De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Pilgrim

Re: De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje.

Berichtdoor Pilgrim » Do Jul 03, 2014 8:44 pm

:eek:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 17, 2017 1:59 am

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Apr 17, 2017 4:45 am

Een reactie onder het YouTube filmpje.
How many times has Noah's Ark been found now?

@ Pilgrim
Leuk hoor!
Dat het stokoude topic De Ark van Noach, gewoon een verhaaltje. nog zo leeft bij sommige fanatiek christelijke FFI-forummers.
Het YouTube filmpje uit 2012.
Welke nieuwe 'feiten' worden hier gepresenteerd?
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 17, 2017 12:49 pm

Ik vond het gewoon een leuk filmpje en die heb ik in 2012 kennelijk even over het hoofd gezien, daarom plaats ik het nu. Verhalen over een grote vloed komen over de hele wereld in allerlei sagen en mythen voor. Net als de overleveringen over een gezonken eiland of werelddeel ben ik er wel een beetje in geïnteresseerd.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Apr 17, 2017 1:06 pm

Pilgrim schreef:Ik vond het gewoon een leuk filmpje en die heb ik in 2012 kennelijk even over het hoofd gezien, daarom plaats ik het nu. Verhalen over een grote vloed komen over de hele wereld in allerlei sagen en mythen voor.

De Global Warming massapsychose is gewoon de hedendaagse versie van de zondvloed.
onzalig zijn de armen van geest

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Apr 17, 2017 1:08 pm

Mijn ouders kregen iedere maand de Nederlandse Readers Digest thuisgestuurd.
En die werden ook bewaard. Van de jaargangen 1960-1975 heb ik ze allemaal gelezen.
Ergens rond 1967 zou het zijn geweest dat ik in één van die boekjes voor de eerste keer heb gelezen dat ze ergens op een berg in het midden oosten de resten van een heel groot schip zouden hebben gevonden.
Ik geloofde er zelf helemaal niets van, toen niet en een halve eeuw lang heb ik dus nog steeds nooit daarin geloofd.
Het blijven verhaaltjes. Alle berichten over dat Bijbelse drijvende ding blijken altijd Fake.
De mensheid is vaak getroffen door catastrofale overstromingen. Dat weet ik. De mythes uit prehistorische tijden zijn niet gekker dan die 2 tsunami's van na 2000
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Apr 17, 2017 1:19 pm

Pilgrim schreef:Ik vond het gewoon een leuk filmpje en die heb ik in 2012 kennelijk even over het hoofd gezien, daarom plaats ik het nu. Verhalen over een grote vloed komen over de hele wereld in allerlei sagen en mythen voor. Net als de overleveringen over een gezonken eiland of werelddeel ben ik er wel een beetje in geïnteresseerd.

De vloed heeft vast en zeker plaatsgevonden, maar een (opzettelijk?) verkeerde vertaling van slechts één woord in de oude geschriften laat ons geloven dat het wereldwijd plaatsvond. De vloed vond plaatselijk plaats. Logisch, want hoe kon men weten dat het de gehele aardbol betrof? Naar aanleiding van gebeurtenissen in vroeger tijden worden de meest prachtige sagen aan de verbeelding overgeleverd. Logisch. In die tijd was dat een volksvermakelijk communicatiemiddel dat niet of nauwelijks geverifieerd kon worden. Zelfs nu geloven mensen nog in de meest simpele praatjes van anderen. Zoals de opwarming van de aarde die de schuld van alle mensen is. Moi, als je bedenkt wat we uitademen, zou dit idee nog zo gek niet zijn. Mijn stelling blijft dan ook recht overeind staan dat er veel te veel mensen in de wereld zijn die hun giftige gassen uitademen. [icon_lol.gif]

Mythologie is niet hetzelfde als de werkelijkheid. Hoe vaak moet dit nog uitgelegd worden aan mensen die in het hiernamaals geloven?
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op Ma Apr 17, 2017 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst van mijzelf en verkondig uitsluitend eigen dogma's.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Apr 17, 2017 1:21 pm

Teva Teff schreef: Alle berichten over dat Bijbelse drijvende ding blijken altijd Fake.

Deze ochtend zag ik nog op de "wetenschappelijke" zender National Geographic het bewijs voor het bestaan van de reus Goliath: een net gevonden potscherf waarop zowaar in het Hebreeuws GOLIATH stond geschreven.
onzalig zijn de armen van geest

Terug naar “Andere Godsdiensten”