Houdt je bek! want anders gaan ze radicaliseren.

Mahalingam

Houdt je bek! want anders gaan ze radicaliseren.

Berichtdoor Mahalingam » Wo Aug 22, 2007 8:38 pm

Ik kwam een stuk tekst tegen dat mij tot nadenken stemde. Mogelijk hebben andere lezers dat ook. Vandaar dat ik een paar stukje hier citeer. Oorspronkelijk is de tekst verschenen on Opinio 31. Aangezien je abo moet zijn om het daar in zijn geheel te lezen is hier een betere link
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/08/in_zijn_voortre.html#more
Het gaat niet om de toon maar om de terreur Door Paul Cliteur

Het verklaren van geweld vanuit wat men het ‘kwetsen’ en ‘beledigen’ door de slachtoffers van het geweld noemt, begint eigenlijk al bij de verslaglegging in de kranten. Zo staat in nrc.next dat de bedreigingen aan het adres van Jami begonnen ‘na publicatie van een interview in Trouw waarin Jami de profeet Mohammed een “crimineel” en een “verschrikkelijke man” noemde, die te “vergelijken” was met
Osama bin Laden of Saddam Hussein. Eerder al had Jami gezegd dat er bepalingen in de koran staan die “achterlijk” zijn’.15

Voor de Nederlandse krantenlezer wordt de mishandeling van Jami daarmee enigszins ‘begrijpelijk’. Een profeet een ‘crimineel’ noemen of een ‘verschrikkelijke man’, is dat niet een vorm van schelden? Het roept herinneringen op aan een uitspraak van Hirsi Ali, waarin zij de profeet als ‘tiranniek’ en ‘pervers’ omschreef.16 Wat kan de zin van dergelijke uitspraken zijn? Ook het woord ‘achterlijk’ is bijzonder beladen geraakt, omdat het herinnert aan een uitspraak van Pim Fortuyn. Door het eindeloos herhalen van de uitspraken van deze mensen in de media worden de geesten rijp gemaakt voor de opvatting dat we niet zozeer met een probleem van religieus terrorisme door radicaliserende jongeren te maken hebben, maar met het verbaal terrorisme van een onfatsoenlijke intelligentsia. Vandaar is het nog maar een kleine stap naar de stelling dat wie kaatst, de bal moet verwachten, en dat verbale woestelingen dus niet verbaasd moeten zijn dat zij fysiek geweld uitlokken.

In nrc.next hád natuurlijk moeten staan dat de bedreigingen aan het adres van Jami begonnen ‘na publicatie van een interview in Trouw waarin hij had aangegeven dat er in de islamitische wereld een taboe op afvalligheid rust en dat hij voornemens was in Nederland een comité voor ex-moslisms op te richten’. Maar dat staat er niet. Dit heeft te maken met het feit dat journalisten – net als het grote publiek en vooral de culturele elite – in de ban zijn van de mythe dat het beledigen de radicalisering in de hand werkt: de gedachte dat geweld een reactie is op geestelijke wonden die zijn geslagen door agressieve schrijvers.

Dat het niet een kwestie van toon van het debat is maar dat het probleem bij de inhoud ligt maat Cliteur duideleijk met hetvolgende:
Een tweede voorbeeld van een uiterst fatsoenlijke en niet-beledigende politicus die niettemin de woede van de radicalen opwekt, is natuurlijk de door Bos genoemde wethouder Aboutaleb. In een interview uit april 2005 zei hij: “Ja, ik word bedreigd. Niet omdat ik mij beledigend over de islam of over de profeet heb uitgelaten, maar omdat ik, in een reactie op een publicatie over het boek De weg van de moslim – waarin staat dat homoseksuelen van vijf hoog naar beneden gegooid dienen te worden – heb gezegd dat het een oproep is tot het verrichten van een daad die in strijd is met de rechtsorde in Nederland. Zo simpel is het. Ik heb niet verwezen naar de islam, ik heb verwezen naar de wet. Ik ben wethouder, ik houd de wet. En in die wet staat, onder andere, dat het vermoorden van onze medemens niet is toegestaan.”

Het blote feit dat iemand van zijn Mohammedaanse geloof afvalt is een ondragelijke belediging voor de achterblijvende gelovigen. Dat snijdt in de ziel van ze. Waardoor ze een noodzaak voelen opkomen om te gaan snijden in halzen van afvalligen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Freya

Berichtdoor Freya » Do Aug 23, 2007 11:03 am

Goed gezien. Het gaat dus niet om wat je zegt, alleen al het feit, dat je iets zegt, dat tegen de Islam ingaat, maakt je blijkbaar vogelvrij.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Aug 23, 2007 11:12 am

Kritiek is een aanval op Islam.

Kritiek van een Moslims duit op twijfel en dus afvalligheid.
De volgens Moslims meest reformistische Moslimfilosoof Ramadan laat ook nog steeds geen twijfel toe in Islam. Dit haalt Islam niet uit de 7de eeuw.
Twijfelen aan het woord van de leider = verraad.

Kritiek van een niet-Moslim op Islam is een teken van aanval. Iedereen die zich niet onderwerpt aan Islam is vogelvrij, mag gedood.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Navane

Berichtdoor Navane » Do Aug 23, 2007 11:34 am

Inderdaad. Het idee dat 'de toon' (geen respect en dergelijke) een rol speelt is een deuntje dat de sociaal-democraten van stal halen om weerstanden weg te masseren. De aandacht te verleggen naar de vorm, weg van de inhoud.
Je kunt alleen zeggen dat islam niet deugt door te zeggen dat islam niet deugt. De toon (het negatieve in dit geval) zal altijd verkeerd zijn. Negatief nieuws is namelijk nooit welkom. Het is trouwens al zo vaak lief, redelijk, langs omwegen en op nog meer andere manieren gezegd, dat ik eigenlijk kotsmisselijk wordt van dit onderwerp.

Het is gewoon een subthema van het onderwerp 'het westen heeft zich niet goed gedragen tegenover de islam (kolonialisme, olie, intellectuele diefstal, enz) en moet nu extra aardig zijn om dat goed te maken'.

Lees maar op internet alle verklaringen van islam-deskundigen (allen moslims) die uitdrukkelijk het westen willen vernietigen (en trouwens ook China enz) alleen omdat ze niet-moslim zijn.

Zie mijn post op 'waarom iedereen geboren wordt als moslim'. Van dit soort teksten kun je er nog n vinden. Welke weerklank dat vindt bij moslims in het algemeen kan niemand met zekerheid zeggen.

Maar alleen het feit dat deze teksten bestaan en dat mensen de moeite nemen om ze te produceren, op het internet te zetten, ze op andere manieren te verspreiden, enorme sites op te bouwen waar ook weer andere mensen en organisaties aan verbonden zijn - al deze dingen zeggen mij voldoende.

De jihad is niets minder dan een goed uitgedacht plan om de wereld te veroveren. Een stap-voor-stap strategie. Dat betekent natuurlijk nog niet dat succesvol zal zijn.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Navane

Berichtdoor Navane » Do Aug 23, 2007 3:05 pm

Het is beter dat zij hun mond houden, anders gaan wij radicaliseren.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Do Aug 23, 2007 3:50 pm

Navane schreef:Het is beter dat zij hun mond houden, anders gaan wij radicaliseren.

De veronderstelling dat radicalisering veroorzaakt zou kunnen worden door bepaalde uitpraken is te vergelijken met het idee dat een rivier vloeit ten gevolge van stroomopwaartse scheepvaart.
RTFM

anna

Berichtdoor anna » Do Aug 23, 2007 9:19 pm

"Het is beter dat zij hun mond houden, anders gaan wij radicaliseren."

:lol: :lol: :lol:

Op Hoeiboei las ik dat Belgische moslima's eisen (!) dat 'paaseieren verboden worden' en 'willen zij apart van [ onreine] Belgische vrouwen zwemmen'. :redface:

Ik las dat de Directeur van het museum 'Orientalis' zegt 'Wilders af te willen straffen' door - jawel - 'financiering te accepteren van de FUNDI SULTAN VAN OMAN - om 'het huis van Mohammed' in het museum te bouwen.'

Niét de geloven want dit is écht Vloeken in de Kerk van 'de Heilige Land Stichting' waar 'Orientalis'toe behoort. Geen christen mag blijvend in Oman wonen, laat staan daar Kerken bouwen - maar zo'n idioot van een direccteur, P.M. Gijsberts, ziet er geen gat in een Judas Zak met Zilverlingen op te strijken.

Ik heb intussen Gijsberts aangeklaagt bij zowel het CDA als de Christen Unie. Heb Gijsberts een woedende e-mail gezonden - met een kopie daarvan aan de Embassade van Oman. Hah! :evil:

Op het NRC wacht mijn bericht hierover op goedkeuring en misschien dat men eerst na wil gaan wat er aan de hand is/of het waar is wat ik schrijf.

LOL die Islam :bash:

Navane

Berichtdoor Navane » Vr Aug 24, 2007 9:23 am

naar boven schreef:
Navane schreef:Het is beter dat zij hun mond houden, anders gaan wij radicaliseren.

