

Als het in nederland regent, drupt het in belgie

Berichtdoor stained_saint » Do Jun 28, 2007 6:19 am

Het zal toch weer geen waar zijn zeker, nu schiet brussel ook in aktie...

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/belgie/506714

Het staat in de linkse krant De Morgen: er staan geen namen bij in het speelt zich af in 'brussel west'... rarara...
stop de mea culpa cultuur !

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 27, 2008 10:14 pm

Ik heb even gekeken en de wijk Overvecht bevat tussen de 25 en de 40 procent allochtonen. Je kan hier dus veel groepsgevoel aantreffen tussen jongeren. Gisteravond trof de politie dat gevoel aan in het winkelcentrum Gagelhof:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/192412
Politie in Overvecht belaagd door jeugd
Het blijft onbekend wat voor soort jeugd het betrof: afkomstihg uit utrecht werd gezegd. In het interviewgesprek (zie link in dit artkel van RTV Rijnmond) wordt het gevraagd maar niet beantwoord. "De politie heeft wat rotte appels uit de mand gehaald", was de beeldspraak.
Een van de politiemensen gingen achter een van de jongeren aan. Deze jongeman, 19 jaar oud en afkomstig uit Utrecht, ging er te voet vandoor. Hij vluchtte park De Gagel in en kreeg bij zijn vlucht hulp van enkele tientallen andere jongeren. Ze gaven hem onder meer een scooter, waarmee hij ervandoor ging.

Uiteindelijk werd de 19-jarige verdachte op de Oranjerivierdreef aangehouden. Daarbij werden de agenten belaagd door tientallen jongeren, die de verdachte wilde ontzetten.

Dit beschreven gedrag lijkt toch wel erg sterk op de Maffia van Allah.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Jun 29, 2008 12:28 am

Er is ook een sfeer-impressie filmpje, gemaakt nadat de roering voorbij was.
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/e49dc4e7.wmv
Maar ook hierin niets meer dan dat het 'jeugdigen' betreft.
Het winkelcentrum blijk jaren geleden (voordat de prachtwijken er aan kwamen) opgeknapt te zijn ten einde de overlast te bestrijden.
Nieuwe kozijnen maken betere mensen! (of zo)
Het heeft niet veel geholpen; het oogt nieuw maar de problemen zijn als vanouds.

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Zo Jun 29, 2008 7:58 am

ach ach.. aandachtsgebied... wat een links geleuter! de knoet erover heen en naar heropvoedingskampen sturen... of andere regio's..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Aug 15, 2008 8:34 pm

De Burgemeester heeft nu precies afgebakend wat de no-go area is voor lastposten (niet voor de politie) De luchtfoto met de grenzen ingetekend zie je hier (hij is wat te groot om als plaatje neer te zetten)
http://www.geenstijl.nl/archives/images/straatverbod.html
De straten hebben opmerkelijke namen: Marokkodreef, Berberdreef, Ghanadreef, Bantoedreef...
Ze zeggen wel eens : "Dat is de Duivel verzoeken."
Het verhaal erbij is dit:
http://www.ad.nl/utrecht/stad/2522243/Raddraaiers_niet_langer_welkom_in_Gagelhof.html
Raddraaiers niet langer welkom in Gagelhof
Politiewoordvoerder Jens: ,,Een deel van de jongeren is absoluut niet van goede wil en is er consequent de boel aan het verstieren. Ze denken er de dienst te kunnen uitmaken en dat moet stoppen. ’’ [...]
De groep van rond de vijftig jongeren is inmiddels in beeld gebracht. Hieruit worden de komende weken naar verwachting vijf tot tien aanstichters geselecteerd. Zij krijgen binnen een maand een brief thuis waarin ze wordt verteld dat ze niet langer welkom zijn in en rond De Gagelhof. De politie gaat er op toezien dat ze inderdaad niet meer hangen op het winkelcentrum. Wat de sanctie precies is als ze zich niet aan het gebiedsverbod houden, bekijkt het OM nog. [..]

Og jee, wat klinkt dat allemaal halfzacht zeg. Over een maandje krijgen ze als analfabeet een briefje thuis vol onbegrijpelijke ambtelijke prietpraat. Het is te hopen dat tegen die tijd het OM ook weet wat te doen want anders is het een lachertje voor die jongens. En dan die brave middenstander die grenzeloos optimistisch moet blijven:
Voorzitter van de winkeliersvereniging Vogelaar is blij dat er eindelijk harde maatregelen worden genomen. ,,Ik heb weleens het idee gehad dat de instanties jarenlang vooral aan het pappen en nathouden waren. Daar beginnen ze nu langzamerhand van terug te komen.

