Religie en Intelligentie.

Plaats reactie
Teva Teff

Religie en Intelligentie.

Bericht door Teva Teff »

Dutch schreef:Ik ken Steffi nu persoonlijk en ik ben ervan overtuigd dat ze feitelijk te intelligent is om in islamlijm vast te plakken.
Vera, misschien kan JIJ beter bij Steffi te rade gaan...ze is al wat ouder en zeker heel veel wijzer dan jij.

Steffi, ik zal je een dezer eens opbellen lieve meid. X
Hier ben ik het meer dan mee eens.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Wel, ik spreek misschien wel ook uit persoonlijke ervaring hé ?! :?

Intelligente mensen verzeilen ook in sectes, ze zijn ook kwetsbaar op een bepaald moment in hun leven en zijn dan ook bereikbaar voor idiotie. MAAR ik ben ervan overtuigd dat een intelligent mens nooit in een secte blijft steken, eens de hersencellen weer naar behoren functioneren gaan die ook weer aan het werk en niets houdt hen dan nog tegen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Intelligente mensen verzeilen ook in sectes
Daar ben jij het lichtend voorbeeld van Dutch... :razz:
Maar het heeft zo moeten zijn. Jij helpt nu andere mensen , en dat doe je geweldig.
Als jij deze ervaring niet gehad had, dan had je misschien deze mensen niet kunnen helpen.
Het heeft dus zo moeten zijn. Het was voorbeschikt. Alles heeft een doel in dit leven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ze zijn ook kwetsbaar op een bepaald moment in hun leven en zijn dan ook bereikbaar voor idiotie.
sektes hebben een zesde zintuig voor deze oggenblikken van kwetsbaarheid.

Waneer raakt men in een sekte? Niet als men zich sterk voelt en volop het leven leeft.
Makkelijk na: een puberteitscrisis, een echtscheiding, een zwaar ongeluk door heel naaste verwanten.
Een ogenblik van hopeloosheid in het leven, er staat altijd een sekte klaar om deze hopeloosheid een hele leven lang te laten duren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Sebastiaan
Berichten: 437
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 10:24 am

Bericht door Sebastiaan »

Dutch schreef:Wel, ik spreek misschien wel ook uit persoonlijke ervaring hé ?! :?

Intelligente mensen verzeilen ook in sectes, ze zijn ook kwetsbaar op een bepaald moment in hun leven en zijn dan ook bereikbaar voor idiotie. MAAR ik ben ervan overtuigd dat een intelligent mens nooit in een secte blijft steken, eens de hersencellen weer naar behoren functioneren gaan die ook weer aan het werk en niets houdt hen dan nog tegen.
Daar ben ik niet mee eens. Mensen zijn emotiele wezens met enige controle hierop. Echter niet elke persoon heeft een zelfde mate van zelfcontrolle over zijn eigen emotie. Een emotioneel persoon is veel gevoeliger voor stemming wisselingen en heeft meer moeite om rationeel na te kunnen denken over emotionele zaken. Een Inteligente Gelovige maar tevens emotioneel persoon is daardoor gevoeliger voor irrationele angsten of binde bewondering. Het verschil tussen inteligente gelovige en minder inteligente gelovige is dat de inteligente persoon ingewikelder rationalisaties nodig heeft om het geloof met de realiteit te verzoenen.
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik denk niet dat het bij dit soort bekeerlingen echt om de religie gaat Sebastiaan.
Het gaat meer om er bij te horen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef: Het heeft dus zo moeten zijn. Het was voorbeschikt. Alles heeft een doel in dit leven.
Nee, hoor!
Er was niets voorbeschikt.
Het is gewoon pech/domheid.
Zonder voor deze idiote religie te hebben gekozen was een groot deel van Dutch' leven waarschijnlijk aangenamer verlopen.
Het stukje invul-kunde over voorbeschikt en zo, beter gezegd het stukje invul-onkunde kan je gewoon weg laten.
"Alles heeft een doel in dit leven", is een onzinopmerking, dit leven heeft geen doel.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Niet wat de mond ingaat vervuilt de mens, maar wat de mond uitgaat (religie) vervuilt de mens!

