Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Hans v d Mortel sr

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Nov 05, 2018 2:19 am

Jehovah heeft nooit gezegd of aangegeven dat hij op zoek is naar wederverkopers van zijn naam.

Die kinderachtige door Joseph Franklin Rutherford in 1931 bedachte naam Jehovah's Getuigen (voorheen Bijbel onderzoekers) staat volkomen los van alle bemoeienissen van God met het joodse volk waarover in de Bijbel wordt gesproken.

Als de naam Jehovah werkelijk zo belangrijk is voor die sekte waarom moet elk gebed gericht tot Jehovah dan in godsnaam uit naam van Jezus geschieden? Deze routineuze van elke creatieve ingeving gevrijwaarde manier van bidden geeft aan dat niet Jehovah de baas is maar Jezus Christus. Want zonder de naam van Jezus te noemen in het tot Jehovah op te zenden gebed zal geen Getuige een welwillend oor aantreffen bij God. Een zinloze kwestie waar beter maar niet aan begonnen kan worden volgens de ingewijden tot God die zich voorstaan als Jehovah's Getuigen. Heeft God dit dan zo bepaald? Lezen we ergens in het Oude Testament dat God zijn macht uit handen zal geven aan een toekomstige zoon met de naam Jezus? Ik dacht het niet. Maar net zoals moslims, weten Jehovah's Getuigen het beter te vertellen dan God zelf.

Al die zielige onervaren mensen die zich niet tot de club van Jehovah's Getuigen hebben bekeerd, die hun hele leven lang tot aan hun dood in het volste vertrouwen tot God gebeden hebben, maar daarbij vergaten te zeggen dat zij hun gebed tot God in Jezus' naam hadden verricht, hebben al hun moeite die gedaan werd om God te plezieren, tevergeefs in de woordversnipperaar van de organisatie van Jehovah's Getuigen zien verdwijnen.

Niet God heeft gezegd dat elk gebed tot hem gericht uit de naam van Jezus moest geschieden, maar Jezus zelf kwam daar mee op de proppen. Je moet maar durf hebben. Om je boven God te stellen. Ik noem het van een ongehoorde brutaliteit waardoor Jezus al vrij jong aan het kruis moest sterven. Een terechte straf van God die we Jehovah niet kwalijk zullen nemen. Dat Jezus een paar dagen na zijn dood maakte dat hij wegkwam naar de hemel moeten we naar het rijk der fabelen verwijzen.

Als ik christen was zou ik voor alle zekerheid voor het slapen gaan geen enkel risico nemen en mijn gebed tot God alsnog uit naam van Jezus opzenden. Gods oren staan uitsluitend op een kier voor Jehovah's Getuigen omdat alleen zij weten hoe te bidden tot Jehovah. Alle andere christenen op aarde komen voor gesloten flaporen van Jehovah te staan. Ik heb u gewaarschuwd!

Koninkrijkszaal . . . religieuze kleuterklas voor volwassen geloofspubers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “Andere Godsdiensten”