En zo eindigt dit verhaal met een positieve noot.

Helaas mis. Net toen ik dit geschreven had kwam dit voorbij:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/194668
RTV Utrecht doet aangifte van bedreiging
RTV Utrecht heeft bij de politie aangifte gedaan van bedreiging van een televisieploeg.

Dinsdag draaide een team in de Utrechtse wijk Overvecht een reportage over het gebiedsverbod dat de gemeente Utrecht instelt bij winkelcentrum De Gagelhof om straatterreur tegen te gaan.

Jongeren probeerden het werk van de tv-ploeg onmogelijk te maken en dreigden dat ze de camera zouden vernielen. Toen de verslaggever daar iets van zei, schreeuwden de jongens dat de ploeg maar beter snel 112 kon bellen.

Camera heel, journalisten ook nog heel, dus het viel deze keer wel mee. Wanneer leren die journalisten nu eens dat je in no-go area's een paar lijfwachten mee moet nemen. Net zoals in oorlogsgebieden.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Vr Aug 15, 2008 9:05 pm

Mahalingam schreef:De straten hebben opmerkelijke namen: Marokkodreef, Berberdreef, Ghanadreef, Bantoedreef...
Ze zeggen wel eens : "Dat is de Duivel verzoeken."

:) Dit ook:
Voorzitter van de winkeliersvereniging Vogelaar is blij
...
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Aug 15, 2008 9:18 pm

Weet je, ik dacht dat het een flauw grapje van geen stijl was die de straatnamen veranderd had in Marokkodreef, Berberdreef, Ghanadreef, Bantoedreef enz.. Maar nu zie ik dat deze straten werkelijk bestaan.
Ik heb het opgezocht.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Vr Aug 15, 2008 9:52 pm

Ariel schreef:Weet je, ik dacht dat het een flauw grapje van geen stijl was die de straatnamen veranderd had in Marokkodreef, Berberdreef, Ghanadreef, Bantoedreef enz.. Maar nu zie ik dat deze straten werkelijk bestaan.
Ik heb het opgezocht.

dat meeeeeen je niet?!!!! ik dacht ook aan een geintje! tsss
konden we t maar zo zien als t 'Bonaireplein' hè! :roll: :wink:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Aug 20, 2008 3:17 pm

De ellende in het Utrechts winkelcentrum is ondanks de maatregels die genomen zijn nog niet over.

Utrechts winkelcentrum zucht onder straattereur
door Wout Maas
Geplaatst op dinsdag 19 augustus 2008

• Winkeliers willen er niets over zeggen • ‘Geef die fototoestel anders klap ik je’

Scheurende jongens op scooters, meisjes die worden belaagd, winkelend publiek dat wordt uitgescholden en diefstal bij supermarkt Dirk van den Broek. Maandenlang zorgden jongens uit de Utrechtse wijk Overvecht voor ernstige overlast bij winkel­centrum De Gagelhof. Inmiddels heeft de gemeente Utrecht besloten om binnenkort een gebiedsverbod van drie maanden voor tien hardekern-jongens op te leggen.