Er zijn bij mijn weten zo’n 305 theologen van naam. Nu heb ik wel een naam, maar dat stelt natuurlijk niets voor in vergelijking met die hoog op de ladder geplaatste almachtige intelligente godsgeleerden. Wat mij opvalt is dat zij er volgens mij allemaal naast zitten. Zij gebruiken dan waarschijnlijk hun intelligentie verkeerd. Want intelligent zijn ze natuurlijk. Een stuk onbenul die dat zou durven betwisten.

Wat is er dan werkelijk mis met hun intelligentie? Ik moet het antwoord schuldig blijven. Wat ik wel weet gaat over mijn evaring op dit forum. En wat bemerk ik dan? Ondanks alle logica, duizenden steekhoudende argumenten en zelfs simpele waarheden die elk kind vanaf groep 7 makkelijk zou kunnen bevatten, heeft dit niet geleid tot een verandering in denken, maar voor een geestelijk opgeworpen barrière waar met geen atoombom doorheen is te slaan. Dat slaat zowel op christenen als allahtone islamaanhangers. Waar het die mensen aan ontbreekt is positieve gezonde kritiek vanuit hun eigen geest. Wie klakkeloos alles maar overneemt en aanvaardt van wat hij leest - in de bijbel of de koran, is ten dode opgeschreven. Grapje! Maar jezelf constant neerzetten als een minderwaardig schepsel, onderdanig aan een ander, lijkt u dat een fraaie optie van in zelfgenoegzaamheid ondergedompelde waarheid?

Laat ik maar van wal steken.

De beroemde theoloog Eusebius (263-339) Zijn leraren waren: Arius en Origenes

Zijn kijk op de waarheid vanuit zijn intelligentie: God heeft Christus in de wereld gezonden opdat die deel zou hebben aan de zegeningen die Gods' wezen vervat zitten. Volgens Eusebius is god onveranderlijk en daarom kon Jezus niet gelijk zijn aan god. Deze conclusie valt te prijzen in de man. Dat hem dit niet zijn kop heeft gekost heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat hij de goddelijke 3-eenheid niet echt heeft durven ontkennen. maar wat hier staat laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Deze man had dus een bekrompen geest. Aanvaardde het chrisitendom als de ware religie, terwijl dat het jodendom zou moeten zijn. Als we het nog steeds over god hebben tenminste!

Hans van de Mortel logica: Eusebius sprak zichzelf tegen. Verklaarde dat god onveranderlijk is. Dat geldt dus ook voor gods wetten. Die moeten dan ook onveranderlijk zijn. Het christendom, te beginnen bij Petrus die een visioen kreeg (hoe verzin je zoiets?) geeft een geheel eigen interpretatie van de wil van god. Door de sabbat en de besnijdenis te verwerpen en bij het oud vuil te plaatsen. Het allerbelangrijkste, de zevende rustdag is allang door het magische en mystieke godswonder dat religie heet in rook opgegaan.

In feite profileerde Petrus zich met zijn visioen als het nieuwe volk van god en veranderde voor het gemak, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, allerlei regels en wetten van god. Je moet maar lef hebben als vissertje aan de wal. Nou ja, Hitler was van komaf ook maar een gewone huisschilder.

Wij leren uit het Oude Testament dat elke buitenstaander zich bij het volk van Israël, het uitverkoren volk van god, kon aansluiten. Hoe? Juist ja, door zich eens even lekker te laten besnijden enne . . . natuurlijk de sabbat in acht te nemen. Wat zullen we nou krijgen? Niets geen dwang, geen geweld - anders dan bij latere Mohammed oefende de joden op niemand dwang uit. De lieve christenheid onder het schrikbewind van Rome dacht daar weer heel anders over. Met afschuwelijk onderdrukkend geweld werd met het kruis hoog opgeheven het nieuwe geloof er letterlijk ingeslagen tot de dood erop volgde! Wat dat betreft kon Jezus zijn zegeningen tellen. Mohammed had meer succes. Die was al vanaf het begin baldadig. Gelukkig is dankzij de democratie de mens tot inzicht gekomen dat de leer van Jezus heel wat meer heeft te bieden dan het handboek voor geweld dat koran heet en door mohjammed bedacht is.