De veronderstelling dat radicalisering veroorzaakt zou kunnen worden door bepaalde uitpraken is te vergelijken met het idee dat een rivier vloeit ten gevolge van stroomopwaartse scheepvaart.

Waardoor wordt radicalisering dan wel veroorzaakt?

Navane

Berichtdoor Navane » Vr Aug 24, 2007 9:24 am

anna schreef:"Het is beter dat zij hun mond houden, anders gaan wij radicaliseren."

:lol: :lol: :lol:

Op Hoeiboei las ik dat Belgische moslima's eisen (!) dat 'paaseieren verboden worden' en 'willen zij apart van [ onreine] Belgische vrouwen zwemmen'. :redface:

:

In Frankrijk willen moslims niet met onreinen onder de douche staan na de schoolsport, maar apart, omdat het voor een moslim niet deugt dat ze zich tonen aan een onbesnedene (onreine).

Stond in het rapport over de scholen in Frankrijk.

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Vr Aug 24, 2007 12:04 pm

BFA schreef:Kritiek is een aanval op Islam.

Kritiek is een vorm van rede en als de Islam ergens een bloedhekel aan heeft is het rede, want rede is het tegen overgestelde is van Dogma, wat Islams hoogste deugd is. De Islam van vandaag is grotendeels Dogmatisch; de Koran is het woord van god, is oververanderlijk en bevat geen fouten. Het gevolg is dat Islam een statische religie is dat vast is komen te zitten in de tijd terwijl de rest van de wereld verder gaat. :x

Afbeelding
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

naar boven

Berichtdoor naar boven » Vr Aug 24, 2007 2:07 pm

Navane schreef:Waardoor wordt radicalisering dan wel veroorzaakt?

Ongeduld.
De islamisering van de wereld is een veroveringsstrijd die eeuwen mag duren.
Maar niet iedereen berust erin dat hij tijdens zijn leven de eindoverwinning niet zal smaken.
RTFM

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Aug 24, 2007 2:36 pm

Kritiek is een vorm van rede

Rede, ontstaan uit twijfel.
Twijfel is verboden in Islam. Enkel het volgen van regels is toegestaan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

dewanand

zwijgen

Berichtdoor dewanand » Di Sep 04, 2007 4:33 pm

ja leuk. Heel Europa zweeg toen Hitler de joden in Duitsland liet uitroeien.
er was geen enkele steun voor joden in Nederland.

als ooit de islam hier de macht verovert met hun leger halfdebielen dan is het ook te laat voor iedereen.

wie zwijgt, stemt toe en pleegt zelfmoord.

Dood het vrije woord, dan doodt je het volk.

dewanand

stropke

Re: zwijgen

Berichtdoor stropke » Di Sep 04, 2007 6:43 pm

dewanand schreef:ja leuk. Heel Europa zweeg toen Hitler de joden in Duitsland liet uitroeien.
er was geen enkele steun voor joden in Nederland.

als ooit de islam hier de macht verovert met hun leger halfdebielen dan is het ook te laat voor iedereen.

wie zwijgt, stemt toe en pleegt zelfmoord.

Dood het vrije woord, dan doodt je het volk.

dewanand

Dan hebben sommigen niet veel geleerd uit de tijd van Dolf.
Wat is de mens toch hardleers, allé sommigen toch. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Nov 12, 2007 1:47 pm

Er wordt heel wat afgezeurd over 'de toon van het debat'. Vreselijke dingen worden aan de lopende band gezegd en vergroten de immigratie-misère. Het is beter als we allemaal op kousevoeten over de eieren gaan lopen.
In de USA heeft men veel meer vrijheid van spreken dan in Europa. Neem nu uitspraken van zeer bekende radio-sprekers zoals Michael Savage. Zou je zo iets in ons land horen?
-- I'm not gonna put my wife in a hijab. And I'm not gonna put my daughter in a burqa. And I'm not getting' on my all-fours and braying to Mecca. And you could drop dead if you don't like it. You can shove it up your pipe. I don't wanna hear anymore about Islam. I don't wanna hear one more word about Islam. Take your religion and shove it up your behind. I'm sick of you.

-- What kind of religion is this? What kind of world are you living in when you let them in here with that throwback document in their hand, which is a book of hate. Don't tell me I need reeducation. They need deportation. I don't need reeducation. Deportation, not reeducation. You can take C-A-I-R and throw 'em out of my country. I'd raise the American flag and I'd get out my trumpet if you did it. Without due process. You can take your due process and shove it.

-- What sane nation that worships the U.S. Constitution, which is the greatest document of freedom ever written, would bring in people who worship a book that tells them the exact opposite. Make no mistake about it, the Quran is not a document of freedom. The Quran is a document of slavery and chattel. It teaches you that you are a slave.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Nederland”