Een oudere man, hij wil niet bij naam genoemd worden, zit op een bankje voor het winkelcentrum en is blij met het voorgenomen verbod, maar betwijfelt of het zal werken. “Een paar raddraaiers gaan dan tijdelijk weg, maar de meerderheid van die gasten hangt hier dan nog steeds rond. Die jongens zijn vaak in grote groepen aanwezig. Ze roepen Nederlandse meisjes na en loeren voortdurend op de boodschappen van mensen. Als je daar dan wat van zegt, word je meteen bedreigd. Ik ben al blij als mijn auto niet bekrast is als we hier wegrijden.”
Wouter van Kuilenburg, penningmeester van winkeliersvereniging De Gagelhof en eigenaar van een garage bij het winkelcentrum, keurt het gedrag van de jongens af, maar heeft begrip voor hun sociale omstandigheden. Wijzend op de hoge, grauwe flats tegenover zijn garage verhaalt hij. “Die gasten worden van huis uit helemaal niet gestimuleerd om naar school te gaan of te werken. En ze wonen allemaal in kleine flatjes met grote gezinnen. In het verleden heb ik hier meerdere Marokkaanse jongens als stagiair gehad, maar dat was helaas elke keer een drama. Ze hebben totaal geen respect voor autoriteiten.”
Bij de Dirk van den Broek mogen ze niets zeggen en ook bij Het Kruidvat willen ze geen commentaar geven: “Wij doen daar geen uitlating over”, laat de assistent-manager weten.
Van Kuilenburg weet waar de terughoudendheid vandaan komt. “Als dit winkelcentrum telkens negatief in het nieuws komt, dan komen er geen klanten meer.”
Inmiddels hebben zes Marokkaanse jongens zich verzameld bij een bankje. De aanwezigheid van een fotograaf wordt duidelijk niet op prijs gesteld. Het duurt niet lang voordat een paar jongens met hun scooters naar hem toerijden. “Geef die fototoestel anders klap ik je”, beveelt een van de jongens. De fotograaf stemt toe na lang en agressief aandringen van de jongens. Nadat ze de foto’s hebben gecontroleerd en vastgesteld dat ze er niet opstaan, volgt een waarschuwing. “Jij maakt geen foto’s meer hier, anders sla ik je camera en jou kapot.” Eerder al werd een televisieploeg van RTV Utrecht bedreigd. De omroep heeft aangifte gedaan van bedreiging.
Een man die al sinds de opening van De Gagelhof vier jaar geleden hier zijn boodschappen doet, vreest het ergste voor de komende jaren. “Die jongens denken dat ze God zijn. Het zijn ventjes van een jaar of vijftien, maar nu al totaal ontspoord.”

http://www.metronieuws.nl/index.php?act ... &id=131786
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Heilige Maagd Maria
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Berichtdoor Heilige Maagd Maria » Do Aug 21, 2008 5:47 pm

@ Scarlatti

Utrecht nu ook al, het wordt echt te dol. Ga maar na: Brussel, Antwerpen, Berlijn, Keulen, Liverpool en Parijs, en nog meer, lijden hier al onder, soms in nog veel sterkere mate. Zo te zien gaat het er hier ook hard achteruit, met problemen in Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Den Haag. Ik hoor ook van kennissen dat ze zich werkelijk ergeren aan politie en gemeente, die er veel te zacht mee omgaan, volgens die kennissen uit angst racistisch te zijn. Op dat punt geloof ik ook dat allochtonen zich in een bevoorrechte positie bevinden, ze kunnen veel meer maken omdat ze altijd nog aan kunnen voeren dat er sprake is van discriminatie, racisme of het simpele feit (dat helaas ook steeds vaker geaccepteerd wordt) dat ze dingen doen omdat het mag/moet van Allah. Altijd een makkelijke smoes, ze verantwoorden wat ze doen ermee, ze zeggen dat iets mag van Allah, en ze oogsten bijna gegarandeerd tolerantie en begrip omdat dat bij hun geloof en cultuur zou horen, dus waarom zou je ze iets kwalijk nemen.
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.

RightWing

Berichtdoor RightWing » Wo Sep 10, 2008 9:24 am

Manon: dit ging onze cultuur "verrijken" volgens sommigen.

Die 'sommigen' blijken waardevolle profeten te zijn geweest.
We werden verrijkt met:

1. de verwording tot een uitvalbasis voor terrorisme;
2. cultuurverval;
3. huizenhoge criminaliteit;
4. buurtterreur (zoals onderhavig geval);
5. sterk gestegen belastingen en premies;
6. verloedering van het onderwijs;
7. verloedering van de overheid;
8. overbevolking;
9. toenemend file- en parkeerleed;
10. een exodus van geschoolde autochtonen (motor der economie).

Sorry dat ik de helft vergeten ben, maar ook ik loop wel eens vast als het om grote aantallen gaat.

stropke

Berichtdoor stropke » Wo Sep 10, 2008 12:12 pm

Ariel schreef:Weet je, ik dacht dat het een flauw grapje van geen stijl was die de straatnamen veranderd had in Marokkodreef, Berberdreef, Ghanadreef, Bantoedreef enz.. Maar nu zie ik dat deze straten werkelijk bestaan.
Ik heb het opgezocht.

Ik denk eraan de naam van mijn straat ook maar eens te veranderen in de "Geert Wildersstraat" .... :evil:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Terug naar “Nederland”