Wat een onzinnig tijdverspillend gelul van al die theologen, inclusief Mohammed en zijn allahtone islamaanhangers die maar niet willen inzien dat niet wat de mond ingaat de mens vervuilt, maar wat eruit gaat de mens vervuilt. (uitspraak van Jezus volgens de bijbel)
Van het eten van varkensvlees is nog geen mens minder geworden. In Amerika zijn ze gek met de barbecue. Fantastisch hoe lekker varkensvlees kan zijn en een bijdrage levert aan het heerlijke gevoel van vrij zijn, genieten van het leven en je niet laten piepelen door iets wat de mond is uitgegaan. Zoals via Petrus, al die verschrikkelijke pausen, theologen, Mohammed en al die andere oenen die een probleem hadden met het juist gebruik van hun intelligentie.

Dat atheïsten in hun vuistje lachen vind ik terecht. Waar je niets over weet kun je beter je mond houden. Een mens heeft niets aan god omdat je zelf je eigen varkensvlees moet braden en je glas wijn moet bijvullen. Dankzij god? Misschien, maar daar ligt god vast niet wakker van. DOE HET GOEDE EN HET ZAL U VERHEFFEN (Genesis 4:7)

De oorzaak? RELIGIE! De waanzin om te denken voor god te kunnen spreken. Laat die Almacht met rust! Een goed glas wijn en een lekker stukje varkensvlees kunnen daarbij helpen!

Niet wat de mond ingaat vervuilt de mens, maar wat de mond uitgaat (religie) vervuilt de mens!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Religie en Intelligentie.

Bericht door Pilgrim »

Joden zijn de best opgeleide religieuze groep ter wereld

Geplaatst op 16 december 2016

Afbeelding

Op Joods.nl lees ik zojuist dat van alle geloofsgemeenschappen op aarde volgen de joden het meeste onderwijs, gemiddeld namelijk 13,4 jaar. Een meerderheid van het joodse volk voltooit zelfs een hogere opleiding zoals HBO of universiteit. Deze cijfers staan in schril contrast met hindoes en moslims. Leden van die religieuze groepen volgen gemiddeld slechts 5,6 jaren scholing, zo schrijft The Guardian op basis van een recent onderzoek.

Hoofdreden voor de verschillen is dat joden vooral in Israël en de Verenigde Staten wonen, beiden landen waarin het onderwijssysteem relatief solide in elkaar steekt. Hindoes daarentegen vind je met name in ontwikkelingslanden als India, Nepal en Bangladesh.

Moslims vertonen een gemengd beeld. Als ze in welvarende landen wonen, zijn ze vaak hoogopgeleid, maar in arme landen is hun studietijd doorgaans beperkt. Dat geldt in sterkere mate voor meisjes dan voor jongens. In gebieden met een bevolking bestaande uit zowel moslims als christenen – zoals in het Afrika ten zuiden van de Sahara – zijn deze laatste doorgaans beter opgeleid.

De studie werd enkele dagen geleden gepubliceerd door het Pew Research Center.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/16 ... er-wereld/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Religie en Intelligentie.

Bericht door Teva Teff »

Dat is nog eens een bump.
Ik vraag mij af, hoe was het ook al weer, toen 9 jaar geleden?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Religie en Intelligentie.

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Hoofdreden voor de verschillen is dat joden vooral in Israël en de Verenigde Staten wonen, beiden landen waarin het onderwijssysteem relatief solide in elkaar steekt.
Nee. Hoofdreden is het recordhoge IQ van Asjkenazische joden. Met religie heeft dat weinig te maken.
Moslims vertonen een gemengd beeld. Als ze in welvarende landen wonen, zijn ze vaak hoogopgeleid
Hoger dan gemiddeld voor die landen? Dat lijkt me stug maar ik laat me graag met cijfers overtuigen.
maar in arme landen is hun studietijd doorgaans beperkt.
Allicht, daarom zijn het ook arme landen. Armoe en islam gaan trouwens ook vaak samen, behalve in landen waar het Westen geld naartoe stuurt omdat er toevallig olie in de bodem zit.
In gebieden met een bevolking bestaande uit zowel moslims als christenen – zoals in het Afrika ten zuiden van de Sahara – zijn deze laatste doorgaans beter opgeleid.
Het zou interessant zijn te onderzoeken hoe het gesteld is met het (deels aangeboren) IQ van deze groepen. We weten namelijk dat bij onderdrukte groepen het IQ in de loop der eeuwen soms omhoog gaat, zoals bijvoorbeeld met de joden in Europa is gebeurd. Als dat geen verschil blijkt te maken, moeten we de oorzaak van de verschillen in de cultuur zoeken. Het kan ook allebei zijn natuurlijk.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie