Comité: Ex-moslim verdient veel meer steun

naar boven

Re: PvdA steunt liberale islam

Berichtdoor naar boven » Ma Sep 03, 2007 4:45 pm

Ketter schreef:
naar boven schreef:Partijleider Wouter Bos: Politici moeten zich met religie bezighouden.

PvdA steunt liberale islam

Nu de Partij van de Islam geen succes blijkt wordt er gestreefd naar een Islam van de Partij.
Dapper experiment..

Ik kan begrijpen dat men de liberale Islam probeert te steunen.
Hopelijk vinden ze die ooit.

De link naar liberale islam in de eerste regel van het artikel zegt genoeg..

"De PvdA gaat zich hard maken voor de liberale islam."
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 03, 2007 4:58 pm

Tja, als Bos denkt dat hij het kan redden met dit soort kreten, dan heeft hij het mis naar mijn idee.

De vleugels, PVV en SP, worden veel te sterk en de middenpartijen te zwak. Dat leidt naar een onbestuurbaar land.

Bos is een roepende in het donker, en denkt waarschijnlijk dat hij de vader des vaderland kan worden, die Nederland van de afgrond zal behoeden. Ik vermoed eerder dat hij Nederland over het randje van de afgrond zal duwen als hij de kans krijgt.

Er bestaat nu helaas geen liberaal Islam. Islam is Islam, en als Moslim behoor je de koran te volgen. De Koran is nu eenmaal niet liberaal.

Eergisteren heb ik toevallig op de NMO naar een interview van deze Farisch Noor zitten kijken.
Het klinkt leuk wat hij zegt, maar ik blijf sceptisch.

http://www.nmo.nl/4-Onderhandelen_over_ ... ogramma=29
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Sep 03, 2007 5:27 pm

Liberale Moslims bestaan niet. Men is Moslim en volgt de letterljke interpretatie van de Koran, leeft volgens Sharia voorschrijft of men is het niet.

De enigen die steun verdienen zijn ex-Moslims.
Zij zijn de blinden die het zicht hebben verkregen.
Daar ze niet zonder de reflex van de stok kunnen om hun referentiekader aan te passen kunnen we ze gerust het Christendom aanbieden als stok, zodat ze op eigen benen kunnen lopen.

Islam hoeft niet verboden. Er is vrijheid van religie.
De vrijheid van religie voor Moslims, zoals de seculiere staat vrijheid geeft aan Christenen is meer dan voldoende. Past in Moslimperceptie seculariteit niet aan. Mogen ze blij zijn dat ze de onbestaande rechten van atheisten in Turkije niet op hun boterham gesmeerd krijgen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ruth

Berichtdoor Ruth » Ma Sep 03, 2007 7:26 pm

Al Fatt-h schreef:Ruth,

Aanbidden gereformeerden maagd Maria? Luisteren Russich-ortodox naar de paus in rome?
Vind Ruth geen protestanten in Lourdes? Evangelisten nemen dag des oordeels.

"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3)

De 4 soennitische madhhab gebruiken oesoel al-fiqh, de heilige bronnen quran, soenna (de kennis van de geliefde Boodschapper (vzmh),
fatwa's en Ijma. De quran zegt dat de gelovige zijn verstand gebruikt.

Ik volg de madhab van de Hanafies, een gerespecteerd rechtsschool. Allah (XXX) wordt slechts gevreesd door de geleerden onder Zijn dienaren!

oke duidelijk. Maar dan heb ik een volgende vraag. Ook in Saoudi-Arabie staat op geloofsafval de doodstraf. Saoudi-Arabie is een soennitische staat. Zijn de Saoudi's ook geen moslims?

Ruth, de vraag is absurd. Is een katholiek een beter christen dan een gereformeerd? Vijfig landen, Alhamdoelilla, gebruiken sha'ria in vele vormen.
Alleen een paar straffen met de dood.

De enige die oordeelt is Allah (XXX).

Beste Al-Fatth, je kletst er om heen. Graag antwoord op mn vraag.
En in die paar landen wonen zo'n 90 miljoen moslims. Die 90 miljoen mensen hebben dus zowiezo geen godsdienstvrijheid. In de overige moslimstaten met shariawetgeving zijn afvalligen hun leven ook niet zeker. Zelfs hier in Europa durven de meeste afvalligen niet openlijk voor hun overtuiging uit te komen. Vreemd he, zou toch niet hoeven bij de religie die volgens jou zo vreedzaam is.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 05, 2007 2:13 pm

Dit is een column van Afshin Ellian over dit artikel dat van naar boven geplaatst heeft.

PvdA steunt liberale islam

In PvdA is zelfs luisteren naar critici verdacht
woensdag 5 september 2007 10:28

Wouter Bos heeft niet gereageerd. Dit is zijn stijl. Hij leidt door niet te leiden. De politieke leider van de sociaal-democratie stuurt eerst de voorverkenners en daarna komt hij zelf als instantie van redelijkheid met een gematigd standpunt.

De PvdA heeft in Amsterdam een islambijeenkomst gehad. Het werd tijd. De PvdA-imams en -ayatollahs kwamen bijeen uit vrees voor die jonge ketter. De islambijeenkomst moest voorkomen dat Jami zijn ketterij binnen de moslimsaanhang van de partij verspreidt. Je weet maar nooit wat ervan kan komen. In ieder geval zou dat zeker zetels gaan kosten. En dat wil de PvdA koste wat kost vermijden. Heel wijs!

Gasten
Kenmerkend voor de islambijeenkomst van de PvdA waren de gasten: uiteraard de PvdA'ers, en verder Ruud Peters (de Amsterdamse islamoloog), Naima Tahir, Farish Noor (uit Maleisië, tegenwoordig woonachtig in Berlijn).

De belangrijkste namen ontbraken. Ayaan Hirsi Ali (voormalige PvdA'er), Ehsan Jami (PvdA'er en voorzitter van het comité van ex-moslims), Nahed Selim (onderzoeker en essayist) etc. Kortom, de mensen die de kern van het islamdebat vormen, waren niet uitgenodigd.

Ruud Peters was weer erg origineel. Hij is een soort Geert Wilders binnen de wereld van pro-islam. Peters kijkt uit naar de dag waarop de eerste boerka-dragende parlementariër op het Binnenhof verschijnt. Goed hè! De PvdA is echt de partij van gelijkheid en broederschap.

Om de schade te beperken, benadrukte Bos dat Albayrak en Aboutaleb geen boerka zullen aantrekken. Dit bedoel ik met leiderschapsstijl van Wouter Bos: de leider kijkt en matigt de standpunten. Door niet te leiden, kon deze spannende bijeenkomst tot stand komen.

Critici
De PvdA boekt geen enkele vooruitgang in het islamdebat omdat de partij niet naar de critici durft te luisteren. Liefst ziet de partij dat de critici verdwijnen.

Het gaat mij alleen om het luisteren. De partijleiding is bang om te luisteren. Want dan wordt de moslimaanhang achterdochtig. Als je naar de critici van de radicale islam luistert, kan dat ook zetels kosten.

Zo bezien lijkt deze toestand op Iran. Daar gaan ze zelden naar een kritische bijeenkomst. Omdat de inlichtingendiensten ervan uitgaan dat de aanwezigen, de luisteraars, interesse hebben in de subversieve opvattingen van de sprekers. Door te luistern naar iemand, word je medeplichtig. Deze totalitaire benadering is eigenlijk een zuivere politieke benadering.

Geheime contacten
Toch wil ik u namens Bos en andere vrienden van de PvdA geruststellen. Inderdaad, ik heb ook mijn geheime contacten binnen de partijleiding. Ze praten met mij, ze lunchen met mij, ze vertellen mij (lichte) geheimen, en ze luisteren naar mij. Dit kan helaas alleen in het geheim.

In de reportage van Kustaw Bessems (De Pers) over de islambijeenkomst zei Wouter Bos het volgende: 'De PvdA gaat zich hard maken voor de liberale islam. Een politieke beweging hoeft niet neutraal te zijn in geloofskwesties, meent partijleider Wouter Bos. De scheiding tussen kerk en staat moeten we wat hem betreft niet zien als absoluut.'

Tichelaar moet dus nu zijn besluit aangaande de steunverklaring aan de ex-moslims herzien. Hij mag zich nu immers wel met geloofskwesties bemoeien.

De PvdA kan nu gewoon de ex-moslims ondersteunen. Te meer nu de geloofsvrijheid ook in het programma van de PvdA staat. Tichelaar moet de weg gaan tichelen naar de geloofsvrijheid. Dat siert de PvdA. En wij moeten Bos ondersteunen in zijn vrijzinnige opvattingen. Ik ben bang dat we Wouter Bos straks erg gaan missen. De leider die zonder te leiden, leider kon zijn.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Sep 05, 2007 9:14 pm

Het was de bedoeling dat de "steunverklaring bij de oprichting van het Comité van ex-moslims" uit de publiciteit zou blijven. Maar nadat Tichelaar van de PvdA een paar stukjes tekst had geciteerd waarmee hij het niet eens is en waarom zodoende dus de PvdA niet meedoet, is van belang te weten hoe de verklaring luid. Hij is te vinden bij
http://www.trouw.nl/redactie/doc/steunbetuiging.pdf
De toelichting die gegeven is over het niet-tekenen is (Volkskrant):
Belangrijkste argument is dat er een passage in staat waarin een conflict wordt gesuggereerd tussen de islam en de Nederlandse wet. Daarin kan Tichelaar zich niet vinden. De kwalijke tekst is: ‘De regering negeert het probleem en stelt kennelijk respect voor de islam boven respect voor de individuele vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing.’

De tekst blijkt nu te zijn:
"Dit conflict (d.i. verbod op afvalligheid) tussen de islamitische leer en de Nederlandse wet bestaat al jaren. Maar de regering negeert.... enz."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Sep 24, 2007 2:19 pm

Nog even ter illustratie van het feit dat een commitee van ex-moslims geen overbodige luxe is hier een voorbeeld uit de werkelijkheid in Engeland: een video over een tot Christendom bekeerde Mohammedaan.
http://www.motionbox.com/video/player/ec94d5b51c19e761?iid=emb_plyr_video_videoclick#1
Een positieve kant is: de man en zijn gezin zijn nog in leven.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 24, 2007 2:41 pm

Ik heb van BFA een link naar de volledige documentaire gekregen.
Het geeft een goed beeld hoe afvallige Moslims in Engeland behandeld worden.

http://video.google.com:80/videoplay?do ... 4859431269

Pointer

Berichtdoor Pointer » Wo Sep 26, 2007 7:48 am

ajax schreef:Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

Waar is de link met ex-moslims?Had je niks kunnen vinden in de Quran

Bedoel je deze?
2de soera: De Koe (el-Baqarah)
191. En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
216. Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.
244. Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.
Integratie zonder assimilatie = infiltratie

Terug naar “Nederland”